Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Ihme tappelu nyt siitä suljetusta osastosta :confused: Jotkut tykkää, jotkut ei. Mitä väliä, ei viittis tapella näin typeristä asioista. Toisaalta aikas huvittavaa, et Dindei laukoo tossa kovasanaisesti Jennylle, kun itse oli jonkun aikaa poissa palstalta itkemässä tupakkakeskustelun jälkeen.. :whistle:
 
No huuuh, mikä meno täällä onkaan. :D Hmm, onko täällä varmasti kaikki äiti ihmisiä/ tulossa äidiksi? :rolleyes: Melko vakavasti osa tuntuu tämän palstailun ottavan.
Kärkkäimmät mielipiteet suljetusta palstasta tuntuu olevan niillä jotka ei siellä ole. Heiii, ei se nyt oikeesti ole niin kamala paikka, kuin te kuvittelette ja mielessänne sen olette kääntäneet! :)

Naurukohtaus Oih, sulla on jo tosi jännät paikat! :D Ihanaa, huomenna sulla on jo pienen pieni mies (tosin hyvinhän sillä jo tuota kokoa oli :) ) sylissä, onnea ja tsemppiä matkaan! :heart:

( . ) Täällä on viime neuvolan mukaan vauva jo tosi, tosi alhaalla ja täysin kiinnitynyt. Muuten kaikki oli hyvin neuvolassa. :)

Tiitulipiituli 37+2
 
Hello,
hiukka laiskanlaisesti olen täällä kirjoitellut. Tunnustaudun samoin seurailijaksi ihan siitä syystä, että palstailen täällä 2+:ssa ja sitten FB:ssa parissakin ryhmässä. Yksityisessä ryhmässä ei mielestäni ole mitään pahaa. Esikoisesta siirryin yksityiseen palstaan siitä syystä, että kuukausipinossa oli eräs todella pahansuinen kirjoittelija, josta yksi sun toinenkin pahoitti mielensä. Täällä väki on oikein mukavaa :) Eikä kaikkia voi miellyttää. Pitää vain aina muistaa, että mitään sellaista ei parane kirjoittaa, jota ei sanoisi päin naamaa. Ja siitä yksityisestä palstasta on tullut henkireikä ja siellä on oikein rakkaita ystäviä :)

Kävin eilen synnärillä testeissä, kun luulin, että lapsivettä meni. Sunnuntaina kaupassa kuului outo poksahdus mahasta. No, ei ollut lapsivettä, mutta auki ollin 3 cm. Pari viikkoa sitten lääkärineuvolassa oli paikat kiinni. Tässä on nyt sitten supistellut säännöllisestikin, mutta ei mitään vakavampaa. Kyllä tässä jo toivoisi, että jotain tapahtuisi!

Enemmän ja enemmän on ruvennut jännittämään se, että miten tuo 2v. uhmaikäinen herra hyväksyy vauvan. Kaikenlaista sitä kuvittelee, mutta tuskin mikään valmistaa siihen todellisuuteen.

Flowerille myöhästyneet onnittelut!

Naurukohtaukselle tsemppiä koitokseen!

Meille on toinen poika tulossa :) Aika järkytys olisi, jos tyttö syntyisi. Terkkarin painoarvio käsikopelolla oli 3,5 kg.

Sasha ja mahamies 38+1
 
Floweria halusin tulla onnittemaan. Lämpimät onnittelut tuoreelle rouvalle :flower:

Olin viime perjantaina synnytystapa-arviossa ja sain sektioajan 4.3. Eli pari viikkoa ja vauva on maailmassa. Uskomatonta ja ihanaa :heart:

Mä menin tuonne toiselle palstalle koska suurin osa meni ja musta on kiva kirjoitella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Mulle on sinänsä sama, kirjoitellaanko täällä vai siellä, mieluiten sitten enemmistön päätöksen mukaan, kun on tosiaan itselleni melko sama. Kuviani en ole sinnekään laittanut, mutta etunimeni olen kertonut.

Kaikille voimia loppumetreille, tukalat oltavat varmaan yhdellä sun toisella. Mä olen itse nyt nukkunut paremmin, mutta nivusten seutu kyllä on aivan järkyn kipeä nykysellään. Mutta nyt jaksaa porskuttaa kun aamut käy vähiin.

