Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Te ketkä olette joutuneet josku km:n kokeneet niin oliko vuoto sen aletttua yhtäjaksoista vai lakkasiko se välillä? Miusta se helmikuun iha varhanen km vuoti solkenaan reilun vrk ja sit loppu ku seinään. Vuotoa tuli niin paljon että vartin kesti sidettä pitää ja taas vaihto. Nyt ei ole tarvinnut aamun jälkeen vaihtaa sidettä kertaakaan. Pöntölle kun istuu, holahtaa useammin verta mutta ei edes joka kerta. Onneks on tuohcg seuranta huomiselle.. ja se ultra. Kaikkea sitä pyörii vielä mielessä ja toivo jostain ihmeestä hetkelmisesti tulee. Mutta rrealistisesti ajateltuna tässä tuskin toivoa on. Kivutkin hieman hellittivät sen aamuisen isomman holahduksen jälkeen.

Maicy Toivottavasti sulla harmitonta tuo. Kun soitat neuvolaan niin pyyeä verestä hcg.. se kyllä antaa suuntaa tilanteelle.
 
Voi ei, niin kurja kuulla, että niin monella on vuotoja ja huoli pikkuisesta :( Täytyy vain toivoa, että mahdollisimman monella menisi kaikki hyvin vuodoista huolimatta. Kaikenlaisia tarinoitahan kuulee, monella ollut vuotoja vaikka kuinka paljon ja sitten kaikki onkin ok. Käsittääkseni ainakin alkaneissa kaksosraskauksissa voi näin olla....toivon parasta kaikille teille, jotka kärvistelette epätietoisuudessa!

Itselläni nyt ultra ohi ja sen mukaan mennään nyt viikoilla 6+2, eli ihan alussa ollaan. Syke löytyi ja sikiö oli ihan oikeassa paikassa, mutta pieni papu vasta :) Sain vielä uuden ajan kolmen viikon päähän viikolle 9, siinä tarkennetaan vielä laskettua aikaa, mutta näillä näkymin siis lasketuksi ajaksi saisi marrastuulelle päivittää 14.3. Olin siis ilmeisesti kuukautisten puuttumisesta huolimatta onnistunut tekemään raskaustestin heti 4+0 viikoilla, aika jännää, että ihmiskeho tuntee raskausoireet jo niin varhain (muutenhan en siis testiä olisi edes ajatellut tehdä :)). Nyt vaan toivotaan, että papu kasvaa ja voi hyvin, lisää selviää siis muutaman viikon päästä. Tulee melkein huono omatunto, että itseäni ultrataan kunnallisessa nyt näin usein, kun monet haaveilevat ensimmäisestä varhaisultrasta...toivon mahdollisimman monelle mahdollisuutta päästä varhaisultraan, eikös se niin sanota, että kun syke löytyy, keskenmenon riski on enää varsin pieni?

Marrastuuli ja vauveli 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
nelHM: Soittelin jo neuvolaan, olin niin täpinöissäni koko asiasta, että enkai minä muistanu ees koko vuotohommaa. Sain neuvola ajan vasta elokuun loppupuolelle, rv. 9 paikkeille. Miten sitä muka jaksaisi tuonne asti odotella?!?! Herranen aika, tasan kuukausi vielä ennen ensimmäistäkään neuvolaa.. Noh, onneksi sain sen varhaisultran kuitenkin varattua. Se on heti elokuun alusta, on ees jotain tässä välissä.

Toivottavasti sullakin nyt selviäis, mitä se vuotelee.. Mahtaa tulla pitkä päivä kun joudut huomiseen odottamaan :(
 
Pahoittelut ja tsempit vuotajille.. Tuntuu hurjalta tulla kertomaan omia kuulumisia kun teillä on niin eri tunnelmat... :( Mutta tässä tulee kuitenkin ON.

