Maaliskuun mussukat 2015 *Elokuu*

Mä oon kyllä laittanu viestiä fb-ryhmästä mut en oo saanu kutsua :(

).(
Kävin tänään ekassa nlassa, paino tippunu kilon, ärsyttää ku oon muutenki tosi hoikka, ja nyt se tippuu entisestään. No, jos se kohta nousis ku pahoinvointi loppuu. Nähdään pian!-ultra on tasan kolmen viikon päästä, hullua ku aika menee niin nopeaa :) Kohta huomataanki että kaikilla rakenneultrat takana x). Mulla oli verenpaineet niin matalat että pitää salmiakkia mussutella :).

Mitäs teille, onko pahoinvointi jo helpottanu? :)
 
suski90, olen kyllä laittanut kutsun tulemaan ilmoittamaasi sähköpostiin. Sekä laitoin sulle yksityisviestiä, että en pysty pyytämään sua fb-kaveriksi ja sitä kautta lisäämään, koska sulla on siellä semmoset asetukset, että ei pysty lisäämään kaveriksi. Tarkistakaa roskapostit jos ei tule kutsua, ilmeisesti joillakin ne menee sinne. :)
 
Päivitykset listalle tehty tältä päivää. Poistun myös itse listalta, tänään löytyi taas keskeytynyt km. No ehkäpä ensi kerralla.. Onneksi on tuo 1.5-vuotias joka pitää pääni pystyssä ja auttaa jaksamaan.. :)
Jos joku muu halukas tahtoo jatkaa päivittelyä niin ollos hyvä, muuten voin jatkaa vielä tämän kuun?
 
Voi kääk! Onpa paljon huonoja uutisia tähän ketjuun! Voimia syksyyn kaikille joilla tämä maaliskuun ketju jää nyt taa.
Itse painin edelleen kovien vatsakramppien kanssa, huolestuttaa ja harmittaa. Eilen tuli pientä tuhruakin, just kun pääsin sanomasta. Viikon päästä vasta ultrataan ja tsekataan jatkuuko täällä matka..... Ilmeisesti repäisykipuja on aika monella mut eikö kellään ole sellasta menkkamaista juilintaa, jomotusta?
 
Tulenpa vielä tänne (entiseen omaan pinoon) ilmoittautumaan että lauantaina (rv 8+2) operoitiin kohdunulkoinen oikeasta munajohtimesta. Sinne meni myös munatorvi. Normaalia keskenmenoa luulin eläväni, vuoto alkoi jo viikolla 7+0. Huhhuh, oli kyllä melkoinen shokki kun kuulin että alkio oli (edelleen, vuodoista ja hyytymistä huolimatta) kiinni ja väärässä paikassa.

Viikolla 5+5 kävin tiputtelun vuoksi terveyskeskuksessa lääkärissä joka (ilmeisesti kristallipallosta) totesi että "kyllä tämä ihan oikeassa paikassa on", eikä laittanut minua ultraan. Vatsan päältä kävin ultrassa viikolla 6+5, tuomiona "kyllä tämä kohdussa on, mutta aivan liian pieni". No, nähtiinpä tämäkin.

Pecanpie, voit kertoa nämä kuulumiset fb-ryhmässä jos vielä minut muistatte :)
 
Kuusama, kiva kuulla kuulumisiasi vaikka ne nyt kurjia on ollutkin! Kaikki on odottanut fb-ryhmässä jotta kuulisi mitä sinulle kuuluu! Hurjaa, että se oli tuo kohdunulkoinen :(. Mistä ihmeestä se ensimmäine ultraaja on keksinyt, että alkio olisi ollut oikeassa paikassa! Onneksi olet kuitenkin hengissä ja toivottavasti nyt alkaa myös henkinen parantuminen. Uskon, että teille se pieni myttynen vielä suodaan kun siihen taas olette itse valmiita, vaikka yhden munatorven voimin joudutkin jatkamaan. Tsemppiä! <3

Tsemppiä myös kaikille muille, joille on huonoja uutisia tullut :(
 
norpu ja kuusama voi itkut :':)hug: jaksu haleja molemmille.