Leppismom 36+4
 
Apua, nyt oon ihan ulkona:ashamed:

Siis suljettu? Onko sellanen jo perustettu? Apua:D
Mä olen nyt sitä mieltä älkää pahottako mielellä että ''jokainen ''taplaa'' tyylillään'', eli käyköön missä käy.
Mun on kuitenkin helppo kirjotella tänne ku on suosikeissa tai siis toki sen toisenki vois laittaa, mutta kyllä mua sinnekkin kiinnostais tulla vai sopiiko JennyAdelinalle, jos kirjottelen sinne viikottain ainakin kerran?:)
Kuitenkin täällä on liikkeet ja supistukset tulleet kipeämmiksi ja synnytys vaan lähestyy:)
Meillä jää tuo miekkonen 1 viikoksi lomalle ainakin näin aluksi.
Kyllä olo alkaa vaan päivä päivältä tukaloitumaan!

Marina ja PikkuP 37+2, laskettuun aikaan 19pv:heart:
 
Gorthaur eihän kukaan täällä mistään tappele ainakaan minä :confused: Harmitti se (niinkuin muutamia muitakin) että osa porukasta katoaa juuri ennen kuin tänne alkaa vauvauutisia satelemaan. Ja minä pidin aikoinani palsta taukoa sen vuoksi koska samoja asioita vetvottiin ja vatvottiin pääsemättä niistä yli. Mielestäni silloin oli hieman eritilanne kuin tämä. Ilmeisesti minulta on mennyt mielipideoikeus tämän myötä?? Tiedätkö ihan täytyy ääneen nauraa koko kommentillesi "kun itse oli jonkun aikaa poissa palstalta itkemässä tupakkakeskustelun jälkeen.. " :LOL: Vaikka poissa olinkin en sentään niin vakavasti näitä juttuja ole täällä ottanut odotin vaan että asia olisi puitu kun en siitä enään kenenkään kanssa jaksanut kättä vääntää. :D
Mutta miellyttävää että persoonani on jäänyt mieleesi näinkin painuvasti.:flower:

ja viellä selventääkseni erikseen olen muutamaankin kertaan maininnut että; mukavaa että niille keillä on vaikeaa tuoda itseään esille julkisella palstalla on perustettu oma palsta. Toivotan nyt viellä toiseen kertaan onnea loppuraskauteen ja voimia vauva arkeen jos joku "suljetulle" siirtynyt ei tätä huomannut. Minua ei tämä ryhmän hajoaminen ole muuten vaivannut mutta harmittaa se ettei välttämättä enään joistain ihmisistä kuule mitään (synnytyksestä, vauva-arjesta yms..) Ettei nyt jää kenellekkään senlainen maku että täällä verenmaku suussa kirjottelisin niin lisättäköön loppuun viellä :D:D:D
itse en palstaa viitsi vaihtaa kun tosiaankin olen täällä semmosen 3v. kirjoitellut niin aika ei yksinkertaisesti riitä kirjoitella siellä täällä sekä tuolla.

Nyt tosiaan lähden untenmaille hyvät illanjatkot kaikille tasapuolisesti
Dindei + pikku :kiss:
 
Naurukohtaukselle oikein paljon tsemppiä huomiselle, ja hyvää syntymäpäivää näin etukäteen pikkuiselle!

LD kyseli, miksipä ei suljetulle lähtisi mukaan. Itse koin sen niin, että kun olen enemmänkin aktiivisesti lueskellut ja vähemmän kirjoitellut, ei olisi juurikaan reilua tuppautua mukaan. Ja näinhän selkeää viestiä tulikin, ettei harvakseltaan kirjoittajat niin tervetulleita olekaan.

Toinen, vielä painavampi syy on se, että ensi kuu on tosiaan MEIDÄN KUU. Alusta asti on TÄÄLLÄ yhdessä taivallettu ja jaettu pelot, ilot ja surut, kuka aktiivisemmin kuka vähemmän aktiivisemmin. Kukin on jakanut itsestään niin paljon kuin on tarpeelliseksi kokenut, ja itse ainakin olen saanut tositosi paljon iloa ja vertaistukea muiden kirjoituksista. Toivon todella sydämeni pohjasta, että rakkaat kanssamammat tulevat tänne kertoilemaan vielä välillä kuulumisia, ja ainakin sitten synnytyskertomuksia :)

Ite palstailin Esikois-ketjussa ja kun FB-ryhmä aika pian perustettiinkin niin lähdin siihen mukaan. Jo heti alussa perustettu tiiviimpi ryhmä toimi minun kohdallani, pääsi heti alussa tutustumaan kunnolla ja nyt ollaan siellä taivallettu koko matka yhdessä. Ja kukin on vapaa kirjoittelemaan ja kertoilemaan niin vähän tai paljon kuin haluaa.

