*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Marraskuussa

Tikuliina, voi kuinka kurjia uutisia! Kovasti varmasti aiheuttaa huolta! Täällä ainakin kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että tilanne parantuisi vielä. Onneksi lääkäri kuitenkin oli luottavainen leikkauksen suhteen, mutta onhan se hurjaa, että pieni joutuisi heti sydänleikkaukseen! Onneksi tilanteeseen voidaan nyt varautua sen vaatimalla vakavuudella.

HeidiHe, tsemppiä ja voimia sinne! Toivon kovasti, että vaivat menee ohi ja vauva pysyy matkassa mukana!

Minxillekin voimia, ihailtava asenne sinulla!

Nanna, minulla oli kyllä alussa jatkuvaa pahoinvointia ja nyt useamman viikon tauon jälkeen on ilmaantunut aamupahoinvointia. Ihan oksenteluun asti... Aika outoa kyllä. Eikä joka aamu, vaan parina aamuna viikossa.

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Makeanhimo on kyllä täälläki. En ole koskaan ollut mikään makeiden suursyömäri ja nyt kyllä menisi makeita.. Lauantai-iltana, kun yksikseni kotona katselin leffaa, söin kokonaisen suklaalevyn ja sitä ei ole koskaan ennen tapahtunut! Ajattelin, että tulisin tosi huonovointiseksi, mutta ei. Kummallista. No, oon kuitenkin pyrkinyt erityisesti arkena olemaan ilman. Onneksi paino on tosi maltilla noussut.

Sokerirasituksessa kävin reilu viikko sitten. Eipä sieltä hälytystä noussut, lupasivat nimittäin heti ilmoittaa. En tosin uskonutkaan, että kärähtäisin.

Influenssarokotuksessa kävin minäkin ja työterveyshuollossa laitettiin Vaxigrip.

Rakenneultra olisi tänään iltapäivällä. Pitäkäähän kanssasisaret peukkuja! Varmaan on luonnollista, että se jännittää ja epäilyttää onkohan sittenkään kaikki hyvin.. Niin monella tuntuu olleen samoja tuntemuksia.

Ihanainen 21+2

HeidiHe: Voimia sinne! Toivotaan et tilanne rauhoittuu ja pääset kotiin jatkamaan odottelua entiseen tapaan. :hug:

KELA:n paperit on laitettu sisään vetään jo 2 vk sitte. Nyt odottavat kelalla et vuoden 2011 verotiedot valmistuu ennen ku voivat laittaa päätöstä tulemaan. Näin sanoivat mulle aamulla ku piti soittaa ja korjauttaa omasta hakemuksestani yks päivämäärä... Olin summassa tietämättäni laittanu et saan palkkaa 105 arkipäivältä äitiysrahakauden ajan siis, vaikka kvTES:stä tarkistettuani työnantaja maksaa palkan vaan 72 arkipivältä. Tämän hoksasin ku työnantajakin oli jo hakenut siltä ajalta kelan-tukensa ja huomasin et päivämäärät ei täsmänny oikeen... :) Niin ja raskaustodistus oli mulla menny sähköisesti jo kelaan, paperiversion antoivat neuvolasta vaan työpaikalle vietäväksi....

Nyt käymään viel viimeisimmillä joululahjaostoksilla äitin kans ku pappa lähtee käymään esikoisen kans isomummulla kylässä että äiskä pääsee leikkimään tonttua. :xmas: :) Nyt ku vointi ollu parempi pitää kiireesti tehdä tuokin asia alta pois... pelottaa edelleen se sairaala uhka jos vuodot taas alkais. Nyt on ollu ihanan hyvä olo jo pari viikkoa, muutamia ikäviä suppareita lukuunottamatta... joten rauhallisesti ku vaan muistais ottaa.... :)

Nopponen 24+3

Onpas täällä taas ikäviä uutisia! :( Tikuliinalle voimia, on varmasti raskasta odotusta. Mutta onneksi se on korjattavissa ja toivotaan että väliseinä edes vähän ehtisi kehittyä. Onneksi täällä Suomessa sydänkirurgia on maailman huipputasoa.

