*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Nippa, nehän on siellä sairaalassa sua varten! Ei varmaan helpota vaikka täältä huudeltais että lähe nyt sinne, mutta kuitenki... Voisit saada jotain helpotusta noihin kipuihin. Ei oo kivaa että joudut tollai kärsimään. :( :hug:

Nanna
 
Dania kyselit synnytykseen liittyvästä kirjallisuudesta. Mie oon lukenu aktiivisynnytyksestä, ei sellaista huuhaata, vaan ihan fiksuja kirjoja. Tässä joitain mitä mie oon lukenu, kaikki ei ole aktiivisynnytyksestä vaan ihan normaaleja tietopaketteja. Mukavia lukea:
-Gro Nylanderilla on äitiyteen ja synnytykseen liittyvä kirja "Äidiksi ensi kertaa"'
-Minna Haataja "Hyvä syntymä -kirja odottavalle äidille"
-Malla Rautaparta "Raskaus synnytys äitiys, äidiksi omaa kehoa kuunnellen" -Tästä tykkäsin kovasti!
-Svennevig Hanna: Kehon mieli, kertoo kivun olemuksesta ja helpottamisesta kosketuksella ja läheisyydellä (oon vasta aloittanu)
-Janet Balaskas "Aktiivisynnytys" Tämän saan tänään!
-Aila Miettinen-Jaakkola "Nainen naiselle -luonnollinen syntymä" Aktiivisynnytykseen liittyvää kirjallisuutta
Isille:
-Hanna Hirvonen "Isä syntymässä" Mies luki tämän ja innostui asioista hurjasti. Oli kirjoitettu asiallisesti ja kattavasti miehen näkökulmasta. Nykyään mies aina aloittaa lauseita "Siinä kirjassakin sanottiin...."
-Jari Sinkkonen "Isäksi ensi kertaa" Tää oli ihan ok miehen mielestä, ei mikään hirveen mielenkiintoinen ja vähän sellanen huuhaa-tutkimus kuulemma. Mutta tästäkin löyty miesten omia kertomuksia synnytyksestä ja odotuksesta ja isyydestä.

Nää mie oon kokenu hyviksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: dania87
Onnea kovast Ihanaiselle!!

Omppulimu- mulla on ihan samat tunnot kun sulla. Tai siis ei tuntoja synnytyksen suhteen ollenkaan. En tiedä edes, että onko mulla ollut harjotussupistuksia ollenkaan. Ainoat kivut mitä onnellista on lähinnä lantiokipuja tai selkäkipuja. Eli ei mitään maata mullistavaa. Mullakin alku kuusta laskettu aika. Oon kyllä vähän kade jo vauvautuneille...

Niin ja synnytyksen kulusta oon jonkin verran lukenut, mutta en ole mitään suunnitellut. Oon ajatellut, että se menee omalla painollaan ja kätilöt avustaa ja antaa osviittaa, että mitä pitää tehdä. En halua stressata etukäteen, kun en tiedä mitä odottaa. Musta on ollut kiva lukea esim muiden synnytyskertoomuksia. Niistä jo näkee, että kuinka erilailla kaikki voi mennä.

Mulla on nyt muuten tajuttoman tylsää päivisin. Kaikki on valmiina vauvaa varten, oon leiponut pakkaseen yms. Kävelylenkit alkaa olemaan aika tuskaa noitten lantiokipujen kanssa ja tää puuskuttaminen on tosi raivostuttavaa.. Onneks on sentään koira seurana, mutta sekään ei oikein ymmärrä, että lattialla telmiminen oo enää mun juttu.. Ompelukonetta ei mulla ole. Mitä ihmettä sitä keksis tekemistä?? Onneks on tää palsta ja te kaikki ihanat kanssa sisaret. Tuleepahan jotain aktiviteettia täältä sohvan pohjasta tehtyä :LOL:

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Rena ja poju 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Oikein Paljon Onnea Ihanainen Pienestä Prinsessasta :flower:

Synnytyksen kulusta voisin sanoo neljän synnytyksen kokeneena että en oo hirveesti suunnitellu tai stressannut etukäteen synnytyksiä. Kukin kuitenkin mennyt omalla tavallaan..synnytyksen kesto suunnilleen puolittu aina kolmessa ekassa. viimenin käynnistettiin ja kesti ehkä siksi vähän pidempään. Ehkä toka ja kolmas on ollut eniten samantyyppisiä synnytyksiä. Tästä tulevasta synnytyksestä toivoisin että lähtis itekseen alkuun ettei tarviis käynnistää...mutta ainahan se ei mene niinkuin toivoo :)

Nippatädin kivut kyllä kuulostaa jo kovinkin lupaavilta..ja niinkuin muutkin on sanonut niin minustakin voit hyvinkin käydä näytillä..sitä varten ne siellä ovat. Tsemppiä sinulle kovasti!