Eli suljettua pidän hyvänä asiana, kaikille se ei kuitenkaan toimi (esim. haluaa kirjoitella anonyyminä.) Kurjalta vain tuntui että porukka nyt näin ihan viime metreillä jakautui kahtia, kun täällä on yhtä pidetty niiiin kauan.

Ihanaa on se, että kaikki ollaan jo täällä loppusuoralla! Nyt alkaa jo kyttäilemään kaikenlaisia synnytystä ennakoivia oireita, ja malttamattomana odottelee saavansa oman tuhisijan syliin <3 Kateellisena lueskelen muiden lääkärissäkäyntejä ja kokoarvioita, ei täällä vain... Lääkäriä näin kerran keskiraskaudessa, eikä tuo ultraan koskenut pitkällä tikullakaan :D Pitääpi varmaan itse tsekkailla tuo kohdunsuun tilanne joku päivä.

Ite on tosi ristiriitainen fiilis sen suhteen, millon toivoo pienen syntyvän. Toisaalta ei millään jaksa odottaa enää, mutta vielä viikkoa ennen laskettua olisi viimeinen tentti.. Olisi mukava saada se alta poies :)

Kikelle paljon voimia muuttorupeamaan, aikamoinen ponnistus on teillä edessä..

Tiinellille piti sanomani, että hatunnoston saat ja suuresti kunnioitusta täältä! Ihana että sinulla virtaa ja energiaa riittää pyörittää arkea ja tallia, itestä ei olisi. Mutta kuulostaa niin ihanalta kaikki touhuilut :)

Ja makeanhimo on täälläkin ihan armoton! Pakko oli pyöräyttää pikkuleipiä eilen kun jotain hyvää oli pakko saada :ashamed:

Tupunen ja Rymy 36+2
 
Onpas ikävä polemiikki tullut tuosta suljetusta osastosta. :( Tuntuu vähän pahalta, jos porukka jakaantuu kahtia sen takia. Itse ajattelin, että nämä palstat täydentävät toisiaan. Toisella vaan uskaltaa jakaa enemmän asioita, kun tosiaan tietää, ettei siellä kukaan tuttu juoruilija lue juttuja. En usko, että ketään vierasta omat jutut niin paljoa kiinnostaa, mutta jos jokin puolituttu lukee ja ymmärtää parhaassa tapauksessa väärin juttuja ja levittää niitä eteenpäin niin ei kiva homma.

sasha80 Munkin esikoinen on 2v ja nyt on alkanut jännittämään, miten hän vauvaan suhtautuu. Eka ajattelin, ettei se hänelle varmaan ole kova paikka, kun hän on paljon tekemisissä saman ikäisen serkkunsa kanssa ja on tottunut jakamaan asioita, mutta nytpä en enää olekaan niin varma. Pitää vaan muistaa jakaa hänellekin huomiota, kun vauva vihdoin kotiin tupsahtaa.

Nyt pesulle ja nukkumaan.

Meep ja Tellu 35+5
 
Oon miettiny, että josko huomenna soittelis neuvolaan, että pääsisikö johonkin tarkistuttamaan onko se lapsivettä mitä tuolta vähäsen valuttaa. Pitkin päivää tuntuu, että jotain valuu, ei kumminkaan paljoa. Kokeilin, että laitoin talouspaperia (se kun valkoista) pikkareihin ja kyllä se vähän kastui, eikä ollut minkään väristä. Tiedä sitten, tuntuu että oon ollu koko raskausajan ihan vainoharhanen joka asiasta. :D Toivoisin, että pääsisin tuolle tk:n gynelle. Oon siellä käyny useempaan otteeseen tän raskauden aikana ja se on hirmu mukava, tutkii kunnolla ja siltä saa jopa vastauksiakin. Ultralaitteetkin sieltä löytyy. :)
Samalla toiveissa, että jos voisi nuo paikat katsoa. Viikkoja sitten oli jo kaulaa käsikopelolla 1cm, ulkosuu sormelle auki ja vähän pehmeä. Nyt viime viikolla vauva oli jo laskeutunut ja kiinni. Kiinnostaisi tietää mikä on nyt tilanne ja paljonko kanavaa on ultraten jäljellä. Kukaan ei ikinä kommentoi mitään (ja siis tarkoitan neuvolatätiä ja lääkäreitä), ehkä tilanne on sitten niin normi uudelleensynnyttäjälle. :confused:
Ja sitä myös toivoisin, jos voisi jonkinlaista painoarviota saada, sellaista kun en ole sitten rakenneultran jälkeen saanut. Noh, mutta katsellaan. :)

