+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

Uudet vois ilmottaa itestään:

Nimimerkki - monesko - synnäri - tyttö/poikaolo? (- odotusblogi?)

LASKETUT AJAT:

25.2
Annien - toinen - HYS - poikaolo - http://raskauttavaa.wordpress.com/

27.2
Alina78 - kolmas - KOKS
Wantsu - esikoinen - Kättäri

28.2.
epäusko - toinen - K-SKS
Prinpressa - toinen - KOKS - tyttöolo

1.3.
yxäiti - toinen - SEKS
LillaStina - toinen - Tammisaari BB

2.3.
Latsis - toinen - Kättäri
Glow - kolmas - KOKS
minjoh - esikoinen - Jorvi

3.3.
Rauna - toinen -
pallero71 - kolmas - K-SKS

4.3.
Käärö2010 - esikoinen - Jorvi
Marimint81 - toinen -
nalle1puh - esikoinen -
murgu - esikoinen - TAYS
Krokodiili - esikoinen -

5.3.
Jemppi - esikoinen - PHKS
MoohMooh - toinen - K-HKS
Tintti74 - toinen - NKL
Äpy - toinen - OYS

6.3.
Maijoh - toinen - TAYS
Veepu - esikoinen -
nalle1puh - esikoinen - Jorvi - tyttöolo
hekla - neljäs - TAYS - poikaolo

7.3.
likka26v - esikoinen -
Minna77 - esikoinen - ulkomailla
momtoo - toinen - KAKS
Maine Coon - kuudes - SATKS
Bamboo81 - toinen - kättäri

8.3.
MannaHari - neljäs - L-PKS
Äityli28 - neljäs - SATKS
BabyHope - esikoinen -

9.3.
Lilla2009- - kolmas -
Kinder- - toinen ja kolmas - NKL
Tuplamuumi-05 - kolmas - Jorvi

10.3.
metsätähti - kolmas - KYS - poikaolo
valdemaria - toinen - KYS

11.3.
Äitimurmeli - toinen - TAYS
salva78 - toinen - TAYS
winhon74 - toinen -

12.3.
nystymuikio - kolmas - LKS - tyttöolo
Poppeli - toinen -
marcelina - toinen - NKL - poikaolo
Miiru80 - kolmas - KYS

13.3.
IntoOlivia - esikoinen - EKKS
Pippa3 - kolmas - VKS

14.3.
Mirkelo - esikoinen TAYS
Fantaihana - toinen - Kättäri
solmussa - kolmas - LKS

15.3.
Mysi - kolmas -
Lorena - toinen -
Sari8o - toinen - TAYS
mysti - toinen -

16.3.
Floora - toinen -
harakanhattu - esikoinen - TAYS
tipi75 - kolmas - SEKS
Alice81 - esikoinen - kättäri

17.3.
Lahja Lintikka - viides - SEKS
Sunburned - esikoinen - TYKS
Hali87 - esikoinen - PHKS - tyttöolo

18.3.
Mötkylä - toinen - SEKS
Mimmurainen - esikoinen -
donoro - viides ja kuudes - KYS

19.3.
mörköliini - viides - OYS
SuTi - toinen - KSKS
Pikkarainen - kolmas - TAYS

20.3.
Elli75 - viides -
daizz - neljäs -
jannannemaarit - toinen - LKS

21.3.
ÄitiysLomalainen - toinen - kättäri - poikaolo

22.3.
LillaMy83 - esikoinen - PKKS

23.3.
24.3.
ilona10 - esikoinen - OYS
Ninni-74 - esikoinen - SEKS

25.3.
26.3.
27.3.
missLuupää - toinen -
Jade80 - neljäs - TAYS
sef - kolmas - TYKS - poikaolo
Miltsu - toinen - OYS

28.3.
29.3.
Tinkerbelle - toinen - HYS
Daizz - neljäs - KSKS

30.3.
Minttumaaria76 - toinen - NKL - tyttöolo
mobic - toinen - LKS - tyttöolo

31.3.
mörtsykkä - toinen -

Aiduli - kolmas -
 
Hullun hommaa on alkaa päivitteleen raskausviikkojakin... saat aika paljon päivitellä. Eiköhän nuo tiedot nyt riitä...
Minulta puuttuu sieltä tuo synnäri, joka on Länsi-Uudenmaan sairaala eli Tammisaari. Tammisaari BB:nä kaikki sen täällä suunnalla ainakin tuntee...
 
