*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

OIOIOIOI!!!:heart:

Paljon Onnea Nopposelle ja koko perheelle pikku prinssistä! :heart:

Se on aika laittaa syntyneiden pino tuonne etusivulle.:heart:

Laitanko nimimerkin perään syntyneen (tuohon lasketun ajan listalle) vai tehdäänkö alemmas oma lista syntyneille? Miten ois parempi?? Laittakaahan vinkkiä =)

Jemimi ja pikku-ukko 32+5
 
Viimeksi muokattu:
Nopposelle paljon onnea pienestä pojasta:flower:

Nanna*83 Kiitos! :)

Vauvan kotiutumisvaatteet on vielä vähän harkinnassa. Näillä näkymin vauvalle laitetaan body, housut ja sukat. Ulkovaatteiksi sitten toppahaalari, kypärämyssy, pipo, tumput ja villasukat. Kaukalon päälle vielä peitto :) Jos on kovat pakkaset niin sitten väliin voi vielä jotain miettiä, mut läkähtyyhän pikkunen autoon jos on enempi päällä..

Haaveissapulla Kyllä mullakin juilii rintoja pakkasessa, vaikka olis lämpimästi päällä. Jos ei mitään paakkuja rinnoissa ole tai kuumetta niin tuskin on tulehdusta (varsinkin kun tuota juilintaa on vaan ulkona). Sitä en tiedä voiko tulehdusta tullakaan ennen maidon nousua. Mulla tulee puristamalla hitusen maitoa.

Mun mielestä syntyneille voisi tehdä oman listan alemmas :)
 
Sydämelliset onnittelut Nopposelle! :heart:

Pitkästä aikaa innostuttiin taas ottamaan masukuvia niin pitipä tulla teillekin jakamaan. :)



Ja sitten kuva mun ompeluksista:



En oikeen tykkää ommella joustavia kankaita, kun en omista saumuria, niin en oo viittiny vaatteita alkaa tekemään, mutta tein sitten tuommosen köllöttelypeiton (noin 90x90cm). Kolmiotilkkumalli on kaverin käsityöblogista kopsittu. Innostuin myös kokeilemaan aplikointia ja väkersin iltapuhteina kuvassa olevan pehmokuution johon laitoin sisälle rapisevan sydämen, että pitää vähän ääntä kun sitä viskoo. Pinnasängyn mehmusteeseen on kans kankaat ostettuna, mutta pitää oottaa että saadaan pinnis ensin edelliseltä omistajalta että saa tarkemmin mittailtua mimmosen tekee. Neulomisesta tykkään myös, mutta en nyt oo oikeen jaksanu siihenkään jostain syystä alkaa. Voisin kuitenkin viimestään lomalle jäätyäni neuloa ainakin parit villahousut, mitä joku muukin (en tietenkään enää muista kuka....) sanoi jo tehneensä.

Piula 31+2
 
Viimeksi muokattu:
Riks poks huomenna 35+0

Onnea Nopposelle

Täällä sitä sairaalassa ollaan!
Nyt minullanon todettu
1. Pre-Eklampsia
2. Virtsatie infektio

Nyt ollaan 3 päivää taas makoiltu ja ainakin 3 päivää edessä. On ollut kyllä erilainen raskaus, mutta enää ei oo suurta hätää jos syntyy.
Kivuliaat supistukset kiusaa. Eivät ole.mitään tasaisen säännöllisiä vielä.

Näillä mennään, muille hyviä viikonloppuja

Juli ja Ensku 34+6
 
Paljon paljon onnea Nopposelle!! Pikaista toipumista sinne!!

Jemimi -musta olisi ainakin mielenkiintoista jos heti nimimerkin ja lasketun ajan perään saisi mahtumaan sen syntymäpäivän ja sukupuolen.. Siitä näkisi kivasti miten meni suhteessa laskettuun aikaan.. Mutta ei sillä niin hirveästi ole väliä- kiitos kun tuota listaa kuitenkin ahkerasti olet päivitellyt!

Rena + poju 34+2
 
Non nii...Kokeilin tuota ehdotusta,että, laitoin heti lasketun ajan jälkeen listalle Nopposelle vauvan syntymäpäivän,sukupuolen ja painon. Mielestäni näkee hyvin,että kuka on synnyttänyt.
Kokeilin eka sitä syntyneiden listaa alemmas,mutta noin miten se nyt on niin on parempi. Mittee mieltä? Mutta jos tahotte niin voidaan kokeilla sitä listaa tuonne alemmas,tosin siinä vaan joutuu rullailemaan paljon sivua alaspäin,kun syntyneitä tulee enemmän.

