*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Suuret onnittelut vauvautuneille!!

Täällä on mennyt tosiaan aika tuon pikkuisen hoiteluun ja muut asiat ovat valitettavasti jääneet taka-alalle :ashamed:

Meillä kun tuli synnytyksen jälkeen hieman takapakkia tuolla sairaalan puolella kun tyttö joutui ensin alhaisten sokereiden takia VVO:lle ja sitten vielä kellastuikin sen jälkeen joten sinivalohoitoihin jouduttiin. Nyt ollaan kyllä siis kotona ja arki alkaa pikku hiljaa sujumaan. Vielä meillä mennään max kolmen tunnin syöttö väleillä ja yritetään saada painoa nousemaan (sekin sitten tipahti tuolla sairaalassa aika reilusti). Tänään olisi kontrolli neuvolassa tuon painon suhteen. Uskon että se on nyt hyvinkin nousemaan päin sillä tytön ruokahalu on herännyt tässä jokunen päivä sitten. Sitä ennen tuo syöttäminen on ollut pelkkää ruoan pakkosyötäntää kun ei olis tyttö jaksanut millään syödä :(

Pakko myöntää että on ollut kyllä hieman raskas alku, mutta parempaan suuntaan menossa :) . Helopottaa heti kun tyttö suostuu yhteistyöhön :)

Tässäpä pikaiset kuulumiset... Yritän olla aktiivisempi jatkossa :ashamed:

Sannamary ja sissi 12 pvä
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Kiitos vastauksista rintatulehdus asiaan! Eilen oli tosiaan illalla kuumetta ja peiton allakin paleli. Ekalle yösyötölle heräsin tosi hikisenä ja nyt aamulla ei kuumetta ollu. Olo on kyllä aika avuton tässä tän asian kanssa. Ajattelin mennä saunaan nyt ja siellä yrittää hieroa. Vauvakin on kyseistä tissiä imenyt, ja kyllähän tuo keveni. Mut en tiedä onko tää ees saanu alkunsa mistään maitotiehye tukoksista, kun tässä oli nimittäin rikkinäinen toi nänninpää ennen tätä vaivaa, että liekö siitä johtuvaa? No kokeilen sitä saunaa vaikka tuntuu et ei tässä nyt oikein mitään osaa tehdä ja imettelen siitä rinnasta kanssa. Maanantaina sitte kyselen neuvolatätiltä jos ei helpota siihen mennes.. Tai sit soitan johonki jo aiemmin jos kuumetta alkaa taas kovasti olla ja tuntuu et mikää ei helpota ja etten mitään osaa tehdä.
 
kiitoksia uudesta ketjusta Kwaidan :heart:

Ja onnea taas niin monelle uudesta vauvasta ainakin bingo, mamiko ja särö!!! oliko muitakin vielä? kaikille kuitenkin. =)

Pixie: toivotaan että supistukset vahvistuu taas pian. :D



Omppulimu: Tosiaan tosi paljon kannattaa nyt tyhjätä rintaa ja lämmin vesi ja hieronta suihkussa toimi aika hyvin mulla. Mutta sitten kun se kuume mulla nousi kunnolla niin sitten ei kyllä enää hellittänyt kuin antibiootilla. mutta mulla oli kuume silloin jo yli 39 reilusti. kaurapussia kannattaa kans pidellä tai vehnä tyynyä.

Sannamary: Onneksi nyt olette jo päässeet kotiin. :heart:

Särö: mä varmaan teen sitten ihan samoin ja ainakin lueskelemassa käyn kun olen synnyttänyt ja melko varmasti kirjoitankin :heart: mä olen nyt ollut laiska kun ei jaksa kirjoittaa mutta kyllä tää tästä taas kun alkaa suurimman osan synnytyksen olemaan lähellä. =)

Sone: täällähän minä :D sulle lähettelen niitä supistuksia lisää =)

Minx: krampeist kyselittuolla muutama sivu sitten. Eli krampit alkaa helpottamaan selvästi. joko se raudan lopetus tai sitten vauva on vaihtanut asentoa. ainut miinus tässä on, että mun hb lähti heti laskuun ja se tuntuu olossa. neuvolassa tällä viikolla taas 112 joten sain sitten uutta rautaa tilalle. tuollaista nestemäistä litkua. samalla kun lopetin tuon retaferin niin nyt mun vatta ei toimi sitten millään. Että ei koskaan kohdin. :kieh:

6. päivä olis sitten se aika äitipolille jossa pallongi käynnistys jos vain suinkin on mitään kohdun suulla tapahtunut. vihloo ainakin niin maan perusteellisesti ja vauva unkee päätään tuonne alas, joten toivotaan jotta sen verran olis auki, jotta se pallongi saatais. kovasti olen nyt huhkinut ja lenkkeillyt ja ne kyllä aiheuttaa supistuksia kovastikin välillä. toivossa on hyvä elää. sitten ilmeisesti on edessä tabletti käynnistys jos pallongia ei saada. tai pahimmassa tapauksessa se sektio. ei houkuta sitten niin yhtään se vaihtoehto. Jotta saavat kyllä kokeilla käynnistää ensin noilla tableteilla jos pallongi ei ole enää vaihtoehtona. toivotaan, nyt että vauva ei ole kasvanut yli 4kg painavaksi. pelottaa sekin vielä, että tulee suoraan tuomio sektioon.

Leo rv 37+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Kwaidan Kiitokset uudesta pinosta!! :) Se on tosiaan nyt meidän kuu, huippua!! :) :)

Rintatulehduksesta Aina ei lämmin suihku tai kauratyynyt auta, mulle kävi näin. Monestihan voi olla, että lämpö pahentaa tulehdusta. Mulla auttoi rintaa tyhjentymään kylmä kaalinpää millä hieroin rintaa, millään muulla konstilla en saanut ylipingottunutta rintaa tyhjenemään. Vauvakaan ei siihen pystynyt, kun tissi oli kuin betoniporsas, josta ei saanut otetta.

Minx Onnea 3kg ylityksestä, niin se pikkuinen vain kasvaa :heart:

sone* jospa se h-hetki on aivan lähellä, jännää :D

pepper no enpä oo minäkään kuullu, että tuollaista voi sattua synnytyksen aikaan. Varmasti kurja vaiva :hug:

Könkkänä no olipas kyllä ikävä purkaus. Luulis isäsi muistavan hyvänä opetuksena tämänkin, jos ei kutsua saa. :hug:

niittyvilla niinhän ne sanoo, että ennen synnytystä saattaa olla ns. seesteinen hetki esim. unien kanssa, joten toivotaan lähestyvää synnytystä ;)

Aamulla käyty neuvolassa ja eipä siellä ihmeempiä. Kaikki ok, hb viikossa noussu yhden pykälän eli on nyt 116 (viimeks 115) :D. Uuden ajan sain ens tiistaille ja perjantaille onkin sitten seuraava aika. Todellakin toivon, että noille käynneille ei enää tarvitsisi lähteä ;) Tiistaina neuvolasta ollaan jo yhteydessä naistenpolille yliaikaiskontrolliin, joka pitäisi olla sitten siitä viikon päästä tiistaina. Sinne nyt viimeksi haluaisin.
Noh, jospa tämä ymmärtäisi pakata kimpsut ja kampsut nyt viikonlopun aikana, niin kuin olen tilannutkin ;)

Mulla on muuten valkkarin tulo ollut nyt kaks päivää huomattavasti vähäisempää, josko enteilis synnytystä? :p (keksitään nyt tikustakin asiaa, että löytyis niitä synnytystä ennakoivia merkkejä)

Alisa & Hippu 39+6 (Huomenna räjähtää ;) ) :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Heippa! Jos vielä mahtuu mukaan, niin ketjua alusta asti seurannut ja nykyisin palstaan
täysin addiktoitunut maalismami ilmoittautuu. Esikoisen odotusaikana kirjoittelin aktiivisesti,
mutta jouduin stalkatuksi - oman äitini puolesta! |O Kun otin asian puheeksi, että en tykkää
että hän lukee, äiti loukkaantui kovasti. Ja aivan varmasti seurasi kirjoitteluani sen
jälkeenkin vaikka väitti toista. Mutta olen niin kovasti saanut vertaistukea teiltä kanssasisarilta,
että tuntisin itseni petturiksi ellen ketjuun vielä viime metreillä liittyisi! Ja tuntuu, että teidän
kanssanne haluan tiedon lapsen syntymästä ja synnytyksestä ehdottomasti jakaa. :heart:

Jos siis mahtuu mukaan:

JellyBelly, 2. lapsi, LA 16.3. ja poika tulossa

...lisäinfoa sitten suljetulla (osastolla :D ) jota ehdottomasti kannatan
kunhan kaikki on vauvautuneet!

