<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Pikaisesti piipahdan lukemassa teidän kuulumiset. Vauvoja on taas tullut lisää!

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Meillä vauva-arki on lähtenyt ihan hyvin liikkeelle. Nyt on pojalla maitomääränkasvatuskausi, eli parin tunnin välein pyytää tissille. Ei kyllä pahemmin huutele, äheltää ja vitisee vaan. Melko rauhallinen tapaus on vieläkin. Perjantaina käytiin neuvolassa painokontrollissa. Ihan hyvin oli noussut paino, nyt oli 3 500g. Lähtöpaino sairaalasta 3 440g.

LOE, mullahan oli se heikko kohdunseinämä, joten mulle ainakin sanottiin, että heti näytille, jos tulee arpeen tuntemuksia tai kipuja. Olen käsittänyt, että kohtu voi kyllä revetä yhdenkin sektion jälkeen. Sinuna kyllä ottaisin yhteyttä polille, ihan varmuuden vuoksi. Kiinnikekipuja voi kyllä olla myös. Niitä mulla oli paljon, mutta ne ei ollut arven kohdalla, vaan enemmänkin sivulla. Sellaista jomotusta, mitä oli alkuraskaudessa niitä vihlontoja kun aivasti tai nousi nopeasti ylös.

On muuten jännä, miten nopeasti nuo odotusajan vaivat ja ahdistukset unohtuu synnytyksen jälkeen. Eilen just muistelin, että miten sitä pari viikkoa sitten oli lähes mahdottomuus saada kenkiä jalkaan ja nyt se sujuu ihan helposti. Mahaa on kyllä vieläkin melko reilusti. Hävetti vähän eilen käydä kaupoilla, kun selvästi ihmiset luuli, että olen vieläkin raskaana. Kävelyhän mulla on vähän ankkamaista vieläkin, kun en muistanut ottaa kipulääkettä lähteissäni. Kilojaki on vielä n. 10kg.

Eli tsemppiä oikein runsaasti kaikille odotusajan vaivojen kanssa kärvisteleville, varsinkin teille joilla eräpäivä jo ohitettu!

Leppoisaa sunnuntaipäivän jatkoa!

Oonaliina + "elmeri" 11 pv
 
Huomenta!
täällä ois taas yks hyvin nukuttu yö takana,heräsin kyl muutamaan otteeseen,mut aikani sängyssä pyörittyäni oon näköjään unta uudelleen saanu ku heräsin vast kymmenen aikoihin =)
Miestäkin yritin aamusella heräillä ollessa herätellä,et ois voinu vaik peittoi vähä heilutella,ni se prkele meni ja karkas koko sängyst :kieh: ei kyl tasan jos toi meiän neiti ois kotona ollu ni ois noussu toho aikaa,sehän nukkuu aina viikonloppusin vähintää kymmenee asti paitsi jos on tarkotus mettälle mennä :kieh: ja nyt se sit läks heittää tota naapurin ukkoa kirkolle,ku tarvi kuskia,tähä aikaa aamust :headwall: :headwall:

Äiskä äiskä meilläkin neiti normaalisti ollut yökylässä vaan jos ollaan lapsenvahtia tarvittu,eli itel jotain menoa ollut,mut nyt ku osaa jo iteki pyytää ni on sit aina toisinaan mummil yökyläs ollut sillee et ei oo itel mitää tekemist,ni kyl se on outoo olla kotona ku on niin hiljasta :ashamed: nyt oon vaa yrittäny nauttia tästä hiljaisuudesta,ku ei täst kohta oo taas tietoakaan =)

Piitsi 37+1
 
Huomenta kaikille, täällä ollaan edelleen! Tuo kukkumisongelma ei tällä kertaa vaivannut täällä - nukuin 9 tuntia kahdella pienellä herätyksellä. Niin kuin toivoin että oisin päässyt jo synnyttämään... :headwall: Mutta ei sitten pientäkään merkkiä. On tuttu tunne tuo nukkumaanmenon pelkääminen jo kuukausien ajalta, tuli niin huono olo aina ja paikat kipeiksi ja meni yöt pyöriessä. Kun muutenkin oon herkkäuninen niin sitten vielä kaikki krempat. Siihen kruunuksi jotkut urpot muistavat sanoa, että "nukkuminen on vaan asenteesta kiinni, sä vaan oot päättänyt olla nukkumatta" Ruma sana sentään.

