*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

patulikki ei ole omaa kokemusta mut olen kavereilta kuullut et taksikuskeilla on kunnon kauhun ilmeet kun pyydetään kyytiä synnärille ja heti kysyvät onko kiire ja kumminki ottavat mutkat suoriksi vaikkei olis...:D mut itelle tulis tosta suojaamisesta mieleen jos taksilla pitäis mennä nii ottaa pyyhkeen ja muovipussin alle suojaamaan varuiksi istuinta. sit olis kätsyä vaa synnärin ovella heittää pyyhe sinne muovikassiin.. mulla on ollut myös tapana loppuvaihees suojata meidän auton istuin pyyhkeellä jos sattuis et vedet menis kun ollaan liikentees, saa sit olla siellä nii kauan kunnes muksu on maailmas.
 
Sannamarylle hirmuisen paljon onnea! :heart:

Penkin ym. suojaamisesta ysikymppinen mummoni ei enää pärjännyt kotona vaan joutui vanhainkotiin ja hänen asunnolleen jäi paketillinen Tenaa. Äitini keksi, että nythän vaipoille on käyttöä jos lapsivedet menee :LOL: joten hain pari Tenaa tänne kotiin siltä varalta, että tulee sotkuinen lähtö taksilla.

Kaikki kamat on kasassa ja kassi pakattuna, joten vauva saisi ruveta syntymään. Yöt on ihan onnettomia, nukun 1-2h pätkissä ja herään sitten vessaan. Viime yönä valvoin 03-06 ja nukuin sitten aamulla pari tuntia. Olo ihan tööt.

Ei vaan oo mitään merkkejä lapsen tulosta, ei supistuksen supistusta. Shoppailua kokeiltu eilen ja toissapäivänä, siivousta tänään. Sattuu vaan selkään rehkiminen ja pystyssäolo. PAH!

Huomenna on neuvola ja ärsyttää jo etukäteen, kun meillä ei tosiaan sen mamman kanssa synkannut... Pitää asennoitua silleen, että samapa tuo kuka pissat, hempat ja painon katsoo ja tiedonhankinta + kysymyspuoli pitää sitten hoitaa muuta kautta. Onneksi viime viikon perhevalmennuksessa tuli tosi hyvin tietoa just niistä asioista, mistä yritin terkalta kysellä eikä osannu vastata.
 
Sannamary Oih, lisää vauvoja :heart: Oikein paljon onnea koko perheelle prinsessasta! :flower:

Tervetuloa mukaan Aurora84 :wave:

Onneks vaavi on ollu eilisillasta asti aktiivinen liikkuja ja jatkanu sitä tänäkin aamna, joten hetkeksi on taas huoli pois. En tiedä mitä se tuolla masussa puuhaa, mut välillä oikein irvistellä, kun se poraa tuonne alapäähän (laskeutumista en kuitenkaan jaksa epäillä). Eilen yöllä, kun tuli jälleen kerran valvottua, niin tuli ekaa kertaa sellanen tunne, että en mää vielä haluiskaan lähtee synnyttään :D Joku pakokauhu. Yöllä sitten padiltä lueskelen synnytyskertomuksia jne. ja kuitenkin malttamattomana kuulostelen, että josko me päästäis jossain vaiheessa synnärille :D Turha toivo, sen verta hentosia supparit on, vaikka paljon on viime viikoista napakoitunutkin.

Alisa & Hippu 38+1
 
Sannamarylle onnea!

Tervetuloa Aurora84!

Obsidania söin itse, ja en kyllä tykänny. Oli muistaakseni joskus kolmeki päivää välissä ettei isommalla hädällä tullu käytyä. Ja kovallaki vielä kaikenlisäks. En tiedä voisko syy löytyä jostai muustaki, esim ruokailuajat tai työ tai joku, mutta tota lääkettä syytän. Onneks ei tartte enää syödä! Hemo viimeks 122

Hankinnoista, tajusin just et meiltä puuttuu hoitoalusta ja amme. Täytyy kai huomenna hakea :) Mitäköhän muuta on unohtunu... :D

Tuli eilen käytyä kävelyllä anopin kanssa. Eipä mitään supistuksia tullu. Paikat vaan kipeytyy vähä. Eipä kyllä tunnu että tuolta mitään olis aikoihin tulossa pois. Harmi kun mieli oli sitä mieltä että haluais tehdä pidemmän kävelylenkin mut kroppa sitä mieltä että painu takasin sisälle siitä :D

Viime yönä heitin kyljellä ollessani vähän tyynyä mahan alle tueks. Oli ihan mukava. Joskus tuntuu hieman raskaalta toi maha siinä vieressä.