Jemppi Kiitos oikein paljon, että päivittelet ja aloitit uuden ketjun!! :flower: :flower: :flower:

kukkaistyttö Voi, kauhean surullista!! Voimia :hug: :hug: :hug: !

äitimurmeli Voi, kuinka loistavaa, että pikkuinen on kunnossa!

Annien Niin ihanat ultrakuvat......

epäusko Onnittelut hyvistä ultra- ja neuvolauutisista!! :flower:

Jade80 Yritetään jaksaa tän ikuisen nälän kanssa... :x Kuulostaapa hauskalta toi sun intosi kokata noin, hihi. Toivottavasti kaikki on maistunut! Mulla oudosti kauheasta nälästä huolimatta ei oikein maistu mikään, ja pakotan itseni syömään ja mahd terveellisesti. Marjoja on tehny mieli sentään, ja onneksi on oikea ajoitus :p Lisäksi, kannan mukanani paketin suolaamattomia pähkinöitä, joita voin puputtaa välipaloiksi.

Ninni-74, hali87 Se kirja on norjaksi (ostin täällä Oslossa), ja kirjailijakin on norjalainen. Jos osaatte sujuvasti ruotsia, niin norjankin lukeminen menee hyvin. En tosin tiedä onko sitä käännetty suomeksi, kirjailija on Per Asbjørn Risnes. Aikaisemmin olin www.amazon.com:ista katsellut tätä http://www.amazon.com/How-Mess-Your-Childs-Life/product-reviews/1931722773/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1 Sitäkin oli joku jossain suositellut.

LillaMy Jaksamisia äitisi huolehtimisen kanssa! Täytyy sanoa, että kuulostaa mustakin hieman rasittavalta. En mäkään vielä halua mitään ostaa pikkuiselle, koska meidän mielestä on liian aikaista. Just kun kehuin, kuinka äiti on ottanut rauhallisesti, mut nyt se on alkanu lähettää joka toinen päivä tekstareita ja kysymään miten voin. Vaikkei tuo nyt niin stressaavaa ole. Oikeastaan, mua harmittaa hieman kun asutaan ulkomailla eikä nyt pääse he seuraamaan miten tämä raskaus etenee. Muuten, mäkin odotan, että se alkaa kyselemään meiltä myös siitä naimisiinmenosta...

Täällä kaikki hyvin. Ainoana vain, ihan älytön vatsaturvotus tänäiltana.
Mut, tulipa tekstiä, ohhoh...

Minna ja lillelille 9+3
 
Heip!

Jempille suurkiitokset uudesta ketjusta :) Muistuttelen tänne vielä, että laskureiden mukaan mun laskettu aika olis 17.3. jos sen tonne jossain vaiheessa lisäilee.

Just kotiuduin pitkästä kokouksesta (politiikkaa). Mulle sit tarjottiin ens vuodelle yhtä isoa puheenjohtajapaikkaa, joka tietäis tosi paljon hommaa. Jouduin sit toteamaan, et ens vuodesta en lupaa yhtään mitään, kun alkuvuodesta jään äitiyslomalle.. Onneks oli vaan pieni lähiporukka paikalla (meitä oli 4hlö). Pelottaa aina paljon enempi jostain syystä mitä useampi ihminen tietää.. Kahjohan mä varmaan oon..