Stressaa kun ei tiedä koska ne käynnistävät synnytyksen vaikäynnistävätkö. Eilen tuli kivuttomia suppareita läpi illan, yöllä en ainakaan niihin herännyt ja tänä aamuna ei taas mitään. Eli vaikea uskoa, että juuri edistystä ois tapahtunut kohdinsuun suhteen. Outoa mennä huomenna taas polille, kun ei tiedä vaikka aloittaisivat synnytyksen... En oo tosin kovin optimistinen sen suhteen...

Vihlovista tuntemuksista sen verran, että niitä on ollut mullakin, ennen kaikkea pari viikkoa sitten. Tutteli avuiliaasti (kiitos! :flower: ) tuolloin ehdotti, että ne voi olla vauva liikkeitä, ja olen jäljittänyt, että ainakin osittain näin taitaa olla. Kun se kaivelee ja tökkii luiden välejä ja muita arkoja paikkoja...

Onnea Muumi vauvasta!Ei se teidän pikkuinen niin kovin jäärä ollutkaan Missähän on muuten mama-L?

Skog 41+6
 
Moikka pitkästä aikaa. Enpä oo pahemmin kirjotellut, kun on tuntunut ettei oo mitään sanottavaa. Olo on niin tylsän tasanen. Tänään sain intoa siitä kun taas viikko vaihtui ja vihdoin 37 viikkoa täynnä! Hirmusesti sympatiaa kaikille yliaikasille :hug: Uskon et on tosi ranssaa. Ite oon miettinyt et hitto jos täs menee viel 5 viikkoo niin kuin loppu sitä oikeesti sillon on!!!

Eilen neiti riehu ihan hirveesti ja tuntu että se tulee tost mahan läpi väkisin ulos. Muuten nyt jo ollut liikkeet vähäisempiä niin toi eilinen oli jotenkin poikkeuksellista menoa tässä masussa.

Raskausarvista: Koksas teilee on niitä ilmestynt ja millasella vauhdilla ne on lisääntynyt/pahentunut? Mulle ilmesty hailakoita arpia tossa 2 viikkoo sit ja pikkuhiljaa ne näyttää sieltä kasvavan. Kovasti vieläkin rasvaan niitä siinä toivossa et siitä on jotain apua...ainakin omalle psyykkeelle. Onko jollain ollut käytössä joku hyvä ns. korjaava rasva?

Sellasia tänään... niin ja hirmusesti onnea vauvautuneille! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LapsetOvatElämäni:
Kysymys teille, joille tehty sektio(kyllä muillekin:)): Mulla oli esikoinen syntyi sectiolla. Ja nyt on alamaha tuosta arven kohdalta ihan sikakipeä välillä:( En tiedä, että painaako vauvan hartiat siihen jotenkin, mutta en pysty kävelemään välillä edes kyyryssäkään. Eilen illalla oli niin pahana tuo, että ois tehnyt mieli itkeä ja huutaa. Mieskin huomasi, että todella sattuu ja lämmitti siihen käärön, se hieman auttoi:) Tuota kipua on hankala kuvata. Ei ole supistuksia, mutta supistuksen aikana vielä kipeämpänä se tunne. Tuntuu niinku se sectio ois tehty eilen ja sitä pitää varoa. Siis hanakala selittää :LOL: Mutta siis lähinnä sitä kysyn, että onko muilla tällaisia ihme tuntemuksia?? Voihan nuo kivut olla vaikka mitä, mutta mua pelottaa, että entä jos se haava repeää?!?!:( Kätilö on kyllä sitä mieltä, että kyllä se kestää, mutta kun ei mulla ole ennen tällaista ollut, siis edellisissä raskauksissa. Ja tämä raskaus on jo kolmas nyt kolmen vuoden sisällä, sectio tehty siis 09/04.. Voiskohan olla jotain kiinnikekipuja, leikkaushaavan ympärille on kuulemma kehittynyt jotain kiinnikkeitä.. Mitä ohjeita teille on annettu, jos jotain oireita tai kipuja tulee tuolle alueelle?? Kiitos, jos joku osaa auttaa:)


Äiskä äiskä: Mulle taas on tullut kauhea himo mustiin oliivehin;) Kai niitä saa syödä??

