huomenta ihmiset
limatulppaa aamulla kävin vessassa ja sithän se yllätti..... onneks on neuvola nyt aamulla, tarvinnee kertoa sinnekin.... esikoisestahan kävi samoin et aamun vessakäynnillä sitä tuli hiukan, ja neljältä lähdettiin jo sairaalaan... :O noooo, voineehan mennä useampikin päivä, mut hiukan vaikutti mieleen nyt, pakko tänään pakata vauvan kassi valmiiks ja ettiä itelle kotiinpaluuta varten kledjut... ja kenties siivota ja pestä jotain valmiiks JOS tässä sit lähtö tapahtuu lähipäivina, hieno homma, ja naimisiinki pitäs men reilun viikon päästä
mahdanko ehtiä hahhahah
et meni hiukan uusiks päivien kulku... liekö toi eilinen reissu vaikuttanut asiaan, automatkalla supisteli kyllä, ja hyvin jaksoin koko päivän käpötellä kauppoja ees taas välillä istuksien... vauva tuntui olevan TOOODELLLA alhaalla,ja välillä tartti oikeen pysähtyä
saapi nähdä, saapi nähdä
malttamattomaksi meni mieli ainakin :heart: ja mies lähti töihin, ehdin sillekin valaista tilannetta
lasten vaatetus oon kirppari-ihmisiä, kuten jo monesti tullut kerrottuakin... mutta kauppaan ja kylään mennään niin et katsotaan puhtaat ja siistit vaatteet päälle. merkkituotteita en oo koskaan voinut haalia ei mulla ole innostusta laittaa itseenikään niin kalliilla rahalla vaatteita... miehen päällä on kyllä merkkivaatteita, just hiljattain osti satasen farkut, mut voi hitsi sen perse on nami niissä
oih ja muutenkin kun mies on pitkä ja helskutin hyvän näköinen...... uuuh..... ja jos ite tienaa niin ostakoon mun puolesta,mielelläni mä sen vierellä kuljen kun naisten päät kääntyy ja se onkin MUN
ja mä löydän kirpparilta itselleni tosi hyvin naisellisia ja nättejä vaatteita, et en oo mikään rusina siinä vieressäkään
joku sanoikin et ollaan varsin näyttävä pari.... no, sama se mulle on, mielelläni pidän huolitellun ulkonäön myös tän vatsan kanssa, eihän raskaus mikään sairaus olekaan et sit ei enää vois nätisti laittautua.ja ite kyllä pistän ihan ruokakauppaankin tip top, on niin kiva kulkea kun olo itsellä on hyvä niin ulkonaisesti kun se kerran on sisäisestikin...
Kerran mut pysäytti kaupassa ihan ventovieras vanhempi mies... se tuli kysymään, et anteeks, et VARMASTI ole paikkakuntalainen?? no enhän alkuperäinen olekaan...
Kysyi et mulla on varmaan mies joka tekee mut onnelliseksi?kun kerran näytän niin onnelliselta että se ihan kumpuaa musta
Että mun tuli hyvä olo, toivottavasti eksäkin sen sitten on huomannut
ja tottahan tuo tietysti onkin, ei sitä vaan itse kulje niin, et huomaishan kaikki et mulla on kaikki hyvin
varsin omissa ajatuksissani liikun tuolla, että tutut saa monesti tulla nenän eteen moikkaamaan kun en vastaan tulevia töllöttele
noni, mistä täällä sitte on puhuttu? kauheasti kyllä tulllu juttuu. .. ei sais yhdeksikään päiväksi poistua koneelta
tervetuloa, joku uusi oli ilmaantunut
anmaria no just eilen vedettiin monta sataa kilsaa... mulla vesipullo on ehdoton... ja tukisukat jalkaan, se kannatta!!!! ei särkenyt jalat ollenkaan.. eli vettä ja naposteltavaa... ja kun noin pitkä matka on kyseessä, niin kannattaa nousta jaloittelemaan aika ajoin....