Hirveän stressin saanut aikaseksi lasten hoidosta synnytyksen aikana. Meillä kun ei ole täällä päin oikein ketään joka hommaan sopisi. :/ Lähimmät löytyvät oikeastaan tuolta reilun 50km päästä, enkä tiedä miten nopeasti tänne kerkeisivät. Ainakin OLETAN, että synnytys ei tule hirveän pitkiä kestämään. Edellinen kesti 5h20min ja laskettiin ensisynnytykseksi, koska esikoinen syntyi sektiolla. Toki tuo lähti vesien menolla käyntiin ja heti alkoi supistukset tosi rajuina ja tiheinä, että jos nyt lähtee supistuksilla käyntiin, niin ilmeisesti voi mennä pidempäänkin? Muistelisin näin jostain lukeneeni.
Mutta hirveästi pelottaa, että pitäisi yksin lähteä synnyttämään. :'(

Täällä kanssa mietityttää mustasukkaisuus. Kuopus (2½v,) on melkoisen mustasukkainen tuttavien pienistä, jos sylissä pidän tai yrittävät hänen leluillansa leikkiä. Toivottavasti nopeasti muitenkin nielee tuskansa. :D Esikoinen ei aikanaan ollut yhtään mustasukkainen. Varmaan johtuen siitäkin, että oli jo vähän isompi (5v.) kun uusi vauva perheeseen tuli. :)

Ja täälläkin on kuuma! Varsinkin näin iltaisin iskee hirvittävät kuumat aallot. Saa varmasti taas mennä suihkun kautta nukkumaan, kun tuntuu että haisee näitten takia niin pahalle. :stick:

Ite vasta tuossa edellisen neuvolan jälkeen havahduin, että vauvahan voi syntyä periaatteessa milloin vaan, ja kaikki vaatteet pesemättä ym. jutut laittamatta. Hirmu vauhilla sitten eilen pesin kaikki vaatteet ja aloin muutenkin laittaa kaikkea valmiiksi. :D Jotenkin koko ajan ajatellut, että sinnehän on vielä aikaa vaikka kuinka ja kas, yhtäkkiä ollaan jo näin pitkällä. :O
Vaikka vielähän tässä toki voi mennä viikkoja, että vauvan saa syliin, mutta en jotenkin usko (tai suostu uskomaan :D ), että ihan loppuun asti mentäisiin. :)

Nythän tuli varsin omanapainen teksti... :ashamed: Yritän huomenna palailla kommentoimaan muutakin. :)

Ammuska ja Touhu 34+1
 
Viimeksi muokattu:
Oon osittain dindein kanssa samaa mieltä palstaitiin edellisistäkin vauvoista samalla palastalla ja se pino kestikin:) Muistan kun oltiin yhtä porukkaa kaikki yli vuoden:) Ja älkäähän muut nyt suuttuko. Mutta olisi kiva tietää vauva-arjesta ja synnytyksestä ym. Jää ikävä kaikkia:(. Mutta mulle on ihan sama mihin kirjotan, sinne mihin on perustettu pino:)

Olo on ihan=&%&/=, toivon jo että vauvan tulis ajallaan, supistuksia on alkanu tulemaan ja alaselkä ja alapää särkyjä on niin paljon, ettei oikeen kuopuksenkaan kanssa jaksa touhua:(

Saara ja Tyttö POKSPOKS 38+0
 
Gothaurin kommentti taisi olla tarkoitettu piikittämään, mutta annetaan jo koko aiheen olla, jooko?

tupunen kiitos kaunis :hug:, se kun on ollut lähes aina elämäntapa niin se ei tunnu työläältä.
Suurin syy miksi meillä on nyt talli ja hevoset pihassa on se, että saan tehdä jatkossa töitä kotona ja lapset saa kasvaa kotona. Se on mun ja miehen halu ollut, ettei tarvitsisi laittaa päiväkotiin (sitä yhtään tuomitsematta, omat pojat olleet ihan liikaakin päivähoidossa...) lasta/ lapsia.

