+Maaliskuussa poksuvat+

Huomenna eka neuvola. Kyllä sitä on kevään mittaan tullukki mietittyä, että pääseeköhän sitä sinne asti koskaan. Ekaa tärppiä kun joutu odottelemaan yli 9kk ja sillä kertaa ei minnekkään neuvoloihin asti raskaus edes edennyt. Mutta nyt sitten huomenna sinne vihdoin pääsee. Sydänääniä jos siellä kuunnellaan niin ne ei minulta tule ainakaan lääkärin mukaan varmaankaan kuulumaan, koska on tuo kohtu taaksepäin kallellaan.

Ensimmäistä Jorvissa tehtävää ultraa tänään siirsin, koska olisi muuten ollut turhan aikasin kun olivat sen ajan antaneet jonkun 30pv kierron mukaan ja kun minulla se kierto on 40pv niin on nyt sitten vähän järkevämpään aikaan se. Ja sinne nyt siis suuntaan 17.8.

Onnittelut kaikille hyviä ultauutisia saaneille.

minjoh 7+2
 
Tipi, meillä onkin sama laskettu aika. Onko tosiaan näin et huomenna, ke, vaihtuu viikko? Eiks se mee niin et viikonvaihtumisajankohta on sama kuin la? Ja eiks meidän la oo torstai? Että siis torstaina olis se viikko 6 täynnä? Vai oonko mä ihan pihalla, ei muista enää kun nuorinki on jo niin vanha :LOL:
 
:headwall: iltaa tänne :D

Päivät menee, tekisi mieli vaan nukkua ja makaa, väsyttää koko ajan ja pahoinvointia kiitettävästi.....
Ja muuta hirveetä, tossa viime vlopun aikana pariin otteeseen huomasin todella haaleeta verta tulleen :S Olin aivan paniikissa ja melkein aloin itkeä vuolaasti. Mutta eipä sittemmin enää tullut. Eka neuvola lähestyy ensi viikolla jolloin tiedän tarkan LA:n.... sitä ootellessa.
Tuntuu et ihan mitä vaan syön niin tulee kohta ylös :D

*Toinen rakkauspakkaus tulossa*
 
Heips taas pitkästä aikaa... jaksan aina johonkin asti lukea juttuja (ootte niin ihanan ahkeria kirjoittamaan), mutta oma kirjoittelu on jäänyt.

Onnea kaikille uusille :flower:

Elppa ja Lilla voimia suruun :hug:

Vakuutuksista oli puhetta joskus kauan aikaa sitten. Esikoiselle otettiin ja otetaan toisellekin, vaikka vielä ei ole ollut sille käyttöä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Nyt saatetaan joutua leikkaamaan kielijänne pojalta, joten siihen tulle sitä vakuutusta sitten hyödynnettyä.

Pakkausta en tiedä kyllä otetaanko, kun siinä ei näyttänyt enään olevan edes kevytvanupukua, joka musta oli ihan ehdoton ja paljon käytetty. Lisäks ei tiedä onko se toppapukukaan ollenkaan sopiva enää seuraavana talvena. Kestojakin siihen oli lisätty, eikä me olla niitä käytetty. Poika puklaili niin paljon, että rättipyykissä oli tarpeeksi.

Painoa mulla tuli 12kg ja nyt painan vähemmän kuin ennen esikoista. Meillä tosiaan poika edelleen tissillä 2 kertaa päivässä :ashamed: On siitä imetyksestä siis hyötyä tosi paljon. Silti pitäisi jättää kaikki herkut pois, koska minulle ne teki niin monta ikävää hiivaa, joka ei meinannut poistua ollenkaan, joten olen päättänyt tällä kertaa välttyä moiselta riesalta kokonaan.

Onko muilla ollu hiivaa raskauden aikana? Onko kellään kuivat limakalvot? Mulla on sitten oviksen jälkeen ollut ikävän kuivaa :(

).( Täällä mennään vaihtelevalla ololla. Rinnat ei ole ollut ollenkaan kipeät, mutta väsymys t'n''nkin karmea, vaikka lepäilin ja nuikuin kipeä pienokaisen vieressä vaatimattomat 3,5 tuntia. Eisitä reppanaa saanut muuten rauhoittumaan. Illallakin oli 39 kuumetta. Miehellä olis 2 hoivaa vaativaa kotona työpäivien jälkeen. Ei ole helppoa hänelläkään!
 
Hullu sipsin himo ja älytön närästys. Rinnat kipeät...ummetusta...phuuh.

Kävin kävelyllä taas ja uimassa ettei paino nousisi. Lempparihousuistakin sinkui vetskari jo sille mallille että pakko luovuttaa ja hankkia isompia. Miksi ihmeessä se kolmas raskaus oikein pompsauttaa tuon mahan eteen?? :eek:

Normaalisti näillä viikoilla ei edes mitään oo näkynyt, nyt turvotus ihan kamala. :ashamed:

No, i surrender :D

solmussa, vko 6+1
 
ainiin.... piti kysymäni vielä et kuinka monella muulla on järjetön pelko lapsen vammaisuudesta tms???

Paniikkia lietsoi vielä kun terveydenhoitaja tuumasi puhelimessa vielä et lähetän nämä sikiöseulonta paperit sulle kotiin, muista lukea ne huolella... :ashamed:
 
Tervetuloa uudet taas...

epäusko,Mulla oli ihmeellinen oireeton hiiva koko ajan päällä...ei siis kutissu,mut oli olemassa....

solmussa,ekan kohdalla jossainkohtaa mietin noita vammasuusjuttuja,just kun jouduttiin miettimään seulontoja yms. Mut oikeestaan siks päätettiin jättää väliin kun ne usein hälyyttää aiheetta ja sit saa panikoida puoliraskautta sitä et onko hätiä vai ei.
Kyllähän noitakin asioita väkisin miettii,mut mulla on vähän sellanen periaate et kaikki otetaan vastaan....

Repa ja kynneli 6+4 (ehkä)
 
Huomenta!

Solmussa mulla nyt ei mitään järjetöntä pelkoa oo mut sellaine huoli.Oon käyttänyt nenäsumutetta koko tän raskauden ajan kun ilman sitä en voi nukkua kun en saa henkeä, päivät menee ihan hyvin.Lääkäri kyllä sanoi et suht turvallisesti voi käyttää Nasolinia ja Otrivinia, kun niissä ei oo antihistaminia eikä steroideja.
Täälläkin tää masu jo pömppää ja kohta sitä on oikeasti hankalaa salata.

uusille tervetuloa

Taas öklöttää niin että saa ihan keskittyä tähän kirjoittamiseen ja oksun pidättelemiseen.Täytyy käydä hakee kaapista jotain syömistä...
No niin, eilen tilasin h&m:ltä masutuupeja:)Ja ois niin paljon tehnyt mieli tilata parit vauvanvaatteet mut odotan kuitenkin että käyn ensin siellä ultrassa ja sitten:)

Mä sain nyt vihdoin ja viimein eilen soitettua sinne neuvolaan ja mul on eka neuvola 28.7 klo 13 ja ultra 12.8 klo 12.20:)Mä oisin saanut ultran viikkoa tuosta aikaisemmin mut kun ollaan just silloin siellä reissussa.

Nyt kurkkaan mitä muuta ootte kirjoitellut tuonne toisille sivuille:)

Ai niin ja neuvolan laskujen mukaan tänään mulla poksuu viikot:)

Metsätähti ja pienenpieni 8+0 :heart:
 
Lahja lintikka voit sä kyllä olla oikeas noiden päivien suhteen, ainakin mitä noita netin laskureita oon kattonu. Mä oon vaan jotenki aatellu, et viikot lasketaan viimesten menkkojen alkamispäivästä.
 
Huomenta!

