*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

sahi, hyvä et kaikki oli pikkuisella kunnossa, kyl nää osaavat säikäytellä äitejään!:hug:

marionetille onnittleut tytöstä!:flower: toivottovasti pääset puhumaan kunnolla synnytyksen läpi kätilön kanssa ettei mitään jää kaivertamaan mieltä.

nippatäti mun puolesta voit perustaa salaisen ryhmän jos vain haluat ja on jaksuja siihen.=)

nyt alkaa tuntuu taas et omat jaksamiset on lopussa! kuopuksen kaa on arki alkanut olla haastavaa varsinki nukuttamisessa ja kun sitä ei saa päikkäreille tarpeeks nii osaa olla tosi kiukkuinen mut nyt tää aamu kun pisti toi isompi poika viel omat temppunsa kehiin nii soitin jo miehelle töihin ja pillitin sille etten jaksa enää.: / se soitti äidillensä joka tulee hakee pojan hoitoonsa. pääsen vähän helpommalla. huomenna onneks alkaa miehellä taas vapaa viikko! nyt peukut pystyyn et ton viikon aikana alkais jotain tapahtuu....

pepper& typy 39+1 ( meinasin olla viel viikossa 38 ) lähestyy.... lähestyy....
 
Onnea Marionetti pikkuprinsessasta! :flower:

Niittyvilla Meillä on kans menny aika eritekeskeisesti eilisestä lähtien. Eilen esikoinen teki pissit ja kakat housuun, sitten koira pasko kodinhoitohuoneen matolle ja tänä aamuna kuopus vääns ensimmäiset "selkäkakat"! Just kerkesin ajatella et pitäs pissivaippa vaihtaa jos kohta tekee kakat niin eikö samantien rusauttanu hirmu sonnat vaippaan! :LOL: Ja meillä on Pampersit käytössä et osaa se kakka niistäkin ulos tulla. Jos vaan on pissiä vaipassa niin isot kakat tursuu kyllä varmasti yli. Kaukalopussista Kannattaa laittaa se puku ensin paikoilleen kaukaloon ja sitten hahmotella reiän paikat niin sattuu kohilleen :)

Eilen oli eka ilta kun ei tarvinnu antaa korviketta, riitti se minun päivän aikana keräämä maito pullosta. Muutenkin ilta sujui oikein hyvin kun vauva simahti jo ysiltä niin sain laiteltua esikoisen ihan rauhassa nukkumaan. Könkkänä taisit ehdottaa sitä pumppaamista, minulla on sellanen ongelma et pumpulla en saa oikein irtoomaan maitoo. Vauva kun imee tissiä niin maitoo valuu ihan noronaan mutta pumpulla en saa maitoo irti muuta kun sillon kun tissit on ihan pinkeet. Mutta nyt kun maidontulo on tasaantunu niin näyttäs siltä että tuotanto vastaa aika hyvin kulutusta :)

Särö ja Jalo 3vko
 
Salainen ryhmä passaa kyllä mullekin, jos sinne vaan saa näin mahakkaanakin tulla loppuajaksi kärvistelemään. Oon aika varma että mulla menee vielä muutama viikko, ja haluaisin kyllä teidän vauvakuulumisiakin edelleen lukea.

Mulla kipeyty viime yönä jostain syystä oikea lonkka ja nyt ei meinaa löytyä oikeen mitään asentoa missä tuntuis hyvältä. Mutta ku ulkona paistaa aurinko ni mää taijan lähteä lenkille kokeilemaan vertyiskö se liikkumalla. Ainakin nyt tuntuu seisoessa/kävellessä kaikista parhaalta. Jos vaikka sais bonuksena muutaman supparin... ;)

Piula 39 POKS!
 
Onnea vauvoista kaz ja Marionetti!:flower:
En muista, milloin viimeksi kirjoitin, eli ketä olen onnittelut ja ketä en.