Itsellä halkeaa pää, oikein kunnon itku päänsärky. Sain eilen suruuutisen, että vakavasti sairas tätini oli päässyt lepoon. Olihan se tiedossa, ettei kauaa menee ja parempi, että pääsee kärsimyksestään, mutta surullista silti. Ei ollut edes vanha vielä.
 
Itse ollut taas enemmän facen puolella (tosin melko vähän sielläkin, ollaan lomareissulla), mutta ikävä kuulla noin monen suru-uutiset :( voimia ja jaksamista kaikille <3

Täällä melko oireetonta elämää jatketaan, nyt oon huomannut yskiessä viiltoja alvatsalla, se kai on ihan normaalia? Puutuin näköjään tuolta listasta jos joku lisäis mut sinne, oon kyllä puhelimella niin en saa/osaa eri värillä kirjoittaa :)

LA 9.3 Pikkukirppu15 / 22v/ 1.lapsi/ PKKS

Ootteko muuten hommannu kotidoppleria ja ootteko saanu jo äänet kuulumaan?
 
Viimeksi muokattu:
Vihlaisee teidän puolesta Norpu ja Haaveilija! Kuusaman tilanne kuulostaa myös hurjalta, aina säästetään vääristä kohteista eikä tutkita siksi kunnolla...

Maaliskuu, mullakin jomotteli olikohan viime viikolla tai joskus vähän aikaa sitten. Hiton vuodot tosiaan, menikin ennätyksellisesti kokonainen viikko ilman vuotoja ja taas eilen jotain ruskeaa limaa tuli.. Onneksi vain vähän, en jaksa noin pienestä alkaa enää stressamaan kaiken tämän vuotelun jälkeen. Np-ultraan tuli kutsu, se olis 21.8. Olen jo päättänyt, etten halua itse katsoa ruudulle ennen kuin kätilö on kertonut onko pieni elossa vai ei. Oireita on kyllä sen verran, että useimmiten on helppo tuuduttautua siihen, että kaikki on hyvin.

Voimia vielä kaikille surullisille! :hug:
 
Kuusama voimia! Tiedän jollain muotoa tuon tunteen, sillä tipuin samasta syystä marraskuisista maaliskuisiin, eli toivoa on siis myös yhdellä munanjohtimella. Luulin itsekin sitä keskenmenoksi ja kävin ultrassa tarkistuttamassa, että kohtu on vuotanut tyhjäksi (lääkäri ei katsonut muuta). Muutaman päivän päästä alkoivat valtavat kivut ja munanjohdin jouduttiin poistamaan. Muista toipua tapahtuneesta rauhassa sekä henkisesti että fyysisesti niin vielä tulee se parempien uutisten päivä.

Voimia muillekin surun kohdanneille!

).( Huono olo aaltoilee lievästä erittäin hirveään päivistä riippuen. Tänään oksensin töissä kolmesti :( Eilen soitin viimein neuvolaan ja sain ajan viikon päähän, jolloin viikkoja on 9+2. Kuunnellaan silloin kuulemma sydänäänet <3

Peikkoäiti ja kultahippu 8+2
 
Voi ei, surulliseksi vetää norpun, Kuusaman ja haaveilijan kuulumiset :( Elää niin vahvasti myötä kun samaa odotusta, toivoa ja pelkoa käy läpi päivittäin ja vaikka ei tietenkään voi täsmälleen tietää miltä se menetys itse kustakin tuntuu ja millasia ajatuksia päässä risteilee niin silti tavallaan ymmärtää ja tuntee mukana. Voimia teille!

dopplerista - mietin sen hankintaa mutta taidan antaa nyt ainakin toistaiseksi olla. Olen jotenkin näiden kaikkien huonojen uutisten myötä ja vielä enemmän keskenmenoista yms. lueskeltuani alkanut ajattelemaan että on asioita joille minä en voi yhtään mitään ja tää on yksi niistä. Jos tämä raskaus on päättyäkseen ennen aikojaan, niin se päättyy, riippumatta siitä pissaanko tikkuun joka päivä tai koitanko kuunnella sydänääniä jatkuvalla syötöllä. Kunhan vaan itsestäni pidän mahdollisimman hyvää huolta, sehän se näillä viikoilla taitaa ainoa asia olla mihin pystyn. Ehkä se jossain myöhemmässä vaiheessa vois olla ihan kiva, kuunnella sykettä kotona, jos luoja suo kaiken hyvin jatkuvan, mutta juuri nyt ei eikä vielä pitkään aikaan. Yritän nyt vaan olla huolehtimatta liikaa ja seuraan tilannetta - niin kauan kuin ei ole kipuja eikä vuotoja, oletan että kaikki on hyvin ja annan tilanteen kehittyä ihan omalla painollaan.

