*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Ihania ultrakuulumisia saanut lukea teiltä :)

Äitiyspakkaus oli ihan jees, aika poikavoittoinen väritykseltään tosin. Se makuupussi oli ihana, pojalla kun on se sydänkuvioinen beigellä taustalla ja en tykkää siitä yhtään :) Se laatikko on upea! Kyllä me todennäköisesti tuo otetaan, tulee sitten kumpi vaan. Saanpa sitten sinne kerättyä lapsuusmuistoja talteen.

Nyt on taas tullut mietittyä että mitä jospa tuolla masussa ei olekaan enää elämää :/ Ja ultraan on aikaa vielä kolme viikkoa ja neuvolalääkäriinkin se pari viikkoa. Oireita onneksi on vielä et se pitää toivoa yllä.

Toiveikas84 & papu 9+0 POKS! :)
 
Äitiyspakkaus myös mun mielestä kivan näkoinen, mut aiotaan jättää ottamatta, kun edellisestä (-09) vielä kivoimmat eli makuupussi, toppa- ja villahaalari tallellla. Siitä tylsästä laatikostakin sai kivan ensisängyn kun laittoi liinavaatteet ja sellasen reunalakanahärpäkkeen vai miksi sitä sanotaankaan... :)

Tosin olishan se kiva, että molemmille jäisi muistoksi omat laatikot ja niiden sisältö, mut viime kerrallakin monet jutuista jäi käyttämättä: vaatteita ei tullut niitä ihan pienempiä lukuunottamatta käytettyä ja kestovaipatkin meillä pistettiin (valitettavasti) eteenpäin, vaikka kovasti oli aikomus niitä ainakin testata.
 
moikka!
Hetkeen ei ole tullut kirjoitettua. Ihana lukea hyviä uutisia ja kuulumisia! :)

täällä poksu eilen 11+0. 13+5 vasta np ultra! Joten jännitystä on ollut ja tulee olemaan tuohon asti.

Pahoinvointi! Vähentynyt, luojan kiitos! Myös oma kunto remontti aloitettu. Elämästä nauttii ihan eri tavalla kun ei Yrjö käy kylässä joka nurkan takana :)

työt loppuu tämän kuun lopussa ja koko ajan haku päällä. Yhtään en haluais jäädä työttömäksi kun kuitenkin kaikki jos menee hyvin, jäädään tammikuussa äippä lomalle.

Onko täällä muita ylipainoisia odottajia? Omalla tavalla harmittaa, kun on tuota vararengasta tuossa masun päällä, ei raskaus näy. Mutta tietyllä tapaa ehkä vaan parempi! Ei tarvii olla selittelemässä kun en halua ihan kaikkien tietävän :)
itselläni on nyt se että paino pitäis saada pidettyä samassa synnytykseen asti. Näin saisin sen 10 tai enemmän kerralla pois! Olen taas innostunut liikunnasta, joten sohva pottuilu saa jäädä.

Onko muilla tullut muuten tällaista, että automaattisesti herää johonkin tiettyyn aikaan aamulla? Mulla on nyt kuukausi ollut joka yö, riippumatta monen aikaan menee nukkumaan, herään 5-6 aikaan! Ai että kun ärsyttää :D

kaikille paljon onnea ja haleja odotukseen!

Tyntti & pampula 11+1

ps. Liiankin vahva tyttö olo!
 
Eea
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Miulle on aina np-ultrakin tehty alakautta. Riippuu varmaan paikasta/ultraajasta aika paljon.

Yheksän jälkeen pitäis hipsiä neuvolaan. kokeillaan josko sydänäänet kuuluis. Jostain syystä on vähän huono aavistus tän raskauden suhteen. : / Nyt jos ne äänet ei kuulu neuvolassakaan niin saattaapi vähän paniikki iskeä. Ultraankin vielä kaksi pitkää viikkoa.

Miehen kanssakin ollu ihme vääntöä viime päivät ja lapset on kiukutelleet normaalia enemmän + tekemättömiä hommia olis vaikka muille jakaa. Huoh! Kaipa tää tästä pikku hiljaa... :)

Eea & Pallero 10+5
 
Huomenta! Nyt on Suomeen lennetty ja tänään ois ensimmäinen neuvola. Vanhasta muististahan tässä on menty tähän asti, mutta kun edellisen odottelusta jo yli 12 vuotta niin varmasti on paljon uutta tietoa tulossa. Enkä kyllä muista ollenkaan mitä siella ekalla kerralla tehdään, kohtahan se selviää.