HeidiHe Voimia sinullekin. Toivotaan että lepo auttaa ja vaavi saisi olla masussa vielä pitkän aikaa! :hug:

Tsemppiä myös muille sitä tarvitseville ja onnittelut hyviä uutisia saaneille!

Äitiysloma alkaa minulla 25.1. jota ennen pidän talviloman eli tammikuun puolivälin jälkeen jään kotiin. Kelalle laitoin hakemuksen eilen eli pakkauksen pitäis tulla lähiaikoina... :) Metallialalla maksetaan palkka 8 viikon ajalta äitiyslomalla. Minä kyllä laitoin sen raskaustodistuksen suoraan Kelalle, en edes ajatellu et työnantaja sitä tarviis. Ei kyselly edellisessäkään raskaudessa. Hakemus oli nyt vähän muuttunut, nyt ei tarvinnu enää merkitä itse päivämääriä miltä ajalta palkan saa. Niistähän tekee työnantaja selvityksen sit omalla lomakkeella.

Liikkeet tuntuu todella vaihtelevasti, välillä on pitkiä aikoja hiljaista ja välillä myllertää hirveesti. Mut monta kertaa päivässä tuntuu. Vauva viihtyy enimmäkseen pää ylöspäin ja potkii virtsarakkoa (|O) Mut tuossa yks päivä potki jo tuonne ylöskin että alkaa varmaan kohta kääntymään pysyvästi. Esikoinen kääntyi näillä viikoilla pää alaspäin ja viihtyi niin käytännössä loppuun asti.

Särö 24+4

HeidiHe ja Tikuliina paljon jaksamisia.. !!! :hug:

Miten tänne tuntuu tulevan niin paljon tekstiä, vaikka itse käyn viikottain kirjoittamassa ja lukemassa.. :)

Äitiysloman alkamisesta en tiedä virallisesti kun olen kuopuksen kanssa kotona ja opiskelut seisoo..:whistle: En saanut jatkettua opiskelua niin olen 3,5wee tyttären kanssa sitten kotona.. :) Tosin minimi äitiyspäiväraha siitä tulee.. : /

KelanPaperit
tulee vasta lähetettyä torstaina kun saan neuvolasta tarvittavat liitteet mikä on aika myöhään kun kuitenkin 25 viikkoa poksuu kohta täyteen.. :O

( . ): Omaa napaa niin muutto on nyt sitten varmistunut.. :D ihanaa päästä tästä kerrostalosta pois tasakerrokseen :) Kerran elämässä ollaan asuttu rivitalossa silloin kuin esikoinen oli pieni, mutta sen jälkeen ollaan asuttu kerrostalossa. Toiset täällä rakentaa omaa mikä on sitten joskus aikanaan meidän haave, mutta ollaan onnellisia jo tästäkin mahdollisuudesta ja etenkään kun vuokra ei ole kalliimpi kuin tässä vaan ensi vuoden puolella tässä asunnossa olisi noussut saman hintaiseksi :O

Meillä lapset on kipeinä :/ Eilen istuttiin kotona ja tänään sama homma :) Sain sitten hirveän siivous spurtin eilen ja siivosin kaiken todella kunnolla ja siirtelin painavia tavaroita pois tieltä :) Saanut ihmeellisesti energiaa siivota ja nyt tosiaan se näkyy kyllä.. :D Muita jotka siivoaa tavallista enemmän?

Raskaushimoista vielä niin mulle on tullut kaikki mikä vähänkään haisee kellarille tai mullalle.. XD Raakaa porkkanaa ja perunaa tulee vedettyä etenkin porkkanaa :D Viikonloppuna kun siivottiin kellaria muutto kuntoon niin olisin voinut syödä sitä hajua mikä sielä haisi.. :D En tiedä mikä puutostila on mutta tuntuu olevan poikalapsien kohtaa kun esikoisesta oli sama.. :D

Mitä ruoka himoja muilla on? Löytyykö epätavallisia niin kuin täällä? :D

Mam ja riisi 24+4
:heart:

Viimeksi muokattu:
POKS 24+0 :)Alkaa olla jo hieman levollisempi olo, kun noita viikkoja on tuonkin verran... Välillä tuntuu sitä paineentunnetta ja harkkasupistuksia, mutta kuitenki on olo ihan ok. Maanantaina olisi seuraava ultra ja 26.11. lääkäri, joten saikku saattaa joka tapauksessa alkaa tässä paikkeilla. Toisaalta olisi ihan kiva vielä olla töissä, mutta toisaalta ei ole kiva, kun ei tiedä yhtään millon "joutuu" pois ja seuraajaa ei oo vielä valittu. Oman työn luovuttaminen toiselle tuntuu jotenki vaikeelta :)

Sykkeistä; niin täällä on vauvat menny kutakuinkin samoissa sykkeissä ja tosiaan molempia sortteja tulossa

Makeanhimoa on täälläkin :p Aamupalaksi kakkua tai välipalaksi karkkia... Tiedän kyllä että energian tarpeen tyydyttämiseksi pitäisi syödä terveellistä, kunnon ruokaa, mutta kun ei tee mieli ruokaa, kun vauvat painaa mahalaukkua ja sit nappaa vaan jotain pientä. Hankala kierre.

Mihis muuten toiset kaksosodottajat on hävinny? Hillankukka ja oli joku toinenkin, mutta en nyt muista nimeä...Olisi kiva kuulla kuulumisia..?

Tiistaita arvon naiset!

Mie oon miettiny tässä viime aikoina paljon elämää ja kaikenlaisia vaikeuksia mitä sen aikana tulee. Oon aina nauttinu sellaisten ihmisten seurasta, jotka on kohdannu vaikeuksia elämässään, tuntuu että sellaisilla ihmisillä on jotenkin syvällisempi ja empaattisempi ote elämässä. Tikuliina, HeidiHe, Nopponen, Minx ja kaikki muut joilla on vaikeaa: oon ajatellut miten voisi teitä lohduttaa. Kuulostaa typerältä, mutta älkää katkeroituko tai jääkö liikaa vellomaan kaikessa tapahtuneessa tai menneisyyden inhottavissa jutuissa. Totta kai nämä koettelemukset, jotka on päällä, teidän on pakko kohdata ja käsitellä. Hitto, mitähän mie yritän selittää. Miekin aina kun itsellä on ollu vaikeaa, mietin että mistä sitä sais voimaa jaksaa eteenpäin. Paljonhan se on sitten sitä että pakolla vaan puskee päivästä toiseen ja pakottaa itsensä tekemään asioita joista nauttii. Joskus oon kokenu tosi rajua katkeruutta ja vihaa ja on tuntunut että ne tunteet vie voiton. Nekin tunteet on vaan pakko jotenkin hyväksyä ja haistattaa sitten niille pitkät! Mie uskon ja toivon että teidän kaikkien osalta tämä paska kohta jo loppuu ja saatte nauttia raskaana olemisesta. Koittakaa sinnitellä:hug:

Täällä aurinko paistaa ja tuntuu että ehkä tämä päivä tästä lähteekin käyntiin. Eilen oli hempparit 114, normaalisti on aljon korkeampi, niin nyt sitten alotin nuo rautalisät. Onkin ehkä tuntunu jotenkin himpun väsyneeltä. Salilla käyminen ja lenkkeily on tuntunu jotenkin tooooosi tahmeelta. Eli ei täällä ainakaan mitään energiapuuskaa huomattavissa:LOL: Noi rautalisät muuten aiheuttaa ihan jäätävää ummetusta meikäläisellä. Yritän sitten tasottaa sitä ummetuslääkkeillä. Hauska kierre :D

Kohta on lekuriaika neuvolassa, kerroin että kohtu kovettuu aina kävellessä reippaasti ja siivotessa yms, ja neuvolatäti halusin tarkistaa meikäläisen paikat. Miulla on sellanen hölmön usko siihen, että kaikki vaan rullaa hyvin meillä tän raskauden suhteen. En osaa olla silleen huolissani oikeen mistään, sitten mietin että teenkö liikaa; nostelen liian suuria painoja, tai muuten vaan teen jotain hurjan väärin.

Puhuin aiemmin että häpyluussa tuntuu puutumista. No, se on menny sellaseksi, että aina kun istun tai käyn makaan, niin kun nousen ylös, tuntuu että koko oikea puoli nivusesta ja häpyluusta on puutunu ja kipeä. Sitten on alkaneet sellaset miellyttävät "sukkapuikolla jalkojen väliin" -tuntemukset. Vihloo ihan pirusti aina välillä.:kieh:
Ne nyt on varmaan niitä liitoskipuja, nivuset ja selkä kun on muutenkin kipeet.