Kivuista ja jomotuksista - repäisykipuja aivastaessa joo, aivan uusia tuntemuksia nämä mulle, säikähdin että jotain on vialla kun sattui niin kummaan paikkaan mutta onkin ilmeisesti ihan normaalia... menkkamaista satunnaista jomottelua, mutta ei varsinaista tuskaa. Oikealla puolella vasenta enemmän, en tiedä miksi, ei tullu ultrassa kiinnitettyä huomiota että miten sen nyt siellä kohdussa on, onko kenties parkkeerannut just tolle puolella. En kyllä edes tiedä että vaikuttaisiko se asiaan.
Tietääkö joku?

Yrjöttelyä ei oo vielkään ollu, mutta ajottaista hyvin voimakasta etomista on, sekä nälkäisenä että syönenä, tuntuu että molempi pahempi. Aamun tyhjän mahan etomiset helpottunu jogurtilla. Suurin himo on tullut kiinalaista ruokaa kohtaan, oon nyt kolmena päivänä hakenu lounaaksi milloin mitäkin pöperöä työpaikan alakerran ravintolasta, enkä ymmärrä yhtään mikä siinä nyt on niin hyvää, yleensä en kiinalaisesta ruoasta niin edes välitä... pitänee vähän yrittää hillitä, aika paljon suolaa / natriumglutamaattia taitaa niissäkin sooseissa olla että vähempikin riittäis.

Yllättävää Himotusta oon kohdannut makeaan, en yleensä syö hirveesti mitään sokerista muutenkaan, ehkä suklaata joskus viikonloppuna mut eilen silmäilin kaupassa ahnaasti dallaspullia. Jätin kuitenkin välistä, ei kai niitä kaikkia himoja nyt sentään toteuttaa tartte.

Hoitokuvioista joku kyseli aikaisemmin, niistä en tietenkään tiedä yhtään mitään :LOL: Kuka hoitaa ja ketä hoitaa ja missä hoitaa, aika näyttää. Tiedä vaikka itse olisin jossain vaiheessa hoidon tarpeessa :)
 
Sanattomaksihan nämä aivan liian monen menetykset vetää ja kuten jo todettua, näitä murheita elää myös läpi erityisellä tunteella, kun ymmärtää liiankin hyvin, että tuo sama voisi olla samaan aikaan niin totta myös omalla kohdalla. .. Olen niin pahoillani monen puolesta ja toivon kaikkea hyvää jatkoonne!

Kävin Kurkkaamassa tuonne äfbeen puolelle ja pakko sanoa, että WOW, oottapa olleet aikaansaavia :) Hurjasti kasvoja ja mietteitä laidasta laitaan!

Itse lähinnä vain turpoilen. .. Oli oikeasti helpottavaa nähdä, etten ole ainoa ;) Repäisykipuja, ellotusta, pissatusta, hikoilua ja tukkoista nenää lisänä.

Dopplerin hankin, kun halvalla löysin. Esikoisesta moista ei ollut, mutta nyt aattelin senkin kautta osallistaa tulevaa isoveljeä odotukseen. Poltteleisi jo kokeilla, mut melkoisen turhaa yrittää vielä näillä viikoilla.

Esikoisen hoitosopimusta olen alustavasti suunnitellut muuttavani 12-päiväiseksi. Poika on melkoisen aktiivinen tapaus ja kaipaa seuraa ja puuhaa. Lisäksi tahtoisin suoda tällekin tulokkaalle oman rauhallisen hetken tutustua kotiin ja vanhempiin. Luulen, että jaksan näin myös paremmin olla aidosti läsnä esikoisellekin. Mitään ressiä en tahtoisi tuosta ottaa, joten poika saa olla myös menemättä hoitoon, jos kokee mielekkäämmäksi olla kotona. Mulla oli tosi pahat raskausmyrkytyksen oireet esikosta ja paineet aivan liika korkealla useamman viikon synnytyksestäkin, niin sellaisessa olotilassa musta ei tosin olisi perhettä pyörittämään. Mutta katsotaan, mitä maaliskuu tuo tullessaan ja mennään sitten niillä.

