*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Terps mammat!

Sone mie tein kans vähän samanlaisen. Hieno on! Ja ihana nukke :heart:

Minx, mie oon kanssa miettiny monesti, mitä tikuliinalle kuuluu. Toivottavasti on kaikki teillä hyvin, tikuliina!

Pixie ja SMV, mie oon niin kade teidän masuista, ne on niin kauniit=) Miusta tuntuu etät miulla on jotenkin ihan epämuodostunu tuo oma mölli :LOL:

Nopponen, toivottavasti te oottekin jo kotona pienen kanssa. Ihanaa että te ootte Minxin kanssa jo omat kääröt saaneet kotiin.

Vauvakkaille halit ja myös kaikille möhömahailijoille:hug:

Patuliikki tosiaan ihan törppö naapuri teillä.. Miun äiti on joskus kun mie olin pieni, saanut ihan virallisen varoituksen kun mie oon muutaman kuukauden ikäsenä itkeny öisin. Soittamalla taloyhtiöön, sai kylläkin tämän kumottua, kun tajusivat mistä kyse. Me asutaan kerrostalossa, opiskelija-asunnossa. Täällä on tosi hiljaset naapurit nyt, mutta syksyn tullen, kuka tietää millasia ihmisiä tännekin muuttaa :O Kostoks Paavo voi sitten itkee kaikki yöt:LOL:

Pikku M tuttu tunne. Yliopistolla kävin tänään ja alkoi masentaa, kun ite löntystän kun mikäkin manaatti menemään ja puhisen. Katseet on sellasia aina, että "Menisit sinäkin siitä kotiis tai vaikka synnyttämään". Mutta voimia sinnekin, loppurutistukset vielä!

Miun mies on tosi ihana, miulla on vähän samanlaiset fiilikset kun Nanna siulla. Eilen raivostuin miehelle, kun se ei halunnu tulla miun kanssa suihkuun. Me ei mahduta sinne molemmat miun mahan kanssa, on siis sellanen suihkukoppi. Sit vaan oven läimäsin kiinni ja menin yksin. Tajusin onneks mikä raskaushirviö oon. :kieh::ashamed:

Ihanainen oli ainakin hospitaalissa, sinne positiista meininkiä!

Mie meen kerrassaan jo sekasin ketkä oli synnyttämässä, kuka oli sairaalassa ja kuka oli jo vauvansa saanu. Kaikki ootte silti mielessä vaikka unohtaisin mainita, niinkun varmaan kaikilla muillakin!

Nallu, miten meni synnytystapa-arvio?

Jatkan varmaan kohta taas kun huomaan mitä unohtu laittaa..

Nippa ja Pablo 36+2
 
Greentea, mie oon miettiny vähän samaa, että mistä sen lapsiveden erottaa. Mutta sen takia, kun miun on nenä niin tukossa, etten haista kerrassaan mitään, niin enpä mie nyt nuuhkimalla ainakaan selvyyttä siihen sais :LOL:

Kylvetystuki siitä piti kysymäni! Eli ootteko kokeneet hyväksi, onko kellään ollu käytössä? Nääs, ostin kirpparilta sellaisen tänää, makso puupennin.
 
Kotona! Ja ihana pikku mies tuhisee omassa pinnasängyssään ekaa kertaa! :) Kotona oltu 3h ja heti ekat syötöt rinnasta kelpasi... ja kaippa sieltä sen verran sai irtoomaan ku uni nyt maistuu... :) Vielä toki joutuu vähä oleen kriittinen ja pullollakin antaa mahdollisesti pumpattua maitoani jos yhtään epäilyttää ravinnon saanti... On niin kova työ pienellä kuitenkin rinnasta saada ruokansa ku vertaa pulloon... ja voimia ei ihan viel oo niin paljon ku täysiaikaisella. Tänään paino kuitenkin jo 2115g... eli nousussa on!
Oli isosiskokin niin mielissään vauvasta ettei ois malttanut ulos isin kans lähtä lumitöihin, piti vähä patistaa. :)

Joko nyt olisi meidänkin perheen aika rentoutua...? :)

Nopponen
 
Viimeksi muokattu:
Nopposella ihania uutisia! :heart:

Vauvaantuneille onnittelut!:flower: Julilla olikin ollut jännät paikat, hui!

Ja kiitos teille ketkä kommentoivat vaunu-asiaan :) Mä EDELLEEN tuskaan tän asian kanssa. Sapettaa tuo miehenkin ylenpalttinen kiinnostus tähän asiaan...(sarkasmia, sarkasmia..) :stick: eilen kun yritin TAAS ottaa asiaa esille, että etsittäiskö netistä vaikka yhdessä, niin tokas vaan ettei tajua miten joku voi jaksaa 9 kuukautta toljottaa vaunuja netistä!!! Idiootti...:kieh: Muutenkin sen naama on alkanut ärsyttämään suunnattomasti, vois kantaa loppuajan tätä muksua mahassaan! Musta tuntuu ettei ole enään parisuhdetta kun tää lapsi päättää syntyä..|O
No joo, oikeesti sen ihan hyvä mies ja isä... mutta kun mä en nyt jaksa enää yhtään ketään! :ashamed: Mutta tätä samaa ilmiötä ilmeisesti oli liikkeellä muissakin perheissä, nää ihanat raskausajan hormonit, huoh...

Kokoarviosta joku tais kysellä... Mulle sellainen on tehty kaikista kolmesta edellisestä vk. 37 paikkeilla.
 
Kylvetystuki Ostin sellasen esikoiselle, mut se malli ei ainakaan ollu hyvä, en ainakaan ite tykänny, joten jäi käyttämättä. Katoin netistä, et se oli Beaban, jossa froteinen kangas.

Kapalosta Yritin huutaa huutonetistä käytettyä sellasta jokin aika sitten, mut meni sivu suun. Nyt yritän uudestaan. Sellasta "muotoonommeltua" kapaloa.

Tuli vähän tehtyä lumitöitä tossa, ja nyt maha on ihan kovana, ja vauva jyllää.

SMV78 ja tyttö 37+0
 
Nopponen Voi sniif!! Ihanaa, ootte nyt koko perhe yhdessä ja vielä kotona! :heart: Kyllä se imetys siitä käynnistyy taas, jos poika noin hyvin otti rintaa :)

Minx Kiva kuulla teistäkin :wave:

Täällä muutamat kertoneet sairaalakassin sisällöstä, mitä kaikkea muut meinaa ottaa mukaan? Vai joko tästä on ollu kyselyä, nyt muisti pätkii ja pahasti? :confused: :D :saint:

patuliikki No jopas on niuho naapuri, ihme tyyppi! :stick: Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, pyh tuollaisille! :headwall:

Lexiina Täällä tuo synnytystapa-arvio tehdään yleensä just 37 viikolla.

särö mielekiinnolla jään kuulostelemaan miten teidän "kauhuelokuva" etenee :D

SMV sullakin tosi sievä masu :heart:

muumis Hyvä, että normineuvola seuranta riittää :) Mites muuten, päästävätkö yliajalle sua, kun sulla kuitenkin ollu hyvän kokosia lapsukaisia?

greentea Hui, sulla on kyllä siellä jännät paikat :D

Tänne ei ihmeempiä! Päivät ne vain huristaa, kovasti odotan viikonloppua, että mun vanhemmat kotiutuvat toiselta puolelta maapalloa ja voin tosissaan alkaa häätään tätä alivuokralaista yksiöstään ;) (Ihan niinku se auttais mitään). Mut ainakin voin hyvällä omalla tunnolla lenkkeillä ja tehdä lumitöitä jne.. ja supistuksia ei tarvi pelätä. Tänään taas ollu hyvä päivä ja vaan muutama suppari ollu ja tullu..

