*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

glow Joo näinhän se on, että eri koneet antaa eri laskettuja aikoja. Aika outoa vaan, että tähän asti on aina maanantaisin ollu poks-päivä ja nyt se sitten muuttu tiistaiks ton terkkarin tietokoneohjelman muutoksen takia!?

No kyllä se ulos tulee ja jotenkin epäilen, että helmikuun puolella jo, kun esikoinenkin synty 37+4. Voi olla että oli hormoneilla jotain tekemistä sen kanssa, että eilen toi asia raivostutti mua aivan äärettömästi :headwall: Alkuviikolla oon muutenkin ollu koko ajan pahalla päällä ja masentunu! Onneks tänään on parempi! :)

Jouluruoka-G Kinkku on ihanaa, samoin lanttu- ja imelletty perunalaatikko. Porkkanasta en niinkään välitä. Meillä jouluun kuuluu myös sienisalaatti ja sitä odotan kielipitkällä. Lohet ja sillit olis kans hyviä, mutta kun kuuluvat niihin kiellettyihin. Paitsi jos tekis itse graavauksen, niinkun joku mainitsi, että sitten voi syödä!
Ja ihan ehdoton herkku mulla on ollu sinihomejuusto ja piparit. Nyt taitaa vaan toikin jäädä väliin. Mutta täytyy syödä suklaata korvikkeeks! NAM! =)

Latsis
 
Heippa!

Nyt kävin viemässä kelaan paperit ja pakkausta odotellen..siellä kyllä se sano että sen saa just kaks kuukautta ennen laskettua-aikaa, mutta oli kyllä tosi epävarma muutenki ni en ihan luota..että pitäis vielä vaikka kuinka kauan odotella sitä, eiiiiiiiiiiiiiih!!!! |O

liikkeet tuntuu vähä millon sattuu, mutta kumminki jo ihan päivittäis..istuessa yleensä tuntuu ihan tuolla alhaalla simmosta muljauttelua, ja maatessa sitten muuallakin..yöllä kans ku käyn vessassa ja meen takas maate ni alkaa mylläys..ei todellakaa vielä mitään kipeetä tee, eikä häiritse, enemmän kutittaa vaan :heart: välillä kans tuntuu samalta masussa ku jos autolla menee hyppyristä ni mahssa muljahtaa hassusti, tai linnanmäellä laitteissa :D

me mennää lauantaina muutes tonne linnanmäen jouluun, varmaa kiva tapahtuma, lumi vaan puuttuu :kieh:

haleja :heart:

 
Heipat täältäkin!! :wave:

Täällä taas yksi päivä lisää kerättynä! Eiköhän se tästä vielä.. Kohta täytyy mennä sairaalaan antamaan pissanäyte uudestaan.. Silloin maanantaina ei ollu kuin alle tunnin pissanäyte (siis alle tunti pissaamatta) ja nyt täytyy viedä vähän parempi näyte.. Jospa mulla olisikin taas virtsatietulehdus! Kuulostaa ehkä hassulta mutta toivon että mulla olisi se.. Saataisiin joku realistinen syy näihin supisteluihin, silloin 20 viikon tienoilla supisteli kovasti, silloin löytyi virtsatieinfektio, sain antibiootit ja supistukset helpottivat.. joten jos nyttekin se olisi syynä, voisi nämä supistukset helpottaa... Tulipahan pitkä selvitys.. tietenkään lääkkeet ei oo hyvästä, mutta mutta eipä nää supistuksetkaan...

Juu mun on pistettävä paremmaks, löysin nimittäin kirppikseltä pari viikkoa sitten käyttämättömän äp-pakkauksen pussin 2?! yleensä en löytöjä tee, mutta silloin oli onnea matkassa :D Onneks kerkesin hankkia vähän vaatteita ja muuta valmiiks, mutta pinnasänky ja turvakaukalo odottaa edellleen kaupassa... Mutta voihan mieskin käydä ne sitten hankkimassa..

Täälläkin on ollut maha-asukki kova liikkumaan, tosin tänään vähän hiljaisempi, mutta ehtiihän sitä! Onko teillä muilla tietoa miten päin vauva masussa on? Meillä perätilassa ollut joka ultrassa.. Esikko oli jo jostain 22 viikolta kokoajan pää alaspäin, joten saa nähä kuinka tämän käy..

Kiitos edelleen kaikille muistamisesta!! Tänään taas vähän valoisampi päivä, en tiedä johtuuko se tosta auringosta joka tuolla ulkona paistaa, mutta iloisin mielin täällä makoilen!! B) Olen vaan päättänyt että tämähän ei täältä synny ja koitan kovasti neuvotella lisäviikoista masun kanssa ;) vaikka vaihtelevat on kyllä mielentilat...

Siiruli ja masu-asukki 25+1
 
Abello Mä pakastin maidot 1 dl mini-grip pusseihin. Niitä oli helppo pinota pakkaseen päällekkäin ja sit sulattaa sellanen 1-2 pussia tarpeen vaatiessa.

Muistaako joku mistä viikosta lähtien niitä liikelaskuja pitää alkaa tekemään. ei vielä sen tiedä, mut kun esikko liikku jatkuvasti että koko liikelasku idea oli aivan naurettava. Jokaselta vauvan hereilläolotunnista olis tullu varmaan 20-30 liikettä. Ainakin tähän mennessä tuntuu että tää tapaus on rauhallisempaa sorttia, ainakin vielä tässä vaiheessa. Tosin en muista miltä viikoilta lähtien esikko harrasti sitä jatkuvaa jumpaa.