LOE ja Rakas 41+3
Näin lyhyesti pikavierailijana... =) Ota ehdottomasti ja välittömästi yhteys synnärillesi ja kerro tuosta arpialueen kovasta kivusta! Hyvin kova/raju kipu saattaa olla merkki sektioarven repeämisestä. Repeytynyt kohtu on tilana vaarallinen, ja hankala korjata (ommella). Mikäli arven alue todetaan heikoksi kestämään synnytyssupistuksia, on sektion tekeminen helpompaa jos varsinaiset supistukset eivät vielä ole alkaneet.

Tervemenoa - ja onnea! :D :hug:
 
:heart:

enne: Ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia ennen synnytyksen käynnistymistä. Paitsi että..luulin kyllä edellisenä päivänä, että olen tulossa kipeäksi. Voihan se olla että olin oikeastikin tulossa..sellaista pientä lämmöntunnetta.
MItään limatulppia tms. ei multa lähtenyt.

Skog: Joo, palstailen myös muualla :D Olen tunnistanut sut jo aiemmin..tietysti nimimerkistä.

Täällä arki rullaa ihan ok. Viime yönä sentään sain ehkä pari tuntia nukuttuakin, joten mieli on vähän virkeämpi tänään.
Maito heruu tosi hyvin. Vauva on selvästi oma yksilönsä, erilainen kuin isosiskonsa.

Ei kait tässä nyt sen ihmeempää.

Minä ja pikkuprinsessa 4vrk :heart:
 
Maria minäkin sinut tunnistin käänteisestä nimimerkistä, mutta kun olit niin kauan poissa ja itsekin olen huonommin palstaillut tuolloin opintostressin vaivaamana, niin olin jo unohtanut :whistle:

Ääääh, mua rupee kohta masentamaan... Pitäiskö lähteä lenkille, jos rehkiminen auttais... Oispa mullakin synnytys ihan ovella, se ei vaan antais itsestään merkkejä...

Skog edelleen 41+6
 
Nyt mä olen niin kypsä tähän raskauteen, etten jaksa enää yhtään!!! Kaikkia mahdollisia tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä ollu jo monta pvää, mutta tositoimiin ei päästä :kieh:
Kuitenkin olo niin tukala kaiken aikaa, että mitään ei jaksa tai pysty tekeen ainakaan loppuun asti jos jotain alottaa.Mä olen ollu nyt lähes tulkoon 2v yhtä soittoa raskaana(kaikkine keskenmenoineen), että eikö mua jo vois ARMAHTAA???

Onnittelut kaikille vauvautuneille, KATEEKSI KÄY =)
 
skog, täällä ollaan! En oo etuillu vieläkään. Mäkin aivan kihisin kiukusta muuten sun puolesta noista kommenteista joita sait siellä yliaikaiskontrollissa. Ettei ne tosiaan tehneet yhtään mitään! :kieh: Jos ei maanantaina ala tapahtumaan niin me kirjoitetaan joku adressi sun puolesta täällä. Kyllä Jyväskylä osaa taas, ei voi muuta sanoa... Hävettää oikein.

Marialle ja muumille hurjasti onnitteluja pikku-kääryleiden johdosta!!! :flower: :heart:

kleopatra: Raskausarvista kyselit. Mulla ei oo masussa yhden yhtäkään vaikka aikamoisen kiristyksen alla on koko nahka. Mutta takapuoleen ja reisiin sen sijaan ilmestyi jo hyvin aikaisessa vaiheessa ensin pienet ja haaleat naarmut ja niitä tulee koko ajan lisää... Eli oon ilmeisesti levinny sit vielä enemmän tuolta hanurialueelta. Ei mitenkään imartelevaa :LOL: Enkä ite oo ainakaan vielä löytänyt yhtäkään rasvaa joka niitä poistaisi - eikä tainnut ennaltaehkäistäkään mun rasvailut.