Alisa & Hippu 37+2
 
Ihanainen Tsempit sairaalaan!!

Nopponen Ihanaa kun pääsitte kotiin! :)

Mulla oli tosiaan aamulla käynti polilla. Vauvan sykkeet oli vähän korkeat, mutta selittynee sillä että vauva ensin hikotteli ja sitten jumppasi. Ultrassa vauvalla kaikki hyvin, on raivotarjonnassa ja painoarvio 3,2kg. Kohdunsuu on epäkypsä, ja lääkärin mukaan lantiosta mahtuisi vähän isompikin vauva tulemaan. Kahden viikon päästä jälleen kontrolli, jolloin toivottavasti puhuttaisiin enempi synnytyksestä. Tosin nyt jo on aika selvää, että käynnistävät tämän jos vauvan painoarvio nousee liian isoksi. Lääkärillä oli nyt sijainen joka ei kauheasti puhellut..

Nallu ja pikkuveli 36+2
 
Pikainen tilannepäivitys: tänä aamuna meillä syntyi ikisuloinen Tytär, vähän reilu 2 kiloinen ja 44 senttiä pitkä. Synnytys oli mahtava ja hyvä kokemus, siitä lisää tuonnempana. Tyttö on terve ja keuhkotkin jaksaa, vaikka ei toinen kortisoni kerinnytkään. Hän halusi tulla maailmaan ja niinhän siinä sitten kävi! Kaikki on hyvin ja tämä on aivan maailman parasta! :D

Onnellinen Ihanainen
 
muumis Hyvä, että normineuvola seuranta riittää :) Mites muuten, päästävätkö yliajalle sua, kun sulla kuitenkin ollu hyvän kokosia lapsukaisia?
No tätä mä tässä vähän itekin mietin, kun kukaan ei ole halaistua sanaakaan maininnut siitä kokoarviosta tämän kohdalla. Enkä mäkään tietysti ole saanut suutani auki noilla polikäynneillä kun lääkäreillä tuntuu muutenkin olevan aina niin pirun kiire :| Hokevat vaan että "kyllä se tämäkin täältä varmasti hyvissä ajoin tulee kun kaksi edellistäkin tuli.." Enpä olis siitä niinkään varma, tässä on kuitenkin melkein 8 vuotta edellisestä synnytyksestä, joten onhan paikat ihan eri kunnossa kuin tuolloin, jolloin kaikki kolme muksua syntyivät 4 vuoden sisään. Esikoinenhan meni reippaasti yli la:n.... Täytyy ottaa tämä asia neuvolassa puheeksi torstaina.

Sairaalakassia en muistaakseni ehtinyt pakata kahden edellisen aikana. Synnyttämään lähdöt tulivat niin kiireesti ettei siinä sitten ehtinyt kun neuvolakortin napata matkaan. Mies sitten kiikutti pyytämiäni tavaroita jälkikäteen osastolle ja hyvin toimi noinkin :) Tällä kertaa olen ryhdistäytynyt ja jonkinlaisen raakaversion jo pistänyt kasaan, elikkäs hammarharja+tahna, hiusharja, pienissä puteleissa pesuaineita ja rasvoja, deodorantti. Imetysliivit ja parit liivinsuojat (mulla kyllä maito noussut yleensä vasta kotona mutta varmuuden varalle) Vaatteet ja siteet saavat sit ihan olla "firman" puolesta. Viihdykkeeksi varmasti riittää se oma vauva ja älypuhelin :) Mitään synnytyseväsä en ole aiemminkaan kaivannut tai tarvinnut, joten tuskimpa tälläkään kertaa. Ai niin! Kyllähän mä pakkasin vauvalle oman lakin joka laitetaan päähän heti syntymän jälkeen ja omat pikkuiset sukat :heart: Näitä ei ole aiemmin ollut. Kotiutumisvaatteet on pakattu turvakaukaloon valmiiksi ja mies voi sitten vaan napata sen matkaan. Semmosta.