Fantaihana 24+3
 
Ensinnä tervetulot uusille :wave: (pahoittelen, en muista tähän hätään taas nimimerkkejänne :ashamed: )
Ja kovasti jaksamisia kaikille vaivaisille :hug:

Mie tulin tänään siihen tulokseen, et joku korkiampi taho vissiin tosissaan haluaa mun lopettavan ton koulun käynnin. On ollu miehen veljen rämä auto nyt ku se oma siellä pajalla. Rämäsyydestään huolimatta toiminut kuin unelma - tähän aamuun saakka. Eipä sit startannukkaan ja just tänä aamuna mulla oli sit tentti :LOL: Noh, käynnistyhän se loppujen lopuksi enkä myöhästynyt tentistäkään pahasti. Alkaa vaan mietityttään nää yhteensattumukset, et aina sillon mun kouluun menoa vesitetään kun ois jotain tärkeää.. En tiä, alkanu tuntuu siltä, et hittoako mie kidutan itteeni siel ku en aio sieltä ees koskaan valmistua (oon jo kokenu pienen lapsen ja koulun yhdistämisen = äärimmäisen rankkaa!! Puhumattakaan mitä se sitten ois kahden lapsen kans..) Työelämähän mua on houkuttanu jo teini-iästä saakka (en oo mikkään pänttääjä vaan kovan toiminnan nainen B) ) mut syystä tai toisesta mun työura ei viel oo ollu kovin nousujohteinen :| Noh, ehtiihän niitä töitä tehä, mut turhauttaa olla näin pitkällä kolmannella kymmenellä ja jumittaa tukien varassa. Vähemmästäki tulee luuseri olo.. Anteeksi avautumiseni.

Täällä masuasukki viihtyy ilmeisesti hanakasti sivuttain. Liikkeet tuntuu vain kylkipuolilla mut näkyy tossa eessäki (istukka vaimentaa vissiin aika hyvin muuten) Esikoisesta on merkattu neuvolakorttiin 31+5 lähtien raivotarjonta mut muistaakseni se oli jo aiemmin niin päin vaikkei sitä merkattu. Muistan kyllä elävästi miten poika teki silloin kylkiluistani semmosta muhennosta et itku meinas välillä päästä. Rytmiä ei tällä kaverilla tunnu viel olevan, aika lailla pitkin päivää ilmoittelee itsestään.

Mieki oon alkanu kääntyä äitiyspakkauksen puoleen rahan sijaan :D Voisin ehkä myydä sen makuupussin mut kahtotaan ny otanko ees pakkausta vai mihin tää tuuliviiri kääntyy :LOL:

Esikoinen nukahti vasta nyt päikkäreille vaik herätty jo seiskalta |O Ei auta antaa sen nukkua kauaa, muuten sitä saa illalla nukkuun kirveelläkään. Onneks tänään nakellu lunta niin paljon, et päästään lumitöihin ja poika saa siellä purkaa sitte virtaa. Huomenna taas perjantai ja mies tulee kotiin :heart: MIE OON NIIN RAKASTUNU MUN MIEHEEN ETTETTE USKOKAAN!! :D Se vaan saa mun sydämen läpättään aina kun sen nään :)

Joululahjoista viel, et ei varmastikaan osteta viel pikkuiselle mitään lahjaa (vannomatta paras :whistle: )

Niijoo, ja huomenna pitääki lähteä ostaan Mimmuraiselle synttärilahjaa ;) :saint: Onpahan jotain ohjelmaa, ettei vain mee koko päivä miehen odottamiseen :)

Nyt leppäileen.

mobic ja pikkuinen 23+1
 
Lahjoista mä oon vauvalle ostanut kaks lahjaa mut en kyllä meinaa paketoida niitä.Oon ostanut esikoisellekkin ja tuolle tuittupää kakkosellekkin;)

katariina mäkin vein kuitenkin pakkauspaperin eilen koska kelan lehdessä luki et tammikuussa on asiakaspalvelussa niin paljon ruuhkaa et kaikkien lomakkeiden käsittelyajat venyy niin ajattelin sit sen nyt jo laittaa;)Täällä ei nyt oo jonoa vaan alkavat käsittelemään niitä heti kun niitä tulee:)Saa nähdä koska tulee postia kelalta, kerrankin sitä odottaa:)
Ja senkin sain tietää etten putoakkaan minimiäitiysrahalle vaan koska toi nuorimmainen ei oo ehtiny täyttää kolmea kun on la niin mä saan samanäitiysrahan kuin esikoisen aikanakin:)

Siiruli tää vauva on vielä mitenpäin sattuu.Välillä potkii ihan ylös välillä sisulle ja välillä alas.

Kukas se täällä kertoi et sänkyhommat ei vois vähempää kiinnostaa... mä niin tiedän miltä susta tuntuu.Mua ei kanssa vois tosissaan vähempää kiinnostaa.

Eilen sitten hepakassani hiippailin tota pihaa edestakaisin kun lapset leikki niin vähän alkoi jo vihlomaan, no se loppui kun tultiin sisälle syömään.No sit iltapäivällä olin niin täpinässä et siirsin meidän sänkyä ja katsoin et miltä se makkari näyttää kun sinne tulee vauvan sänky no vähän ahtaalta se näyttää, mut oikein hyvin me mahdutaan, mut se kolo joko oli vauvan sänkyä varten näytti niin tyhmältä et pitihän se sänky siihen käydä varastosta hakemassa ja voi että sitä vihlomisen määrää minkä se sängyn kanssa riehuminen sai aikaan että loppuilta olikin melko tuskainen ja tänään on myös antanut emrkkejä itsestään heti kun nousen ylös tai nostan tuota pienempää lasta.Pakko kyllä esikoiselle käydä ostamassa se koroke että molemmat voi kiivetä autoon itse, jos tää jatkuu niin en mä sitä pienempää voi enään nostella, kuin pakollisille pyllynpesuille.
Kaverin poika (4kk) kävi tänään niin sitä varten pesin ja leikkimaton ja lelut niin että se saa niitä tutkia:)

Metsätähti ja onnenjyvä 25+1
 
jii82 tervetuloa mukaan=)

Dominiqe ihanaa kuulla tuo koska mä oon nykyjään ihan mahdoton syömään suklaata :whistle:

Siiruli vomia siihen makaamiseen :hug:
Mä oon täällä kotona välillä niin tylsistynyt jopa kahden pienen lapsen kanssa, kun ne leikkii niin hienosti keskenään ja kaikki kotihommat on tehty et vaatii varmasti melkoisesti et jaksaa vaan maata ja olla.
Mä luin et 26.viikolla syntyneellä on jo hyvät mahdollisuudet slvitä hengissä mut silti et pidät vaan jalat ristissä etkä päästä sitä ulos:)

pippa oon ihan samaa mieltä noista herkujen kaapissa seisottamisesta, ihan hullujen hommaa.Poishan ne pitää syödä ettei vaan mee vaikka pilalle :D

Leena82 tervetuloa mukaan=)
Täällä skuttan keskellä maalaiskylällä saa noin viikon kahden päästä siitä kun on paperit jättänyt mut esim pääkaupunkiseudulla normaalia on että se päätös 4-6 viikon päästä ruuhkaainkoina voi mennä jopa 8vk

paalina mulla on taas ihan päinvastainen "pelko" mulla kun on kaks poikaa niin kovasti kovasti kovasti odotan vaan poikaa ja vähän hirvittää jos se ei sitä olekkaan....Paljon sulla on ollut vauvan sykkeet?

Mötkylä mä mietin tuota ihan samaa eilen et mä en varmaan enään osaa hoitaa vauvaa enkä tehdä sen kanssa mitään kun nuo pojat on jo niin "isoja" ja nuorempihan meillä on vauvan syntyessä 2v7kk
Ei mullakaan oo mitään hajua millon tissi on tyhjä,vaikka nuorimmaista imetinkin neljä kuukautta ja sitten se loppui omaan mahdottomuuteensa vai liekko ollut silläkin vaikuetusta et kun mä en koskaan oppinut ymmärtämään sitä touhua et koska sil on masu täynnä ja syökö se vai eikö se syö...yms.Esikoinen oli pullolla ja oli oli se eritavalla niin helppoa.

Abello tissimaitoahan ei saa lämmittää mikrossa kun siitä häviää ne vitamiinit vaan sehän pitää lämmittää vesihauteessa.

MLL voi kun ihanaa kun oot saanut jo pakkauksen.Mä sanoin eilen miehelle et se saa kyllä hakea sen koska mä en sitä pysty näiden vihlasujen kanssa hakemaan niin hyvin tyytyväinen oli että saaa käydä sen sitten postista hakemassa:)

Mut nyt täytyy lopettaa kun tuli vieraita, heippu!
 
Mei ei olla hankittu vauvalle vielä mitään. Ja sekös hirvittää nyt kun supistuksia tulee aika tiuhaan.

Eilen alkoi alaselkäkipu yhdistettynä kipuun joka tuntuu pahoilta peräpukamilta(joita mulla ei oo), ja napakoita suppareta. Vauva möykkää mahassa niin että välissä sattuu sekin. Supistuksen aikana nousee tohon vatsalle selkee peppu/ pää, eli vauvakin siellä ahtaalla sillon on.

Tänään on supistellut ja ollut sukkapuikkokipua, ajattelin huomenna mennä tarkistuttamaan tilanteen.

nyt 24+4 menossa.
 
Heipparallaa taas pitkästä aikaa!!

Kamala miten siitä on jälleen kerran LIIAN pitkä aika, kun viimeeks oon käyny täällä kirjottelemassa kuulumisia. Nyt en oo jaksanu hetkeen lukee juttujakaan kovin ahkeraan, joten oon vähän ulapalla :| ihan hävettää miten sitä on laiskistunu niin paljon ettei ees tänne ehi käyä kirjottelemassa kuulumisia. Muualla on tullu kyllä käytyä jonkin verran.

Omaa napaa sen verran, että masuasukki tuntuu kasvavan ja voimistuvan päivä päivältä vaan enemmän ja enemmän. Vauhtia tuntuu ainakin piisaavan ja voisin sanoo, että melkein jopa vilkkaampi taitaa tää toinen olla, kun mitä esikoinen sillon masuaikoinaan ja se on siis jo tosi paljon kun esikoinenkii oli niin mahottoman vilkas masuvauva =) mutta ihanaa, kun tietää että kaiken pitäis ainakii olla kunnossa, kun toinen jaksaa peuhata tuolla niin kovin, vaikka tää äippä meinaa välillä jopa väsähtääkki, jos oikein innokkaasti riehuu pitkän aikaa putkeen =) en kuitenkaa valita, on tää nii ihanaa saaha olla taas raskaana :heart:

Parin viikon päästä ois neuvolalääkäri, sitä siis odotellessa. Jännää päästä kuulemaa, onko tuolla alaosastolla tapahtunu mitää muutoksia. Tuskinpa :) mutta viimeeks lääkäri ronkkinu sillon joskus kun oli np-ultra eli onhan siitä jo aika kauanki aikaa..