JellyBelly & BigBoy 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Meille syntyi poika 27.2.-13 klo 03.55. Kokoa poitsulla oli 51cm ja 3850g, rv 39+3. Sairaalassa ei netti toiminut, niin en päässyt aiemmin päivittämään, tänään päästiin kotiin. Synnytys meni hyvin ja nopsaan, kesti 3,5h kaiken kaikkiaan. Lueskelen ketjua ja teen paremman synnytyskertomuksen myöhemmin, nyt ruokaa pikkumiehelle ja sitten loppuperheelle.

CL ja poika 2vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvatuneille myös minulta :heart:

Kävin tänään taas äitipolilla lääkärissä, usein olen siis saanut siellä käydä tämän raskauden aikana, koska siellä on haluttu seurata miun tilannetta johtuen raskausmyrkytyksestä ja Hellpistä. Mutta nyt näyttää siltä että säästyn samoilta vaivoilta kuin viimeksi. Tänäänkin verenpaineet olivat vain 115/72 :) ja pissanäytteetkin olivat puhtaat. Lähinnä nyt tarkkailevat lapsiveden määrää, joka on ilmeisesti hiukan vähäinen. Joten ensi viikolla taas kerran lääkäriin, jollei tämän sintti itsekseen ala sitä ennen tulla ulos :D Täytynee ottaa kaikki ässät käyttöön.

MarsuS + typy 38+2
 
Kiitos Kwaidan uudesta pinosta! :)

Ja paljon onnea vauvautuneille, teitä on jo niin paljo et menee sekasin ketä on onnitellut. :)

Ja ihanaa vauva-arkea kotiin päässeille! :)

Täällä th kävi punitsemassa pikku miehen tänään ja 2,8kg oli jo poika painoa kerryttänyt. On kyl tissillä roikkunutkin tiuhaan. Reilu 300g viikossa, mielestäni melko paljon...

Paljonko Minx teidän pojalla viikossa paino noussut? Ja onnea 3kg ylityksestä... Josko mekin ensi viikolla? Onko ihan rintamaidolla kasvanut noin hienosti? Meillä vielä ainakin riittää oma maito mut välillä tuntuu et väsyttää syöttäminen jos alle 2h väleinkin vaatii... Mut kaippa se sit lisää sitä maitoakin tisseihin puolestaan. :)

Nyt taas huudetaan ruokaa... Joten kommentointi jäikin lyhyeksi!

Nopponen
 
kaz
Onnea CL pojasta :flower:

Tervetuloa uusille :)

Rintatulehduksesta Minulla oli maidon noustessa rinnat ihan kivikovat (eivät meinanneet päästää kotiin tulehdusriskin vuoksi, koska en saanut niitä laitoksella tyhjennettyä). Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos olisin jäänyt sinne vielä yhdeksi yöksi, enkä olisi päässyt saunaan, niin olisin lähtenyt sieltä antibioottikuurin kanssa. Painelin kovia kohtia niin kauan että ne pehmenivät ja säästyin siis rintatulehduksilta. Lämmin suihku ei ihan alussa auttanut yhtään vaan sauna ja lämpöpussit oli pelastus. Varsinkin sauna, että jos vaan on mahdollista käydä saunassa puristelemassa ja hieromassa niin sinne siis. Ja minullehan tehtiin sektio, jonka jälkeen ei suositeltu saunassa käyntiä ennen tikkien poistoa. Vanhempi kätilö oli kuitenkin sitä mieltä että nykyään kun ihmisillä on omat sauna, niin ne on sen verran hygieenisiä, että huolta tulehduksista ei ole.

kaz 38+4
 
Sone, 7h laittoi papereihin, ponnistus 11 min. Ilokaasulla pärjäsin melkein loppuun asti, sitten epätoivon hetkellä pyysin jotain ja laitto pudendaalin mut ei se minun mielestä paljo vaikuttanu. Kaikenkaikkiaan tosi hieno kokemus, ensisynnytyksen paniikki oli tipotiessään ja tunsin tilanteen olevan hallinnassani. Jos vielä kolmas tehtäisiin niin se tulis 100% luomuna! Kirjotan tarkemman synnytyskertomuksen sit ajan kanssa. CandleLightille onnittelut pojasta! Tervetuloa Nanso ja JellyBelly!
 