Kyllähän tässä alkaa itselläkin kutkuttaa että josko ei tarviis kauan ootella että sais oman nyytin syliin kun näitä vauvoja alkaa näin tiuhaan muille syntymään. Mutta voi olla vielä kovinkin kaukana..tänään eka äitiyslomapäivä, mutta ei eroa esim eiliseen kun oon jo joulusta asti ollu kotona. no maksimissaan 7viikkoo enää :whistle:

Aippa3 ja pähkinä 35+0 POKS!
 
Onnea Ihanainen pienestä tytöstä! :heart:

iik kun nämä meidän pienimmät on niin pikkuruisia! :heart: Ei meinaa ollenkaan tajuta miten pieni 2kg vauva voi olla kun ite punnannut pihalle noita 4kg painavia. mä niin toivon, että tää vauva olis syntyessään vain 3kg =D miettikää miten ihanan pieniä vauvoja täällä jo on :heart: pakahtuu tässä ihan! :heart:

Nippatäti: tiedän tunteen. turha käynti on niin näyryyttävä ja varsinkin kun Lääkäri tuumaa perään, että kyllä tänne tulla saa jos pelottaa... just. niinku sinne pelon takia mentäis. Mullahan syynä ne järkyttävät vattakrampit.

En muista laitoinko maanantaina viestiä, mutta tosiaan reilun viikon takaiset vatta krampit oli sitten sapesta johtuvaa ja kiviä oli useampia halkaisijaltaan n 1,3cm kipales. että tiedossa saattaa olla lisääkin kramppeja. ne alavattakrampit tuskin oli niistä johtuvia, mutta tuo tuttu ylävattakipu ja tuska oli niistä johtuvaa.

Leo rv 34+5
 
Suuret onnittelut Ihanaiselle! :heart:

Nippatäti, täältä kans tsempit sinulle! Inhottavaa, että vastaanotto polilla on nihkeää, mutta huolehdi nyt itestäs! Varmasti kaikki voimat tarvitaan synnytykseen ja siitä palautumiseen, ei suinkaan päivä-/viikkotolkulla kipuiluun!

Täällä on taas laskiaista laskettu, se tietänee liitoskipujen paluuta illan mittaan. Ei mullakaan vielä suurta kiirettä synnyttämään ole, mutta pikkuhiljaa vois vauva alkaa laskeutumaan, niin loppuis toi närästys. Luulen silti, että kuukauden voi hyvinkin vielä viihtyä yksiössään...


Tiipula 36+5
 
Onnea Ihanainen! Jakautuneiden puolelle tarvittiinkin tyttöenergiaa, kun oli vähän poikavoittosta toi pikkuväki :)

Synnytystapa-arvio takana. Kohdunkaula vähän lyhennyt ja pehmennyt, muttei vielä enteile synnytystä, jatkuvista supisteluista huolimatta. Vauva perätilassa, niinkun arvelinkin. Kokoarvio 2550g :) Lääkäri päätyi sektiopäätökseen, niinkun ennalta aavistelinkin (terveydelliset syyt). Nyt on sitten tiedossa synnytyspäiväkin, jos sinne asti päästään näillä supistuksin. Mulle yllätykseksi suunnitelluille sektioille oli rajana 39+ raskausviikkoa, jota ennen leikkauksia ei suunnitellusti tehdä ilman erityistä perustetta. Itse olisin toivonut leikkausta jo viikolle 38+ että olis suuremmat todenäkösyydet sille, ettei vauva lähde spontaanisti tulemaan esikoisen tapaan, vaan näillä nyt mennään. Nyt voi kuitenkin alkaa jo laskea päiviä :)

Lapsivesi Kyselin kätilöltä tosta vesien menosta. Kätilö neuvoi herkästi soittamaan polille tai lähtemään lekuriin tarkistuttamaan tilanne, jos epäilee lapsiveden tihkuvan. Jos kalvoissa on pienikin reikä, se käytännössä tarkottaa, että kohtuun pääsee pöpöjä ja aiheuttaa turhan riskin.