Taitaa tämä vauva-arki olla aika kakka ja pissavoittoista. Tänään aamulla kävin keittiössä naku tyttö sylissä, kun oltiin käyty pesemässä pylly. Siinä sylissä sitten töräytti kunnon kakat ja pissat lattialle. Oli kiva myöhemmin jynssätä kuivunutta kakkaa lattiasta.

Meillä oli eilen terveydenhoitajan kotikäynti. Niiskuneidin paino oli reilusti yli syntymäpainon (3090 g --> 3470 g), joten ensimmäinen neuvolakäynti on vasta kahden viikon päästä. Kyllä tuo tyttö viihtyykin tissillä.

SMV78 ja Niiskuneiti 13 pv
 
Onnea Marionetti! Toipumisia ja vauvantuoksuista arkea teille toivottelen!

Särö, auttasko jos pumppaisit samaan aikaan toisesta rinnasta, kun imetät vauvaa toisesta?? Tietysti aluksi vauva voi vähän hämääntyä oheistoiminnasta.

Kakkaohareita täälläkin. Eilen vauvalla lurahti yöunilla kakat vaipan sivusta meidän sänkyyn, tänään oli aamupäikkäreillä suhahtanut pissat samasta reunasta. Olen kyllä varautunut pugluihin ja ohivuotoihin, ja vuorannut koko meidän sängyn muovitetulla froteelakanalla. Siinä onkin sitten ilo pyöriä hiostavan muovin päällä yöllä hormoonihiessä :LOL: En kyllä käsitä, miksei vaippavalmistajat voi vuorata vaippojen 1-2 kokoja imukykyisellä stuffilla reunoilta asti, useinhan vaipan reunaosa on vain sellanen muoviläpäke, ja kuitenkin suuri osa pienistä nukutetaan kyljellään.. :mad:

Metsittyminen Täällä on tapahtunut pahemman luokan metsittymistä. Kipeä sektiohaava ja kuume on tarjonnut loistavan syyn kulkea löysissä verkkareissa (kuinka voikaan kaivata tavallisia alushousuja!), eikä metsittymiselle näy loppua vaikka olo on aikaisempaa parempi. Ruokapuolikin on ollut köyhänlaista, tervetuloa einesruoka ja kiinalainen take away! :D Tänään kävin lääkärissä, laitoin oikeat (äitiys-)housut jalkaan ja ihan jopa ripsiväriä ja tunsin itseni kyllä tosi tällätyksi..

HP (laiskanpulskea)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea jälleen jakautuneille! Ja Voimahalit sairastelijoille!:flower::hug:

Vauvan nimistä, meillä pojan nimi on ollut tiedossa jo kauemman aikaa. Poika tulee saamaan kansainvälisen nimen, joka on helppo lausua ja sukunimen äidiltä, siinäpä vanhanaikaisille sukulaisille sulateltavaa.:whistle: Sukulaisilta kuultua ”kyllä meillä on jo se vauvan nimi tiedossa, onhan se nyt selvää” sekä ”niin, ne teidän häät ovat sitten siinä samalla ristiäisten yhteydessä”:headwall: Villi veikkaus, ettei yksikään ole arvannut nimeä oikein ja toisekseen häitä ei ole tulossa eikä myöskään ristiäisiä.:stick::mad:

Metsittyminen/mökkiytyminen. Ei vuosi sitten olisi tullut mieleenkään lähteä ulos vaelluskengissä, miehen collareissa ja takissa täysin ilman meikkiä.:LOL: Perustelen asukokonaisuutta seuraavasti: miehen collarit ovat ainoat housut, jotka eivät purista ja ovat mukavat. Äitiysfarkut jotenkin ahdistavat lantion seudulta, ja korkean resorin vuoksi niiden jatkuva kiskominen ylös ja alas ei hirveästi huvita. :kieh:Miehen takki on ainut takki joka mahtuu enää kiinni tässä vaiheessa, sekin juuri ja juuri. Uutta takkia en viitsi näille viimeisille viikoille hankkia, siispä toivotaan että kevät tulee pikaisesti ja etuajassa. Vaelluskengät ovat ainoat kengät, jotka turvotuksen vuoksi mahtuvat jalkaan. Plussaa myös etteivät ne ole liukkaat. Pitkä miinus siitä, ettei niitä saa itse kiinni vaan toimitus vaatii aina miehen apua. Meikittömyys, jotenkin ei kiinnosta ollenkaan meikata kotioloihin, lähikaupan kassa taitaa olla ainut ulkopuolinen, joka minua aina silloin tällöin näkee. Synnärikuviin jos edes hieman panostaisi?! Mökkiytyminen taitaa olla jo aika vakavaa..:LOL:

(.)Viime yö oli oikea liskojen yö. Pissillä piti käydä 4 kertaa, heräsin hikoilun vuoksi ainakin yhtä monesti, sitten näin jatkuvia painajaisia ja lopulta vauva päätti järjestää bileet masussa. Närästys palasi ihan karmeana, epäilen että vauva on taas joko kääntynyt tai muutoin painaa jonnekin minne ei pitäisi? Kylkiluut ovat ainakin ihan hellänä.. Aamulla kellon soidessa olisin ollut valmis jatkamaan unia loppupäivän verran!:headwall:
Nyt on supistellut n.9 asti, ensimmäistä kertaa tällä tavalla pitkän kaavan mukaan, ei kuitenkaan säännöllisesti! En kyllä vielä ole valmis lähtemään synnytyspuuhiin, perutaan koko homma! :x Minua on alkanut arveluttaa tuo paikallinen synnäri ja olen jo harkinnut ”lomailua” kotiseudullani, jopa niin kovasti että mieskin myöntyi ideaan..:LOL:

Oli paljonkin asiaa, mutta nyt tilttaa sen verran, että on parasta yrittää ottaa päiväunet.. painotan sanaa yrittää. Päivällä nukkuminen ei oikein meinaa onnistua vaikka kuinka väsyttäisi.

Könkkänä 38+3
 
Onnea vauvautuneille!!

Julki-imetyksestä Esikoisen aikaan kyllä imetin kaupungilla käydessäkin, etsin kyllä vähän syrjäisemmän paikan, mutta kyllä imetin. Kyllä vauvankin pitää saada syödä, enkä todellakaan lähde mihinkään vessaan imettämään kun en itsekkään menisi sinne syömään. Jos joku paheksuu, niin on omien korvien välissä ja saa paheksua rauhassa. Imetys muutenkin on hirmu arka ja iso asia jokaiselle äidille. Me äidit ollaan itse omia pahimpia kriitikoitamme ja äiti on toiselle äidille susi tässä asiassa. Se jakaa vahvasti mielipiteitä ja ajatuksia ja nostaa paljon tunteita. Itse oon antanu pojalle korviketta lisäksi, etenkin iltaisin, jos yöt menisi vähän paremmin ja silti pieni tuntuu olevan kova syömään yölläkin. Esikoisen aikaan imetin 3kk ja sitten se loppui kun maidon tulo loppui. Tehdään niin kuin jokainen parhaaksi oman lapsen ja itsen kohdalla kokee, väärin ei kuitenkaan voi tehdä.

Vauvan kiltteys tuntuu kyllä itsestäkin hullulta kun ihmiset niin sanovat. Toki sillä tarkoitetaan vauvan helppoutta, mutta ei vauva voi olla tuhmakaan ja vaikka olisi kovin itkuinen ja hankala, niin ei se hänestä tuhmaa tee.

Salainen ryhmä voi munkin puolesta perustaa jo ja sinne oon mielelläni tulossa!

(.) Tänne ei ihmeitä. Vauva-arkea mennään, tissitellään, nukutaan ja vaihdetaan vaippaa. Poju on edelleen oma suloinen itsensä, rauhallinen kuin mikä, ei oikeastaan itke ollenkaan, parkaisee tai rääkäisee kerran jos asiaa on ja siihen se jää. Ääntä kyllä sitten tulee örinän muodossa, mitä pieni mies tekee aina etenkin kun kakkaa yrittää vääntää. Mieshän nimesi pojan pepputornaadoksi kun herra on kova pieremään, etenkin kun hoitopöydälle nostetaan alkaa pörinää tulla ja sitähän riittää! :D Yöllä poju herää edelleen 2-3h välein, päivällä syö tiheämmin ja on välillä pitkiäkin aikoja, n.3h kerralla, hereillä.