särö Ihana kuulla! :) Valaa uskoa minuunkin kun koitos on edessä ja se kipu pelottaa niin hemmetisti... Meinaan kupuiksen kohdalla kun kuume nousi niin kivunsietokyky alkoi tosiaan loppumaan ja synnytyksen kestokin oli se 14h.. No ponnistus oli hellpo, 11min :) Sitä odotankin synnytyksessä eniten :)
No nyt sit kolmosta suunittelee kun meni noin hyvin ;)
 
candlelightille onnittelut pojasta!:flower:

tervetuloa uusille!:wave:

kiitoksia ihanat kun jaksatte tälläisiakin juttuja kuin laskeumat!:hug: hp ei onneksi ole mitenkään kivulias toi laskeuma mutta hyvin, hyvin epämielyttävä ja kiusallinen kun tuntee että jotain ylimääräistä on jalkojen välissä. voi tulla joillekin jotka ovat synnyttäneet useampia lapsia ja jos on synnytykset nopeita ja rajuja niin kuin mulla. vie kyl jonkun aikaa (mulla n. 2kk.) et kohdunkaula palaa ylöspäin mut voi jäädä myös aika alas jonka sit voi onneks leikkauksella korjauttaa. enempi tää on vanhojen vaiva.
odotin kyl et synnytyksen jälkeen joutuu kärsii taas tästä mut ennen synnytystä en olis kaivannut.
nii ja muistakaa sit kaikki synnytyksen jälkeen harjoitella niitä lantoipohjanlihaksia nii välttyy suuremmilta alapää vaivoilta! mä oon ehkä ollut turhan laiska tossa asiassa!

kiva kuulla sinusta sannamary ikävää että oli aluksi huonompaa tuuria mutta ihanaa et kaikki on nyt hyvin ja kotona saatte olla!:hug:
 
Nopea kysymys!! Oliko/onko teillä vauva säännöllisten supistusten välillä erittäin aktiivinen? Itsellä aikaisemmin vauva ei ole millään tavalla ilmoitellut olostaan supistusten aikana, nyt supistuksia tulee säännöllisesti ja ne muutenkin tuntuvat erilaisilta ja vauva erittäin aktiivinen.?

Millipilli 39+4
 
Paljon onnea CL pojasta ! :flower:

Ja tervetuloa uusille :wave:

Omassa olossa ei ihmeempiä. Synnysytä enteileviä oireita syynään suurennuslasilla, mutta eipä niitä ole. Mutta luulen, et niinku esikoisenkin kohdalla, et sit ku ne supistukset alkaa, niin se on menoa. Toivon vaan, et se olis pian! Mullakin on seuraava neuvola ens tiistaina - päivä lasketun ajan jälkeen. Sanoinkin th:lle, että toivottavasti ei tarvi tulla sillon.

Niin ja tuosta rintatulehduksesta vielä, että kannattaa tosiaan hoitaa se nopsaan pois, koska mulla se yltyi rintapaiseeksi. Sitä en toivo kenelläkään, ja nyt meinaan kyl olla tosi tarkka rintojen suhteen.

SMV78 ja tyttö 39+4
 
millipilli, mulla alkaa mahassa möyrintä aina ku supistelee! Oon huomannu et silloin toi herää masussa tai sitte muutenvaa ärsyyntyy supistuksesta sen verran et alkaa oikomaa itteesä.

9kk ja syntymä -video, joku muinoin linkitti 2plus sivuilta sellaisen videon jonkun kuun pinoon, mutten enään löytänyt sitä. Mistähän se löytyis? Oli musta aika hyvä ja haluaisin näyttää sen miehellekkin.:)
Siinä havainnollistettiin hyvin, miten se vauva syntyessään tuolta mahtuu pihalle ja kuinka paikat antaa periksi synnytyksessä..


greentea1 36+4
 
Viimeksi muokattu:
pepper: Onpas kyllä ikävä vaiva sinulla. : / Mä oon yrittänyt nyt sektion jälkeen tehdä lantionpohjanlihaksia mut musta se on niin ärsyttävää! En tiiä mut musta tuntuu jollain lailla ikävälle tehä niitä... Johtuneeko siitä et ovat ihan rapakunnossa vai enkö vaan osaa jännittää oikeita lihaksia sittenkään? Silti sitkeesti yritän päivittäin tehä ku muistan...