Tänään ei oo taas oikein ruoka maistunu. Ravintolassa kokouksessa yritin syödä semmosta nacho-härkä-juusto-salsa jne annosta, mut ei uponnu.. Nyt sit ukko paisto iltapalaks mulle (valmis)lohipasteijoita, näitä jos pari sais syötyä :)

Minna77: Mä jotenki arvasin et tuo on ulkomainen kirja :D Yritin jopa sun profiilista kuikuilla että missä päin asustelet (varmaan jostain jääny mieleen), mutta en löytäny. Itellä kyllä ruotsi taittuu sujuvasti, mutta mies osaa omien sanojensa mukaan tasan "jag är hetero", joten turha yrittääkään :D

Väsymys on ihan järkkyä, tänään vetäsin 2.5 tunnin päikkärit mut silti oon ihan poikki. Kohta sit nukkumaan, et jaksaa aamulla heräillä taloyhtiön hallituksen kokoukseen.. Onneks mies muistutti tosta, en yhtään muistanu.. Musta on tullu nyt entistä hajamielisempi ja unohtelen kaikkea koko ajan.. Muilla samaa?

Ainiin, ps. vielä. Laitoin tänään äitille viestiä, et ultra onki vasta 4.9. (kun alunperin mietittiin et ois elokuun aikana) ja sitä harmittelin. Sieltä tuli takas "No mutta sitten vaavi on jo iso tyttö" :D
 
Voikun Annien masu on ihana..varmaan pitäs ottaa itekki kuva..sillee aamu-ilta :D mut on vähän tota ylimäärästä ni pitää ottaa paita pääl :D
Tää on jännä..Jos mul ei oo paha olo ni väsyttää kauheesti..Ja vessas juoksen koko ajan pissal.. Ja oih näitä alavatsavihlasuja..Luin et nyt se kohtu alkaa kunnol kasvaa ni kuuluu asiaa :) Mut meen kattoon outoo 4D dokkaria ja si nuq^^

Murgu ja masukaveri 9+5 :heart:
 
LillaMy sullehan mun piti kommentoida, että meillä oli koko 9kk ihan samanlaista esikoista odottaessa. Nyt sitten mummo ostaa kaiken ja vähän päälle mitä ikinä poika saattais tarvita ja haluta. Hermothan siinä oli pikkasen kireellä välillä, mutta onneksi asuvat muuten 550 km päässä. Eipähän tarvinnut usein kattella livenä. Soittelikin vähän väliä ja halus puhua pojun kanssa... uskos vihdoinkin, kun poika ei suostu yhä edelleenkään pitää puhelinta korvallaan tällä hetkellä....
Juuri tuosta syystä en aiokaan kertoa mutsille koko raskaudesta. Joko itse tajuaa joskus tai sitten ilmoitetaan vasta synnytyksestä :D
Olen törkeä, tiedän sen. Mutta kun en oikeasti jaksa sitä hössötystä koko tätä loppu aikaa. Mä vaan pelkään miten käy pojun hemmottelun, kun sieltä on toinen tulossa. Jääkö esikoinen vähän taka-alalle vai pystyykö muka pitämään saman linjan molempien kanssa tasapuolisesti? Varsinkin jos toinen on sitten se minun niin toivoma tyttö...

Mutta kuten tavallista minun puolen suvun kanssa, niin tässäkin pätee se hyvä sääntö "mitä vähemmän on tekemisissä, sitä parempi mieli on kaikilla".... Ikävä sanoa ääneen, mutta niin tuo tuntuu olevan... Koko ajan siellä on jotain ongelmia, joten parempi pitää kaikki tälläisetkin omana tietona ja eipä joudu mun lapset koskaan sukuriitojen keskelle ainakaan siinä suvussa...
 
Iltaa!

Kukkaistytölle pahoittelut täältäkin :hug:

Jempille kiitos uudesta ketjusta!

