*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Tsemppiä h-hetkeen nyt jo niin monelle:heart:
Täällähän satelee vauvoja !!!
Mie nyppäsin kirpulta eilen nenämahaletkun pois. Neiti ahmii siihen malliin maitoa, ettei olla tarvittu mokomaa tiellä olevaa kapistusta enää.
Oudolta näyttää kun ollut syntymästä asti se piuha ;)

Jakselkaa vielä hetki mahojenne kanssa, pian on vauva jokaisella kainalossa.

Zuza ja kirppu
 
syömisestä sairaalassa tarjottiin ruoka, kun oli kirjautunut sisälle. Sitä vaan ei pystyny syömään, kun oli niin paha olo, ja oksennus multakin lensi. Isälle ei oo mitään tarjolla, eli sille kannattaa jotain ehkä ottaa mukaan.

imetyspaidoista olen noita boobin kans hankkinut ja muita merkkejä myös. Huutonetistä saa käytettyjä, ettei kaikkea tarvi uutena ostaa.
 
Jokohan tämä olis viimenen masukuva...?



Just tuossa mietin et oispa nyt hyvä sauma lähtee synnyttämään kun mies tulee illalla reissusta kotiin ja minun äidilläkin olis pitkä viikonloppuvapaa. Mut eihän se niin mene :) Ei mulla oo mitään tuntemuksiakaan vielä, esikoisen synnytystä enteili kuitenkin edellisenä päivänä hieman jomottavat selkäkivut. Mutta toivossa on hyvä elää, kyllähän tässä alkaa jo aika malttamaton olemaan kun lukee muiden vauvauutisia :) Ja palsta-addiktio sen kun pahenee, esikoisen kans käytetään täs koneella melkein kyynärpäätaktiikkaa, poika haluis kattoo Pingua ja minä Kaksplussaa :LOL:

Särö ja Jalo 38+6
 
Marionettiko kyseli niistä imetyspaidoista?? Kohtuu edullisia imetyspaitoja löytää ihan Henkkamaukan nettisivuilta.. Lindexillä oli myynnissä imetystoppeja, joita myyjä suositteli kovasti, niistä ei omaa kokemusta. Itse olen myös tykännyt eniten noista Boobin paidoista tai ylipäätään paidoista, joissa siis kaksinkertainen yläosa..tämä mahdollistaa imettämisen ilman, että omat mahamakkarat tai puoli tissiä on näkösällä. H&M paidat on sen sijaan sellasia, joissa on piiloluukut tisseille, eli vauva pääsee kätevästi rinnalle, mutta tissiä on näkyvillä enemmän..

Esikoinen oli kovan luokan pugluvauva, ja vinkkaankin, että pinnasänkyä voi nostaa pääpuolesta (kuin flunssassa ikään) esim. puhelinluotteloilla tms. Auttaa myös vatsan kuplavaivoihin. Vauvahan on vähän kun ravisteltu, hiilihapollinen limsapullo ja pieni kohoasento on vauvan kannalta helpoin asento poistaa ilmakuplia mahasta.

Oma napa
Katkonainen yö, väsynyt äippäliini. Neuvolassa ei erityisiä.. hemoglobiinit noussu kohtuulliselle tasolle, minkä olenkin huomannut, kun veri on lakannut nenästä juoksemasta. Vauvan syke 155, kuka osasikaan kertoa, miten sykkeistä ennustaa sukupuolta..???

SiivousÄssä käytössä, pesukone laulaa, pesin ikkunat ja nyt pidän pientä huilitaukoa verhojen vaihdosta, että supistukset laantuu. Jos voimat riittää, imuroin ja pesen vielä lattiat, ennenkun alan väsäämään ruokaa.

HP 37+
 
Kiitos Piikunen ja Pepper kun kerroitte pölhölle noista sairaalan vaatetus- ja alkkarikäytännöistä :). Kaikkea sitä tosiaan ehtiikin ihmetellä, mulla on liikaa aikaa miettiä tyhmiä... :D

Imetyspaidoista Boobit on tosiaan kalliita enkä itse voi uutena ostaa rahatilanteen takia, mutta niitä on paljon myynnissä Huutiksessa ja Facebookissa on ryhmät äitiys- ja imetyskirppis sekä äitiysvaatekirppis joissa Boobeja on paljon myynnissä. Käytetyilläkin on aika kovat hinnat, en ole vielä tohtinut ostaa. Oon ostanut normikirppikseltä kaksi H&M imetysteepparia ja ajattelin tutustua Elloksen tarjontaan seuraavaksi.

