+Maaliskuussa poksuvat+

Jemppi: Meillä töissä tavallaan sama meininki, mut eri tavalla. Pomo on muuten tosi kannustava ja iloinen raskaudesta ja on siis vanhempi nainen, niin on helppo ollu puhua raskauden "ihanuuksista". Ongelma on ollu et hänen oma tyttönsä myöskin odottaa, taitaa olla viikoilla 16. Pomoni kertoi et tyttönsä vaan oksentaa ja oksentaa, niin kysyin sit et onko hän jaksanu olla töissä, niin pomo sit kehu et joo totta kai et tyttö käy oksentaa 7-8 kertaa päivässä ja on silti töissä et jos mustakin tuntuu niin senkun vaan oksennat kesken asiakkaiden. Tuntu et tehtiin kyllä selväks et turha oksentamisen takia kotiin jäädä!! Ja sit valitin selkää niin eikös jo hänen tytöllään ollu miljoona kertaa kipeempi selkä ja silti on töissä. AAAARGH! No yks päivä olin tooosi väsynyt ja kipee ja oksennellu niin sit meni hermo töissä ja huusin pomolle et onks tässä mitään järkee sinnitellä kipeenä töissä ja sit mennä kotiin niin oot niin väsynyt ettei jaksa ku nukkuu et jaksat sit mennä töihin. Vastaus oli et voi voi näin hänenkin tyttönsä tekee! Seuraavan päivän olinkin sit jo saikulla :D

Kun olin ultrassa niin hoitaja (joka oli ihanin hoitaja jota koskaan oon tavannu, kutsui mua mm heidän pikkuprinsessaks!) piti luennon et maailma on työntekijöitä täynnä ja mä en mee töihin jos oon kipee! Se et tulee raskaaksi on ainutlaatuinen asia jota pitää varjella ja pitää muistaa et nyt on kyse muustakin kun itestä jne.

Harakanhattu: Puhuit siitä röyhtäilystä niin mulla se on piereskelyä sit ja turvotusta vatsassa :D Jotain ihan järkyttävää toi ilman kertyminen vatsaa!

Mimmurainen: Me kerrottiin perjantaina ultran jälkeen miehen vanhemmille (mun vanhemmat jo tiesi) ja sit miehen veljille. Kaikki oli tooosi onnellisia ja tuumasivat et johan toi oli aikakin :D

IntoOlivia: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista

Minna77: Hauskaa matkaa!!

Kellokanerva: Ihana kuulla et mieli jo parempi ja hyvää matkaa sinnekkin ?

Omassa navassa kaikki ennallaa.. Seuraavan ultra-ajan soittivat sairaalasta eli se on 10.9 keskussairaalassa tehtävä np ultra, jolloin muistaakseni viikkoja 12, äitipolilla lääkärin tekemänä. Neuvola minulla siis 12.8 eli viikolla 8. Minulla alkoi perjantai iltana kauhee kurkkukipu yhtäkkiä ja yö meni valvoessa ku olin niin tukossa. Lauantaina kävin päivystyksessä ku halusin varmistaa ettei yhtäkkinen kurkkukipu johdu esim punkin puremasta kun kuulin et voi aiheuttaa borrelioosi sikiökuolemia, niin halusin mielen rauhan. Hoitaja oli tooosi törkee, oli vähä tyyliin "mitä sä tänne tuut". Tutki kuitenkin ja mitään ei löytyny. Tavallinen vilustuminen, illal oli vähä kuumetta ja otin sit panadolia ja se helpotti. Olo oli yöllä toosi kauhee ku oksetti ja oli flunssainen olo ja nenä tukossa ku en uskalla sumutteita käyttää ku ohjeet kieltää raskauden aikana. Nyt aamulla hieman parempi olo, ei o nokka tukossa. Tissit on kasvaneet muuten ihan älyttömästi :D Yks ilta kattelin peilistä ja sanoin miehelle et ei nää näin isot ennen ollu ja mies virnuili et joo ei
:kieh:

Ohhoh tulipa tekstiä ihan hirveesti :ashamed: Taidanpa lähtee kattoo frasieria!

LM & pirpana 6+6
 
Huhhuh....

sori kun taas valittelen, mutta eihän tästä yökkimisestä tule mitään :(((((( ...mulla on se tilanne että aloitan uudessa työssä maanantaina (sain vakituisen paikan), tein tosin muutaman viikon siellä jo heinäkuussa, mutta nyt alkaa vakkari pesti....enkä siis mitenkään kehtaisi hakea saikkua :(
Miten ihmeessä mä kestän koko työpäivän kun kotonakin tää oleminen on yhtä yökkäämistä ja oksentelua (jälkimmäistä tosin harvemmin). Työ on sairaanhoitajan hommia, tosin liikkuvana sellaisena....
äääh...yöööök, voi kun tää pahaolo loppuis jo.
t.Tuplis ja pikkupapu 8+2
 
Viimeistä lomapäivää täällä viettelen. Ja odotettavissa on parin viikon tiukka putki. Taitaa olla kaks vapaapäivää kahden viikon aikana...odotan jo kauhulla. Miten ne jaksaa, kun väsyttää ihan kamalasti! Osa onkin saikulla ollut...se kai se sit on edessä jos voimat loppuu. On vaan työntekijä vaje jo nyt.

Kohta olisi tarkoitus lähteä kaupunkiin ajelemaan koko perheen voimin. Käydään syömässä Rossossa. Kiva lomanlopettajainen.

Voimia ykäilijöille!

Meillä pienimmäinen nukkuu myös vielä pinnasängyssä meidän sängyn vieressä. Syksyn mittaan olisi tarkoitus saada toisenlaiseen sänkyyn ja mielellään omaan huoneeseen. On muuten aikoimoinen nukkuja meidän emäntä. Toivonkin että oppisi kunnolla nukkumaan ennen kevättä!

Miiru80 8+0
 
Ihanaa ja hyvävointista sunnuntaita kaikille!!

Ultrasta Mulla oli varhaisultra viikoilla 7+4. Tosin yksityislääkärillä, ja itse siis varasin. Aattelin saada se tehtyä silloin, jotta raskaus varmistuisi. Mäpä olin ehtinyt jo viikoille 6 ennen kuin älysin edes tehdä kotitestin :ashamed: Nyt on varattuna aika np-ultraan 24.8. (vkot silloin 12+2) yksityiselle, koska siellä missä asun, Aasiassa, on tuo neuvolasysteemi kaytännössä mahdoton ainakin ulkomaalaisille.

Pullottavasta mahasta Sama täällä tuon mahan kanssa. Toistaiseksi se on pullollaan luultavimmin kait tuon ruuansulatuspuolen takia, koska se niin vaihtelee.

LillaMy Kiitos!! Eipä kuulosta olevan sinunkaan pomosi niin kauhean ymmärtäväinen. Raskaudethan on niin erilaisia eri yksilöillä, ja jokainen reagoi siihen erilailla. Kaikki ei osaa ajatella, että se on siis yksilöllistä. Eikö sulla ole pohjalla se reumakin...? Hyvää vointia edelleen!!

Tuplamuumi-05 :hug: ja voimia! Tosi hienoa, että olet saanut vakipaikan töissä. Mut jos on tarvis saada saikkua, niin olethan sä siihen täysin oikeutettu. Mäkin olen sairaanhoitaja, ja tiedän että se on kaikilla tavoin raskasta työtä ja edellyttää, että on hyvässä kunnossa töissä. Onnea töiden alkuun ja toivottavasti mahd saikku järjestyy ongelmitta!!! Ennenkaikkea, hyvää vointia sullekin!