Annien ultrakuvat on kyllä tosi hyviä näille viikoille =)

Minna77, Joo mulle maistuu vielä ainakin vaikka mikä. Nyt en pahemmin pahoinvoinnista kärsi, kun vertaan edellisiin raskauksiin. Ihmeellinen kokkailuvillitys on täällä meneillään juu :D Tänään tosin ei kiinnostanut tehdä mitään ihmeemmin, sen voileipäkakun kuitenkin pakotin itteni tekeen, kun aineet jo ostin valmiiksi. Muutenkin tänään oon ollut tosi laiskana, eilen virtaa riitti vaikka muille jakaa. Jospa tää vaihtelevuus on yksi mun raskausoireistani, heh! Nii ja vaikka hyvin pystyn vielä lähes kaikkea syömään, en kuitenkaan montaakaan makua kuin yhden kerran vaan. En todellakaan nyt kuvitteliskaan pystyväni syömään samaa ruokaa kahtena päivänä peräkkäin. Hassua! Sun marjahimo osui kyllä hyvään kohtaan =) Meilläkin on puska täynnä vadelmia, tänä vuonna ne on tosi isokokoisia. Itseäni ei tee mieli niitä syödä..

En muistakaan enempää mistä ootte kirjoitelleet..

Mä oon tosi malttamaton taas. Haluisin jo tietää kumpi meille on tulossa. Miten teillä muilla on mennyt raskausoireet pojista ja tytöistä? Onko ollut erilaiset vai samanlaiset molemmista? Meillä siis poika, tyttö ja poika tossa järjestyksessä. Ekasta ei ollut paljon oireita, tytöstä olin tosi pahoinvoiva, oksenteleva ja väsynyt pitkään. Olin kyllä kuopuspojastakin tosi oireileva, silloin olin kyllä töissä sairaalassa ja uskon senkin vaikuttavan oireisiin aikalailla. Ne hajut, vuorotyö ja pienet lapset kotona. Ei pahemmin huilattu ylimääräistä. Nyt oon päässyt niin vähällä, että poikasarjaako me kasvatetaan ;) Ei kai se aina niin mee, mutta ehkä mulla on tullut poikaolo taas.

Mä kävin tänään HCG verinäytteessä. Huomenna tulee tulos. Neuvolantäti soitti mulle tänään ja ehdotti että käyn se otattamassa. Oireilen kahteen viimeseen verrattuna niin vähän. Eihän se nyt silti mitään kerro, mutta kuulun riskisynnyttäjiin, kun mulla on vähän häikkää hyytymistekijöissä. Ultraa ei oireettomuudesta kuulemma voi saada, mutta tohon verikokeeseen piti sitten mennä. Sen verran niitä oireita joka päivä on, että hyvillä mielillä itse olen.

Jade 6+3

 
Hyvää huomenta!

Voi Annien ku sulla on nätti vatsa! :)

Mä haluisin tosi kovaa tietää kumpi on tullossa tyttö vai poika, mut mies haluaa sen olevan yllätys... Harmittaa vähän kun ollaan tossa asiassa eri linjoilla, mut kunnioitan kuitenkin sit miehen toivetta ja salaisuutena meillekin tulee pysymään tämän sukupuoli! :)

Mulla on ollut tosi oireeton olo viime päivinä. Hieman aina herättää huolta, mutta jotenkin muistaisin, et esikoista odottaessa tässä vaiheessa oli tällanen "taantuma" oireiden kanssa...

Ketkäs noudattikaan sitä rd-ruokavaliota? Kenellä oli tavoitteena pitää paino samassa koko raskauden? Mulle tuli tosi suuri into yrittää syödä järkevämmin nyt raskauden aikana ja tavoitteena olis, ettei painoa juurikaan tulisi.

Oisko kellään vinkkejä, kuinka saada reilu puoltoista vee nukahtamaan ja nukkumaan omassa sängyssä? Poika on nukkunu vaihtelevan hyvin ja huonosti koko ikänsä, mut pääasiassa huonosti ja siksi on saanut nukkua nyt viime kuukausina meidän välissä ja nyt haluisinkin päästä tästä järjestelystä eroon ajatellen tulevia vauvan yösyöttöjä... Ei mahduta millään kaikki samaan sänkyyn ja olis kiva pyhittää meidän sänky jo ihan vain mulle ja mun miehelle.. :)

Minky 10+3
 
Lillastina No sitä vähän pelkäsin, että jos niitä on päivitetty, niin mä menin ottamaan hullun homman :LOL: Päivittelin synnärin Tammisaari bb:nä ;)

Annien Sulla on älyttömän nätti masu :heart: Mäki haluun tuommosen!


