Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

Me kotiuduttiin eilen pikkuisen kanssa :) Ensimmäinen yö kotona meni hienosti. Vauva heräsi vain kerran kahdeksan tunnin yöunien aikana ja kerran herätettiin syömään. On tosi tyytyväisen oloinen vauva. Ei turhista itkeskele. Leppoisa, kuten sairaalassa hoitajat sanoivat :)

Synnytys kesti reilu 7 tuntia. Yhden aikaan yöllä meni lapsivedet ja 1:40 alkoi supistelemaan 7min välein. Suihkussa olin mutta meiltä loppui lämmin vesi ja pelotti, joten lähdettiin sairaalaan jo kolmen maissa. Silloin olin 3cm auki ja pääsin amme huoneeseen, jossa pärjäsin jonnekin viiteen asti. Sitten kivut kävivät sietämättömäksi ja sain epiduraalin (tässä vaiheessa olin 4cm auki vasta). Kuitenkin klo 7 aikaan olin jo 9cm auki. Epiduraali auttoi ja vei kaikki kivut pois, pystyin jopa torkkumaan pari tuntia. Paineen tunnetta vain oli. Ponnistusvaihe oli aivan kamala ja kesti reilun tunnin. Huusin vain paniikissa apua ja että en jaksa enää :D Kätilö tiuski ja kiukkusi, kun en kääntynyt heti selälle vaikka hän käski (sattui niin kamalasti).

Mukana oli opiskelija, joka sitten tikkasi minut ja kotiin lähtiessä selvisi, että huonosti tikattu. Sellainen kieleke jää kosmeettiseksi viaksi. Se ei periaatteessa haittaa mutta pelkään, että jos jää kipeäksi ja joutuvat uudelleen operoimaan :( Minulta ei edes kysytty, että saako opiskelija sen tehdä... Joutuivat siis leikkaamaan välilihan, kun tyttö pyöri synnytyskanavassa eikä meinannut mahtua ulos. Nyt tikit ovat tietenkin tosi kipeät ja istuminen hankalaa. Koko aika saa olla särkylääkkeitä ottamassa. Muita repeämiä ei tullut. Mies on nyt pääsääntöisesti noussut yöllä ja hoitanut vauvan vaipanvaihdot ym. Itsellä tuo kävely tekee kipeää. Onko jollain leikattu välilihaa ja kauan kesti toipua?

Kaikki on täällä niin hyvin kuin vain voi ja ollaan pienestä tosi onnellisia. Mies hoitaa aivan ihanasti pientä ja on varmasti hyvä isä :heart:

Imetys tekee todella kipeää. Ihan itku tulee, kun sattuu niin paljon. Vauvan imuote tarkistettiin kyllä ja se on napakka ja täysin oikeanlainen. Ostin rintapumpun ja sen käyttö ei satu. Olen vauvalle lypsänyt maidot pulloon. Koen tästä kuitenkin pahaa mieltä mutta tuntuu etten kertakaikkiaan siedä sitä kipua imetyksen aikana ja jotenkin se nostaa muutenkin yllättäen negatiivisia tunteita pintaan. "Olen huono äiti" tunteita tullut aika paljonkin juuri tuon imettämättömyyden takia. Toisaalta kuitenkin, kun vauva kuitenkin saa äidinmaitoa ja samalla olla lähellä niin onko se niin huono juttu vaikka maidon saisi pullosta?? :ashamed: Tunteet on vähän pinnassa...

Onnea vauvan saaneille ja tsemppiä loppuun niille jotka vielä odottavat!! :hug:

Marrr ja pikkuinen 4vrk

onnea marr hei, imettää se kuka siihen pystyy ilman itkua ja kipua :hug: mä en ole imettäny kumpaakaan aiempaa, johtuen ettei vaan maitoa tullut, mutta: kakkosesta oli myös kivuliasta, ja siksi kylmästi lopetin vaikka vauva oli noin viikon ikäinen, nälissään huusi... mikään huono äiti et TODELLAKAAN ole :) vaan juuri se paras ja oikea ja ainut äiti vauvallesi :heart:
ja jos viitsit kerran pumpata sen maidon niin mun mielestä se on jo saavutus! itseäni ällöttää moinen värkki, enkä aio ees hommata sitä... eli kuka tässä loppupeleissä sitten "huono äiti " onkaan ;)

välilihan leikkaus ekasta tehtiin ja repesinkin aika lahjakkaasti. tikkejä noin 10... mutta muista käydä monta kertaa päivässä suihkuttelemassa lämpimällä vedellä, ei kovalla paineella... paranee nopeammin, näin mulle vinkattiin ja toimi hyvin. oisko eka viikko ollu se kipein, mutta kyllä se siitä lähtee sitten paranemaan :)

voimia kovasti vauva-arkeen, raskaus on takana mutta kaikkee mielenkiintosta on kuule vielä edessä :)

marr voi kurjuus tuon välilihan kanssa :hug:.
Multa leikattiin esikoisen aikana reilusti yli tunnin ponnistamisen jälkeen. Lähti vielä episiotomia repeämään. Myöskin opiskelija ompeli tunnin ajan ja siitä oon saanut gyneiltä hyvää palautetta että on siisti. Mulla sen parantuminen kesti ainakin sen kuukauden ja parin kk:n jälkeenkin joskus tuntui haamusärkyä kauan seistessä.

Älä suotta koe Huono äiti-fiiliksiä, imetät sillä tavalla kuinka se vain onnistuu tai olet imettämättä. Varmasti olet paras äiti vauvallesi :heart:.

Mun piti kuopuksen imetys lopettaa 6 viikon ikäisenä takaisinvirtauksen takia, ei pysynyt rintamaito vauvan sisällä lainkaan. Ihan tasapainoinen terve lapsi tuo poika ollut.
Minä oon sitä mieltä että se imetys ei kenestäkään parempaa tai huonompaa tee.

MARR, älä suotta tressaa imetystä.
Siskoni kans itki, kun niin kipeetä teki ensimmäiset viikot. Välillä hän pumppasi ja välillä imetti rintakumien kanssa. Buranaa söi rintakipuun. Toista rintaansa pumppasi yli viikon pelkästään, koska vauvan imettäminen teki niin kipeää. nyt vauva 7 viikkoa ja imettäminen sujuu ilman rintakumeja ja kipuja, mut vaativaa oli hänen päästä siihen tilanteeseen ja eikä se ole sanottua, että se edes kaikille on mahdollista.
Pääasia, että vauva saa ravintoa tavalla tai toisella, pullosta tai rinnasta. äidinmaitoa tai korviketta. Mikään tapa ei tee huonoa äitiä
Paras ystäväni pumppasi rintamaitoa vuoden, koska vauva ei vain suostunut ottamaan rintaa.
Syitä ja keinoja on monia, mutta kaikki keinot sallitakoon ravinnon antamiseksi.

Tilailin varmuudeksi lääkäriä, kun toi kurkku kipu vaan yltyy. Lääkäri aikaa en saanut, mut menen käymään sairaanhoitajalla. Toivon et katsoo korvat ja ottaa nielunäytteen ja sanoo ei hätää jonka itsekin osaan sanoa, mut kiva saada kolleegan varmistus, siihen olen tyytyväinen.

Huh, onpa ollut toiminnallinen aamu. Masulla jatkuu sama meno, hirveä mylläys.. Sai vissiin jonkun raitisilmamyrkytyksen. :D Pihalla se jumppaa jatkuvalla syötöllä ja myös sisään palattuani. Kävin tätä päänsärkyasiaa kysymässä th:lta, verenpaineet oli ihan
normit ja pissa kans. Panadolista ja panacodista oli sitä mieltä, etteivät ole haitallisia (joskaan ei nyt tosin täysin suositeltaviakaan, mutta jos hyötyä on, niin sitten), vaikka sanoin että joka päivä joudun nyt ottamaan tähän pääkipuun. Päänsärky johtuu mitä todennäköisimmin poskionteloista, kuten uumoilinkin. Räkää tulee ja tulee ihan järkyttävään tahtiin. Ja paineentunnettakin on poskissa ja otsassa. Sehän saattaa parantua itselläänkin, joten jos tässä nyt torstaihin asti katselisi.. Ke on kyllä lääkäri kättärillä, mut niitä lääkäreitä ei niin välttämättä nappaa keskustella näistä raskauden "ulkopuolisista" vaivoista, joten sen varaan en laske..

Panadol supistuksiin.. Yöaikana mun mielestä ihan loogista "testata" supistuksien voimakkuus sillä että haipyykö supparit lääkkeellä. Omassa sängyssä mukavampi jatkaa tuhinoita. :) Kuin lähteä ehkä "turhalle" kärvistelymatkalle.

Rinnanpäiden kipeytyminen imetyksen alussa on täysin normaalia. Kai siihen vähän pigmentti tai perintötekijät tai imuote tai joku muu asia vaikuttaa. Jostain olen lukenut että mitä enemmän ruusunpunaiset olisivat rinnanpäät, sitä herkemmin kipeytyvät.. Mutten tiedä pitääkö tämä punapigmenttisyys sitten miten paikkansa. Omalla kohdalla tissit on kyllä kipeytyneet aikalailla, jopa tuon kolmannen kanssa vaikka imetyksen väli ei ollut kuin vuoden verran. Kuvittelin että kroppa olisi paremmin "muistanut", mutta ei. Se kipu on kyllä tosi kova ja kurja siinä alussa. Itkua pidätellen ja hammasta purren olen itse ne hetket kestänyt. Kipulääkkeestä ei siinä hommassa omalla kohdalla ole kyllä apua ollut, enkä ole kyllä edes kokeillut. Aika parantaa.. Rintakumeilla usein kipu helpottaa, mutta kaikki vauvat ei hiffaa kumin käyttömetodia edes siinä ihan alkumetreillä. Rintakumeja on muuten kahta eri kokoa Ainun valikoimissa (*VINKKI*), pienemmille nänneille 16mm ja suuremmille 24mm. Itse ostin nuo 16mm jo valmiiksi.

Tiinellille ihan hurjasti paranemista. Omat kyljet sentään parantuneet, toinen puoli parani nopsaan panacodilla. Ärsyttää vaan kun yhden taudin parannuttua jo toinen koputtelee ovelle. Täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti että synnytykseen nää taudit loppuu.

Huh mikä mylläys mahassa käykin. Pakko kai yrittää jotain jalkeilla touhuta, jos vaikka siihen rauhottuis. Ruokaakin tekisi mieli, mutta uskaltaako tässä nyt lisää energiaa massuun tankata.. Aikalailla poikittain tuntuu olevan taikka ainakin jalat alaspäin. Eli keskiviikkona käännettäneen.. Siihen olen kyllä varautunut. Saapi rauhassa siellä lueskella kirjallisuutta useamman tunnin. Käyrässä on kyllä rasittavaa olla jos maha oikein myllää koko ajan.. Saa sitten nähdä millaisesta aikataulusta puhutaan käynnistyksen suhteen jos käännös onnistuu. Veikkaan että sinne 39+4 saa odotella.. Siis kaksi pitkää viikkoa ulkokäännöksen jälkeen..

Onnea vauvautuneille :flower:

Marr: mulla jäi esikoisen synnytyksen jälkeen myös kieleke alapäähän huonon ompelun vuoksi. Repesin kyllä emättimestä. Ei ole jäänyt kipuamaan, ainoastaan kosmeettinenhaitta. Nyt leikattiin välilihaa ja olen parantunut paljon nopeammin. Synnytyksestä 12vrk ja pystyn jo istumaan. Suihkuttelen käsisuihkulla joka wc-reissu ja joka ilta otan ilmakylpyjä.

Täällä vauva-arki pyörii tiiviisti. Pieni on ihana :heart:

Peppioliina ja pienimies 12vrk

MOIKS MAMMAT!

Tämä odottava mamma on nyt kotiutunut pääkaupunkiseudulle. Viime viikolla naistenklinikalla arvioivat vauvan painoksi 3,3 kg ja tuleva sektioaika on näillä näkymin 17.3 (silloin viikkoja 39+3), ellei aiemmin vauva halua maailmaan. Diabetes 1:n vuoksi vauvan painoa ja vointia seurattu normaalia tiheämpään. Normaalikokoista vauvaa ovat ennustaneet syntyväksi. Eipä noihin painoarvioihin tosin oo kovinkaan paljoa luottamista...

Eli odotusta ja väsymystä täällä kehissä...

anmaria + poitsu -38-

Mulla nousi eilen verenpaineet yhtäkkiä, alapaine yli 100 eikä laskenut päivän mittaan. Soitin viiden maissa synnärille ja kysyin neuvoa ja käskettiin tänne, ja täällä sitä edelleen ollaan.
Verenpainelääkitys aloitettiin heti, mutta tänä aamunakin ennen kuin olin sängystä edes noussut, alapaine oli yli 100 ja lääkäri katto parhaimmaksi että synnytys pitää käynnistää. Ekan Cytotecin sain kymmeneltä, toisen kahdelta ja kohta pitäs tulla kolmas ja viimeinen tälle päivää. Verenpaine on edelleen liian korkea verenpainelääkkeestä huolimatta.

Eipä mulla erikoisia tuntemuksia ole, maatessa tulee kivut niin pysyttelen mieluiten jalkeilla tai istuillani. Arvata saattaa mitä ens yöstä tulee kun ei pysty makaamaan.. Vauva voi kumminkin hyvin, se kai tässä on pääasia :)

LD + Pikkunen 38+0

marr älä missään nimessä kuvittele että olisit jotenkin huonompi kuin muut kun annat myös pullosta maitoa!!! Et todellakaan!!! Äidinmaitoahan se on sekin mikä pullosta tulee ja vaikka olis korvikettakin niin ei tee sinusta mitenkään muita huonompia. Itse olen nyt koko tämän kaksi viikkoa syöttänyt fifty-fifty pullosta ja tissistä juuri tuon kipeytymisen takia. Eka viikko oli yhtä tuskaa ja pumppaaminenkin sattui:x Käytin koko ekan viikon rintakumia,mikä antoikin hyvän avun kipeille nänneille. Mulla oikein poltti nännejä ja itku meinas tulla kun imetti. Bepanthenia hieroin myös joka välissä,kipu on vielä kovempaa jos nännit ovat kuivat:x Ja nytkin kun rinnanpäät ovat jo suht ok,pumppaan osan pulloon. En vaan jotenkin ole vielä osannut ryhtyä täysimettäjäksi,haluan että isäkin saa syöttää ja meillä nuo imetykset menee muutenkin vähän miten sattuu kun poika nukahtaa aika äkkiä rinnalle ja sitten kuitenkin havahtuu hetken päästä joten varsinkin yöllä annan suosiolla ´täystyrmäykset´pullosta että saan nukkua :)

LD Ihanaa,paljon onnea koitokseen!!!!:heart:

Täällä huiskuttelen, että edelleen yhdessä koossa ollaan. :wave: On tullut taas vähempi kirjoteltua ja luettuakin palstaa.

Littledeath, onnea matkaan sinulle!

marr, eihän se tosiaan mitenkään paha asia ole, jos pullosta syöttää. :hug: Hyvä, että saat pumpattua ja sillä tavalla omaa maitoa vauvalle. Rohkaisisin sua kuitenkin kokeilemaan imetystäkin, ne kivut nimittäin menee ohi ajan kanssa (en yhtään muista, kauanko se itsellä oli kivuliasta viimeksi, mutta sitä se oli aluksi). Tissit tottuu kyllä imemiseen, kun koitat kestää kipua vaikka välillä, lypsät vaikka pääasiassa ja välillä yrität imettää, jos kuitenkin haluaisit sitä. Tarvittaessa voi kokeilla rintakumin kanssa ja pikkuhiljaa ilman. Uskon, että kyllä se siitä lähtee sujumaan, kun et luovuta.

t.Novelle 39+0

aijaa LD kiilaa ohi ;) haha, ei vaan onnea kovasti!!! kivampi tietenki päästä jännityksestä tolleen äkisti, koita levätä nyt vaan vaikkei uni sairaalassa tulekaan.. mä pidän peukkuja pystyssä, ja joka supistuksella mietin et jokohan oot saanu oman nyytteröisen syliin... Toivotaan että menee nopeasti, mutta vaikka se kestäiskin, niin sä jaksat ihan varmasti, mieti: kaiken tämän ajan oot TÄTÄ hetkeä odottanut,onnen kyyneleet saa pian virrata :wave:

huoh :heart:

täällä ei uutta, lapsia oon kyytsäilly ja ajaessa supistuksia tulee.. ja tullut muutenkin tänään mut harvakseltaan. Taas on sauna lämpiämässä, hehhe, mä saunon tänäänkin sit NIIIIIIN et tuntuu ;) apua, laskettu jo ylihuomenna.... alkaa ihmiset pommitella jo... joko joko joko :D
tää mamma aikoo vetää loppuajaksi sellasen postiivisuus-mäjäyksen että ei oo ennen nähty, mä päätin että kun mua joku perheenjäsen katsoo, mä hymyilen :) vaikka sisältä päin onkin ihan sippi jo tähän, mutta on se vaan niin paljon kivempi olla paremmalla tuulella. LApsetkin tänään halailleet mua niin et ihan ku mä en ois puoleen vuoteen niitä nähnyt :)
väsyttää edellisyön valvomiset, mut jos huomenna sais päikkäreilläki unta. tänään meinaan ei tullut, vatsaa poltti ja mieli oli levoton...

mehän mammat jaksetaan klaarata nää viimeset viikot, eikös niin !!!!!!

Ei tämä helppoa ole. Jokapaikka on sikakipee ja yölliset supistukset pahentaa noita kipuja. Mielialat vaihtelee jatkuvasti ja toi kutina, minkä takia huomenna meen verikokeisiin on tosi raivostuttava. Aloin sit hepatoosia pelkäämään vielä loppuaikana. Laskettu tulis vastaan jo perjantain, viime yönä olis ollu jo supistustiheys kohillaa mut päätin vielä yrittää nukkua ja ylläripylläri aamulla ei mitään. Tänään jos menee tiheeksi niin juoksen sinne sairalaan :D Sais ees vähän tietoo missä mennään ku on toista viikkoa supistellut eikä oo mitää tietoa onko alapäässä mitään edistystä tapahtunut..

SuzZ + masukki 39+3

mariela ja supistuksiin panadol joo, huomasin et onhan siinä puolensa :) jotenkin se vaan yllätti, vallankin kun neuvolasta sanottu et jos mulla tulee 20 min välein supistukset säännöllisinä niin sit menoks. no, ehkä mä viime yöstä viisastuneena tiedän vielä seurata supistusten kiputasoa, vielähän ne oli siedettäviä vaikkakin sattuivat jo....
hassua sinänsä et terkkari ei ole maininnu tosta panadolin ottamisesta yhtään mitään.... täytynee kysästä siltä keskiviikkona kun TAAS möngin neuvolan ovesta sisään .. :D

voi suzz :hug: nää meidän yöt alkaa olla aika samantapaisia ;) jos itellä ois synnäri samassa kaupugissa, oisin mä kyllä eilen jo kiirusti sinne menny... mut täält ku tota taivalta on niin ärsyttää jo valmiiks et tarttis kääntyy takas kotii .... kuin raivo härkä uutta yötä kohti!!!

voimia kovasti sullekin, helkatti kun ois nyrkkeilysäkki ni sais sitä mätkiä ja paineet päästä puhaltaa :D

Alkaahan niitä mussukoita syntyä :heart: Ihanata.

Täällä ei tosin mitään merkkejä synnytyksestä: perjantaina synnytystapa-arviossa kohdunsuu täysin epäkypsä: kiinteä, suljettu ja kanavaa 3cm. Mut ei haittaa.. aion saaha kouluhommat tehtyä ennenku "mammaudun" :D
Osastolle meinasin tuollon perjantaina joutua minäkin vauvan vähentyneiden liikkeiden vuoksi. Sydänkäyrä oli lääkärikäynnillä priimaa, mut sen jälkeen ultrassa vaavi ei liikkunutkaan OLLENKAAN. Halusin kotiin kuitenkin - en ees tajunnu miten vakava tilanne ois voinu olla :ashamed: Lauantaiaamuna uudestaan käyrälle, joka taaskin mainio. Ja vauva on kyllä liikkunutkin sen perjantain jälkeen melko normaalisti..

Onnea kaikille vauvan jo saaneille :flower:

Ja jättimäiset voimatsempit "vaivaisille" :D Täällä kiertää mahatauti, jolta oon myöskin päättäny välttyä :xmas: Saa nähä miten käypi..

-Pahkuratäti ja Pojurakas 37+2-

Kiitos tsempeistä :)

flower: Jaksamista sinnekin ja toivottavasti sullakin on pian nyytti kainalossa! :)

Mulle annettiin täällä panadolia samaan aikaan kun cytotec kun valitin alaselkäkipua. Ei se kyllä mitään auta että ei siinä. Lämpöpussi auttoi enemmän. Tälle päivälle siis viimeinen cyto saatu ja kyllähän tuo supistelee kipeesti, muttei mitenkään mielettömän kipeästi. Luulen että nää taas parissa tunnissa loppuu.

sanelle tsemppiä myöskin!
Näyttää siltä että kaikki jättää mut tänne ihan yksikseen :rolleyes:
pahkuratäti taitaa olla kanssa täällä loppukuun peränpitäjänä, niinkun minäkin =).

Vieläkin tuntuu koko synnytystouhu kovin kaukaiselta ajatukselta, nyt vaan meinaan olla malttamaton kun tahtoisin niin vauvan jo syliin :heart:.

Me miehen, lasten ja koiran kanssa käveleskeltiin ympäri tonttia jokunen aika sitten, hevosaitausten takana, kun oltiin otettu hepat ensin sisälle. Oli ihana tunnelma ja keväinen taivas auringonlaskusta punainen...
Ajattelin että sellaiset hetket ei unohdu koskaan. Pian päättyy taas yksi ajanjakso munkin elämässä ja alkaa uusi, pikkuvauva-arki. Miehen ensimmäinen oma lapsi syntyy. Minä ajattelin vielä 4 vuotta sitten ettei enempää vauvoja mulle tule ja tässä sitä vaan ollaan...

Musta tuntuu että tää raskausaika on kestänyt ikuisuuden.... Sehän oli kesä ja helle, kun testin tein.

Voimia kaikille, etenkin SuzZ koita jaksaa jos olet jo ihan loppu :hug:

mitä, sanekin petti porukan ja jakautuu :D onnea matkalle!!!!!!! uskomatonta mut niin hienoo :wave:

LD kiitos :hug: aaagghhh, mua niin jännittää sun puolesta... oliko sulle tulossa tukihenkilöä mukaan...? vai ihanko rautaisena otat tilanteen haltuun itse, sinä ja vauva ?
Sama miten päin tahansa, oot ajatuksissa :wave:

tiinelli mä luulen et mä jumitan täällä vielä tasan sen kymmenen päivää ylikin.... ette te niin äkkiä musta pääse ;) kaverin synttärit on 19.päivä, se mokoma meni jo aikoja sitte heittämään et eihän se vauva ennen synny, et hän haluaa sen samalle päivälle kun omansa... juu,kukaan ei vaan sattunu kysymää multa mitään :D

tääkin asia sun kanssa on jotenkin yhdistävä tekijä: mä oon kans tollanen fiilistelijä! jos joku vetoava hetki on niin haluan painaa siitä jokaisen pienenkin minuutin muistoihini :) siihen ei ihmeellisyyksiä tarvita mutta jälkeenpäin niistä muistoista onkin kertynyt mun elämäni kohokohdat....
ah, elämää parhaimmillaan...
Koitas jaksaa taas yö, varmaan vaikea löytää asentoa sen kyljen kanssa et millai nukkuis...

mä kävin saunassa, ja nyt vauva mynkyää ja potkii ja pullistelee.... eikä mikään valtakunnan kiire mihinkään syntymään :)
nukkukää äiskän tekeleet hyvin, ja voimia yön aikaan synnyttäville, saas nähä mitä aamuaurinko meille tuo uutisiks :)
hiukan jännää tää elämä tän palstan kanssa :D

Jee huomenna luvassa varmaan uusia vauvauutisia!! Tsemppiä kaikille! :heart:

Mie luultavasti liityn tein joukkoon ketkä meinaatte hengailla tääl viel loppukuustakin, sillä miulla on la vasta 30.päivä :D eikä oo merkkejä et aikasemmin tulis lähtö..

Huomenna on taas kokoarvioultra ja kaiken maailman lääkäriä, diabeteslääkäriä ja vielä diabeteshoitajan aika viimeseks.. Jännittää vähän et minkä kokonen vauveli tuolla masussa mönkii, kun yli 4 kilosta meillekkin viimeks ultrassa rv 32 lupailtii :eek: :whistle:

Minttis ja pokkula 36+5

Viimeksi muokattu:
LD kovasti tsemppiä loppurutistukseen! Toivottavasti lähtee näpsäkästi cytoteceilla käyntiin eikä tarvihe montaa päivää kypsytellä.. Ja ettei pämähä pre-eklampsia kovin pahaksi ennen kuin vauveli kerkeää maailmaan. Ajatuksissa olet, toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Sanekin sitten pääsee vauvaa hakemaan. On hormoonit vähän herkässä kun meinasi itku päästä kun luin et "lähtee hakeen vauvan maailmaan." :D Oli vaan jotenkin niin ihana ajatus että kohta pääsee itsekin hakemaan vauvaa maailmaan :heart: Tsemppiä kovasti sinne myös.

Jaksuja kaikille supistuksista kärsiville, ite jännään kanssa et saako tänä yönä nukuttua.. Huomenna sitten taas neuvolaan, mukava mennä neukkutätiä moikkaamaan, oli sijainen viimeksi.

Tupunen ja Rymy 39+0 poksuu!

Täällä taas kamppaillaan supistuskipujen kanssa. Just ku kerkesin olla jo menossa niin alko himmailee. Stressaanko mä nyt liikaa näitten kanssa ku onnistun ne tappamaan aina ku päätän lähtä näytille. Koskaa en oo niin pitkälle päässy. R A I V O S T U T T A V A A!!

LD Voimia kovasti koitokseen. Kohta se on pieni sylissäsi :heart: ihanaa..

Voimia jälleen lähettelen kaikille viellä yhdessä kasassa oleville.. Toivottavasti SuzZinkin supistukset voimistuvat. Olen kuullut että kuuma suihku auttaa synnytystä käynnistymään kunnolla jos enteileviä supistuksia. Kätilökin sanoi esikoista synnyttämään lähtiessä että suihkuun kotosalla lievittää kipuja hetkellisesti mutta nopeuttaa synnytyksen kulkua ja yleensä yllyttää supistukset suihkun jälkeen..

Tiinellille voimia kovasti kyllä sinuakin nyt viimesillään koetellaan :hug:

Neuvolasta saatiin tänään lupa aloittaa ulkoilu ja huomenna meinattiin jo vähän lähteä käpyttelemään uutta asuinympäristöä kytistelemään. Vauva kasvaa ja voi hyvin. Äiti on nyt taas päivän päätteeksi niin väsy että hipsii nukkumaan. Hyvät yöt kaikille..

Dindei + pikku nuunuu 1vk 4pv :kiss:

Yhteistyössä