Minna 9+1
 
Moikka!
Mä olen itkeny nyt varmaan seitsemän kertaa tänä viikonloppuna... Ja siis ihan jostain turhasta. Ei ole ollut siis mitään syytä. Tänään porasin suoraa huutoa putkeen varmaan viis minsaa. Ja siis ei mitään syytä. Olen vaan niiiiiiiiiiiin herkillä. Eilen ku olin menossa nukkuun ja otin varomattomasti rintsikat pois niin piti oikein ääneen parahtaa, on siis ihan sairaan kipeet rinnat!!! Ihan tuosta juuresta asti. Mitäköhän tää on sit loppuraskaudesta... Mielenkiinnolla odotan. :)
Vatsa on nyt totaalisen jumissa ja mitään ei tuu ylös eikä alas paitsi ilmaa. Oli pakko alottaa tänään Levolac -kuuri, ei tästä tuu muuten mitään.
Mutta olen silti ihan tosi hyvällä tuulella ja positiivisin mielin.

Neuvola on vasta ens maanantaina 10.8. ja eka ultra vasta 3.9. Aaaaargh.... Miten jaksan odottaa....

Harakanhattu ja pienipööpiäinen 7+4 :heart:
 
Ilmavaivat ja turvotus on mulla kans riesana. Ei oo oikein kiva, kun iltasin on kun ilmapallo. Välillä on tukala olo, jos ei tuu ees mitään kummastakaan päästä. Huh. Liikuntakin on jäänyt nyt olemattomiin, kun hengästyy pienestäkin (alhainen hb). Ens viikolla saan tulokset niistä rauta- yms. kokeista ja katsotaan määrääkö lääkäri rautakuurin tms.

LillaMy Kauhea juttu tuo saikku-homma! Mie en ole joutunut ainakaan vielä oksentamaan (vaikka lähellä on ollut), mutta silloin kun se huono olo tulee, niin mie en ainakaan kykene mihinkään muuhun kun makaamiseen/nukkumiseen! Olen samaa mieltä, että kyllä maailmassa työntekijöitä riittää. Sinun pitää ajatella nyt itseäsi ja pientä, kyllä työt saa odottaa. Mulla ois vielä ens viikko lomaa, joten katsotaan nyt mihin tämä olo kehittyy. Mie en ainakaan aio kyttyyttää väkisin töissä, jos oksettaa ja pierettää ja kuvottaa ja väsyttää yms. Se on sitten työnantajan murhe, kuka tekee minun hommat :kieh:

Turvotuksesta Mulla iltaisin aina vatsa pullistelee, mutta uskon että se johtuu ennemminkin ruokavaliosta ja liikunnan puutteesta. Tällä hetkellä pitää syödä vain sitä, mikä menee alas, tulematta ylös :D. Tissit mulla ei kai ole mitenkään sen kummemmin kasvaneet, ne on ollut aina ihan kohtuullisen kokoiset muutenkin. Vähän ovat arat, mutta ei mitenkään kauheasti. Tsemppiä kaikille, joilla lomat on lusittu :flower:
 
Täälä on kuulkaas keksitty, millä pahoinvointi saadaan pysymään kurissa! Kahtena aamuna ei ole ollut mitään ongelmaa, vaikka olen joutunut nousemaan koko viikonlopun töihin. Forsmanin inkivääriteetä (on muuten hyvää, ei ees maistu inkiväärille) ja 2 palaa leipää. Sitten iso greippi. Ja töissä juon vielä lisäksi greippimehua vähän väliä. Surffailin netistä apuja pahoinvointiin ja nuo löysin ja päätin kokeilla ja yllätyin. Välillä huolestuin, että mahtaako masussa olla elämää, kun niin hyvä olo oli, mutta iltapäivällä sitten kun oli vähän pidempi tauko ilman ruokaa, tuli oksetusolo. Pääasia, että aamulla saa itsensä ylös ja ulos ja töihin! Kokeilkaa :)

Mötkylä 7+2
 
Näin miekin muistelin kuten Maine Coon, ettei inkivääriä kannata käyttää raskauden aikana.. Tämmönen linkki mm. löytyi aiheesta:

http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/07/raskaana_olevien_tulisi_valttaa_inkivaarivalmisteita_880415.html :/
 
Moi!