).(
Täällä vaan oksentaminen jatkuu. On niin huojentavaa, kun saa olla kotona. Tänään lähen sairaalaan veriseulaan ja samalla ajattelin käydä kaupassa ostamassa jotain ihanaa, joka pysyy parhaiten sisällä. Esim. lisää mustikkakeittoa ja mehujäätä ;) Samoin karjalanpiirakka on hyvin pysyny sisällä :eek:

Jemppi & murunen 9+5
 
Jemppi: Kiitos uudesta ketjusta! Ja jaksamista tuohon oksenteluun. Viime yönä nukkumaan mennessä oli eka kertaa sellainen olo, että pitääkö tässä lähteä oksentamaan. Nälkäkin oli, mutta en vaan jaksanut nousta syömään. Mutta ilmeisesti sitten nukahdin aika äkkiä kuitenkin, kun heräsin seuraavan kerran vasta klo 6. Nyt ei ole pariin yöhön tarvinnut nousta kertaakaan pissalle! En tiedä pitäisikö heti olla huolissaan...

Minna77: Sama juttu kuin Hali87:lla, itsellä kyllä ruotsi luistaa, mutta miehellä ei ihan yhtä hyvin. Pitää siis lueskella sitä sille kääntäen sitten ääneen :)

Annien: Ihana masu. Me ollaan otettu kuvia jo viikolta 4, vaikkei nyt mitään vatsaa vielä olekaan. Mutta voipa sitten verrata alkutilanteeseen.

LillaMy & LillaStina: Pelkään pahoin, että anoppi alkaa hössöttää heti, kun saa kuulla raskaudesta. Se on miehen tyttären hemmotellut jo "piloille". Tyttö on meillä joka toinen viikonloppu ja JOKA KERTA kun ne näkee (eli melkein joka kerta kun tyttö on meillä), sille on ostettu uusia vaatteita, leluja tai jotain herkkuja.

(.) aika tasainen olo. Eka neuvolakäynti on siis ensi viikon keskiviikkona 12.8. Vielä muutama päivä pitäisi jaksaa odottaa... Huomenna Madonna ja viikonloppuna sen verran kiirettä töiden kanssa, että nopeesti se varmaan menee...
 
Kiitokset Jempille, että jaksoit ottaaurakan vastaan. Vaihdetaan taas vahtivuoroa kun alkaa nyppimään :)

Voih miten ihana masu Annienilla on :heart: ja ihania kuvia masuasukista.

LillaMy83 Voitko soittaa esim neuvolaan ja kysäistä apua sieltä? Saisit ainakin itselle varmuuden, että kaikki on hyvin. Mulle ainakin sanottiin, että aina voi soittaa vaikka olisi kyse vain omasta huolesta. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Oma olo on kai alkanut vähän helpottamaan. Mietinkin juuri tätä raskauden kulkua, että alkuun oli kokoajan nälkä ja kun sai ruokaa eteen ja muutaman haarukallisen syötyä tuli täydellinen stoppi. Hetken huilin jälkeen taas uppos ja lopputulos oli se, että pahaolo tuli kun masu oli täynnä. Välissä oli ihan oikeata oksetelua päivisin ja iltaisin ja nyt lähinnä pahaolo pysyy taustalla ja välillä tulee pahaolo, mutta menee muutamalla yökkäyksellä ohi, eli ei tarvii kutenkaan oksentaa onneksi. Eli voiko nyt jo tuulettaa, että parempaan suuntaan mennään.
Kokoajan on kyllä nälkä. Kunnon aamupalan jälkeen jaksaa tunnin ja taas on syötävä jotain.