Nyt tekemään jauhelihapihvejä!

CL ja Aatu 3vk
 
Kaz ja Marionetti onnittelut !:flower:

Ehkäisy ennen raskautta söin e-pillereitä, mutta seuraavaksi haluaisin jonkin muun.. Kierukkaa olen miettinyt, mutta vielä en oo mitään päättänyt.

Julkinen imetys jaa a, en osaa vielä sanoa luonnistuuko se minulta. En kyllä paheksu, jos joku imettää julkisesti, pitäähän vauvan ruokaa saada! :) (Töissä on tullut nähtyä, kun vauvaa imetetään keskellä ruokaravintolan salia, siihen en varmaan itse pystyisi..)

Turvakaukalovaatetus meillä on useampi pussukka, jossa on hihat ja reijät vöille, ne on varmasti käteviä!

Vauvan nimet mies haluaisi perinteisemmän nimen, mutta minä haluaisin erikoisemman. Ei siis tule nimenvalinnasta helppoa :D Sukunimen vauva saa minulta.

( .) Huomenna taas neuvola, joka taitaa olla viimeinen! Jos/kun kerta ens viikolle saan sen yliaikaiskontrollin.. Viime päivät on kyllä tuntunut, että nahka ratkeaa kun maha on niin täynnä vauvaa :|

Millap 40+0 (!)
 
Onnea Kazille ja Marionetille!!!!:flower:

Meillä on vauva-arki nyt lähtenyt käyntiin ja on kyllä paljon uutta ja ihmeellistä asiaa tullut vastaan näin ensikertalaiselle.. Mun yksi parhaimmista kavereista on kätilö ja on kyllä puhelinlangat laulaneet välillä kun on saanut minua opastaa :)

Meillä tuo syöminen olisi mennä paremmin kun mun toisesta tissistä ei poika saa otetta kunnolla. Olenkin sitten joutunut sitä pumppailemaan. Vielä on hakusessa, että milloin annan pumpattua maitoa ja milloin vasenta tissiä. Olisko kellään vinkkejä? Pumpattua maitoa kun pitää lämmitellä ennen käyttöä niin tuntuu menevän hankalaksi sen käyttö.

Toinen asia mikä mietityttää on lapsen sylittely. Poika nukkuu tissille ja syliin helposti, mutta omaan sänkyyn jääminen on haaste.. Öisin menee about 40 minuuttia syönnin jälkeen ennenkin nukahtaa uudelleen. Ollaanko me tehty virhe ja pidetty poikaa liikaa sylissä?? Voih jos on näin kun toinen on vielä niin pieni, ettei millään malta olla pois läheltä...

HP ja Nopponen- pikaista paranemista teille.!!

Könkkänä- metsittymistä on täällä edelleen vaikka nyytti on jo kotona. Mulla ei mee mun vanhat vaatteet päälle eli täällä olen joko mammavaatteissa tai miehen verkkareissa. Tosi kauniina. Ja nää riivatun hormonit saa mut pillittämään joka aamu kun joudun edelleen mammavaatteita laittamaan päälle.

Nimestä- pojalle tulee helposti lausuttava kansainvälinen nimi. Toiseksi nimeksi tulee isän puolelta nimi joka kulkee suvussa. Se tosin pitää ensin hyväksyttää täällä Tanskan viranomaisilla kun se ei ole heidän hyväksyttyjen listalla.

