Maalismammoja?

  • Viestiketjun aloittaja anno
  • Ensimmäinen viesti
Cosmic1
Stella -82: Sulle piti vielä vastata, että raskausviikot lähtevät juoksemaan viimeisten menkkojen alkamispäivästä. Mikä on sinänsä hullua, kun hedelmöittyminen kuitenkin tapahtuu kierron keskivaiheilla. Eli sikiö on sen pari viikkoa periaatteessa "nuorempi" kuin rv:t antavat ymmärtää.
 
minjarella
Heippa vaan kaikille!

Ilmottaudun mukaan keskusteluihin. Toista odotan, miehelle tämä on ensimmäinen. En laita itseäni vielä tuonne laskettuaika juttuihin ollenkaan. Odotan neuvolan antamaa h-hetkeä. Plussailut olen jo viime viikon maanantaina. (Juhannus viikolla oli ovis)
Mulla on ihan tyttö olo nytkin niin kuin edellisessäkin oli. Ja oireet on ollu rintojen arkuutta lukuunottamatta samat. Tietäiskö se sitten toista tyttö tänne? :)
Niin ne muut oireet on ollu hiukan oksettava olo jos ei syö tasaisin väliajoin samoin ruokahalua on kasvanut, väsyttää ja vessassa pitää juosta.

On tämä jotenkin niin uskomaton fiilis. Raskaus oli odotettu ja tiedän, että välttämättä kauheita pahoinvointeja ei tule eikä muitakaan oireita. Jotenkin niitä vaan odottaa. Välillä tulee tunne olenko raskaana ollenkaan? Toisaalta nyt ollaan vasta alussa ja kaikki on mahdollista. ;)
Toivon mukaan kaikkilla pysyisi asukkaat masussa mukana!
 
Minä vaan !
Ihan pakko tulla kurkkimaan, että onko jo oikeesti ketju ensi vuoden maaliskuulle! Tasan vuosi sitten tein positiivisen testin ( tai itseasiassa kolme...) ja nyt tuolla pinniksessä nukkuu 3,5 kk "vanha" neitokainen. Onnea teille kaikille ihan mielettömästi!
 
Elli_K
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmic1:
4.2. kirle
1.3. mari1978, toinen
2.3. Elviira M, toinen
4.3. antzi*, esikoinen
6.3. gia, esikoinen
10.3 Cosmic, toinen
10.3. iita-77, esikoinen
Anno
6.3 Stella-82, esikoinen
7.3. Elli_K, esikoinen

Hei, kaikki!

Lisäsin itsenikin listaan. Uutinen melkoisena yllätyksenä - onpa ihanaa ja ihmeellistä!
 
gia
Onkos muilla ollut mielialanvaihteluja? Eilen mulla oli aivan mieletön väsymys ja vissiin sitten sen takia mielialakin oli aika surkea. Tänään on onneksi jo parempi olo, tosin ei voi tietää mitä päivä tuo tullessaan:)

Paljonkos noi yksityisen ultrat suunnilleen maksaa? Asun keski-suomessa.
 
Elviira M.
4.2. kirle
1.3. mari1978, toinen
2.3. Elviira M, toinen
4.3. antzi*, esikoinen
6.3. gia, esikoinen
6.3 Stella-82, esikoinen
7.3. Elli_K, esikoinen
10.3 Cosmic, toinen
10.3. iita-77, esikoinen
Anno



Mimmuli, olen tosi pahoillani puolestasi. Voimia ja jaksamista sinulle ja miehellesi. #Rutistus#

Tervetuloa uudet nimet maalismammoihin!

Mulla on alkanut olo huonontua. Jatkuvasti pitää syödä jotain, ettei kuvotus mene pahaksi. Ei mitään oksentelujuttuja kuitenkaan. Kahvia ei enää tee juurikaan mieli, mutta pystyn sitä kyllä juomaan esim. kyläillessä.
Mielialanvaihteluja ei onneksi ole, mutta pientä herkistymistä kyllä. Väsymystä sen verran, että joka päivä pikku nokoset lapsen päiväuniaikaan on tullut otettua.
Öisin on pitänyt alkaa rampata vessassa. Yleensä en koskaan heräile yöllä vessaan, mutta tästä lähtien se taitaa taas olla vähintään yksi heräys yössä, plääh.