Sairaalakassi pakattuna. Sieltä löytyy kempparijutut (dödö, rasva, harja, ripsiväri jne) imetysliivit, liivinsuojia, puhelimen laturi, kamera, vara-akut, sekä tutti + ensilelu + myssy vauvalle. Lisäksi ajattelin laittaa kassiin vielä jotkut mukavat ja löysät vaatteet kotiutumista varten. Sairaala huolehtii muusta vaatepuolesta, ja mies tuo sitten tarvittaessa mitä keksin laitoksella kaivata.

Flunssa jo voitonpuolella, niin on voimia toteuttaa hiljalleen pesänrakennusviettiä ja siivoilla nurkkia!

HP 36+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun te ootte ihania kaikki:heart:

Nopsaan sellasta utelen, että limatulppa, voiko olla sellasta kellertävän rusehtavaa runsasta vuotoa? Tollasta on nyt tänään tullu runsaasti ja tuntuu että lirahtelee ja kuplii alkkareissa koko ajan. Ei mitään klönttejä kylläkään oo tullu..? Oon niin noobie näiden juttujen kanssa. Jos se oli sitä tulppaa, vois antaa toivoa siitä, että jonain päivänä loppuu tää kärvistely!

Leo hyvä että selvis sentään mistä krampit johtu! Miun mielestä kipua on niiiin paljon helpompi kestää kun tietää että sillä on tarkoitus ja tietää mistä on kyse!

Ooh, ihanaa, kirjoja tuli taas kirjastosta miehen mukana, niihin voin vajota, nyt on taas suvantovaihe suppailuissa :)

Miehen laitoin lukemaan synnytystarinoita täältä:
Lastenhuone - Lukijoiden synnytyskertomuksia
Siellä oli synnytys isän silmin ainakin mikä oli ihan ok.

Kaikille halit ja mukavaa laskiaistiistaita, olkaa varovaisia mäessä:D
 
Kiitos Nippa kirjavinkeistä, käynkin huomenna kirjastossa. Viimeksi en ottanut mitään selvää synnytyksestä, jälkeenpäin koin että olisi ollut hyötyä omalla kohdallani. Mutta tuohan on yksilöllistä haluaako ottaa selvää vai ei, kyllä se vauva sieltä hyvin ulos tulee kuitenkin. Nyt itseäni kiinnostaa lukea kaikkea ja haluaisin olla itse aktiivisemmin mukana synnytyksessä.

Tsemppiä noihin kipuihin Nippa! :hug:

Nyt kahvia naamaan ja esikoista hakemaan. Toinen menee niin mielellään aamuisin hoitoon, niillä on aina jotku leikit siellä kesken. Oih, ja viimeyönä tuo unissaan itki keskellä lattiaa ilman housuja. Pissahätähän siinä oli tullut. Kiva ruveta keskellä yötä kuivaamaan ja pesemään lattiaa ja viemään poikaa suihkuun.. Onneksi äsken sain nukuttua päikkärit :)

dania & pikkusisko 36+2
 
Täällähän tapahtuu nyt koko ajan ja vauvoja syntyy hurjalla tahdilla, vaikka ei ole edes vielä helmikuu puolivälissä. Isosti onnea kaikille jo vauvansa saaneille!

Itsellä synnytys tai sen lähestyminen ei vielä isommin ole mielessä. Tai tietysti sikäli, että odotan innolla tästä vaivaisesta olosta pääsemistä, mutta tuntuu kuitenkin vielä aika kaukaiselta, kun laskettuun aikaankin on vielä reilut 6 viikkoa. Mitään merkkejä lähestymisestä ei onneksi vielä ole ollut ilmassa ja kaikki valmistelut kotonakin on tekemättä. Isommat hankinnat on nyt tehty, kun turvakaukalokin saatiin hommattua. Oli yllättävän haastavaa löytää sellainen, joka sopii kahden muun istuimen kanssa auton takapenkille.