Joululahjoista sen verran että ei oo aateltukkaa vielä, hankitaanko tälle pikkusellekkii jotain joululahjaks :) ei välttämättä ainakaa mitää erikoista. Esikoiselle kylläkii tarkotuksena hankkii useempikii eri lahja, kun tää on ensimmäinen sellanen joulu, että sekii ehkä "ymmärtää" jo paremmin jotain kun on sentään 1v ;) :heart:

Tänää ahkeroin kovasti kotitöitten parissa ja kyllähän se jonkin verran supisteluja ja alaselkäsärkyä aiheutti, mutta ei kummempia. Supistellu on tosin enemmän näillä viikoilla kun mitä sillon esikoista oottaessa, mutta jospas kuitenkaan ei ois kyse mistään erikoisemmasta. Uskosin kuuluvan asiaan :)
Nyt yritän kyllä jatkossa käyä useemmin täällä lueskelemassa juttuja ja kertomassa omiaki kuulumisia! :heart:

Metukka & Möhkis-rakas 24+4
 
Heissan!

Äippäpaketin makuupussia ei ole saatavilla tällä hetkellä Finlayssonin tehtaanmyymälöistä. Soitin tänään tehtaalle ja he selvittivät, ettei ole mistään saatavilla. Reimalle pistin kyselyn, mutta en ole saanut vastausta asiaan. Jos joku sattuu sen bongaamaan kirppikseltä halvalla (alle 10 euroa), niin jos vaikka viittis ostaa ja toimitella mulle. Minä maksan kyllä postarit ja ostohinnan. Kun en millään viitti tuon takia ottaa sitä koko pakettia. Esikon paketti on täysin tallella ja ostin jo kaverilta uuden paketin kestot, joten ei ole tarvetta niille sen enempää. Lisäksi edellisestä paketista lähes kaikki kietaisubodyt ja potkarit hajos samantien käsiin, joten en halua toista yhtä hyvää pakettia. Kyllähän ne mulle vaihdettiin, mutta ei se paljon lämmitä mieltä.

Pistän ne rahat sitten joko tupliin tai sitten omalta firmalta ihan suoraan tytölle sopivia kietaisubodyja ja puolipotkareita yms... Se yks farkkumekkokin kummittelee tuossa... Niin haluisin sen ostaa, mutta uskaltaako varmasti? Onko tää varmasti sitten tyttö? Vai oliko se vain vahingossa sen näköinen?

Kelassa kävin tänään papereiden kanssa kattelemassa... Meinas mennä hermot niiden muijien kanssa, kun palvelu oli aika tylyä. Lisäksi kukaan ei meinannut osata selittää mitä kaikkia papereita ne haluu mukaan. No se paperi asia ei selvinny vieläkään, mutta penätköön niitä sitten jälkikäteen, jos jotain kaipaileevat...

Ei mun on pakko nyt pakata nuo pari pakettia, että saan ne huomenna vietyä postiin ja lähtemään asiakkaille... Ne on jo ihan liian kauan odotellut tuotteitaan, mutta kun osa tuli vasta äsken...
 
Moikka!!

Tervetuloa uusille!!:flower: :flower: Tämä on kyllä ihana ja lämminhenkinen ketju!

Narkissos ja Adeline10 kiitos paljon hyvistä vinkeistä. Ekaa kun odottelee niin on ihan pihalla näistä käytännön jutuista. :) :flower:

Täällä joku ylisti miestään, en muista enään kuka se oli. :ashamed: Mutta pakko kommentoida kun mulla on täällä ihan samanmoisia tuntemuksia. MÄÄKIN SITTEN NIIN RAKASTAN TUOTA MIESTÄNI!!! :heart: :heart: Jotenkin ihan hassua kun tuntuu ettei työpäivääkään jaksais olla erossa. Pupututtaakin epätavallisen paljon. :D Vaikkei todellakaan ole mikään hehkein olo kun maha on niin valtava.

Joululahja-galluppi Me ei varmaan vielä hommata mitään tulokkaalle joululahjaks, tai ei ainakaan vielä sitä paketoida. Ei varmaan hommata muutenkaan mitään edes toisillemme. Puhuttiin että jos jotain tulee vastaan niin ostetaan yhteinen joku isompi lahja, mutta tosiaan vaan jos tulee jotain vastaan. Vielä on mahdollisuus olla viettämättä joulua. Sitten kun tulokas on täällä, varmasti sen joulunkin haluaa rakentaa sitten ihan erilailla.

Tänään on ollut vähän huoli kun ManU-Tappara on ollut kauhean hiljainen. Onneksi alkoi tuossa illansuussa vähän rymyämään niin isompi huoli katosi. Hassua, heti kun pieni on vähän hiljempaa niin alkaa kuvittelemaan kaikkea.

Maha Mullakin rehottaa masun päällä vaaleat karvat, mutta siinähän saavat rehottaa vapaasti. :LOL: Teidän olis pitäny nähdä mun mamman ja siskon ilmeet kun käytiin tänään illalla syömässä ja kun otin takin pois ja ne näki pitkästä aikaa mun masun koon. Molemmilla silmät levisi ja leuat pyöristy. Oli kuulemma kasvanut ja paljon!!

Ouuuu Nouuuuu!!!!!! Mä just huomasin että mulla on enää vain yksi mandariini jäljellä!!! Miten selviän tän illan... On ehkä pakko vielä lähtee kauppaan. :kieh: :kieh: Ihan hirveet himot päällänsä. Otetaas taas uus gallup. Mikä ruoka nykyään himottaa?

Multa poistetaan nyt sitten huomenna eka viisaudenhammas... Nice! Se on aamulla heti kaheksalta se aika. Tulen sit heti tänne monkumaan kuinka oli kamalaa ja hirveetä ja vaikka mitä muuta kaikkee. Pitäkää peukkuja että menis mahdollisimman kivuttomasti. :|

Huomiseen!

Harakanhattu ja ManU-Tappara 24+2 :heart:
 
Ruoka..... voiko tätä ruuaksi edes sanoa, snickers ja valion hedelmäpommi jukurtti, se on vaan niin parasta..voisin syödä niitä vuorotellen kokoajan :D oon koittanu nyt kumminkin jättää ne aina iltaan, että nautin rauhassa sitten kun tyttö on sängyssä :D ....kaikenlisäksi snickers tarvii ehdottomasti olla ihan pehmoista ja ei missään nimessä jääkaappi kylmää, kun taas jukurtti täytyy olla ihan jääkylmää :D

huomenna menee mein tyttö ja häne 3 serkkutyttöä mummulaan yöksi, viettämään pikkujoulua ym hauskaa :) varmasti tytöt nauttii, yhtään miehiä ja naisia ei kuulemma saa mennä sinne, eikä pikkulapsia (eli nuorimmat pikkuveljet) vaan ainoastaan noi tytöt..näin ne tohkeissaan selitti :D

en nyt keksi muuta tarinaa tähän..seuraavaan kertaan taas :wave:

 
himottaa mandariinit. On himottanut koko raskauden ajan ja niitä menee paljon. Jäätelö kanssa, mutta onneks noi mandariinit vie kuitenkin voiton.

kiitos tiedosta metsätähti :flower:

pistää toista kylkeä niin maan perkuleesti, pakko mennä lepuuttamaan :(
 
Huh huh.. kirjottelin aiemmin päivällä, et pojan päikkärit meni vähän höpöksi. Ei se nukkunu tuntiakaan ja vieläki kekkuloi ylhäällä |O Tai siis sängyssään jupisee ja tupisee ja laulelee. Ei tullu meän lumihommistakaan oikein mitään, kun naapuri pyysi kylään iltateelle ja siellähän sitte oli pojalle kaikkea jännää kateltavaa :p Ei siinä, mukavaa vain ku kerranki meillä semmoset naapurit joitten kans tulee hyvin juttuun.

Ruokahimotuksia.. Ei vielä kertaakaan tässä raskaudessa ole ollu mitään ykköstä, vaan himottaa aina sitä mitä milloinkin päähän pälkähtää :D Esikoisen aikana himoitsin piimää, makaroonivelliä ja ananasta. Nii, ja juustokarjalanpiirakoita meni aika tiuhaan :whistle:

Mut joo, jos menis sohvalle vötkyyn ja ootteleen huomista.
Öitä, mahakkaat :hug:

mobic

Ps. Mua ei imettäminen niinkään jännitä/stressaa kun esikoisesta meni niin hyvin, mut tietysti on vähän paineita, et onnistuuko tällä kertaa yhtä hyvin. Senpä näkee sit, ei se murehtimalla mikskään muutu :)
 
voi metukka sul on liian hyvä nikki.. mun rupes nimittäin tekee mieli nyt ihan hirveesti metukkaa ja suolakurkkuja! :D Vitsi saiskohan ton miehen lähtee viel abc;lle.. Yleensä en ees kummemmin syö metukkaa, toosi harvoin, mut nyt kyllä maistuis :p
 
Kylläpä on taas paljon tekstiä tullut muutamassa päivässä. Pika kelauksen jälkeen, jotakin yritän kirjoitella.
Siirulille ennen kaikkea jaksamista. Minäkin olen kuullut, että limatulppa saattaa alkaa uudestaan kehittymään. Toivotaan, että vielä vauveli malttaa masussa asustella.
Tervetuloa uusille. Olikin tullut monta uutta, joten nimiä en muista.
Seksi, mitähän se sitten on? Nyt ehkä pikku hiljaa voisi alkaa kiinnostamaankin välillä, mutta kun ajatteleekin, miten hellä toi alapää on, niin ei kiitos. Sanoinkin ukolle, että vois olla lähinnä, kuin kaktuksella tökkis.
Ruokahimoista..ei oikeestaan tällä hetkellä suurempia. Suklaan himo oli pari viikkoa, mutta on onneksi helpottanut. Mandariinejä tosin menee kilo tolkulla. Jouluruuista olen miettinyt, että uskaltaako sitä lohta (graavi tai kylmäsavu) syödä ollenkaan. Mäti olis kans aivan ihanaa.
VÄsymys on nyt ollut muutamina päivinä aivan tajuton. Johtunee osin siitä, kun on tullut kunnon röhäyskä. Astmalääkkeen annosta olen joutunut nostamaan.
Vauveli viettänyt pari hiljaisempaa päivää ja ensimmäinen viikko, jolloin paino ei ole noussut!! JEE!
Eipäs tässä muuta. Pitänee lähteä unten maille!
Miiru 24+6
 
Heheh, Siiruli, kävikös se siun miehes ostamassa siulle sitä metukkaa abc:ltä? ;) enpäs osannu aavistaakkaa että jollekkii miun nikin perusteella iskee himot meetwurstiin, että en oo sitä ihan kiusallani keksiny.. :p

Seksistä..no, eihän tuota liian usein täälläkään päin oo..Välillä tulee oikei mietittyy, että milloha sitä tuli viimeeks puuhailtuu ja aina ei meinaa ees muistaa! Tuntuu vaan niin hassulta ku moista puuhailuu ei meinaa aina ees muistaakkaa "ai sellastakii voipi puuhata?!"..mutta kyllähän tuota aina sillon tällön tulee pupusteltuu, tosin ei liikoja kuitenkaa ja ihmeeks ei oo paljon halujakaan ja sillon kun ne iskee, niin mies joko nukkuu, on töissä tai sit esikoine on hereillä, joten eipä nekään himot parhaimpii mahollisii ajankohtiin ikinä satu :| sit tietenkää sillon just ei yleensä tee mieli ku mies haluais, mut mie oon nii myötätuntone etten viiti kieltäytyykkää jos toine haluu :D

Ruokahimoista sitte sen verran että täälläkii himoitaa kovasti mandariineja, kun ne vaan maistuu niin pirun hyvältä ja esikoinenkii roikkuu aina heti lahkeessa kiinni jos näkee, et nyt äippä otti taas sellasen mandariinin :D haluaa osansa hääkii :) Ja sitten erityisen kovasti oon himoinnu koko ajan suklaakonvehteja! Niihin on niin hirveet himot, et sit tulee liianki helposti kerralla mätettyy jopa kokonainen kerroksellinen sitä suklaata ja siitä voipi tullakkii sitte huono olo tai vähintää masu kipeeks myöhemmin, koska miul on laktoosi intoleranssi :D mutta iteppähä kärsin sitte kun kerta ahnehinkii :whistle:

Kamala miten tuo kellokii on jo noi paljo. Jotenki sitä aina vaa jumittuu tähä koneen ääree eikä älyy mennä ajallaa petii unten maille tai no koko ajanha mie nytkii tässä sängyssä istuskelen kannettava sylissä, mutku edistys pistämää vaa suosiolla koneen kiinni...kai se on pakko antaa pikku hiljaa unelle periks :)

Metukka & Möhkis-rakas 24+4 :heart:
 
Huomenta!!

jii82, Siri Tervetuloa mukaan!

Siiruli On oikein mukava, että päivitttelet meille kuulumisiasi. :flower: Toivottavasti on rauhallista ja edelleen tsemppiä lepoiluun! Muuten, kiitos, on vain harmi kun ei mies jostain syystä pidä Emil-nimestä. Saa nähdä kuinka käy.

Mamali-76 Onnittelut poikalupauksesta! :flower:

Onnittelut myös muille hyvistä nla- ja ultrauutisista!

marcelina Toivottavsti pääsit kontrolliin, ja että kaikki on hyvin!

solmussa Toivottavasti olet säkin päässyt tarkastuttamaan tilanteen, ja kaikki on hyvin!

mobic :hug: Kokemusta mulla ei ole opiskelun ja vauvanhoidon yhdistämisestä, mutta ymmärrän, että se on haasteellista. Toivottavasti asia kuitenkin järjestyy. Ja että tentti meni hyvin!

harakanhattu Toivottavasti meni hyvin viisaudenhampaan poisto!! Kuten tuossa kirjoitin, niin mun lääkäri siis sanoi, että on vielä liian aikaista, että vauvalla olisi säännöllinen rytmi, että voi vaihdella siis päivästä toiseen.

Lahjaa en ole ajatellut pikkuiselle hankkia jouluksi. Tulee muutenkin niin ostettua kaikkea näin ekakertalaisena, ja varmaan tulee lahjoja sit synnytyksenkin jälkeen, ja se on kuitenkin niin pian joulun jälkeen.

Liikkeiden laskemisesta, milloin pitäisi alkaa, en osaa sanoa. Mulla oli lääkäri tiistaina, ja seuraava kontrolli on jo kahden viikon päästä. Silloin sanoi lääkäri, että puhutaan miten seurata/laskea vauvan liikkeitä. Silloin olisin siis 27+5. Sanoi myös, että tämänhetkisessä vaiheessa (vko 25+)on normaalisti vielä liian aikaista että vauvalla olisi säännöllinen rytmi. Kiinnostavaa kuulla, mitä teille muille on sanottu.

Rintamaidon pakastaminen käy oikein hyvin. Sen kun sulattaa vesihauteessa, niin ei saa olla kuumaa vettä, vaan noin huoneenlämpöistä korkeintaan. Sulatus vaatii siis aikaa. Sulatettu rintamaito on käyttökelpoista yhden vuorokauden ajan. Näin oli meillä säännöt vastasyntyneiden teholla.

RuokahimoG Mua ei oikein mikään himota, ainakaan vielä. Tosin, se nälkä on taas tullut, ja syön paljon. :headwall:

(.)
Ystävät tuli eilen, ja vaikka on jo yli puolenpäivän niin vielä nukkuvat. Taitaa olla aikaero aika raskas heille... Ei se mitään, onhan se loma ja perjantai :whistle:

Tiistaina oli siis lääkäri, ja kaikki oli hyvin. Seuraava kontrolli jo kahden viikon päästä.

Minna ja Emil 25+6
 
Joo, kaikki on mulla kunnossa. Ilmeisesti oli vain närästystä tuo ylävatsakipu. Tulin just hammaslääkäristä kontrollista. Sielläkin kaikki ok. Tänään olis tarkoitus siivota ja huomenna lähdetään käymään Ikeassa.

Ruokahimosta
, äähh.. Mulla on kauhee himo tuohon hk:n maksamakkaraan. Sitäkään ei sais kyllä kauheesti syödä. Oon ostanut nyt viime aikoina joka toinen viikko sen pienimmän pötkön ja syönyt sitä useampana päivänä. Ja nyt sopivasti kun joulu lähestyy, niin tietysti suklaakonvehtit, varsinkin Juhlapöydän. Pitääkin tänään käydä ostaan!

Jouluruuista oli kans aikaisemmin juttua. Itse en pidä oikeastaan mistään jouluruuasta, en välitä edes kinkusta. Riisipuuroa kyllä voin keitellä, mutta se siitä. Nyt, kun lähdetään ennen joulua päiväristeilylle Tallinnaan, mulle on tullut jo kauhee stressi, että mitä mä syön laivalla, ku siellä on kuitenki vaan tarjolla seisovassa pöydässä jotain jouluruokaa. Kait täytyy mennä sitten tylysti yksin kansankuppilaan vetään lihapulla-perunamuusiannos sillä välin, ku muut on seisovassa pöydässä. :D

Eilen, kun olin lähdössä töistä ( oon kaupassa siis töissä ) , niin tein siinä pikaostokset ja osuin kassalle just samaan aikaan, ku viereisellä kassalla oli nainen, jolla oli pieni vauveli. Mä vaan tuijotin sitä suloista vauvaa. Ei varmaan ollut kovin vanha, hiljattain syntynyt. Se nainenkin vilkaisi mua jo silleen ihmetellen, mutta mä vaan tuijotin edelleen sitä vauvaa. Se oli niiiiiiiin ihana. Mä haluan äkkiä kans oman!!!! :p

marcelina&taapero 25+0
:heart:
 
Moi taas.
Makuupussi: jos mä en aivan väärin muista, niin mulla on tallella kolme äitiyspakkauksen pussia ja lisäksi untuvapussi. Nuo pakkauspussit on toki vanhoja, vanhin -98 ja kaks muuta -03 (tai kai ne siis on -02 pakkausmallistoa kun vauvat synty -03 alussa), mutta jos jotakuta silti kiinnostaa, niin voisin toisen niistä uudemmista antaa pois. Mutta se nyt edellyttää tietysti sitä, että löydän ne... :whistle:
Ruoka: mielihalut vaihtelee, pääsääntoisesti tekee vaan mieli kokoajan jotain. Mutta muuten mun on vähän hankala valita syömisiäni tällä hetkellä, koska vuorokaudenajasta riippuen mulla sekoaa joko verensokerit tai vatsa |O Pitäis syödä vähän kerrallaan ja helposti kulkevaa ruokaa. Ehkä mun paino nousikin ton alkupuoliskon aikana niin paljon siksi, että mä en voi enää loppupuolella syödäkään mitään... onpahan vararavintoa, jolla elellä :whistle:
Seksi: alkuraskaudessa ei kiinnostanut hiukkaakaan, ajatuskin oli vastenmielinen. Nyt tilanne on hetkellisesti muuttunut niin, että mieli tekee yllättävänkin usein. Mutta vähitellen se tässä mahan kasvun myötä taas hiipuu, koska mun itsetuntoni ei oikein siedä sitä valasfiilistä sänkyhommien yhteydessä. Nautimme siis sen hetken, kun vielä voimme. Onneksi mies ei ota raskaasti noita haluttomuuksia, me on oltu niin kauan yhdessä, että niitä on ehtinyt olla muutenkin ja nykyisellään meidän suhde voi niin hyvin, ettei joku seksielämän niukkusvaihe merkitse mitään. Ja sekin on jo valmiiksi tiedossa, että synnytyksen jälkeenkin on vuorossa eräänlainen "kuiva kausi" (kirjaimellisestikin), koska imetyshormonit vie mun seksihalut tyystin ja lisäksi tietysti pikkuvauva-arki on omalla tavallaan väsyttävää. Mutta aikansa kutakin, pääasia on kuitenkin läheisyys ja ongelmaton kommunikointi.
Mulle on iskenyt joku pesänrakennusvimma. Kai mä tavallaan pelkään, että joutuisin taas makaamaan ja siksi tuntuu, että kaikki on saatava ajoissa valmiiksi. Hoitopöytä on otettu makkariin ja vauvanvaatteet kaivettu kätköistä ( enpäs kerro kumman väriset... ;) ) ja eilen pyöri koneellinen (!) vauvan lakanoita. Josta tuli mieleen, että multa saattaa löytyä myös niitä ä-pakkauksen peittoja yli oman tarpeen.
 
Mie täällä taas taustalta huutelemassa :D

Kiitos minna77 ymmärryksestäs. Voihan olla, et joku osais paremminkin handlata koulun ja pienen lapsen mut meillä tuo esikoinen ollu sen verran haastava tapaus (todella temperamenttinen eikä viihdy hetkeäkään yksin, kuten en miekään) joten se on verottanu sitä koulutehtävien jaksamista. Ja eilinen tentti meni oikein hyvin!

Meille kyl seksi maittaa ihan kuten aina ennenkin. Sillon raskauden alkuvaiheessa kun väsymys ja pahoinvointi oli jotain ihan kamalaa niin oli vähän hiljaisempi jakso sen saralla mut nyt kyllä viikonloput menee aika rattosasti kyseisen toiminnan parissa ;) Siis aina kun vain sille järjestyy aikaa :LOL:
Esikoisen syntymän jälkeen mie oisin henkisesti ollu totaalisen valmis taas seksipuuhiin mut jälkivuoto kesti sen nelisen viikkoa ja sit heti perään alko menkat :kieh: Tuli meillä sit semmonen n. 6 viikon kuivakausi seksin saralla ja se onkin onneksi ollu ainut pidempi aika ilman. Mut se siitä meän seksuaalielämästä (ketä ees kiinnostaa mut kerroinpahan kuite :LOL: )

Nyt kaverin tykö :) Mukavaa päivää kaikille täältä vetiseltä Napapiiriltä :wave:

mobic ja pikkuinen 23+2
 
Huomenta päivää!!

Oli pakko tulla heti sen hammaslääkärin jälkeen kertoon kuulumiset. EI NE POISTANUTKAAN NYT SITTEN SITÄ VIISURIA!!!!! Yrittäisivät nyt päättää. Olen nyt ihan turhaan panikoinut ja pelännyt jo kahteen otteeseen.(eka aika peruuntu ja nyt tää tämän aamuinen floppi...) Sanoivat syyksi sen että koska eivät voi katsoa röntgenillä että mitä siellä on eivät uskalla lähteä repimään ennen kun vasta lapsen syntymän jälkeen, kun voi taas kuvailla. Eikös tuo ole sellaista tietoa minkä olisivat voineet kertoa jo heti tarkastuksessa ennen kun tätä aikaa varailtiin????? Mä olen ihan samaa mieltä että poistetaan mielummin vasta synnytyksen jälkeen. Miksi ne tällälailla mua pompottelee kun tietävät vielä kuinka muutenkin pelkään jopa ihan perustarkastuksia. :'( :'( :'( :'( Mä sain siellä taas jonkun lievän paniikkikohtauksen kun alkoivat sitten paikkaamaan reikää ja lohjennutta paikkaa. Henki ei kulkenut ja kroppa vapisi ja nyyhkin ihan holtittomana. Ipanakin alkoi masussa rymyämään sen tohinan keskellä. Inhottaa että mulle on tämmönen ongelma kehittynyt noista hammaslääkäri käynneistä. Hävettää jopa, kun aikuinen ihminen ei saa itseään pidettyä kasassa. :'( Anteeksi kun valitan tämmösestä asiasta, mutta pakko jonnekkin purkaa. Olen ihan rättiväsynyt kun meni niin paljon energiaa siihen itkuun, tärinään ja nyyhkimiseen. Pakko mennä nukkumaan. Onneksi on vapaapäivä. Kiitos että sain avautua!

:flower:
 
Siitä onkin jo hieman aikaa että kirjoittelin, pitänee päivittää teidän kuulumisia, sitä ennen omaa napaa:

Äitipolilla kävin kontrollissa, nyt käydään 3 viikon välein, mutta kohta siirrytään jo 2 viikon välein käymään. Vauvoilla oli kaikki hyvin, tytöt on päät alaspäin ja poika on poikittain ylhäällä. Kaikki kasvavat sopivasti kolmosiksi, ehkä hieman pienet jos vertaa yksikköön kuulemma. Tytöt oli 150g molemmat ja poika 160g. Liikkuivat kovasti ja tytöt läpsi toisiaan - jotenkin jännä nähdä heidät touhuamassa jo nyt yhdessä. Taitaa olla läheiset välit syntymän jälkeenkin ja veliparka tulee aina olemaan se potkittu osapuoli Kohdunkaulaa on vielä noin 30mm jäljellä, edellisellä käynnillä mitaksi saatiin 33mm. Lääkäri kehoitti nyt tekemään jouluostokset jo, mutta kuulemma joulusiivouksia en saa tehdä ja muutekin kovaa rasitusta pitää vältellä jo. Tänään on rv 17+6 ja tarkoitus olisi saada ainakin 10 viikkoa vielä lisää. Onneksi ei ole supistusvaivaa! Kuulemma minut laitetaan silti sairaslomalle tässä piakkoin, vaikka olenkin vuorotteluvapaalla vielä töistä, eli työt ei paina.

Neuvolassakin kävin, on tuo meidän neuvolatäti ihan hukassa minun kanssa. Ei oikein osaa tai uskalla ottaa mihinkään kantaa, sanoo aina että kyllä ne siellä äitipolilla hoitaa. No hoitaahan ne, ei se siitä ole kiinni, mutta kun tuo kommentti tulee kaikesta, jopa siitä kun mietin tuota minun painonnousua. Tähän mennessä kun on tullut vasta 5kg painoa. Ehtiihän sitä toki tulla, ei se siitä ole kiinni, mutta mietin että miten normaalia tuo on ja paljonko minun pitäisi syödä, että kaikki kolme saavat mahdollisimman hyvin ravintoa ja vitamiineja sekä muuta tarpeellista.

Kävin tuossa katselemassa sitten jo varusteitakin, taidetaan koittaa hommata Huuto.netistä tai vastaavaa kautta pinnikset yms. Tulee aika hintavaksi noin muutenkin tämä homma! Kolme sitteriä, kolme turvakaukaloa, kolme pinnistä, kolmosten vaunut, kaikkea kolmin kappalein. Mikrosteriloijan ja tuttipulloja jo ostin, samoin rintapumpun. Pari pientä bodya oli myös sellaiset, jota ei voinut vastustaa, potkarit tarvi noihin. Ovat kokoa 44cm, tuskin ovat liian pienet aluksi meidän pikkuisille. Itselleni koitin ostaa jotain mekkoa/tunikaa jouluksi, mutta ei oikein ollut missään mitään joulunpunaista. Hankalaksi tekee vielä sekin, että normaalisti olen kokoa 38 ja nyt tämän mahan kanssa jotain ihan muuta. Mutta kun ei nuo hartiat ole leventynyt, kädet pidentyny yms niin ei viitsisi ostaa mitään jättikokoista "isojen tyttöjen" vaatettakaan, kun ei istu sitten ylhäältä, vaikka mahan kohdalta menisi.

Mun miehellä on pakkaustouhut käynnissä. Muuttofirma hakee meidän tavarat ensi viikon perjantaina ja mies tulee sitten parin viikon päästä Suomeen! Päästään aloittamaan yhdessä pesänrakennusta ja minä pääsen pomottamaan siivoamista yms hommaa miehelle. :
 

Yhteistyössä