Ultrien hinnoista en minä ainakaan osaa sanoa. Itse en ole menossa yksityiselle ultraan.

Onnittelut Minävaan! pienestä prinsessasta! Täältä me tullaan perässä ja toivottavasti ensi vuonna meillä uinuilee sellaiset pienet kääröt kans pinniksissä.

 
minjarella
Mulla on kanssa välillä mielialanvaihteluja. Välillä itkettää ihan joka asia ja välillä sitten taas suututtaa. Toki niitä onnen hetkiäkin on monia mukana. :)
Hain tuossa keväällä kouluun monen vuoden jälkeen ja olen sitä hehkutellut tässä kesän aikana. No, tänään sitten tuli hyväksymiskirje postissa. En ole kouluun menossa, mutta otan paikan vastaan ja menen sitten myöhemmin.Mies ei halua vielä kertoa raskaudesta äidilleen ja sisaruksilleen ja minä en halua valehdella.
Tänään sitten näin miehen äidin vilaukselta ja hän kysyi olenko päässyt kouluun ja vastasin myöntävästi. Ei kuitenkaan ollut aikaa selitellä asia sen tarkemmin. Voi olla ihmetys suuri kun en mihinkään ole menossakaan tai kun asiaan palataan myöhemmin.
No, miehen kanssa ollaan nyt asiasta puhuttu uudestaan niin mies on myöntynyt, että saan sanoa jos liikaa alkaa hänen perhettään ihmetyttämään minun opiskelukuviot ja niiden muuttuminen.
Miten te muut aiotte kerto tuleville isovanhemmille lapsesta. Omat vanhempani tietävät. En näe syytä piilotella asiaa. On ainakin sitten keskenmenon yhteydessä joku joka on tiennyt asiasta ja pystyy käsitelemään asiaa kanssani, muukin kuin mieheni.

Noista yksityisen ultran hinnoista en tiedä minäkään mitään.
 
gia
Onnea kaikille uusille mameille!

Varasin just varhaisultran yksityiselle. Sain peruutus ajan huomiselle. Jännittää ihan kamalasti... Huomenna tulee tasan seitsemän viikkoa täyteen, joten pitäisi siellä sitten jotain näkyä. Olen varma, että purskahdan itkuun vaikka kaikki olis hyvin. Tää on ollut mulle niin tunteellista aikaa. Hintaa ultralle tulee 91+9 ja siitä saa kelan
korvaukset. Kerronpa sitten huomenna ultrakuulumiset!

Meillä anoppi tietää jo raskaudesta, mutta minun vanhemmat eivät. Ajattelin ensi viikolla möläytellä:) Saa nähdä miten ne reagoi.


 
iita-77
Heippa kaikki pitkästä aikaa!

Onnea kaikille uusille tuleville äideille!!! On se uskomatonta miten päässä ei pyöri mikään muu kuin tuo uusi masuasukki... Koko ajan miettii omaa oloa ja tuntemuksia. Onko tämä pieni pahaolo, väsymys tai vatsakipu nyt niitä raskausoireita... vähän tissitkin ovat arat... Siis ihan sekopäistä... Nyt kun on kesälomakin, aikaa tähän kyllä riittää! :) Pääsis vaan töihin niin sais muutakin ajateltavaa! Vaikka toki ihanaahan tää on.

En oo saanu vielä varattua aikaa siihen varhaisultraan, täytyy kattella vielä. Kuinka paljon Gia se kelakorvaus on noista ultrakuluista? Onko tietoa?

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään tästä vauvauutisesta, vaikka mieli on tehny monta kertaa... Aateltiin odottaa sitä varmaa 12 viikon rajaa!