Synnytystä on tullut jonkin verran mietittyä, mutta ei kyllä mitenkään suunniteltua. Mennään tilanteen mukaan, niin kuin edellisilläkin kerroilla. Toivon, että selviäisin mahdollisuuksien mukaan ilman lääkkeellistä kivunlievitystä ja toivon pikaista kotiutumista. Poliklininen synnytys ei täällä ole vaihtoehtona, enkä sitä haluaisikaan, mutta lyhytjälkihoitoista, eli kotiutumista jo vuorokauden kuluttua synnytyksestä toivon, jos vaan kaikki menee hyvin.

Sairaalakassi, kuten muutkin valmistelut on vielä ajatusasteella. Mutta tarkoitus on pakata hygieniatarvikkeiden lisäksi imetysliivit, imetystoppi tai pari, kestoliivinsuojia, olohousut ja ehkä huppari sekä villasukat. Sairaalan vaatteissa en ole osannut olla, kun ne yöpaidat on minusta niin hiostavia ja ahdistavia, että siksi varaudun taas joillain omilla vaatteilla. Lisäksi kamera, kameran ja puhelimen laturit ja jotain lukemista. Vauvan kotiutumisvaatteet saa mies tuoda sitten, kun on aika kotiutua. Itselle ei varmaan erityisempiä kotiutumisvaatteita tarvi, samoissa mammahousuissa sitä varmaan kuitenkin kotiutuu, kuin sinne meneekin.

Omassa olossa vaivoina edelleen pääasiassa liitoskivut, jotka yltyy heti, kun vähänkin pitempään kävelee. Muutamana päivänä on ollut myös huimausta ja heikotusta, mikä varmaan johtuu alhaisesta verenpaineesta. Onneksi oon jo lomalla, vaikka äitiysloma alkaakin vasta reilun viikon päästä. Voi lepäillä aina tarvittaessa.

Varmaan olis ollut muutakin kommentoitavaa, kun edellisestä kirjoituskerrasta on niin pitkä aika, mutta nyt en muista enempää. Minäkin käyn lukemassa monta kertaa päivässä, mutta yleensä puhelimella, niin ei silloin jaksa ruveta kirjoittamaan ja kommentoimaan. Palsta-addiktio alkaa olla jo sitä luokkaa, että kyllä aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä on käytävä vielä kurkkaamassa täällä, onko jotain tapahtunut :)

Jaksamista kaikille viimeisiin viikoihin ja erityistsempit sairaalassa odotteleville ja muuten kipujen kanssa kärvisteleville!

Piikunen 33+3
 
Onnea Ihanainen pienestä prinsessasta! :heart:

Ihana kun koko ajan syntyy uusia meidän pinoon... milloinkas aletaan laittaan synnyttäneet uutta pinoa pystyyn vauvautuneille?? Kohta meitä jo melkoinen kasa. :)

Meillä eka yö meni ihan ok, poika heräsi tissille alkuyöstä 2h välein ja aamuyöllä onneksi nukkui reilu 3h... Annoin kyllä illalla 60ml pullolla varulta pumpattua maitoa et nään omin silmin et pieni saa tarpeeksi, mut silti heräili jo 2h päästä uudelleen syömään. Yö mentiin sit tissillä. :) Ja päivä menty kans. Torstaina tulee neukkutäti eka kotikäynnille, sit näkee saako tyyppi tarpeeksi tissistä ruokaa et kasvaa... Jotenkin tuntuu turhalta antaa pullolla omaa pumpattua maitoa kun rinnasta syö niin mainiosti, vaikkakaan en tiiä miten paljo kerrallaan, mut ei iltainen pullokaan pitänyt nälkää kun 2h ni kait sit tissistäkin saa... ( Meikä pohtii näitä täällä, teitä ei varmaan kiinnosta tällaiset asiat ku oma nyytti suurimmalla osalla viel massussa... anteeks! :ashamed: ) Esikoinen (4,5v.) sai illalla pienen mustis kohtauksen ku alkoi väsyä, itki et häntä ei enää kukaan hoida ja et haluu nukkua yön meidän keskellä... Puhuttiin sit asiasta ja kerrottiin et äiti ja isi rakastaa yhtä paljon häntä kun ennenkin vaikka vauva tulikin, loppu ilta meni sit hyvin ja meni omaan sänkyynn nukkumaankin ihan normaalisti. Mut kyllä hän hiukan huomiota vaatii nyt enemmän, ja oon sitä antanutkin aina kun vauva ei tissillä... ettei luule et hylkään vauvan takia hänet. Taitaa olla aika normaalia tämä alussa... vaikka tyttö onkin jo 4,5v.... Aamulla kyllä tuli halimaan vauvaa ja kehui niin ihanaksi, et eiköhän tämä tästä. :)