Tällaista tällä erää. Syvennytään vielä tämä ilta kertaamaan noita FB:n sivuja ja palataan kuulolle :)

Lempeitä tuulia helteen keskelle, jaksetaan!
 
heips täältäkin taas vaihteeksi . täällä olotila vaihdellut hyvästä kuvotukseen.Aamupahoinvointia ei ole,pikemminkin iltapäivä-etomista ja vain vähän jaksaa esim siivota kerralla. Soya-jogurtti, luumut,viinirypäleet ja salmiakki-läkerol helpottaneet oloa aina hetkeksi =) mitään ruokia en pysty syömään paljoa kerralla tai tulee ihan järkky ähky! 9+1 siis menossa.
 
Pahoittelu kaikille menetyksen kohdanneille :(

Täällä aamupahoinvointi Joinain päivinä on järkyttävä ja joskus ei ole ollenkaan. Tänäänkin on vasta nyt huono olo, aamulla oli pienen hetken. Usein on myös iltapahoinvointia.
Mikään ei oikein maistuisi mutta pakko on jotain syödä. Suolaisia herkkuja tekee mieli, makeeta ei yhtään.
 
Osanotto kaikille surun kohdanneille! :( Kaikki huonot uutiset saa mut epäilemään olenko raskaana ollenkaan tai entä jos minullekin tulee keskenmeno. Kauhea pelko koko ajan, mutta pahoinvointi pitää pintansa, joten pidän sitä hyvänä merkkinä.

Mies lähti reissuun ja yritän jaksaa yksin pojan kanssa muutaman päivän. Huomenna menen suoraan töistä siskoni luokse käymään ja saan siellä toivottavasti vähän levähtää.

Töissä olen parina päivänä meinannut kertoa raskaudesta, mutta vielä olen pitänyt suuni kiinni. Odottelen maanantaista neuvolaa kuin kuuta nousevaa. Jos sen jälkeen uskaltaisin kertoa kahdelle lähimmälle työkaverille. Jotenkin haluan selittää jatkuvaa istuskeluani ja väsymystäni muille, etteivät pidä minua ihan superlaiskana.

Kesätyksellä oli hyvä pointti doplerista. Antaisihan se esikoisellekin eri tavalla tilaisuuden osallistua raskauteen, kun saisi kotona kuunnella vauvan ääniä. Pitääpä vähän katsella hintoja...

Maha on vähän kasvanut, housujen nappi pitää iltaisin avata. Yhtenä päivänä olin töihin laittanut tiukan topin ja huomasin heti yhden naisen vilkaisevan mahaani. Vähän se pömpöttää, mutta vielä niin vähän ettei siitä tiedä onko kesäkiloja vai vauvamahaa. :)
Huomenna alkaa 9. rv enää alta kuukausi niin on ensimmäinen kolmannes takana!

Mins ja napero 7+6
 
Täältä ei ole kuulunut hetkeen mitään... Miehellä on loma ja on ollut myös aika huono-olo kolmisen viikkoa. Nyt on ollut kolme aamua kun ei ole olo yllättänyt, mutta iltapäivällä on taas hieman iskenyt. Aivan mahtava ajoitus voida pahoin kun mies on lomalla. Olen saanut vaan voida pahoin ja levätä, mies on hoitanut kaiken ruuasta lasten hoitoon, mehut ja lievätkin on pitkälti tuotu eteen ;).

Voimia todella paljon kaikille surua kokeneille...

Mulla oli tiistaina eka neuvola 9+3. Kuunneltiin sydänäänetkin vaikka totesin ettei ne ole ennenkään kuulunut näin ajoissa, nyt ne sieltä vaan kuului :). Kyllä huojensi hieman, vaikka onkin suhteellisen varma olo tämän kanssa niin silti keskenmenon kokeneena se muistuu välillä mieleen.