Omppu ja vauva 37+5
 
Ihanaa sannamary, lämpimät onnittelut tytöstä!

Candlelight kuulostaa lupaavalta sinunkin tilanne :)

Nopposelle piti jo aikoja sitten kommentoida nimiasiaa. Meillä viimeksi venyi nimen ilmoittaminen maistraattiin. Ilmoitettiin esikoisen ollessa 3-4kk. Missään vaiheessa ei kyselty nimen perään eikä me ilmoitettu asian venymisestä. En tiedä onko tilanne eri, jos teillä on ristiäiset.

Tervetuloa uusille!

Meillä oli pe neuvola. Poika oli 10g vaille 2,5kg eli kasvaa tosi hyvin. Nenämahaletku on meillä historiaa ja ulkoilu on sallittua. Letkun poiston jälkeen vatsavaivat ovat ilmestyneet, mutta onneksi ovat vain satunnaisia. Tällä viikolla peruin esikoisen päivähoitopaikan. Ensi kuussa molemmat pienet ovat kotona. Olen kauhuissani mitä siitä tulee. Esikoinen on vilkas tapaus. Jospa kuopus nukkuisi paljon, niin esikoiselle olisi aikaa.

Minx ja poika 2,5vk
 
Paljon onnea prinsessasta sannamary !!! :flower:

Täällä kans valvottu yöllä muutama tunti. Millonkohan sitä oppis alkaa nukkuu päikkäreitä, ettei päivät olis ihan kuollu.

Mäkin tykkäsin käyttää pampersin vaippoja vauvalle, kun oli pehmeemmät ja liberon housuvaippoja isompana.

Tervetuloa Aurora84!

Nyt sais meillekin jo alkaa tulla pikkuista nyyttiä. Eilen kävin saunassa ja söin tulista ruokaa, jos vähän auttas asiaa. Kolmesta ässästä siivoan joka päivä vähän, kun olen siisteyshullu, joten ehkä sekin vähän auttas.

SMV78 + tyttö 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Sannamary! Kivaa että syntyy tyttöjäkin tänne ketjuun, tähän saakka ollut niin paljon poikia.

Tervetuloa Aurora!

Meillä vaippakysymys ratkaistu yksinkertaisesti: olen haalinut kirppareilta kokoon parikymmentä nauhavaippaa, harsoja, lisäimuja ja villahousuja. Niillä pitäisi selvitä suunnilleen eka vuosi, toiseksi vuodeksi pitää hankkia isompia villahousja. Oon tykännyt edellisten kanssa noista nauhavaiposta just siks että ne menee eri kokoisille lapsille eivätkä jää pieneksi. Pestäväähän niistä kertyy, mutta siinä auttaa pesukone :)
 
Ei vitsit, juuri kun puolisen tuntia sitten märisin ettei mitään merkkejä oo synnytyksen lähestymisestä... Noh lähdin äsken koiran kans lenkille ja lyhyeksi jäi kävelyt, vartin aikana lenkillä alkoi mahakivut, alavatsassa ja nivusessa. Kovenee koko ajan ja on sellaiset kivut kuin olisi menkat tulossa. Vanhasta muistista melkein odotan, että kohta alkaisi ruutata verta. Josko tää olis nyt edistystä :D.

37 + 3
 
Sannamarylle onnea!:flower:

Taksikyydistä, itse lähdin keskimmäistä synnyttämään tai "näyttämään" itseäni polille aamuyöllä. Mulla ei ole muistikuvaa taksikuskin ilmeistä, mutta aika kovaa se taisi ajaa! :D Mähän en itse edes tajunnut synnyttäväni, sen takia mieskin jäi kotiin nukkumaan kun oli aamuvuoroon menossa. Kappas kummaa, vastaanotossa olin 10 cm auki, ei kun ponnistamaan! :LOL: Ihmekös ei tullut taksikuskin reaktioita matkan aikana niin tarkasti katsottuakaan.

Sairaalakuteet päällä sairaalassa. Vanhasta muistista ne verkkokalsarit on aika kätevät noina ensimmäisinä päivinä ;) Omat liivit toki otan mukaan, koska ilman liivejä en osaa olla.

( . ) Torstaina siis oli neuvola ja siellä kaikki ok. Lääkäri sitten ensi viikolla ja katsotaan tota synnytystä että miten edetään. Miinuli majailee vielä aika ylhäällä, kohduunsuu kiinni ja kaula ylhäällä. Kaulaa myös 4 cm jäljellä ultralla katsottuna.:headwall: En tajua mitä noi jatkuvat supistukset sitten ovat... Toki vielä ei tarvitsisikaan syntyä, mutta silti, kai nyt JOTAIN vois alkaa tapahtumaan. Yliajalle EN HALUA. Ensimmäinen muksuista ei siis meinannut mahtua tulemaan kun meni 41+4, oli syntyessään kuitenkin liian iso mun kokoon nähden (3850g) Imukuppi, emppari ja pari pientä repeämää. Istuminen oli pitkään hankalaa... Kaksi edellistähän tulivat tosiaan järkevillä viikoilla 36 ja 37. Mutta jotenkin lääkärit nyttenkin tuudittautuu siihen että tämäkin tulee. Itse en ole kyllä läheskään niin varma...

Supistellut on taas tänäkin aamuna, mutta olkoon. En jaksa enään ottaa stressiä. Vauvaa varten alkaa kaikki olla valmiina. Vielä on nuo vaipat yms. härpäkkeet hommaamatta. Eiköhän ne ehdi. Peti on pedattu, sitteri ja vaunut hommattu, kaukalo hommattu. Miljoonat ;) pienet vaatteet pesty ja silitetty lipastonlaatikoihin. Kotiintulovaatteet pakattu. :heart:

Jaahas, lapset läksivät kavereilleen, joten mulla olisi tässä muutama tunti hiljaisuutta. Jospa keittäisi vadelmanlehtiteetä kupillisen ja kävisi ulkona vähän haukkaamassa happea. :)

Leppoisaa sunnuntaita maaliskuisille.:kiss:

Terkuin, muumis ja miinuli 35+3
 
Niittyvillalle tsemppiä, toivottavasti lähtee kunnolla käyntiin :)

sahi: ei mitään hajua, miekin aattelin joku kerta et vois poistaa ton kirjotteluhistorian, mut en osaa :)

Onks muut huomannu et valkkari on vetisempää? Mietin tänään et tihkuuko lapsivettä mut tulin siihen tulokseen että vetistä valkkaria olis. Ei kuitenkaan virtsankarkailua onneks :D

rv37
 
Sone täällä kans tänään ihmetelly kun valkkaria tulee tosi paljon mut ei kuitenkaan mitään limatulppaan verrattavaa. Aamulla ihan lorahti housuun ja luulin jo et nyt tuli varmaan limatulppaa tai lapsivettä mut kyllä se oli ihan valkkaria. Liekö kuuluu asiaan???

Särö ja Jalo 38+2
 
Sannamarylle paljon onnea neidistä! :flower:

Valkovuoto on täälläkin jo jonkun aikaa ollut tosi vetistä, sama oli esikoista odottaessa.

Täällä ei ole mitään oireita synnytyksen lähestymisestä ja se turhauttaa :/ Mulla kuitenkin masussa köllöttelee keskiarvoa isompi vauva. Liitoskipuja on ollut jo ikuisuuden, mutta niistä onkin hyötyä ehkä vasta synnytyksessä. Pientä menkkajomotusta on myös, mutta melko mitätöntä. Tulisipa tuo meidän pieni nyytti jo :heart:

Nallu ja pikkuveli 37+1
 
Sahi En taida jaksaa poistaa kaikkia yksitellen, menis ikuisuus :) Mut jos kaikki sais kerrallaan niin vois "putsata pöydän" välillä ;)

Särö Kyllä se varmaan on asiaan kuuluvaa :confused: En kyllä muista edellisistä odotuksista. Viimeeks alko verinen ja limanen vuoto pari päivää ennen synnytystä. Nyt on vaan tota "vettä" mitä lirahtelee välillä, en kyllä usko että lapsivettä, sitä varmaan tulis viel enenpi ja lisääntys pikkuhiljaa. Tää lirahtelu on ehkä 1-2rkl mitä nyt on.. Mielenkiintosta eritekeskustelua taas, eikö vaan :LOL:
 
kaz
sannamarylle paljon onnea tytöstä <3

Valkovuoto on todellakin juoksevaa. Koko ajan pitää olla suojaa alkkareissa että ei kastuisi päällimmäiset housut.