Väsymys on tullut jäädäkseen, eli joka päivä on nykyään nukuttava päikkärit. Eilenkin vetelin sellaiset 2 tuntia putkeen :)

Pahoinvointi ei ole vielä rantautunut, mutta mikäli raskausviikkoni ovat laskettu oikein ja tämä raskaus menee edellisen kaavan mukaan, niin kuvotus alkaa huomenna. Yök!!!

Vammmaisuutta en pelkää, se pelko tulee vasta loppuraskaudessa eli lähinnä pelkään jos vauva menehtyy kohtuun ihan viimeisillä viikoilla tai kolee/ vammautuu synnytyksessä. Mutta en halua tätä pohtia vielä.

Vakuutuksia emme ota, sillä meillä pääsee tk:hon tunnin sisällä ja lähin yksityinen lastenlääkäri on toisessa kaupungissa.

Vinkki teille, jotka ette ota pakkausta, mutta haluaisitte sen makuupussin!

Niitä saa ostaa Finlayssonin tehtaanmyymälöistä, joita on ainakin Turussa ja Tampereella. Oli niitä muuallakin mutten muista missä. Finlayssonin sivuilta ne paikat löytyivät. Kävin ostamassa Nöttiäiselle sen pussin (tosin sitä saa vain 2 laatuisena, joskin virhe oli mitättömän pieni) hintaan 6,50?

Sef ja Nöttiäinen 5+2
 
Huomenet kaikille ja onnittellut uusille plussanneille myös mun puolesta! Pikaiset&jännittyneet kuulumiset täältä eli ihan hetken päästä lähden ekalle neuvolakäynnille! Aika hieno fiilis, mies pääsee myös tulemaan mukaan :) toivottavasti sieltä saa paljon hyvää ja tärkeää tietoa, koska näin esikoisen odottajana sitä kaivataan. Olo on ollut hyvä, oireet vähäisiä. Rinnat kipeät ja turvonneet, huono olo tulee, jos ei syö pikkaisen parin tunnin välein. Muuten en tietäisi, että olen raskaana :D Viikonloppu meni Ilosaarirockissa ja oli siinä opiskelijakavereilla silmät ymmyrkäisinä, kun tämä neiti ei nauttinut tippaakaan alkoholia. Hauska reissu oli se, nyt kohti neuvolaa!
 
Piti oikein kalenterista katsoa että miten tuo viikkojen vaihtuminen nyt sitten lasketaan ja mulla ainakin neuvolasta sanottiin että viikko vaihtuu lauantaina ja laskettu on lauantaina. Ei se ainakaan mulla edellisten menkojen alkamispäivän mukaan ole laskettu vaihtuvaksi.

(.) olo on aika huono ja tuli vaan mieleen että nytkö se kunnon pahoinvointi sitten vasta alkaakin. Aikaisemmilla kerroilla mulla on tässä ekan ja toisen neuvolakäynnin välissä aina paino tippunut ja muistelisin että siinä se pahin pahoinvointikin sitten on ollut. :|

Perhehuonetta minä mietin.. jotenkin mulla olis sellainen mielikuva että kun ystävällä oli perhehuone niin ei mies ollut siellä kun ensimmäisen yön yötä. Jotenkin tuntuu että asettaako sitä sitten itsensä erikoisasemaan jos ottaa perhehuoneen.. Ja jollain voi olla jotain varsin painavia syitä varata perhehuone, minulla ei mitään erityistarpeita ole, joten ehkä se siitä.

Nyt täytyy valmistautua ensimmäiseen neuvolaan. Onneksi nyt tuntuu että olo hiukan kohenee, jos vaikka sitten neuvolan jälkeen lähtis lenkille.

Alina ja 8+4

Ja uusiakin taisi tulla pinoon. Tervetuloa kaikki uudet odottajat! :wave: :heart:
 
Glow
Miksiköhän eri LASKURIT eroaa vähän, vaikka laittaa saman kierron ja viimeset kk. Toinen antaa LA 3.3 ja toinen 4.3. Noh, ihan sama... katotaan mitä neuvola tänään sanoo :D ei oo eka neuvola tuntunu ollenkaa jännälle odottaa, kun tahtois vaan sinne ultraan!!! mutta jostain syystä tänä aamuna alko tuntuu aika veikeelle kun aatteli et tästä se taas lähtee B)
TERVETULOO uusille!!!

8+0 :heart:
 
Heipsis! Tervetuloa kaikille uusille. Vaikeeta ymmärtää, että siitä on jo kohta kaksi viikkoa kun plussasin.. Tänään kait 6+0.

Eilen illalla oli tosi inhottavia mahakipuja. Ei kestäny kauaa kyllä, mutta oli erilaista kipua ku aiemmin.

Rinnat on tosi kipeet ja selkeesti kasvanu, paniikissa eilen sovitin hääpukua että mahtuuko. No eihän se tietenkään menny tissien kohdalta kiinni. Elättelen toiveita, että kun joku muu laittaa sen ylös asti kiinni ni se menis. En vaan sitten ehkä hengitä :p

Onneks hääjuhlat on ohi lauantaina. Ihan järjetön vitutus tällä hetkellä, kun mies on jättäny tekemättä kaikki sille annetut hommat. Kiva ruveta tässä muutamaa päivää ennen hoitamaan niitäkin, kun ois kaikki omat hommatki tehtävänä. Ärsyttää aivan älyttömästi.

Ehkä tuun kirjottelee kohta uudelleen kun ei vituta niin paljon..
 
huomenta. Nyt on lloppu menkkamainen pieni jomotus ja tilalle tullut painon tunne vatsalla.. onkohan se normaalia.. ?
Kahden viikonpäästä on häät miehen sukulaisella.. ja olen kaaso ku paras ystävä menee naimsiin. :) onneks ostin mekon jossa pieni vatsan turvotus ei haittaa.. viimeks kyl oli tosi isoa turvotuista 8viikolla.. heh..
 
tiitu87 Mulla oli ainakin sitä painon tunnetta vatsalla. ja sitä tulee välillä edelleen menkkakipujen välissä ja ymmärtääkseni on ihan normaalia ;)

Olo on eilisen ultran jälkeen ihan epätodellinen! Se vauva on oikeasti tulossa. Siis näin sen oikeesti. Ei oo enää mikään haamu tikussa ;) Olen rakastunut :heart:

Jemppi & murunen 7+5
 
Te joilla on jo lapsia ennestään:
Tunnettekö syyllisyyttä lapsen/lasten "laiminlyönnistä". Siis jo näin raskausaikana. Mulla itellä on niin heikko ja huono olo, että väkisinkin nää päivät on sellasta selviämistä. Ja esikoinenhan siitä eniten kärsii, kun äiti on koko ajan poissaoleva. En nyt tarkoita ettenkö viettäisi aikaa pojan kanssa, mut koko ajan on sellanen olo, että pitäis olla enemmän henkisestikin läsnä... Syyllisyys vaan painaa... :ashamed: Onneks mies jää kohta kolmen viikon lomalle, ehkä se oma olokin sinä aikana jo paranee...
 
Hei taas
vakuutuksista Meillä otetaan vakuutus, koska koskaan ei voi tietää mitä tulee. Tämä on opittu ihan kantapään kautta. Yhdellä lapsistamme on niin paljon vuoden aikana lääkärikäyntejä.
syylisyydestä Joo tunnen syylisyttä omasta jaksamattomuudesta mutta toisaalta kun tietää, että olo kohta helpottaa ja sitten jaksaa taas. Niin voi sitten taas olla jaksava äiti.
Ihania ultra kuulumisia teillä toivottavasti omakin ultra antaa yhtä ihanan olon ensiviikolla :heart:
t:cinnamo ja lillukka rv 7+6
 
Krokodiili
Moi.
Minäkin ilmoittaudun mukaan ketjuun. Ensimmäinen lapsi tulossa IVF-hoitojen seurauksena. Ultrassa olen jo käynyt. Laskettu aika on 4.3.2010. Olen kärsinyt jo yli puolitoista viikkoa todella kauheasta pahoinvoinnista 24h. Olen maannut ja oksentanut. Nyt mulla on pari päivää ollut pahoinvointilääkitys. Se auttaa jonkin verran, mutta yhtään en jaksa olla pystyasennossa edelleenkään.

terv. Krokodiili ja 7+5
 
Kylläpäs te kaikki kirjotatte ahkerasti, ite en kerkee nettiin kun ehkä kerran viikkoon joten en kaikkia juttuja jaksa lukee mitä on sinä aikana tullu...
Eka neuvola on varattu, ensi tiistaina olis, ei malttais odottaa. Esikosta ei ollu pahaa oloo ollenkaan mut nyt on pientä etomista ja ruoka ei maita (mikä on vaan positiivista tällä elopainolla :kieh: )
Sitä ylimäärästä painoo on tosiaan joku 40kg että olkaahan huoleti te joilla on 5kg... Esikosta tuli kiloja 5 jotka on nyt pois mutta tästä ei kyllä sais tulla kilookaan lisää, päinvastoin. Rd oli aikasemmin ja ainoo millä sain sen pidettyä kurissa oli että jätin kaikki leivät, jugurtit, jauhot, sokerit, perunan, pastan ja riisin kokonaan pois. Tätä samaa ruokavalioo täytyy kohta taas ruveta noudattaan, rd kun tulee kuitenkin takuulla.
 
Glow
Nonnih, eka neuvola oli... eipä se th paljoo raskaus asioista mulle puhunu kun totes että "nää lienee sulla tuoreessa muistissa" :D Meidän vauva on nyt 5kk... :heart:
Kyselivät että haluanko että np-ultran yhteydessä otetaan joku veriseula tms?? muistaakseni multa ei sitä otettu edellisllä kerralla, en halua sitä nytkään tai toki saan mieleni muuttaa jos haluankin.
Mites te muut?

Hah, ei ainakaan hempasta johdu väsymys :whistle: siis mulla on aina ollu korkeahko hb, nyt se oli ennätys korkee, 155 !!!
Painohan vähän yläkantissa on et sitä ei tarvis juuri tulla :/ :headwall: Oli tarkotus 5kg saada pois mutta, mutta....
Meinas että mun pitää mennä sokerirasitukseen painoindeksin takia, hipoo rajaa... mutta kun edellisestä on niin lyhyt aika niin ei oliskaan pakko mennä...
Edellisessä raskaudessa olleen raskaushepatoosi epäilyn takia multa otetaanki nyt automaattisesti niitäkin kokeita.

Vihlasee pahasti mahassa välillä mullaki :/

Edelleen on niin epätodellinen olo että varasin ajan alkuraskauden ultraan :whistle: se olis viikon päästä torstaina... kallista lystiä, mutta...voiskai sen rahan huonomminki käyttää.

Niin ja neuvolan laskurin mukaan LA siirty päivän aiemmalle 2.3

Glow 8+1
 
Syyllisyys: Miä oon saanu toistaseks jotenkuten viihdytettyä tota ipanaa niin et ei oo huomannut äiteen väsymystä. On tuo vielä niin pienikin ettei tajuukkaan...

Veriseulaa ei mulle,ei otettu esikoisestakaan. Hälyyttävät niin helposti väärin ja sit joutus stressaan ja odotteleen lopullisia tuloksia ties kuinka kauan... Ainoo poikkeus on et jos niskaturvotus on hälyyttävän iso niin sit voi harkita.
 
Uusia päivitelty! Ilmotelkaa jos on joku jääny välistä tai muuta huomautettavaa ja laittakaa ne mielellään NÄKYVÄSTI ni ei tartte ihan totaalisen tarkkaan kaikkea lukea ku tuntus et tää ketju paisuu kun pullataikina :)
 

Yhteistyössä