Jemimi
 
kaz
Jemimi Minun mielestä olisi kiva se lista siellä alempana niin että ensin on vauvan syntymäpäivä ja sitten muut tiedot mm. rv:t syntymäpäivänä. Niin näkee yhdellä kertaa esim. että mihin aikaan kuukaudesta on syntynyt eniten vauvoja. Ja ylempänähän se lista luonnollisesti lyhenee, kun nimi siirtyy alaosaan synnyttäneisiin. Lyhyeltähän se lista alussa näyttää, mutta uskon että se siitä pitenee ;)
 
Paljon onnea Nopposelle pikkuprinssistä! :flower:

HP Minä oon kans miettiny tuota et voiko sen tulehduksen saada jo ennen synnytystä.

CandleLight Minä ajattelin ihan samanlaista repertuaaria vauvalle kotiutumisvaatteiks.

Mukava kun pääsit vielä kotiin Sannamary, Julille jaksuja vaivojen kanssa.

Minä repesin kans tuosta Nippatädin suunnitelmasta, siellä saa Paavo-parka kylmää kyytiä kolmen viikon päästä! :LOL:

Minusta ois ainakin ihana kun tämä porukka pysys kasassa ja jatkas kirjottelua tuolla synnyttäneiden puolella! :)

(.) Minulla oli tuossa hirvee ompelumania päällä kun äiti toi ompelukoneen lainaan! Surruuttelin neljä tyynynpäällistä, kauratyynyn ja imetystyynykin on täyttöö vaille valmis. Eli kohta tässä taas on tekemisen puute. :)

Särö ja Jalo 35+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
CandleLight: hui miten pieni vauva ystävällesi syntynyt! Pienelle enkeleitä alkuun, jotta jaksaa kasvaa isoksi. :heart:

Nanna: Mä olen myös tehnyt hyviä löytöjä noilta fb kirppareilta. Pieniä sukkahousuja nyt bongailen kun ne puolipotkarit, ei vaan pysy sukista huolimatta meidän lasten jalassa. Pitäis olla ihan justiin sopivat, mutta meillä lyhyt jalkaisia vauveleita niin aina ne pakkaa olla aluksi vähän isoja. =)

Imetys: Esikoisen kanssa ei meinannut millää lähteä käyntiin. Matalat rinnapäät +apuna rintakumit, laiska vauva jota sai herätellä jakuvasti tissiltä syömään... nukahteli siihen (rankka synnytys, rv:t 37+6) ja stressi piti maidon tuotannon tosi pienenä. lisämaitoa sai sitten n. 1kk iästä alkaen rintamaidon rinnalla kun oli pakko siinä vaiheessa luovuttaa kun vauvan paino ei vain noussut vaikka imetin lähes koko ajan. 1½h sessioita ja kun lopetti niin hetken päästä vaati lisää. Tätä siis ne ekat viikot. Mutta sitten helpotti stressi kun paino alkoi nousta ja maidon tuotanto kasvoi hurjasti. Välillä oli aikoja, että ei saanut pulloa ollenkaan. Mut aina silloin tällöin. Toisen kanssa lähti heti alusta asti hyvin käyntiin, samoin kolmannen kanssa vaikka oltiin 3 vrk lähestulkoon kokonaan erossa mun ison leikkauksen ja vauvan alhaisten sokerien takia. Mutta heti tiesi mitä täytyy tehdä kun päästiin aloittamaan tissittely kunnolla. :heart: ekaa imetin vain 6kk, toista 11kk ja tuota kolmatta 1v2kk. toivon, että nytkin sujuisi, mutta en ota stressiä. jos ei suju niin ei suju. Mutta teille jotka mietitte voiko imetys onnistua kun ekankaan ei onnistunut niin mun kokemuksella voi mennä paaljoon paremmin. =)

