Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

Kr1sselle voimia! Hurja tilanne :hug: Onnea kuitenkin myös toivottelen :flower:

Mahakkaana täälläkin herätty uuteen päivään! Eilen tuli sänky ja hoitopöytä laitettua vauvalle valmiiksi ja nyt siis vaan odotellaan. Olon puolesta ei mitään erikoista tänne. Ei supistuksen supistusta, muutenkin fyysinen olo on ihan ok. Hermot vaan alkaa mennä, kun ei jaksais odottaa... Huomenna poksuu LA! :) Välillä on kanssa liikkeistä kova huoli, mutta kyllä vauva nyt tässä on alkanut aina aika äkkiä liikkumaan, kun on itse vähäksi aikaa rauhoittunut...

Minä lähden etsimään uutta tapettia eteiseen... jos tässä vielä semmosen projektin aloittais!

Mindi83 39+6
 
Heissan :)

krisselle osanotot ja voimia, oikein mitään muuta ei kyllä osaa sanoa.

Käytiin sit kahteen kertaan eilen päivystyksessä pienemmän neidin kans. Omalle lääkärille ei päässyt ja sain ajan päivystävälle. Oli kyllä mukava lääkäri, tutki tytön tosi tarkkaan, mut eipä tuolta mitään ihmeellistä löytynyt. Korvat, keuhkot yms puhtaat, tulehdusarvotkin matalat. Ei siis ainakaan mitään vakavampaa pitäis olla. Lähdettiin sit siitä tytön kans kotiin ja lääkäri soitti perään ku oltiin melkein kotona (20 kilsaa matkaa). Käski tulla takaisin, kun oli soittanut Ouluun päivystävälle lastenlääkärille ja sit vielä oman tk:n ylilääkärille. Ohjeena oli, että jollakin konstilla pitää saada imettyä tuota räkää pois. Otettiin sit käyttöön korvaimuri ja pienin mahdollinen katetri, niillä saatiinkin hirveä määrä räkää pois. Varmaan melkein puoli desiä sellasta keltasta, paksua ja liisterimäistä, yöks :x Mut loppupa rohinat siihen. Lääkärikin sanoi, et ei oo ihmekään jos ei pysty imemään. Tänään käydään sit uudestaan, kun tuota räkää tuntuu riittävän. Ohjeeksi kun eilen saatiin et jos tuntuu siltä, niin voi käydä vaikka joka päivä, viimeistään maanantaina pitää mennä.

Nyt laittamaan esikoiselle ruokaa...

-JennyA & pikkuneiti 3vkoa-
 
jenny adelina mun toisella lapsella oli aikoinaan sama juttu. käytiin joka päivä ensiavussa räkää imemässä pois. tilanne ei kuitenkaa sillä menny ohi, vaan paljastuikin RS-virukseksi. toivottavasti ei ole sitä. se kun tarttuu aika herkästi näihin pieniin... tsempityksiä!!!!

Aaaah, mindillä huomenna maaginen päivä :D pitäiski kysyy mun tytöltä millo syntyy, kun kerran mullekin veikkasi oikein ;)

Ja tiinellikin kituu vielä mahoineen... on se sinnikäs nainen kun väkisin änkee tallille vielä :D ei vaan toisaalta se on tosi hyvä, hevoset pitää ajatuksia muualla...

montakohan odottajaa vielä on jäljellä??????

meillä remonttia ollu taas aamusta asti, vauvaan vaikuttaa ikävästi: on ollu aamupäivän TODELLA levoton eikä oo nukkunu kunnolla. paitsi tunti sitten kävin meidän sänkyyn ja otin vauvan kainaloon, ja nyt onneks nukkuu!!! sääli pientä reppanaa, mut on tota remppaakin pakko saada eteenpäin...

isommat lapset meinaa käydä hermoille, eivät mene kirveelläkään ulos... ja sit kun nyhjäävät sisällä niin valitetaan ettei ole mitään tekemistä..enkä kyllä anna mielin määrin pelaillakaan kun se sitten ei auta tilannetta ollenkaan... en tiedä mikä nykyään muksuissa on kun ulkoilla ei meinattas millään, vai onko se näillä esi-murkuilla ihan normaali piirre.. ite taas kun on tottunu oleen ulkona, tollasta ei osaa ymmärtää.... no, siinähän menee tää iltapäivä ihmetellessä et onks vähä tylsää :D jotenkin ite en vaan jaksa ottaa ressiä noistakaan asioista. olkoot sitte sisällä. ehkä ne sit illalla tajuaa et ois kannattu ees hiukan haukata happea...

eli pienet lapset, pienet murheet, isommat lapset, isommat murheet :D

päiväunet teki terää, nyt kahvia naamaan ja illalla jos vääntäis pari pitsaa ja lämmittäis saunan, mulla on ihan oikea olutkin varattuna :D nam nam :D

mukavaa lauantaita kaikille!!!!!!!
 
Täältä pikainen päivitys meille syntyi tyttö 20.3 klo 6.20 47cm ja 2995g. Imukupilla piti avustaa kun sydänäänet rupes laskemaan, totesivat että tytön pää oli huonossa tarjonnassa. Vesien menolla lähdettiin sairaalaan ja kestoa oli synnytyksellä vajaa 8h. Keskiviikkona päästiin kotiin. Viikoja oli tuolloin 39+0.
T:Katjahei ja rinsessa
 
Flower: Millä ne sen rs:n toteaa? Mä kun haluaisin sulkea kaikki mahdolliset taudit pois, ettei tarvis kovin kauaa sairastaa...

Meilläkin olis ohjelmassa pizzan tekoa :) Ja ajattelin minäkin muuten ottaa yhden siiderin illalla saunan jälkeen. Täytyy vaan pumpata kunnolla tissit tyhjiksi ennen sitä. Tyttöhän meillä on saanut nyt joka tapauksessa pullosta öisin osan maidosta, kun ei oikein tissiä pysty imemään...

Otettiin tuossa tyttöjen kans pikku päikkärit :whistle: Mä nukuin reilun 2,5 tuntia ja molemmat tytsyt jatkaa vielä. Saapa nähdä tuleeko illalla uni...

Ai, eivät jatkakaan enää. Isompi huutelee äitiä, täytyy mennä :)

-JennyA-
 
Viimeksi muokattu:
jennyA mullakin oli esikoisella rs-virus 3kk ikäisenä.
Saatiin ensin tavallisesta tk-lääkäriltä kuuri korvatulehdukseen, ei mennyt ohi flunssa senkään jälkeen millään ja poika meni todella räkäiseksi eikä syönyt ja muuttui uniseksi. Mentiin päivystykseen missä tulehdusarvo koholla (mikä ei viikko aiemmin ollut) ja siitä suoraan sairaalaan tartuntatautien osastolle missä vietimme 5 päivää. Toivotaan ettei teillä ole sitä, ja paranemisia :hug:.
Mutta jos vauvan vointi heikentyy, lääkäriin vain.
 
Kr1sselle voimia suuren surun keskellä :hug: sekä onnittelut pienestä pojasta.

Kiitos Tombatar ja Sane käynnistyskokemuksista!
Täällä kärvistellään edelleen. Kaikki kikat kohta kokeiltu tässä viimeisen parin viikon aikana. Kolmet ässät viimeksi eilen,sai aikaan muutamat hassut supistukset. Tänään tunnin reipas lenkki,mausteista ruokaa,nännien pyörittelyä useampaan otteeseen ja mitähän vielä... :kieh: Vyöhyketerapiapisteet kun vielä jaksaisi alkaa hieromaan jalkapohjista,jostain löysin siihenkin ohjeet. Malttamattomana odottelen ma aamuna että saa tietää mahtuuko synnärille käynnistykseen vai meneekö tiistaille.

Täytyy kyllä olla valittamatta mahakkaasta olosta kun jaksaa hyvin eikä ole mitään vaivoja,mutta kyllä odotan että pääsen vaikka heittämään kärrynpyörää kun maha on poissa :LOL:

tiitu ja tytsy 41+5
 
Onnea taas vauvaantuneille ja kr1sselle osanottoni.

Täällä myös kärvistellään edelleen. Limatulppa irtosi perjantaina aamusta ja vähän toivoin josko se siitä lähtis. Kävelyllä oon yrittänyt käydä, mutta siitä tuntuu tulevan alakerta ja selkä niin kipeäksi, että hirveen tsemppauksen vaatii, että tulee ulos lähdettyä. Muuten on aika mennyt lukiessa ja kotihommissa puuhastellessa.

Perjantaina oli myöskin vika neuvola, maanantaina pitäisi sitten varailla aikaa äippäpolille. Varmaan kohta saa varata ajan samalla pelkopolille, kun alkaa hirvittämään tämän vauvan koko. Esikoinen syntyi 40+3 ja oli 4,2kg. Vaikka siitä on kauan aikaa, niin muistan, etten synnytyksen jälkeen kuuteen viikkoon istunut. Toivottavasti nyt päästäisiin hiukan helpommalla.

Tsemppiä meille kaikille mahakkaille, vielä jaksaa:hug:

irmeli ja eerik 41+0
 
Tiinelli: Me käytiin tänäänkin lääkärissä, kun saatiin eilen ohjeeks tulla imemään uudestaan tuota limaa. Ei sitä onneks ihan niin paljon tullut ku eilen. Täytyy nyt sit kattoa, mennäänkö huomenna vai sitten maanantaiaamuna vasta seuraavan kerran. Huomenna joutuis ajeleen melkein 60 kilsaa tuon parin kymmenen sijaan...

Nyt oon minäkin tulossa kipeeksi. Kurkku on tosi kipeä ja nenässä tuntuu taas siltä, että taitaa jonkinlainen tauti olla tulollaan... Toivoa sopii, että olis vaan pikku flunssaa.

Nyt iltakahville, kun tuo lääkärireissu vähän sekoitti noita iltarutiineja taas...

-JennyA-
 
jenny a nyt en ihan muista vuosien taakse, otettiinko vauvasta RS:n toteamiseks tulehdusarvoja, kuumetta ainakin mitattiin, annettiin avaavaa maskin kautta joka selkeesti helpotti oireita. mä olin diagnoosiin mennessä valvonu melkee neljä yötä putkeen kun pelkäsin vauvan tukehtuvan, niin kamalan räkäinen oli. enkä varmaan siks oman univelkani vuoksi muistakaan miten kaikki enää meni... rankkaa oli, ja anelin lääkäriltä että ottaisivat vauvan osastolle,en kokennut enää olevani tarpeeksi vahva olemaan vastuussa pienen hengestä... onneks ottivat, mä menin kotiin nukkumaan ja unta tarttinkin... sen jälkeen olin viikon osastolla vauvan kanssa, paitsi öisin.. esikoinen oli kuitenkin kotona...

synnytyksen vaudittaminen käyntiin niin, mä oon sitä mieltä et siihen ei ite voi MITENKÄÄN vaikuttaa... tokihan joku sperma voi käynnistää, mutta pohjimmiltaan luonto varmasti hoitaa sen vaikka kuin siivois ja saunois ja sekstailis :D ite ainakin huomannu et heti kun ´koko synnytystä lakkas ajattelemasta, niin siitä se sit on jokaisen kolmen kohdalla lähtenyt. toki kakkosen kohdalla otin sen risiiniöljyn, mutta kun ajatuksena on ollut se, et okei, ei synnytetä sit tulevanakaan yönä, on se sit sillon just lähteny :D kai siihen se oma mieli jotenkin vaikuttaa, mene ja tiedä... kun mieli on rento niin on kroppakin, tiedä näistä sitten :)

joka tapauksessa mukavia öitä odottajien viimeisiin viikkoihin :) muistetaan sitten yöllä siirrellä kelloja kun juoksette vessassa :D :D :D

meillä takana varsin levoton päivä vauvalla, ja syönyt on pohjattomasti!!!! nyt kaksi kolmesta lapsesta nukkuu, ja vielä ois hetki miehen kanssa kaksin ennen nukkumatin tuloa :)
 
Voi juu ei taida 3x s auttaa mihinkään, en edes jaksa kokeilla sellasia.
Pari yötä mennyt nyt ilman supistuksia sun muita vaivoja ja hyvin saanut nukutukskin. Ja tänään 2 päikyt päälle. Olen kyllä sitä mieltä ettei se synny tai käynnisty vielä ens yönäkään. Olen jo luopunut toivosta, että syntyis ollenkaan :LOL: No kai se jossain vaiheessa, toivon tietty että pian, mut olo on niin pläääh sen suhteen jo kun välillä tuntuu et lähtö tulee, ja sit kaikki mitkä siihen lähtöön viittaa häviää taivaan tuuliin.. onhan se VÄHÄN ÄRSYTTÄVÄÄ! :D

elokuvan pariin ja sitten untenmaille, saapi nähdä herääkö supistukseen,pissalle vai ei ollenkaan yöllä :D Paljon plussaa annan vauvalle kun on liikkunut tänään enemmän, kun oli muutama hiljanen päivä,ja täällä olleiden uutisten jälkeen tietty saanut vähän mielikuvituksen laukkaamaan.
Nytkin myllertää :) kohta varsinkin kun saa jädee :D Vielä voi herkutella hyvillä mielin.. heh :D

CB- peikkopoika 40+4
 
fa oikeessa olet, ei synnytyksen käynnistämiseen poppakonstit auta. Mä oon jo asennoitunu siihen että tämä menee käynnistyksellä, maanantaina on neuvola, saan sieltä ajan yliaikaiskontrolliin. Sitten selviää taasen enemmän :).

Tiinelli ja vauva 40+4
 
kr1sselle jaksamista surun keskellä :( Hiljaiseksi vetää.. Mutta onnea kumminkin vauvasta! Ristiriitaista, kun ei tiedä onnitellako vai ottaa osaa.

tiitu84, mulla käynnistyskokemus oli tällanen;

Ekana päivänä annettiin Cytotecia suun kautta puolikas tabletti kolmesti päivässä. Aiheutti jonkun verran supistuksia, ei mitenkään kovin kipeitä. pari tuntia lääkkeen oton jälkeen supisteli mut sitten lopahti. Toisena päivänä annettiin kokonainen Cytotec kolmesti päivässä. Eipä tapahtunut sen ihmeempiä kuin edellisenäkään päivänä. Kolmantena päivänä annettiin yksi Cytotec ja sitten mut laitettiin kuudeksi tunniksi oksitosiinitippaan. Se meni lopulta maksiminopeudella. Kivuttomia supistuksia vaan tuli jotka ei edes käyrälle piirtyneet. Mulla oli henkisesti aika rankkaa ja itkeskelin sitä kun vauvaa yritettiin väkisin saada ulos kun se ei näköjään halua vielä. Hormonit vaikutti mulla ja nyt tuo ajatus tuntuu aika naurettavalta.
Neljäntenä päivänä lääkäri kattoi kohdunsuun ja se oli 4cm auki eli oli ne mitättömät supistukset varmaan jotain tehneet. Sanottiin kumminkin että saan mennä kotiin ja pitää lepopäivän ja seuraavana aamuna puhkaistaan kalvot. Supistuksia ei ollut ollut ennen lääkärintarkastusta mut kohdunsuun ronkkiminen lisäsi niitä. menin kumminkin kotiin kun olin lopen kyllästynyt sairaalaan. Koko päivän supisteli n. 10 minuutin välein ja limatulppaa alkoi tulla. Rauhassa kumminkin olin ja saunasin ja yön sain nukuttua särkylääkkeen turvin ja aamulla ei pahemmin enää supistellut.
Sitten tosiaan kalvot puhkottiin ja meni kolmisen tuntia niin vauva oli maailmassa. Todella kovat ja äärettömän kipeät supistukset alkoivat pian kalvojen puhkaisun jälkeen, olin tosi pian 6cm ja sain epiduraalin joka ei kerennyt kauan vaikuttaa kun tuli ponnistamisen tarve, ja olin jo täysin auki.
Mulle kyllä sanottiin jo saliin mennessä että mulle tullaan laittamaan epiduraali koska kipu nostaa liikaa mun verenpainetta. Alunperinhän siis sairaalaan ja käynnistykseen jouduin verenpaineen vuoksi.

Tuli muuten mieleen, että kun epiduraalia oltiin laittamassa niin voihkein sille lääkärille että jos tämä ei auta niin saat laittaa eutanasian saman tien :D Kaikkee sitä.. Ja muistan kun mua vitutti ihan suunnattomasti kun muut sanoi että "Hyvä kun noin hyvin supistelee!" ja mutisin jotakin että loppus vaan koko supistukset ja hyvähän se teidän siinä on iloita niistä :D Ja sit kun ne soitti anestesialääkärille, niin se oli sanonut että on just menossa syömään että tulee sen jälkeen laittamaan puudutteen. Kätilö sanoi että ei kun mieluiten tuu nyt heti paikalla! Ja mua pelotti ihan hirveenä se kun sanottiin että nyt ei saa liikkua kun se neula tai mikä lie on paikallaan ja pelkäsin että just sillon tulee supistus ja en kertakaikkiaan voinut supistuksen aikaan olla paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Piti tulla taas tännekin katsomaan. Tsemppejä vielä odottajille loppuraskauteen!!!

Hassua ajatella, että itse on jo kolme viikkoa sitten saanut tuon vauvan... Ja tosiaan päivä vähemmän oltu jo kotonakin! Synnytys ja koko raskaus on jo oikeastaan muisto vaan. Ainoat mitkä niistä taitaa olla jäljellä on kauniit arvet navan ympärillä sekä mukava pukama :LOL:
Vauva-arki on välillä yhtä hullunmyllyä kahden lapsen ja kahden koiran taloudessa... Varsinkin kun sitä pyörittää kohta yksin. Onneksi rutiinit alkaa olla jo aika selkeät. Vaikka kyllä sitä miettii säännöllisesti, että tunnit vuorokaudessa loppuu kesken eikä muista syödä jne. kaikessa kiireessä. Melkein se menee kuitenkin niin et eka lapset, sitten koirat ja sitten kun pitäisi itsensä ruokkia niin muistaakin pyykit tai tulee jotain muuta :headwall:

Ulkoilut on aloitettu jo pari viikkoa sitten ja ilmatkin on jo niin ihanat, että joka päivä melkein saa ulkoilla. Jos ei muuta niin leikitään esikon kanssa pihalla vauvan nukkuessa vaunuissa.

Synnytyksen käynnistyminen... Tiedä auttaako mikään mutta suosittelen kokeilemaan ja katsomaan Tuksun häät jos löytyy nettitv:stä tai vaikka joltakin kaverin kummin kaimalta löytyisi boksilta :D Omakohtaisesti voin sanoa ettei ollut oireen oiretta ennen tuota ja sen aikana ne alkoi... Liekö ihme kun aiheutti kyllä itsellekin tarpeen juosta karkuun (tai sulkea tv, mutta koska on masokisti ei kyennyt) :LOL: Tosin saattaa aiheuttaa myöhemmin ärsytystä kun miettii synnytystä ja muistaa aina mistä se kaikki alkoi... Saattaa olla, että haluaa hieman muokata totuutta :D

Aurinkoista kevätpäivää!!!
 
40+6 pikapäivitys :D

Täällä ne alkoivat ne supparit joten tuskainen päivä tiedossa... viidestä ollu hereillä. Äitille laitoin viestin että saapi lähteä tulemaan.. matkaa 150km, appiukko tulee siihen asti tänne.. wuuhhuu..
:eek:
 
CB:lle tsempityksen matkaan!

Onnea myös vauvaantuneille!! :flower:

Minäkin taas pallona herännyt uuteen päivään! :kieh: Lähdenpä tästä neuvolaan päin vyörymään taas....

Viikonloppu meni kivasti tapetoidessa. Mun eteistapetointi vähän levistyi, kun löysinkin olkkariin kivan tapetin, nyt ollaan sitä siis laitettu. Muuten ihan ok olo, mutta iltasin vaivaa nuo nivuskivut aika pahanakin. Ei oo kyllä sellasta oloa, että vielä tällä viikolla vauva tulis. Mies arvuuttelee, että 4.4. syntyis :D

Kaikille kivaa viikonalkua!

Mindi83
 
tänään rv 41 ja alan jo odottelemaan perjantaita ja yliaikais kontrollia. Taidan päästä samana päivänä käynnistykseenkin kun paineet seilaa ja oma sydänvika hiukan rajoittaa noitten paineitten nousua. Kuitenkin toivon edelleen että lähtis itsestään käyntiin...Siltä ei vaan nyt näytä. Joka päivä on muutama supistus mutta ei sen kummempia.
Kummallista on kyllä se että rv 31 jäin sairaslomalle juuri supistuksien takia. Ja nyt kun niitä peijakkaita tarvis niin ne on kadonnut :D
Itekkin alkanut ihan älyttömästi seuraamaan liikkeitä päivisin- iltasin liikutaan kyllä. Noh taidan lähteä kauppakierrokselle ennen neuvolaa kun ei näytä olevan muita kiireitä:kieh:
Mieskin muuten jäi pekkasille kun näyttäs että kyllä möttiksen ihan tällä viikolla pitäs syntyä...ajelee siis rekkaa ja tämä viikko olis ollu just runkoja aika kauas ja kerkeäminen kotiin on sitten niin ja näin.
Odottaa kyllä nyt ihan kypsänä kipeitä supistuksia ja paljon!!!
Enpä kyllä uskonu totakaan koskaan toivovani:LOL::LOL::LOL:
 
Pikapäivitys täältäkin:
Viime yönä tunnin unien jälkeen heräsin puolilta öin järkyttävään särkyyn lantiossa ja supistukseen, nousin ja se suppari kesti 15min!!! Sen jälkeen tasasisesti supisti 5min välein mutta kivun kanssa pärjäsin ihan hyvin. Herätin miehen klo 3.45 ja soitin kaverin meille. Ajeltiin sairaalaan ja siellä käyrille mihin tulikin hyviä supistuksia. Perhehuoneeseen ja parin tunnin päästä uutta käyrää, supistuksia n 7 min välein ja kohdunsuu 2cm auki. Klo 12 supparit loppui melkein, nyt niitä on tullut enää 15min välein ja pärjään hyvin, alaselkää jomottaa kokoa ajan.

Lääkäri tutki klo 13 ja edelleen 2cm auki, vauvalla kaikki hyvin ja painoarvio 3700g (ei siis mitenkään iso). Sain päättää jäänkö tarkkailuun vai tulenko hakemaan vauhtia kotoa ja kotiinhan minä halusin :heart:.

Nyt puuhailen kodin siistiksi ja teen heppojen kanssa kevyesti jotain illalla (harjaan ne), sitten saunon ja nukun jos saan unta, oon valvonut 35h ainakin putkeen nyt. Rauhassa odotellaan koska alkaa taas enemmän supistaa. Synnytys on selkeesti käynnissä, hitaasti tosin, mutta eipä tässä kiire olekaan nyt kun on edes vähän vauhtiin päästy.

Onnea matkaan kaikille joilla sama meininki ja jaksamista niille joilla ei oireita ole.
:hug:

Mulle ei edes tule yllätyksenä tämä toiminnan hitaus, oon sen aavustanut tästä oireettomuudesta :D.
Ainoa huoli kätilöllä oli mun kotiinlähdön kanssa kun kuopus syntyi syöksyllä, olin sairaalassa reilusti alle tunnin kun poika oli sylissä, ettei nyt käy sitten sama homma kunhan taas synnytys lähtee etenemään...

tiinelli ja tyttönen 40+5 :heart:
 
Täällä myös yksi maaliskuun odottelija, Tiinellin kuvaus näistä viimeisistä päivistä osui jotakuinkin siihen mitä itselläkin on tuntemuksia. Monenlaista kolotusta ja vihlontaa, mut ei merkkiäkään että synnytys käynnistyisi. Ehkä sitte jo ensi yönä... =)

Tyttöä odotellen 40+4
 
tiinelli melkein kede noista tuntemuksista...tänään kyllä kun heräsin oli ihan saakutin huono olo ja selkää kolottaa. Josko se siitä lähtis :)
Mutta lauantaina on sitten yliaikais kontrolli-oikein ihana päivä. Toivottavasti myös käynnistäs sitten. Välillä kuulemma viikonloppusin napsauttavat tabletit suuhun samalla ettei sitten tarvi takas taas tulla. Tätä toivotaan että viikonloppuna olis vauva jo sylissä!
poks poks poks 41+1:whistle::D
 

Yhteistyössä