Hui hui, nyt ollaan jännän äärellä! Paljon tsemppiä
Nopposelle! Uskomatonta ja IHANAA, että sulla saattaa olla jo pieni nyytti sylissä! :heart: Ja totta kai kuulut maaliskuisiin, vaikka vähän varaslähtöä otitkin.
Oon edelleen kovasti hengessä mukana, vaikka viimeaikoina en oo jaksanutkaan itse kirjotella. Syynä tähän on ollut aivan hirveä unettomuus, joka on lamaannuttanut mut täysin. Ei oo jaksanut edes yhtä järkevää lausetta muodostaa, saatikka yrittää keksiä jotain fiksua kirjotettavaa. Nyt pahin alkaa onneksi olla takana (ainakin hetkeksi, pitää koputtaa puuta). Oon saanut viime öinä nukuttua jopa pari sellasta kolmen tunnin pätkää, ja olo on jo inhimillinen, ja oikeastaan ihan hyväkin (verrattuna niihin 2 h yöuniin joita tossa viime viikkoina nukuin).
Hirmuisen aktiivinen ollut tämä ketju, ja kiva on ollut käydä lueskelemassa muiden kuulumisia. Muutamaan viikkoon vaan kun ei oo ite kirjotellut, niin nyt ei voi kaikkiin menneisiin juttuihin palata kommentoimaan.
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille!
Pesänrakennusvietistä on ollut puhetta. Mullakin se vihdoin on alkanut ainakin siinä määrin että hankintoja ollaan alettu tehdä pientä varten. Pelot siitä, että tätä pikkuista ei syliin saakka saataisi, on onneksi väistynyt takavasemmalle. Ollaan hankittu yhdistelmävaunut, turvakaukalo ja jonkin verran vaatteita. Vaunuiksi valikoitui Mutsyn 4-riderit. Kriteereinä oli että ovat pienet ja näppärät, isoilla ja kääntyvillä ilmakumirenkailla, ja että kulkevat hyvin sekä maastossa että kaupungilla. Kaverillani ollut nyt vuoden samanlaiset, ja hän on ollut 100% tyytyväinen, joten luotin aika pitkälti hänen kokemukseensa, kuitenkin meillä oli hyvin samanlaiset kriteerit mitä vaunuilta halutaan. Löysin netistä käytetyt (hyväkuntoiset mutta edukkaat), niin tein ostopäätöksen aika nopsaan kun en halunnut että ne menee nenän edestä. Kodin laittamisessa peränsakennusvietti ei vielä valitettavasti näy.
Kamalasti pitäis raivata tilaa vauvan tavaroille, mutten tiedä mistä päästä sitä tilaa saisi. ? Tarvittais isompi asunto, mutta se on mahdollista vasta loppuvuodesta.
Supistuksia ja pissahätää, voi kyllä! Sekä niin että pissahätä saa aikaan kovin napakan supistuksen, että niin, että kun supistaa, tuntuu että olis pissahätä, mutta sitten ei välttämättä mitään tulekaan kun yrittää.
Imetysliiveistä. Monet on kyselly, mistä saisi isokokoisia. Mun kokemus taas on, että pieniä ei löydy mistään. Kaikki lähtee B- tai C-kupista ylöspäin. Vaikka mulla onkin rinnat kasvanut mielestäni tosi paljon nyt raskausaikana, niin A-kuppia käytän edelleen, eikä niin pieniä imetysliivejä tosiaan oo missään. (?) Toisaalta, mun mielestä tissin saa ihan hyvin esiin tavallisistakin liiveistä, joten en mä sit kai mitään imetysliivejä tarttekaan
Muuten
te, jotka meinaatte tilata liivejä netistä. Saman tien kannattaa ehkä tilata ulkomailta? Googlasin ihan vaan nursing bra tms. ja löysin kaupan olikohan se nyt Englannista, jossa liivit maksaa ehkä puolet siitä mitä Suomessa. Ja toimituskulutkin vaan 1 . Kannattaa tutustua!
Synnytystapa-arviota ei Helsingissä ilmeisesti edes ole, ellei kyseessä ole ns. riskiraskaus? Vai onko jollain parempaa tietoa? Ainakin siskoni näin sanoi, ja hän on kolme lasta täällä synnyttänyt.
Nimi meillä on aika varmasti päätettynä. Mä oon sanonu tätä sillä nimellä (eka, toka ja kolmas nimi) jo varmaan tokalta kuukaudelta saakka, ensin tietty ihan vitsillä kun ei edes sukupuolta tiedetty. Mutta nyt alkais näyttää siltä, että tuo nimi voisi jäädä ihan pysyväksikin.
Nippatäti, oot ommellu tosi ihania vaatteita. :heart: Mä oon kanssa väkertänyt täällä muutamia kollege- ja potkuhousuja ja -pukuja. Seuraavaksi olis luvassa unipussin ompelu. Ideaksi sullekin jos tarviit jotain uusia ajatuksia.
Eli sellanen ikään kuin potkupuku jossa ei oo erillisiä lahkeita, ja on helmastansa avattava. Ei jää pienellä jalat jumiin tavallisen malliseen pukuun, eikä myöskään lähe lämmike päältä vaikka kuinka mylläis. Sitten, ootko meinannu käyttää kestovaippoja? Jos, niin niitä voi myös itse ommella, saa aika halvalla. Mä meinasin alkuun käyttää ihan sideharsovaippaa ja siinä päällä villaisia vaippapöksyjä. Niitä pöksyjä oon nyt neulonut parit kappaleet, se on myös ollut mukavaa puuhaa. Mä oon myöskin joutunut kovien suppareiden ja mahakipujen takia luopumaan kaikenlaisesta liikunnasta, ja ensin ajattelin että mun pää hajoo kun mitään ei voi tehdä. Onneks tosta ompelusta saa myös jonkinlaista iloa.
Alisa, ei meiänkään koirat oo mun mielestä reagoinu raskauteen millään lailla. Noi valopäät nyt ei kyl yleensäkään tajua mistään mitään.
Könkkänällä sit vissiin vähän fiksumpi kaveri siellä!
Mam sulla on kyllä todella ihana masu! Täällä alkaa kans paisua, tai siltä ainakin tuntuu.
Kwaidan just ajattelin että ei oo sustakaan kuulunu vähään aikaan! Ihanasti teiän esikoinen odottelee pikkusisartaan! :heart:
Ai niin,
Nallullekin myöhästyneet onnittelut naimisiin menosta!
Hei nyt mä lopetan tähän ennen ku oon kirjottanu useamman sivun! (tässä se taas nähään miten asiaa pakkautuu kun ei käy säännöllisesti purkautumassa.
Sorry tää romaani)
Ihanaa viikonloppua, ja voikaahan paksusti! :heart:
Nanna 31+3 (uskomatonta että täälläkin alkaa jo viikot kolmosella
)