Äitiyspakkauksen otan ihan ehdottomasti, ei ole vaatteen vaatetta jäljellä vanhemmilta lapsilta ja tuo on kuitenkin arvossa paljon enemmän kuin se pieni rahasumma minkä sais.

(.) Oloja ei ole ollut, monesti mietinkin että voiko näin helpolla päästä, kertaakaan ei ole ollut edes niin huono olo että olis joutunut miettimään oksentamista. Toisaalta, sellainen olo on, että verenpaine varmaan on koholla, muutaman viikon jo silmissä vilissyt tähtiä ja päätä särjeskellyt.

Yritän nyt olla aktiivisemmin mukana ketjussa kun pääsin tänne Suomeen ja aikaakin on enemmän viettää netissä, taustalla olen kyllä lueskellut päivittäin kuulumisia mutta ei ole ehtinyt kirjoittelemaan.

anncarol+toukka 11+3
 
Hei kaikille!

Joskohan tämän vihdoinkin uskoisi todeksi, meillekin on tulossa vauva! :)
Oon seurannut ketjua jo heinäkuulta, mutta vasta nyt tämän viikon ensimmäisen neuvolan jälkeen, jossa kuultiin pienen sydänäänet, koko asia on todentunut itselle.
Alkuraskauden ultrassa kun ei käyty eikä isompaa pahoinvointia ole ollut, niin on ollut vähän vaikea uskoa tätä todeksi.

Jos voisin siis päästä listallenne:
Laia, 15.3, 1. lapsi

Ihanaa viikkoa kaikille!

Laia 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Heips!

Tervetuloa uusille mammoille mukaan! Meitä on jo iso kööri! :heart:

Ihanan lueskella teidän ultrakuulumisia. :heart:Itellähän tuo ois edessä ens viikon keskiviikkona. Tuntuu että aika lähes mateleeeeeeee.. :| nooo, jospa se sieltä tulis. mun olis tarkotus olla ens viikko vielö kesälomalla, yrittäjänä ku ei oo kauheesti tuota lomaa tullu vielä pidettyä. Reissut taitaa jäädä reissaamatta, ku sattu tuo ultra-aika just tonne keskelle viikkoa. Mutta noin mukavan asian puolestahan sitä jättää vaikka reisssut välistä, ihanaaa! :heart: :D

(.) nyt on ollu muutamana päivänä aamusin taas vähä huonompi olo, mitä välissä olikaan. Mutta oksentaa ei oo kuitenkaan tarvinnu enäää muutamaan viikkooon. Tuokin huono olo pysyy aika hyvin loitolla kun vaan muistaa syödä säännöllisesti. :D mitä siis tuleeki tehtyä ihan koko ajan! :headwall: nooh, mutta paino on vielä ainaski pysyny ihan aisoissa niin antaa mennä vaan! :D ihanaa, ku kuvotus on sen verran helpottanu että on päässy taas kuntoileen! Juoksutossut oliki jo aika pölyset! :kieh:
Nyt ku tuo pahoinvointi on helpottanu niin musta on tullu ihan höppänä! Tuntuu että ooon niiiiiiiiin onnnellinen, elämä on ihanaa lalllalllaaa! :heart: Haluaisin jo kailottaa kaikille meiän pikku masuasukista, vaikka oommeki päättäny että käydään eka siellä np-ultrassa. :)

Äitiyspakkaus näytti ihan kivalta. :) ja se me on päätetty ottaa jo aiemmin. Esikoisesta kun on kyse niin kaikki tavarat on tervetulleita, mitään ku ei ennestään oo! :)

Hanskius ja masuasukki 11+0 POKSPOKS :heart:
 
Tulin tänne pikaisesti vain lähinnä poksumaan. On tuntunut jo reilun viikon siltä, että masussa ei enää ketään kasva. Dopplerilla en ole saanut sydänääniä kuulumaan. Varhaisultrassa 8+0 tosin oli kaikki hyvin. Nt-ultraan vielä puolitoista viikkoa. Huoh!