Meillä on ollut touhukas vkonloppu. Nyt ehdin käydä lukemassa pikaisesti ja olettepa taas kirjotellut =)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nimiä en muistakaan kenellä niitä oli..

Vauvauutisista me aiotaan kertoa sukulaisille, sisaruksille ja miehen vanhemmille vasta NP ultran jälkeen. Sitten noiden isompien yhdistetyillä 6 ja 4v syndeillä. Mun vanhemmat saa tietää aikaisemmin, ei vielä kuitenkaan, jollei kohta ala näkyä. Kolmelle kaverille oon vasta kertonut ja muut kaverit saavat vielä uutista odottaa. Ollaan aina tykätty kertoa vasta sen ekan ultran jälkeen suurimmalle osalle. Ja nythän nää on meidän viimeiset vauvauutiset :D Kolmen piti jo mulle riittää.. Miehelle olis varmaan tämä kolmen kopla ollut passeli jo.

Tänne on tullut hieman pahaaoloa, jihuu! Se on vielä lievää ja sen kanssa pärjää hyvin. Oon kuitenkin iloinen, nyt on yksi oire lisää täälläkin. Pitää syödä parin tunnin välein, muuten on jatkuvaa etovaa oloa.
Mun piti varata ensi viikoksi se ultra-aika, saa nähdä meenkö sinne nyt kuitenkaan. Kai se pitää uskoa, että masussa joku kasvaa taas =)

Mitäs vielä?

Äitiysvaatteita en oo minä vielä yhtään kaupoissa kattellu. Paljon on vanhojakin ihan kivoja, mutta jotain uutta, kuten farkut tms. aion hankkia.

Onko teillä tullut jo jotain ruokahimoja?

Mä olen eilen ja tänään käynyt monesti jääkaapilla hakemassa meetvurstia sellaisenaan :x Yleensä ei siis tapoihin kuulu. Banaanijugurtti ja viinirypäleetkin maistuu. Vettä saa juoda kokoajan.

Nyt hetkeksi telkkarin pariin ja nukkuun.

Jade ja nelkku 6+1 :heart:
 
Minä ihan innostuin tuosta Mötkylän kirjoituksesta inkivääriteestä, mutta miten se nyt on, että uskaltaako sitä ottaa? ehkä jos kokeilis tota greippimehulinjaa....se kuulostaa muutenkin hyvältä...mun tekee mieli hedelmiä kokoajan, kaikenlaisia ja kaikenlaisissa muodoissa :D Eilen kokeilin Piltin banaani-persikkasosetta...se oli itseasiassa jääkaapista otettuna ihana välipala ja pahaolo pysyi edes hetkisen poissa. Tänään ilta on ollut siedettävämpi ja päivä kamala, eilen päinvastoin...
sen oon kyllä huomannut että jos syön jotakin tosi rasvaista , olo pahenee syömisen jälkeen ja sitten kohta maistuukin jo oksennus suussa :/ mutta keitot ja kevyemmät versiot tekee paremman lopputuloksen.
Ei kai tässä muu auta kuin kokeilla kaikkea...hyviä vinkkejä siis otetaan vastaan!
Kiitos Minna77 mielipiteestäsi....tottahan se on, pakko sitä saikkua on sitten hakea jos olo menee ihan vaikeeksi töissä....yritän kuitenkin ees pari pv / ekan viikon sinnitellä...jos ei onnaa, sit ei auta muu ku se saikku. huomennahan se nähdään...