Takana siis eka neuvola ja vu yksityisellä :) Sykki yksi sydän ja oikeassa paikastakin <3 ja vastasi aika lailla sitä mitä olen laskeskellutkin eli 6+5 viikkoja, neuvolan laskujen mukaan 7+5 menkoista. Myöhäinen ovis niinkun tuntemuksista ja testien myöhäisestä viivasta päättelinkin. Tavallaan hyvä että heitto on nyt niin suuri, että laskettua aikaa joudutaan myöhentämään. Kun mulla menee vielä todennäköisesti yliajalle aina raskaudet niin on sitten vähän lähempänä totuutta. Katsotaan sitten ekan virallisen ultran jälkeen noi viikot oikein, näillä näkymin la 10.3 ja pari viikkoa yliaikaa päälle niin olen täällä vielä tiiviisti loppukuun masujen kanssa hautomassa :D

Meillä neuvolassa oli tänään kesäsijainen, mutta saan saman syksyllä kun esikoisesta mikä on kiva :) Tokan kanssa ei muuten todellakaan tarvii neuvolassa ravata, niinkun joku pelkäsi! Seuraava th vasta rv22 ja sitä ennen eka lääkärineuvola rv15, se olisi mulla 4.9. Kaupungilla lomautukset päällä niin on vielä harvemmassa käynnit. Oon niin sitä mieltä että säästetään taas väärästä päästä...

Nyt viimeisen lomaviikon viettoon, paha olo jatkuu edelleen ja oikein hirvittää mihin tää vielä menee jos viikkoja on nyt vasta ne 6+5....
 
On ihana lukea hyviäkin kuulumisia =)

Mulla vuotoa ei juurikaan tule. Siteeseen ei yhtään ja pönttöön vähä kirkasta verta jos oikein ähistän sitä. Ainut isompi holahdus edelleen se aamuinen. Alamaha on kyllä kipeä, heikottaa ja huono olo, kylmä. Soitin vielä uudestaan neuvolaan mutta rauhoitteli vain odottamaan huomista. Ja niinhän se onkin. On vaa pirun pitkä aika ootella! Sano että olen turhan stressava ja analyyttinen asian suhteen. No en paljon muutakaan osaa olla. Elävää alkiota en oleta enää löytyvän mutta pelottaa jos raskaus on ulkopuolella tai jotain muuta on pielessä kun ei vuodakkaan. Se viime km oli vaa nii holinaa ekasta lorahduksesta lähtien..
 
Voi itku, nämä vuodot on aina niin raastavia.

Itselläni on ollut keskeytynyt keskenmeno. Vuoto oli niukkaa yli viikon ajan, kunnes lopulta pääsin ultraan. Kun se todettiin, sain valmistelevan tabletin, joka saikin kotona kohdun tyhjenemään. Kivut oli järkyttävät, vuoto oli hetken vähän runsaampaa ja sitten sieltä tuli raskausmateriaali. Sairaalalle täytyi mennä sitten seuraavana päivänä, siellä oli tarkoitus saada se varsinainen tabletti, mutta kaikki ehti hoitua sillä ensimmäisellä. Rankkaa aikaa oli kyllä.
 
Voimia epätietoisuuden tai vuotojen kanssa tahkoaville sekä menetyksen kohdanneille, onpa vähän liian pitkä rimpsu teitä :heart:

Mä voisin taas muistutella, meillä täällä kotona kaksivuotias "keskenmeno" verta ja isoja hyytymiä tuli holinalla ja niin vaan sujui kaikki hyvin loppuun asti :)

Vatsakupuja täälläkin ja kesto ällötys on löytänyt tiensä tännekin. Luulen että verenpaineet viskelee ja siitä tulee osakseen huono olo, kun ekassa neuvolassa jännityksestä huolimatta yläpaine oli hurjat 100. Mäkin kovasti odottelen sitä ekaa ultraa ja elokuun alkua. Meillä onneksi reissu tässä välissä niin menee aika nopeammin :). Sen jälkeen uskaltaa hengittää jo vapaammin !

U-H ja Yrmy 6+5
 
Terveisiä KOKSista... Lähetteellä gyn polille ja tuli ajettua nyt sit toi matka synnärillekin, ei sinne aja tuntia vaan 45min :LOL:
Vuoto oli eilen siis kertahulahdus, papu oli irronnut osittain kohdun seinämästä mutta pitää vielä toisella reunalla kiinni joten diagnoosilla Uhkaava Keskenmeno mennään.
Mut siis NYT kaikki on hyvin. Kohdussa on mustelma ja kun se sulaa niin papu ottaa tiukemmin kiinni, tällä mennään.
En ähistele, ponnistele enkä juokse tms nyt kahteen viikkoon ja sit on kontrolli. Kontrolli on mun vu:n jälkeen eli oikeesti ei tarvitse odottaa kuin 1,5vkoa et saan taas kuulla kuinka papu jaksaa ja jaksaako pitää kiinni. Ja jaksaahan se kun tsempataaaaaaan!!! :D

Papu 5+0 kiittää kaikista peukuista ja tarvii onnea vieläkin matkaan.....
 
Maaliskuu On hyvä kuulla että sulla vielä pieni kyydissä. Vilä hitunen toivoa itselleenkin antaa vaikka järki sanoo että ei mahiksia. Tuliko sulla mitään sen yhden hholahduksen jälkeen? Edes pyyhkiessä? Oliko kipuja tai tuntemuksia vatsalla?
 
Onpas täällä ollut paljon ikäviä uutisia. Itselläni ei ole tullut minkäännäkösiä vuotoja, mutta silti jännittää että onko joku oikeasti kyydissä, onko oikeassa paikassa ja pysyykö mukana.

Oloja on pidellyt. Jatkuva ympärivuorokautinen etominen on läsnä edelleen. Joinain päivinä en meinaa saada alas yhtään mitään. Eilen sain syötyä puolikkaan vesimelonin. Tänään 2 lautasellista salaatinlehtiä ja hiukan fetaa, suolakurkkua ja tomaattia siinä mukana. Kahvi kuvotti taas niin paljon etten saanut ennen puolta päivää juotua. Yksi kupillinen oli pakko väkisin saada alas kun alkoi pää tulla kipeäksi ja sen jälkeen sai pysytellä hyvin lähellä vessaa lähes tunnin. Rinnat ovat taas todella kipeät. Nännit tuntuu tippuvan irti jos ottaa liivit pois. Myös maitoa tihkuu edelleen ja aiheuttaa kipuja kuivuessaan nänniin. Bepanthen ja topsipuikot olivat taivaallinen pelastus. Suihkussa maidot eivät nimittän lähteneet pois. Muita oireita ei oikein enää ole. Välillä repäisee nivusesta tai vihlaisee kohdusta. Uusia tuntemuksia. En osaa yhdistää mihinkään. Toivottavasti ovat positiivisia oireita.
 
En voi muuta sanoa, kun voimia kaikille vuotajille! Maaliskuu2015, ota nyt rennosti, että papu pysyy mukana, sinnikäs kaveri! NelHM, tsemppiä epätietoisuuteen! Toivon, että vuodot ovat vaarattomia!

Itsellä on paha olo tullut. Vuotouutisia lukiessa olen oikeastaan kiitollinen voimistuneista raskausoireista. Tänään sinnittelin ruokaa väkipakolla kurkusta alas niin paha olo helpotti aamulta. Mutta koko ajan pitää syödä ettei okseta. Työpäivästäkin selvisin! Toivon vain ettei olo pahene, ettei sairauslomaa tarvitse hakea.

Tosi kiva kuulla varhaisultrien hyviä uutisia! Itsekin odotan kolmen viikon päästä koittavaa neuvolaa, täällä on ekassa neuvolassa jo ultrattu kun on kerran kaikki laitteet käytössä.

Mitä mieltä olette inkivääriteestä? Sehän on nyt kiellettyjen listalla, mutta monissa maissa sallittu...