Joku kyseli synnyttäneiden pissan karkailusta täällä aiemmin... Mulla ei sellaista onkelmaa oo ollu koskaan, ei raskausaikana eikä sen jälkeen nyt eikä esikonkaan kohdalla... onneksi! :)

Oli myös kysymys minkä kokoisia vaatteita keskosena syntyneet käyttää... (sori en muista nimimerkkiä ja siitä kysymisestäkin on jo aikaa, yhtäkkiä muistin alkaa vastata.. :) ) Meidän poitsu käytti ja käyttää edelleen 44cm vaatteita... niitä on muutama, lindexiltä ostettuja... Muuten menee 50cm, mut ne on isoja, edelleen vaikka kohta hipoo jo 3kg paino, edelleen parhaiten istuu 44cm bodyt. :) Hoikka poika! ;)

Mun tyttöjen ilta sit peruuntui huomiselta. :( Yks sairastui ni päätettiin siirtää leffaan menoa... Onhan se toki tulossa edelleen tulevaisuudessa mut oisin niin halunnu käydä pari tuntia jossain muualla täältä tissityksen keskeltä... (ei sillä, nautin imetyksestä. :) ) Noh... pääseehän sitä joskus kuitenki... ku parantuu kaverikin mukaan. :)
Oletteko vauvautuneet jo liikkuneet vauvojen kanssa kaupoilla ja kyläillyt ystävillä? Mulla on kauhee pöpö kammo myös, niinku täällä oli puhetta muillakin... Niin paljo liikkuu pöpöjä et en oo viel käyny vauvan kans ku vaunuttelemassa. Kaupassa käyty vuoronperään miehen kans... En uskalla viedä poikaa mihinkään ku joka paikassa on joku sairaana tai nuhassa. Kivahan se on olla kotonakin mut ku makasi loppu raskauden täällä kodin vankina ni nyt ois ihana päästä kyläileen kavereilla vauvankin kanssa... Pitää vaan malttaa oottaa et vauva vahvistuu entisestään ja pöpöinen aika alkaa mennä ohi... : /
Huomenna pojan laskettuaika... hurjaa et poika on jo kuitenkin 5vk tänään silti jo... Enpä suunnitellut tätä tällätavoin silloin syksyllä... :)

Nopponen ja oikein uninen poitsu nukkuu jo kolmatta tuntia pinniksessään... :)
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa! =)

Onnea CL pikku prinssistä:heart:
ja Kiitos Kwaidanille Meidän kuun listan päivityksestä =)

Juuh..tänään käytiin siis synnytystapa-arviossa ja leikkauspäivänkin sain tietää...eli meidän pojun pitäsi syntyä leikkauksella 12 pvä (viikot silloin 39+2) hui...nyt alko jännittämään...


Jemimi ja pikku-ukko 37+5
 
Viimeksi muokattu:
CandleLightille suuret onnittelu poikasen johdosta! :flower: Ja samalla tervetuloa uusille!

Maraisille tsempit unettomuuden kanssa, mulla ko. vaiva oli pahimmillaan keskiraskauden tuntumassa joskus joulun huiteilla! Helpotti onneksi, ettei ole ihan sieltä loppuvuodesta saakka kaikkia öitä tarvinnut valvoa. Mutta turhauttavaa se on, enkä ainakaan itse keksinyt mitään kikkakolmosiakaan, joten koita kestää! Kroppa totuttaa sua kohta alkaviin yövalvomisiin ;)

Niittyvilla, ei mullakaan hirvesäti enempää taida potkareita olla, ajattelin pärjätä alkuun ja ostaa sitten lisää, jos tarvii, kun en usko tuon kokoisten niin kovin kauaa menevän, niin olisi tuntunut tyhmältä hamstarata varastoon niitä useita!

OivaAino, olen aika kova hikoilemaan ja todennut lukuisien kokeilujen perusteella Rexona Maximum Protection -dödön ylivoimaisesti parhaaksi, oikeastaan ainoaksi, mikä auttaa. Apteekin dödöt (tai saahan tuota ko. Rexonaakin apteekista) tai mitkään kalliimmaat Biothermit ym ei ole antanut samaa lopputulosta. Tuota Rexonan "voidemaista" laitetaan aina puhtaalle iholle esim. illalla suihkun jälkeen, eikä sitä tarvi lisätä eism aamulla. Helppoa ja tehokasta!

sannamary, miten teidän neukku meni, oliko painoa tullut?