Lara_84 + kyytiläinen 10+0
 
Ihana lukea teistä, joilla pahoinvointi on alkanut jo helpottamaan=) Itsellä se tuntuu vielä kaukaiselta ajatukselta...Mutta eiköhän sekin aika sieltä tule.

Äitiyspakkaus näytti ihan pirtsakalta, mutta en taidan tällä kertaa ottaa sitä. Voisin ottaa pelkästään sen makuupussin, mutta mukana tulisi niin paljon meille turhaa tavaraa että parempi ottaa rahana.

Nukkumisesta. Mä heräilen jatkuvasti yöllä. Edellisyö oli ihan mahdoton! Heräsin puoli kahden aikaan ja valvoin neljään! Mut kai tääkin on normaailia;)

Kettuliini 7+6
 
Alisa84 ja Lara_84 Lohdutukseksi voin sanoa, että itse en ole löytänyt dopplerilla sydänääniä vielä kertaakaan. Ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin. Päätin lopettaa dopplerilla testailun nyt ainakin viikoksi, turhaan siinä taitaa vaan hermostua. Yllättävän haasteellista oli löytää sydänäänet jopa 20+ viikolla olevalta ystävältä, aikansa siinä sai etsiä ja koko ajan oli kaveri kurvaamassa alta pois :D Rv 39 olevalta ystävältä äänet sen sijaan löytyivät heti, kun masiinan laittoi mahan päälle :heart:

Kilu87 Tarkoitukseni ei ollut ketään ainakaan huolestuttaa omalla postauksellani. Joskos niitä liikkeitä ja raajoja jo huomenna sinullakin näkyisi :heart: Hirveätä piinaa tämä alun odottaminen, varsinkin jos taustalla on niinkin surullinen menetys, kuin sinulla. Toivotaan, että tällä kertaa olisi onni myötä sen 9 kuukautta!

Tervetuloa Laia:flower:

kwaidan ja nalle 9+3
 
Toiveikas Meillä taas tytöllä se 2010 pakkauksen sininen makuupussi, jossa tosin kuvat olivat kivoja!

Tyntti Mulla on myös tuota ylimääräistä ja se kyllä harmittaa. Laihemmille on niin kivoja äitiysvaatteitakin. Painoa ei kauheesti tarvis tulla, mut eipä sille mitään mahda jos syö suht terveellisesti.

Nallu 10+5
 
Heissan!

äitityspakkauksesta, musta se on ainaki ihan pirtsakka, tosi moni on haukkunu sen ihan lyttyyn mut mä en näe miks en vois pukea kumpaa tahansa sukupuolta olevaa lastani niihin vaatteisiin?

lenkkari, wau miten tarkasti ultrassa voikin kaiken erottaa!!

Mites muilla on nää raskauden ajan lääkärikäynnit menny? Korvaako eka ultra yhden lääkärikäynnin? Oppaissa nimittäin täysin poikkeavaa tietoa verrattuna mun neuvolasta saamaan infoon..

Entäs hammashoito? Mulle ainaki sanottiin et hammaslääkärikäynti on ihan pakollinen raskauden aikana, ja mulla tulossakin aika sinne. Mut onks todella niin tiukkaa et jos on joskus todettu reikii ni en sais pussata lastani enkä käyttää samaa lusikkaa tai mitään?

Tigerina + jyvänen 7+6
 
Tigerina Mun mielestä se pakkaus on kyllä hieno, mutta ehkä liiankin poikamainen. Mulla kun on tyttö ennestään niin kokemuksesta tiedän, etten käyttäisi tytöllä (vauvaiässä) sinistä, vihreetä tai ruskeaa. Tosin se vanuhaalari oli sellainen, jonka tytölle laittaisin vaikka olikin ruskea. Mut toiset taas voi pukea tyttövauvan "poikaväreihin", nää on niin mielipideasioita.

Lääkärikäynnit täällä ultra ei korvaa lääkärikäyntejä, sen sijaan käynti äitipolilla korvaa lääkärikäynnit (esim synnytystapa-arvio).