Mun tätini soitti tänään ja käski "nauttia loppuraskaudesta kun vauvaa ei vielä ole". Huomaa kyllä, että on lapseton kun tuollaisia päästelee suustaan. Hermostuin ja sanoin että eipä oikein voi nauttia, kun olen yksin kotona kaikki päivät miehen ollessa aamukasista duunissa klo 19-20 saakka. Liitoskipujen takia mitään ei voi oikein tehdä, kipeiden nivusten ja lonkkien sekä jättimahan yhdistelmä aiheuttaa sen, että kenkien ja housujen laittaminen jalkaan on hankalaa ja poistuminen kotoa vaikka koiraa pissattamaan on älyttömän ähräämisen tulos. Lisäksi RaDi ja ruokavalion kyttäys sokerimittauksineen sormenpäät hellänä lisää tätä "iloa".

Että nauti siinä sit, näistä kaikista pääsee synnyttämällä, varsinkin niistä samperin verikokeista :vampire:. Täti meni vähän hiljaiseksi... Ajatteli varmaan, että ihme nega-asenteinen valittaja ku tuli kauhee purkaus :x. Oon niin väsynyt tähän loppuraskauden tukalaan oloon etten jaksa kuunnella tollasta "nauti nyt kun vielä voit mennä vapaasti ilman vauvaa" -p*skaa. Kun ei se todellakaan niin ole.
 
Viimeksi muokattu:
Voi, moni vauva on jo päässyt tähän maailmaan, ONNITTELUT KAIKILLE :) Ja tsemppiä parasta aikaa tositoimissa oleville :)

Imetyspaidoista. Itse ostin myös tuolta Riemulista Boob-merkkisiä ja vaikuttavat kyllä laadukkailta ja istuvilta. Yksi "before&after" -paita on ollut nyt raskausaikana käytössä silloin tällöin ja tyytyväinen olen, vaikka sai niistä kyllä pulittaa pitkän pennnin...

Lapsivesien menosta juuri eilen neuvolassa sanottiin, että ei ole senkään jälkeen kiire, vaan voi käydä suihkussa ihan rauhassa, pakata kassin ja syödä vaikka jotain ennen lähtöä. Siis lähtöä omalla autolla sairaalaan.... Hmm, moni on maininnut, että on neuvottu tilamaan ambulanssi jos vedet menee?!?

Nukkuminen on hankalaa täälläkin... Nimimerkillä kolmesta kuuteen valvominen ei ole kivaa. Varsinkaan jos kahdeksalta täytyy olla neuvoassa. Väsyttäis kyllä, mutta ei saa nukuttua. Ja vatsakin on ollut kipeä monena yönä, vaikka ei varsinaisesti ole supistellut. Parasetamolia on joutunut silloin tällöin nappaamaan... Ja vessassa saa ravata enemmän ja vähemmän varsinkin yöaikaan!

Itse ostin Ainun kertakäyttöisiä liivinsuojuksia. Niissä taisi olla kans tarra. Aiempaa kokemusta ei ole, kun esikoinen tulossa, joten tää vain osu kaupassa käteen :D Maidosta ei kyllä ole vielä tietoakaan....
Muutenkin alkaa kyllä olla kaikki tarpeellinen (ja varmaan jotain tarpeetontakin) hankittuna, vaunut ja sänky kun vielä saapuisi liikkeeseen, kuukausi sitten on tilattu...

Kylläpä on inhottavaa tuollainen stalkkaaminen!!! Ilmeisesti tuollaisilla ihmisillä ei todellakaan ole omaa elämää, jos pitää jonkun tunnistamansa henkilön kirjoituksia seurata!! :( Suljettua ryhmää kannatan minäkin!

Tutista muuten sanottiin täällä päin, ettei kahteen viikkoon (muistaakseni) suositella ollenkaan! Jotta ei vauva ime sitä nälkäänsä ja vaikuta sitten imettämiseen. Meillä ei siis tutteja ole vielä ostettu ensimmäistäkään, eikä sitä sairaalakassista löydy, kun ei saa käyttää...

Oma olo tuntuu ihan norsulta... Vauvelilla oli painoa viimeisessä eli 36+2 ultrassa arviolta 2,8kg... Turvotuksia on, laskettuun aikaan muutama viikko. Hohhoijaa, sais tulla jo...

Jojona 37+4
 
Nanna: Ei välttämättä ole mitään syytä huoleen, vaikka paino ei nousisikaan, se on niin yksilöllistä paljonko tulee ja missä vaiheessa. Mulla on tullut vuoden alusta enää noin 1 kg painoa ja ympärys pysynyt samana. Olen ollut viime viikkoina pienen sf-mitan ja perätilan takia ultrassa pariin kertaan ja siellä on todettu, että vauva kasvaa normaalisti. Kätilöt/lääkärit eivät ole olleet huolissaan mistään mitoista, ovat vain painottaneet, että tärkeintä on, että vauva liikkuu. Ja sitähän tämä meidän ´rymy-eetu´ ainakin tekee :LOL: Toivottavasti sielläkin :)
Jos painoasia kovin stressaa, niin kannattaa pyytää päästä ylimääräiseen ultraan, jossa nähdään, että istukan virtaukset ovat normaalit ja että vauva on hyvän kokoinen :)

Como 36+6
 
Viimeksi muokattu:
jojona vesien menosta ei ole mikään kiire lähteä sairaalaan jos vain vauvan pää on kiinnittynyt, sitä ne kokeilevat neuvolassa. mut aina kannattaa soittaa synnärille vaik pelkästään vedet menis eikä olis suppareita, tekevät kysymyksiä ja suosittelevat koska näytille. sekä lapsvesi ei saa olla vihertävää koska silloin se meinaa et vauva voi olla kakannut sinne veteen ja silloin on hyvä lähteä sairaalaan samantien. mutta jos pää ei ole vielä kiinnittynyt vesien lähtiessä nii sit pitää olla makuuasennossa ja soittaa ambulanssi paikalle koska silloin on suuri riski et napanuora plumpsahtaa esille ensin ja sit on vauvan hapensaanti vaarassa.:)

ei ainakaan vielä ollut ilmestynyt vauvauutisia...:D
 
Omppulimppu hurjasti onnea!!! :)
Muoks. Siis onnea hurjasti omppulimu! :) (En ole osannut kirjoittaa)

Mää vielä odottelen, seitsemältä takasin ja jos mitään ei tapahdu niin en kyllä enään kotio lähde yöksi enää, meillä ei silloin ole edes autoa, aamulla olis vesienmenosta reilusti yli 1,5vuorokautta niin kai se tulehdustiskikin alkaa olla jo suuri! Täytyy vaan pitää vaan oma pää ja sanoa että ei en lähde kotiin :D
 
Viimeksi muokattu:
Synnytysvaatteista meille ainakin sanottiin perhevalmennuksessa että oltais pelkässä sairaalapaidassa, eli että ei sais olla ees rintsikoita siellä alla. Lähinnä kai sen takia että jos tulee kiire hätäsektioon ni on sitten mahdollisimman valmiina. Mutta mua rupes sitte semmonen epäilyttää (en kyllä kehdannu asiasta kysyä...) että miten siinä ohuessa paidassa pitäis muka tareta palelematta??? Oon normaalisti kauhea vilukissa, ja vaikka nyt raskauden aikana on vähän paremmin tarennu ni silti saa olla aina paljon päällä. Kaipa ne sitte antaa vaatetta päälle jos alkaa hampaat kalista... :D

Nanna mulla on nyt 3 neuvolamittauksella eli kuukauden ajan (viikot 31-35) ollu paino sama ja sf-mittakin noussu vaan 1 cm. Ei ollu hoitaja kuitenkaan mitenkään ihmeissään tai määränny mitään lisätutkimuksia. Tänään oli siis viimeksi neuvola ja 2 viikon päästä sitte lääkäri, katotaan miten homma siihen mennessä etenee. Vauva liikkuu kuitenkin normaalisti ni en jaksa huolestua. :) Ipana on myös siirtyny tänä aikana pysyvämmin oleilemaan rt:aan, ni vaikuttaisko sekin sitten....

Piula + poju 35+1
 
Paljon onnea pienestä tytöstä Omppulimu ja kaikki muutkin jo nyyttinsä saaneet :heart:

Täällä onkin jo paljon syntyneitä :) Jännät paikat taisi parhaillaankin olla ainakin Emsulilla, Mammutilla ja Nippatädillä. Tsemppiä kaikille koitoksiin!

Salainen ryhmä kuullostaa kyllä hyvältä ajatukselta. Itsekään en aivan kaikkea ole viitsinyt tänne kirjoitella. Harmillisia tuollaiset kyttääjät ja kehtavat vielä tulla sanomaan asiasta kasvotusten..

( . ) Tänään käyty kasvukontrollissa ja kaikki hyvin. Pikkuisen painoarvio tällä hetkellä 3050g, menee hieman keskikäyrän yläpuolella joten kasvu tasoittunut selvästi. Ei tarvitse pelätä jättiläisvauvaa, hyvä niin. Lääkäri arvioi painon olevan LA:n tienoilla n. 3,7kg. Olen niin helpottunut että alatiesynnytys onnistuu jos nyt muuten kaikki sujuu hyvin. Toiveena kun olisi pikainen kotiutuminen synnytyksen jälkeen. Kohdunkaulaa jäljellä vielä 3cm mutta kohdunsuu pehmentynyt. Eli jonkin aikaa tässä vielä yhdessä koossa ollaan varmasti :)
Vauvalle on kotiutumisvaatteet pakattuna jo valmiiksi ja omakin sairaalakassi osittain kasassa. Taidan jotain herkkuja hakea kaupasta kassiin mukaan ja tutti pitää vauvalle keittää vielä :)
Täällä onkin oikeastaan kaikki valmiina vauvaa varten. Ensi viikosta lähtien alan kyllä kokeilemaan kaikenlaisia temppuja että pienokainen lähtisi syntymään :) Miten niin malttamaton :LOL:

Täytyykin palailla paremmalla ajalla kirjoittelemaan enemmän..

Toiveikas84 & papu 36+0 POKS :heart:
 
omppulimulleonnea pienestä prinsessasta :heart:

tsempit nippatätille ja emsulille ja sektioon oli menossa joku tänään kanssa tsemppiä hänellekin (nimimerkki unohtui jo :ashamed: )

(.) Ei kummempia,samat kivut ja vaivat jatkuu. Neuvola oli tänään ja vauva on kiinnittynyt muuten ei mitään ihmeempiä sielläkään ollut. Tuo kiinnittyminen ei vaan meinaa mitään että synnytys ois lähelläkään :( Vaan kyllä alapäässä tuntuu että on kiinnittynyt. Nyt ei kerkee muuta.


Katjuliisa ja neljäsnapero 36+2
 
pepper83 Kiitos selvennyksestä :) Mutta itseasiassa pää ei ole kiinnittynyt vielä ja tuollaiset ohjeet sain... Jos niin käy, että vedet menee, niin taidan kyllä oman mielenrauhan vuoksi soitella suoraan sinne synnärille ja kysyä neuvoja...

Mitäs kokeneemmat muuten sanoo kaikenmaailman sterilointilaitteista, tuttipulloille yms? Onko tarpeellinen kapistus?
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Onnea Omppulimu pienestä prinsessasta
ja olipa mukava lukea tuo sinun synnytyskertomus,kiitos =) Hyvin mennyt koko homma. =)


Jojona Kyselit tuttipullojen sterilointi laitteesta,joskus oli kanssa siitä keskustelua. Mielestäni ihan turha kapistus,saman asian ajaa kun kattilassa steriloi kiehuvassa vedessä sen 5 min.

Jemimi ja pikku-ukko 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Leo Olipas kipujen suhteen "huono" reissu, onneks muut asiat olivat mallillaan :)

CL Täälläkin vaavi on suht hiljaista sorttia. Eilinen oli kohtuu hyvä päivä liikkeiden suhteen, mutta tänään taas ollu paaaljon rauhallisempi. :headwall: Ilmeisesti nää meidän vauvat on ainakin masussa suht rauhallista sorttia. Tällä vaavillakaan ei tönimisen ja juomiset auta, jos on päättäny olla liikkumatta :/

Marionetti no kylläpäs sua nyt pyöritellään. Aina ku yhteen asiaa orientoituu, nii johan suunnitelmat muuttuu :/ Ei kiva! Tuosta dementiasta, oota vain, nii sama homma jatkuu synnytyksen jälkeen :D Itellä ainakin oli ihan laho pää aika pitkäänkin ;)

Sone sun teoria kuulostaa ihan pätevältä, joten ei muutako venytteleen :D

Omat kotiutumisvaatteet Jos vaan ei lapsiveet mee niin tuun sairaalasta kotia samoilla kun sinne meenkin :D Äippähousut jätän sitten heti unholaan, kun vaan normi vaatteet mahtuu päälle, toivottavasti suht nopsaa.

Pihlaja Voi sullakin on vaavi huomenna käsivarsilla, ihanaa! :heart: Ja tuhannesti tsemppiä sektioon!

emsuli vai että kotia pukkasivat :D Noh, huomenna viimeistään :heart: Koitahan saada nukuttua, jos ei supparit ala :)

särö Voin kuvitella, että ootte pojan kans juossu kilpaa koneelle, että kumpi kerkee :LOL: Kyllä tää ns. "loppuaika" eli viimeinen pari kuukautta on jännää aikaa, kun porukka jakaantuu :heart:

niittyvilla kiitos fb-kirppis vinkeistä :wave:

Omaan napaa: Viime yö meni yllättäen taas valvoessa tai siis pari tuntia valvoessa, mutta kuitenkin :headwall: tulihan tässä kolme hyvää yötä putkeen |O Noh, tähän on jo tottunut. Huomenna neuvola ja saas nähä onko vaavi yhtään alempana kuin viikko sitten (tuskin!). Hb jänskättää myös, että onko se yhtään noussu siitä 113 ylöspäin.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!! :heart:

Alisa & Hippu 38+5
 
Onnea Omppu vielä tätäkin kautta! :)

Synnytysvaatteista esikoista kun synnytin niin päällä oli vaan se sairaalan kaapu, alkuun myös ne sairaalan alushousut. Liivit otin kans pois niin ei paina mikään missään ja oli mukavampi kun sai vauvan rinnalle syntymän jälkeen, eikä välissä ollut mitään. :)

(.) Tänään on pyydetty kahta mun serkkua vauvan kummiksi ja olivat kumpikin kyllä niin otettuja kun olla voi. :) Tuli hyvä mieli ja saadaan tosi hyvät kummit pienelle. Yhtä serkkua pitäisi vielä kysäistä.
Tänään tuli myös saunottua ja harrastettua sitä mukavinta S:ää, mutta eipä ole supistuksia tullut. Ikävästi on alakertaa kyllä jomottanut välillä ja olo on kuin ois ilmaa täyteen pumpattu. :D Vauvakin tykkää nyt jyllätä ja työntää itseään alaspäin. Jospa tämä tästä joskus. :D

CL ja poju 38+4
 
Meidän pieni ihmemies syntyi tänään 13.03 17 tuntia kestäneen synnytyksen päätteeksi. Ponnistusvaihe 17 minuuttia. Oli niin rankkaa että välillä luulin ja välillä toivoin kuolevani! Paavon mitat viikolla 37+5 olivat py 33,5, paino 4045 g ja pituus 51,5. Aikamoinen jötkäle siis. Imetys on lähteny hyvin käyntiin, maito nousee jo rintoihin! Synnytys siis käynnisty rankan saunomisen päätteeksi vesien menolla keskiviikkona klo 20. Siitä sairaalaan että saatiin antibiootti minun streptokokin takia. Kipeät supistukset alkoi hitaasti avaamaan paikkoja. Neljä senttiä saavutettiin vasta 11 tunnin jälkeen. Siihen asti vedin ilokaasua kuin mielipuoli ja olin suihkussa ja sekaisin kivusta, hämärät on muistikuvat. Otin epiduraalin, ja kiitin kaikkia maailman jumalia sen tuomasta helpotuksesta. Ponnistusvaihe mentiin luomuna, paskoin alleni ja miut jouduttiin katetroimaan kahdesti. Toisella kerralla saalis oli 8 dl ja toisella kerralla 1,3 l! Vähän hankaloitti ponnistamista ja jälkeisvaihetta.. Sain muutaman repeämän, kaks tikkiä, joista toinen virtsaputkeen, ai perkele! Mutta tässä me kuulkaas maataan tän ihmeen kanssa ja isi ja äiti on niin myyty! Mies oli ihmeellinen, en voisi häntä tarpeeksi kiittää, ja rakastan häntä nyt enemmän kuin koskaan!
 
Hurjasti onnea Nippatäti ! :heart: On tosiaan potra poika noille viikoille mut tosi hienosti on kyllä synnytys menny, ihan tippa tuli linssiin kun luin tuota!

Tsemppiä Pihlajalle huomiseen sektioon!

Särö ja Jalo 38+6 (huomenna poksuu ja aamulla neuvolaan!)
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*

Yhteistyössä