Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

Buneos tardesta vaan kaikille!

Täällä ehkä liikaa tuli skitsottua tuon vauvan ilta nukkumaanmenon kanssa. Heti pelkää sitä koliikkia, joten käytiin ostaa ne cuplatonit ja koliikki tutit meil oli jo esikoisen jäljiltä. Ei tullukkaa sitä raivohuutokohtausta eilen. Hyvin alko nukkumaan illlalla ja yhdellä syötöllä tajupois yöllä. Sai itse nukuttua jälleen 8h yhdellä herätyksellä!
Esikoisen kanssa oli sama homma. pari yötä oli vähän levotonta ni heti ostettiin rela-tipat ja koliikkitutit. Ei sillä sit sitä koliikkia koskaan tullukkaa.. mut oli ainakin välineet valmiina jos tulee..
En tiedä tuota Emilian tilannetta, olenko itse syönyt sit jotain väärää ku sillä niin sitä mahaa kipristeli, auttokohan noin cuplatonit vai oliko se vaan sattumaa et se nyt nukkuikin paremman yön... mene ja tiedä
Tuskin noista haittaakaan on jos ne ilmavaivoihin auttaa. Ja ne koliikkitutit on paljon parempia ku noi normaalit, kivemmin on ne päät laitettu ja 3 eri juomaasentoa.. Jos oikein nälkä on niin kolmonen silmässä voi revittää

Tänään on luvattu kaunispäivä, jospa mä kerkeisin käydä pihalla. Sinna täyttää 4v. ja huomenna on syntymäpäiväjuhlat niin tänään pitää alkaa jo kakkua vääntämään.
Tällä kertaa ajattelin kokeilla erillaista makuyhdistelmää.
Maitosuklaa, valkosuklaa, mansikka ja banaanitäytekakku. Tilasin netistä My little Pony siirtokuvan niin siitä pitäs tulla oikein hieno lasten kakku. Laittelen sit kuvia jos se onnistuu hyvin. Epäonnistuneesta ei kannata kuvia ees laittaa
Ostin elintarvikevärejä et saadaan kermavaahtoon vähän erillaisia värejä. Niinku my little ponyssa on vähän toi sateenkaari-teema, niin ajattelin vetää kuorrutuksen sateenkaariväreissä.. Päässä kuulostaa ja näyttää hyvältä, mut toteutus yleensä jää vähän rumemmaksi

Ihanaa päivää kaikille.

Kovasti, kovasti tsemejä supistuksien kanssa taisteleville!
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower: Ja voimia SaaraN perheelle, toivottavasti kaikki selviää!
Me päätettiin sit kuitenkin lähtee ajamaan sillon lauantaina esikoisen peliä kattoon illasta ja 300km autossa istuminen sai ihan kipakat supistukset aikaseks ja 2h vielä kotonakin jatku. Kerkeshän siinä jo elätteleen toiveita synnytyksestä mut sit supistukset vaan hiipu ja mentiin nukkumaan... Yöllä ei sit enää mitään :headwall: Mä en kestä!
Just tulin neuvolasta ja olo on entistäkin epätoivosempi, ei kuulemma vielä edes 42vk riitä käynnistykseen, voivat vielä siitäkin venyttää 4-5päivää :O Ihan uskomatonta! Raskaus voi kuulemma hyvin vaikka äiti on aivan poikki. Verenpaineet oli korkeet, painoa tullu 1,2kg viikossa ja päätä särkee koko ajan mut vauvalla kaikki hyvin niin ei mitään kiirettä synnyttää muka. Tekis mieli vetää peitto korviin ja pysyä siellä synnytykseen asti :D Mut onneks noi pojat pitää sen verran kiireisinä et pakko vaan jatkaa normielämää. Kohta siis ulos ja illalla kahvittelua anopin kanssa...

nannah&pieni 41+1
 
zuzz saakin nukkua mukavia pätkiä.

nannah, outoa etteivät käynnistä!!1 aika pitkällähän tuo jo on.

ON
viime yö meni mukavasti. poika heräs n 2,5 h välein, söi ja nukahti takas. Nyt onkin sitten valvonut klo 11 asti. Kiltisti on tossa sylissä. Tissiä saanut ja nukahtaa tissilleja herää kun tissi pois suusta. kai hän kohta väsähtää???

parin viikon päähän meni psykologi aika, mut ompahan aika. Tänään ollut parempi fiilis joka suhteessa. teki terääkun sai hieman nukuttua. aamulla siivoilin ja kävin lenkillä miehen hoitaessa poikaa. Nyt mies raksalla.
raskausaikana kävin jutteleen työpsykologille, koska pelkoja jo sillon. Totes etten voi saada synnytysmasennusta ennen synnytystä. Mun äitillä oli se kuopuksesta ja myöhemmin masennus, eli haaluun apua ajoissa.
terkka just totes etten saisi soveltaa ammattitietouttani vauvaan, koska ne ei nyt oikein päse.
iltaa kohden mun ahdistus aina pahenee, päivä kerrallaan mennään.

Kyl tämä poika on sulonen kattella jarauhallinen kun mikä.

Kävin apteekista ostaan relaa ja cuplatonia, mutta ainakaan vielä ei tarvetta. Varalle tarttu osmosal ja panadolkin.

Kiitos FA tsempauksesta.

sane
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower: Ja voimia SaaraN perheelle, toivottavasti kaikki selviää!
Me päätettiin sit kuitenkin lähtee ajamaan sillon lauantaina esikoisen peliä kattoon illasta ja 300km autossa istuminen sai ihan kipakat supistukset aikaseks ja 2h vielä kotonakin jatku. Kerkeshän siinä jo elätteleen toiveita synnytyksestä mut sit supistukset vaan hiipu ja mentiin nukkumaan... Yöllä ei sit enää mitään :headwall: Mä en kestä!
Just tulin neuvolasta ja olo on entistäkin epätoivosempi, ei kuulemma vielä edes 42vk riitä käynnistykseen, voivat vielä siitäkin venyttää 4-5päivää :O Ihan uskomatonta! Raskaus voi kuulemma hyvin vaikka äiti on aivan poikki. Verenpaineet oli korkeet, painoa tullu 1,2kg viikossa ja päätä särkee koko ajan mut vauvalla kaikki hyvin niin ei mitään kiirettä synnyttää muka. Tekis mieli vetää peitto korviin ja pysyä siellä synnytykseen asti :D Mut onneks noi pojat pitää sen verran kiireisinä et pakko vaan jatkaa normielämää. Kohta siis ulos ja illalla kahvittelua anopin kanssa...

nannah&pieni 41+1
Heips!

Täältä taas yksi alusta asti taustailijana ollut pongahtaa mukaan keskusteluun. Ensinnäkin kiitos teille "ydinporukka",olen saanut täältä valtavasti vertaistukea ja neuvoja näin enskertalaiseksi.

Onnea kaikille vauvaantuneille ja syvä osanottoni Marielan perheelle.

Nannah,täällä mennään täsmälleen samassa tilanteessa,41+1. Olin ihan varma että tämä vauva syntyy jo helmikuussa kun supistelujakin ollut välillä vaivaksi asti jo syksystä mutta mitään ne eivät ole kohdunsuulla saaneet aikaan. Nyt kallistun siihen että tästä vauvasta tulee huhtikuun lapsi...Huomenna saan soitella Hyvinkäältä yliaikaiskontrollia perjantaille ja ma käynnistävät kun viikkoja 42+0,se kuulemma käytäntönä täällä. Kättärillä ja Naistenklinikalla saattavat ilmeisesti venyttää pidemmälle valvotuissa olosuhteissa?
 
Pahoittelut surun keskelle ja onnittelut vauvautuneille!!

Täällä mennään kuudetta päivää yli....ylihuomiseksi on yliaikaiskäynti polille heti aamulla, silloin antavat käynnistysajan, ellei itekseen ymmärrä tulla. Yli nelikilosta mitä ilmeisemmin jälleen odotellaan syntyväksi, mutta niin se keskimmäinenkin oli eikä todennäkösesti johda aikasempaan käynnistämiseen.

vattihattu rv 40+6
 
Heipat!

40+0 ja poks Olis hyvä päivä syntyä siis :D
Viimeyönä heräsin kun särki niin perkuleesti,sekä alaselkää,että mahaa..se jatkui sitten tunnin verran putkeen, ja meinasin että pääsee synnyttämään.. nukahdin kuitenkin, ja kotona edelleen :D
Ehkäpä tämä nyt tässä sitten lähipäivinä olis tulossa :) Viimeisen mekon tein tänään tilauksesta ja jos koittais nyt pitää edes hetken taukoa omplemisesta :D

Vauva liikkuu hyvin, ja vihlomisia on kyllä välillä mukavasti, varsinkin sitä särkyä sitten öisin, en tiedä voiko sitä ihan supistukseen sitten verrata, mutta jomottaa kyllä niin että varmasti se jotain tuolla aikaiseksi saa. Neuvola on torstaina, jos sinne asti päästään :)
Poika jumppailee kyllä niin kovin ja sanoinkin miehelle et mikäs sielä kölliessä lämpimässä, kyllä mäkin viihtyisin :D

No jospa se kohta syntyypi... kaveri joka "ennusti" edellisen lapsen syntymän.. oli heittoa 2 MINUUTTIA, siis päivä ja kaikki muuten meni oikein. "ennusti" että huomenna klo 16 tulis tämä .. kyllähän se mulle käy :D

cb - peikkopoika 40+0
 
Heips!

Voimia kaikille tarvitseville! Varsinkin SaaraN:lle, toivottavasti pian selviää mistä kyse! :hug:

Onnea vauvaantuneille! :flower:

Ihanaa, kun täällä on vielä muitakin "pallomahoja"! :D

Täällä mennään 39+2 ja vielä ei ainakaan mitään suurempia tuntemuksia. Lauantaina tuo kätilö tuolla synnärillä sanoi, että hyvinkin voi mennä yli kun edellisetkin ovat menneet ja näinhän mä koko ajan olen aatellutkin, joten ei oo ollut niin suuri shokki tää odottelu... käyhän tää vähän hermoille, mut ei voi auttaa. Muistelisin tuolta kuopuksen ajalta kun oli yliaikaiskontrolli rv 41+3, että siitä lähettivät kotiin ja pistivät aikaa parin päivän päähän, että silloin sitten käynnistettäisiin... onneksi ei koskaan tullut tarvetta siihen. Toivotaan, ettei tää odotus menis yhtä pitkälle kuin kuopuksen...

Itsekin sain autoreissun jälkeen sen yhden kipeen supistuksen, eli varmaan tekis hyvää istua koko ajan vaan autossa ja ajella ympäriinsä. Jotain roadtrippiä vois aatella jos oikeen alkaa veetuttamaan :LOL:

Mä en oikeen osaa noihin vauvajuttuihin kauheesti kommentoida, oon niin jotenkin tässä raskaudessa nyt vielä täysillä kiinni, etten oikeen ees mitään muuta pysty ajatteleen. :D

Mindi83
 
Tyttö syntyi su 20.3. klo 7.02 pikatoimituksella. Hyvä että ehdittiin sairaalaan! Olin 2 minuuttia synnytyssalissa ja sekin ennemmin pidättelemässä kuin ponnistamassa. Nopeaa ja sujuvaa toimintaa siis. Tänään tultiin kotiin ja täällä esikon kans ihmetellään vauvaa. Mitat 48 cm, 3870 g ja syntyi rv 40+6.

Novelle+typy
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas kovasti kaikille vauvautuneille ja mahakkaille paljon hermoja niitä tarvitaan ainakin kun esikoinen syntyi vasta rv 41+5 olin totaali kypsä :LOL:

Kävin omia kuulumisia vähän kirjottelemassa tuonne vauvautuneiden puolelle koska siellä näytti niin hiljaselta että sai sinnekkin vähän keskustelua. Oikeestaan sinne ole tainnut muut vielä kun Floveri, SuzZ ja mää kirjotella..

Silmiini pisti tuo Sanen kirjoitus sillä tuo oli kuin täysin minun suustani reipas vuosi takaperin. Itse en pystynyt myöskään enään nukkumaan siltä huolelta joka kokoajan minulla oli. Tuntui ettei 5min pystynyt olla tarkastamatta että onko vauvalla kaikki ok. Tietenkään en osannut mitään apua mitsään silloin tyhmyyksissäni pyytää ja tilanne pääsi kärjistymään äärimmilleen. Nyt olen sillä kannalla että jos mitä vaan tulisi niin pyytäisin kyllä apua minkä tahansa asian kanssa jos kokisin etten siitä itse selviä. Nukkumattomuus on pahinta oikeestaan mitä voi olla koska se altistaa sitten aivan kaikelle. Minulle tuli päällensä sillon paniikkihäiriö johon söin lääkkeitä n.6kk ajan jonka jälkeen alkoi tämän toisen odotus ja lääkitys sai jäädä. Hyvin on mennyt. Hetkittäin tämän toisen synnyttyä olen pelännyt samoja asioita mutta hammasta purren olen miettinyt että en mene tarkastamaan koska kaikki on varmasti kunnossa. Näin on ollut. Toivon sinulle kovasti voimia ja että saat ajoissa tukea tilanteeseen. Äiteys ei missään nimessä ole mikään maailman yksiselitteisin asia ja vaikka arjen eläminen olisi helpompaa kuin mikään niin silti tunne voi olla vaikka mitä. Joku huolehtii liikaa ja jopa panikoimiseen asti (niinkuin minä) joku kokee ettei ole tarpeeksi hyvä äiti (vaikka olisikin maailman paras ja enemmänkin) ja silti nämä kaikki ovat niitä MAAILMAN PARHAITA ÄITEJÄ vaikka kuka sanoisi mitä.
Vauvalehdessä kerran luki että vain yhdentyyppiset äidit sairastuvat synnytyksenjälkeiseen masennukseen, ne ketkä yrittävät olla ns."liian hyviä" äitejä lapsilleen. Vaikka en itse ole synnytyksenjälkeistä masennusta kokenut niin sen paniikkihäiriön keskeltä mikä esikoisen synnyttyä puhkesi niin voin sanoa että itse ainakin yritin olla liianhyvä. Jälkeenpäin tajusin vasta että riittää kun on "tarpeeksi" hyvä.:heart:
Voimia kovasti ja apua kannattaa aina pyytää jos vähänkään siltä tuntuu niin lapsien hoidossa kuin muussakin. Loppuenlopuksi se on aika pitkäti äiti jonka voimia tarvitaan perheessä eniten eikä se ole keneltäkään pois jos äiti lepää tarvittaessa lapsen ollessa hoidossa.

Dindei + NuuNuu 3vk 5pv (to tulee jo 1kk)
 
Joko on vauvautuneiden palsta????? onko linkkiä??? pitänyt kysellä aikasemmin, mut oletin et maaliskuun lopussa avautuu.

Pikasesti vaan, et yö meni valvoessa!!! poika killitteli ja killitteli ja halus tissiä. Tankakus päivä. Isö teki sit jo yhen syötön. Nyt valmistelua neuvolaan ja päivällä paremmin kuulumisia.


Onnea novellelle vauvasta <3
 
crystalblue :D Älä muuta sano tänään 40+2 ja hohhoijaa!!! tulis jo ei jaksa odotella enää!
Mammapolilla käyty tsekattavana: vauva voi hyvin ja kaikki ok. Voidaan siis vielä odotella, käynnistys aikasintaan huhtikuun alussa :):) Aprilli vauva siis tulossa jollei nyt ymmärrä itse poksua!
Ja olipa erikoista lääkärissä, paineet 134/93 ja lekuri totesi niitten olevan hyvät näille viikoille...Minusta taas kovasti korkeat kuten myös neuvolan tädistä. Paino arvio ultrasta 3070g elikkäs aika siroa vauvaa tulossa:D Ja en kyllä valita, toki 15% erhe voi olla eli n.3400g olis jo ihan vauvan kokoinen!
jäädään taas taustalle kateellisena lukemaan kun poksuu:ashamed:
 
Heipsan...

Kirjottelin tuonne vauvautuneiden puolelle jo ja laitan nyt laiskuuttani saman tekstin tänne. Ne jotka lukee molempia, saa nyt sitten meidän kuulumiset kahteen kertaan :D

Vaikka päivittäin roikunkin kaikilla palstoilla lueskelemassa, ei läheskään aina jaksa kirjotella. Syynä siihen on yksinkertaisesti se, että pikkuneiti on ihan sylivauva, ja yhdellä kädellä kirjottaminen on aika hankalaa :D

Pikkuneiti kasvaa täällä hirmuista vauhtia. Viime perjantaina oli tullut painoa lisää jo 600g syntymäpainoon, siis kahden viikon iässä. Ilmeisen hyvin syö ja taitaa tuo meikäläisen tuottama tavara olla hieman tuhdimpaa :D Paljon tuo syökin kyllä, tuntuu että jatkuvasti saa olla syöttämässä. Omaa maitoa riittää enemmän kuin tuo syö ja olenkin pumpannut sitä pakastimeen varalle... Yritän pitää tuotantoa yllä pumppaamalla useamman kerran päivässä, toiveissa olis ettei tarttis alkaa korviketta tuolle antamaan kovin pian.

Ulkoilut on täällä aloitettu, parina päivänä ollaan vähän vaunuiltu tuossa pihalla. Neiti vetelis ulkona ihan kunnollisia unia, mut ei voi kovin pitkäksi aikaa jättää vielä. Toivoa sopii, että myös kevään ja kesän tullen nukkuis ulkona, niin pystyis tekeen pihahommiakin.

Huono äiti olosta on täällä kärsitty varsinkin öisin. Kun tuo syöminen on vähän sellasta taistelua välillä, neiti ei oikein ota kunnon imuotetta, niin sit alkaa iskeä itellekin epätoivo. Toinen äheltää ja heiluu tissillä ja sit huutaa kun ei saa ruokaa :? Viime yönä jo sujui sitten vähän paremmin. Rintakumi on edelleen käytössä, kun ei tuo osaa ilmankaan imeä.

Mulla on kamala stressi kouluhommien ja kaiken muunkin takia. Meidän esikoinen jää kuun vaihteessa kotihoitoon, kun ottivat meiltä hoitopaikan pois. Siis sopimus oli kuun loppuun ja lisäaikaa ei annettu. Pph:sta on pulaa täällä ja nyt sitten tuo paikka tarvitaan jollekin työssäkäyvälle... Harmittaa meidän tytön ja hoitopaikassa olevan pojan puolesta, tää poika itkeskelee siellä kun leikkikaveri lähtee :( Tosi kurjaa... Täytyy käydä siellä joskus leikkimässä. Toi poika täyttää kohta 4 ja kaikki muut hoitolapset on nyt sit reilusti nuorempia, alle 2v. Mielellään oltais tuo paikka pidetty, mutta minkäs teet. Hoitajakin on niin ihana, että toista saa hakea.

Mua hirvittää tuo esikoisen kotiin jääminen :( Uhma puskee päälle tosi vahvana ja mietin, miten sen kanssa täällä pärjätään. Täytyy kai käydä noissa vähäisissä kerhoissa (kerran viikossa muutama tunti) ja yrittää alkaa ettiä josko täällä jollakin olis tarvetta leikkikavereille. Ei kai se muukaan auta. Onneks anoppi on luvannu ottaa välillä hoitoon.

LD:n tekstistä tuli mieleen, et meille ei olekaan vielä tullut lastenvalvojalta kirjettä... Viimeks se tuli kyl aika nopeesti. Ei muuten olis kiirettä, mut kun ei voida kastaa ennenkuin tulee päätös isyyden vahvistamisesta... Tosin ristiäisiin on vielä yli kuukausi aikaa, jospa sen siihen mennessä ehtis hoitaa.

Laihdutus on täälläkin suunnitelmissa. Tosin jäissä vielä jonkin aikaa, imettäessähän ei kovin rajusti sais laihduttaa... Mulla painoa oli ennen raskautta n. 25 kg ylimääräistä ja imetyksen jälkeen siitä pitää päästä eroon. Mut toistaiseksi vaan vähän tarkkaillaan mitä suuhun pistetään. Käytännössä tulee kyllä syötyä ihan liikaa herkkuja, ristäispöydän tarjottavia täällä testaillaan ja vieraita kestitään, joten kaikkea makeata lyötyy kaapeista jatkuvasti...

Nyt täytyy lopettaa, neiti kitisee. Yritän kirjoitella myöhemmin lisää :)

-JennyA & pikku-Lillukka melkein 3 vkoa-
 
Pikaisesti pyörähdän... :)

Mariellan perheelle surunvalitteluni.:'( Vetää tuollaiset uutiset ihan sanattomaksi. Voimia ja jaksamista! :hug:

Vauvautuneita on paljon! Kaikille ihan älyttömästi onnea! :flower::heart:

Meidän oma vauveli syntyi 13.3. Rv 40+6. Poika painoi 3560g ja oli 50cm pitkä! Hän on aivan ihana! Tää äiti (ja koko perhe)on ihan onnesta sekaisin! :heart: Synnytys meni suht hyvin ja kesti n. 5h. Täysin luomusynnytys oli tämäkin kuten kaks edellistäkin. Tosin sain siinä rytäkässä kohtutulehduksen ja antibiootteja täällä nyt napsitaan, toivottavasti auttavat.
Täysimetyksellä mennään ja maitoa tulee enempi kuin ois tarve. :)

Tsemppiä kaikille jotka vielä viimeisiä viikkoja/päiviä mahojen kanssa kärvistelee! :)
 
POKSPOKS 40 viikkoa täynnä :wave:
Yli näköjään mennään. Montako päivää, se on arvoitus...
Ei mitään supistuksia, ainoa muutos mitä on tapahtunut, olo ja mieli seesteinen ja rauhallinen. Nukuin viime yönä sikeämmin kuin aikoihin (tai olisin nukkúnut mutta 6v. änkesi jossain välissä kainaloon), aamulla annoin herätyskellon huutaa, olis ollut ihanaa jäädä sänkyyn vaan mutta noustava oli laittamaan esikoinen kouluun ja talliin.

Onneksi täällä on muitakin odottajia vielä :hug:
Ihana lueskella kirjoituksia heiltä, joilla jo vauvat on. Tuntuu ettei mulla ikinä :ashamed:.
Miehellä viimeinen saikkupäivä tänään. Minä lähden kohta ostoksille, eilenkin olin ja ostin kaikille vaatteita ja itselle kengät. Meillä on yksi heppapotilas, sai rokotteesta voimakkaan reaktion, rokotuskohta turvonnut ja heppa ihan apaattinen :(, tuntuis kamalalta jättää se muru kotiin nyt ja lähteä sairaalaan vaikka kyllä nuo talliväki varmasti siitä huolen pitää. Oon vaan kanaemo kaikille ihmisille ja elukeille, minkäs sille mahtaa?

sanelle voimia äitiyden alkutaipaleelle :hug:


tiinelli ja vauva, laskettu aika TÄNÄÄN :heart::D
 
Joopsis, välillä tuntui että saattais jopa syntyäkin.. nyt taas tuntuu että menee varmaan 41+ viikoille.. no ei tässä auta kuin odotella :D Tein tänään karvanpoiston joka kolkkaan, kun raskausaikana ne kasvanut ihan hulluna ja sinne mihin ei edes pitäs varmaan :LOL:
Että jospa se nyt sitten tulis kun olen "siistiytynyt" täydellisesti , kynnet leikattuna ja itseasiassa juurikin suihkunraikkaana :D niin eikös nyt olis sopiva heti syntyäkin.

Eipä täällä kummosia oloja ole tosiaan.. häntäluusta ja lantionluut ja kaikki muutkin luut mitä tuolla on niin tuntuis kyllä kipeytyneen todella paljon, lieneekö sitten nyt niin löystyneet ja ovat valmis antamaan periks, kun poika tulee. Hyvin onneks lantio ainakin tähän asti palautuu aina normaaliin melko kapeaan olomuotoonsa :D
Kilojakaan mulle ei onneks ole tullut kuin 9kg.
Huomenna olis neuvola, tuntuu turhalta mennä sinne.. plääh.. no kai siinä sitten katotaan aika yliaikskontrolliin jotain sellasta täti viimeks puhui, meni multa vähän kyllä ohi :D

Nyt alkanut seurailemaan vähän miten vauva liikkuu.. tai että liikkuuko päivän aika tarpeeksi, että voi sitten neuvolassa sanoa jos ei liiku normaaliin tapaan.

Eipä tässä muuta ihmeellistä.. odotus JATKUU..

CB- peikkopoika 40+1
 
Täällä tylsistellään myös...9 päivää mennyt yli ja perjantaiksi varattu yliaikaiskontrolli polille. Saa nähdä kuinka käy,jos vauva voi hyvin,lapsivettä tarpeeksi ja virtaukset sun muut kunnossa niin varmaan tulee alkuviikoksi uusi kontrolliaika ja vasta sitten harkiTaan käynnistystä.
Olisihan se kiva jos synnytys käynnistyisi normaalisti. Ja eikös sitä aina sanota että viimeistään siinä vaiheessa kun käynnistysaika on varattu tulokas tajuaa tulla itsestään =)

CB: Noin mäkin olen ajatellut viimeset 2 viikkoa :) Eli just kun on käynyt suihkussa,ajanut kaikki rehottavat karvat ja muutenkin ois valmis niin sitä niin toivois että tulispa lähtö. Luulen että se tulee varmaan kun on kaikista paskaisimmillaan ja harkitsee vasta suihkuunmenoa :D

Viime yönä herätty (taas) 2 kertaan voimakkaaseen menkkajomotteluun vatsalla ja selässä,supistuksia ilmeisesti kun vatsakin kiristyi pariksi minuutiksi. Mutta eipä ne mitään saa aikaan...

Alkaa kyllä olemaan aika tarkka vauvan liikkeiden kanssa. Meidän neiti on muuttanut viime viikon aikana rytmiä ihan täysin. Koko raskausajan ollut samassa rytmissä mun kanssa,aina hereillä kun minäkin ja nukkunut yöt. Nyt on päivät suht hiljaa ja aloittaa vasta 19-20 aikaan metakan. Minähän täällä sitten tökin ja kuuntelen kovalla musiikkia että saan muutamia potkuja. Pakko saada varmuus että siellä voidaan hyvin tänäänkin.

Jospa sitä vielä tuonne pihalle ehtisi auringonpaisteen aikaan.

tiitu ja tytsy 41+2
 
Tsemppiä kaikille mahakkaille!
Kaikilla muilla tuntuu olevan laskettu aika jo ylitetty ja miulla vasta poksuu 39+0 tänää eli ei miun pitäis kyllä valittaa vielä yhtään :ashamed:..

Meillä oli tänää äippäpoli. Vauvelin painoarvio 2,9kg eli aika pikkuruinen pakkaus sieltä on tulossa.. Mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei oo, kanavaa yli 3cm jäljellä, pehmeä ja kiinni.. Ihan turhaa siis kärvistelly näitten yöllisten supistusten kans kun ei ne oo mitää saanu aikaseks.. Noh, vielä viikko laskettuun..ja käynnistystä ei suunnitella vielä pitkään aikaan vaikka diabeteslääkärikin oli sitä mieltä että pitäis käynnistellä kun insuliinia menee paljon ja taas jouduttiin annostusta nostamaan kun aamuarvot pomppii 8-9 aamupalan jälkeen..
Onneks ei mitään sokerivauvelia oo kuitenka tulossa vaan painoa on tullu viimosena 7 viikkona noin 700g eli 100g/vko.

Tulipa oma napa kaiveltua taas tälläkin kertaa :ashamed: jotenkin vaan ootin niin kovin että nuo supistukset ois jotain jo saanu aikaseks mut kun ei..Huhtikuun puolessa välissä viimeistään sit meilläkin on vauva syntyny eli reilu kolmisen viikkoa parhaimmillaan tätä vaappumista ja tuskastelua jäljellä, jippii :LOL::stick:
 
Onnea Anmaria :)


Mä edelleen tylsistyn täällä kun haluis jo lähtee synnyttää, jo ihan senkin takia kun tää maha on niin rasittava jo, ja pyörii täällä kun plussapallo, kun koittaa jostain nousta. Plääääh.. ja tekemisen puute kun ei toi istuminen tossa satulatuolissa ole niin mukavaa enää..siis muuten ompelisin :D ... taas pläääh :D
 

Yhteistyössä