Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

axda: Voi ei, hirveää! Oikein sydäntä kylmäs lukea tuota sun viestiä. Miten tollasta voi tapahtua.. Varmasti todella järkyttävää! En osaa edes kuvitella. ja ei kai tässä muuta osaa kun toivottaa jaksamisia vaikeisiin aikoihin..

Mä en oikein usko tuohon Parasetamol-juttuun. Tuossakihan sanotaan että muutkin tekijät voi vaikuttaa ja parasetamolia on kauan käytetty hyvänä raskauden ajan kipulääkkeenä. Ite en aio rajoittaa sen käyttämistä. En voisikaan kun mulla on näitä järkyttäviä selkäsärkyjä joihin ei auta mikään kauratyyny tai hieronta tai lepo.
 
Axda :hug:

Lirolle jaksuja!!

Paikkakuntagallup Asutaan pohjois-Satakunnassa yhes tuppukylässä, nimee en viitti sanoo. Porissa oon syntynyt ja lähes koko elämäni asunut, porilaisena itteeni pidän aina vaikken enää siellä asukaan. Sairaalamatkaan menee tod.näk. joku 45-60min riipuen sillosesta kelistä.

Täälläkin on ikävä ummetus kiusana, mut mä vedän tota Duphalacii joka toinen päivä 15ml. Toistaseksi se on ollut riittävä määrä. Sitte ko menee vielä vaikeemmaksi niin alan ottaa joka päivä. Ekassa raskaudessa kärsin ummetuksesta tosi paljon ja sillon oli vielä pukamatkin. Neuvolatäti kielsi ottamasta mitään lääkkeitä, joten hölmöyksissäni uskoin sitä ja kyllä oli tuskaa. Nyt on koko lääkearsenaali käytössä, en aio kärsiä ko ei kerran oo pakko :saint:
 
Kotona ollaan :) Tosin omalla luvalla... Lääkäri ei olisi antanut lupaa lähteä vielä tänään vaan vasta huomenna mutta menin jotenkin sairaalakammoisena täydelliseen paniikkiin siitä, että sinne pitäisi vielä jäädä. Lapsivesi näyte oli tänään negatiivinen eli pieni reikä on umpeutunut. Mitään tulehduksia tai muissa arvoissa poikkeavaa ei ole ollut koko aikana. Lähinnä olisivat halunneet pitää tarkkailussa, kun vuodelevosta lähdin kävelemään että alkaako supistella. Nyt harmittaa, kun tuntuu että tein niin väärin kun kaikkia neuvoja vastaan lähdin. Olo on kuitenkin hyvä ja yhtään ei ole supistellut. Olo rentoutui moninkerroin, kun avasin kotioven. Oli todella ahdistava reissu. Muutama tympeä hoitaja ja lääkäri eivät parantaneet olotilaa. En tietenkään olisi lähtenyt, jos esim. lapsivettä olisi vielä tullut. Ajattelin, että vauvalle on taatusti parempi se, että olen kotona rauhallisesti kuin se, että itken hysteerisesti sairaalassa. Vatsa ei toiminut, ruoka ei maistunut enkä saanut ollenkaan nukutuksi. Pientä sekavaa oloa vain. Toivon niin kovasti, että tein oikean valinnan...

Palaan lukemaan toisten kirjoitukset myöhemmin. Nyt on hieman pyörällä päästään olo :/

Marrr ja pikkuneiti 23+6
 
axda15 osanotto, tuo on niin epäreilua :'(.

Kauheaa mitä kaikkea voikaan sattua ja miksi juuri maaliskuun vauvoille käy näin paljon pahaa?


asuinpaikka seinäjoki ja sairaalaan matkaa 7km. SEKS on siis synnytyspaikka meillä.
Muuten täällä ei mitään uutta, maha kasvaa kovaa kyytiä... ensi maanataina rakenneultra.





tiinelli ja vauva 20+6
 
marr kiva että pääsit tai lähdit kotiin :) Hyvä että tilanne rauhoittunut.Ymmärrettäväähän se on ettei sairaalassa halua olla,kyllä koti on se paras paikka :)
Aina sinne takas varmaan pääsee jos tilanne pahenee. Nyt vaan malttia että lepäilet, ja teet lääkärin ohjeiden mukaan. Toivotaan että vauva pysyy loppuun saakka mukana !!

parasetamoli mist tämmönen ettei se oiskaan turvallista?? onks mul menny jotai ohi???

vauvan liikkeet välillä on mullakin päiviä että liikkeet tuntuu vähemmän.mut johtunee et istukka on edessä ja sit tilaa on tuolla kuitenkin vielä niin paljon,et jos potkuttelee selän puolelle niin eipä niitä tunne kun ihan tosi hentoisina pyrähdyksinä...

yritän saada itteeni hereille. jotenkin odottaa et tänään tulee tänne parempia uutisia lisää... ei enää menetyksiä, toivottavasti..
 
flower again: Tuossa CrystalBluen viestissä on tuo linkki missä puhutaan siitä tutkimuksesta että parasetamol ois jotenkin haitallista.. ite en kyllä tollaseen yhteen tutkimukseen usko. En tiedä pitäskö.

Ja niinpä, toivottavasti tulis hyviä kuulumisia. Itse oon kohta lähdössä Kokkolaan ja ultraan, jännittää kovasti ja siks pahoinvointikin tuntuu varmaan pahemmalta tänä aamuna. Äiti lähtee mukaan. Toivottavasti auto lähtee käyntiin :D Täällä on pakkasta jonkun verran. Huh ei helkatti pitääkö tässä lähteä posliinipyttyä halailemaan..

LD + Pikkunen 21+1
 
mä en sit usko OLLENKAAN et parasetamoli olis vaarallista!!! noihin tutkimuksiin kannattaa aina suhtautua varauksella.

asuinpaikasta SEKS on mullaki synnäri niinku tiinellilläki ja matkaa sinne 40km. en viitti paljastaa paikkakuntaa,pikku paikka kuitenki. Mullahan oli mahdollisuus valita Vaasa vai Seinäjoki. Suunta siis torstaina taas s.joelle =)

marrille tsempitykset

ny tää lähtee komentaa teinikaksikon kouluun!!!

tombatar ja pikkukaveri 21+1
 
Ehdimpä minäkin koneelle kirjottamaan kun taas vaihteeks saikulla :(

axda15,marr,urholiina ja juli :hug::hug: Miten voikin tällaista sattua? :( Omat ongelmat eivät tunnu enää miltään tällaisten rinnalla :( Kehtaako sitä enää mistään edes valittaa :( Mutta onnea paljon Julille ihan pikkuisesta pojasta,hän saa parasta hoitoa ja varmasti kaikki me toivomme että hän paranee:hug:

paikkakunnista oli kyselyä Minä itse vaikutan Espoossa mutta synnäri on Naistenklinikka diabeteksen takia. Olen tyytyväinen vaikka matkaa onkin sen reilu 20km,koska Jorvista en ole kuullut kovin positiivista palautetta ja sainkin sen eilen itse todeta:stick:

ON siis Eilen soitin terkkariin että josko saisi lähetteen labraan kun perjantaista asti tullut todella napakoita ja kipeitä supistuksia ja paineentunne alavatsalla/alapäässä on huimaava. Sairaanhoitaja varasi suoraan lääkäriajan ja kävin sitten antamassa myös pissanäytteen. Näyte oli puhdas mutta lääkäri ounasteli että oli tuntevinaan kohdunsuun pehmenneen joten lähetti minut Jorviin jossa pääsen ultraan. Menen bussilla Jorviin,matka kestää terkkarista puoli tuntia suuntaansa ja Jorvin synnärillä he käännyttävät minut Naikkarille:mad: On kuulemma näin asia kun 22 viikko on täynnä(eilen siis 22+0). Mä olin että:O Eihän niitten olis tarvinnut kuin ultralla varmistaa että kohdunsuu on napakka ja kiinni ja siinä tapauksessa lähettää naikkarille jos jotain olisikin ilmennyt mutta ei:headwall: No minä siitä raivopäänä sitten miehelle soitin että hommaa lapsenvahdin ja lähtee mun mukaan koska naikkarille menee meiltä bussilla 1,5h ja kello oli jo yli viisi. Mies oli siis kotona,minä jorvissa. Menin sitten vielä kotiin että päästiin yhtäaikaa lähtemään ja saatiin hoitajakin lapsille. Supistukset tuntuivat jo aika kipeinä ja mulla oli viime päivinä tullut hulahduksia tosi juoksevaa valkovuotoa,mikä sekin pelotti tietysti :(
Päästiin naikkarille ja odoteltiin siellä varmaan 1,5h lääkärille pääsyä,mikä ei mielestäni ollut paljon kun siinä välissä kätilö kuitenkin kävi ottamassa kokeita ja puhumassa muutenkin. KOhdunsuu oli täysin kiinni ja napakka,ONNEKSI!!!!! Mutta tulehdus löytyi emättimestä. Ja lapsivesinäyte oli luojan kiitos negatiivinen,joten kannattaa käydä antamassa näyte jos tulee vetistä vuotoa,se on usein tulehdus. Vauva voi oikein hyvin ja sukupuolikin on nyt 99% poika:heart: Lääkäri ole todella mukava kun kysyi että sanooko sukupuolen ja otti vielä kuviakin meitä varten,ei tullut mieleen että päivystyslääkäri tuhlaisi aikaa moiseen:O Vauva potki eilen koko päivän,ihan oikesti!!!! Välillä piti oikein istahtaa ja silitellä mahaa että herra rauhoittuis kun niin hurja meno oli aamusta alkaen :) Siellä ultrassa muuten selvisi että mun istukka on sittenkin edessä:O Muistaakseni viimeksi rakenneuässä kaksi viikkoa sitten se oli takana:O Tai sitten muistan väärin. Mutta kahden viikon kuluttua mulla on se kontrolliultra kuitenin niin siellähän se selviää. Sain siis viikon sairaslomaa ja lääkekuurin tulehdukseen. Lääkäri tarjosi kahta viikkoa mutten halunnut niin paljon :) Haen sitten lisää jos on tarvis. Niin ja vauva vastasi ultrassa viikkoja 23+2 ja eilen oli siis 22+0. Painoarvio oli 540g.

Haluan vielä toivottaa kaikille paljon voimia ja halauksia ketkä tällä hetkellä painii vuodelevossa tai muussa vauvaan liittyvässä huolenaiheessa:hug: Päivä kerrallaan meidät vauvat vahvistuu:heart:

-Naurukohtaus ja Ylläri 22+1-
 
huomenta! Axda:lle :hug:. Miten tuo tilanne on päässyt tapahtumaan? selailin viestejä taaksepäin ja olet käynyt ultras 18+5 vklla, silloin sydän äänet saatu kuuluviin. Miten sikiö voi vastata vkja 13+ jos sydän lyönyt kuitenkin??Eikö ultrassa huomattu muutama vk sitten ettei sikiö vastaa ollenkaan vkja??? :O Minä tekisin kyllä hoitovirheestä jutun!!useinhan vuoto alkaa, jos sikiö menehtynyt, luulisi että se olisi pitänyt ultrassa huomata! ja kun liikkeetkin ovat loppuneet seinään juuri ennen vuotoa. Minkälaisia lääkäreitä siellä paikassa oikein on?? Huh, ihan pistää vihaksi.. :mad:
Voimia koko perheelle :hug::hug::hug:!!
Näiden viestien lukemisen jälkeen on alkanut pelottamaan entistä enemmän ylihuominen ultra!! Liikkeet kyllä tuntuu, välillä hyvin ja välillä taas hiljaisempia päiviä..
Kovasti on koeteltu kyllä meitä maaliskuun porukkaa! Ei voi muuta sanoa kuin että pidetään sormet ja varpaat ristissä ja pyydetään apuja vielä korkeammalta että kaikki pienet nyytit pysyisivät terveinä matkassa ja jo syntyneet jaksaisivat sinnitellä. Helmikuisissakin oli jo syntynyt joku pieni..

Minä puhuin kuumeettomasta keuhkokuumeesta vklna.. Ei sentään oireeton :). Itseäni se epäilytti ja eilen lekurissa kävin, mutta sen tarkemmin ei tutkittu että onko se nyt kuumeeton keuhkokuume vaiko joka paikan tulehdus. Ilm keuhkoputkentulehdus ja ainakin poskiontelontulehdus on. Sain antibioottikuurin ja toivotaan et alkaisi tehoamaan.Kurkku ed tosi kipeä ja ongelmana on se, että yrjöän jopa vitamiinitabut niin ei nuo antibiootit meinaa sen paremmin sisällä pysyä. Eilen sain sylkeä tunnin lavuaariin ja pidätellä ykän tuloa et tabu pysyis sisällä.Eihän ne mitään vaikuta jos ne ykää ulos..:x

kike79 & pikkupieni 19+5
 
HRRRRR, siellä on niin älyttömän kylmä. Eläköön tää länsirannikon viima :D

marrr no kotona otat nyt ihan iisisti ja koitat olla murehtimatta. Hienoa, ettei supistuksia enää ole tullut ja kalvoissa ollut reikä umpeutunut, toivotaan että vauva viihtyy vielä kauan masussa.

Mä sain eilen ihan ekaa kertaa ever, merkinnän PT neuvolakorttiin (nää edelliset kun on aina viihtyneet RT:ssä ). Onneksi vauvalla on aikaa kääntyä vielä moneen otteeseen, en nyt välttämättä viimeiseksi synnytykseksi kaipaisi mitään perätilaa :D Mutta tosiaan tuntuu nuo potkut aika epämiellyttävillä tuolla alhaalla :stick:

Mun täytyis varmaan kanssa mennä taas ottaan näyte tuolta alapäästä, aika vetistä on. Ei haise kyllä miltään ja tosiaan tää iän kaiken kestävä hiiva nyt ilmeisesti vaikuttaa tuohon aika paljon. Mä en kyllä ymmärrä miksei se jo ala helppaa. Samoin aamupahoinvointi, ihan siis ihmetyttää, että kuinka erilainen tää raskaus onkaan ollut noihin edellisiin.

Päänsärystä kärsin taas eilen koko illan. En tiedä johtuko tosta eilispäivän jännityksestä, mutta ihan törkee särky. Pyysin miehen tuomaan lääkettä, kun itse pötkötin sängyssä ja hän sitten varoitti että tossahan on parasetamolia :LOL: Mä olin, että TÄÄÄÄH, mitäs siitä sitten :O Oli sitten ilmeisesti juuri ennen lukenut tuon jutun, kun pyysin lääkettä. Noh, itse en kuitenkaan usko haittaa olevan, jos ei sitten jotain älyttömiä määriä sitä vedä. Ja tosiaan, mihinköhäs tutkimuksiin sitä nykypäivänä kannattaa luottaa. Täytyy tsekata tarkkaan nuo "taustatekijät", you know... :D

Mindi83 20+2
 
Voi Axda :'( Ihan hirveitä uutisia, on kyllä tosiaan maaliskuisille sattunut nyt paljon pahaa :( Ihan kamalan paljon voimia koko perheelle :hug:

Toivottavasti ei enää yhtään huonoa uutista tule tähän pinoon, ja kaikkien vauvat pysyisi masussa vielä piiiitkään kasvamassa :heart:

Miulla on tänään neuvola, saan kelan paprut. Huomenna taas lääkäriin katsastamaan kohdunsuun tilanne, onko supistukset tehneet pahojaan... Influenssarokotteen taidan neuvolassa tänään ottaa, viime vuonna sairastin sikainfluenssan tosi pahojen jälkitautien kera, niin en ehkä nyt raskausaikana kokeile onnea influenssan kanssa...

Miulla muuten oli yhtenä jälkitautina sikainfluenssan jälkeen juuri tuo kuumeeton keuhkokuume. Oireili ihan järkyttävänä yskänä ja rintakipuna, lämpö ei tosiaan paljoa noussut, mutta keuhkot kuvattiin ja sieltä löytyi tuo. Oli kyllä niin karsea tuo viime syksyn sairastelu, yli 2kk kesti kaikkineen...

Kiva että marrr on päässyt kotiin, nyt vain lepäilet :heart: Ja Naurukohtaustakin oli säikäyttänyt, onneksi kaikki kuitenkin hyvin!

Mie ostinkin sitten jo vaunut :ashamed: Huuto.netistä huusin emmaljungan duo edget, ihanat beige-vaaleansiniset, hintakin vain 225 euroa kun on vähän vanhempi malli jo. Mutta ihanat :heart: Väri sopii mielestäni myös tytölle ihan hyvin, me kun ei tiedetä kumpi tulee. Nyt kun saisi vielä sähköpostia lähetettyä myyjälle, miun sähköposti temppuaa :mad:

Mie asun pikkupaikkakunnalla n. 30 kilsaa Joensuusta. Sairaalaan tulee matkaa 35km, ja kiirus tulee jos vedet menee kotona vaikka matkaan meneekin vain reilu puoli tuntia, mutta kun edellinen synnytyskin oli vain 1,5h kaikkine jälkeisvaiheineen :whistle:

Nyt pojun kanssa puuhailemaan, ihana kun saadaan kaksistaan nyhjätä kotona kun pidän nyt tosiaan tuon vesirokkoepidemian yli kotona hänet että saadaan se rokote... Eskarissa olikin jo useampi sairastunut... Huomenna pitäisi aloittaa estolääkitys. Huolettaa kyllä, kunhan ei saisi tuota tautia.

Teto ja Kasperi rokkitähti (poika nimesi vauvan näin :heart: ) rv 22+3
 
mindi juu, kylmä on... totesin kans kun tein tunnin lenkin koiran kans, onneks olin vuorannu vaatetta päälle mut naama meinas silti jäätyy..... jos ei tuulis ni ei oliskaa nii kalsa, mut täällä harvemmin on tuuletonta päivää.. :)

teto eikö parempi ois mitä pienempänä vesirokon lapsi sairastaa?? sit se on ainaki tosi lievä yleensä... Mut mulla onkin ollu aukko sivistyksessä, en oo tienny et siihenki on olemassa estolääkitys, oispa ollu sillon ku ite on sen 14 vee sairastanu..... :D

naurukohtaus en yhtää ihmettele, ettei ole tossa tilanteessa paljoo naurukohtausta saanu ;) hermo ois menny mullaki kun juoksuttaavat edes takaisin...no, toivottavasti lääkekuuri alkaa helpottamaan oireita pian.

nyt vajoan emmerdalen pariin laiskanlinnaan :) koti siivottu ja pyykit ja tiskit hoidettu, tarkoittaa siis ansaittua löhöömistä ;)
 
Silloin 18+6 viikolla kun kävin tk:ssa,ei siellä ollut osaavaa lekuria ollenkaan ja kätilö joka katsoi, oli sekin vain komennuksella...Mutta dopplerilla sai sydänäänet 140...Tiijä sitten mikä siellä on ollut...Liikkunut ei pieni silloin ollenkaan,mut eihän sitä silloin osannut tällaista pelätä:'(.

Itkenyt olen lähes koko ajan,töitä olen yrittänyt tehdä,et ois edes vähän aikaa poissa mielestä,mut koko ajan silti häilyy taustalla ja taas tulee itku:(. Lapsille ei pystytty vielä kertomaan...Tänään kait se täytyy yrittää...

Sori tää synkkis kirjoittelu,mut tuntuu et jonnekki täytyy purkaa,mies kyllä kuuntelee ja itkee mukana,mut ystävien kanssa en pysty vielä puhumaan. Ilmoitin vain eilen viestillä muutamalle ystävälle,jotka tästä pikkuisesta tiesivät:(. Äidille soitin...Ei ollut mikään helppo soitto...Pyysin kertomaan isälle ja sisaruksille...

Nyt täytyy kerätä voimia huomiseen kaavintaan,onneksi saivat kaikki kokeet tehtyä eilen jo,et ei tänään tartte lähteä ihmisten ilmoille,on niin naama turvoksissa ja itkettynyt,et pienimmät varmaan säikkyis:).

Kiitos kun luitte tämän ja annoitte purkaa tuntojani!!!
Ehkä vielä joskus odottajien pinossa tavataan:)

Axda joka poistuu...
 
Moi vaan taasen piiitkästä aikaa kaikille! :)

Oon täällä kovasti lueskellu teiän juttuja, mutta en oo saanu aikaseks itekin kirjottaa. Hirveästi tosiaan tullut huonoja uutisia. :( Voimia kaikille vastoinkäymisiä kohdanneille!! :hug:

Mullahan oli sillon alussa pientä vuotelua ja syyksi löytyikin se polyyppi kohdunsuulla. Se kerkisikin hurjasti huolta aiheuttamaan. Kerran töissä ollessa yhtäkkiä alkoi vuotaa hullunaan verta, sieltä sitten lähdin lääkärille, joka sanoi että polyyppi vähän vetäytynyt ja koko kohdunsuun alue verestää ja vuotaa. Mutta siis kaikki ok. Kävin vielä kontrolli käynnillä ja polyyppi oli tosiaan melkein kokonaan hävinnyt. :) Vielä pari viikkoa sitten tlui pienen pientä vuotoa, mutta nyt en panikoinut kun tiesin mistä johtuu. Vauvaakin siis ultrailtu ahkerasti ja kaikki ollut hyvin.

Neuvolassa ei olla saatu vielä sydänääniä kuulumaan, viimeksi kävin rv...18? jotakuinkin, mutta siitä en ole (eikä neuvolatäti ole) huolissaan, kun vasta oltiin ultrassa käyty ja liikkeet tuntuu melkeimpä päivittäin. Istukkakin siis etuseinämässä, niin ei neuvolatätikään ihmetellyt, sai kumminkin sykkeen piirtymään laitteeseen, mutta ei saanut kuuluviin.

Paikkakuntagalluppiin osallistuakseni, niin mikkelissä asutaan. Esikoinen syntyi naistenklinikalla kun silloin asuin helsingissä ja kuopus on syntynyt sitten täällä. Molemmista paikoista tykkäsin kyllä. Naistenklinikka siinä mielessä parempi, jos jotain menee vikaan kun apua löytyy siitä läheltä.

Mäkin oon miettinyt tuota vetistä valkovuotoa. Koko raskausajan ollut valkovuoto tosi runsasta ja nykyään hyvin paljon limaista ja vetistä. Jäi kovasti mietityttämään tuo lapsiveden tihkuminen. Ylihuomenna olisi rakenneultra, ehkä maltan sinne asti...

Onko muilla ollut häpy(?)luun kipuja ja nivuskipuja? Mulla ollut melkein alusta asti ja välillä on niin älytöntä se kipu ettei meinaa jalkaa saada nostettua. Ja pelkästään tuo vasen puoli kipuilee. En tiedä kutsutaanko häpyluuksi tuota, mutta tuo alakerran vasen reuna on välillä kuin tulessa. Tuntuu tosi repivältä, pistävältä se kipu. Ei kivaa. :( Eivät oikein neuvolassakaan sano asiaan jutta eikä jaata... Semmoisesta vaivasta olen kuullut kuin lantion löystyminen ja oon miettinyt josko se sitä vois olla, mutta tiiä häntä.

Kyllä jotenkin hirmusesti jännittää tuo ylihuominen rakenneultra, toivottavasti kaikki on hyvin...

Mutta nyt jatkamaan hommia! :)

Ammuska ja Touhu (tänään puoliväli poks poks) rv20 :)
 
Heippistä hei!

Täällä supistukset jatkui eilen koko illan ja yöllä heräsin neljästi kovaan kipuun. Nyt on tänään tullut yksittäisi suppareita silloin tällöin ja kova menkkakipu tuntuu alavatsalla. Lisäksi aamulla paperiin tuli veriviiruja pyyhkiessä. Huomenna aamulla nyt sitten lääkäri. Ellei olo tästä pahene niin että päivystykseen tarvii lähteä. Tämä on ihan perseestä kun on vielä sen verran vähän viikkoja ettei oikeen kuulu kenenkään asiakkaaksi näiden vaivojensa kanssa. :(

Mutta nyt takaisin köllöttelemään kun antoivat terkasta käskyn pysyä pedissä huomiseen!

Liro ja papunen 20+2
 
Ihan kauhea juttu Axda!!:'( Olen tosi pahoillani! Hirmuisesti voimia sinulle!:hug:

Ja Liro:( voi kumpa siellä olisi pienellä kaikki hyvin!! Tsemppiä huomiseen lääkäriin:hug:

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki oli hyvin. Verenpaineet, pissa yms. ok. Sf-mitta mitattiin ensimmäistä kertaa ja se oli 23 cm, eli yläkäyrän yläpuolelle pomppasi. Mutta eipä tuo mikään ylläri ollut, kun on tällä mahalla jo sen verran kokoakin. Paino on noussut nyt yhteensä 8kg, mikä tuntuu itsestä kamalan paljolta, mutta terkka ei ollut siitä moksiskaan. Vauvan sykettä ei saatu heti kuuluviin kun terkka etsi sitä liian alhaalta. Lopulta syke löytyikin sitten tuosta pikkasen navan yläpuolelta. Sain myös kelan paprut täytettäväksi.

~ miraci ja pikku-mies rv 22+4 ~
 
Liro, jaksamisia ikävään epätietoisuuteen :hug:

Hyvä että muutamilla hyviäkin ultrakuulumisia. Niin myös mulla, juuri tulin rakenneuä:stä :) Siellä oli kaikki normaalisti. Jotain sydämen verisuonta se kätilö etsi aika kauan kunnes sitten löysi sen. Aivot näyttivät normaaleilta, sekä raajat ja kaikki muukin. Ainoa mitä ei nähnyt, oli sukupuoli. Eli se edellinen poikaveikkaus on tosi epävarma ja nyt oon entistä epätietoisempi :D Ei näkynyt tyriä tai kitalaki/huulihalkiota olevan. Vauva liikuttelikin suutaan :heart: Liikkui niin kauheasti että kätilö sai tosissaan välillä etsiä hyvää kuvakulmaa. Vauvalle taisi sattua juuri "hereilläolohetki" ja se ei ollut ollenkaan paikallaan :D Nytkin taas tuntuu miten se liikkuu.
Laskettua aikaa ei muutettu vaikka vajaan viikon oli pienempi. Painoarvio oli 347g tai 374g, en muista eikä se ole missään ylhäällä. Istukka on tosiaan etuseinällä. Sydänääniäkin sai kuunnella :heart: Mut ihanan huojentunut olo kun vauva on kehittynyt normaalisti.

Tuo axdan juttu on kyllä tosi ikävä :/ Noin pitkälle luullut että kaikki on ok ja silti kasvu pysähtynyt jo 13+. :( Ihmetyttää kyllä juu että miten voi olla ettei oltu huomattu..

Hei onko närästys sellaista poltetta (aalloittain tulevaa) jossain tuolla rintalastan takana? Vai mitähän ihmettä mulla eilen oli. Olin syönyt konvehteja ja kun laitoin maate niin hirveen ikävä tollanen tunne tuli jonnekin rintalastan taakse. Äidille siitä sanoin, ja hän sanoi ettei ollut mua odottaessaan voinut syödä joulun aikaan suklaata kun se oli närästänyt niin kauheasti.

Voi kun sais nyt lähipäivinä kuulla hyviä uutisia teiltä muilta jälleen ja pienillä olis kaikki hyvin!

LD + Pikkunen 21+1
 
Axdalle voimia ja :hug: ! Ei tässä oikeen muuta osaa sanoa, vaan vetää ihan sanattomaksi… Miten tällaista voi sattua...ettei ultrassakaan huomattu aikaisemmin mitään...

marr hienoa että pääsit jo kotiin! =) Koitahan nyt levätä ja ottaa rauhallisesti, että vauva pysyy matkassa mukana vielä pitkään. Ja pääseehän sinne sairaalaan takaisinkin jos tilanne muuttuu, niinkuin joku jo sanoikin..

Urholiinalle tsemppiä ja voimahaleja! Toivotaan että lapsiveden määrä siitä lisääntyisi ja riittäisi vielä pitkään!! Olette ajatuksissani :hug: :hug:

Liro toivotaan, että kaikki on kunnossa huomisessa lääkärissä ja että supistelut siitä rauhoittuisivat! Tsemppiä ja lepoa sekä :hug:

Julille vielä onnea pienestä pojasta ja paljon voima :hug: :hug: Toivotaan että poika siitä vahvistuu ja kasvaa päiväpäivältä vahvemmaksi!

On vetäneet tapahtumat täällä aika hiljaiseksi tämän tytön... ei oikein osaa iloita omasta puolestaan kun näin ikäviä uutisia on tullut... toivotaan että muilla maaliskuisilla menisi nyt loppuraskaus hyvin ja saataisiin niitä mukavia uutisia myös ajan kanssa.

Iloisiakin ultrakuulumisia on tullut, hieno juttu! :) Niitä tänne kaivataankin näiden synkkien uutisten joukkoon..

ON. Rakenneultra oli viime viikolla. Vauvalla kaikki rakenteet kunnossa ja asiat siis hyvin. :heart: Painoarvio oli 316g ja vastasi siis viikkoja 19+5 (20+3 oli ultrattaessa), mutta laskettua aikaa ei siis muutettu. Vauva on RT:ssa, kuten veljensäkin oli koko raskauden ajan. Vauva liiikkui ultratessa ja näytti jopa sukupuolensa, mutta itse hieman epäilen vielä...poikaa lääkäri kuitenkin lupaili... ultrakone oli siis kokeilussa ensimmäisiä kertoja ja ultraus kestikin sitten aika kauan, joten siitä johtuu epäilykseni sukupuolen suhteen, että näkikö lääkäri sen lopulta oikein, vaikka itsekin siellä pallukat näin ja pippelin. :LOL:
Supisteluista (välillä napakoistakin) huolimatta kohdunsuu oli kiinni, kiinteä ja 4cm pitkä, eli kaikki oli hyvin sen suhteen. Tällä hetkellä itseäni mietityttävä asia on istukan paikka, joka on takana ja aivan kohdun suulla edelleen...menen siis uusintaultraan tammikuun alussa joskus viikolla 30+ , jotta saadaan selvyys että siirtyykö se siitä ylemmäs, ettei se ala sitten vuotamaan jossain vaiheessa. Pikkuisen joudun siis elämään jännityksessä siihen asti, mutta yritän kuitenkin olla asiaa enempiä miettimättä..

En oikein muista mitä muuta piti kommentoida, mutta lisää sitten myöhemmin...

dogitar ja masuasukki 21+1
 
Pahoittelut kaikille huonojen uutisten saajille :hug:

Raumalla vaikutetaan täälläkin!

Perjantaina ois sitten edessä se rakenneultran uusinta....kivasti vauva potkiskelee ja liikkuu, välillä hiljasempia päiviä, välillä vauhdikkaampaa, mutta eipä tässä oikein voi muuta ku odotella perjantaiaamua ja tuoreempia uutisia.

vattihattu rv 21+1
 
voi Axda :hug:

tässä pinossa on ollut kyllä yllättävän paljon huonoja uutisia ihan alussakin. Mutta että viellä nytten :'( Esikoista odottaessa meinaan palstailin myös ja eipä ollut näin montaa surun kohdannutta taikka näin aikaisilla viikolla synnytystä enteileviä. Niin ja yksihän syntyikin jo. Suuret voimat teille kaikille vaikkei itselläänkään aina ole helppoa on vetää kyllä hiljaiseksi teidän muutamien kokemukset. Suuri :heart: teille kaikille..


Dindei + pikku 24+2
 
vattihattu jeijjj kiva saada yks lisää rauman möhömahoihin :D ja mulla onkin neuvola sitte perjantaina kans,jotenkin sitäki odottaa jännityksellä... niitä on mun mielestä iha liian vähän ollu tähän mennes...

littledeath oi ihanaa miten sullakin menny ultra hyvin tuloksin :) eikö oo paljon todentuntuisempaa nyt....:heart:

vauvan painoarvio kiva et vedän vissiin kärkipäätä omani painon kanssa... ;) hänhän painaa 720g.... JO!!!! katoin tosta vauvakirjasta, että viikolla 25 ois oltava n.650g ja viikolla 26 n.800g.... ja mullahan sit on viikkoja huomenna vasta 23+0.... uppaheijaa et onkohan mun laskettu aika sittenkään oikein...... tai kai se voi sen kaks viikkoo sit heittääki, mut lukemat näyttää aika hurjilta verrattuna toisiin.... :O

lueskelin palstaa tossa aiemmilta kuukausilta... niin moni tippunut pois... :(
 
Hirmuinen :hug: Axda.

Oman tilan pikainen päivitys: Flunssa iskenyt päälle. Jännä lenssu sinänsä, että kurkku on kipee ja yskittää hirmuisesti välillä, mutta itse räkäisyys tms. on poissa... :snotty: Muuten ok. Sairaslomilla kuun loppuun selkäkivun ja supistusten vuoksi.

Sasuma ja taapero 24+2 :kiss:
 

Yhteistyössä