Suolen toiminta- monilla pienillä tuntuu suoli toimivan... Pitäisikö alkaa vaihtaa vaipat täysi sadevarustus päällä :LOL:

Kwaidan ja muut kärvistelijät- I so feel your pain. Ei oo vielä unohtuneet mun viimeiset viikot/päivät raskaana. Se on kyllä tuskaa ja kaikki muut vaan tuntuu saavan vauvoja ympärillä. Ei tunnu reilulta! Eli hirmut tsempit teille kaikille! Me muut ollaan hengessä mukana!

Rena ja Poju 8 vrk
 
Onnea Amanda-80 potrasta pojasta :flower: :heart: hienon kokoinen poika!

Meijän kuopus lähes samoja mittoja :) saa nähä miten hän asukkaan kans käy kun tuntuu
masussa viihtyvän :)

Aippa3 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut uusista pienokaisista!

Rena:
Ei pientä voi pitää liikaa sylissä. Sylissä on tuttu ja turvallinen olo, kuuluu samat sydänäänet ja vatsan möyrinnät kuin kohdussa. Samanlainen souvi meillä oli esikoisen kanssa kun nukutettiin alusta asti omaan sänkyyn. Seuraavat lapset on saaneet nukkua vieressä, lapsi on viihtynyt ja vanhemmatkin saaneet nukkua enemmän. Kyllä ne sitten myöhemmin on siirretty omiin sänkyihinsä, kun eivät enää syöneet yöllä. Mutta ymmärrän, ettei kaikki halua nukuttaaa lasta vieressä.
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Rena, meidän tyttö ei nuku päivällä omassa sängyssään, vaan enemmän sylissä. Yöllä onneksi nukkuu omassa. Ja jos on rauhaton yöllä, otan viereen nukkumaan. Pitäs opetella kantoliinan sidonta, niin sais kädet välillä vapaaksi päivällä.
 
Onnea uusille vauvan saaneille :flower: Hienoa, että Marionetin odotus vihdoin päättyi, toivottavasti toipuminen alkaa pian ja pääset purkamaan tuntojasi synnytyksestä. Olisi myös mukava kuulla, miten Kazin synnytys sujui ja pääsittekö yhteisymmärrykseen miehen läsnäolosta tapahtumassa.

SaHi80 Ai kamala, toi on just mun (ja varmaan meidän kaikkien) pahin painajainen! Onneksi kaikki oli vauvalla hyvin :heart: Täällä on ollut viime päivinä melko lailla hiljaista toimintaa mahassa ja jonkin verran on saanut itsekin päätään vaivata liikkeillä. Aina olen kuitenkin ne vaadittavat liikkeet saanut, kun olen laskemaan ryhtynyt. Kyllä tämä loppuaika alkaa olla todella raskasta, kun vauvalla olisi jo kaikki valmiina ja hyvä tulla ulos, mutta joutuu kuitenkin odottelemaan ja stressailemaan ja miettimään, että mitä jos tässä vielä joku ehtii mennä pieleen..

Nippatäti Kiitos kerhon perustamisesta! Liittymispyynnön laitoin minäkin. Mites me tehdään tuon kerhon kanssa, otetaanko vain jo tässä ketjussa mukana olleet mukaan, vai saako sinne myöhemmin liittyä kuka vaan?

Rena Ei vauvaa voi liikaa sylitellä! Meillä tuo esikoinen nukkui alkuun lähes pelkästään sylissä, heräsi heti, kun yritti siirtää. Aika nopeasti siitä kuitenkin tottui nukkumaan myös muualla ja alusta asti yritettiin totuttaa omaan sänkyyn yöaikaan. Ihana, että teillä on alku lähtenyt sujumaan mukavasti :)

(.) Kiitokset tsempeistä kärvistelyn suhteen! Eilinen oli ihan pylly päivä, mutta eiköhän se tästä. Neuvolassa käyty, mitään kummempia siellä ei ollut, nyt vaan yliaikaiskontrollia varaamaan maanantaille. Olen täysin varma, että tämä(kään) ei synny itsestään, mutta eipä siihen käynnistykseenkään sitten ole enää kuin +/- viikko. Ehkä mä sen kestän.

*poks, poks* 41+0 :mad::stick::kieh::$
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä