Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

MAALISKUUN MUSSUKAT




babyasart.com


LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala


1.3
Ameline-84/29v/2.lapsi
Penni*/3.lapsi/
Articuno/3. lapsi
ruska79/35v/2. lapsi/KOS

2.3
Alppis/27v/2.lapsi
MariaR81 / 33 / 3 / PS

3.3
Kiyoko/33v/2.lapsi/OYS
Ellutar/24v/1.lapsi/KOS
Heikku89/25v/3. lapsi/VKS
VilkkuS. / 24 / 2. lapsi / HYS
KaJsa83/3.lapsi
Angel25 / 1. lapsi / TYKS

4.3
Lillitys/33v/3.lapsi/TYKS
jaanamaria/29v/2.lapsi/NKL
Kkatinka/23 v/2. lapsi7SatKS
Vappuvaavi/32v/2.lapsi/KOS


5.3
Muukalainen77

6.3


7.3
Nutti/28v/1.lapsi/TYKS
Tuisku83/31v/3.lapsi/TYKS
Pauge83/31v/1.lapsi

8.3
mariakaroliina/21v/1.lapsi/KYS

9.3
Unto-Helmiina/25v/3.lapsi
tinnnde/23v/1.lapsi/SatKS
Suski90/23v/4.lapsi/OYS

10.3
pahki/30/2.lapsi
Pecanpie/26v/2.lapsi/TAYS

11.3
Vaavi-haavi/ 37v/8.lapsi

12.3
Villitusina/36v/JS
Millipilli/22v/2.lapsi/TAYS
Pieksu/27/1. lapsi/OYS
Aipan äippä/ 30v/ 2. Lapsi/ LKS
ealr/2.lapsi/PHKS

13.3
hokapontas /24v/2.lapsi / KOS?

14.3
Zisu/
Leina/27/2. lapsi/LS
Rips/32v/3.lapsi/KOS
marrastuuli/37/4.lapsi/OYS


15.3
tupuna08/33v/3. lapsi/OYS
Haaveilija14/22/1
Vivi Hellion / 34 /2/ ?

16.3
Peikkoäiti 86/28v/2. lapsi
Raidallinen kissa/32v/5.lapsi/TAYS
Leonore/26 v./1.lapsi/KOKS
Lohtu/30v/2.lapsi/Koks
Kinkula-/25v/3.lapsi/satks
meidän pulla/36v/4.lapsi

18.3
Janie2
Pikku M/31v./ 2lapsi
Janie2 27v/3.lapsi/JS
Miitt21/ 23v/2.lapsi/LKS
Unihiekkalapio/22/2/LKS

19.3
edi/28/2. lapsi/ulkomailla

20.3
NeliApina/36v/6. lapsi/PHKS

21.3
Maaliskuu2015/32v/1.lapsi/Koks
Eveneve / 31v/1.lapsi/
Mins/27/2.lapsi/SeKs

22.3


24.3
eternal-life/25v/4.lapsi/LKS

25.3
cherryy/22v/1.lapsi/OYS

26.3
Tarrasukka/21/1.lapsi/TYKS tai SatKS

27.3
Maicy/25v/1.lapsi/OYS
kesätys / 32v. / 2. lapsi/OYS

28.3
sninii / 22v / 2.lapsi / PKKS

29.3
eläväinen/21/2.lapsi/tays

30.3
Pallofisu/32/2. lapsi
Mariasa/ 23 / 2.lapsi/ tays tai lks


senna/37/3.lapsi/kys




Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA ja muodossa LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala. Kiitos! :)
 
Viimeksi muokattu:
No täällä ilmottautuu kanssa yksi odottaja :) eilen tehty haalea mutta selkeä plussa :)

Käytän tätä kaksplussan applikaatiota enkä todellakaan osaa käyttää ja muutenkin tuntuu äärettömän hankalalta :D

Millipilli/LA 12.3/toinen lapsi/22v/TAYS

Siinä rimpsu, ei tuu nyt punasella, yritän oppia sen seuraavaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Raidallinen kissa
Minut voisi päivittää listalle. La ehkä 1.3, 3.lapsi. Ilmoitan muut tiedot myöhemmin..:) Toivottavasti PECANPIE huomaat tämän kun en saa väriä vaihdettua puhelimella. Kiitos päivittämisestä..:)
 
Ootteko alkanee näkeen kummia unia? :D
Mä oon ollu todella väsyny, hyppäsin ilmaan viimeyönä ku mies kömpi sänkyyn ja säikähin sitä :D Näin viimeyönä unta keskenmenosta :S
Joka yö näen jotain tosi pelottavaa tai hämmentävää.
Iltasin olen ku zombie. Toki vaikuttaa ku lasten kans on hilluttu päivät pihalla mut oon ihan sekasi sit yöt..

Hei ja facebook- ryhmä kiinnostaisi sitten 12+ viikoilla?
 
Facessa roikun paljonkin, joten mikä jottei :) mä oon ite ollu kyllä jotenkin normaalia virkeämpi, ruoka maistuu kiitettävästi, toisin kun edellisissä raskuksissa. Kotityöt sujuu, en tiedä olenko niin innoissani tästä, mutta voin erinomaisesti! Käytin tänään 2009 neuvolassa ja varasin ajan, joka on 16.7 :)

Ja kiitos uudesta ketjusta pecanpie
 
Tänään sitten aloitin aamuni halaamalla vessanpönttöä. Ei siis ole plussaa vielä tullut mutta eipä tässä kovin montaa vaihtoehtoa miksi näin. En uskalla vielä kuitenkaan liittyä listalle, vaan odottelen sitä plussaa kunnes uskaltaa iloita :) viime yönä palelin ja hikoilin vuorotellen, onko muilla tällästä? Eka raskaus oli niin helppo ja oireeton että nyt pelkään oireiden tulevan tuplasti pahempana :D
 
Mä en ole nähnyt mitään unia, VIELÄ :D viime raskaudessa senkin edestä , yleensä synnytysunia mut ikinä en nähnyt kumpi sieltä tuli !

Raskausoireita ei viel onneks oo, pientä huimausta lukuunottamatta. Viime raskaudessa oksensin 22 viikolle asti.
 
En ihan tiedä pitäiskö olla huolissaan, mutta mulla on kaikki oireet oikeestaan hävinny. Etovaa oloa ei enää ole, rinnat ovat hieman herkät ja nännit hyvin vähän kosketusarat mutta eivät enää kipeät ja "kuukautiskivut" ovat loppuneet. Pientä nipistelyä enää tuntuu muutaman kerran päivässä alavatsalla. Meinaan perjantaina vielä tehdä yhden digitestin, johon haluan näyttöön sen 3+.
 
Pecanpie, listaan: LA 2.3. (kaaait?) ja 2. lapsi, ikää 27 v. En halua ainakaan toistaiseksi synnäriä laittaa, kun tulee varmaan aika avoimesti kirjoiteltua.

Epäilyttää aika paljon miten raskaus sujuu, kun ennen testausta ja vielä sen jälkeenkin vuosin lähes päivittäin reilun viikon ajan vähän verta ja vanhaa verta. Tekisi kauheasti mieli mennä alkuraskauden ultraan, mutta en uskallla rahoja tuhlailla nyt kun oon kotihoidon tuella. Kompromissina päätin ostaa huomenna kaupunkireissulta viikkonäytöllisen digin, jos siihen saisi sen "3+ viikkoa" -kuten Lillityskin aikoo.
 
Lillitys: täällä on kans ollu todella oireetonta. Ainoat mitä on niin tuo järkyttävä nälkä, iltaisin turvottaa ja jos aivastaa tai nousee liian nopsaa niin pistää alamahaan.
Esikoista odottaessa taisin alottaa pöntön halailun viikolla 5 tai 6, eli mulla olis vielä viikko kaks odoteltavaa. Aattelin lauantaina tehä taas digin ja viikkoja pitäis tulla jo 2-3. :)
Tai sit tää oireettomuus johtuu siitä että on poika tulossa? Esikoinen oli tyttö :)
 
alppis mulla oli toisen kohdalla verenvuotoa,kirkasta verta viikolla 8 ja viikolla 10 samanmoista kera ISOJEN hyytymien, keskenmenosta puhui lääkäri mutta niin vaan on keskenmeno hyvinvoiva pari vuotias :) kyllä se vaan aina säikyttää <3

mimii mä oon uumoillu ihan samaa, onko muilla arvioita/tuntemuksia siitä kumpi tulokas on, meillä aiemmat tyttöjä. Oksentan suunnilleen plussatestistä 30 viikkoon, nyt ei tietoakaan pahastaolosta tai väsymyksestä ja muutenkin olo on varma poika!
 
Unet: Joo, ihan tosi hurjiakin unia olen aina raskausaikoina nähnyt. Nytkin ne ovat jo tulleet kuvioihin. Joskus on sellaisia, jotka jää pitkäksikin aikaa mieleen. Aivan käsittämättömiä seikkailuja..:D

Fb: Olisin halukas liittymään 12 vko:n ultran jälkeen, mikäli ryhmä perustetaan ja huolitte sitten vielä mukaan! :)

Tonne listaan päivittämisestä: Luulen, että olisi melko suuri homma päivittää neuvolakäynnit, kun niitä myöhemmin on enemmänkin. Ja omasta puolesta voin sanoa, etten niitä muistaisi ilmoitella...:D

Unto-Helmiina: Minua kans palelee hirveesti ja tosiaan vähän ajan kuluttua hiki valuu, kun on lisävaatetta pukenut.

Oireet/sukupuoli: Minulla on ollut plussauksesta saakka tosi vahva tyttöolo (joka voi mennä täysin metsäänkin). Tyttöraskaudessa oli viimeksikin kaikki oireet alussa ja pojasta taas oli vähemmän/lievempänä. Ainut mitä ei ole vielä "tyttöoireista" tullut, on finnit. Niitä tuli silloin päänahkaan, rintojen väliin ja vähän otsaakin.

P* 5+3 (?)
 
millipilli, kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ei ollut yhtään minkäänlaisia oireita. Esikoisesta tajusin tehdä testin joskus lähempänä rv12 kun rinnat sattuivat yhtäkkiä suihkussa. Kuopuksesta tein testin rv8 paikkeilla kun lamppua vaihtaessa jouduin juoksemaan oksentamaan. Kummassakin raskaudessa tuli valemenkkoja alussa. Siinä ne raskausoireet sitten olivatkin. Ihan loppuaikoina oli molemmissa raskauksissa närästystä enkä voinut syödä tomaattia enkä kurkkua.
Tämä raskaus on ihan täysin erilainen joka tavalla. On etovaa oloa, turvotusta, rasvoittuva iho ja hiukset, finnejä ja hermot riekaleina. Eikä mitään vuotoja tosiaan. Menkkakipuja on ollut oviksesta saakka ja nekin alkavat nyt hiipua.
Jos pitäisi lottolappu laittaa sisään että kumpi tulossa niin veikkaisin tyttöä, koska molemmista aiemmista tosiaan tuli poika.
 
Ameline-84, viikolla 16 mennessä pitää olla käynyt neuvolassa, eli ei riitä että on ennen sitä vain varattu. Olin jostain lukevinani, että liittyy jotenkin Kelan juttuihin.. Olet kyllä hyvähermoinen, kun jaksat niin pitkälle odotella!

Lillitys ja mimii: Täällä myös turvottaa, eikä voi unohtaa olevansa raskaana, kun koko ajan paineen tunne alavatsalla. Esim. tänään on leggarit jalassa ja istuessakin on pakko vetää ne niin ylös kuin mahdollista, ettei vaan painaisi, ihan älytöntä! Täytyykö tässä tosiaan mennä jo housuostoksille? :O Vaa’alla en ole käynyt, voisi koittaa muistaa huomenna aamulla käydä, kun normaalisti mittailen aina aamupainoa.

Tuisku83: Millaiset lienee uudet TYKSin tilat, itse tietysti käynyt siellä vanhaan aikaan vain vieraana, kun esikoinen nyt tulossa.. viitisen vuotta sitten sai mennä ihan osastolle asti ja silloinhan ei ollut mitään remonttejakaan vielä ja vajaa kaksi vuotta sitten oli toinen synnyttäjien kerros rempassa ja toinen auki, silloin kävin käytävällä kääntymässä, kun osastolle ei enää päästetty. Lienee nykyisin edelleen niin, ettei osastolle perhettä lukuun ottamatta porukkaa päästetä?

Samhe: Ei voi olla totta, Kovasti tsemppiä jatkoon! :hug:

Unto-Helmiina: Mä elän ja hengitän samaa outoa fiilistä sun kanssa! Aivan järisyttävän onnellinen fiilis, mutta silti jotenkin nyt odottaa, että neuvolat ja ultrat tulee nopeasti ja sitten vihdoinkin se 12 viikon rajapyykki, jolloin voi hiukan hengähtää (tai sitten ei ;) )
Kuvista. Ensimmäiset kaksi testia laitoin himopiinailjiden pinoon, kun en tiennyt onko niissä nyt plussaa vai eikö ja sitten loppuen lopuksi tein kolmantena päivänä digin ja siihen oli sitten uskottava.

suski90: Olen nyt joka yö joutunut käymään kertaalleen vessassa, maksimissaan 5 tuntia voi nukkua ja sitten on hirvittävä paine! Tämän jälkeen kun vihdoin saa unen päästä kiinni, niin unet on aivan merkillisiä! Normaalisti näen aika vähän unia, joten tämä on jopa viihteellistä :D

ON: Tänään varasin varhaisultran. meni aika pitkälle ehkäpä, kun on vasta 5.8, mutta oma gynis on sinne asti lomalla, enkä kelpuuta muita pitkän asiakassuhteen vuoksi ja kun kerran tämä täytyy itse maksaa, niin tiedänpähän valmiiksi saavani rahoilleni vastinetta! =)

Tervetuloa uudet maaliskuun mussukoiden äidit! :flower:

Onpa mieltä piristävää lukea muiden odottajien juttuja, tästä tämä lähtee! :popcorn:
 
Tänään oli eka oire, lievästi kipeiden tissien lisäksi. Lähdin aamulla lenkille ja en kovinkaan pitkään ehtinyt juosta, kun rupesin yökkäilemään. MUutaman kerran yökkäilin, mutta se loppui siihen ja loppu lenkin menin aika rauhallista tahtia.

Unettomuus on toinen "oire", yöunet vähenee koko ajan (nukun vain 3-4 tuntia yössä). Stressaan tällalailla varmaan ainakin maanantaihin asti, että näkee millä tasolla hcg on. En jaksa vielä yhtään uskoa normiraskauteen, vaikka tietty kovasti toivonkin.
 
Mulla on väsymys ja juiliminen alavatsassa ainoat oireet. Ja äkkipikaisuus mutta sitä löytyy jo luonnostaan. Mä oon ollu kaikissa raskauksissa pitkälti melko oireeton. Ja onhan tämäkin tavallaan. Meillä on 2 tyttöä. En osaa ees arvuutella kumpi tämä mahtais olla. Esikoisen aikana jännättiin loppuun asti, nuoremman kans kysyttiin ultras. Tästä haluaisin jännätä loppuun asti mutta en oo varma maltanko...
 

Yhteistyössä