Nyt lepäämään, isi ja tyttö mäenlaskussa ja poika nukkuu sitterissä. Ite silmät ristissä netissä, ei fiksua ---> sohva kutsuu siis! ;) Hyvää laskiaistiistaita kaikille!


Nopponen + poitsu 2vk 4pv
 
Ihanaiselle paljon onnea pikkuisesta prinsessasta! :flower:

Nippatädille tsemppiä kipuihin!

Mulla on eilisestä asti tullut verensekaista valkovuotoa, ja normaaliahan se on sisätutkimuksen jälkeen. Tänään on myös ollut tunne, että menkat alkaa ihan just. Sekin varmaan johtuu tuosta sisätutkimuksesta, mutta toivottavasti vähän kypsyttäisi paikkoja niin mahdollinen käynnistys olisi "helpompi". Oon kyllä ihan varma, ettei tämä vauva synny täältä ilman häätämistä :kieh:

Nallu ja pikkuveli 36+3
 
Onnea Ihanaiselle. :):heart:

Mä kotiuduin juuri synnytystapa-arviosta. :) Siitä jäi oikein positiivinen mieli tulevaa synnytystä kohtaan ja muutenkin. Vauva on tällä hetkellä n. 3,1kg ja veikkaili synnytyspainoksi 3,5-3,8kg. Kohdunsuu oli 1cm auki ja vauva kiinnittynyt, sanoikin, että ei kyllä enää käänny, vauva siis rt. :)

Siellä se leikki napanuoralla ja teki hengitysharjotuksia. :) :heart:

Alatiesynnytykselle ei siis mitään esteitä ole ja sillä mennään ellei synnytyksen aikana tule jotain muuta, miksi pitäisi leikata, kaikki oli muuten hyvin.

Kyllä helpotti käydä tuolla kuulemassa nuo, kun olen ollut niin epävarma kaikesta. Samalla lääkäri kertoi synnytyksen eduista verrattuna leikkaukseen sekä leikkauksen haitoista ja muusta.. tosin en mä leikkausta halua, mutta kai ne luulevat, että pelkopotilaat usein haluavat leikkauksen.. mua se leikkauskin jollain tapaa on pelottanut. Nyt ei tosin pelota enää oikeen mikään, kun on koko aika niin huono olla, mutta ihanaa tietää, että synnytys saattaa käynnistyä nyt ihan milloin vain, tosin voi se mennä vielä ylikin.. :D

pikku M 36+3
 
Onnea Ihanainen!! Tänään taisi olla Soonfab:lla käynnistys? Ja hienoa et Nopposella on perhe kasassa kotona!

Posteljooni, täälläkin opiskelut meneillään, ei vaan oikein töiden ja esikoisen ohella ole jäänyt aikaa ja voimia. Hitaaseen tahtiin olen tehnyt, toiveissa on opintovapaajakso äitiysloman jälkeen, niin saisi hommat paremmin edistymään :)

Äitiyskassi ja vauvan kassi edelleen pakkaamatta, varmaan temmon sit tavaroita kasaan housut märkinä :D

Lapsiveteen taitaa olla joku side-ja paperitesti, et jos neste läpäisee hmm... Jomman kumman, niin oli lapsivettä, tai sinnepäin. Hyvin savolaiset muistikuvat mulla!

Nippa, näytille vaan! Se on niiden työ siellä polilla, niin saavat kestää!