Galluppia suunnitteleeko kukaan vielä seuraavaa vauva mielessään?
Minä en todellakaan suunnittele :D...
Nyt on sellainen mieli etten välttämättä tahtoisi enää yhtään vauvaa, mies haluaisi vielä yhden. Tämä lapsi kun on hänelle ensimmäinen ja mulle kolmas. Ollaan tehty diili, ettei puhuta vauvahaaveista seuraavaan kahteen vuoteen. Sen verran mulla on tämä raskaus kuitenkin ottanut koville etten kovin helpolla tahtois enää tähän tilaan. Ja saa nähdä kultaako aika nämäkin muistot :heart:?

Naurukohtaus paljon onnea matkaan!! :heart:

Eilen olin sitten kuitenkin neuvolassa, kaikki ok. Raivotarjonnassa on vauveli pysynyt. sf-mitta oli 33cm, hb ja verenpaineet hyvät. Viikon päästä lääkärineuvola.

Täällä enää -20 astetta nyt aamulla, varmaan tuntuu leudolta noiden 30 pakkasten jälkeen. Iloista päivää rakkaat mammat :hug:

tiinelli ja tyttö 35+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille..

Täälläkin kärsitään kuumuudesta. Tai oikeestaan yöhikoilusta. 3yötä olen nukkunut sohvalla ilman peittoa kun miehen vieressä on niin lämmin nukkua että en saa unta. puuuh voin kuvitella oman äitini tuntemuksia kun hän kertoi hetki sitten hänellä alkaneen vaihdevuodet ja kärsivän kuumista aalloista. tuntemukset ovat täällä samat :kieh:

turvotus on armotonta. Käsiä kiristää nyrkkiin laittaessa ja jaloista on vaikeeta tunnistaa onko varpaita tosiaan 5 / per jalka :LOL:

Sellainen tuli mieleen että kärsiikö joku muukin kovasta häpyluu kivusta? Esikoisen syntyessä minulle tuli murtumia häpyluuhun (hiusmurtumia ilmeisesti) ja kipu oli karmea ensimmäiset 10vkoa synnytyksestä. Nyt häpylyy alkanut taas kipuilemaan. Esikoinen ei koskaan kiinnittynyt mutta tämä on jo napakasti ollut lantiossa kiinni muutamia viikkoja en tiedä onko tällä vaikutusta luun kipeytymiseen.

Onko muuten muilla vauva kiinnittynyt? Jos on miltä rv eteenpäin ollut?

Tiinelli olet kyllä säilynyt todella kauniina vaikka sinulla melkoisen suuri vatsa onkin. Sinä kuulut kyllä ehdottomasti näiden naisten porukkaan ketkä ovat raskausajankin kauniita. Miehesi saa olla kyllä onnellinen. :flower: Omalla kohdallani ei ole tätä riemua ollut mutta eipä tässä enään kauaa kun pääsee taas liikkumaan ja mahdollisesti taas ihmisten kirjoihin :LOL:

lisää lapsia? juu ei ole meille suunnitteilla ainakaan 5v. saa nähdä haluaako viellä silloin? Meinaan ottaa heti synnytyksen jälkeen 5v kestävän ehkäisykapselin. Miehelle sanonut että jos meille iskee vauvakuume mennään katsomaan kavereiden vauvoja (aina jollain on alle 6kk ikäinen tuhisija) :D

Nyt aamukaffen keittoon..
Dindei + pikku 38+4
 
huomenta :)

naurukohtaus lienee jakaantunut tällä kellonlyömällä jo :hug:

gothaur veti aika kärkkään piikin Dindeille... mun mielestä meni jo mauttomuuden puolelle... ihmiset jotka piikittää samantien toiselle, ei oikein kuulosta kyllä kivoille.... asiayhteyskin oli ihan eri... :(

viimeinen kommenttini suljetusta siis tietenkään siinä ei mitään pahaa ole, pointtina olikin että juuri viimeisillä viikoilla yhtenäinen sakki odottaneita hajaantuu,ja tämä ei tuntunut kivalle meistä ketä tänne jäi, kun itsekkin käsitin niin että kun vauvat ovat maailmassa niin siel juttua jatkaa ketkä haluaa...

