Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

Onnea Anmaria :flower:!

Crystalblue samat fiilikset, mä haluun jo synnyttämään!!!

Illalla oli huoli vauvasta kun ei liikkunut pariin tuntiin niin paljon kun yleensä iltaisin. Sitten kun vaan makasin niin johan alkoi taas myllerrys ja siihen perään tunnin ajan kipeitä supistuksia 15 min välein. Yön oon nukkunut huonosti, poltetta ollut lantiossa ja asennon saaminen vaikeaa. Jes, jotain tapahtuu sentään :D.

Vaikeaa tää elo, kun päivä kerrallaan voi suunnitella tekemisisään. Meillä kun käy tyttöjä ratsastamassa, en oikein voi sitäkään kovin pitkälle lupailla, sanon vaan että sopii, jos en ole sairaalassa...

Toivotan oikein paljon tsemppiä kaikille muillekin jotka vielä synnyttämään lähtöä odottelee :hug:!

tiinelli ja vauva 40+1 :heart:

p.s. täällä puhelin soi rasittavuuteen saakka :kieh:
 
Heippistä!

Anmarialle onnea vauvasta! :heart:

Täälläkään ei kummempia tuntemuksia suuntaan tai toiseen... oon vaan ja ihmettelen! Sais kyllä mun puolesta tulla, mutta ei niin ei :D Mut tosi kiva, että ei tartte yksin odottaa... muuten voisin tulla hulluksi.

Eilen tuli käytyä katsomassa flowerin vauvaa, ja oli kyllä söpö tapaus ja rauhallinen (ainakin sen aikaa kun minä siellä olin :D ). Olin ihan unohtanut, että kuinka pieni tuollanen vastasyntynyt onkaan :heart:

Neuvola onkin huomenna ja sieltä ei varmaan mitään erikoista raportoitavaa tuu, kuhan käyn kääntymässä vai pitäiskö sanoo pyörähtämässä :LOL:

Eilen tuli tuon lauantain käynnin "raportti" postissa ja siinä oli siis lääkärin kommentti, mm. ultrasta... siinä luki, että toinen munuaisallas vauvalla hieman laajentunut... Öööh, tuli mulle kyllä vähän yllätyksenä, kun ei siinä paikanpäällä mitään asiasta maininnut. Mistäköhän tuollanen myöhänen munuaisaltaan laajentuminen voi johtua? Tuskin mitään kauheen vakavaa, kun aattelee ettei oo ennen huomattu mitään... edes siinä 4D:ssä.

Mä taidan tästä vähän alkaa siivoileen, käyn sitten välillä kurkkimassa, jos on taas vauvoja syntynyt! Kaikille "kärvistelijöille" tsempit täältäkin!!

Mindi83 39+4
 
40+3 eikä mitään:kieh::kieh:
Ja puhelimet pirisee, fb:ssä kysellään ja kehotetaan jo jakaantumaan-> noh, se oli itselläkin päällimmäisenä mielessä
Vauva voi mitä ilmeisemmin hyvin, hyvä! Mutta liikkuu ihan erilailla jo. Joka toinen päivä tosi reippaasti ja sitten on laiskempi päivä. Tänään neuvolaan. Pakko kysellä jo millos tässä pääsee yliaikais kontrolliin ja toivoa et kaikki näyttää hyvältä=)
 
Unohdin kertoa eiliseltä yhden hauskan tapahtuman, tai ei se eilen niin hauskalta tuntunut...
Täällä on kauhea tuuli, oli eilen ja on taas tänään. Pulkat ja muut tavarat lentelee pihasta yms.
Seurasin eilen ikkunasta hevosia kun yksi on vähän kipeä. Yhtäkkiä huomasin että kaksi tammaa puuttuu tarhasta. Äkkiä kengät jalkaan ja ulos, ilman takkia ja kännykkää.
Löysin heppaset pihasta ja nappasin kiinni ne.
Sitten hoksasin ajatella että tallin ovethen on kiinni hakasilla sisäpuolelta ja ovi mistä kuljen talliin ilman hevosta, on liian ahdas yhdelle hevoselle, saati meille kolmelle. En voinut hevosia irtikään päästää etteivät juokse tielle.
Yritin huutaa kuopukselle sisälle, mutta eihän se kuullut. Tiesin ettei mies ole kaukana autolla, hakemassa rakennuslautaa vain naapuripaikkakunnalla.
Kylmäkin oli ja hevoset alkoi hermostumaan ja niille juttelin ja lauloinkin, maa oli umpijäinen ja kaikki me kolme liukasteltiin niitä muutamia metrejä mitä liikuttiin. Siinä minä kökötin kahden hevosen kanssa keskellä pihaa t-paidalla laskettuna päivänä :D. En tiedä kauanko kesti ennekuin mies tuli pihaan ja auttoi tilanteen kanssa. Pitkältä tuntui aika ja kädet oli ihan puuduksissa sen jälkeen.


Kävi jo mielessä että tulihan tästäkin päivästä ikimuistoinen vaikkei vauva syntynytkään.
Olisi vielä lapsiveden meno puuttunut siitä hetkestä :LOL:.
 
tiitulipiitulille onnea :) ja kuinka ollakaan, myös mä sain kohtutulehduksen.... ei kiva ei...
kuinka monen päivän kuurin sait kotiin suun kautta otettavaks??ja ootko parantunut siitä jo??

anmarialle myös onnea :)

tiinelli sulle sitä kans sattuu ja tapahtuu... :D hiukan huvitti kun lueskelin tota, niin hyvin saatoin kuvitella miltä tilanne näytti... noi onneks et kaatunu eikä lapsivesi menny siinä samalla :)

monta odottajaa vielä tuskailee... omat fiilikset on jo niin vauvan hoidossa että oikeen muistella tarvii miten työlästä oli ne viimeset kolme viikkoa ennen synnytystä... kyllä siinä usko alko hiipua että syntyykö ikinä... saati sit jos yliaikaiseks ois menny....

Pian tää kuu loppuu... jotenkin tosi haikein fiiliksin käyn täällä...ihan kun jotain tosi tärkeetä ois loppu... no onhan 9-10 kk pitkä aika kantaa lasta ja niin oon miettiny niitä päiviä kun sain positiivisen testituloksen...kun aloin kirjoitella tänne... alko hahmottaa ketä kaikkia nimimerkkejä täällä onkaan... päämääränä oli vauvan syntymät, ja sillon ei sitä ajatellu et mitä sen jälkeen tapahtuu.. ja nyt kun vauvat alkaa olla maailmassa, kaikki on jotenkin erilaista. tää osio loppuu ja ollaankin synnyttäneiden keskusteluissa ja päivät täyttyy täysin erilaisista jutuista, hyvä jos aikaakaan on enää tänne niin paljoa turinoida..
niin, siis jollain tapaa ikävöin teitä kaikkia täällä olleita. varsin kiinteä rinki tästä tuli, huolimatta ajoittaisista "tiukemmista" käänteistä ;)

Haluankin tässä vaiheessa kiittää omalta osaltani palstalaisia, oon saanut vertaistukea, juttuseuraa ja saanut ystävyyttä :) toivottavasti yhteydenpito jatkuu tuolla syntyneiden puolella ees jossain määrin :)

Nyt lataamaan kahvinkeitin valmiiks, kaveri tulee pian käymään ja mä oon pantannut mun päiväkaffen juomista tänne asti :D kahvi-hammas taitaa irrota jo pian ;)

Floweri pikku-neitoineen :heart:
 
tiinelli :D Hauskaa, ainakin jälkikäteen .. :D

Täällä viimeyö meni ihan pipariks.. heräilin puolen tunnin välein supistukseen.. ei niin jykeviä ollut että olis tarvinnut mihinkään lähteä.. loppuivat siinä sitten kuuden aikaan aamulla.
Kävin kirppiksellä ja kaupassa YKSIN, jos se vaik vähän vauhdittais :)
Ja neuvolakin oli, eipä siellä sitten muuta kun kuunteli sydänäänet ja varattiin aikaa viikon päähän.
Toivotaan ettei sillon enää tarvii mennä kyllä!

Saapi nähdä mitä ens yö tuo tullessaan.. kun luulen et se lähtee yöstä/aamuyöstä sitten tulemaan kun on tullakseen. :) Vauva liikkuu hyvin.

CB- peikkopoika 40+2
 
Pikaisesti päivittelen...

Meille syntyi tiistaina poika, 50 cm ja 3300 g. Kaikki meni hienosti. Supistuksia oli jo maanantaina päivällä ja ma-ti yönä kellottelin niitä 10-15 min välein. Kuuden aikaan aamulla, ne alkoivat tulla tiheämmin 6-10 min välein, mutta ne eivät olleet mitenkään järkyttävän kipeitä edes. Kymmeneltä aamulla lähdettiin matkaan ja sairaalassa olin jo 6 cm auki. :O
Kätilö kysyi suostunko kalvojen puhkaisuun, niin saadaan vauva pian maailmaan ja niinhän siinä sitten tehtiin. Ennen kalvojen puhkaisuakaan supistukset eivät olleet niin kipeitä, että olisin tarvinnut mitään kivunlievitystä. Sanoin kätilölle, että ponnistusvaiheeseen kaipaan kyllä jonkin sortin puudutetta, mutta kalvojen puhkaisun jälkeen kaikki tapahtui niin nopsaan, ettei mitään ehditty antaa. Jo seuraavalla supistuksella piti ruveta ponnistamaan. Että luomuna mentiin...:D Alle kaksi tuntia sairaalaantulosta vauva oli jo maailmassa. Mahtavaa! Kauhulla ajattelen, mitä olisi tapahtunut, jos vedet olis menneet kotona... Ei olisi ehditty edes ambulanssiin... Huh!

Eilen kotiuduttiin, koska kaikki oli itsellä ja vauvalla hyvin.=)

Voimia kaikille vielä odottaville. Tiedän, että nämä viimeiset päivät ovat pitkiä ja tylsiä! :hug:

pikkutalvio ja poika :heart:
 
Heissan...

Täällä erittäin räkäisen pikkuneidin kanssa yritetään keksiä miten saada helpotusta yötä varten. Hengitys ei meinaa toisella kulkea kun räkää on niin paljon. Rohisee tosi pahasti ja välillä ihan yökkii.

Nyt mua onkin alkanu huolestuttaa tuon syöminen... Tuntuu ettei se jaksa kunnolla imeä. Tänään ei oo kakannu ollenkaan. Mietinkin, et montakohan vaippaa tuon ikäisellä pitäis suunnilleen kastua vuorokaudessa? Laskin että mä oon vaihtanu tänään vaan kolmesti tuon vaipan...

Varmaan huomenna on soitettava lääkäriin, kun ei tuo tilanne tunnu mihinkään muuttuvan. Jos edes tulehdusarvot ottaisivat ja vaikka kuuntelis keuhkot... Ettei nyt ainakaan mitään pahempaa ole. Voishan ne samalla kurkata munkin korvat, on meinaan sen verran kipeät :(

Nyt syöttämään taas tuota räkänokkaa...

-JennyA-
 
Onnea taas vauvautuneille! :heart:

FA sain kohtutulehdukseen Trikozolia ja Kefexiniä viikon kuurit.
Kyllä mulla on varmaan se kohtutulehdus mennyt noilla ohi. Enää ei ole kuumetta, ei pahanhajuista vuotoa eikä maha ole sillä tapaa kipee kuin oli ennnen lääkkeitä. Nyt tosin maha mennyt varmaan sekaisin tuosta Kefexinistä. :/ Onneks huomenna loppuu nuo kuurit.
Minkäslaisen lääkityksen sinä sait, joko on kaikki oireet helpottanu?
 
Onnea vauvautuneille!!:heart:

Muiden jakautumista odotellessa.

Täällä alkaa pikkuhiljaa vauva arki sujua ja tressi helpottaa. Hienostihan tämä menee kun ei ota turhaa pulttia joka asiasta.


sane ja toivo 15 vrk
 
Meidän pieni neiti on tänään jo kaks viikkoa vanha :heart: liian nopeesti menee aika kun pieni on syntynyt, raskaana ollessa (varsinkin vikat viikot) aika menee matelemalla eteenpäin. Meillä on arki lähtenyt rullaamaan kivasti, imetys sujuu eikä pienellä oo mitään erityisiä vatsavaivojakaan :) voimia kaikille kärvistelijöille! :)
 
tiitulipiituli samat satsit :D mullakin alko kuuri purra nopeesti, sairaalassa jo antoivat maitohappobakteereita, niitä sit söin vielä koko kuurin ajan ja maha toimii normisti :)

jenny a mulla kakkosen kohalla kävi niin et alko tollanen flunssa, alle kolmiviikkoisena joutuikin sitten sairaalaan viikoksi...
toivottavasti saatte avun ja ei tartte enempää kuureja

nyt neiti herää, moooooooooooooooiiiiiiiiiiiiii
 
No niin...taas on otettu askel eteenpäin,yliaikaiskontrollissa käyty. Ottivat vauvan sydänkäyrää 20min,ultrasivat ja katsoivat kohdunsuun tilanteen. Suu pehmeä mutta kaulaa jäjellä vielä 2cm,juuri mitään ei siis reilun kuukauden aikana tapahtunut supistuksista huolimatta :(
Vauva voi hyvin,lapsivettä tosin enää "lätäköitä" jäljellä mutta kuulemma riittävästi (?) Jotenkin alkaa vaan olemaan näillä viikoilla jo huolestunut vauvan voinnista ihan joka hetki.

Ma aamuna saa soittaa synnärille, jos siellä ei ruuhkaa päästään suoraan käynnistykseen. Muuten odotellaan iltapäivään tai tiistaille. Onko kellään noita käynnistyskokemuksia? Tietenkin netistä kahlattu jo päivätolkulla kauhutarinoita 4 päivän käynnistyksistä jotka viimein päätyvät sektioon kun mitään ei tapahdu...Oli se ennen vanhaan erilaista kun ei ollut apuna muuta kun oma mielikuvitus ja lääkärin/kätilöiden kertomat kokemukset. Toista se on nyt,hyvässä ja pahassa.

Jos sitä taas tästä aikaa kuluttamaan...

tiitu ja tytsy 41+4
 
Pikkuinen peikkoPOIKA syntyi 23.3 puolen päivän aikaan viikolla 41+2 mitoin 3180g/50cm. Koko perhe sekaisin rakkaudesta pieneen muruseen :heart: Tänään tultiin kotiin ihmettelemään uutta elämää :)
Enempiä tietoja ja muiden kuulumisia paremmalla ajalla...

nannah&pieni 2vrk
 
Onnea vauvautuneille!

Täällä edelleen yhtenä kappaleena! Ja kyllä, kyllästyminen alkaa olemaan maksimissaan.
Täällä saa lähetteen äippäpolille vasta kun viikkoja on 42+0 siitä sitten katsotaan vasta aika käynnistykseen! ARRGGHH!
No toivotaan etti sinne nyt kuitenkaan jousuta sitten, nyt kuitenkin "vasta" 40+3 ,välillä tuntuu et saattaiskin tulla lähtö, kun tutkailee LIIKAA näitä kaikkia "oireita".. .sit pettyy kun ei mitään.
Voi kuns ais aivot ajattelemaan että kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen, ei vaan ole niin yksinkertaista ei :D

bläääh siis täältä taas

CB- peikkopoika 40+3
 
Onnea Nannah!! :flower:
Täällä ollaan myöskin kasassa kaikista oireista ja enteistä huolimatta..Yöt menee valvoessa ja päiväl ei mitää merkkejä mistään.. :stick: No laskettuunhan on kyllä vielä päiviä jäljellä joten kyttäily jatkukoon vaikkapa tuonne toukokuun puoliväliin asti, jaksaa jaksaa!!:headwall:

Minttis ja pokkula 39+2
 
Käynnistämien
Mulla meni lapsi vesi ma 7.3 iltana klo 19.25 ja jäin yön yli odotteleen luonnolista käynnistystä ja oli sovittu, et aamulla suoraan osastolle ja käynnistetään, jos ei yöllä tapahdu mitään. Olin 1 cm auki ja kaula jäljellä. JA ei yöllä tapahtunut mitään, tyyliin kaksi pientä supistusta

Tiistai aamuna menin osastolle. sain cytotekia 1/4 tablettia ja 4 h päästä käyrä. Supistuksia ei ollut edelleenkään nimeksikään ja sain toisen cytotekin 1/4 ja edelleenkään ei oikein vaikutusta. kolmatta ei annettu vaikka oli suunnitelmissa, koska hieman supistuksia oli. Pelkäsivät että pian kohdunsuu aukeaa liian nopeeta ja homma leviää ihan käsiin ja riski, että en saisi enään koskaan enempää lapsia.
Yötä kohden supistuksia sitten alkoi vihosta viimein tulla ja ihan napakoitakin. Yöllä sain oxynormia kipuihin ja sen jälkeen ei sitten supistellutkaan.

Keskiviikko aamuna uusi käyrä ja tuotiin viimenen cytotekin 1/4 tabletti ja sen jälkeen olis jatkunut 1/2 tableteilla. en ehtinyt ottaa lääkettä kun lääkäri tuli ja teki sisätutkimuksen. Olin 2 cm auki ja kaula jäljellä. Koska tulehdusarvot nousussa (olin flunsassa) ja lapsiveden menosta reilusti aikaa pääsin synnytyssaliin. klo 10 aloitettiin oksitosiini tippa jota nostettiin pikku hiljaa. Supistuksia saatiin pikkuhiljaa aikaan. Maksi annokseen tippaa ei voitu laittaa, koska kipulääkityksen kanssa oli ongelmia. Mulle ei saatu epiduraalia laitettua ja kohdunkaulan puudutteilla ja aquarakkuloilla mentiin.

Koko päivän aikana ei tapahtunut mitään!! klo 18.00 kätilö kielsi syömisen, koska epäili et päädytään sektioon. Lääkäri elätteli toiveita edelleen, vaikak mitään ei tapahtunut. Vauva voi koko ajan hyvin ja munkin vointi ihan OK. Lopulta oli pakko myöntää et synnytys ei edistynyt klo 23.30 päätös kiireellisestä sektiosta, olin auki vaivaiset 5 cm.

Torstai klo 00.33 poika synty sektiolla. Poika oli avonaisessa tarjonnassa, joka myötävaikutti synnytyksen pysähtymiseen.

Tämä on vain minun kertomus käynnistämisestä, toivotaan et muilla parempia kokemuksia.
Lapsiveden menosta syntymään meni 53 tuntia ja 8 minuuttia, ja uskokaa pois, ei ollut kyllä enään voimia tehä mitään!!!

Onneksi kivut pysy suhteellisen hyvin hallinnassa koko ajan.. Jos olisin lopulta auennut tarpeeksi, niin voimani ei olisi enään riittäneet ponnistus vaiheeseen. Sektio päätös oli minulle helpotus. Tosin flunssani ei tehnyt sektiosta mukavaa kokemusta, mut se oli kuntoni syy, ei minkään muun.

Tiitu-84, sekin et käynnistetäänkö kalvojenpuhakasulla vai millä ja miten sun elimistö reakoi vaikuttaa paljon. Toivon sinulle huomattavasti parempaa kokemusta, ei kaikki käynnistykset mene huonosti.

Mulle on tehty keskenmenon tyhjennys cytotekeillä 2009 ja sillonkaan niistä ei kovin kummosta vaikutusta tullut.
Kätilöt olivat jo illlalla sitä mieltä, että sektio pitäs tehä heti ja heidän mielestään mun tilanteen annettiin jatkua aivan liian pitkään. Pääasia et minulla on maailman ihanin poika tuhisemassa kopassaan
 
jee. pikku prinsessa pääsi lopultaki kotiin <3

mullahan on eka ja tää tuorein tapaus käynnistetty. ekassa laitettiin jotain pehmentävää kohdunsuulle kolmena päivänä ja käynnisty suht normisti. nyt sit lääkäri laitto sen ballonin (tms) kohdunsuulle "avaamaan" no siitä meniki sit vedet,ei tarvinnu sen kummemmin käynnistellä.
se on just niinku sane sano,et riippuu paljo ihmisestä ja tavasta käynnistää...
 
Huomenta!
Yhtenä kappaleena hyvien iltasuppareittenkin jälkeen. Yön oon nukkunu niin hyvin etten muista millon ois ollu näin levänny olo..
Ketäs meitä mahakkaita vielä täällä on? :wave:
Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti päästään masuista eroon pian..
m+p 39+3
 
Eipä ole paljoa tehnyt mieli täällä käydä..Meille syntyi 17.3 Jesse-poika 2820g ja 48cm sekä enkeli-poika 2400g ja 50cm. Synnytys käynnistyi normaalisti vesien menolla 5 aikoihin aamulla, lähettiin naistenklinikalle samantien( syynä kaksossynnytys) , mentiin käyriin sekä ultraan jossa todettiin b-pojan menehtyneen. Lääkäri teki päätöksen että puhkaistaan kalvot jotta saamme varmaa tietoa edes a-vauvan sykkeestä,sekä pojalta otettiin hapetusarvot. Supistukset kovenivat hetkessä ja toista kertaa otetussa hapetusarvotestissä oli pelkkää lapsivettä, joten taas juostiin..leikkaussaliin.. tekivät kiireellisen sektion ( onneksi!) Pelkäsin niin kamalasti jotta joudunko synnyttämään alakautta kuolleenkin pojan..Iloa sekä surua sekaisin.

Kaikki oli hyvin vielä maanantaina kontrollikäynnillä, joten on niin vaikea käsittää miten tälläistä voi tapahtua. rv:t kuitenkin 38+5
 
k1sse otan osaa, voimia kovasti jaksamiseen ja onnea pojan syntymän johdosta! :hug:
Hiljaiseksi vetää tälläiset uutiset :'(

Itsekin murehdin vauvan liikkeitä päivittäin... Iltaisin huoli sitten katoaa kun rauhoitun paikoilleni, alkaa kova myllerrys mahassa. Päiväsaikaan vauva on selkeesti hiljaisempi.

Täällä siis edelleen yhtenä kappaleena ja melko oireettomanakin. Eilen illalla vihloi todella kovaa kohdunsuulle ja alapäähän, niin lujaa että meinasi itku päästä eikä asentoa oikein löytynyt. Muutamia supistuksia on päivittäin muttei niin montaa putkeen että kellottaa pitäisi.

Väsynyt olen, öisin en nuku vaikkei mua mikään vaivaakaan, uni ei vain tule. Käyn vessassa, olen koneella ja mietisekelen öisin. Aamuyöllä sitten saan pari tuntia nukuttua.

Kyllä sitä jo toivoo pääsyä synyttämään, tuntuu melko epätodelliseslta jo, että vauvan saisi syliin asti... Tavarat olleet paikoillaan jo viikon kaikki ja haikeudella niitä koskettelen ja toivon että vaatteisiinkin saisi jo pienen pukea. Mieskin odottaa niin kovasti, nyt lähti moottorikelkkakisoja katsomaan ja käski heti soittaa jos yhtään siltä tuntuu että hänen pitäisi tulla kotiin.

Tänään kaverit teki aamutallin ja sanoi että mun pitää jäädä nukkumaan mutta paskat, siellähän minä tallissa olin jo puoli 8 kun heräsin puoli kuudelta eikä ollut tekemistä :D.
Harmittaa kun yksi hyvä ystävä joutuu rajoittamaan menemisiään siitä syystä että on hälytystilassa tulla tänne kun tulee lähtö...

Me mennään nyt lasten kanssa kauppaan ja kun mun kaveri on töissä eläinkaupassa, käydään suloisia eläimiä katsomassa piristykseksi =).

tiinelli ja tyttönen 40+3 :heart:
 

Yhteistyössä