Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

Heips :)

Mulla on kerrankin positiivisia uutisia (mikä lie loppuraskauden positiivisuuspuuska iskenyt)...

Soittelin äsken neuvolaan ja kerroin tuosta viimeisimmästä sairaalareissusta. Kerrankin se meidän terkkari oli ymmärtäväinen ja tosi ihana. Sanoi, että tuo ei ollut kyllä reilua mua kohtaan ja sanoi, että ilman muuta saat valita mihin menet synnyttämään. Eli OAS on sitten suuntana kun seuraavan kerran alkaa supisteleen... Sovittiin että menen maanantaina neuvolaan, jos ei oo tullu lähtöä viikonlopun aikana JA hän ottaa sitten yhteyttä Oulaskankaalle ja kyselee vähän, et voisko tätä alkaa käynnisteleen tai jotain. Kun kuitenkin siihen la:han on enää reilu viikko...

Mietin tuossa, että jos lähtis käväiseen apteekissa ja luontaistuotekaupassa... Mua kun on nuo kaikki luontaistuotteet kiinnostanu jo useamman vuoden, esim. kipuun ja sellaiseen liittyen. Ekalla sairaalareissulla tänä vuonna huonekaveri ei käyttäny kipulääkkeitä vaan söi jotain homeopaattisia juttuja jälkisupistuksiin. Sanoi, ettei tarvi lääkkeitä... Eli jos kävis vähän tutkailemassa vaihtoehtoja....

Kävelylle haluaisin, mut kun tuolla tuulee niin hirveästi, ettei taida pystyssä pysyä...

-JennyA-
 
jenny a kiva että neuvolassa otetaan vielä lempeästi vastaan sun asiat :) ja tosi kiva että oot silti paremmalla tuulella vaiks kaikkee kämmii onki käyny....
niin siitä Litalginista, suoraan suoneen ne sitä voikin kipuihin antaa, onhan se tosi tehokas... eksälle esimerkiks aikoinaan umppari-kipuihin tökittiin litalginia suoneen..
Mutta ihmetyttää tässä lähinnä tää oma kipuilu, mulla kun välillä on sappi ollu odotuksen aikanakin niin kipeä ettei viikkoon-kahteen ole voinu syödä kun vaaleaa leipää, puuroa, piimää.... ja kun neuvolalääkärillekin siitä sanoin että enkö mä saa MITÄÄN lääkettä siihen niin vastaus oli, että no, tuttu vaivahan tuo sulle on et säädät vaan ruokavaliolla.. mulla vaan se voi olla kipeä söin miten päin vaan :( ultrattu on sekin tän raskauden aikana kahdesti, kiviä tai muutakaan poikkeevaa ei näy.
Ja litalgin oli ehdottomasti kielletty raskauden aikana lääkärin mukaan..
Toki noin osastolla ne osaa antaa eri lai, ja ovat itse arvioimassa tilannetta, kun tämmönen koti-säätäjä kuin esim minä...

no, mun riesaksi se sappi jääkin vaikka raskaus loppuis, sitä on ollu jo yli 10 vuotta ja mitään ei tehdä kerran vikaa ei ole.. näin täällä ...

mä keitän kohtapuoliin päivä-kahveet ja meen sen aurinkoon terassille naatiskelemaan :) tintit sirkuttaa, räystäät tippuu, aurinko paistaa... KEVÄT ON SITTENKI TÄÄLLÄ :D
 
Viimeksi muokattu:
mulla on se käsitys ja oppi, että litalginia ei saa raskauden aikana ottaa ja näin olen aina potilaitakin ohjannut. Tosin tuskin yksittäisistä ottokerroista on haittaa ja etenkin kun raskaus jo loppu suoralla.
Suomessa ollut pitkään, että suunkautta otettavia diabeteslääkkeitä ei saa käyttää raskauden aikana. Muakin ohjeistettiin lopettaan metformiinit heti kun testi positiivinen. Tosin jenkeissä metuja käytetään läpi raskauden.
Kuinka ollakkaan, niin nyt sitten uusien tutkimusten valossa metformiinia saa käyttää ja olenhan sitä nyt useemman paketin jo ehtinyt syömään raskauden aika. Tuo lääketietous kun muuttuu hirmusta vauhtia tutkimusten mukaan.

