Kivasti on tosiaan juttua nyt tullut ja hyvä niin =).
Jotenkin positiivinen väre täällä tuntuu enemmistöllä nyt olevan. Onnea kaikille hyvistä uutisista ultrissa sekä tietysti yleisesti hyvästä voinnista :heart:.
Joku kyseli mitä
lapsivesipunktiosta selvitetään?
Täällä Lapissa siinä saa selville ns. pikakromosomiston eli kromosomit 13, 18 ja 21 sekä sukupuolikromosomin.
Huh täällä tosissaan jo alettu jännäämään millaiset tulokset sieltä nyt sitten tulee...
. Ehkä jopa huomenna soitetaan? Onneksi kuitenkin viikonlopun pystyi asiaa olemaan miettimättä.
Hyvä että Maaliskuu2015 se selvisi että ultra kuuluikin olla maksullinen. Ehdinkin jo ihmetellä että miten se on mahdollista täällä Suomessa että jollain maksaisi perusultrat.
Mulla oli tuossa toissailtana su ja ma aamuna lievää pahaa oloa :x. Ehdin jo huolestua mitä se voisi olla mutta sitten se menikin taas ohi.
Siinä mielessä nyt sattui hyvä ajoitus että esikoisen 5-vuotisneuvola on tänään joten siinä samalla ajalla ajattelin pyytää että vauvan sykkeet kuunnellaan, varmuuden vuoksi. Mulla itsellä on sitten ensi viikolla seuraava neuvola-aika.
Mitä olette muuten mieltä
dopplerista jolla voi kotona kuunnella vauvan sydänääniä? Tuossa olen nettikauppaa yhden yksityisen kanssa tehnyt. Todennäköisesti heille on maksanut se laite + geelit jne jotain 40 euroa tai hieman yli.
Nyt olisi myymässä sitä minulle 25 eur postikulujen kanssa. En tiedä miksi iski piheys että vieläkin maksaa minusta paljon... Maksaisitteko te siitä sellaisen hinnan? Se on siis ihan ns. karvalakkimalli (Angels sounds 100s) jossa ei ole esim. sykkeen näyttöä vaan voi pelkästään kuunnella sykettä.
Voisi tuo laite olla hyvä hankinta mutta en tiedä sitten kun tässä jo aavistus vauvan liikkeitä tunnen silloin tällöin ja aina vaan paremmin niin tuntuu että kohta voisi olla jo turhakin hankinta. Kommentoikaa rohkeasti.
Vauvan kävelytuolista edelleen olen sitä mieltä että on turhake sekä minusta riskaabelia vaarantaa vauvan selkää moisella.
Ei meillä ainakaan ollut kiire saada lasta kävelemään hyvissä ajoin koska mitä nuorempana oppii kävelyn sen enemmän pitää seurata ja vahtia kun liikkuu vielä kuin ns. päätön kana sinne tänne. Loukkaantumisen vaarat on siinä kun alle vuosikas kävelee eikä ymmärrä vaaroista mitään.
Meillähän esikoinen oppi kävelemään vasta 1v. ja 4 kk mutta ei suinkaan siksi niin myöhään että olisimme jarruttaneet kehitystä. Hänen tempperamenttinsa nyt oli varovaisen rauhallinen kuten se on vieläkin. Vasta hieman ennen kävelyn oppimista aloimme tosissaan kävelyttää häntä käsistä ja silloin heureka hänelle iski että ahaa näin kävellään.
Se siinä sitten oli hyvä puoli etten pahemmin stressannut loukkaako itseään koska oli jo isompi (viisaampi) ja meno oli varmaa kun lihakset ja kaikki muukin oli ehtinyt kehittyä riittävästi kävelyä varten.
Huh huijaa tämä allergia taas kerran vaivaa :snotty:... Onko näin että olen ainoa kroonikkoallerginen tästä porukasta?
Ei ole minusta kuin yksi tähän mennessä kommentoinut ja hänelläkin taisi olla enemmän ihottumaa (urtikaria) kuin varsinaista nuhaa ja aivastelua? Ei kiva ei.
Esikoisen odotus meni siten että ihmeparannuin koko allergiasta :saint:. Tämän pikku2;n kanssa meni 1/3 odotuksesta onnekseen ilman pahempia oireita. Nyt kun syksy koitti niin huhheijaa, harva se päivä aivastelen. Tänään oli jo pakko ottaa väsyttävä allergialääke. Niimpä, kumpi on pahempi se että aivastelen pitkin päivää vähintään 3 kertaa peräkkäin vai olen sitten lääkkeen oton jälkeen jossain vaiheessa päivää umpiväsynyt ja vetämätön. Nyt vei pidemmän korren lääke...
Viimeyönä näin ensimmäisen kerran ihanan unen vauvasta. Siinä muka näin heti rintojen alla ihon läpi vauvan jalan ja kohta jo alkoikin liikkumaan ja teki unessa lapsivedessä voltin. Minä hymyilin hänelle leveästi ja nostin kättä eli tervehdin vauvaa. Hänkin katsoi koko ajan minuun ja näytti hyväntuuliselta ja että kaikki oli hyvin :kiss:
RV 16+2