Ihanaiselle onnittelut! :flower:

:wave: muumis ja miinuli rv. 34+5
 
Onnea Nopponen, varmasti ihanaa:) Onnea Ihannaiselle:)

Itsellä ei vielä tunnu, että synnytys ois lähellä, eilen supisteli koko päivän ja vauva potkii mahassa tosi paljon...luulen, että pään on saanut lähtötelineisiin ja jaloille on tullut vähän lisätilaa :D Ihana kun liikkuu.

Nukkumaan meno alkaa olla tuskallista, ei löydy asentoa ja mies nukahtaa heti..kyllä ottaa päähän. Siirryin sohvalle ja siihen nukahdin.
Miehelle tämä on ensimmäinen lapsi ja hän alkaa olemaan lievästi jännittyneessä tilassa, hyvä kun nukkuu kuitenkin..Ei uskalla lähteä kotoa kovin kauas, kun ajattelee, että vauva voi syntyä hetkenä minä hyvänsä, onhan se mahdollista, mutta aika epätodennäköistä. Parempi näin:)

Tänään on neuvola, olen mittaillut neljältä päivältä sokereita ja yhden kerran oli 8.1 kun söin jätskiä ja mittasin 30 min päästä uudestaan, niin oli 6.3, että mielestäni ei hälyyttävää?

OivaAino 35+5
 
Paljon onnea Ihanainen ja tyttö! :flower:

Jo seitsemän vauvaa meidän pinossa! :heart:

Mä heräsin yöllä siihen, kun pään yläpuolella olevalta hyllyltä tippu tavarat päälle!! :confused: :LOL: Siinä vasta herätys, ei tullukaan sitten uni vähään aikaan takas.. Mutta nyt aamupalalle, myöhemmin taas lisää.

Nyt alkaa meillä loppukuun odottajillakin olla hyvät viikot kasassa. :)

Nanna 34+0 !! POKS !!
 
Ihanaiselle lämpöiset onnentoivotukset pienestä prinsessasta!! :flower:
Nopposelle paljon ihania hetkiä koko perheen kanssa!! :)

Eilen oli viimeinen lääkärineuvola. Meillä siis täällä raskauden aikana kolme lääkärikäyntiä, ei kokoarviota tai synnytystapa-arviota. Kaikki oli hyvin. Paikat vielä kiinni ja kiinteät. Ei siis sopistukset tehneet mitään tuhoa, eikä taida tämä vauva ainakaan haluta maailmaan kovin pian. :) Tosin taidan olla niitä harvoja meistä, joilla ei ole mikään kiire vielä synnyttämään. Haluan, että tuo vauva kasvaa vielä vähäsen. Ja haluaisin myös sada kodin kuntoon ennen vauvan tuloa. Tämä tuntuu ihan oudolta ajatukselta, kun esikoisen kanssa olin niin malttamaton ja se meni silloin vielä yli la:n. Nyt lääkärikin totesi, että näytän todella hyväkuntoiselta. Kyllähän Mua supistelee ja omasta mielestä melko paljon, eikä ne tunnu enää millään lailla mukavilta. Selkä myös vihoittelee, pissittää koko ajan, hengitys on tukalaa eikä yöllä saa kunnolla nukuttua. Kaikesta huolimatta viimeiset kymmenen viikkoa ovat tuntuneet paljon paremmalta kuin se ainainen oksentelu ja tolkuton väsymys!! :)
Tulipa taas omanapainen teksti :(

Edelleenkin voimia kaikille tuskaisille!!