Kertokaapa nyt kuulumisia!!!
 
minjarella
Siitä se lähtee. :) Meillä on kaikki perusjutut valmiina kun on toinen tulossa. Mutta jos onkin poika niin sitten vaatteiden hankintaa on edessä. Kun aika paljon sitten esikoisen syntymän jälkeen tuli ostettua vaan tyttöjen vaatteita ja värejä. Paljon ei niistä pojalle sovi.
Haluatteko tietää sukupuolen jo etukäteen vai pitää salaisuuden loppuun asti? Ite oon sillä kannalla, että jos se sieltä ultrasta näkyy niin sitten voin kyllä katsoa, mutta jos haluaa lapsonen pitää sukupuolensa salassa niin ei se haittaa. Pitää muuten tuosta jutella miehen kanssa miten hän haluaa.
Ite oon jo niin pitkällä, että mietin mistä ja minkälaisia imetyspaitoja hankin. Tällä kertaa siis yritän imettää kauemmin kuin viime kerralla jos vaan lapsen terveys sen sallii. Esikoisen sydän kun ei ollut ihan kunnossa niin se haittasi imetystä ja muutenkin toi väsymystä aika paljon ja kaikenlaista pientä lisää vauva-arkeen.

Tänään on ollut ihan hirveä väsymys hyvä kun on pystyssä jaksanut. Ei olla kyllä sitten tytön kanssa mitään oikeen tehty. Onneksi tyttö nukkui pitkät päiväunet niin sain itsekin nukkua. :)
 
Cosmic1
Pitääpä tulla kertoilemaan omiakin tuntemuksia.

Iita-77: Mä muistan kans esikoisen kohdalla tuon, ettei masuasukkia voinut olla ajattelematta yhtään. Nyt on tilanne vähän toinen, kun keskittyy kuitenkin täysillä esikoisen hoivaamiseen. En tiiä, vaistoaako poitsu jotain, ku se on ollut tässä pari päivää ihan halihalia koko ajan. Ihanaahan tuo on, varsinkin miehen kannalta, kun hänelle poika harvemmin haleja jakelee. Äiti saa niitä kyllä hyvinkin säännöllisesti muutenkin. Ei oo oikeesti mitään ihanampaa kuin oman lapsen rakkaudenosoitus hänen tullessa halimaan pienillä käsillään ja antaessaan märän pusun äidin poskelle tai nenään! =)

Joo, meilläkin on kaikki perusjutut onneksi jo olemassa. Sama homma vaan, että jos tuleekin tyttö, ni tyttöjen vaatteita täytyy hankkia. Onneksi pojalle syntyi serkkutyttö tuossa alkukeväästä, ni hänen äitinsä on jo lupaillut meille tyttövaatteita, jos tyttö tulee. Mulla itellä vaan on ihan poikaolo ja mietinkin jo poikien nimiä. ;) Hassua sinänsä, että sama juttu oli esikoisen kohdalla ja poikahan se oli. Silloin tosin näin synnytysunia ja aina syntyi poika!

Mut joo, meillä on onneksi sellasia unisex-vaatteitakin aika paljon, varsinkin tonne 68cm kokoisiin vaatteisiin asti. Ja aattelin kyllä ottaa taas äitiyspakkauksen, ku sen sisällön arvo on paljon enemmän ku se vaihtoehtoinen 140€:n avustus. Kävin jo kattomassa Kelan sivuilla sitä tän vuoden pakkausta, joka varmasti saadaan. Siellä on ihan kivan näköisiä vaatteita ja siellä on kuitenkin mukana aika paljon vaippoja, yms. Meillä meni nimittäin esikoisenkin kohdalla niin, että vaikka poika syntyi huhtikuun lopulla ja äippäpakkaus tuli tammikuun puolessa välissä, ni tietty saatiin pakkaus -05. Mut se oli ihan hyvä niin.

Esikoisen kohdalla käytiin miehen kanssa rakenneultrassa ja haluttiin saada sukupuoli tietoon. Ollaan jo päätetty, että nyt mennään 4D-ultraan, kun on rv20+ jotain ja kysytään myös sukupuoli. Mutta pidetään se omana tietonamme.

