Hei,
dippidii!
Onnea
Viude!
Kwaidan kuulostaa ihanalta se mammajooga, tämä on menossa "tavisjoogaan" ensi viikolla, katsotaan toimiiko se
Täällä on
rakenneultra 10.11 eli viikoilla 21+2, ja sitä ennen vielä yksi ihan kai rutiiniultra viikoilla 17+2 (eli kerran kuussa näin alku/puoliväliraskaudessa, sitten kaksi kertaa kuussa loppuraskaudessa). Aikaisemmat ultrat: alkuraskauden ultra rvkolla 8 ja NT-mittaus ja veriseura rvkolla 12.
Streptokokki tutkitaan kaikilta noin kuukausi/pari ennen synnytystä, vaikkei olisi oireitakaan. Asun tosin ulkomailla.
Bingo, mulla on ihan samat epäilyni
raskauskiloista, että huonot yöunet vaikuttivat aineenvaihduntaan niin että imettäessäni ei kyllä mitään lähtenyt, pahimmillaan päinvastoin. Sitten se kesti ne kuuluisat 9 kk päästä omiin vaatteisiinsa ja eroon mahalöllykästä, vuoden päästä oli melkein kuin ei olisi raskaana ollutkaan, vain löysää nahkaa muistona etenkin rinnoissa ja vatsalla, ja pari hassua kiloa. Raskausarpia en onneksi saanut. Olin kyllä aika masentunut synnytyksen jälkeen ja plösö olo ei siihen ainakaan auttanut, mutta nykyisin olen ihan tyytyväinen ja, kuten joku muukin totesi, ylpeä vartalosta joka on tuonut lapsen maailmaan. Sitä on paljon armeliaampi itselleen iän myötä, enkä muistele kaiholla parikymppisen kroppaani, miehenikin sanoo että nyt olen vain naisellisempi
Onko muilla ollut
masennusta synnytyksen jälkeen? Raskausaikanakin on tietty jo tunteet pinnalla. Toivon että kakkosen kanssa synnytyksen jälkeinenkin masennus olisi vähäisempi, kun muutos ei ole niin dramaattinen ehkä enää.
Hiukset olivat rasvaisemmat, tuuheamman tuntuiset ja hyvässä kunnossa raskausaikana, mutta imettäessäni putosivat jonkin verran niin että oltiin lopulta alkutilanteessa. Sama näyttää toistuvan nytkin, ainakin mitä tulee raskausaikaan.
Verenpaine on mulla aina ollut melko alhainen ja huimausta on joskus ilman raskauttakin. Ekassa raskaudessa jouduin syömään rautalisää, ja se aiheutti kamalaa polttelua vatsassa, suosittelen appelsiini kyytipojaksi koska C-vitamiini auttaa raudan sulamista. Nyt olen saanut onneksi vain D-vitamiinia tähän mennessä (puute ilmeni verinäytteessä). Siihen päälle vielä raskausajan monivitamiinitabletit.
Mielihaluista Kauheasti tekee täälläkin mieli salmiakkia ja lakuakin, mutta olen pyrkinyt välttelemään. Ja kestosuosikkina hedelmät ja maitotuotteet. Sushia tekee myös mieli, mutta siihen en koske. Aika hyvin kaikki ruoka maistuu onneksi, eikä varsinaisia inhokkeja ole.
Hankinnoista, ostin jo ennen raskautumista pari vaatetta :ashamed: olivat niin suloisia... sitten olen hankkinut kahdet raskausajan housut, mutta muuten koitan pitäytyä esikoisen vanhoissa parhaani mukaan. Esikoiselle tietty olen käynyt shoppailemassa syyskenkiä, mikä on sekin mukavaa
Taffo, muakin pelottaa koko ajan, koitan jatkuvasti tuntea
vauvan liikkeitä, mutta en ole kyllä ihan varma, että se on juuri vauva. Kaikki mun tuntemukset on vielä niin epämääräisiä. Mullakin on kyllä ihan edessä oleva istukka. Kaikenlaisia pikkukipuja on kyllä paljon ollut viime päivinä, kai niitä kasvu/liitoskipuja.
Tsemppiä ja voimia kaikille joilla on murhetta verenvuodon tai supistusten kanssa! Toivottavasti ne jo helpottavat.
BabyBloom ja Möttönen 15+1