Hei vaan pitkästä aikaa!
Mä kävin ottamassa omaa aikaa Prahassa joulukuussa mun äidin kanssa ja hyvin sujui matka näin masullisenakin. Just ennen lähtöä tosin ehdin jo miettiä, et entäs jos jakauduinkin jo Tsekeissä
Rento oleminen ja uuden paikan ihmettely teki tosi hyvää ja tuntuukin et jaksan esikoisenkin uhmailuja nyt paljon paremmin kuin ennen matkaa. Matkan tavoite saavutettu siis.
Valmisteluista:Meillä ei oo juuri mitään valmiina. En oikein osaa aloittaa mistään, vaikka oon siis työttömänä kotona koko ajan. Ehkä se on just se ongelman ydin: kun on liikaa aikaa, alkaa vaan pyöriä paikallaan kuin hamsteri pyörässään.... No mut sen verran oon saanut aikaiseksi, et tein listan, mitä kaikkea pientä ja vähän isompaa (mm. keittiön ovet uusiksi) pitäs lähiaiaikoina saada tehtyä, osa vauvaan ja osa muihin asioihin liittyen.
Hankinnoista Melkeen kaikki on esikoisen jäljiltä tallessa, joten sen puoleen asiat hyvin. Onnistuin tosin viime kesänä saamaan Emmaljungien kuomun sisäosaa homepilkkua ja sitä olen tässä itkenyt jo useampaan otteeseen. Päätettiin, et pesetetään pesulassa homepesussa ja käytetään kuitenkin samoja vaunuja. Oon lukenut ja kysellyt asiasta nyt sieltä sun täältä ja tähän tulokseen tultu. En henno laittaa muuten hyviä vaunuja tän takia kaatikselle. Meillä on siis
Emmaljunga City Crossit, joista jokunen kyselikin . Ovat olleet aivan loistavat vaunut! Jousitus on mitä mainioin ja näillä on kuljettu maita ja mantuja pitkin ihan kunnon rallimaastossakin ja erinomaisesti ovat toimineet. Myös juostessa olen näitä käyttänyt esikoisen vauvaaikaan. Ja quadrolift on kyllä kätevä kun muuntuu moneksi: ei tartte mitään lämpöpusseja kyllä sen lisäksi hommailla. Lisäksi plussaa siitä, että ratasosa on tosi nopea ja helppo kääntää vaikkei varsinaista heittoaisaa olekaan: just eilen käänsin ratasosan lennosta siten, että meidän 2 ja puol vee istui kääntämisen aikaan kyydissä ja hyvin onnistui
Eli joo, tulikin varmaan selväksi. Suosittelen lämpimästi paljon liikkuvalle perheelle, joka haluaa kätevät ja kohtuullisen painoiset/kokoiset vaunut pitkäaikaiseen ja kovaan käyttöön. Ja ei, Emmaljunga ei ole maksanut mulle mainostuksesta, oon vaan ihan täysin tyytyväinen ollut noihin
Nippatädillä ihania ompeluksia. Mulla ompelukone odottaa edelleen alakerrassa tyhjän panttina... En oikein osaa tämänkään asian suhteen aloittaa. Josko vaikka lähtis siitä liikkeelle, et hommais pöydän, jolle tuon koneen sais asetettua. Onko teillä
ompelevilla jotain hyviä vinkkejä sivutoista tai kirjoista, mistä sais aloitteleva ompelija jotain apua aloitukseen? Oon vasta saanut tuon koneen ja ommellut tosi vähän elämäni aikana. Ja helppoja vauvanvaatekaavoja oisin myös vailla...
Masukuvista sen verran, et must aei oo YHTÄÄN kuvaa masullisena. Täytyy korjata asia heti huomenna kun mies tulee kotiin, ettei kohta havahdu siihen, et on liian myöhäistä.
Lansinohia käytin esikoisen aikaan jo ennen synnytystä, eikä kyllä tullut missään vaiheessa mitään haavoja. Suosittelen siis. Aion käyttää nytkin jo etukäteen niin ehtii se iho siitä pehmetä jo valmiiksi. Muutenkin esikoisen kohdalla rasvailin ja öljyilin kaikki mahdollisia paikkoja, mut nyt on vatsankin rasvailut jääneet aika vähälle... Alaosastoakin öljysin loppuvaiheessa ja en tiedä johtuiko siitä vai mistä, mutta mulle ei tullut synnytyksestä ainuttakaan nirhaumaa alapäähän, ei pienintäkään. Pelkäsin repeämistä etukäteen jotenkin tosi paljon ja nyt taas ehkä vähän tuudittaudun siihen, et kun ei viimeksikään niin ehkei nytkään.
Imetyspaitoja mulla ei ollut esikoisen aikaan mut nyt ehkä pari haluaisin. Pitääkin tsekata noista paikoista, mitä ootte vinkanneet. Kiitos vinkeistä!
Niittyvilla Luulisi, että tyynykin riittää. Jos tuntuu että pää retkahtaa sivulle vauvan nukahtaessa niin onhan niitä ihan minikokoisia niskatyynyjäkin, jolla asian saa varmaan korjattua. Mun käsityksen mukaan noi pienennysosat lisää ennen kaikkea lähinnä sitä mukavuutta, ei niinkään turvallisuutta (paitsi tietty just tyyny, jonka avulla saa olkaimet oikeaan kohtaan). Korjatkaa toki jos oon väärässä!
Liikkuminen on jäänyt vähemmälle kun irtisanoin salijäsenyyden: / Ja nyt päätettiinkin miehen kanssa, et otetaan tuohon viereiselle äijäsalille puolen vuoden "jäsenyys". kun kustantaa meiltä yhteensä huimat 85 euroa koko ajalta! Laitteita siellä ei paljoa oo, mut eipä niitä hirveemmin tarttekaan. Mä näin jo sieluni silmin tilanteen, jossa oon isojen mörssäreiden ympäröimänä ja lasken lapsivedet betoniselle lattialle kesken treenin
No mut toivotaan, ettei näin käy kuitenkaan... Mutta siis, äärimmäisen kiitollisena voin todeta, et voinnin puolesta pystyn edelleen liikkumaan tosi hyvin. Reipas kävely aiheuttaa vatsan kovettumista, mut ei juurikaan muuta.
Kotona olostaOletteko jo miettineet,miten kauan haluaisitte olla kotona? Esikoisen kohdalla jatkoin gradun tekoa pikkuhiljaa esikoisen ollessa vain 2 kk. Miehen vuorotyö mahdollisti tämän. Nyt on ajatuksena hakea erityispedagogiikan opintoihin syyskuun alusta eli täysipäiväisesti ehtisin olla kotona vajaa puoli vuotta ... Mutta nyt ois noihin vuoden kestäviin opintoihin tosi hyvä sauma ja laskeskeltiin et pärjättäs siten, että mies jäis vanhempainvapaalle ja mä toivottavasti saisin omaehtoisen opiskelun tukea. Toisaalta ois ihana olla ainakin yksi vuosi vain ja ainoastaan kotona. Mut toisaalta myös tää toinen vaihtoehto houkuttelee kovasti etenkin siksi, et mun työnsaantimahdollisuudet paranisi huomattavasti. No mutta, ainakin haen ja katsellaan sitä sit myöhemmin, miten tehdään, jos pääsen sisään...
Hyviä vointeja kaikille! Mä lähden valmistautumaan pienen nappisilmätytön ristiäiseen:heart: Ja jännityksellä odotan, meneekö joku meidän nimilemppareista
Triida ja Mili 30+???