Huh, onpa ollut toiminnallinen aamu. Masulla jatkuu sama meno, hirveä mylläys.. Sai vissiin jonkun raitisilmamyrkytyksen.
Pihalla se jumppaa jatkuvalla syötöllä ja myös sisään palattuani. Kävin tätä päänsärkyasiaa kysymässä th:lta, verenpaineet oli ihan
normit ja pissa kans. Panadolista ja panacodista oli sitä mieltä, etteivät ole haitallisia (joskaan ei nyt tosin täysin suositeltaviakaan, mutta jos hyötyä on, niin sitten), vaikka sanoin että joka päivä joudun nyt ottamaan tähän pääkipuun. Päänsärky johtuu mitä todennäköisimmin poskionteloista, kuten uumoilinkin. Räkää tulee ja tulee ihan järkyttävään tahtiin. Ja paineentunnettakin on poskissa ja otsassa. Sehän saattaa parantua itselläänkin, joten jos tässä nyt torstaihin asti katselisi.. Ke on kyllä lääkäri kättärillä, mut niitä lääkäreitä ei niin välttämättä nappaa keskustella näistä raskauden "ulkopuolisista" vaivoista, joten sen varaan en laske..
Panadol supistuksiin.. Yöaikana mun mielestä ihan loogista "testata" supistuksien voimakkuus sillä että haipyykö supparit lääkkeellä. Omassa sängyssä mukavampi jatkaa tuhinoita.
Kuin lähteä ehkä "turhalle" kärvistelymatkalle.
Rinnanpäiden kipeytyminen imetyksen alussa on täysin normaalia. Kai siihen vähän pigmentti tai perintötekijät tai imuote tai joku muu asia vaikuttaa. Jostain olen lukenut että mitä enemmän ruusunpunaiset olisivat rinnanpäät, sitä herkemmin kipeytyvät.. Mutten tiedä pitääkö tämä punapigmenttisyys sitten miten paikkansa. Omalla kohdalla tissit on kyllä kipeytyneet aikalailla, jopa tuon kolmannen kanssa vaikka imetyksen väli ei ollut kuin vuoden verran. Kuvittelin että kroppa olisi paremmin "muistanut", mutta ei. Se kipu on kyllä tosi kova ja kurja siinä alussa. Itkua pidätellen ja hammasta purren olen itse ne hetket kestänyt. Kipulääkkeestä ei siinä hommassa omalla kohdalla ole kyllä apua ollut, enkä ole kyllä edes kokeillut. Aika parantaa.. Rintakumeilla usein kipu helpottaa, mutta kaikki vauvat ei hiffaa kumin käyttömetodia edes siinä ihan alkumetreillä. Rintakumeja on muuten kahta eri kokoa Ainun valikoimissa
(*VINKKI*), pienemmille nänneille 16mm ja suuremmille 24mm. Itse ostin nuo 16mm jo valmiiksi.
Tiinellille ihan hurjasti paranemista. Omat kyljet sentään parantuneet, toinen puoli parani nopsaan panacodilla. Ärsyttää vaan kun yhden taudin parannuttua jo toinen koputtelee ovelle. Täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti että synnytykseen nää taudit loppuu.
Huh mikä mylläys mahassa käykin. Pakko kai yrittää jotain jalkeilla touhuta, jos vaikka siihen rauhottuis. Ruokaakin tekisi mieli, mutta uskaltaako tässä nyt lisää energiaa massuun tankata.. Aikalailla poikittain tuntuu olevan taikka ainakin jalat alaspäin. Eli keskiviikkona käännettäneen.. Siihen olen kyllä varautunut. Saapi rauhassa siellä lueskella kirjallisuutta useamman tunnin. Käyrässä on kyllä rasittavaa olla jos maha oikein myllää koko ajan.. Saa sitten nähdä millaisesta aikataulusta puhutaan käynnistyksen suhteen jos käännös onnistuu. Veikkaan että sinne 39+4 saa odotella.. Siis kaksi pitkää viikkoa ulkokäännöksen jälkeen..