Mins + napero 5+3
 
Nelli, mulla oli tosi kipeitä kramppeja mahassa sillon kun holahti, sitä ennen ja jälkeenkin noin 1,5h. Nyt sit nippailee ja nappailen sieltä täältä...samanlaista nippailua kuin on ollut tässä koko ajan, oletan et noi nippailut kuuluu asiaan? Kerran siis holahti varmaan puolen kahvikupin verran ja sen jälkeen pyyhkiessä koko illan ajan. Tänään ei pisaraakaan.
Pelottava tilanne nyt kun tietää että joku siellä yrittää pysyä kyydissä kunhan vaan itse olen rauhallisesti, ja olenhan mä nyt kun tiedän mikä tilanne.
Kaikki voi olla siis ihan hyvin vaikka vuoteleekin :D

Olen siis raskaana just niin kauan kunnes toisin todistetaan!
 
Pohdin sitä varhaisultraa ja soitin tänään muutamaan paikkaan kysyäkseni hintoja... meinasin pyörtyä 240€. Jeps, eikö mistään saa muka yhtään halvemmalla, edes alta 200€? Olis kiva käydä ennen kun työt alkaa että jos kauheat pahatolot iskee niin että tietää ainakin että on se syy kärvistellä vaan.
 
Kuopuksen varhaisultra lokakuussa 2012 terveystalolla 56€. Todella kalliilta kuullostaa nuo hinnat. Tosin kävin sen km:n jälkeen yksityisellä ja ultras ja otti näytteitä kohdunsuulta.. yli 200€ tai olla sillo. Oisko hinnat noussu.

Maaliskuu Mulla myös sen aamuisen holahduksen jälkeen vain pyyhkiessä tuota verta ja se on punaista ei tummaa tai ruskeeta.. iha teelusikallinen joillakin vessareissulla tullut pönttöön mutta tosiaan siteessä isoin saalis teelusikallinen/tippoja. Alamaha on kipeä. Sellanen kuumottava ja jomottava mutta ei se kramppaa vaa jatkuvasti tollanen. Oon oikeestaan vain maannut koko päivän. Paha olo aika voimakasta ja ruokaa söin vasta äsken ekan kerran. Huimaa ja heikottaa edelleen. Kyllä on pitkä aika huomiseen aamuun odottaa tuomio!!

Nelli ja toistaiseksi rv6+2
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut keskenmenon saaneille ja vuotojen kanssa kärvisteleville :hug:

Mulla on ollut kkm ja silloin lääkkeellisessä tyhjennyksessä vuoto tuli kerralla ilman taukoa. Ennen tyhjennystä tuli vain kerran niukkaa rusehtavaa vuotoa seksin jälkeen. Lääkäri kyllä sanoi ettei seksillä ollut mitään tekemistä km:n kanssa kun sitä kysyin.

hispu vastasinkin jo tuolla aiemmin kun kysyit hintoja, että kävin juuri Terveystalossa ja Kela-korvauksen jälkeen maksettavaa jäi 160,50 euroa.

Ruska ja 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Hinnoista: mulla maksoi tänään pääkaupunkiseudulla Diacorissa vu 115€ Kela-korvauksen jälkeen.. 200€ kuulostaa aika hurjalta!

Sais jo helteet loppua mun puolesta, toi vesimeloni tuntuu tosiaan olevan ainoa mikä maistuu kun sisällä on 27 lämmintä ja olo aika pahoinvoiva..
 
Nuo hinnat noissa on varmasti siellä etelässä kalliimpia ku tiällä mualla :D.

Minä oon googlettanut ja maannut koko päivän. Paljon löytyy kirjoituksia kohdun hematoomasta.. mikä vissii maaliskuulla just on? Minunki nämä oireet sopis siihenkin oikein mainiosti. Kuten km:eek:on, kkm:eek:on, kaksosraskauden osittaiseen km:eek:on,tuulimunaraskauteen ja mitä kaikkea. Oikeastaan se hcg nyt ratkaisee paljon. Labrojen lukemisellahan se lääkärikäynti alkaa joten osaan jo odottaa hcg arvon kuultuani mitä sieltä ultralla näkyy.
Edelleenkään vuotoa ei ole kun pyyhittäessä. Pari kertaa tullut tummaa verta, sellasta räkää, pieni jojo pönttöön mutta side on puhdss ollutniha koko päivän. Mitenhän saan unta ensi yönä.. ja anteeksi kun tänne jatkuvasti päivitän mutta kait mä tällö tavoin käsittelen asiaa, saan tukea ja ihan ei pälli leviä. Kiitos kaikista kommenteista <3
 
Viimeksi muokattu:
Maaliskuu kaikenlaista ihmeellistä noi pienet osaa meille järjestää! Jestas mikä piinaraskaus sullakin on. Se on vaan luotettava, että pieni tarraa uudestaan paremmin kiinni.