huoh..

tärinää kohdussa siis juu, välillä tuntuu .. oonki miettiny et mitähän se oikein on? en enää muista edellisistä odotuksista moista... olikohan mulla? no, se on hassu tunne,mahtaisko liittyä vauvan hermoston kehittymiseen jotenkin? sanokaas viisaammat..

eilen ilta oli kamala olin vielä kaupassa illalla, ja en meinannu enää autollekaan päästä, kamala paine tuntui alapäässä,selkää poltteli aaltoina... kotiin ku tulin, oli jo tosi tuskaista, supistuksia tuli ehkä kerran tunnissa sen illan... ja nyt aamulla tilanne aika lailla sama... noi aaltoilevat selän kuumotukset on jänniä... äitille soitin ni sanoi että synnytystähän se ennakoi selvästi... jaa-aa.. näitä merkkejä on sitten jo niin että en tiedä mitä tässä enää voi :D odotan ja odotan :)

neuvola on puolen päivän jälkeen, katotaas mitä terkkari tänään sanoo :)
 
lapsi kiinnittynyt oooon se.... oiskos jo edellisessä neuvolassa? siis parisen viikkoa sitten ellei kolmekin? en oikeen muista, tää tapaus kun on niin alhaalla viihtynyt jo kauan!

lisää lapsia ? no, toiveissa olis sellasen parin vuoden ikäerolla saada vielä kaveri tälle tulokkaalle... sit olis lukumäärä sellainen kun on molempien toiveissa ollukkin :) ja mulla ikä tulee auttamatta vastaan, en halua olla 45 kun vielä vatta pystyssä kuljen ;) mutta jos saadaan terveenä edes tämä,niin ollaan siitä kyllä hurjan onnellisia, toisen yritykseen lähdetään sitten kun siltä molemmista tuntuu, ja voin vakuuttaa,et sen verran aion kalenterista laskea, että ei ole laskettu aika keskellä kamalimpia pakkasia saati kuumimpia helteitä :D :D
 
Tuleepa siivouspäivä näillä keleillä. Nyt täällä I-Suomessa on -32 eli ei pihalle mennä... Jos vaikka tuo siivous saisi taas tapahtumia aikaan. Supistukset meinaan loppui sitten tyystin eilen. Toisaalta oli ihanaa saada nukkua ja nyt jaksaa vielä touhuta esikoisen kanssa.

Dindei, meidän mahamies kiinnittyi joskus 36+ jotain. Tosi ikävältä kuulostaa tuo häpyluukipu : /

Meille ei tule lisää lapsia. Ainakaan suunnitelmallisesti ;) Ja esikoisen mustasukkaisuudesta ollaan ajateltu, että yritetään ainakin jatkaa tuota muskariharrastusta. Jossain oli, että aluksi kannattaa äidin viettää mahd. paljon aikaa esikoisen kanssa ja isä on vauvan kanssa. Voipi olla ihan hyvä suunnitelma.

Tiinellille piti myös sanoa, että on teille puuhaa siellä tallilla. Ja mahtavaa, että vielä jaksat noin paljon puuhastella. Maatalossa kasvaneena voin vaan todeta, että lapsuutta en toiseen vaihtaisi. Vaikka ei se kivaa aina ollut auttaa askareissa, mutta aika kultaa muistot :)

Ammuska, ymmärrän hyvin tuon jännityksen, että jos ei lapsenhoitoon löydykään apua. Me tehdään niin, että soitetaan lapsenhoitaja, jolla menee n. 1 h tänne tuloon ja sitten joko odotellaan tai nämä heittää mut sairaalaan. Asutaan 5 km sairaalasta. Mies tulee sitten perässä. Toivottavasti löydätte pian ratkaisun lapsenhoito-ongelmaan!