T. Loman myös aloittanut Marais, vilkas 3-vuotias & Nökkönen 34+3
 
Nopeesti vain kommentoin Nippatädille. Soitas kuule suoraan synnärille, en mää tuossa vaiheessa enää polille lähtis soittelemaan. Synnärillä saa kuitenkin käydä käyrillä ja kattovat alakerran tilanteen jne. Tsemppiä sinne kovasti! :hug:

Kommentoin illalla sitten lisää :wave:
 
Onnea Ihanainen tytöstä :heart:

Minäkin kotiuduin äsken synnytystapa-arviosta.
Kaikki hyvin masussa, tyyppi oli n. 2,5kg ja syntymäpainoksi arvioi n.3,3kg jos menee LA:han asti. Istukan virtaukset yms. kunnossa ja RT oli ja tapitti ylöspäin silmillä :)
Alasynnytykselle ei esteitä joten toivotaan että se onnistuisi nyt ettei tulis komplikaatioita..Paikat oli kunnossa, kohdun ulkosuu vähän auki mut muuten ok, ei mullakaan näköjään hieman napakammat supparit oo muuta saanu aikaseksi.. Jäi hyvä mieli käynnistä :) Tällanen stressailija kun olen...

Mukavaa laskiaistiistaita kaikille!

Karoanna 35+4 ( eilen synty esikoinen, jesh, se ylitetty :)
 
Täällä on kyllä monela jännät paikat ja lähtö lähellä :) Oma olo on nyt aika seesteinen, ei ole kiire synnyttämään, tuntuu ihan hyvältä ajatukselta että vauva pysyis laskettuun asti mahassa, sen jälkeen voi kyllä alkaa päuvät tuntuu pitkiltä. Nää sanat perun luultavasti siinä vaiheessa jos unet häviää tyystin tai kivut pahenee, nyt on ihan siedettävä meininki :)

Sone ja Paavo 36+2, to ultra, jännittää :)
 
Onnea Ihanaiselle ja perheelle!

Saanko minäkin liittyä valittajien joukkoon..??? Minulla se valitus ei vaan juurikaan liity raskauteen, vaan siihen, että pitäis vielä jaksaa tää viikko töissä. Viime viikolla neuvolassa terkkari kysyi, että jaksanko vielä ensi viikon ja vastasin, että totta kai, kun eihän minulla juuri mitään vaivoja ole... Mutta tänään oli sitten sellainen päivä töissä, että alkoi kaduttaa, etten keksinyt vaivoja riittävästi, että olisin jo koko viikon ollut kaukana kaikesta työhön liittyvästä.

Ja siis edelleenkään nämäkään jutut eivät mitenkään liittyneet raskauteen muuten kuin siten, että en oikein enää jaksais mitään ylimääräistä draamaa!!!! Mutta töissä on eräs paperilla pätevä henkilö, jonka tehtäväksi ei näköjään voi antaa sellaistakaan hommaa, jonka kuka tahansa lukiolainenkin osaisi tehdä oikein... Ja sen verran on huonoja unia alla kun ei kovin hyvää asentoa enää löydy ja kylkeä pitää kääntää parin tunnin välein ja siihen herää aina turhan paljon, että ei oikein jaksaisi mitään ylimääräistä kun muutenkin on tarpeeksi tekemistä, että on kaikki kunnossa sitten perjantaina sijaiselle!!

Mutta onneksi on jäljellä vain kolme työpäivää!!!!!!

Sitten yritän minäkin aktivoitua täällä muutenkin kuin valittamalla työasioista! :(
Kiitos kun sain purkautua!
 
Sone mulla kans aika seesteinen vaihe menossa.. nyt just ei kyllästytä raskaana olo. yöllä noita vaivoja tuntuu olevan jotka unta häiritsee. mutta nyt kun oon oppinut päikkäreitä nukkumaan niin ei ole valittamista :)

Nuska tsemppiä viimeisiin työpäiviin!! mammaloma on sulla jo ihan ovella. viimeiset päivät vaan tuntuu just raskaimmilta..

Ajattelin sen pinnasängyn kuskauksen jälkeen asentaa jo autoon kaukalon telakan. Meillä tuo takapenkki on esikoista lukuunottamatta niin harvoin käytössä että hyvin sen voi sinne jo kiinnittää. Koira ja kauppatavarat matkaa aina takaluukussa.