Nanna puhuit siitä, miten osaa olla hyvä vanhempi. Miulla on ollut ihan samanlaisia ajatuksia, kun ei miullakaan sellaista hyvän vanhemman esimerkkiä ole ollut. Mut ehkä se on meidän vahvuus, että ainakin tulee paljon sitä mietittyä etukäteen ja itseään tutkiskeltua. Kyllä me varmasti osataan, mutta mietityttää kyllä kovasti.

Tällasia tänään täällä. Aurinkoista päivää kaikille!

Nippa ja pablo 23+3

Niittyvilla, outoa, meille sanottiin että hakemus + raskaustodistus työpaikalle, jos työpaikka maksaa palkkaa äitiysloman alun ajan, eli sen n. 3kk. Sieltä tuli kumminkin viestiä, että mie laitan oman hakemuksen sinne Kelalle, ja hyö laittavat omat tietonsa/paperinsa Kelalle. :) Mie en ollut ennen kuullutkaan tuosta, niin todella hyvä, että sanoivat neuvolassa, että yleensä työnantaja maksaa palkkaa sen ensimmäisen kolmen kuukauden ajan.

Pikkuinen on ilmeisesti tälläkin suunnalla kääntynyt hieman, ennen kellotti selällään kohdun alaosassa, mutta nyt liikkeitä on ruennut tuntumaan tuossa navan yläpuolella! :heart: Hauska ois tietää, mitä poika touhuaa välillä, kun liikkuu ja pyörii. :)

Mam_87 Täällä kans siivousintoilija, olisi niin mukavaa saada koko talo järjestykseen, ja siivottua perin pohjin, mutta nyt ei kipeiden suppareiden takia uskalla. :O Toivottavasti ehdin vielä järjestelemään, niin olisi sitten pienellä hyvä tulla järjesteltyyn kotiin, kun nyt pitäisi hoitopöytien ja muiden paikkaa hieman miettiä.^^

Olen nyt aamun lueskellut blogeja, ja eilen illalla etsin raskaudesta sekä äitiydestä kertovia blogeja. Mukava nähdä käytännössä perheiden elämää, mutta valitettavasti suurinosa nuistakin mitä löysin, ovat lopettaneet kirjoittelun joko raskauden puolivälissä, tai lapsen synnyttyä. :O Itse olen jonkin verran blogissani maininnut raskaudesta ja näistä jutuista, mutta vähän miettii, että olenko kertoillut liikaa mammajuttuja siellä puolella, kun yleensä kumminkin höpöttelen keikoista, kengistä, tyylistä ja vaatteista. Toisaalta tämä vaihe on sen verran merkittävä elämässä, että outoahan se ois, jos ei mitään siellä kertoilisi.

Eilen ompelin pikkuiselle kestovaippoja, ihan tosi nopeita ovat ommella! :O Huolittelin ja leikkasin myös harsoja, ja meinasin pojalle hupparia tms. aloittaa ompelemaan. :)

Viude + Dude 23+5

Mitähän HeidiHe kuuluu. mä ihan murehdin täällä. :(

täällä myös tänään taas ollut tuota paineen tunnetta tuolla emättimen perällä, alamahlla ja selässä kun olen ollut jaloillaan ja alkaa jo oma pinna kiristyä kun ei tiiä mitä tapahtuu. Onneksi kanavaa oli sen 4cm ultralla keskiviikkona joten hyvä mitta. Tuo paineen tunne vaan lisääntyy aina kun lähden liikenteeseen ja tuon pienimmän kantaminen on välillä tuskaa. Pitää vaan nyt luottaa, että paikat kestää. harkkasuppareitakin on ollut tänään enemmän, joten jotenkin tuo paine siihen kyllä liittyy. onneksi saa näin päivisinkin levättyä kun pienin nukkuu päikkäreitä parikin kolme tuntia.