Sasha ja mahamies 38+2
 
ja hurjasti kiitoksia kaikille vielä onnitteleville :) olo on kyl valtavan onnellinen, tämä sinetöi suhteen ja perheen... on jotenkin ehjä olo... onnettomien ja helvetillisten vuosien jälkeen sitä voi kun voikin löytää vielä onnen ja oikeasti nauttia elämästä :heart:
 
Huomenta,

Täällä yksi aktiivinen taustailija, ja harvakseen kirjoitellut. Tuli viimeksi vetäistyä, ilmeisesti ihan turhasta, herneet nenään, siinä tuki- ja avioitumisasiassa. Pahoitteluni vielä siitä. Kun on ollut pitkään naimisissa ulkomaalaisen kanssa ja saanut kuulla kaikenlaista hölynpölyä tuista, työnsaannista ymv. on tuo aika herkkä aihe.

Anyway, suljetusta palstasta: Mä ymmärrän oikein hyvin esim. Tiinelliä, Dindeitä, Floweria ym., joita sen perustaminen jo nyt harmittaa. Minuakin harmittaa! Kuten moni on sanonutkin, monet kirjoittajat tuntuvat tosi tutuille, ja ainakin itselle on päivittäinen rituaali käydä katsomassa mitä kenellekin kuuluu. Kirjoittelin alkuun aktiivisemmin, sitten työmotivaatio tuli ihmeesti takaisin ja töissä oli kiirettäkin, joten kirjoittelu jäi, ja sitten tosiaan omat hölmöilyni, joten en viitsinyt sen jälkeen kirjoitella. Mutta olen kyllä kuitenkin koko ajan laskenut itseni kuuluvaksi tähän porukkaan - vaikka vauvan laskettu aikakin siirtyi helmikuulle, alunperinhän luulin sen olevan maaliskuussa.

Suljetun perustaminen sinänsä on ihan ok, mutta harmillista on tosiaan ehkä lähinnä tämä ajankohta - homma on melkein paketissa, ja palsta hiljeni yhtäkkiä ihan silmissä.

Itseäni ei tuo suljettu kiinnosta parista syystä:
a) perustaja tosiaan toi ilmi, että sinne ei kaivata kaltaisiani harvakseen kirjoittaneita ja että sinne ei kaivata niitä, jotka eivät "jaa" itseään ja kuviaan aktiivisesti kuten muutkin
b) tiedän vanhasta kokemuksesta, että kirjoittelu jää varmasti harvemmalle vauvan synnyttyä
c) minulla ei ole oikeastaan tarvetta jakaa kuvia tmv. - tämä palsta on ollut verraton ja tarjonnut "virtuaalikavereita", mutta varsinaista jakamista varten minulle on ystäviä IRL.

Siksi olisin itse ollut hyvin onnellinen, jos tuo suljettu olisi perustettu vauvojen synnyttyä - tämä ei ole kritiikki palstan perustajaa kohtaan, vaan itsekäs toiveeni omista lähtökohdistani.

Tuosta jakamisesta ja tosielämästä vielä sen verran, että olisi kyllä joskus hauska tavata pääkaupunkiseudulla asuvia maalismasuja. Elämäntilanteiden jossain määrin samankaltaisuudesta johtuen olisin erityisesti kiinnostunut tutustumaan Silvia Logoon ja Moumouhun. Mutta siis kaikkia pääkaupunkiseudulla asuvia olisi kiva nähdä - ehkäpä siitä voisi alkaa ihan "oikea" ystävyys?

Ja sitten omaa napaa: Tyttö päätti nähdä päivänvalon 7.2. viikoilla 37+3. Joku kyseli (sorry, unohdin kuka) onko synnytys pidempi, jos alkaa supistuksilla. No, kun vertaan tätä ja edellistä synnytystä, niin menivät melko samalla tavalla. Edellinen synnytys alkoi veden "lirahduksella", tämä alkoi melko lailla heti säännöllisillä supistuksilla. Molemmat synnytykset olivat nopeita ja rajuja. Tällä kertaa ehdin olla synnytyssalissa 20 min kun alkoi ponnistus, ja tyttö syntyi 2 minuutin ponnistuksen jälkeen.

Vauva-arki on sujunut hyvin. Minulla on ennestään 7v poika ja 2,5v tyttö. Pelkäsin itse tytön mustasukkaisuutta, kun on muutenkin varsinainen tättähäärä luonteeltaan. Toki mustasukkaisuutta on jonkin verran ollut, mutta kaiken kaikkiaan on mennyt paljon paremmin kuin odotin. Joten tsemppiä saman ongelman kanssa painiville, kaikki menee varmasti hyvin. On melko haastavaa hoitaa kotihommat, vauvan hoito ja antaa aikaa isommille, mutta yritän itse vähintään lukea kirjan tmv. tytölle joka päivä. Harmi tuo kamala pakkanen, kun ei pääse ulos!