Vihlontaa löytyy tästäkin alapäästä. Justiinsa nimenomaan ku joku kaivelis sukkapuikolla, nätisti oli joku asian ilmaissut. :D Ite yhdistän sen vauvan pään liikkeisiin, ei kai se ihme oo jos tuolla ahtaassa lantiossa päätään pyörittelee et jotain kipua siitä aiheutuu. Jos se ois ne pään liikkeet yhdistettynä johonkin liitosten paukkumiseen. En oo vielä päässyt ihan selville mutta kyllä oon saanu muutaman kerran kaksinkerroin kiemurrella kun on ottanut niin kovasti kipiää.

Täällä on yöunet aivan hakusessa. Mulla on uusi ja maailman kamalin raskausoire nimittäin levottomat jalat!!! Löytyykö kohtalotovereita? Aivan järkyttävä tunne kun väsyttäis niin kamalasti ja sit vaan pyörin ja pyörin ja kokoajan jalat vispaa enkä voi sille mitään. Se inhottava tunne rupee leviämään kinttuihin jo alkuillasta ja sit pelottaa jo etukäteen tuleva yö kun tiedän et pyörin vaan lakanoissa ja mies kuorsaa tyytyväisenä vieressä. Jostain oon kuullut et magnesium lievittäis noita oireita jaloissa ja oonkin tommosta vitamiinisekotetta ottanu iltaisin mis on myös magnesiumia mut en oo kyllä mitään erityistä vaikutusta huomannut, paitsi placebo-tyylistä. Vinkkejä pliis, jos joku osaa kertoa! Rupeen olemaan jo epätoivoinen... :|

Sup-sup-suppailee samaan malliin... Vuoroin kipeästi ja vain kovettuen. Taitaa vain härnätä pikkuinen mammaa. Kokonaan ei ole ainakaan laskeutunut, tuossa yläavaumassa killuu. Tosin voihan se sitten sieltä kerralla luiskahtaa alas kun synnytys lähtee käyntiin että ei täällä nyt mihinkään epätoivoon vaivuta vielä pitkään aikaan. Malttia malttia. Pitäis ensin saada skog ja muut pois alta niin sit vois hyvällä omallatunnolla ittekkin jo lähtee synnyttelemään. :p

Tänään ei varmaan sen kummempia ohjelmia ku kotona möllöttelyä, uusinta Harry Potteria ja ehkä toi Wallander-elokuva pitäis vilkuilla illalla, tykätään niistä miehen kanssa molemmat. Oikein rauhallista sunnuntaita kaikille mammoille!

:heart:: mama-L & Onni 39+3
 
Mama-L sup sup supistaa täälläkin taas säännöllisen epäsäännöllisesti...

Tuttelin kanssa oon täysin samoilla lnjoilla, ärsyttää kaikki vaivat kun ei mitään kuitenkaan näytä olevan tapahtumassa :kieh: Koitan nyt olla stressaamatta ainakin viikon, sittenhän mulla on laskettu aika ja saan alkaa oikeesti olla ärsyyntyny.

LOE soititko synnärille kivuista??

Noihin levottomiin jalkoihin oon kans kuullu magnesiumin auttavan, Mama-L sulla kuitenki noin vähän aikaa laskettuun ni vaikka alottaisit ottaan Magnesiumia poretablettina ni en tiedä mahtaisko ehtiä auttaan, toivotaan et päästään kaikki pian synnyttään ketkä sitä jo odottaa ni saatais ainakin suurin osa vaivoista silleen hoidettua!!!

Päivitän etusivua illemmalla, nyt ei taas jaksa :ashamed:

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

:heart: :Ninni ja Muru 39+0
 
En oo teitä unohtanut :) Välillä oon käynyt lukemassa juttujanne, mutta kirjoittelette niin paljon, etten oo perässä pysynyt :/ Onnea kaikille vauvaantuneille ja tsemppi ja voima :hug: kaikille kokonaisille maaliskuisille!!