Harakanhattu: Itku on käyny täälläkin kylässä monta kertaa...joskus ihan ilman kutsuakin ;)

Iltoja kaikille, t.Tuplis ja pikkupapu 8+2

 
Eihän siitä ole kuin pari viikkoa kun kaikki mediat pauhasivat sitä että inkivääri on haitaksi sikiölle. Silloin kun edellistä odotin reilu vuosi sitten, vedettiin jo se pahaa oloa poistava raskausinkivääri markkinoilta. Nyt siis varmaan tulleet tutkimustulokset joiden mukaan inkivääri on haitaksi sikiölle, eli itse en ainakaan joisi inkivääriteetä tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jade80:
Moi!

Meillä on ollut touhukas vkonloppu. Nyt ehdin käydä lukemassa pikaisesti ja olettepa taas kirjotellut =)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nimiä en muistakaan kenellä niitä oli..

Vauvauutisista me aiotaan kertoa sukulaisille, sisaruksille ja miehen vanhemmille vasta NP ultran jälkeen. Sitten noiden isompien yhdistetyillä 6 ja 4v syndeillä. Mun vanhemmat saa tietää aikaisemmin, ei vielä kuitenkaan, jollei kohta ala näkyä. Kolmelle kaverille oon vasta kertonut ja muut kaverit saavat vielä uutista odottaa. Ollaan aina tykätty kertoa vasta sen ekan ultran jälkeen suurimmalle osalle. Ja nythän nää on meidän viimeiset vauvauutiset :D Kolmen piti jo mulle riittää.. Miehelle olis varmaan tämä kolmen kopla ollut passeli jo.

Tänne on tullut hieman pahaaoloa, jihuu! Se on vielä lievää ja sen kanssa pärjää hyvin. Oon kuitenkin iloinen, nyt on yksi oire lisää täälläkin. Pitää syödä parin tunnin välein, muuten on jatkuvaa etovaa oloa.
Mun piti varata ensi viikoksi se ultra-aika, saa nähdä meenkö sinne nyt kuitenkaan. Kai se pitää uskoa, että masussa joku kasvaa taas =)

Mitäs vielä?

Äitiysvaatteita en oo minä vielä yhtään kaupoissa kattellu. Paljon on vanhojakin ihan kivoja, mutta jotain uutta, kuten farkut tms. aion hankkia.

Onko teillä tullut jo jotain ruokahimoja?

Mä olen eilen ja tänään käynyt monesti jääkaapilla hakemassa meetvurstia sellaisenaan :x Yleensä ei siis tapoihin kuulu. Banaanijugurtti ja viinirypäleetkin maistuu. Vettä saa juoda kokoajan.

Nyt hetkeksi telkkarin pariin ja nukkuun.

Jade ja nelkku 6+1 :heart:


Oikeen paljon onnea Jade80 plussasta!!toivottavasti sulla sujuu raskaus hyvin tuonne maaliskuuhun asti ja saat ihanan vauvan syliin tuhisemaan :heart:
Meiltä löytyy kotoa maaliskuinen poika vuosimallia 2008..onnea myös teille kaikille muillekkin maalisvauvan odottajille!!

 
Joo täällä saikku jatkuu. Oon kuumeessa ja olo aivan kauhee. Nukuin ehkä tunnin viime yönä ku olin niin tukossa enkä uskalla käyttää noita nokkasumutteita ku niis lukee ettei saa käyttää vaik oon kuullu et jotkut niit käyttää silti, mut mul on jo omat reumalääkkeet niin en halua mitään ylimääräistä enää..Nukahdin siis joskus klo 2 yöllä ja olin kolmelta jo hereillä sit vaan torkahtelin ja näin levottomia unia. Viideltä nousin ku mies lähti töihin ja mittasin et 38,2 eli en TODELLAKAAN mee töihin. Tähän viel päälle oksentaminen ja miljoona kertaa pahentunu paha olo ja sit se et reuma ei tykkää kuumetaudeista vaan selkäkipu tuli ihan sietämättömäks ja odotan täs et voin soittaa klo 8 sairaalaan et millon saan piikkejä :'(
Yöllä oli vaikee nukkuu myös ku ei voinu olla selällään sen selkäkivun takia ja mahallaan ollessa mun tissit on niin törkeen kipeet ja kasvaneet et kauhee tuska!

