Hei tämäkin uskaltautuu viimein ilmoittautua maaliskuisten pinoon:
18.3. BabyBloom - 2. lapsi - ulkomailla
Kyse ei kyllä ainoastaan ole uskaltautumisesta, vaan myös huonosta nettiyhteydestä.. :stick:
Ekan kerran lääkärillä kävin jo 6 rv:n lopulla, jossa kuultiin sydänäänet, sitten piti oottaa viikolle 13 asti, että tiedettiin pienen olevan yhä matkassa :heart: Ja että hän oli jo viikon omia arviointejani suurempi
Niskaturvotus oli normaali, enää odotellaan veriseulan tuloksia ensi viikolla. Pahoinvointi oli ihan kamalaa joskus 7-11 rv:lla, mutta nyt ruoka maistuu ja hyvin taas. Melkein pari kiloa on tainnut paino noustakin, vaikka olen yrittänyt olla herkuttelematta ja syömättä liikoja ällötyksen karkottamiseksi... Vain liha ja erityisesti kana taisi ällöttää, roskaruokakin meni hyvin, ja hedelmät ovat olleet suurta herkkua.
Maha oli aluksi turpea vain, sitten laski turvotukset. Nyt reilu viikko sitten pompsahti
Ihanaa, mutta olen pitänyt edelleen töissä salassa.
Päässyt ehdottomasti helpommalla tässä toisessa raskaudessa ainakin pahoinvoinnin suhteen, väsymys vain edelleen rajaa vähän elämää, kun heti töistä päästyä nukahtaa pystyyn (olen kokopäivätöissä). Säälittää vaan 16 kk vanha isoveli, kun torkahtelen jo iltaruokaa ja kylpyä laittaessa enkä sitten jaksa oikein leikkiä siihen päälle enää. Odottelen vain että energisyys hiukan lisääntyisi.. Isoveljelle ollaan kerrottu raskaudesta jo ihan alkuun, mutta ei hän taida vielä ymmärtää...
raskausarvista - täällä niiltä vältyttiin ekassa raskaudessa, en tiedä oliko rasvaamisella siihen mitään merkitystä, kun ei niitä suvussakaan ole. Käytin ihan perusvauvaöljyjä, mutten hirmu säännöllisesti jaksanut, kun sitten oli vaatteet aina niin rasvassa.
vaunuista - meillä oli jotku ihan halpisrattaat ekalle (ei tunnettu merkki, en edes muista mitkä), jotka kyllä yllätti todella positiivisesti. Nyt pitäisi ostaa tuplat, ajattelin juuri sellaisia perässäistuttavia, samanlaisia ehkä kuin
kwaidanilla, kiitos vain paljon vinkeistä!
Kemikaaleista - ekan raskauden kanssa värjäsin tukkani kerran asiaa tiedostamatta ihan alkuraskaudessa, tämän kanssa ajattelin sinnitellä mahdollisimman pitkään värjäämättä. Tosiaan, kun noita aineita on niin vähän tutkittu. Mutta en todellakaan usko että ne vauvalle mitään tekevät kunhan pitää kohtuuden rajoissa, mutta mä voin olla hyvin mielin ilmankin. Meikkaamisen rajasin ripsiväriin ja kajaaliin, jotta kehtaan töissä naamaani näyttää, muuten olen ilman jos ei suurempia menoja.
Syvimmät osanottoni
AnyHope, varmasti aikaa tarvitaan parantamaan haavat, mutta eiköhän tämän suuren surun jälkeen saada onneakin vielä... Paljon voimia ja jaksamista!
CandleLight Sääli ettei kukaan tee mitään, olisi varmasti parempi puuttua tilanteeseen tässä vaiheessa, ettei ilkivalta pääse pahemmaksi ja saada lapset tarvittaessa huostaanotettua. Ei kiusaamista saisi sallia koulujen/työpaikkojen ulkopuolellakaan, vieläpä kun alaikäisiä kyseessä ja kun eivät aikuisetkaan voi siihen mitenkään puuttua pahentamatta tilannetta. Toivotaan kaikkea parasta!!!
Hyvää viikonloppua kaikille!