Vaipoista Esikoisella oli Liberot käytössä kokoon 3 saakka eli reilut 3 kk, jonka jälkeen kakat alkoi olla aina selässä ja koimme toivottomuuden hetkiä kun vaatteet piti vaihtaa parhaillaa 4 kertaa päivässä. Ykköskokoa meillä kului 3-4 pakettia (46cm/3275g). Sen jälkeen testattiin pampersit, joista tuntui kosteus vaatteiden läpi ja muumit, joissa ei meinanneet bodyt enää mennä haaroista kiinni. Kunnes ostettiin Lidlistä toujourseja, joilla onkin menty 1v 4kk ikään saakka, jonka jälkeen on käytetty Liberon housuvaippoja. Nyt ei olla vielä vaippoja ostettu. Saa mies käydä ostamassa syntymän jälkeen niinkuin viimeksikin :) Perinne :) Ostoslistalle varmaan päätyy myös kaalia :D

Niittyvillalle tsemppiä synnytyksen alkamiseen. Täällä ei ole merkkejä sellaisesta toiminnasta.

Mukavaa kuulla että etuajassa vauvansa saaneilla on uutiset aina vain parempaan päin. <3

Itsellä jännittää tulevat nukkumisjärjestelyt esikoisen ja vauvan kanssa, koska vauvalla on päivärytmit varmasti sekaisin. Meillä esikko nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa. Muutama viikko takaperin siirtyi kokonaan omaan sänkyyn nukkumaan. Tosin joskus nukahtaa ensin viereen, josta nostetaan omaan sänkyyn. No se jää nähtäväksi. Ehkä pitää siirtää mies ja tyttö nukkumaan vierashuoneeseen alkuun, että saadaan unirytmit johonkin kuosiin.

kaz ja huomenna täysiaikainen vauveli :D :D :D
 
Osaatteko kertoa kuin pian synnytyksen jälkeen isyydentunnustus tehdään yleensä? Haluaisin hoitaa tuon sitten mahdollisimman pian pois alta...

Joku mainitsi perhevalmennuksen, ootteko muut käyny ja millasta on ollu? Meillä on yks kerta takana, aiheena oli parisuhde ja vanhemmuus. Vähän tuntui turhalta kun oli aika paljon minusta vetäjien monologia itsestäänselvistä jutuista, oisin kaivannu enemmän keskustelua muitten tulevien vanhempien kanssa. Ens kerralla aiheena on synnytys, jospa sitte ois enempi hyödyllistä infoa. Meillä ei siis erikseen oo muuta synnytysvalmennusta eikä synnärille pääse myöskään etukäteen tutustumaan.

Muumiksella ollu melkonen taksikyyti! :D

Mä sain viimeks neuvolasta sekä Pampersin että Liberon vauvapakkaukset, joissa oli kaikenlaista näytettä. Liberon pakkaus oli kyllä minusta ainakin parempi, kun siellä oli ihan isot paketit vaippoja, kosteuspyyhkeitä, siteitä ja perusvoidetta. Eli ihan käyttötavaraa.

(.) Tauti alkaa olla selätetty ja pääsee viimein lomasta nauttimaan ens viikolla. Vähän hirvittää, että kuinkahan pian mää mökkiydyn tänne neljän seinän sisään, kun ei oo lemmikkejä eikä aiempia lapsia ulkoilutettavana eikä ees omaa pihaa hoidettavana, niin pitää varmaan pakottaa ittensä käymään jossain päivittäin. Tähän asti oon kuitenki lähes päivittäin pyöräilly joko töihin tai sitte käyny jossain muualla. Pitänee ottaa kaupan lisäksi listalle kirjasto ja kaikki mahdolliset kulttuuririennot, joihin ei kohta sitten enää niin helposti ehdikään. Urheilemaan musta ei enää tässä vaiheessa taida olla... Uimaan tekis mieli, mutta uikkari/bikinit ei mahdu päälle enkä uusia viitti ostaa. Kävelykään ei nappaa, mutta pyöräily onneks onnistuu.

Piula ja Rambo 34+4
 
Meilläkin tuleva nukkumisjärjestely mietityttää, kun esikoinen nukkuu meidän välissä. Välillä on kausia, et nukkuu omassa huoneessaan, mut nyt on pitkään ollu, et tulee illalla meidän sänkyyn, vaik luen iltasadun hänen sängyssään.

Tänään oon vaihtanu uudet lakanat sänkyyn, kun kysyin, mitkä lakanat hän haluaisi, jotta nukkuisi omassa sängyssä. Saatiin hänen radionsakin toimimaan, jotta voin laittaa satuCD:n pyörimään. Tänään illalla näkee, tepsiikö, vai käykö ovi viiden minuutin jälkeen siitä, kun olen sulkenut tytön oven.