Mä oon nauttinut ihan täysillä vauvasta. Nyt siihen on vielä mahdollisuus oikein kunnolla, kun mies on isyyslomalla. Mielummin oon pitänyt vauvaa sylissä tai ihastellut nukkuvaa pikkuista meidän sängyllä kuin oon ollut koneella. Tottakai oon välillä antanut 4 ja 2-vuotiaille huomioo ja tehnyt kummankin kanssa heille tärkeitä juttuja. Vauvasta ollaan ihan sekaisin koko perhe :heart: Niin suloinen ja ihana hän on :heart: Meillä on vauva-arki alkanut tosi hyvin, oikeestaan vähän liiankin hyvin. Varmaan miehen mentyä töihin ja varsinkin ollessa iltavuorossa, voi isommissa lapsissa alkaa esiintymään mustasukkaisuutta :D Nyt vaan kilpaa ollaan pientä hoidettu ja hellitty.

Perjantaina neuvolantäti kävi vauvaa katsomassa. Vauva on alle viikossa menny syntymäpainon ohi ja oli jo 4300g. Mä en voi ikinä uskoo, että meidän vauva oli syntyessään noin iso.. Mulla tulee tosi hyvin maitoo.Välillä joudun pumppaileen, että olo helpottuu.Vauva on tosi kiltti. Nukkuu pitkiä välejä ja on myös hereillä kaksikin kertaa päivässä n. 2-3h kerralla. Öisin herää 2-3 kertaa syömään ja jatkaa heti uniaan. Itkua ei oo kuulunut lähes ollenkaan. Aluksi pyllyn pesut suututti kovasti, mutta kun äiti ja isi tajus pestä oikein kuumalla niin nyt oikein nautitaan pesuista. Napavarsi lähti eilen tasan viikon iässä pois.

On tullu ihan omanapa tekstiä. Mutta se lukee, jota kiinnostaa..

Synnytystarina 1.3.2008:heart:
Mulla oli tullut kahtena edellisenä päivänä pitkillä kävelyillä ja kaupungissa shoppaillessa ihan erilaisia supistuksia kuin aikaisemmin tässä raskaudessa. Niissä oli kunnon kipu ja särky mukana sekä kova kestosupistus päällä kokoajan.Karkauspäivänä olin liikenteessä melkein koko päivän. Illalla lasten mentyä sänkyihin ennen klo 21, mä menin sänkyyn huilaan koneen kanssa. Tasan klo 22 alkoi kivuliaat supistukset ja tiesin heti pääseväni vihdoin synnyttämään (viikot oli 39+2). Supistuksia tuli joka toinen 10min ja joka toinen 5min välein. Isolla hädällä kävin ainakin 4 kertaa ja kokoajan tuntui vaan, että vieläkin olis kova hätä. Löysälle mun maha ei kuitenkaan mennyt. Vauva liikkui vilkkaasti masussa. Kirjottelin teille viestiä klo 23.30-23.50.Sillon oli jo kovat tuskat. Ja lapsivedet menny. Supistuksia tuli 3 min välein. Mun sedän vaimo tuli isompia lapsia hoitaan puolenyön aikaan. Me lähdettiin sitten heti TAYSiin ja siellä oltiin 00.30. Synnytysvastaanotossa kätilön lukiessa mun hyytymistekijäjuttuja, mä seisoin siinä vieressä ja otin rennon asennon ja hengitin kerran oikein syvään. Samassa mun mahani putos kunnolla alas ja tunsin kuinka vauva laskeutui :eek: Mä koitin äkkiä masuani, että mihinkä se karkaa :D Kätilö teki sisätutkimuksen ja olin jo 7 cm auki. Kiireellä lähdettiin heti saliin.Mulle sanottiin, että jos vauva olis ollut sen kokoinen kuin aiemmilla kerroilla, se olis syntynyt sinne vastaanottoon.Saliin päästyämme mulle tehtiin heti toinen sisätutkimus ja olin jo kokonaan auki.Mä kuitenkin halusin kohdunkaulan puudutuksen ennen ponnistamista.Ei siitä kyllä mitään apua ollut!! Vauva tuli itsestään.Pään vaan ponnistin ulos.Meidän pikkumies on harteikas kaveri, joten niistä hän jäi pahasti kiinni. Itse en voinut tehdä mitään.Kätilöt repi väkisin vauvan käsillään ulos ja kamalaa se oli!!Siinä kyllä pelästyttiin ihan jokainen, mutta onneksi kaikki meni hyvin ja vauvalle ei tullut mitään.Ponnistusvaihe kesti 6min. Aika nopeeta kätilöt vauvan sai onneksi pois.Sillä hetkellä aika meni vaan niiiiin hitaasti.Kokonaisuudessaan synnytys kesti 3h38min.Vauva syntyi 01.38. Ei paljon jäänyt miehen toivomasta karkauspäivän vauvasta ;) Tunnin ehdin oleen vaan sairaalassa, kun rakas aarteemme syntyi :heart:

Synnytyssalissa sanoin miehelle, että tänne huoneeseen en enää koskaan tuu.Niin paljon säikähdettiin vauvan kiinnijäämistä.Ajatukset on jo muuttuneet :D Kyllä meille vielä yksi vauva saa tulla, mutta ei kuitenkaan ihan heti.Isompi/isommat saa olla silloin jo koulussa.Tää vauva-aika on elämän parasta aikaa ;)

Kiva, jos jaksoitte lukea.. Tuun kertoileen kuulumisia ja lukemaan teidän kirjoituksia aina, kun vaan maltan olla erossa meidän pikkuisesta.Palataan!!
Hyviä vointeja kaikille. Kohta teilläkin on ikiomat vauvat kainalossa =)

Jade ja söpöläinen 8 vrk :heart:
 
Mullakin on levottomat jalat! en oo kokeillu mitään "lääkitystä" mut oon huomannu et ne pitää pitää lämpimässä! jos jalat saa yhtään kylmää niin ne juoksee koko yön itekseen.

tutteli
Kiva etten oo ainoo joka on jo olevinaan luullut viikkokausia että nyt tästä päästään lähtee mut huomaan edelleen olevani raskaana.. hassua miten sitä voi erehtyä vaikka on jo kerran synnyttänyt, luulin aiemmin että se on ihan selkee sitten että "ahaa nyt käynnistyy synnytys." Mut ei. Oon ollu jo monena iltana varma ja täs ollaan. :hug:

Nytkin vihloo niin per******sti.. sattuu tässä istua, joten minäpä nousen. :wave:

LOE
Itellä ei oo kokemusta, mutta tuli vaan mieleen että minunkin ystävälläni jolla takana kaks sectioo ja "ohut kohdunseinämä" niin nyt varottelivat että jos yhtään tuos kolmannessa odotuksessa alkaa sitä leikakusarpea sattua niin heti pitää ilmotella. Mut se kyl kesti sit ihan hyvin loppuun asti. Kannattaa ainaki kysästä jostain..

Mulla huomenaamuna neuvola puoli yhdeksältä. Tosin toivon et ei tarviis enää mennä :p

enne ja aarre 40+3
 
Meille syntyi vihdoin ja viimein 7.3 pieni prinsessa rv 41. Isi sai haluamansa synttärilahjan :D Melkein kellolleen. Tyttö syntyi 21.30 ja isi on syntyny 21.23. Painoa oli kertynyt 3760g ja pituutta 51cm. Huomenna päästään kotia. Tuun sitte kirjottamaan tarkemman kertomuksen. Maria ja neiti kohta 2vrk
 
Ihana pieni poikamme syntyi 5.3 klo 22.09 rv 38+5. Mittaa oli kertynyt 4080g 52cm ja myssy 35cm. Poju tuli maailmaan lakitarjonnassa jonka vuoksi synnytys venähti 12,25h.
Erittäin kokeneen kätilön ansiosta äiti ja poika selvisivät hankalasta ponnistusvaiheesta täydellisesti. :heart:

Hope08 ja Nyytti 4 vrk
 
Onnea vauvoista.
Mä irtisanoudun tältä palstalta synnytykseen asti.. Ottaa ihan järjettömästi päähän kun ei itsellä tapahdu mitään ja tuntuu entistä pahemmalta kun lukee noita vauvauutisia.
Tsempit kaikille!!!