NÄLKÄ!! aina vaan ja uudestaan. Tosi vaikea pitää sokerit kurissa, kun koko ajan nälkä. Leivoin joku aika sitten pakkaseen reilusti ja sieltä sitten sulattelen päiväkahvi pullaa itelleni ja maha asukille.

peräruiskeesta. Tuossa oli joku laittanut et sitä ei ehditty antaan. Ei kai sitä enään anneta auttomaattisesti??? Itse olen nappaillut lactulosia säännöllisesti juurikin siks, et maha toimis joka päivä ja välttyisin peräruiskeelta.

luontaistuotteista mun mies on ihan hurahtanut niihin ja täältä kotoo löytyy purkkia jos toistakin. Hän kokee niistä apua saavan.
Itse uskon, että kaikki mikä auttaa, niin auttaa.

Ideaparkkiin tekis mieli lähteä, mut auto hajalla. linja-autolla en jaksa mennä, eli rahat säästyy.
Mites muilta mammoilta onnistuu vielä auton ajaminen?
Itselläni ei estettä, maha kevyesti ottaa rattiin, mut ajo onnistuu hyvin.
Perhe ei vaan halua et ajalen enään jos matkalla sattuu synnytys alkaan ja menetän siksi auton hallinnan.

Päiväkahvi juotu ja nyt pienelle happihyppelylle. Mittari näyttää + 12 astetta:cool::cool:
Miehellekin annettu tilanne raportti, voinnissa ei muutosta

sane ja toivo
 
Viimeksi muokattu:
Voi miten mahtava lukia teijän tilanteita nuin loppusuoralla!! =) Huijui! Itte lähettiin tälle maratoonille vasta ihan äskettäin, ja kolomatta kertaa. Vaikka aivan alakumetreillä kuleksin, silti on pikkuhilijaa alakanu mietityttämään kaikki loppuraskauteen ja varsinki synnytykseen liittyvät asiat... : / Ja tuolta marraskuisista siis kirjottelen =)

Lueskelin tuossa nuita matkoja sairaalalle, ja ittellä alako aikasempaa enemmän pyörimään mielessä tuo oma tilanne...... :confused: Joku sielä sanoki että mitäs jos sitä asuis jossaki pirun lapissa jossa matkat on monta sataa kilometriä...! Noh, tääläpä sitä ollaan :headwall::D Eli 350km on matkaa synnärille! Kuopus syntyki ambulanssiin, ei mittään toivoa että olis ehitty ees lähimpään terveyskeskukseen!!:LOL: Onneksi kaikki meni hyvin ja tyttö oli terve.
Mietin että pitää vissin tällä kierroksella sitte mennä pari viikkoa ennen laskettua aikaa synnärin ovelle makuupussiin nukkumaan ja jonottamaan että pääsee ees sisälle asti! :p Esikoista tehin 20,5h jossa ponnistelu oli 23minuuttia. Toista synnytin 3h 6min, josta ponnistus kesti 1min. Jos tähän tahtiin hommat nopenee niin enhän minä ees tajua ko lapsi on syntyny! :popcorn:

Kohta sitä ollaan itekki samassa tilaneessa, mietiskellään koska tullee lähtö ja ketä sitä ollaan lähössä tekemään ;) Nyt tuntuu niiiiin kaukaselta ajankohalta, ja teijänki vauvelit on sillon jo vaikka kuinka isoja reippaita pikku ihimisiä! =) =) =) Mutta vasta teki olitta tässä vaiheilla, eli ei se niin kauhian pitkä aika kuiten ole tuo raskaus.. eihän olekkaan? :D nimim. ihan vähän vain kärsimätön ;)

Ai juu, ja onnea aivan sylin täyeltä kaikille vauvan jo saaneille, ja tsemppiä lopuille!! :flower::wave:

Chicco ja "pikkupekka" 4+4 =)
 
Flower: Mulle pistettiin lihakseen se lääke. Kai sitä sit saa käyttää ainakin synnytyksen yhteydessä, kun kerran synnärillä antavat (mut kuten huomattu, tuolla synnärillä saattaa tuo touhu olla hieman outoa...).
Muoks: Jäi kirjottamatta, että tästä taas näkee, miten erilaiset on käytännöt eri paikoissa...

Kävin luontaistuotekaupassa äsken ja sain sieltä vinkin mennä käymään tuossa meidän vieressä homeopaatilla. Sieltä löytyy kuulemma apua kaikenlaiseen vaivaan, myös supistuksia vahvistamaan jos niin haluan. Mun on kyllä jo pitkän aikaa pitänyt ottaa siihen naiseen yhteyttä, kun nuo mun levottomat jalat on niin pahoina ollu. Jos en nyt ennen vauvan syntymää hälle soita, niin sit viimeistään synnytyksen jälkeen haen apua noihin jalkoihin...

Vitsit kun mua alko ärsyttään tuo tuuli ulkona. Olis muuten ihana keli, aurinko paistaa ja lämmintä on pari astetta. Mut kun tuulee niin, että saa ihan tosissaan taistella et pysyy pystyssä :/ Ja kun se vaikuttaa täällä korvessa myös noihin telkkarikanaviin (tuulella ei yle näy...) niin ei pysty naisten viestiä kattomaan, ärrin murrin....

-JennyA-
 
Viimeksi muokattu:
sane joo näin on hassuja nämä kuinka erilailla eri juttuihin eri maissakin suhtaudutaan... hyvä esimerkki on kans toi punaviini, jota ranskassa odottaville kehoitetaan oikeen joka päivä ottaa se lasillinen. Suomessa kun neuvolassa sanot ääneen sanan PUNAVIINI, niin melkeen oot jo siinä vaiheessa alkoholisti-äiti :D

peräruiske SIIS TÄH???? mulle ei ole kummassakaan synnytyksessä puhuttu sanallakaan, ei neuvolassa etukäteen, eikä synnärilläkään mitään... äiti kyllä kertonu et sille on laitettu, mut hei, 30 vuotta sitten :D
En mä ees tienny et se on vielä nykyäänkin käytössä ??? Mä haen sen risiiniöljyn kyllä jos tää menee lasketun yli, sillä tyhjenee suoli ja kohtu ;)

chicco onnea nyt tuoreesta plussasta :wave: äkkiä tää aika on loppujen lopuksi menny kyllä, vaikka välillä laskettiin tuskaisina viikkoja että pääsispä puoleen väliin.... tai vastaavaa :)
Nyt on synnytykset ajankohtaisia, mullakin laskettu aika jo ens keskiviikkona :)
Ja sulla onkin tolkuton matka sairaalaan.. huh huh... ei ole yks 50 kilsaa tohon verrattuna yhtää mitää ... onneks on ambulanssit..
Mut toisaalta lappilaisethan on moni sitä mieltä että sata kilometriäkin on tosi lyhyt matka, joskus kauan sitte eräs kilpisjärveläinen totesi että lyhyt matka täältä on joka paikkaan: sata kilometriä ni joka suunnalta löytyy jotakin ;)
Suhteellista niinpä :)
Onnea odotukseen ja toivotaan että vauvasi pysyy terveenä matkan maaliviivalle saakka :heart:
 
autolla ajaminen onnistuu ihan hyvin, mulla on muutenkin aina sellanen ajoasento et ei tää maha ainakaa tiel ole... eli en muulloinkaan aja nenä kiinni tuulilasissa, kädet koukussa ;) ens viikolla voi olla et tarvii ajel kun kuskaan muksui... mut kauppaan en enää uskalla lähteä kun en meinaa päästä muutenkaan enää käveleen..

tuuli jenny joo, ite kävin kans just pihalla, ja tuulee kyllä.. ja meilläkin kanavat temppuilee tällä kelillä :) tosin ite elän ilman noita kisoja vallan mainiosti ;)
 
Flower: Mua ei kiinnosta noissa kisoissa mikään muu kuin sellaset missä on suomalaisilla jonkinlainen mahdollisuus,, eniten tuo naisten viesti. Mua kun aina kiinnostaa nää nuoret urheilijat ja niiden kehitys. Enkä seuraa mitään muuta ku tällaiset isommat kisat, muuten ei talvilajit kiinnosta. Pesäpallo on mun juttu :)
 
pieni prinsessamme näki päivänvalon tänään 3.3.2011 klo 8.29. (rv 40+3). Pituutta tytöllä on huikeat 52,5cm ja painoa 4080g ? Synnytys oli vaikea, mua jouduttiin leikkelemään välilihasta mutta yli tunnin ponnistuksen jälkeen vauva kuitenkin syntyi normaaliteitse.

Kirjoittelen myöhemmin enemmän :)
 
Onnea marr:heart: pitkään teidän prinsessa pysy masussa, vai muistanko väärin, et yritti kovasti tulla ennen aikojaan pois jossain vaiheessa?

Autosta, meil on miehen ostama laiva ja mä en töppöjaloilla yllä polkimille, ellei penkki ihan edessä ja siinä se ongelma onkin. mies ei suostu vaihtaan nais ystävällisempään autoon.:kieh: vaikka usein olen ehdottanut, kun mun vaikea ajaa tuota autoa ihan normaali olotilassakin. Hyvä kun sieltä montusta nään tuulilasista tien enkä pelkkää taivasta. Ja tuo auto on pääasiassa vain mun käytössä.

kisoista mua ei kiinnosta pätkääkään, ylipäätänsä seurata mitään urheilua. isäni aikoinaan katseli jopa sumopainia, eli kai joku lapsuuden trauma toi penkki urheilu.

tuuli tääl tuulee kans kivasti, mut ei menoa haitannut. Meinasin et saan käydä salaa hieman pidemmän lenkin kun yleensä, niin eikö toi siippa yllättänyt mut kyliltä :O reipasta menoa 45min ja ei mitään tuntemuksia. olen viime aikoina kiltisti mennyt hitaan hitaasti lyhyita lenkkejä.
RR ei edes paha lenkin jälkeen.
 
tiinelli HU HUUUUUUUU??? missä se nainen nyt on??? ettei vaan ois lähdön saanu... tai lenssu kaatanu kokonaan.....
Täällähän minä, edelleen :wave:

Onnea marr ja muutkin vauvan jo saaneet :flower:.

Ystäväni oli koko päivän meillä mun kaa puuhaamassa, käytiin shoppailemassakin ja mua jopa supisti 5 kertaa sillä retkellä. Kumma kun tallilla touhuan eikä tunnu missään mut kauppaan jos eksyn niin johan supistaa vaikka kaupassa nyt ei kyllä rasitu yhtään.
Minä puupää ostin sitten näin viime hetkellä pari isoa vaatetta... Kokoa 40 tai L.
Perustelin sen itselleni myös sillä että voi laittaa päälle sitten kun on vielä mahaa ja ylimääräistä :whistle:. Mies on hokenut että mun pitää käydä ostamassa vaatteita itselleni mutta en ole malttanut ja nyt sitte viime hetkillä...

Flunssa on edelleen aika kauhea, öisin en nuku kun yskin ja käveleskelen. Oon niin poikkiväsynyt mutta kun ei uni tuu niin ei voi mittää. Kyljet ihan kosketusarat ja selkä kipeä. Tänä aamuna olin jo pikkuisen kiukkuinen että soitan kyllä lääkärille ja valitan, mutta enpä sitten ole soittanutkaan.

Ex-anoppi haki lapset yöksi ja menevät sieltä isällensä. Mulla siis 3 kokonaista lapsetonta päivää levätä, tuli ihanaan rakoon kun niin väsyttää.
Nyt muakin jo alkaa kyllästyttää tää olotila...plaah...
Saisi edes flussan pois.

flower minä kokeilin esikoiselta risiiniöljyä kun oli mennyt pari päivää yli lasketun ajan, suoli toimi mutta synnytystä se ei käynnistänyt :whistle:.

JennyA ai sulla on oikein kunnon matka sairaalaan. Toivotaan että kerkeät sitten kun tosipaikka tulee. Mukavaahan se olisi jos käynnistäisivät ennen laskettua, niin ei tarttis murehtia ehtiikö perille vai ei.

Autolla ajamisesta vielä olen ajanut, eikä raskauden takia siinä ole ongelmaa vaan tämän yskän ja kipeiden kylkien. Vaikeaa taittua katsomaan sivuille esim. kun kylkiin koskee.

Auttaako teillä muilla panadol mihinkään kipuihin? Musta tuntuu niin turhalta edes popsia kyseistä lääkettä kun se ei vie edes pienintäkään kipua pois. Kurkkukipu on jatkunut päiviä ja siihenkin väsyy kun nieleminen sattuu. Nyt antaisin mitä vain yksistä kunnon yöunista... ja kivuttomasta päivästä :ashamed:.

Koitetaan jaksaa vielä tämä loppurutistus kaikkine vaivoineen :hug:

väsynyt akka ja vauva 37+1 :heart:
 
Ciao täältäkin :)

Kättärillä käyty ja typy on perätilassa.. Ei mitenkään istu sentään, niin että ensi viikolla päästäneen yrittämään ulkokäännöstä. Tuttua huttua mulle, isompi poika sillon aikoinaan niin ikään käännettiin. Tuleepa sama lääkäri tekemään tälläkin kertaa. Käynnistelyt luvassa ballonki-menetelmällä, se on mulle uusi juttu.. PA 2900g tällä hetkellä. Ja voihan se olla että myllää itsensä raivotarjontaankin tässä lähipäivinä. Hillitöntä positiivisuutta sen suhteen en ylläpidä, kääntyy jos kääntyy itsestään ja muuten käännetään. Luulisin että kääntäminen onnistuu helpolla, kun muutenkin näyttää itseään myllertävän ties miten. Kunhan sitten vaan pysyy myös synnytykseen asti. :D

Palaan myöhemmin. :)

Mariela almost 37+0
 
Mustatukkainen tyttömme syntyi raskausviikolla 37+3. tyttö oli 47 cm pitkä ja painoa oli 3290. synnytyspaikka oli VKS.

en oo tosi pitkään aikaan jaksnu tänne mitään kirjoitella enkä edes lukea teidän juttuja. Loppuraskaus oli tuskaa. Vattan sf-mitta pompsahti yhtäkkiä tuplaksi ja kasvoi siitä järjettömästi ja olo oli sen mukainen.

Mutta hei, onnea tuhannesti kaikille vauvan jo saaneille ja otan osaa niiden suruun, jotka ovat pienokaisensa menettäneet.

Synnytys oli hel***in vaikea ja raskas. Viides ja viimeinen synnytys. Tipalla käyntiin, kalvot puhkaistiin ja avautumisvaihe kesti melkein 10 tuntia. kumpikaan puudutus, vaikka moneen kertaan laitettiin, ei auttanut lainkaan. Supistuskivut olivat tuskalliset ja järjettömät. Tippa oli suurimmillaan 80. ponnistuvaihe kesti vain minuutin eli neiti lensi kätilön syliin, onneksi ehti ottaa kiinni tytön.

Sitten vietimmekin neljä päivää sairaalassa, koska bili-arvot olivat korkeat ja vauva joutui valohoitoon. Kotiin pääsyn jälkeen kahteen kertaan sairaalaan verikokeisiin ja onneksi viimeiset kokeet olivat tuloksiltaan hyvät ja arvot laskeneet ja saimme palata kotiin ja alkaa nauttimaan arjesta.
 
Onnea marr'lle :flower:

sekä onnea myöskin Myymimammalle :flower:. Ajattelin itse asiassa sua tällä viikolla. Ajattelin et sullahan oli se LA 9.3. (muistaakseni?) ja että jos joudun sillon ite käynnistykseen (niinku näillä näkymin vaikuttaa siltä) että nähäänkö synnärillä mutta ehit sitten käydä nyytin hakemassa jo ennemmin :)

:wave: Sasuma ja rakas :kiss: 40+4
 
jenny a siis juu, litalgin kyllä on taivaallinen pelastus vallankin kun sen saa lihakseen :D mullahan kakkosen syntymässäkin kävi niin et alko kauheat sappikivut ja lopulta sainkin kohtauksen ja oksensin siinä samalla kun supistukset oli helvetilliset... ei mikään maailman kaunein tilanne...
mut sun kertomasta viisaampana, aionkin synnärille mennessä esittää toiveen että varautuisivat mahdolliseen sappikohtaukseen, ettei mun tarttis sitä kipua taas kärsiä synnyttäessä ..... :)

tiinelli hei kiva että oot vielä täällä :) kamala toi flunssa kyllä, onneks saat nyt reilusti huilailla... mullakin kyljet ihan kosketusarat mutta ihan ton vauvan takia ja sf-mittakin tänään oli 36.... ahdas on toi mun yksiöni lapsoselle..

mariela noniin kääntöä odotellessa sitten :) toivottavasti vauva kääntyis kuitenkin ite niin ei tarttis mennä ... mua jotenkin ajatuksena jo hirvittää toi käännös, sattuu varmaan äitiä... vai ????miten äkkiä se on sitten ohi???

myymimamma onnitteluja sullekin :)

prinsessat taitavat tilastoja johtaa meidän syntyneissä :)

nyt illan uutiset, salkkarit ja idolsii ja Tuksun häitä :D eipä tarvii peräänsä nostaa muuta kun vessaan ;)
 
Onnea marrr, myymymamma, ja kaikki muutkin vauvansa jo saaneet :heart:

Autolla en ole pystynyt ajamaan ikuisuuksiin, meillä on tila-auto, ja en yllä polkimille enkä vaihdekepille masun kanssa :D

Mie olin eilen siellä äippäpolilla, vauvan painoarvio oli jo komeat 3800g... Pää ja reisiluun mitta meni molemmat 40+ viikkoilla jo, eli kuulapää tosiaan tulossa taas :whistle: Massun ympärys vauvalla vastasi oikeita viikkoja, eli ei ole sokerivauva, muuten vaan iso, luultavasti pitkä kun pää on tooooooosi alhaalla, ja peppua punkee silti kylkiluihin... Lääkäri totesi että varmaan on aika kova paineen tunne alapäässä, no on juu :whistle:

Kohdunsuu oli pari senttiä auki, kaulaa sentti jäljellä ja ihan pehmeä. Aiempien syöksysynnytysten ja vauvan koon takia synnytys käynnistetään kalvot puhkaisemalla ensi maanantaina, jos ei sitä ennen synny itsestään =)

Eli neljän yön päästä, 7.3 viimeistään meidän rakas saapuu masunahkan tälle puolelle :heart:

Jänskättää!

Jaksuja loppuraskauden vaivoihin kaikille :hug:

Teto ja rakas kuulapää vielä 4 yötä masuasukkina, rv 38+5 :heart:
 
teto voi sua onnellista!!!! mullahan tilanne sama mutta ei mua huolita mihinkään.... paineen tunne on valtava tuolla alhaalla kun pää melkeen tippuu ulos, ja kylkiluiden tienoot on tosi kipeät kun persustaan änkeää tosi ylhäälle... mä joudun valitettavasti elämään täydessä epätietoisuudessa loppuajan.. :( päivitellään vaan neuvolassakin koko ajan että onpas se alhaalla ja voi voi kuinka se nyt vielä niin ylös yltää.... ihan kuusesta tämmönen kaupunki missä ei näköjään toimi mikään......
Ja vielä kun vauva on monessa ultrassa ollut sen pari viikkoa isompi niin ei sekään vaikuta enää asiaan, kun kerran sokereissa ei ole mulla heittoja...

soitin jo yksityiselle lääkäriasemallekin täällä eräänä päivänä, ja kysyin saisinko ajan ultraan? Voiiiii, eihän niillä ole laitteita sellaiseen täällä!!! et tehdään vaan varhaisultria... sit tarttis lähtee Poriin jos haluaa, että sieltä löytyy lähin. Hienoo tämmönen takapajula, missä näköjään säästetään AIVAN kaikessa..... Enkä mä tosiaan lähe autossa istumaan muuta kun sit ku synnärille lähtö tulee...

Huoh....

Nukkkuminen oli taas tuskaa... mun kyljet huutaa hoosiannaa, kierin ja pyörin ja kyttäsin kelloa. Ihme levottomuus ??? Mies lukee juoppohullun Raskausarpia kirjaa ja kertoo olevansa viikolla 36, et ei meidän vauva ihan vielä voi syntyä, kun ei se siinä kirjassakaan oo niin pitkällä vielä :D SAnoinkin et alas kuule lukee vessas vähä nopeemmin, tai harpo sivuja yli, en mä aio kauaa enää jaksaa :LOL:

Sit varsinainen huumori-pläjäys aamuun: Kehtaan tän tänne kertoa koska veikkaan et jollekin muullekin on joskus käynyt samoin....
Oltiin saunassa tossa pari iltaa sitten..vauva oli liikkunut koko ajan siihen mennessä aika häijysti. Nooo, siinä lauteella lekottelin ja ihan yhtäkkiä vauva pyöräytti päätään ja muljahti... JA MULTA PÄÄSI PIERU!!!! Siis täysin ennalta arvaamatta, ei mitään tuntemuksia etukäteen... (ja mä kun en piereskele muutenkaan toisten aikaan) hiukan ensin tuli nolo olo, mut sit me naurettiin vaan molemmat ja mies kertoi hauskoja juttuja mitä tuossa juoppohullun raskauskirjassakin on metkoja juttuja tapahtunu :D

No, näitä voi siis sattua :LOL:

nyt vois sitte heittää ripsaria naamaan... remonttia luvassa tänää ja huomenna.... voi kun saatais toi yläkerta pian valmiiks....
 
Huomenta...

Täällä on herätty monta tuntia aikasemmin ku yleensä. Laitoin esikoisen isänsä mukaan kuuden maissa, enkä sit enää saanu unta. Istuin ensin vessassa puol tuntia, maha tyhjeni vauhdilla. Sen jälkeen kun menin takaisin sänkyyn niin alkokin sit supisteleen ja poltteleen. Ei tullu uni... Siitä asti oon nyt rampannu vessassa (maha on tainnu tyhjentyä ihan totaalisesti) ja supistelee koko ajan. Välit on vaan ollu sen verran pitkiä, etten oo vielä hötkyilly mihinkään. Äsken otin panadolin, katon onko sillä mitään vaikutusta, jos ei niin sit täytynee soitella synnärille taas. Jokohan nyt....

Painunpa tästä täytteleen tuota OAS:n esitietolomaketta valmiiks. Kokkolaanhan mä olen sen täyttänyt, mut kun muutin mieleni niin täytän sit tuon toisenkin...

-JennyA & pikkuhäär 38+6-
 
moih!

flower: no hei nyt härkää sarvista ja soitto sille tädille ja vaatimus päästä tohon neuvolaan ultrattavaksi! Eikä missään pyyntö muodossa :D Yksityisellä ei täällä joo tehdäkään kun noita alkuraskauden ultria... Hieno paikka tämä :whistle:

Chicco: no huh siinä on sitä matkaa jo vaikka muille jakaa... Mä oisin itse kyllä jossain kuilun partaalla tollasen matkan edessä :LOL: Tsemppiä vaan raskauteen sinullekin, aika nopeasti tää aika sitten kumminkin kuluu!

Autolla ajaminen: onnistuu ihan hyvin, ei ongelmia mahan kanssa. En mä nyt oikeastaan oo enää mihinkään edes ilman autoa suostunut lähtemään, musta on tullut suorastaan laiska ;)

Tuosta vesien menosta vielä, että voiko se napanuora sieltä muka luiskahtaa jos on kuitenkin Rt:ssä tämä vauva? Oon kuullut että perätilassa se ois mahdollista...

Mulle ei mittään erikoista kuulu, ei supistele ei paljon mitään muutakaan... Täytyis taas vähän siivoskella nurkkia, laitella pyykkejä... tylsä päivä tiedossa!

Mindi83 36+5
 
mindi no mä oon jo kolmesti sanonut sille terkkarille asiasta, viimeks just viime käynnillä kun kerroin ton ykstiyisen tilannetta. se vaan hymyili ja sanoi että kyllä se on niin kun kolmas kerran on jo tulossa jne jne ... eikä kuuleviin korviin ota.
voit kuvitella et jos tää tenava osoittautuu isommaksi kuin neljä kiloa ja 52 senttiä, ja jos koko vaikeuttaa synnytystä, niin MILLASEN haloon mä siitä neuvolaan NOSTAN!!!!! Kun ei ne ota huomioon ees et aiemmat lapset on eri isän kanssa saatuja ja tämän lapsen isä on ollu syntyessään yli 4kg ja 55 senttinen....
ISO MURRRRRRR....

jenny a noni, se on sulla sit vauva kehissä tuota pikaa :) täällä eletään hengessä mukana :wave:
 

Yhteistyössä