BTW - onko kenelläkään täällä kokemusta Phil & Ted's- tai Britax (unohdin mallinimen) -tuplista?

Meinasin ensin, että pärjäisimme vanhoilla yhdistelmävaunuilla ja laudalla, mutta totesin nyt, että ei siitä tule mitään. Lauta ei kulje mihinkään tuolla lumessa (kun joskus ulos pääsisi) eikä tyttö jaksa kävellä niin pitkiä matkoja. Itse halajan ulos pitkille lenkeille. En viitsisi ostaa myöskään käytettyjä tuplavaunuja, sillä ovat yllättävän kalliita käytettyinäkin - tai kohtuuhintaiset ihan räjähtäneitä - ja jäävät tarpeettomiksi syksyllä, kun tyttö menee hoitoon 3v täytettyään. Nuo Britaxit tai Phil & Ted'sit muuntuisivat näpsäkästi myös yhdelle sopivaksi.

P&T:stä olen kuullut että pyörät ovat huonot. Britaxeissa taas on edessä kaksi pientä pyörää ja epäilen pääseekö niillä lumessa mihinkään...? Kertokaa pls kokemuksia, jos jollakin on.

Sorry pitkä sepustus! Toivottavasti tälläkin palstalla säilyy jotain eloa loppuun asti, käyn itse edelleen (vähintään) päivittäin lukemassa, ja jos sallitte, voin kirjoitellakin. Ja olisi kyllä kiva, jos suljetulle siirtyneet kävisivät joskus edes pienen tilannepäivityksen kirjoittamassa!

Kamiliya ja tyttö 10 pv
 
Sama pää kesät talvet...

Myöhästyneet onnittelut Flowerille! =)

Naurukohtaukselle kaikkea hyvää suureen päivään - tulehan kertomaan miten meni kun ehdit ja jaksat!

Lapsigallupiin: HUOKAUS. Tuskin tulee enää vauvoja. Tämä kolmashan oli meillä (erittäin tervetullut) yllätysvauva. Koitan nauttia täysillä tästä viimeisestä vauva-ajasta. Sanoin eilen miehelle, että taidan kouluttautua uudelleen - kätilöksi, niin saisin olla joka päivä vauvojen kanssa :D:D
 
kamilya: onnea prinsessasta!!! ja kiva että kirjoitit :) mukava että oli nopea synnytys,tollasen mäkin olen "tilannut" ;) kyllä se arki siitä asettuu, kun lapset huomaa ettei se äiti mihinkää katoa, vaikka vauva tulikin... keskimmäinen saattaa toki olla mustasukkainen, mutta uskon että pärjäät oikein hienosti :) ja kätilön työ on VARMASTI yksi niistä palkitsevimmista ammateista.. saa joka päivä nähdä syntymän ihmeen... ajatella.. musta ei tosin hoitoalalle ole millekkään saralle, arvostan suuresti kaikkia lähi-ja sairaanhoitajiakin jo, ketkä vaihtavat vaippoja ja pyyhkivät mummoilta kuolaa suupielist... mä en kerta kaikkiaan pystyis.. no, onneks noita hienoja ihmisiä ketä sitäkin työtää kykenee tekeen..

ja kiitos sullekkin onnitteluista , mä olen ihan häkeltynyt kuinka moni muistanut... ihanaa... tää on niin läheinen virtuaali-perhe jo :)
 
Onnea Kamilya!! :flower:

Naurukohtaus tsemppiä tälle päivälle.

Lapsigallup ei enempää tänne.

No hei.. hippasen tekopyhää hyökätä toista kohtaan ja sanoa, et "turha loukkaantua", kun itse veti herneet nenään asiallisesta keskustelusta ja poistui tauolle. No enpä enää tähän tämän enempää kommentoi. Ei kannata väitellä ihmisen kanssa, joka kärkkäästi käy muiden kimppuun, mut auta armias jos jotain sanoo takasin :whistle:

Gorthaur ja Hemmo 34+5
 

Yhteistyössä