:wave:
 
Ihanaa, lisää pieniä pikkaraisia! :heart: Onnittelut hope08 & maria-86!!! :flower:

Ninni, joo googletin vähän noista levottomista jaloista enkä oikein löytäny mitään semmosia kotikonsteja joilla sais vähenemään... Joten, meillä taidetaan sitten nauttia ks. vaivasta vaan ihan suosiolla loppuraskaus. Vois kai jotain magnesium-poretta harkita, mä oon niin höttöpää jo tätä nykyä et menee mikä vaan läpi (vaikkei oikeesti kerkeiskään ees vaikuttaa) kuhan saa jotain troppia naamaan. :LOL: Viime yönä sain vähän paremmin nukuttua kun pidin pintani koko eilisen päivän enkä nukkunu päikkäreitä vaik olin ihan zombina. Eli ei päiväunia enää mulle, möh...

Nyt jälleen Desperate Housewivesia ja suklaajätskipuikko odottaa pakkasessa! <3

mama-L againnnn 39+3!
 
Moikka!!

Täällä alkaa hermot kiristymään joillain "yliaikaiseksi" tai hyvin lähellä oleville. LauraN laitoin sulle yv:nä tuon kaalipadan ohjeen, tee vaikka sitä aikasi kuluksi ;)
Mulla itsellä olo on taas mitä maittavin, tänääänkään ei oo mitään tuntemuksia. ei supisteluja jne.. Käytiin päiväkävelyllä, katsomassa yhtä upeaa myynnissä olevaa taloa (ihan muuten vaan) ja sitten Denniksessä syömässä --oli maittavat pizzat. Nyt odottelen et tanssii tähtien kanssa alkaa, jätski on jo valmiiksi sulaamassa, nam!

Laittelen teille tässä muutamat valokuvat linkitettynä kerta en edelleenkääno saa tuota tämän ohjelman "lisää kuva" juttuu käyttää. Joku tietty vois neuvoo taas, niin voisin harjoitella.


Mieheni oma luomus mahastani:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1729694.jpg

36+0
Tässä näette kaikkeudessaan kauniit raskausarpeni, eikä näiden tuloa olisi estänyt millään
http://www.aijaa.com/v.php?i=1729703.jpg

Tämä kuva on rv 37+0 eli tänään ! valtava on, sf-mittakin 34,5cm
http://www.aijaa.com/v.php?i=1729723.jpg

Nyt sitten jäätelön ja tv:n pariin, illalla ehkä vielä käymään =)

Minä ja Voice siis tasan 37
 
...päivitetty. Maria82 et haluis millään tiivistää synnytyskertomusta, en viittiny kokonaisuudessaan tonne laittaa kun oli niin pitkä.

Jos joku jäi epähuomiossa puuttumaan ni ilmoitus mulle kiitos!!!

Nyt kattoon Tanssii tuhtien kanssa....

:heart: :Ninni ja supisteleva Muru joka ei kuitenkaan halua vielä syntyä 39+0
 
Onnea maria-86 prinsessasta:flower: :flower: :flower: Millainen kätilö sulla oli??:) Minkä niminen???:) Mua jännittää sekin, että millainen kätilö sattuu omalle kohdalle, koska esikoista tehdessä kätilö oli todella ilkeä mua kohtaan:(

Onnea hope08 prinssistä :flower: :flower: :flower:

Ninni:En soittanut synnärille, mutta jos kivut tulee taas tänään, niin sitten kyllä soitan...

Nyt katsoon tuota tanssii tähtien kaa- ohjelmaa;) Tultiin just ulkoa, olipa siellä ihanan märkä luminen keli:D

LOE ja Rakas 41+3
 

Yhteistyössä