( . ) Tänään käyty nyt sitten äitipolilla, eipä siellä loppupeileissä mitään ylläreitä tullut. Vauva perätilassa ja on ollut jo pitkään, painoarvio nyt 3096g, eli aivan keskikäyrällä. Kääntöyritys jäi hyivn lyhyeen, kun lääkäri totesi vauvan olevan jo laskeutunut ja pepun kiinni tukevasti lantiossa. Kohdun kaula pehmennyt ja auki 2 cm, kanavaa jäljellä 2,5cm (!! hui!) Kävin magneetissa pelvimetriassa, josta saa tulokset maanantaina. Jos omat lantion mitat riittää, tilanne vaikuttaa hyvin edulliselta perätilasynnytykselle. Päätös tosin on sitten täysin mun harteilla, jota en olisi halunnut. Mutta lääkäri jutteli asiasta meidän kanssa pitkään ja olin paljon jo lukenut tietoa etukäteenkin, ja jos kaikki tosiaan kunnossa (istukan sijainti, vauvan koko, tarjonta, vauvan pään asento, lantion koko, käyrät ym), ei mulla toisaalta ole mitään syytä mennä sektioon. Parempi olisi, kun synnytys lähtisi luonnollisesti käyntiin. Mutta seuraillaan vielä!

Könkkänä onpa ollut tyhmä kätilö, kun väittää, ettei asialle vielä kannata tehdä mitään. Mun kohdalla kävi oikeastaan nyt juuri niin, että koska viikot jo niin pitkällä, vauva on juntannut peppunsa kiinni lantioon, eikä käännöstä sen takia enää saatu onnistumaan. Joten nimenomaan olisi pitänyt ajoissa yrittää! Tuo sinun tilanteesihan riippuu nyt sitten paljon vauvan tarjonnasta, jos tosiaan on lopussakin kylki edellä tulossa, niin varmaan ei alatiesynnytys onnistu, mutta mitäs mieltä olet - lähtisitkö synnyttämään perätilaista alakautta?

Tuosta hätäsektiosta, tänään mulle lääkäri jutteli, että hätäsektioita esim TAYSissa on kaikista sektioista alle 1%, eli ne on oikeasti todella harvinaisia. Sen sijaan kiireellisenä sektioita tehdään kyllä paljon, mutta kiireellisyys tässä ei tarkoita mitään paniikkia, vaan tilanne etenee käytännössä täysin samoin, kuin suunnitellussa sektiossa (ei nukuteta, isä pääsee mukaan jne), mutta päivää vaan ei oltu sovittu etukäteen vaan sektio tehdään lyhyellä varoitusajalla, joka voi olla 0,5h tai yhtä hyvin 6h! Näistä tiedoista jäi mulle mieltä rauhottava fiilis :)

Como, miten siun kohdalla, päädyitkö itse sektioon vai oliko siihen joku muu syy (vauvan koko tai asento, lantion koko tms?) Mielenkiinnosta kyselen, kun omassa tilanteessa päätös nyt taitaa olla täysin mulla itsellä, näyttää kaikki kriteerit ja edellytykset alatiesynnytykselle olevan perätilasta huolimatta ja alan olla sillä kannalla, että se olisi paras vaihtoehto, jos ei ihmeitä ilmene. Riskit on molemmissa vaihtoehdoissa omansa, mutta sekä vauvan että oman itseni kannalta alateisynnytys olisi parempi, kuin sektio. Mietin sen myös niin, että jos ei tilanne etene toivotulla tavalla, niin lääkärihän on koko ajan vieressä, seuranta todella tarkkaa ja leikkuri valmiina, jolloin voidaan kuitenkin tehdä sektio, jos jotain tulee.