Meillä raskaudesta tietää jo meidän molempien vanhemmat sekä muutama muu. Nämä ovat ihmisiä, joille haluttiin kertoa, ja jos kävisi huonosti, ni heiltä saa siihen tukea aivan varmasti.

 
caramia1982
mä plussasin viime maanantaina!! tein apteekin raskaustestejä kaksin kappalein ja näyttivät haaleaa plussaa.. kävin vielä samaisena päivänä labran verikokeissa ja se oli positiivinen.. =)
Oireet alko jo viime viikolla; alavatsan nippailut ja vihlonnat, etova olo, päänsärky, aamuisin kuumetta ja iltaisin nännit kipeytyy..
ensi tiistaina eka neuvola. nyt on menossa 4+7..
vähän jännittää kuinka täs käy, takana on 2 keskenmenoa ja 1 mola ja 1 cornu raskaus.. Tosin, kumppani on nyt uusi, olimme kuulemma ex:än kanssa geneettisesti sopimattomia toisillemme ja sillo yritettiin vuosi ennenku tärppäs.

Nyt tulevan aviomieheni (ensi maanantaina!!! jännittää) tärppäs heti tokalla yrittämällä..

Ollaan kaikki yhteyksissä ja vaihdetaan tuntemuksia!!!
 
Hilppa.
4.2. kirle
1.3. mari1978, toinen
2.3. Elviira M, toinen
4.3. antzi*, esikoinen
6.3. gia, esikoinen
6.3 Stella-82, esikoinen
7.3. Elli_K, esikoinen
10.3 Cosmic, toinen
10.3. iita-77, esikoinen
19.3. Hilppa, esikoinen
Anno

Moi kaikki!

Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan. Plussasin eilen ja tänä aamuna vielä varmistin eli uskottava se kai on. Oireena on ollut lähinnä menkkamainen vatsakipu, joka oli kahtena edellisenä yönä niin voimakasta, että on pitänyt ottaa särkylääkettä. Päivälläkin saattaa välillä jomottaa alavatsaa, mutta paljon heikommin.

Tuo laskettu aika ei varmaan ihan pidä paikkaansa, mutta korjaan sitä sitten kun se varmistuu. Esikoista tosiaan odotan, että aika jännittävää on...
 
Kressida
4.2. kirle
1.3. mari1978, toinen
2.3. Elviira M, toinen
4.3. antzi*, esikoinen
6.3. gia, esikoinen
6.3 Stella-82, esikoinen
7.3. Elli_K, esikoinen
7.3. Kressida, toinen
10.3 Cosmic, toinen
10.3. iita-77, esikoinen
19.3. Hilppa, esikoinen
Anno

Eli ilmottaudun tähän joukkoon vaikka ensin kyllä kirjoittelin tuolla vanhojen odottajien ketjussa :)

Jos olen oikein laskeskellut olen menossa kohdassa RV5+5, rinnat on kipeät kuin fan jos ajaa polkupyörällä muhkujen yli, olen himpun väsyneempi kuin normaalisti (unen ystävä muutenkin...), ja kohdussa nipistelee koko ajan. Mutta siitä nipistelystä tykkään, tuntuu kivalta kun kohtu elää!

Hassua ajatella, että meitä on täällä näin iso joukko (ja miten paljon koko maailmassa!) joilla on jo maaliskuusta näin tarkka tieto. Ihan kuin näkisi tulevaisuuteen.


 
gia
No mullapa ei ole positiivisia uutisia ultrasta... Kävin siis tänään yksityisellä ja kohdussa näkyi vain pussi ja sisällä ei juuri mitään. Pussi oli reilu 9mm pitkä. Eli kyseessä saattaa olla tuulimuna, varhainen keskenmeno tai 5-10% mahdollisuudella raskaus on paljon aikaisemmassa vaiheessa kuin on odotettu. Jos vuotoa ei ilmene niin tiistaina polille ja siellä ultrataan uudestaan ja katsotaan josko sinne olis jotain ilmestynyt. Rumasti sanottuna vituttaa! Tiistaina tiedän sitten enemmän. Outoa on se, että raskausoireet on vieläkin voimakkaat. Viime keskenmenossa oireet oli lievät ja jossain vaiheessa hävis kokonaan. Toivottavasti en joudu kaavintaan tai vastaavaan ja että kaikki tulis luonnollisesti pois.
 
Ellipsi
Olen seuraillut teitä maalismammoja ja toivon että pääsen liittymään joukkoonne. Jos onni on myötä niin la olisi maaliskuun loppupuolella. Ja toinen olisi tulossa :D Oireita ei ole mitään, mutta ei ollut ekassakaan raskaudessa oikeastaan mitään. Mistäs olette, itse Oulusta ja ikää 25. Esikoinen on poika, joten tyttöä on tehty nyt puolisen vuotta, tosin poikakaan ei haittaisi :D

Pahoittelut gialle ultranäkymistä, tosin toivoahan on vielä jäljellä!!
 
minjarella
No voi kurjuus gia! Toivotaan, että jos on kerta tuulimuna niin tulisi itsestään pois. Mutta toivon mukaan löytyy seuraavassa ultrassa jotain!

Katselin tänään nettikirppiksiltä äitiysvaatteita. Niistä kun saa ihan hyvä kuntoisia halvalla tai ainakin halvallla kotona pidettäviä. Ekassa raskaudessa kun en kovin montaa ostanut ja jotenkin ärsytti käyttää samoja vaatteita koko ajan. Mulla siis oli kahdet housut ja sitten pari paitaa. Joitakin tavallisia paitoja pysty käyttämään myös raskauden aikana. Nyt ajattelin hankkia muutaman enemmän. En tosin kovin paljoa, mutta muutaman kuitenkin. Aikaahan tässä on vielä hankkia.
Oletteko te ajatelleet hankkia ihan uusia vai hyödyntää kirppareita? Vai onko moinen edes käynyt mielessä.

Tuntuu jotenkin hassulta, että olen toista kertaa raskaana, mutta silti kaikki tuntuu niin kuin ensimmäistä kertaa olisi. Tosin ekan raskauden aikana oli aikamoista myllerrystä elämä ja tämmöinen aika miettimiselle oli poissa. Onneksi näin.

Onnea kaikille uusille mukaan tulleille!
 
iita-77
Voi harmi gia!!! Toivotaan, että sulla kuitenkin kävisi vielä tuuri ja tiistaina jo jotain näkyis! Mä aloin oikeen miettimään tota, et tosiaan kun eka ultra on vasta yleensä siinä viikolla 12, niin tässähän voi huonossa tapauksessa ehtiä unelmoimaan vauvasta parikin kuukautta... Ja sitten voi olla, et eihän siel mitään ookkaan, vaikka oireita olisikin... Tää vaan vahvisti nyt sitä, et mun on tilattava heti huomenna aika sinne varhaisultraan!

Caramia1982: Kerrotko mulle tietämättömälle mikä on toi mola ja cornu raskaus??? Ja onnea tulevalle aviovaimolle!

minjarella: Mä oon aatellu ostaa uutena äippävaatteet... Mun kaverit, jotka on lähiaikoina vauvan saaneet ovat sen verran pienikokoisempia ja lyhyempiä kuin minä, että ei taitais heidän vaatteet mahtua mulle. Ja haluan toki ostaa uutta itelleni, kun on se shoppailu vaan niin hauskaa! :)

Länsi-Suomesta oon!
 
Hiljo
Hei ja onnea kaikille maalismammoille!
Plussasin tänä aamuna ja ihan alussa ollaan (4+1). Ihanaa ja ihmeellistä!
Mullakin esikoinen kyseessä ja takana 1km 3 vuotta sitten. Tuntuu todellakin olevan aika yleistä. Laskureiden mukaan LA 20.3. Toiveikkaana mennään. Ajattelin kipaista ostamaan Multitabsin raskausvitamiinia ja elää sen voimalla kunnes kehtaan soittaa neuvolaan.

Gialle pahoittelut ja tosi iso voimahali! Tiistaina tilanne voi näyttää jo paremmalta.
 
gia
Kiitoksia kaikille tuesta!! Ja halit takaisin!!

Toivon sydämmeni pohjasta, että siellä jotain sitten näkyisi. Kuulin anopilta sellaisen jutun, että hänellä ei myöskään näkynyt varhaisultrassa sikiötä, koska hänellä on taaksepäin kallistunut kohtu. Kuten myös minulla. Näin sikiö saattaa jäädä piiloon, varsinkin silloin jos hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin, kuin luultu.
Onneksi lääkäri oli aivan ihana, suloinen ja osaava. Rupesin itkemään heti ultran jälkeen ja lääkäri lohdutteli. Ja vielä kun olin lähdössä niin hän sanoi, että olen todella pahoillani. Suosittelen gyne praxista kaikille jyväskyläläisille!

Suosittelen kyllä kaikille varhaisultraa. Jos ei ole kaikki kunnossa niin saapahan ainakin tietää eikä elättele turhia toiveita. Ainahan se on vaikeampaa mitä pidemmällä raskaus on. Toivon teille kaikille terveitä pikku vesseleitä!:)
 
cara-mia
eli toi mola raskaus tarkoittaa rypäleraskautta. siinä ei ole ollenkaan sikiöö vaan istukka , ja sekin on vaan sellasta 'massaa'. sillon oli viikkoja 11+5 ku tää todettiin niin mun kohtu vastas kokoa 15+.. sit noi mun HCG arvot oli ihan katossa!! normaalisti tossa vaiheessa pitäis olla joitain tuhansia niin mulla ne oli 562 040!!!! Se poistettiin imukaavinnassa ja sit kävin n.1 vuoden kontrolleissa; seurattiin HCG:n laskua..
Tää cornu taas puolestaan oli kohtu ontelon ulkopuolinen raskaus, ei kohdun ulkopuolinen. Tässä se oli alkanu kasvamaan munajohtimessa. Olin kohduntähystyksessä ja kuvasivat sieltä kaikki kohdat.. Ennen tota tähystystä olin ihan paniikissa kun ne sano eka et on mahdollista että voidaan poistamaan toi toinen munasarja kokonaan pois!! onneks siltä vältyttiin. Tähän cornuun sain sellaisen metotreksaatti rokotteen joka alkoi pikkuhiljaa hajottamaan tätä löydöstä.. myös tässä oli tihea HCG kontrolli. Tällöinki HCG arvot oli jotain 91000..

Toivottavasti saitte jotain selkoa tästä... =)

Sit kyselisin ihan sellasta että onko teillä ollu minkäänlaisia vuotoja tässä välissä??
Mulla oli viimeviikolla sellaista ruskeaa tuhruvuotoa muutamana päivänä ja sit se loppu ihan yhtäkkiä. Eilen alkoi taas tulemaan samanlaista ruskeaa, nyt enemmän semmoisena nestemmäisenä.. kertaakaan se ei ole muuttunut selkeästi punaiseksi, sellaista rusehtavaa, välillä tummempaa ja välillä vaaleampaa.
Nyt on vaan kokoaika kamala pelko takalistossa et kesken tämäkin menee!!!!!
Onko muilla ollut vatsaavaa?
nyt on menossa 5+1
 
Kressida
Alkuperäinen kirjoittaja gia:
Suosittelen kyllä kaikille varhaisultraa. Jos ei ole kaikki kunnossa niin saapahan ainakin tietää eikä elättele turhia toiveita.
Niin, ymmärrän tämän. Toisaalta, joku voi nauttia siitäkin, että raskausaikana saa kerrankin elämässään olla tekemisissä todella suurten (no, henkilökohtaisesti suurten, ei maailman mitassa :)) asioiden kanssa ilman että tietää koko ajan mitä seuraavaksi tapahtuu. Minä tykkään siitä, että tunnen elämän olevan arvoituksellista ja vähän kaoottista ja epävarmaa.

Jos olisin vielä nuori, niin en varmaan menisi ultriin ollenkaan. Nyt on kova mietintä päällä mitä tehdä, kun tässä iässä (40) kuitenkin kehitysvaurioiden riski on selvästi suurempi ja niitä huolia voisi poissulkea tai ainakin tutkailla lähempää noilla seulonnoilla :-/ En tiedä! Onneksi ei tarvitse ihan tänään päättää.

Olen tosi pahoillani tuosta ultran tuloksesta Gia. Elämä on joskus kovaa :-(

 

Yhteistyössä