Muuten tulee olemaan todella ahdasta meidän sängyssä, kun vauvaa pitäisi yöllä imettää, ja vieressä makaa tyttö, joka ei pysy paikallaan.

Valkovuoto mullakin on sitä luokkaa, et pikkuhousunsuoja pitää olla päällä koko ajan. Ja pissaa lirahtelee tosi helposti, kun aivastaa tai yskäsee. Pitää laittaa aina jalat ristiin, ettei tulis vahinkoo.

Isyydentunnustus meille tais tulla kirje kotiin, jossa oli aika varattu. Nyt en enää kyl muista, kauanko siit oli syntymästä.

Perhevalmennusta ei oo enää toista kertaa synnytäville. Ekal kerral kävin. Niit tais olla noin viisi sessiota. Ihan kivoja oli. Paras oli kuitenkin sellanen, jossa kolmen lapsen äiti kerto omasta vauva-arjestaan.

Mäkin sain v. 2009 sekä Pampersin että Liberon pakkaukset synnäriltä. Siin oli pien kantaminen, kun kotiin lähdettiin, kun oli kukkaa ja muuta lahjaa, sekä sairaalakassit ja sitten vielä vauva turvakaukalossa.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Sannamary tyttösestä! :heart:

Zuza: Mahtavaa että saatte pienen kotiin. :) Muistan niin tuon tunteen, kun saatiin oma poika viikko sitten hakea kotiin! :)

Minx:Voi kun teillä hienosti poika kasvanut! Ja saat ulkoilla... Mun pitää odottaa viel ens torstaita ku on punnitus... selviää joko on ylitetty 2,5kg. ;)

Niittyvillalle tsemppiä! Jokohan lähdit synnärille???

Nopponen + poika 3vk 2pv
 
Marionetti: jospas se kohta alkais tapahtuu :hug:

(.) Pakko oli tulla vielä lisäämään että ehkä toi lisääntyny valkkari (?) olikin merkkiä, meinaan limatulppaa pukkaa ja kohdunsuuta juilii :D Ehkä tää syntyyki ennen laskettua, tai sit ei :saint:

sone ja paavo rv 37
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
"Menkkakivut" kestivät pari tuntia ja loppuivat sitten, harmi... Nyt olo on vähän outo, mutta ei ole ruvennut supistelemaan tms. Varmaan alakerrassa jotain on tapahtumassa pikku hiljaa. Lähden kohta koiran kanssa uudemmalle lenkille, jos käynnistyisi jomottelu taas kävelystä ;).

Valkovuoto on mulla loppunut muutama päivä sitten lähes kokonaan. Olen joutunut käytään tavallista isokokoisempia pikkuhousunsuojia, kun tavaraa on tullut suht runsaasti koko raskauden ajan, mutta nyt oisin pärjännyt muutaman pvän täysin ilman. Olisko tääkin merkki jostakin...? Miten niin epätoivoisesti merkkejä etsivä... ;)

Nukkumisjärjestelyt on meillä olleet jo pari vkoa sellaiset, että eri makkareissa on nukuttu miehen kanssa. Mä kuorsaan ja ravaan 1-2h välein veskissä koko yön, joten mies ei pysty nukkumaan ja joutuu kuitenkin aamulla heräämään aikaisin töihin. Vähän tuntuu haikealta mut ollaan molemmat nukuttu paremmin eikä munkaan tarvi miettiä, herääköhän toinen kun hypin ees taas sängyn ja vessan väliä ja käyn yöllä välillä keittelemässä kaakaota ja syömässäkin kun on nälkä enkä saa uudestaan unta.

Perhevalmennuksista kiinnostaa vain synnytys ja lapsen hoitoa käsittelevät osiot, parisuhde ym. luennot skipattiin.
 
hui, nyt alkoi pelottaa.... tää kun hikkas tänään masussa nii hikka tuntui kylkiluissa!:O laitoin viel käden siihen päälle nii ihan selkeesti siinä hikka tuntui, muuten on tuntunut aina tuol alhaalla. olisko tää voinut mukamas kääntyä? kävin jo lukemas netistä kaikkee kauhukuvia... nyt kumminki viikot on melkein 35 nii saako se olla viel väärinpäin, vai pitäiskö ottaa neuvolaan yhteyttä.... lääkärineuvolakin on vasta vk 36+. ei ykskään muksuista ole enää ollut täs vaihees nurinperin. sit ku tää on viel enempi möyrijä kuin potkija nii ei liikkeistäkään ota kunnolla selvää... äh! tulipa päänvaivaa!|O
 

Yhteistyössä