Laitettiin toi meidän pirpanan ultrakuva jääkaapin oveen niin käyn sitä aina kattoo niin mieli hieman aina parempi :heart: Ootan ja toivon et tää olo jossain vaiheessa helpottaa et pääsis nauttii tästä maailman ihanimmasta asiasta. Tuntuu et mä vaan makaan ja kitisen koko ajan. Mut pahasta olosta kärsivät varmaan tietää olon ja sit siihen lisäks tää kuume ja kivut niin ei se kivaa o :(

Mimmurainen: joo en edes viitti yrittää töihin jos vähänki kipee nyt. En tietenkää mistää tyhmästä asiasta meinaa kotiin jäädä, kyl mun oikeesti pitää olla kipee. Nauroin aamulla mielessäni et en mä jaksa ajatella ja ottaa stressiä saikuista. Kuitenki reilun puolen vuoden päästä jään poies vuodeks niin sitpähän pääsevät musta vähäks aikaa :kieh:

Minna77
joo reuma on vielä lisäksi tässä ihanuutena. Lääkäri lupaili et monesti koko reuma häviää ekan kolmanneksen jälkeen et tää alku aina vaikee. Äidilläni myös reuma ja hänellä myös raskauksissa oli alut vaikeet ja sit täysin oireeton ettei tarvinnu edes lääkkeitä syödä joten kyl mää odotan et kuukausi menis nopeesti et tää olo alkais helpottaa toivon mukaan kaikin ´puolin
 
Itselläni on milloin mikäkin himo eri ruokiin, mutta tällä hetkellä vakiosuosikit on tomaatti, appelsiini ja viili. Niitä onkin tullut ahmittua aika paljon. :)

Katsottiin tyttären kans telkkaa yks ilta ja sieltä tuli "täydellisten naisten -ohjelman" mainos. Siinä ne haukkaa punaisia omenia ja mä sain ahaa elämyksen, että mun tarvii saada just nyt tomaattia. Tytär tuumasi, että nuohan on omenia. Mä sanoin, että tajusin kyllä, mutta tuli vaan mieleen, ku nuo omenatkin on punaisia ja pyöreitä kuten tomaatit. :D
 
Krokodiili Meni sun viesti aikasemmin ihan ohi :eek: Voihan räkä.. Ai niistäkään ei oo mitään apua.. Mä oon oksentanu "vasta" pari viikkoa ja toivoin jotenki, että jostain sais ees apua... Jaksamista sinne :hug:

LillaMy Siis voi elämä! Meillä on kanssa just vanhempi nainen pomona ja aattelin, et aika kultaa muistot... Ihan naurettavaa olla töissä tommosen oksentamisen takia!! Tossa tilanteessa on kyl varmasti tosi inhottava selittää, et voin oikeesti ihan älyttömän huonosti :ashamed: Muista kuitenkin mennä oman tuntemuksen mukaan ja jäät kotiin heti jos tuntuu ylivoimaselta..teki pomon tytär miten teki! :headwall: muoks* Olitkin kirjotellu vielä lisää! Tosi isot pahoittelut ton kuumeen takia :hug: Nyt yrität vaan levätäja olla vaan! Mähän alotin tän ekan saikun hirveen flunssan takia ja se flunssa yhdistettynä oksentamiseen oli jotain ihan järkyttävää! :hug:


Täällä lähdetään lääkäriin. Sano pomo mitä sano, niin en pysty tekemän töitä tän oksentamisen ja voimattomuuden ja väsymyksen kanssa. Onneks sain lääkärin heti yheksältä, niin ei tartte sanoa, kun työkaverille, että myöhästyn vähän ja sit ilmotan, että oon hetken kotona.. Toivottavasti se lääkäri antais jotain apuja tai ees sitä sairaslomaa!

