meille siis syntyi "pikkumies" sunnuntaina 16.3 (rv40+4) klo 04.30 komeilla mitoilla 4060g, 53cm ja pipo 36cm.. :heart:
tässä vähän synnytystarinaa:
Elikkäs lauantai-iltana läksin 23 aikaa nukkumaan vähän taas pettyneenä, et ei se vauva sitten vielä tänäänkää syntyny....
vajaan tunnin kerkesin nukkumaa ku heräsin ja jotai lirahti housuun.. äkkiä vessaan, et mitä se oli.. lapsivettähä se, kirkasta ja sellasta "makeen hajusta".. ja siinä pöntöllä istuessa sitä tuli sit lisää...
soitin synnärille ja sieltä sanottiin, että nyt side housuun ja mene takasi nukkumaan... jos ei aamuun mennessä supistukset ala, nii tule näytille...
en kerenny ku puhelimen pistää kiinni, ku supistukset alkoi.. ja nää oli näitä kuuluisia synnytyskipuja, JOTKA TODELLAKIN SITTEN TUNTUU!!
pari tuntia kotona kärvisteltii ja 02.20 lähettii ajelee synnärille.. supistusten väli n. 9min (synnärille matkaa 60km)
vähä yli kolmen oltii synnärillä, siellä mut laitettii käyrälle.. paikat auki n.4-5cm..
käyrässä olin jonku 15min ku mua alko ponnistuttaa....
käyrät jäi siihe, ku lähettiinki jo synnytyssaliin..
salissa sain ilokaasua, josta ei mun mielestä ollu hirveesti apua.. jonku piikin ne laitto mun takapuoleen, joka avas paikkoja ja jossa oli kipulääkettä... siihen ne kivunlievitykset sitten jäi, ku mua edelleen ponnistutti ja ne ei enää muita puudutuksia kerenny antaa...
n. 10min kesti ponnistus ja poika syntyi klo. 04.30.
Nenä oli toisella vähän lytyssä ja vähän poskipäissä mustelmia kun tuli "naama edellä" ja niin nopeesti, mutta loppu hyvin kaikki hyvin =)
Synnytyksen kestoksi merkattiin 4 ja puol tuntia.. kätilö vaan tokas, että seuraavalla kerralla tuutte sitten heti sairaalaan, jos supistukset alkaa tai vedet menee..
(huom... ei kyllä ihan heti tuu "seuraavaa kertaa" .. =D )
tiistaina päästiiin kotia ja täällä on hyvin lähtenyt vauva-arki rullaamaan..
poika tuntuu rauhalliselta kaverilta, nukkuu ja syö hyvin ja masu toimii hyvin
tuun lukemaan tässä noi kymmenet sivut kun kärsii taas istua tässä kovalla penkillä vähän pisemmän aikaa
Ja Onnea paljon muillekkin vauvautuneille :heart: