+Maaliskuussa poksuvat+

Prinpressa: Mä oon siinä onnellisessa asemassa, et meijän neuvola on melkein naapurissa, eli naapurikadulla :) Matkaa varmaan ovelta ovelle joku 400m? Kerranki joku juttu menee just nappiin :D Toivottavasti on vielä kiva neuvolatätikin siellä :)
Kaverilla on oma neuvola keskustassa ja aina on säätämistä parkkirahojen laskemisen kanssa (koskaan ei oikein tiiä paljonko ajat on myöhässä) ja harvoin saa ihan lähelle autoa. Heillä on vielä 1v-pikkuprinssi neuvoloissa mukana, joten harmittaa :(

Mä oon tosi turvoksissa :( ihan semmonen ilmapallo-olo. ja huomasin just, että sormukset on hangannu niin paljo sormeen turvotuksen (?) takia, että siitä on iho menny rikki. pitää vissiin ottaa sormukset muutamaks päiväks pois?

Menispäs kolme viikkoa nopsaan, ni pääsis sinne neuvolaan itsekin <3
 
Hei!
Täällä uusi tulokas joukkoonne! Ihana, että meitä maaliskuun odottajia on näin paljon!!
Meillä kolmas vihdoinkin tulossa monen vuoden epätoivon ja yrittämisen jälkeen.
Raskausviikkoja 6+5, laskettuaika 3.3, sairaala K-SKS, poikaolo, jos niin voi sanoa. Ennestään meillä on 12v. tyttö ja 4 v. poka.
Masuani siis kasvattelen, joka todellakin viimeisen viikon sisään on pompsahtanut esille eli ei tämä kauaa salassa pysy vaikka olen hieman pyöreä ja muodokas! Pahaolo on väistynyt, liitos/kasvukivut kamalia repäisyjä, vessassa saa rampata ja väsymys jumalaton! Meillä ensimmäisenä aloitetaan lääkärillä ja ultralla, jonka tänään tilasin 23.7 viikkoja pitäisi olla silloin noin 9. Siitä reilu viikko niin on eka neuvola. Ongelmia hieman odotan verenpaineen nousun ja verensokerin takia, mutta eiköhän niistä selvitä. Ikääkin on, joten enemmän pelottaa senkin puolesta, toivottavasti kaikki menee hyvin. Mukavaa odotusta kaikille plussaneille!

Pallero ja kirppu
 
Heippa,

uusi yritys päästä joukkoonne. Jäin tungun jalkoihin tuossa pari-kolme viikkoa sitten laittaessani viestiä tänne. Ja sitten olinkin nettipimennossa pidemmän aikaan.

Eli täällä yksi uusi: toinen tulossa ja LA 3.3. ja viikkoja siis nytten kasassa 6+4

Aivan mahottoman onnellisia ollaan.

Täällä kanssa noin viikon ajan ollut tolkuton väsymys ja heikko olo. Heti, kun ei syö, tulee aivan voimaton ja paha olo. Yritän hillitä herkkuja, ettei vaan iske raskausdiabetes, joka jo oli melkein ovella viimeeksi.

Rauna ja LaVie
pikkumyy-89...Rv7+2
Minky..............Rv7+1
Latsis.............Rv7+0
Annien............Rv7+0
Epäusko.........Rv7+0
Prinpressa......Rv7+0
yxäiti..............Rv7+0
metsätähti......Rv6+4
Glow...............Rv6+4
murgu.............Rv6+4
Rauna.............Rv6+4
Jemppi............Rv6+3
Marimint81......Rv6+3
Maijoh............Rv6+2
Bamboo81......Rv6+1
Sunburned.....Rv6+1
BabyHope.......Rv6+0
Lilla2009.........Rv5+6
valdemaria......Rv5+4
Tuplamuumi....Rv5+3
nystymuikio....Rv5+2
Mirkelo............Rv5+2
IntoOlivia........Rv5+1
Elppa..............Rv5+0
Harakanhattu..Rv4+6
Tipi..................Rv4+6

 
Alkuperäinen kirjoittaja prinpressa:
Tais olla pinon ekat neuvolakuulumiset! Vissii? Onnea Annien! Katsoin muuten, että sul ois laskettu aika 2.3. niin eikös sulla sitten oo tänään rv 6+6? Pisti vaan toi silmään ku ittellä l.a 1.3. ja mul nyt tasan 7 viikkoa... Oon ehkä vähän pikkutarkka... :LOL: :ashamed:
No siis mä meen nyt sen mukaa mitä se lääkäri alkuraskauden ultrassa merkkas. Tarkentuu muutaman vkon päästä ku sain ajan siihe np-ultraan jo 3.8. Annan nyt siihen asti olla ton. Kuitenkin tulee siis vielä muuttumaan. Eikä se vielä ole ihan pvän päälle ;)
 
heipä hei jälleen ! :)

Tänne hyvää vain pelkkää hyvää, mitä nyt tuo väsymys painaa. olen netissä selaillu tollasta tukivyötä.. meinaako joku muu sellaisen ostaa? itse ainakin meinasin, mutta haen täältä tampereelta jostain sellasen liikkeen että pääsee paikan päällä sovittamaan :) H&M:stä tuli pari masutuubia jo ostettua oli 2x pakkauksessa musta ja valkoinen :) ja muutama normaali mamma toppi , mitenniin intoilua.. :ashamed: :D

millään ei jaksaisi odottaa ensimmäistä neuvolaa.. joka on vasta 28 päivä.. siinäkään mtn erikoista tapahdu.. tosin .. :s varhaisultraan tekis mieli.. mutta... toisaalta kyllä sen sit näkee vissiin elokuun lopussa onko siellä kaikki ok.. :) ihmeen rauhallisesti sitä ottaa vaikka viime syksynä men kesken.. mut ei pidä miettii liikoja. :)

Jaksamisii kaikille :heart:

Mirkelo & Tiitiäinen 5+1 :heart:
 
Tervetuloa uusille! :)

Mirkelo: Mä käytin esikoista odottaessa Anitan tukivyötä! Tykkäsin tosi kovaa, ku mullakin reistas selkä jo alusta asti. Helpotti siis huomatavasti. Ja sit jotenki tuntu, et tuki vatsaakin siinä vaihees ku se alkoi olla jo tosi iso.

Hitto, et tää huono olo on muuttunu kurjaks taas. Aamu ja päivä sujuu ihan ok, mut iltasin alkaa olla ihan hirveetä ällötystä....

Nyt äkkiä painelen nukkumaan, ettei jää uni lyhyeks ja sitä kautta huono olo on taas valloillaan huomennakin...
 
Ihanaa kuulla, että jotkut ovat jo päässet neuvolaan asti! Meillä on torstaina ensimmäinen ultra, mikä tehdään sen takia, että kärsin aivan raskauden alussa todella voimakkaista kivuista. Mikäli laskurit pitävät paikkansa, olisi mahdollista kuulla :heart: -äänet! Toivon NIIIIN paljon, että siellä jo lyö pieni syrän ettei tarvitse enää pohtia onko siellä mitään.
Mulla on liian hyvä olo :/ Väsyttää, mutta enää ei ole edes nännit arat. Päivällä meinas tulla oksennus, mutta se voi toki johtua myös viime öisestä yövuorosta. Tekeekö kukaan muu vuorotyötä? Missä vaiheessa yövuorojen teko on hyvä lopettaa? Nyt ainakin on vielä niin hyvä olo etten suunnittelekaan öistä luopumista.
Me ollaan kerrottu parille ystävälle ja töissä jokunen työkaveri tietää. Vaikea olla hiljaa, vai mitä? Nyt yritetään malttaa uutisen levittämisen kanssa, pyritään ensin saamaan varmuus että höttiäinen on siellä missä pitääkin :)

Hyviä oloja kaikille!
 
Huomenta to-be-mammat :)

Vähän tuntuu siltä, että pitäiskö tässä ottaa uudestaan se testi, vaikka ihan selkeältä näytti viime viikolla |O Ei ole väsymystä (krooninen oire :D) lukuunottamatta mitään oireita. Esikoisen aikana olin tässä vaiheessa jo ihan kuiva oksentelusta, Hb tipahtanut alle 100 ja muutenkin veto vex.. Katotaan vaan, niin ensi viikolla valitan sitten kaikista oireista :D Eiks tää raskaus ole vain yksi valitusten ja hehkutusten suma?

Eilen appiukko + avovaimo kävi kylässä, olivat kuulemma jo nelisen viikkoa sitten vieraillessaan uumoillut, että eiköhän se toinen lapsenlapsi ala tekemään tuloaan pian.. Mulla oli nimittäin todettu morfiiniallergia aivoleikkauksen yhteydessä 1996, joten en saanut epiduraalia; tai tarkemmin sanottuna sitä kipulääkettä (Fentanyl = morfiinijohdannainen), ja synnytys oli todella hankala. Tällöinen anestesialääkäri kehotti käymään allergiatesteissä ennen toisen lapsen aluillepanoa, varmuuden vuoksi. En näköjään olekaan allerginen :eek: Typerät jenkkilääkärit! Nyt sitten tietää, että sen pelkän puudutteen lisäksi saa sen kipuaineenkin, joka on 75% koko epiduraalipuudutteesta.

Hui... :D Synnytykset jo mielessä, vaikkei pikkanen ole edes hyttysen kokoinen vielä!

Elppa & "alokas" 5+1
 
Huomenta!

Just nousin sängystä ja voi jesta tätä oloa, söin kyllä jo mut ei oo vielä auttanu.Mies nauroi mulle eilen illalla kun kerasin syötävää tuohon sängyn viereen aamua varten ja onneks keräsinkin kun nuorimmainen lauleli puol viiden aikaan unissaan ja havahduin siihen niin heti pahoinvointi riensi mun luo ja pakko oli syödä että pystyi jatkaa unia.Esikoinen tais herätä just, ei kun se olikin nuorempi.

No mut nyt täytyy mennä jatkamaan tuota syömistä niin olo helpottuu taas hetkeksi.
Mukavaa päivää kaikille :wave:

Metsätähti ja pienenpieni 6+5
 
Taas yksi yö takana! Sain jopa lähes hyvin nukuttua. Ja ette ikinä arvaa: mä pystyn tänään nielemään :LOL: Tuntuu ihan sika hyvältä, ku ei tartte vetää jotain keittoa, mikä ei ehkä niin paljon raastais kurkkua :LOL: Jopa ääntäkin lähtee. Kuulen ihan omaa puhetta! Kaipa tämä tästä ;)

Eilen illalla oli ihan kamalat menkkakivut, niin sillon täytyy sanoa, että kyllä kirosin ja sanoin jo miehelle, että haluun pois tästä koko kökkö kropasta. Henki ei kulje, ei voi niellä, lihakset on väsyneet ja hullut menkkakivut :ashamed: Tuli sellanen olo, et jos mä oon jo tässä kipeenä näin väsyny, niin miten voisin jaksaa heräillä vauvan kanssa ja viihdyttää sitä, kun olisin kipenä :ashamed: Onneks ne on ihan marginaalitilanteita ja tajusin iteki, että ehkä se nyt ei oo se pointti :heart: Odotan vaan kovasti ultraa, joka ois tasan viikon päästä. Toivon todella, että pieni löytyy oikeesta paikasta ja sitten on viikkojakin niin paljon, että pitäis sydämen syke näkyä :heart:

Jaksamista kaikille oloihin! Mulla pääs eilen ensimmäistä kertaa illasta kunnon purjot.. Tosin en tiedä vaikuttiko siihen huonoon oloon myös tää yliräkänen olo, mut jotenki tuli ilonen olo siitä laattaamisesta :LOL:

Jemppi & murunen 6+4 :heart:
 
Morjes!

Mulla oli kans eka neuvola eilen. Neuvolatäti sai lasketuks ajaks 2.3. Mutta katellaan nyt jos vielä muuttuu ultrassa.

Oli jotenkin toisaalta inhottava käydä siellä, kun on vielä niin alussa tää homma eikä sydänääniäkään vielä kuulu. Tuntu niin turhalta höpötellä puoltoista tuntia, kun tavallaan on sellanen pieni pelko, ettei vielä halua kauheesti innostua tästä asiasta. Jos sitten käykin huonosti. Niin ja esikoisen odotuksesta on niin vähän aikaa, että aika tuoreessa muistissa on kaikki raskausajan jutut.

No hienoa kuitenkin, että ekat neuvolat on ohi ja nyt odottelen ekaa ultra aikaa. Ehkä jo n.3 viikon päästä! Toivottavasti!

Onks muilla yöunet menny huonoks jo nyt raskauden alussa?
Mä heräilen pitkin yötä ja lopulta neljän-viiden aikaan herään etovaan oloon. Pakko nousta juomaan/syömään jotain sen jälkeen saa sitten taas muutamaks tunniks nukahdettua.

On tää kyllä mahdotonta syömistä! Ei saa syödä liian vähän, muttei liikaakaan.
Onneks en oo kuitenkaan yksin tän ongelman kanssa! Tsemppiä kaikille 03/10 poksuville :wave: Kyllä se tästä!

Latsis + papu 7+1
 
Mä soitin tänään sinne neuvolaan, kun mulle iski pelko et tää on taas varmaan tuulimuna koska mul on niin vahvat oireet.No se käski tuomaan sen pissan näytteen huomenna ja näyte mielellään aamupissasta et jotain näkyis!?Ja sit torstaina voi soittaa 8-9 välissä et mitä se on näyttänyt :/

Että tällästä
 
Moikka!

Eipä hirveesti mitään uutta tänne tänään. Iltaisin pahat olot jatkuu, en oo vielä oksentanu. Tein tänään varmistustestiä ja vahvat viivat oli. Saas nähdä miten käy... Ärsyttävää kun pitää olla kokoajan varpaillaan ja ei uskalla ihan täysillä vielä tästä iloita. Mahassa jatkuu nippailut. :heart:
Harakanhattu ja pieni 4+6
 
Taas uusia,kivaa,tervetuloa jännittään ens vuotta :) :heart: tänne ei ihmeitä,huono olo on saanut vallan,jätin jopa aamukahvin pois |O huomenna ois neuvola :) pitää tuo mies ottaa mukaan ku siel on jotain senki täyttämiä lappuja ja en taas niistä osaa mitää selittää :D

murgu ja masumonsteri rv 6+5(6+3)
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
Mä soitin tänään sinne neuvolaan, kun mulle iski pelko et tää on taas varmaan tuulimuna koska mul on niin vahvat oireet.No se käski tuomaan sen pissan näytteen huomenna ja näyte mielellään aamupissasta et jotain näkyis!?Ja sit torstaina voi soittaa 8-9 välissä et mitä se on näyttänyt :/

Että tällästä
:hug: Tsemppiä ettei tuulimuna- diagnoosia tule!
 
Moikka kaikille! Mun sydämeltä vajos ISO kivi :) Taino, puolet siitä.

(varoitus: oon vähän kahjo, tiedän..)

Löysin nettisivun, jossa kerrotaan kaikkien neuvolakäyntien sisältö, ultratutkimusten tarkoitus ja sitten mun lemppari: keskenmenotilastot. Ja siis jolleki nääki voi kuulostaa pahalta, mutta mun pimeässä maailmassa nää tilastot on ollu ihan erilaiset :D
Nää koskee siis raskauksia, joissa kaikki on menny määrätyille viikoille ihan hyvin, eli oikeastaan mä voin verrata itteeni näihin vasta sen jälkeen, kun alkio on todistetusti oikeassa paikassa ja olemassaoleva :D

Kun raskauden kesto 3-5raskausviikkoa, selviytymismahdollisuus loppuraskauteen 80%.
.... 6-9 raskausviikkoa, selviytymismahdollisuus loppuraskauteen 96%
.... 18-21 raskausviikkoa, selviytymismahdollisuus loppuraskauteen 97.5%

Semmosia :) Mua rauhottaa tilastot :D

Mä oon ihan älyttömän pahalla tuulella koko ajan, miesparka.. Ärsyynnyn ihan joka asiasta ja hermot menee ihan heti.

Tänään aamulla muistin mitata aamulämmön ennen ylösnousua :) 36.5 näytti mittari, eli paljon enempi mitä mulla normaalisti aamuisin (reippaasti alle 36). Mahaa kipristelee ja alaselkä on kipeä. Eilen kattelin erilaisia liikuntamahdollisuuksia täällä päin. Irtisanoin itteni kuntosalilta (kävin ryhmäliikuntatunneilla) pari kuukautta sitten ja nyt pitäis keksiä jotain kivaa. Katoin jo, että mammajoogaryhmiä ois syys-huhtikuussa neljä eriaikaista joten niihin vois jompaan kumpaan viimeseen yrittää päästä. Miten te muut ootte meinannu harrastaa liikuntaa raskauden aikana? Alussahan se ei kait mikään ongelma ole, mutta olis kiva pitää ittesä aktiivisena mahdollisimman loppuun asti :)
 
Hei kaikille!

En ehtiyt ketjua vielä lukemaan, teen sen tänään/huomenna kun "alkujärkytyksestä" on toennuttu.

Tein positiivisen testin hetki sitten ja olo on vielä vähän epätodellinen :eek: Meillä oli kyllä kolmas suunnitteilla mutta ei ihan vielä kun pikkukakkonen ei ole edes puolta vuotta vielä. Mutta tässä sitä nyt sitten ollaan ja kasvatellaan vatsaa :LOL:

Eli nimimerkki on sef, kolmas lapsi tuloillaan ja TYKS synnärinä. La kaiketi 21.3.2009.

Sef + vielä vailla kutsumanimeä 4+1 (arvio)
 
Sef- onnea, ja tervetuloa joukkoon pulleaan :D

Hali87- mä harrastin 2 x vk hydrobiciä (vesijumppa - siis ihan normi, ei mamma-) rv38 asti aiemmassa raskaudessa. Nyt oon töissä, joten taitaa jumpat sun muut jäädä, kun 1v. pojan kanssa tulee touhuttua kaikki illat; siinä on mun mielestä jumppaa kerrakseen!
 
Sef tervetuloa ja onnea matkaan! :wave: :heart:

Minäkin olen miettinyt tuota liikuntahommaa, kovasti innostuin jokin aika sitten sauvakävelystä metsässä ja sitä varmaan sitten jatkan. Kun tästä nyt vaan jaksais jotenkin edes olla ylhäällä.
Neuvolaan soitin tuosta alhaisesta verenpaineesta ja,niinkuin arvelinkin, eivät osanneet muuta neuvoa kun syömään ja juomaan hyvin ja lepäämään mahdollisimman paljon. Jos vielä laskee niin sitten mietitään mikä avuksi. No ens viikolla mulla on ekä neuvola joten siellä varmaan tulee puheeksi.

metsätähdelle kovasti tsemppiä! :heart:
 
Hali juu ja mie jostain luin, että kun sydämen syke on todettu niin on yli 90% selviytymismahdollisuus loppuraskauteen. :D Ihania noi tilastot..

Annien ok. Sul ei oo enää sit kovin kauan np-ultraan!

Tääl oli vähän pahaa oloa aamulla mut se meni onneks ohi ku söi. Mut nyt vaan väsy koko ajan!

rv7+1
 
Heippa! Kai minäkin voisin liittyä seuraanne. LA olisi 12.3, toinen olisi tulossa. Esikoinen täyttää ensi kuussa vuoden. Mitään oireita ei ole, ei ollut aiemmassakaan raskaudessa. Varhaisultra on ensi viikolla ja neuvola joskus ensi kuussa.

Poppeli ja Taimi 5+4
 
sef ja poppeli tervetuloa mukaan:)

hali87 mä en oo harrastanut nyt muutamaan kuukauteen mitään liikuntaan kun mies tekee 14h typäiviä niin sit kun se kotiutuu 18-19 ja lapset saa nukkumaan niin yksinkertaisesti ei huvita eikä kiinnosta enään lähteä kävelylle (muut harrastusmahdollisuudet täällä korvessa on hyvin vähissä).Nyt kun miehellä noi päivät lyhenee syksyn mittaan niin sit täytyy taas alkaa kävellä.
 
Poppeli- teretulemast :) Mulla kans esikoinen syntynyt 6/2008 (eli tulee 1v1kk) ja LA 16.3. ;)

Nyt on neuvola-aika sitten "oletetulla" rv8+3, eli 5.8. Lähden sitten suoraan neuvolasta lentokentälle ja pariksi päiväksi miehen kanssa Osloon katsomaan jalkapalloa (ps. tästä aiheesta tulen sitten itsekseni juttelemaan paljonkin :D Meidän perhe on die-hard Liverpool- faneja ;)).
 
Terve vaan kaikille ja tervetuloa uudet!

Täällä ollaan pahoinvoinnin kourissa. Pari päivää on ollut jo aika kauheita ja tuntuu että pahemmaks menee. Oon nyt kesälomalla joka alko eilen eli jippijaijee vaan, tässähän tää loma sit meneekin. Soitettiin tänään miehen kanssa esikoisen tarhaankin, että voisko sen tuoda hoitoon vaikka piti olla lomalla kun en mä oikein pysty sitä hoitaa nyt ja miehen pitäis tehdä töitä kotona ja huomenna sit meneekin poika hoitoon taas. Tuntuu niin pahalta ettei se saa viettää lomaa nyt, mutta se viihtyy tosi hyvin tarhassa ja on siellä nyt mukavampaa kuin kotona kun en mä oikein pysty sen kanssa mitään tekemään.

Kaitpa tää taas kestetään. Viimeks oli ihan kauheeta aika pitkään, joskus rv13 pääsin palaamaan töihin sairikselta mut olo oli silloin edelleen aika huono. Toivon että nyt ois vähän helpompaa..

Mitäs muuta. Täällä on menkkajomotukset aika lailla loppuneet. Sitten on pienen pientä tuhruilua, mutta en oo ollut huolissani kun esikoisesta oli ihan samalla tavalla.

Tsemppiä kaikille pahan olon kanssa taisteleville. Yritetään ajatella niitä ihania palkintoja vaan.

Bamboo rv6+2
 

Yhteistyössä