Hammashoito täällä ei ole pakollinen. Th sanoi, että voi käydä jos siltä tuntuu. Ja jokainen päättää itse miten toimii noiden lusikoiden yms kanssa. Mä en anna omasta lusikasta tai lasista koska mulla on reikiä ollut ihan tarpeeksi. Lastani kuitenkin pussaan, mutta mitään "märkiä" pusuja en suulle anna :D Kuullostipas fiksulta..
 
Tigerina: no ei se nyt sitä kuitenkaan tarkoita. tietenkin jos itellä on se karies bakteeri suussa niin silloin kannattaa vältellä esim maistamasta samalla lusikalla lapsen kanssa, eikä sinne suulle ny kannata hirveästi pussailla jos haluaa lapsen säästää rei'iltä ja paikkamiselta. itellä on ollu reikiä ja oon kyllä pusutellu lapsiani paljon. =) ja tuo hampaiden kunto on todella tärkeää yleensäkin. esim leikkauksia ajatellen. jos suu on täynnä bakteereja niin ne saattaa levitä myös muualle elimistöön ja jos keho on huonossa kunnossa niin riskit leikkauskomplikaatioihin lisääntyy. En osaa sitä nyt tarkemmin selittää, enkä tiiä onko tuo yhtään edes oikein, mutta tällainen muistikuva mulla on, mitä muistan opiskelu ajoilta. ei sattuis olemaan ketään paremmin asiasta tietävää.. ja tärkeäähän on muutenkin ne hampaat tarkistaa, koska syömiset menee miten sattuu, oksennetaan ehkä vähän ja pinnat saattaa vaurioitua odotusaikana paljon. itellä tuli kahden akan aikana paljon alkavia reikiä. Meillä ei tuo käynti ole edes hammaslääkärille vaan suuhygienistille ja hän tarvittaessa varaa ajan hammalääkärille. ja ilmainen on täällä tuo käynti.

muoks: oksu sen kun lentää. päivän kolmas aamupala pysyi sisällä, lounas taas ei. nyt oon puputtanut vähän kaikenlaista, että tää pirun huono olo katoaisi. ärsyttää. :x
 
Viimeksi muokattu:
Tyntti Mulla on kanssa ylimääräinen vararengas ja kyllä se kurjalta tuntuu. Itse asiassa oli painonpudotus ihan hyvässä vauhdissa kun tulin raskaaksi. Täytyy olla kyl tarkka syömisestä ja varoa ettei tulisi liikaa kiloja.

Lääkärikäynnistä meillä on 1 lääkärikäynti sitten yhtenä neuvolakertana.

Hammashuolto täällä ei ainakaan kuulu hammaslääkärikäynti raskausajalle.

Mites teillä muilla on, kun neuvolassa katsotaan pissa. Siskoni kertoi, että hän joutuu sen joka neuvolakäynnillä itse tikulla katsomaan. Mulle ekassa raskaudessa joku sanoi, että ei sitä pitäisi joutua itse katsomaan ja itsekkin olen kyllä sitä mieltä että se on sen th:n homma se pissa katsoa. Mites muilla on? Tarkistaako th vai joudutteko itse? Mulla sen tekee th ja jos sanoisi, että itse pitäisi niin en kyllä suostuisi, itsestä se ei ole mun tehtävä, en itse ole ammattilainen.

ON: tänä aamuna oli piiiiitkästä aikaa paha olo aamusta, hieman auttoi syöminen, mutta meni useampi tunti ennen kuin helpotti. Rinnat oli eilen ja yöllä taas todella kipeät, nännit tuntuu aroilta koko ajan. Muuten on ihan hyvä fiilis, alkaa taasen vähän väsyttämään.

CandleLight ja 11+4
 
Äitiyspakkaus näytti kyllä hailakalta mutta iha ok. Tykkään tost makuupussista :) varmaan otetaan on kuitenkin nii pal uusia vaatteita
Olo aivan per****** yyyh. Heikottaa paljon ja vaaka menee miinusten puolella kohisten kub ruoka ei pysy sisällä :/ huomenna onneksi neukku
Tänään on oltu vaa kotona ku on heikottanu enkä oo uskaltanu lähtee.
HUOMENNA NEUKKU JA 12+0

Juli ja Mini
 
Mulla taitaa olla jäljellä vuoden 2009 äitiyispakkauksesta makuupussi, joten otan kyllä pakkauksen.

Mä olin aluksi tarkka tosta lusikka ym hommasta, mut emmä oo enää pitkää aikaa jaksanu. Jos niitä reikiä on tullakseen niin tulee. Hampaat nyt kuitenkin pestään joka ilta. Hammashuolto on meillä ilmanen raskausaikana.

Esikoisen kohdalla mut np-ultrattiin alapään kautta, mut nyt mahan päältä (onneksi). Varhaisultra tehtiin sillä dildolla. Np-ultrassakin tosiaan näkee jo ihan vauvan muotoisen ihmisenalun. Mulla näky jopa sormen luut, josta täti otti kuvan.

Pitäs alkaa ostelee äitiyshousuja, kun oon käyttäny nyt samoja joustavia farkkuleggareita viikkotolkulla. Alkaa pikku hiljaa kyllästyttää. Farkkuja en oo voinu laittaa enää pitkää aikaa päälle, kun maha on niin iso iltapäivällä.

Huomen pitäs tilata neuvola-aika. En muista, millä viikoilla se piti olla. Ja kyllä th tikuttaa pissan.

SMV 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Nopponen
Niskapoimu-ultra takana ja aivan ihania uutisia saatiin. Sydän löi, pituutta vauvelilla 5,3cm, aivot näkyi kans ja otti jopa jalkaterän pituuden; 0,7cm. :heart: Kovasti liikkui ja heilutteli käsiään ja jalkojaan. Ultraava kätilö oli aivan ihana ja kertoi tosi tarkasti kaiken. Tosi tarkat ultraus välineet ainaki kokkolan äitipolilla. Näkyi niin selvästi kaikki omaankin silmään. Pienoinen istuskeli kohdussa ja yhdessä kuvakulmassa makasi ensin selällään ja sit käänsi selän meihin päin kun tultiin häiritsemään hänen rauhaansa. :) Ja kaiken pystyi kattoon ihan tällainen tavallinen tallukkakin, niin oli selkeää kuvaa. :) Oon nyt niin onnellinen!!!! Niin ja tällähetkellä olisin koon puolesta jo 12+0 viikolla, mut LA ei muuteta ku heittää vaan pari päivää. Se siis todellisuudessa aivan helmi- ja maaliskuun vaihteessa. :) Mut ei nyt tännekään sitä tarvii siis muuttaa ku neuvolakorttiinkaan sitä muuttaneet. Nyt kysyivät ekaa kertaa veriseulaan osallistumisesta ja kävin antamassa näytteen... Esikoisen aikaan 2008 sitä ei oo tarjottu kuulemma ku vain jos niskapoimu hälyyttävä, 2010 jälkeen sitä on tarjottu kaikille... Näin ne selitti ku kysyin. Eli nyt toivotaan et puhelin EI sois kahden viikon päästä. :) Niskapoimu mitattuna 1,8mm eli aivan normaali et ei sen puoleen hätää. :)

Mut nyt tällainen omanapainen kirjoitus, oon niin mielissään että nyt voin huolettomammin kertoa jo raskaudesta muillekkin. :)

Niin joo.... hammashoidosta oli puhe, meilläkään se ei kuulu neuvolan palveluihin ilmaisena vaan suosittelevat että käy tarkistuttaan, mutta itse joutuu maksaan... Siitäpä tulikin mieleeni että pitäis varata aika... :ashamed: Esikoisen aikaan 1 reikä, paikattiin ilman puudutusta vaikka tasan tiedän et raskaus ei oo este puuduttamiselle, mut hammaslääkärin mielestä reikä oli niin pikkuinen et menee hyvin ilman puudutusta. Jumalauta et kävi kipeesti ku porasi hermoon!!!!! Ikinä en enää suostu ilman puudutusta, raskaana tai ei! En tiiä edesauttoiko reikiintymistä silloin raskaus mut mulla ei kyl elämäni aikana oo aikaisemmin ollu ku 2 reikää ja heti tuli kolmas ku esikkoa odotin...?

Mut nyt nauttiin tästä tunteesta! Ja kätilön sanoin; annetaanpa nyt kasvaa tuon ihanan vauvan tuolla masussa ja parin kuukauden päästä rakenneultraan jossa voidaan halutessa katsella jo sukupuolta!!!! :heart::) IIIIK! Mä oon niin onnellinen!

Nopponen 11+4 (vanhoilla viikoilla jatkan silti vaikka pari päivää voi todellisuudessa olla jäljessä) :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Ihania ultra-uutisia taas täällä, vähän tuli liikuttunut olo kun nopponen kirjoitti että vauvan jalkateränkin pystyi jo mittamaaan :) alkaa mielialat vissiin herkistyy :)

Jaksuja pahoinvoinnin kanssa taisteleville, juli ja leo ja muut kellä viel laatta lentää :hug:

On: Energiaa on alkanut löytymään vaikka ei ole viel toinen kolmas, voihan se olla tää on vaan joku muutaman päivän vaihe ;)
Oon siivoillu kaappeja ja keittäny hilloa, lenkkeilly ja tänään jopa hölkkäsin intervallina pitkästä aikaa. Kuukauden päästä ei varmaan enää tarvi hölkätä ;) Mut jännä että ei enää hengästytä niin paljon kun alkuraskaudesta ja muutenkin vointi on niin paljon parempi :) Pahoinvointia on
ollu nyt harvakseltaan.

MUTTA, pää hajoo jännityksestä ja pelosta, ultraan enää jokunen päivä, ens ti olis aamulla aika.. Pelottaa taas niin paljon! Olispa kaikki hyvin! Sit en enää vedä mahaa siään vaan saa näkyy, nyt on kyl jo hillitön tää maha verrattuna lähtötilanteeseen :D

PS. Kaamee nälkä koko ajan, onks muilla??

10+4
 
Viimeksi muokattu:
Eea Sulla onkin mukava th! :) Mulla ei esikoisesta kuulunut vielä 11+ viikolla sydänäänet, enkä saanut ylimääräistä käyntiä. Seuraava neuvola olikin vasta 16+ ja silloin kuulu hyvin. Siellä tosin oli tapana kuunnella vasta 16+ alkaen, mutta mun kohtu oli kuulemma jo niin hyvin kasvanu että yritti. Tässä kunnassa onneks alotetaan kuuntelut jo aikaisemmin :)

Lääkärikäynneistä unohdin sanoa, että täällä käyntejä on kolme. 12-13vk, 26-28vk ja 36viikolla.

Candlelight Meillä myös th katsoo sen pissan.

Nopponen Ihania ultrakuulumisia!
 
Sainpas eilen illalla ne sydänäänet kuuluviin. Rakko kun oli täynnä, nii johan löytyi. Toki pienen etsinnän jälkeen ;)

Ultrassa käyty ja kyllä siellä terhakka pikkuinen kaveri oli :heart: Heti ensimmäisenä heilutteli kättänsä meille. Vaavi vastasi viikkoja, mutta mun laskettuaika todentui nyt 2.3.13, joten voisko sen mulle päivittää :) Laskettuaika mikä listalla on, niin se on mun oma arvaus. Nyt täytyykin opetella poksumaan perjantaisin, sillä nyt viikkoja on se 11+6. Huomenna siis se maaginen 12 vkon rajapyykki poksahtaa :heart: Musta tuntuu, että aika menee kuin siivillä, ehkä se johtuu tuosta 2v tytöstä ja raksasta joka vie kaiken ajan. Meillä onkin 1,5kk:tta muuttoon, joten tahti vain kiihtyy loppua kohden.

Lääkärikäynneistä Meillä lääkärikäyntejä on raskauden aikana 3.

Nopponen Oi, sullakin ihania uä-kuulumisia :heart:

Sone* jatkuva nälkä ei vaivaa enää. Nyt pärjään jo hieman vähemmällä syömisellä, mut heti jos enemmän touhuaa, nii saa kyllä olla enemmän syömässä :D

Mun on varmaan pakko lähtee kohta housu ostoksille. Omistan kahdet mammahousut, mut ei ne taida riittää, ku näin alkuvaiheessa joudun niitä käyttämään. Ikävä tunne varsinkin näin iltasin, ku housut puristaa : /

Tsemppihalit kaikille pahoinvoinnista kärsiville :hug:
 

Yhteistyössä