Perhepeti: Meillä on lähestulkoon koko perhe aamuisin sängyssä kun herää. Mä inhoan tätä tällä hetkellä, mutta se helppous jos vauvaa imettää on kyllä niin houkuttelevaa ja aion pitää vauvaa paljon omassa kainalossa nukkumassa. Meillä on nuo 6v, 5v ja 1,5v meidän 160cm sängyssä usein tosiaan kun aamulla herää ja voin kertoa, ettei näillä odotus vaivoilla saa mitään helpotusta tilanteeseen |O kaikki nukkuu kyllä alkuyöstä omissa sängyissään ja nyt käyttöön otetut elokuva tarrat (elokuviin kun tietty määrä täyttyy) on pitänyt varsinkin tuon 6v:n omassa sängyssään. Huonosti olen siis nukkunut jo useamman vuoden niin ei ainakaan tule järkytyksenä kun vauva tulee :D

sairaalakassi: pitäis osaa vissiin ensin se kassi...:LOL: eli siitä voi päätellä mun kassin sisällön tällä hetkellä. ;) ei ku ei muista koskaan, että se olis hyvä olla valmiina. joskin mies kyllä osaa tuoda sitten jälkijunassa, ja jos ei osaa kerralla niin saa tuoda uudestaan. =)

Peräruiske: normaalisti käynnistynyt synnytys lähti käyntiin tuolla suolen tyhjenemisellä, joten säästyin silloin. ekassa ja kolmannessa sain peräruiskeet, kun käynnistettiin. otan kyllä nytkin jos ei spontaanisti tyhjenny. ja voin sanoa, että kyllä sitä tulee siihen pöydälle, ei ne kätilöt sitä vaan kerro kaikille ;) Enkä tiiä miksi sitä nyt pitäis edes mainita. Sinne peräpäähän päin sitä ponnistusta pitää ohjatakin niin kaikki sieltä ulos tulee mitä siellä vauvan edessä suolessa on. Yksi tuttu äiti sanoi tuosta ponnistamisesta että kun joku olis kertonut etukäteen, että niinku jalkapalloa ponnistaisit peräpäästä niin olis tiennyt mitä pitää ponnistus vaiheessa tehdä. itekin ekassa synnytyksessä ponnistin aluksi ihan väärin, enemmän tuonne eteenpäin. Mut sitten kun löytyi suunta se ponnistaminenkin oli helpompaa ja vauva lähti oikeaan suuntaan.

Nippatäti: hyvät suunnitelma nuo panotalkoot! :D aion osallistua oman ukon kanssa samanlaisiin, jos tämä ei älyä tulla ilman käynnistystä tarpeeksi ajoissa pihalle. nyt ei muuten paljoa kiinnosta kun joka jumalan paikkaa kolottaa.

Juli87 tsemppiä sairaalaan. Onko sulla paineet koholla, vai onko mitä oireita raskausmyrkytyksestä? toivotaan, että ei pahene =)

(.) ensi tiistaina eka painoarvio käynti äitipolilla ja pelkopoli. alkaa ahdistaa ajatus synnyttämisestä aika lailla ja siitä pääsenkö enää koskaan kotiin. edellinen pieleen mennyt synnytys tekee tehtäviään. Mutta toivotaan, että kaikki vauvalle hyvin ja olis edelleen sopivan kokoinen. Ollaan miehen kanssa päätetty, että mitään riskejä ei oteta ja jos tää ei itse synny ennen rv38+ niin saavat luvan käynnistää ja jos ei niin en synnytä alakautta vaan sitten tullaan sektiolla. toinen kriteeri on se, että jos vauvan paiinoarvio lähenee sen 4kg niin sitten saavat aloittaa käynnistystä. kumpikin yli 4kg painanut on jäänyt kiinni ja synnytykset rankkoja. ja nyt aion pitää pääni, niin iso riski isoon vauvaan ja hartioiden juuttumiseen. Mutta luultavasti ei tarvi alkaa edes ränkkyämään, mutta se on otettava huomioon, että kaikki lääkärit ei ole aina samaa mieltä. Toivotaan, että lääkärien kanssa löytyyy yhteinen sävel.=)

sterilisaatio paperit päätettiin kirjoittaa, koska kyllä tää nyt on sen näyttänyt, että mun kroppa ja pää ei kestä kyllä enää yhtään odotusta ja synnytystä. ainakin jos sektioon mennään niin on sitten lupa laittaa samalla piuhat poikki. 4 lasta on oikein hyvä määrä :heart: jos tulee tavallinen synnytys niin sitten mietitään uudelleen lähdenkö erilliseen toimenpiteeseen. kaikki ylimääräinen operaatio ahdistaa sen verran, mutta siihen on aikaa sitten synnytyksen jälkeen valmistautua ja miettiä asiaa vielä uudelleen. Mutta sektion myötä mun kroppa on sitten käynyt läpi ihan tarpeeksi, joten en ota enää mitään riskejä, vaan nautin näistä meidän pojista ja sitten joskus heidän lapsistaan. :heart:

ai niin, tuntuu, että meidän perätila oli vain hetkellinen. hikka ainakin tuntuu taas tuolla alhalla päin ja paine alakertaan on taas tuttua ja supistelut tulleet takaisin. Kun vauva oli selvästi perätilassa, supistelut hävisi useaksi päiväksi ja samoin paineen tunne. Väitän, että ainakin osan aikaa poika majailee rt:ssä. Toivotaan niin! :heart:

Leo ja Pampula rv 32+1
 


Tässä on näitä minun aikaansaannoksia, hurahdin niin tuohon kankaaseen että tuli tehtyä vähän muutakin kuin oli alunperin tarkotus :)

Piula Ihania juttuja olit tehnyt, minulla ei taida kärsivällisyys riittää tilkkutöihin/aplikointiin. Minulla on käsintekemisessä sellanen kaikki-heti-nyt-valmiiks-tyyli :)

Särö ja Jalo 35+1
 
Kivoja Särö oot ommellut :) imetystyyny pitäs miunkin ommella, kun vaan sais aikaseks! Kankaitahan olis!

Julille jaksuja ja sannamarylle myös !

Leo Mie oon tullu myös siihen tulokseen että miun pää ja kroppa ei enää lisää raskauksia jaksa. Oon tästä nyt yrittänyt nauttia ja ihania hetkiä on ollutkin, välillä sitten niitä rankempia. Joten tästä kun selvitään niin mie oon tehtäväni tehny lisääntymisen osalta :) Strerilisaatioita en aio hankkia, kierukka on ihan hyvä, vaikka se laitto sattuukin, mutta jos ottas sen hormonikierukan niin menkat pysys poissa, ja ne kivut! Yritetään nyt jaksaa nauttia näistä viimeisistä viikoista kun enepää niit ei tule ;)
Mut hei, kyllä siulle synnytys nyt menee hyvin, ei ne lääkärit voi olla ottamatta huomioon edellisiä synnytyksiä ja kun vaan pidätte miehen kanssa molemmat tiukan linjan!:heart:

(.) Lähden tästä vääntää yhden häämeikin ja kaason meikin, hehkuttelemaan toisten onnea hetkisen :)

Sone ja Paavo 33+6
 
:heart: Nopposen perheelle hurjasti onnea pikkuisesta, voimia ja toipumista nyt raskausajasta ja synnytyksestä :heart: Tulehan kertomaan kuulumisia, kunhan jaksat.

Ihania käsitöitä olette tehneet, oon ihan kade! Itselläni on ompelukone ja jonkin verran taitojakin, mutta nyt en ole saanut mitään aikaiseksi. Esikoiselle tein hoitolaukun ja neuloin villatakin ja pari kypärämyssyä, mutta nyt en edes keksi, mitä puuttuisi. Makuupusseja on kolme, lämpöpussukoita yksi, samaten imetystyynyjä ja toppapukuja, vauvan peittoja viisi, teddy- ja fleecehaalareita neljä... Ja bodeja sun muita en ryhdy edes laskemaan! Niin paljon, että kokoon 68 asti kun kannoin kellarista, niin eivät mitenkään mahdu vauvan hoitopöydän lipastoon kaikki.

Tsemppiä kaikille vaivaisille, kohtahan tämä odotus väistämättä meiltä kaikilta onneksi lähenee loppuaan! Luulen, että kaksi on hyvä lapsimäärä meille, mutta vannomatta paras ;) Jos iltatähteä sitten joskus alkaa haaveilla, niin luultavasti tässä vierähtänee tovi välissä. Yritän kovasti nauttia näistä viimeisistä viikoista, jos vaikka jäisikin viimeiseksi kerraksi.

kwaidan ja Puh 33+3
 
LauantaiHuomenet!

Nyt on syntyneille oma lista etusivulla, alhaalla. =)

Niin...niistä kotiuttamisvaatteista,minä olen laittanut kassiin sekä 50 että 56cm vaatteet ja tumput ja sukat,sitten bodyja ja potkuhousuja. Sitten ajattelin tuon pakkauksen toppapuvun (vaikka on ihan älyttömän iso) plus ne toppatumput ja töppöset ja jonkun villa tms...haalarin ja kypärämyssyn sekä hatun.
Itelle en oo viel mittää laittanut.


Jemimi ja pikku-ukko 32+6
 
Huomenta päivää!

Upeita käsitöitä ootte tehny! Itsellä on tuolla lanka odottamassa, että tekisin viltin vauvalle, mutta en ole vielä päässyt edes alkuun. Jos saisi kämpän kuntoon ensin (vielä on keittiöstä muutama kaappi ja vaatehuoneesta ylähyllyt ja sitten ois tehty!) ja vois sitten keskittyä neulomiseen.

Jemimi hyvältä näyttää syntyneiden lista! Musta on hyvä, että se on tuolla alhaalla, nyt siitä näkyy selkeästi kaikki tiedot ja on helppo seurata. :)

(.) Nyt on kaivettu vähän lisää vauvanvaatteita varastosta ja sitterikin haettu esille, taas pesukone laulaa. :) Että mun särkee nivusia ja alavatsaa kun neuvolatäti eilen hieman kovasti painellen tutki onko vauvan pää alhaalla... Sitten kun tuo pieni vielä poraa tuonne alas, niin johan tekee höpöä..... :/

CandleLight ja poju 34+6
 
La päivityksiä.

Julille jaksamisia. Ei taida odotusta sielläkään olla kovin pitkälti enää jäljellä.

Tuli mieleen tosta sairaalakassista: En ole pakannut vielä mitään. Vauvalle katsottiin kyllä vaatekerrat valmiiksi lipaston päälle ja omaan laukkuuni olen laittanut kameran , kirjan ja jotain tollasta valmiiksi, jos lähtö tapahtuukin äkäseen.
Mut vauvalle kannattaa ottaa tumput ja jos niitä ei ole niin sukat. Vastasyntyneillä kun on pitkät kynnet ja tuppaavat raapimaan kasvojaan samantien. Molemmista tytöistä muistan, että niitä piti olla vahtaamassa että pysyvät kanssa..

Mitäs mieltä immeiset on tutin käytöstä?
Meillä esikoinen ei huolinut lainkaan ja kuopuksen kanssa sitä metsästettiin sängystä pimeessä yöllä ärsyyntymiseen asti. Vaikka niitä laittoi 5 kpl pinnasänkyyn, yksikään ei osunut käteen yöllä ja neiti huus kuin hinaaja..
Ajattelin yrittää josko ei otettais käyttöön tällä kertaa. Jos toinen sen tarvitsee, sit se on luovutettava

Steriilisaatiota en ole edes miettinyt, hiukan sitä mieltä, että jos toinen tulis perään, ei haittais yhtään ;)
Isommilla ikäeroa 2v5kk ja ovat olleet parhaat kaverukset. Kaikilla reissuilla ollut aina helppoa kun on leikkiseura omasta takaa. Eli annan mahdollisuuden tulla jos on tullakseen, yrittämään en erikseen lähde.

Ihania ompeluksia olette tehneet !!!!! Ihana kun jotkut jaksaa. Minä en omista konetta laisinkaan, joten ei ole tullut mieleen edes äitiltä lainata. Hiukan alko käsiä syyhyttämään, sais juuri omanlaista kun tekisi itse.

Ja omasta navasta: oli sitten outo olo niiden suppareiden jälkeen koko illan. Vauva päätti sitten vaihtaa asentoa. On ollut rt pitkään ja pylly vasemmassa kyljessä, nyt oli kättä ja jalkaa navan kohdalla ja muljumista ja lopulta selän kautta kierrettyään pylly jämähti oikeaan kylkeen. Hikka oli nukkumaan mennessä joka tuntui outona nyt oikealla ja peräsuolta kohti. Eli neidin pää painaa kirjaimellisesti "hanuria" tällä hetkellä.. Ja siinä möyriessään kun oli ylempänä, potki kylkiluihin mikä oli outoa kun on oleillut niin alhaalla. Nyt taas on masu tossa navan kohdalla takas ja pää tosissaan jossain tuolla selän puolella..

Muuten fiilikset ihanat ja miettinyt että niin vaan täällä rupeaa itse kukin lähenemään loppusuoraa. Aikas ihanaa ;)

Zuza ja kirppu 31+6
 


Nippatädin vinkistä tein myös tämän pussukan vm. 2010 äitiyspakkauksen puvusta. Mulla meni kyllä vähän kauemmin kuin 15 minuuttia... :D Ja vaunuverhon tein värjätystä harsosta jonka koristelin kimalleliimalla. Kiinnitysrinkuloita ei tarvinnukaan kun vaunukoppaan sai pujotettua tuon harson ihan tuommosenaan.

Särö 35+1
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla

Yhteistyössä