Täällä on keskusteltu muiden lasten hoidoista. Meillä ei lapset ole vielä ehtinyt olemaan hoidossa. Maaliskuussa esikoinen on juuri ehtinyt täyttää 3v ja kuopus 1v8kk, nuorempaa ei ole tarvis minnekkään laittaa mutta esikoisen meinaan laittaa johonkin kerhoon. En raaski laittaa vain toista hoitoon kun on kuitenkin sellainen "tiimi" ja haluan että saavat tutustua vauvaan niinkuin toisiinsakin.
 
Huomenta:wave:

Eilen oli niin kamala päivä, että oksat pois. Isommilla alkoi koulu ja helteessä ne vein ja hain. Siihen päälle ihan hirveä pahoinvointi. Pääsin kuopuksen kanssa kotiin, mies oli lähtenyt kolmosen kanssa katsastamaan autoa, kunnes soitti, että pliis voitteko tulla tänne 20km päähän, et hän unohti ne auton luovarit. No tietty lähettiin, et poikkeen kauppaan sit samalla. Kauppaan meni 10€ kun oli niin paha olo, pelkäsin koko ajan, et kuorrutan koko kaupan oksella. Hyi että sentään.. Tuli halvaksi se reissu :D

doppeler juu löytyy, ihana laite :) ja kyllä käytetään lasten kanssa kunhan niille nyt ensin on kerrottu.

Trikooliinoja olen jo ehtinyt kuolaamaan, onhan mulla se vanha huggis, mut se alkaa olemaan kyllä aika lörttö ;) Selvästi olisi aika ostaa uusi.

Maanantaina olisi ensimmäinen neuvola sit, jännää. Vaikka kuinka on viides tulossa niin silti jännää :).

Rk 8+4
 
Voi ei, täällähän on tullut huonoja uutisia. Voimia teille!:hug:

Päivitys asiaa en oikein pysty tekemään kun meillä ei toimi tietokone kotona. Näpyttelen aina puhelimella.

Ekassa neuvolassakin on nyt käyty. Tylsä reissu. Uusi hoitaja joka ei tiennyt mistään mitään ja niitten lippujen ja lappujen täyttöön meni ihan sikana aikaa. Taisin olla siellä kaksi tuntia. On se kumma miks ne pitää aina käydä uudestaan, vaikka itekki kerkesin joa alkuvuodesta ne asiat sinne uudestaan kirjotella. Toukan sykkeen löysi,mutta ei osannut käyttää dopleria niin ei kuultu sydänääniä. sain ne sitten kuulumaan illalla kotona!:heart:
Josko tässä uskaltaisi olla jo raskaana.:D

Onko kellekkään tullut jo np ultra aikoja?

Pahki 9+5
 
Voi ei kun ikäviä uutisia tullut tänne... pahoittelut, ei löydy sanoja.. :hug:

Päivityksestä musta ei kyllä hyvää päivittäjää saa, kotona ei konetta ollenkaan ja töissä pitäisi tehdä töitäkin :D Toisaalta jos ei innokkaita päivittäjiä löydy niin menee mun puolesta ilmankin, kunhan saa tänne tuntojaan purkaa johonkin pinoon missä mennään suunnilleen samoilla viikoilla kuin itsekin :)

NP-ultra Aika tuli jo 2 viikkoa sitten, 20.8. olisi, sinne asti saa vielä jännittää että onko kaikki kunnossa. Varhaisultrassa siis kävin rv6+5, mutta tilannehan voi siitä vielä muuttua vaikka mihin.

Olot parantui mulla huomattavasti oikeastaan tasan viikko sitten eli noin rv8+3, etomista ja huonoa oloa kyllä välillä mutta se kaikkinielevä kuvotus ja toimintakyvyttömyys onneksi jo loppui. Nyt vaan toivon että ei tarkoita sitä että joku olisi pielessä. Samoin väsymys ehkä vähän helpottanut tai sitten saan vain paremmin nukuttua kun öisin jo vähän lämpötila laskee ulkona. Tsemppiä pöntön halailijoille!!

Eka neuvola oli meillä nyt kun palveluja on lomautusten takia supistettu "osa laajaa terveystarkastusta" yhdessä sen rv 15 lääkärikäynnin kanssa, mutta ei siellä edes kuunneltu sydänääniä. Seuraava etappi täällä siis parin viikon päästä ultrassa ja sitten syyskuun alussa lääkärineuvolassa :)

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Vappuvaavi 9+3
 

Yhteistyössä