Jemppi & murunen 9+3
 
Onks kukaan törmänny sellaseen "ongelmaan" ku vanhempien tai sukulaisten hössöttäminen. Tänään pimahdin kyllä totaalisesti ku äiti soittaa miljoona kertaa päivässä ja lässyttää joka ikinen kerta samat asiat vauvoista ja kysyy joka kerta samat kysymyset. Ymmärrän et on ensimmäinen mummotettava ja ukitettava mut oikeesti ku oon väsyny niin en jaksais. Sit ku yritin sanoo et tulee pirun pitkä 8 kk vielä jos tää lässyttäminen jatkuu. Oon varmaan ihan kauhee, mut en jaksa puhua tunteja päivässä puhelimessa, ku suurinpiirtein nyt jo pitäis tietää millon mies pitää isyysvapaan, millainen istuin autoon, kumpaa toivotte tyttöä vai poikaa, no mitä ne miehen vanhemmat sano, no monta kertaa oot oksentanu, no miltä nyt tuntuu ja entäs nyt. Sit ku yritän sanoo et raskaus on niin alussa et ihan mitä vaan voi sattuu, niin ne ihan järkyttyy mun puheista. Ja kun mä sanoin et haluun sen np-ultran ennen ku kukaan alkaa mitään hössöttää.

Ahhh! Nyt on taas avauduttu. Mä en ikinä jaksa hössöttää asioista etukäteen, hyvänä esimerkkinä esim se että äitini mukaan mulle pitää ostaa uusi kännykkä ku entinen on kuulemma niin vanha et siit saattaa tulla haitallista säteilyä vauvalle tai et mun pitäis kärsiä nivelkivuista ettei vaan piikeistä tulis mitään haittaa vauvalle, eikä hän luota sairaalan erikoislääkäreihin, vaikka sieltä nimenomaan sanottiin et tulehduksesta miljoona kertaa enemmän haittaa ku siitä kortisoonista. Tuli ihan sellainen olo et mun terveydellä ei o väliä.
 
Huomenta kaikille!

Taas pikaisesti ehdin viikon aluksi lukemaan vkl:n kirjoitukset.

Annien: Kiitos tuhannesti päivityksistä! Mahtavaa, että ehdit ja jaksat hoitaa sitä! Ja tsemppiä ultraan!

LillaMy83 : Tosi ikävää kuulla, että oot kipeenä :(( Nyt vain mahdollisimman paljon lepoa! Tsemppiä myös sulle.

Oksuista: Tänään tuli ekaa kertaa sen verran paha olo, että mietin, että nytkö se alkaa. Mutta sitten söin leivän ja tuli parempi olo. Muutenkin tuntuu, että tuo kuvotus on ihan kiinni verensokerin tasosta: kun on nälkä (parin tunnin välein), niin tulee heikko olo. Mulla muutenkin laskee verensokeri nopeasti, niin nyt se näyttää vain korostuvan.

Poika/tyttöolo (ei tarvitse päivittää): Mulla ei oikeastaan ole kumpaakaan, mutta jos pitäisi valita, enemmän tyttöolo kuitenkin on. Mun mies taas totesi, että hänelle ei ole edes tullut mieleen, että vauva voisi olla tyttö. Hän on ihan satavarma, että se on poika :D Saas nähdä, kumpi on oikeassa :)

Vatsan pömpötys: Iltaisin vatsa on turvonnut, mutta kun jännittää vatsalihaksia niin mitään vauvavatsaa ei vielä ole havaittavissa. Sen sijaan mun mies väittää, että rinnat ovat kasvaneet.

Koska teillä muuten on alkanut tulla painoa lisää?

Inkivääri ja muut ruoat: Olipa hyvä, että tuokin tuli puheeksi! Itse oon kova inkiväärifani, joten muuten olisi varmaan vahingossa tullut syötyä sitä. Oon miettinyt, että millä ihmeellä sitä osaa välttää kaikkea haitallista ja vaarallista, kun niitä näyttää olevan niin paljon...