kuivausrumpu ei ole eikä kyl taida tullakkaan.... meillä on lattialämmitys kautta koko alakerran niin pyykit kuivuu nopeesti missä vaan..... ja kun konetta ei pakkaa liian täyteen, se linkoaa ne kyllä tosi kuiviksi... varmaan se käytännöllinen on mut ei mulla ole koskaan ollu. paitsi jossai kerrostalo-kämpäs, ja jos on kiire ollu saada joku tietty satsi kuivaks ni sit olen sitä käyttäny.. eikös se kuluta vaatteiden pintaa aika tehokkaasti??? no, en tiedä.. kerran ei ole sen suurempaa kokemusta.
kasvatus no, mä todellakin panostan tuohon läheisyyteen lasten kanssa, ja kuten
mindi veikkaskin, niin kyllä mun poika on multa tuon halaamisen oppinut... oon koittanut molemmille selittää että pojatkin voi ja saa halata, itkeä jos joku harmittaa,ja kiukustuakin saa, mutta meillä ei saa lapsikaan sitä pahaa oloa esim sisarukseen purkaa... oon koittanut että siinä tapauksessa kun kaikki mättää, niin vaikka ääni korottuisikin, menee omaan huoneeseensa rauhoittumaan.. tuppaa tuo sisarusten välinen rakkaus olevan välillä varsin "kovakouraistakin "
nyrkit saattaa heilahtaa, kun toinen menettää hermonsa niin toinen tinttaisee sit samantien ja siitä onkin sota valmis
Meidän arvoina on ehdoton rehellisyys. oon sanonut että vaikka asia olisi mikä,niin AINA voi kertoa meille kummalle vaan.. vaikka kuinka pelottaisi.. en suutu jos rehellisesti kertoo. Mutta jos valheesta saan kiinni, niin siitä seuraa kyllä suuttuminen ja rangaistus. mikä tarkoittaatv- peli- kaveri-lakkoa ainakin pariksi päiväksi.
Ja varsin avoimesti molemmat kertovat asioita. myös sellaisia mitä isän luona on tapahtunut,ja sitten he toivovat ettei isän tarvitse tietää. No, ei mun mielestä tarviikaan.jos ei miehellä ole yhteyttä lapsiin, että uskaltaisivat hänelle kertoa mitä vaan niin omahan on menetyksensä... en mä aiokaan ikinä sille niitä kertoa mitä mulle on kerrottu, on lapsilla toisaalta oltava edes se yksi vanhempi kehen he tietävät voida luottaa, ja tuntevat turvaa..
Lisäksi opetetaan toisten huomioon ottamista... että ei voi sanoa ihan mitä vaan.... juuri lasten isä on sellainen joka arvostelee ja kritisoi aina toisia... ja lapsilla on tarttunut jo esim se, että jos joku poika tai mies on uimahallissa,ja on vähän pyöreämpi, niin heti ovat sanomassa nauraen et tollahan on ihan naisten tissit.... mä en voi sietää että tällai sanotaan... siksi puututaan välittömästi asiaan ja selitetään kuinka pahamieli toisen tulee tällaisesta...
Rehellisyys korostuu myös siinä,mitä tehdään kun kun ollaan kaverin luona... ja jotta voidaan kattella millaisten kavereiden kanssa lapset aikaa viettävät, meillä on heitä usein täällä kotona käymässä. ja ovathan nuo tuttuja jo monen vuoden takaa, mutta varhaismurkut alkaa olla jo siinä vaiheessa että hyvä niitä on seurata. ja tytöissä vallankin huomaa tän nykykulttuurin.... kunpa oma tyttö voisi pysyä lapsena niin kauan kuin mahdollista...ja tytöillä vallankin kielenkäyttö on ihan kamalaa, onneks oma lapsi ei ainakaan kotona päästele sellaista tekstiä...
eikä nuo lasten kasvatus-jutut näykään vasta kun kouluun mentyä,siihen asti ne saa kyllä välttyä niin paljolta hankalalta... ja sen lisäksi et oon pitänyt välit lasten kavereihin oon myös jo eskariajoilta tutustunut kavereiden vanhempiin. juteltu monesti et mitkä on pelisäännöt kenenkin kotona millaiset,mun mielestä kannattaa, siitä tietää sitten että jos jotain poikkeavaa tapahtuu niin vanhemmat voi aina kertoa puolin ja toisin jos jotain on.
noniin, nyt on noustava hetkeks koneelta, koiran vietävä ulos ja pedattava sun muuta
palaan sitten kertomaan neuvolan kuulumiset