Varhaisultrassa lepatti pieni sydän :heart: Olin sen verta sekaisin, etten muista edes mitä ultra maksoi! Oisko ollu 115€? KELA-korvaukset on kuulemma haettava nykyään jälkeenpäin aina varhaisultraan, eikä niitä saa ilman jotakin diagnoosia.

Muttamutta, pienoinen ei vastaa viikkoja. Menkoista olis pitänyt olla jo vähintään 8+0 tai aivan alintaan pari päivää alle. Olikin vasta 6+6. Vähän aikaa lääkärin kanssa ihmeteltiin, ettei päivät täsmää, ei menkoista (no se nyt voi tietty heittää paljonkin) mutta ei myöskään raskaustestistä, jonka tein babyn uuden "aikataulun" mukaan jo mukamas rv 3+2. Eikä se ollut edes mikään haalea haamu. Ja 3+3 aamulla tein apteekin oman, johon tuli viiva kanssa. Eipä taida olla ihan mahdollista...

Lääkäri sanoi, että hitaasti kehittyminen ja vuotelu voivat olla merkkejä siitä, ettei kaikki ole kunnossa, voi edetä keskenmenoon. Oli sitä mieltä, että kahden viikon päästä pitäisi seurata uudestaan, mutta eihän täällä tietenkään pääse polille.

Kaikesta huolimatta hirrrveän positiivinen fiilis elossa olevasta pikkuisesta ja kova luotto siihen, ettei uhkakuvat meidän kohdalla toteudu!
 
Tupuna Minulta löytyy sellainen.. olikihan joku "angel sounds" tmv. Pieni ja pinkki. Hyvin sillä kuului äänet. Vaihdoin vaan paremmat kuullokkeet. Lapsetkin tykkäs kuunnella. Olihan se alussa ennen liikkeiden tuntemista helpottavaa kuulla.. joka ilta kuuntelin ja "vietin hetken" vauvani kanssa =). Kunpa nytkin pääsis sen ihanuuden kokemaan..
 
  • Tykkää
Reactions: tupuna08
Mä haluun kans dobblerin! Tahtoo kuulla jotain konkreettista! Kuuluuko sillä äänet aika alusta saakka vai jostain viikosta 10 alkaen?
Nelli: se on just toi hematooma-case mikä mulla on. Oon kans googletellut pitkin päivää kun en ole uskaltanut hiiskahtamaankaan sohvalta. Fiilikset vaihtelee kurjuudesta aina yltiöpositiiviseen, odotin kuitenkin saavani tänään km-tuomion mutta toisin kävi!! :D
Tämä päivä olisi voinut päättyä paljon surullisemmissa merkeissäkin.
Toivottavasti kahden viikon piinan jälkeen alkaa ihan normaalit raskausviikot eikä tarttis pelätä loppuraskauden ajan kuten joillain oli käynyt. Mulla oli kuitenkin hematooma tullut siitä kun raskauspussi oli irronnut kohdunseinämästä. Ilmeisesti ei siis vuoda kohdunseinämästä koko ajan. Ja toivottavasti. Koska silloin se sulaa vaan pois kuten mikä tahansa mustelma ja sitten kaikki voi jatkua normaalisti.
Myönteisellä mielellä mennään eteenpäin ja etenkin Nellille toivotaan paljon voimia huomiselle ja hyviä uutisia sieltä tutkimuksista!!

Ihania vu-kuulumisia ootte laittaneet! Ja ne viikot voi moneen kertaan kait muuttua kun vielä on niin pienistä nykeröistä kuitenkin kyse...
 

Yhteistyössä