Äitiysloma: Mikä loma? ;) :LOL: juu mä myös kotona niin ei vaikuta mihinkään, muuta kuin rahan tuloon. Virallisesti alkaa 14.2, joskaan en vielä tiedä pitääkö mun pitää jo aikaisemmin jemmaan jääneet kesälomat alta pois. Mut äitiysloma alkaa tuolloin. Meillä työnantaja maksaa 3kk palkan joten helpottuu rahatilanne kyllä huomattavasti näin kotihoidon tuella eläneellä.

Viude: tuskin sä liikaa kerrot, mun mielestä kukin kertoo elämästään juuri niitä asioita mitkä tuntuu tärkeiltä =) mä monesti mietin miksi kerron fb:ssä odotuksesta tai tarkemmin siitä että odotan yleensäkään... en siksi, että haluasisin sillä huomiota vaan siksi, että tää on niin ihanaa ja miksi jostain niin tärkeästä ei voisi kertoa. Eilenkin täräytin ultrakuvan fb sivulleni kaverien nähtäväksi, koska olen hänestä niin onnellinen ja ylpeä. <3

Leo rv 21+5

• Tykkää
Reactions: Sone*
HeidiHe on täällä ollut myös mielessä. Huolettaa miten siellä asiat on.

Blogista mun mielestä siellä saa kertoa asioitaan just niin paljon kun haluaa. Jos jotakuta ei kiinnosta tai ei halua lukea, niin eihän kenenkään ole pakko. Mulla on blogi ollut vähän vähemmällä päivityksellä, ei ole oikein jaksanut, jospa tässä reipastuisi. :)

Nippatäti mietin tuota sun "sukkapuikoilla jalkojen väliin" -tuntemusta, että ei olisi tullut suonikohjua sinne alapäähän? Tuli vaan mieleen kun serkkuni kuvaili aika samalla tavoin tunneta joka hällä oli raskaana ollessaan kun oli saanut suonikohjun alapäähän.

Siivoilusta kovasti tekisi mieli järjestellä ja siivota, mutta jotenkin en tahdo saada itsestäni irti. : / Tänään kyllä suunnittelin tylsänä hetkenä töissä miten voisin keittiötä järjestellä. Huominen töitä ja sitten olisi pitkä vapaa, joten jospa saisin repäistyä ja touhuttua. Viikonlopuksi on anoppi miehensä kanssa vielä tulossa niin täytyy senkin takia kyllä siivota.

(.) Omaan ei mitään ihmeellistä, kaikki tuntuu olevan kunnossa. Pikkuisella on tänään taas ollut liikkeiden suhteen hiljaisempi päivä, mikä lienee ihan normaalia että joskus toinen on rauhallisempi. Oon kyllä ollut suurin piirtein koko päivän liikkeessäkin, että senkin takia niitä liikkeitä ei ehkä ole niin tuntunut.

CandleLight ja poju 24+2

Mä myös mietin mitä Heidille kuuluu.

Sori että purkaudun taas omanapaisesti mutta helpoin on kopioida mun fb:n statuspäivitys tähän:

"Hieno päivä takana. Teini on kadoksissa, vietin pari tuntia Naikkarilla seurannassa verenvuodon takia, sikiöllä on sydänvika eikä se sais syntyä vielä ainakaan 10 viikkoon, parisuhde tuntuu juuri nyt suurelta vitsiltä, jouduin viemään muksut isälleen kun ei musta oo niitä hoitamaan tässä kunnossa. Tää kaikki saa mut voimaan niin pahoin, etten pysty syömään mitään. Haluisko joku vaihtaa paikkaa mun kanssa hetkeksi?"

Siinä kiteytettynä, eli verenvuoto alkoi supistusten takia ja teini päätti karata kotoa ja mies ratkesi juomaan. Päästivät mut kuitenkin naikkarilta kotiin vuodelepoon. Ainoa vaan ettei tää mitään vuodelepoa oo ku on näitä huolia.

Tikuliina ja typykkä 21+2

Kilu, kiitos oikaisusta. Piti ihan laskea, että kyllä, 21+2 lasketun ajan mukaan. Lääkäri kirjoitti eilen papereihin 22+1, siitä mä tuon nappasin. :)

Viimeksi muokattu:
Tikuliinalle jaksamisia! Mutta eikös sinulla ole nyt 21+2, kun laskettusi näyttä olevan yhdeksän päivää minun jälkeen ja minulla mielestäni 22+4 menossa.. Vai olenko itse seonnut laskuista?

Täällä aina pari jumppapäivää peräkkäin ja sitten päivä hiljaiseloa. Töissä pitäisi alkaa virallistaa asia ja kelan papereita osata täytellä. Että niissäkin on hommaa, pitää olla yhteydessä paikkaan jos toiseenkin!

Kilu ja Onni-Unelma 22+4

Voi Tikuliina, onpa sinullakin rankkaa! Ajatuksen voimalla lähetän tukea teille kaikille vaikeuksien kanssa taisteleville! Nippatäti kirjoitti minusta todella kauniisti vaikeuksista ja niiden vaikutuksesta elämään. :hug: teille kaikille.

(.) Rakenneultra oli siis eilen. Olemme niitä onnekkaita, kaikki oli normaalisti rakenteissa, ei löytynyt mitään poikkeavaa. Paino oli 388 g. Ja hyvin varman tyttölupauksen saimme. Olemme niiiin onnellisia! Kahden (jo aikuisen) pojan isänä mieheni oli aivan äimän käkenä ja onnesta leijui koko illan, että hän saa tyttären ja pojat saa siskon.

Tsemppiä, iloa ja aurinkoa elämäänne hyvät kanssaodottajat!

Ihanainen ja neitonen 21+3

Pitäkää vain höpsönä mutta minä virittelin jo ulko(ja sisä-)valoja paikoilleen :) Pakko oli saada vähän valoa pimeyteen, satais jo ne lumet! Et kun siitä siivousvimmasta on ollut puhetta niin mulla on kyllä kans joku ihme järjestely/sisustus/siivousvaihde päällä. Hirvee tarve laittaa koti nätiks ja tavarat paikoilleen. En ole edes ennen ollut kovin jouluihminen mutta nyt odotan ihan innolla joulukuuta et saa laittaa tonttuja ym. joulukoristeita esille. Nyt laitoin vain noita kirkkaita valoköynnöksiä ettei mee ihan överiks :)

Täälläkin odotellaan HeidiHen kuulumisia, huolestuttaa :(

Tikuliinalle vielä kerran :hug: Ei varmasti ole helppo levätä tuollaisen keskellä :(

Särö 24+5

Vihdoinkin jaksoin aloittaa kirjoittamisen, niin kovasti piti perjantaina jo tulla ultrakuulumiset kertomaan.

Tikuliina Kylläpä teitä nyt koetellaan. Kuten muutkin ovat sanoneet niin vaikutat todella vahvalta ihmiseltä :heart: Hyvä että tuo sydänsairaus tuli nyt jo tietoon ja mikä parasta ettei kuitenkaan ollut pahimmasta päästä. Paljon tsemppiä teille!

Nyt on melkein kaikki jo käyneet ultrassa? Mielestäni tullut paljon poikalupauksia mitä olen sivuja selaillut :)

Olin aiemmin unohtanut vastata tuohon asuntoasiaan. Asutaan siis kaksikerroksisessa 3h+k (86,5m2) rivitalossa. Kyllähän tässä hyvin mahtuu kahden lapsen kanssa asumaan vaikka kyllä sitä tilaa toki kaipaisi enemmän. Säilytystilaa varsinkin kaipailen lisää ja yksi lisähuonekin ois plussaa :)

Heidihe Toivottavasti siellä on kaikki hyvin! Tulehan kertomaan tuoreimpia uutisia kun pystyt.

(.) Perjantaina tosiaan oli ultra ja siellä kaikki hyvin :heart: Sukupuolikin saatiin tietoomme mutta pidetään se vielä hetki omana tietona :) Painoa oli 459g ja lääkäri meinasikin että alkuperäinen LA täsmäis koonsa puolesta. Sitä ei kumminkaan lähdetty muuttamaan enää takaisin vaan pysyi tuossa 21.3. Totesi että voi olla että on sitten muuten tulossa pitkä vauva koska mahan koon mukaan LA olisi tuo 21.3. Siellä pienokainen köllötteli pää alaspäin. Selkeästi olen liikkeet tuntenutkin kohdun yläosassa joten ei ihme. Istukka on takaseinässä ja kohdunkaulaakin oli onneksi vielä 5cm jäljellä vaikka rv12 lääkäri uhkaili sitä olevan enää 2,5cm.