Kivaa viikonloppua kaikille :))

Ssaraa & Nuppu 37 + 2
 
Huhtikuun ketjusta taalla vierailen. Olisi kysymys jo synnyttaneille.
Synnytys lahtenyt kayntiin vesien menolla niin onko ennen sita ollut jotain poikkeavaa esim. supisteluja, vauva potkinut paljon? Olen lukenut etta moni on kuullut napsahduksen ennen vesien menoa mutta onko jotain muuta?

mindi 16 33+0
 
Onnea CandleLight pienestä prinssistä :heart:

Kwaidan kiitos uudesta pinosta

Tervetuloa uusille :)


JEEEE meidän kuu vihdoinkin! Paljon olette jo kerenneet kirjoittaa tämän päivän aikana, mukava kun aktiivista porukkaa. Itsellä jää vaan kommentointi monesti välistä kun en kerkee kovin kauaa istua koneella ja illalla ei jaksa enää sitten kun lapset jo nukkumassa :)

Täällä ei merkkejä että synnytys olis edes lähimainkaan sunnuntain supistelujen jälkeen. Olen yrittänny unohtaa koko toiveen että syntyis jo,jos se vaikka sit lähtiski käynnistyy se synnytys :LOL: epätoivoista ei suinkaan :D Nyt mentävä lepäilee ja tehdä liikelaskentaa kun vauva ollut aika vaisu tänään :(

Katjuliisa ja neljäsnapero 37+3
 
Aha, täällä olikin uusi pino :) siirrän tämän tänne.


Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight
"Meille syntyi poika 27.2.-13 klo 03.55. Kokoa poitsulla oli 51cm ja 3850g. Sairaalassa ei netti toiminut, niin en päässyt aiemmin päivittämään, tänään päästiin kotiin. Synnytys meni hyvin ja nopsaan, kesti 3,5h kaiken kaikkiaan. Lueskelen ketjua ja teen paremman synnytyskertomuksen myöhemmin, nyt ruokaa pikkumiehelle ja sitten loppuperheelle.

CL ja poika 2vrk"

Taidettiin olla samalla osastolla, olin ainakin bongaavinani sinut parilla kertaa ;)

Me siis vielä sairaalassa. Vauva joutui tänään valoihin kohonneen bilirubiiniarvojen takia. Mikä tietysti oli tiedossa kun hiukka ennenaikaisesti syntyi. Paino on myös laskussa ja imetys takkuaa kun pikkuinen on aika väsy :/ plääh... Huomenna EHKÄ aikasintaan illalla kotiin. Kova on ikävä miestä ja muita lapsia vaikka täällä käyvätkin mutta jospa tämä tästä.

Vauvautuneille onnea ja muille tsemppiä!

Terkuin, väsynyt muumis ja superihana miinuli 4vrk
 
Viimeksi muokattu:
Hurjan paljon vauvaonnea CandleLight ja perhe! :flower:

mindi16 minulla kuului mahasta kaksi kertaa "poks" ja sitten alkoi lapsivesi valua - kuulostaa hullulle, mutta niin vain kuului. ;) Ja minulla lapsivesi valui koko synnytyksen ajan - luulin, että se on kertaluontainen juttu, mutta eipä ollutkaan.

Bingo aivan samoin minäkin olen käsittänyt eli maitotiehyeen tukosta hoidetaan lämmöllä ja rintaa tyhjentämällä (siinäkin voi lämpö nousta hiukan) ja varsinainen rintatulehdus vaatii abtibiootit. Rintatulehduksessa kuume nousee 39-40 asteeseen, tulee vilunväristyksiä, päänsärkyä ja rinnassa on turvonnut ja punoittava alue. Tällöin ohjataan imettämään tulehtuneesta rinnasta ahkeraan (väh. joka toinen tunti) - myös lääkityksen aikana, sekä hoitamaan lämmöllä ja lepäämään. Joku mainitsi kaalinlehtien käytön maitotiehyeen tukoksen hoidossa. Olen kuullut saman: kaalinlehden solukko rikotaan haarukalla tms. ja kaalinlehtiä laitetaan rintaliiveihin. Käsittääkseni ne lämmittävät ja hoitavat tukosta. Lehdet vaihdetaan muistaakseni noin 15 min pästä. Lanoliinia (Lansinoh) sisältävää rasvaa saa sekä apteekista että vauvatuotteita myymistä liikkeistä sekä isommista ruokakaupoista (esim. Prisma). Tätä rasvaa kannattaa laittaa nänneihin, varsinkin, jos ne ovat menossa rikki/iho on arka. Lanoliinia ei tarvitse pestä pois, vaan silloin voi imettää normaalisti. Rintojen ihon rikkoontuminen altistaa rintatulehdukselle, kuulema.
 

Yhteistyössä