Fanny 36+1
 
Onnea Ihanainen

Ai että minuu korpee:headwall: Jo toinen yö viikon aikana kun supistelee niin perkeleesti. Koko eilisen illan supisteli tuntitolkulla viiden minuutin välein, menin suihkuun, selän poltto lakkasi. Kävin nukkumaan ja heräsin tunnin päästä samaan poltteluun ja tiheisiin supistuksiin, valvoin sitten taas nelisen tuntia ja puhaltelin kivuissani, suistukset koko ajan kipeitä ja selkään sattu aivan hitokseltaan! Söin yöllä panadolia pari grammaa, ei auttanut ainakaan ennen aamua. Aamulla sain unta, kunnes heräsin TAAS parin tunnin päästä noihin polttoihin ja pakko oli nousta taas sitten ylös. Nyt supistelee taas ja selkää polttaa niin ettei mikään asento tunnu hyvältä :kieh: Mie oon varma että tätä nyt vaan jatkuu viikkotolkulla ja mie menetän mielenterveyteni tässä valvoessa ja kivuissa pyöriessä. En viitti ees kuvitella soittavani polille, siellä turhaan käyminen on niin nöyryyttävää :'(

Masentaa että sattuu niin paljon ja oon melko varma, että näistäkään mitään hyötyä ole.

Anteeks vollovalitus taas!

Nippa ja pökäle
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ihanaiselle ja perheelle!

Muut vaan vauvautuu, täällä tuskin mitään tapahtuu aikoihin, vaikka laskettu aika onki kuun alussa. En tiedä mistään kivulaista supistuksista mitään, eli mitään ennakoivaa ei taida olla ilmassa.. Alapääkivut ikäviä ja lantiossaki kipuja ja selkäänki saattanu välillä ottaa mut eipähän nekään mitään ennakoi? Tosin ei kai sitä aina voi ennakoidakkaa?

"Valmistaudu synnytykseen huolella sekä fyysisesti että henkisesti. On vaikea etukäteen laatia minkäänlaista suunnitelmaa, kuinka se tehdään, mutta ennakkovalmistautuminen on todella tärkeä osa synnytystä".

Noin luki vau.fi:n oppaassa minkä sai neuvolasta ekalla kerralla. Mä täällä jokin aikaa sitte kyselinkin että kun oon yrittäny ottaa sellasen asenteen etten miettis koko asiaa ennenku alkaa tapahtua, niin onko se hyvä asenne vai olisko peräti parempi vaikka lukea synnytyksen kulusta, rentoutuksesta tai jostakin. Ton oppaan mukaan ainaki pitäs siis valmistautua näköjään. Mutta en oo halunnu ajatella etukäteen, alkaa vaan pelottaa koko synnytys ku hiuka hirvittää ilman miettimistäki jo :D

Omppu 37+0!
 
Ihanaiselle onnea pienestä prinsessasta :heart:

Nyt ei kerkeä muuta kommentoimaan =) Ai niin äippäloma alkoi tänään mutta eipä tunnu miltään kun saikulla ollut jo muutaman kuukauden :)

Nippatätille tsemppiä ja jaksamisia supistelujen ja polttojen kanssa :hug:


Katjuliisa ja neljäsnapero 35 Pokspoks
 
Viimeksi muokattu:
Nippa toi on ikävää, kun sairaalaan meno saa sellaisen tunteen aikaiseksi, että se on vaan turhaa. Kun mielestä hyvinkin voisit käydä siellä. Jos saisit edes jotain vahvempaa lääkitystä. Eihän kukaan kestä tuollaisia kipuja!! Kunpa ne supistukset edes kypsyttelisi tilannetta. Tsemppiä joka tapauksessa!!

Omppulimu ite oon ainakin ottanu sellasen asenteen, etten hirveästi stressaa etukäteen. Synnytys kun kulkee joka kerta eri tavalla, niin ei sitä voi tietää mitä tulee taphtumaan. Esikoisen kohdallaa kyllä luin synnytyksen kulusta, mutta en millään lailla suunnitellut tulevaa.

Fanny
 

Yhteistyössä