Olo on oikein hyvä ja virkeä. Mieli tekisi puuhata jotain koko ajan. Eilen intouduinkin pesemään ikkunoita :)

Toiveikas84 & papu 21+6 :heart:

• Tykkää
Reactions: Nanna*83
Leo81 supistukset ovat epämiellyttäviä, mutta tärkeintä on, etteivät ne aiheuta muutoksia. Hienoa, että sinulla on kaikki hyvin. Kyselit syytä riskiraskauteeni. Esikoinen syntyi raskausviikolla 30 ja uhka ennenakaiseen syntymään on tässäkin raskaudessa. Diagnoosia en ilmeisestikään ole saanut, mutta kohdunkaulan heikkouden vuoksi olen ollut seurannassa. Diagnoosia ei anneta ennen kuin on kaksi keskosta tai 2 keskiraskauden keskenmenoa tai yksi molempia. Ilmeisesti minulla on kohdunkaulan heikkoutta, koska supistukset aiheuttivat jo merkittäviä muutoksia. Diagnoosia en ilmeisesti saa ennen kuin kriteerit täyttyvät.

Nippatäti kiitos kauniista ajatuksista ja sanoista, lämmittää sydäntä :heart: . Olen selvinnyt elämästä ilman kovin suuria kolhuja ennen raskauksia. Tällaisten vastoinkäymisten yhteydessä toki mietin, että miksi, miksi, miksi? Lisäksi tilanne on aiheuttanut paljon huolta, surua ja murhetta. Olen kuitenkin tajunnut, että ei niihin asioihin voi jäädä pitkiksi ajoiksi kiinni. Asiat on kohdattava ja ne käsiteltä. Niitä voi muistella, surra ja toisinaan kokea negatiivisia tunteita. Raja menee kuitenkin siinä, ettei asioista saa katkeroitua. Siinä ei pilaa kenenkään muun elämää kuin omansa. Mulla on nyt ollut vastoinkäymisiä, mutta mitään peruuttamaton ei ole onneksi tapahtunut. Ehkä tämä ei siksi tunnu kuin hetkittäin ylitsepääsemättömältä, vaikka toisinaan on hyvinkin raskasta. Kyse on loppujen lopuksi jokaisen subjektiivisesta kokemuksesta. Jotkut kokevat "pienet" ikävät asiat hyvin raskaina ja jotkut selviävät "rankoista" kokemuksista yllättävänkin hyvin. Suokaamme jokaiselle oikeus kokea asiat omalla tavallaan. Hassua sanoa, mutta nautin siitä, että vaikeista asioista voi selvitä voittajana! Kasvattava kokemus tämäkin, vaikka vielä en ole maalissa enkä siis voittaja.

HeidiHe! toivottavasti kaikki on hyvin.

Onnea hyvistä ultrakuulumisesta AToiveikas =) !

Viimeksi muokattu:
Nyt on tilattu tukisukkahousut :) Toivottavasti saapuu pian niin saa noi jalat helpotuksen! Tuksiukat ei vaan enää riitä!

Huomenna neuvola ja uus neuvolan täti, jänskättää.

"Herkkulakko" on nyt virallisesti alotettu ma, seuraavan kerran karkkia/suklaata jouluna! Persaus on levinny senverran että helpompi nyt rajottaa ku sit kevääl :)
Työkamu onneks lähti mukaan lakkoon, sil on paino varmaan sympatiasta noussu ;)

23+3

Rakenneultrakin oli meilläkin vihdoin eilen! Kaikki näytti hyvältä, vaikka vauva meinasikin piilotella navan alla päätään, joten pään ympärysmittojen ja aivojen katselu meinasi olla vaikeaa. Lopulta sitten mahan tönimisen ja minun pomppimisen jälkeen saatiin vauva sen verran eri asentoon, että saatiin tarvittavat mitat ja koko vastasi täsmällleen viikkoja: 419g.