(.) Viikonloppuna oli yllättävän ok olo. Käytiin 3 tuntia vattuja poimimassa ja ihmettelin, kuinka jaksoin niin hyvin. No, sitten kun tultiin kotiin nukahdinkin sohvalle ja nukuin 2 tuntia :LOL:

Ninni ja vaavi 6+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jade80:
Kiitos taaperotx4! Kyllä mä muistan sut maalismasut 2008 ajoilta =) Hyviä vointeja sullekin, kohta teillä onkin jo pienen pieni vauva tuhisemassa siellä.

kiitos!!aatella enää on jotai 16 viikkoa niin meille tulee toinen poikavauva.Aika on mennyt kyllä hurjan nopeeta.Onnea odotukseesi vielä kerran tosi paljon!!

 
Inkivääri/inkivääritee, en aio inkivääriä käyttää enkä ole asiaan sen kummemmin perehtynyt mutta tarkistin tuosta kirjasesta jonka neuvolasta sain ja oikein muistin että siinä ainakin lukee että pahoinvointiin kannattaa kokeilla inkivääriteetä ja myös muut inkiväärituotteet voivat helpottaa oloasi. Tiedä nyt sitten näistä mikä on ja mikä ei sallittua. :| Onneksi olen onnellisessa asemassa ettei minun pahoinvointini ole moneenkaan verrattuna mitään mutta sen tiedän että tarkkaan miettisin sitä ottaisinko mitään lääkettä vaivaa. Kauhulla muistelen 60-luvulla(?) tapahtunutta kun pahoinvointiin syötiin lääkettä ja mitä kauheuksia se aiheuttikaan sikiölle. Uskon ettei tuollaista enää voi tapahtua mutta silti olen sitä asiaa mietiskellyt.

Paljon tsemppiä teille joilla pahoinvointi on rajua. :hug: Ja heille joilla töissä ongelmia ja pahaa mieltä. :hug:

Varmaan piti useampaan kirjoitukseen taas kommentoida, mutta...

Nukkumisjärjestelyt. Tätä minäkin olen meidän kohdalla pohtinut. Molemmilla muksuilla on nyt omat huoneet ja suht aikaisin ovat alkaneet nukkua omassa rauhassaan. Ratkaisu siirtää vauva pois omasta makuuhuoneesta on ollut molempien kohdalla onnistunut ja näin kaikki nukkuvat paremmin. No nyt ei sitten uudelle muksulle kyllä omaa huonetta löydy, eikä minun mielestä lapsilla tarvikaan olla omaa vaan voi nukkua sisaruksen kanssa samassa. Nähtäväksi jää millainen uusi tulokas on luonteeltaan ja minne hänet sitten sijoitetaan myöhemmin. Jää tietysti äitin kainaloon nukkumaan piiitkäksi aikaa. =)

Alina ja 10+2
 
Sain sitten 2 viikkoa sairaslomaa suoraan. Tekee kyllä niin hyvää. Saan vaan nukkua, oksentaa ja olla! Tuli niin helpottunu olo, ku ei tartte miettiä, että miten jaksan vaikka huomenna töissä tai ylihuomenna pitää miettiä miten meen töihin vai meenkö lekuriin vai mitä häh. Käski vaan edes juoda mitä vaan maistuu ja levätä paljon. Ajattelin, että jos vaikka joku päivä jaksaisin lähteä eka kertaa reiluun 3 viikkoon pienelle kävelylle ;) Riippuu tietty olosta!


Mulla tuli eilen ekaa kertaa sellanen tyttöolo..mieskin sanoi, että on ollut alusta asti sellanen kutina, että tyttö se vois olla.. Mutta jätetään vielä päivittämättä...oon niin tuuliviiri, että huomenna on varmaan poikaolo :LOL:
 

Yhteistyössä