Wantsu 10+2

muoks kaiken maailman kirjotus virheitä ja nuo nimet boldattuna :)
 
LillaMy83: Soita ihmeessä neuvolaan, niin saat neuvoja ja enemmän tietoa. Toivotaan, että se on vain asiaan kuuluvaa tiputtelua ja särkyä! Voin kuvitella pelkosi, itsekin joka kerta vessaan mennessä varmistan, että eihän vain ole tullut mitään tuhruja. Voimahali!! :hug:
 


LillaMy83: Soittele neuvolaan jos sieltä saisit tukea ja neuvoja ja kenties pääsisit ultraan tarkistamaan tilanteen.
Mulla on muutamassa raskaudessa tullut veristä tuhrua alkuviikoilla( alle 12rv ) ja silti kaikki mennyt hyvin.Toivottavasti sulla kaikki ok ja menee loppuun saakka hyvin :hug: :hug:

Mulla jo neljäs tai viides kerta kun on migreenityyppistä päänsärkyä |O Viidettä kun odotin, niin melkein joka viikko 2-3 krt oli migreeniä.Panacod sai vain nupin sekaisin ja sitä en halua nyt kokeillakkaan.
 
Se vuoto taisi mennä tosi nopsaan ohi, joten en ehtiny soittaa neuvolaan. Ptää seurata tänään et jos tulee lisää nii soitan joko neuvolaan tai myös äitipolille voin soittaa sairaalaan.

Selkäkipu lienee reumakipuja ku on selästä nivelet tulehtunu ja mahakipua ei vielä minkäänlaista. Alkujärkytyksen jälkeen pikkuhiljaa alkaa jo rauhoittua eikä kädetkään enää tärise :) Kurkku on kipee aamun oksentamisesta :x Huomenna pitäis pyörähtää päivä töissä, sit kolme päivää vapaata. Tiistaina meen pikittää selkää keskussairaalaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
eikö sul oo maine coon ole täsmälääkitystä jos on migreeni?

Mulla on kans ollut plussasta asti pään särkyä.
Mulla on ollut muistaakseni 3 erilaista migreenilääkettä, mutta parhaiten olen pärjännyt tavallisella särkylääkkeellä, kun olen ajoissa ottanut.Lääkäri jopa suositellut tavallista särkylääkettä, jos sillä kerran pärjää.Ehkä ois pitänyt käydä toisella lääkärillä.Migreeni diagnosoitu 1991 ekan lapsen syntymän jälkeen.Mietin vain, että onko mitään järkeä syödä lähes joka päivä koko raskausajan tavallista särkylääkettä vai olisko raskaana olevalle jotain estolääkettä vai onko se nyt sitten melkein sama kumpaa joutuu syömään?
 
Minky: mä olen se rd-ruokavalion noudattaja jolla on tavoitteena pitää paino koko ajan samassa. Tosin nyt kun on tämä pahoinvointi päällä niin syön niin usein kun on pakko ja juuri sitä mitä voin, eli ihan alkumetreillä en tuohon ruokavalion noudattamiseen orjallisesti kyllä pysty.
Mutta viikon 12 jälkeen alkaa varmaankin helpottamaan, sitten pistän kunnon rd-dietin päälle :D

Annienilla on ihana masu :D

Lillamy:lle jaksamisia, toivotaan ettei vuoto ja kivut kuitenkaan tarkoittaisi mitään pahaa :hug:

Maine coonin migreeni on varmasti ääreist inhottava. Minkämoinen olo sulla mahtaakaan olla...ja mä kitisen täällä kun kolmena iltana on vähän päätä särkenyt :ashamed:

Mulle vois päivittää la:ksi 27.3. Ultrassa siis oltiinkin viikonverran jälessä. Tämä laskettu hedelmöityksestä eli ei pitäisi suurta heittoa enää tulla.

Sef ja Nöttiäinen 6+4
 

Yhteistyössä