Veikkaus sukupuolestakin saatiin, mutta pidämpä sen vielä salassa. :) Nimikin taisi samalla ainakin ensimmäisen nimen osalta varmistua, mutta katsellaan senkin osalta vielä siihen kun vaavi syntyi. (Vaikka kirjoitimme sen jo sairaalaan lähteviin esitietoihinkin) Oletteko muut jo miettineet nimiä oikeasti?

Kunnon 4D-kuvaa ei saatu kasvoista kun vaavi tykkäsi pitää käsiään naaman edessä ja yritti saada sormia suuhunsa. Muutenkin oli suloista katsella kun pikkuinen suu liikkui ja hauskalta tuntui myös kun kuvasta näki että vaavi potkaisi ja samalla liikkeen oikeasti tunsi mahalla.

Sitten ensi viikolla taas neuvolaan, jossa katsellaan sitten kelan papereita. :)

Nuska ja piipero 21+3

Nuska onnea hyvistä ultra kuulumisista! :) me saatiin kuva kun vauvalla on suu auki =D se on kyllä vähän pelottavan näköinen kun on ihan normaali 2d kuva. mut hauskasti näkyy =) Nimiä olen ihan vaan mielessäni miettinyt ja heitellyt miehelle ääneen, mutta en osaa sanoa ennen kuin vauvan näkee. koskaan ei ole meidän lapsi saanut sitä nimeä joka on ollut mahdollinen hätäkaste nimi. aina on mieli muuttunut sitten kun on vauvan nähnyt. itseasiassa miehelle joskus pohdin, että mitä jos tällä kertaa tehdäään amerikkalaisittain ja annetaan nimi jo ennen syntymää...=D ei lämmenny ajatukselle.

HeidiHen kuulumisia täälläkin odotellaan. Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Tikuliinalle kanssa voimia! Nimistä meillä on nimi jo tytölle valmiina, miehen kanssa katseltiin kovasti suomenkielistä nimipäiväkalenteria ja vahvistui aina vain se alkuperäinen mikä valittiin jo tekovaiheessa. Ei mikään muu vain tuntunut omalta =) Eka nimi on sellainen mikä sopii sekä suomalaiselle että englantilaiselle, kaksi muuta nimeä sitten ihan perienglantilaisia. Katsotaan kun se neiti sieltä pyörähtää maailmaan että näyttääkö nimeltään, mulle on ennenkin käynyt niin ettei se alunperin suunniteltu nimi olekaan tuntunut oikealta sitten kun pieni ihminen on maailmassa. Mulla loppuu sairasloma tänään ja huomenna lähden koittamaan taas iltavuoroa kirjaston tiskillä, toivottavasti nyt tällä kertaa ei tuu ongelmia. Huomenna sit poksuu taas, kauhean nopeasti menee aika.

Terveisiä sairaalasta. Ollaan kyllä jo kotiuduttu, mutta sinne tosiaa jouduttiin supistusten takia ja kovan painon tunteen takia joka ei sitten millään kotikonstein helpottanut :| Siellä olin sitten yön ns adalat lowdauksessa niin kun ne kätilöt siellä sanoivat. Eli sain lääkkeitä noihin supistuksiin. Helpotusta onneksi niistä sain, mutta nyt taas on samat vaivat tulleet takaisin ja en oikein tiedä miten tähän nyt pitäisi suhtautua :confused: Ajattelin, että huomenna varmaan soittelen suoraan äitiyspolille ja kysyn, että miten tähän nyt sitten pitäisi oikein suhtautua kun vaivat tulevat takaisin...
Onneksi supistukset eivät olleet mitään vielä tehneet ja kanavaakin oli jäljellä sellanen 4 cm eli ihan hyvin. Tosin ottivat kyllä tosissaan nämä jutut kun on esikoinen syntynyt ennenaikojaan :|

Anteeksi tuo omanapaisuuteni... Oli pakko tulla purkamaan jonnekin ajatuksiaan kun on itse hieman sekaisin näistä jutuista. Ei oikein tiedä miten tähän nyt pitäisi oikein suhtautua tai mitä pitäisi tehdä??

Kovasti odottelen myös tietoa HeidiHe:n tilanteesta. Tsemppiä sinne ja toivottavasti kaikki on kunnossa!!! :heart:

Nyt lähden yöpuulle!
Öitä!

Sannamary ja sissi 23+2

Yhteistyössä