Huomenna lääkärineuvola, ilmeisesti joku synnytystapa-arvio tms siinä.. Ihan mielenkiinnosta on mukava mennä vilauttamaan alakertaa (toivoen että olisin jo vähän edes auki ja lähtökuopissa:LOL: ) Suoraa neuvolasta sitten amikseen kampaajalle saksimaan nuo kaksihaaraiset pois. Mutta nla-kuulumisia tulen sitten huomenna laittamaan

dania & pikkusisko 36+2 edelleen

(join vielä illalla mukillisen kahvia ja nyt iltaa myöten vähensin juomista.. pitää vielä makoilla hetki jalat kattoa kohden jos sais tuota turvotusta vähän laskemaan ennen huomista. hirvittää taas mitä vaaka sanoo)
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Paljon onnea vauvan saaneille!!! Aika jännä kun näyttäisi pojilla olevan kiireempi maailmaan ;)

Tänään olin äitipolilla synnytystapa-arviossa. Sovittin sektioaika ensi viikon perjantaille, en malttaisi odottaa.

Vauva oli pienehkö, painoarvio oli 2,7 kiloa. Kaikki näytti olevan kunnossa.

Sairaalakassi pitäisi pakata loppuun, jotain oon jo sinne heittänyt, herkut tietty ensimmäisenä :)

Pyykkiä pitäisi pestä ettei miehen tarvi ensimmäisenä alkaa pyykkäämään kun on kolmen tyttäremme kanssa kotona. Sitä olen jo murehtinut että miten sairaalassa pärjää sen kovan ikävän kanssa kun ei näe vanhempia lapsosia hetkeen. Tai tokihan käyvät sairaalassa tervehtimässä, mutta tunteet on varmaan tosi pinnassa koko ajan...

Pihlaja78 37+2
 
Ihanainen oikein paljon onnea pienestä prinsessasta! :heart: :flower:

muumis ei muutako otat asian puheeksi neuvolassa, jos yhtään huolettaa :hug:

omppulimu se voi olla vaan yks kaunis päivä, kun synnytys käynnistyy :D Mulla irtos esikoisesta limatulppa kaks päivää ennen synnytystä ja sit yks yö heräsin siihen, että supisteli kipeesti ja tooosi sännöllisesti/tiheesti, siinä sitä sitten mentiin synnäriä kohti :)

Hp hui, sullakin on siellä päivä jo tiedossa, ihanaa! Reipas kaks viikkoa ja nyytti on sylissä :)

limatulpasta mulla se ainakin oli sellasta kananmunan valkuaista muistuttavaa paksua limaa. Alapää oli ku luistinrata, ku sitä pyyhin :D Sitä tuli suht reilusti ettei voinu erehtyä. Ja tais siinä olla veriviiruja tai sitten just jotain rusehtavaa seassa.

Nopponen Ihana kuulla vauva juttuja, ei muutako tänne vain niitä, ainakin mun puolesta :D Kiva se on kuulla, miten jokaisella arki lähtee rullaamaan :)
Uudesta pinosta taidettiin meinata, että sitten ku jokainen on poksahtanut, niin sitten vasta laitetaan, ettei kahtaa pinoa tarvi seurailla eikä porukka sitten niin jakautuis kahtia. Ja onhan se loppupään porukankin helpompi pysyä porukassa ja jutuissa mukana, kun ei oo kahtaa pinoa mitä seurailla.

Posteljooni hui, säähän oot ollu reipas! Toivottavasti saat opinnot loppuun ennen pikkuisen syntymää :)

Nuska Kohta sääkin saat olla virallisesti lomalla, tsemppiä vielä loppu rutistukseen töissä!

Pihlaja voi sullakin pikkuisen syntymäpäivä tiedossa :heart: Täällä samaa murehdin, että miten pystyn olla kotoa pois esikon luota ja miten ikävän kanssa pärjään. Kauheaa varmasti kun tyttö käy katsomassa ja sitten lähtee kotiin todennäköisesti huudon kanssa, kun äiti ei lähde mukaan :ashamed:

Tänään mulla ollu jotenkin ihmeen väsy päivä. Päikkäritkin nukuin eikä ne auttanu yhtään. Siis ihan hirvee väsy päällä.. Mistä lie johtuu. Oon kuitenkin kaks yötä saanu nukkua ihan kunnolla, mutta ehkä ne edelliset verottaa edelleen :/
Mua on jotenkin alkanu synnytys hirvittään. Esikoista oli "helppo" lähteä synnyttämään, kun ei tiennyt mitä tulevan pitää. Nyt jotenkin hirvittää, että miten sitä selviää sen kivun kanssa, mutta ehkä se tästä :D
 

Yhteistyössä