Kinder- merkattiinko sulla neuvolakorttiin mitenkään tuota, että kohdunsuu sormelle auki?
Nyt kun asiat alkaa taas pikku hiljaa järjestymään tuon uutisen :heart: jäljiltä niin olen miettinyt niitä lääkärin sanoja kun teki tutkimusta.
Eli sisätutkimuksen aikaan minun mielestä sanoi että kohdunkanava on lyhentynyt, pehmentynyt ja sormi menee sisälle. Ultratutkimuksen aikana huomasi, että esimerkiksi pää vastasi liki 2viikkoa "vanhempaa" ja vatsa+reisi reilua viikkoa "vanhempaa". Ja omastakin mielestä raskaus pitäis olla ainakin viikon verran edempänä, mutta sitä ei enää ensimmäisen ultran jälkeen kuulemma täällä muuteta. Noh, kaulaa oli jäljellä sitten ultralla kuitenkin vielä sen 3,4cm.
Ja sillä siis kysyin, että onko se sulla Kinder- jotenkin merkattu neuvolakorttiin, kun mulla lukee vain että pehmentynyt, UÄ 3,4cm eikä muuta.
Ei sillä muuten kait niin väliä, mutta kun on se sektiopäätös tehty tästäkin niin välillä vähän hirvittää nämä kipeät supistukset, joita tulee todella paljon nykyään, että saakohan ne jotain aikaan ja entäs jos en osaa lähteä "ajoissa" sairaalaan. Ehkä tyhmiä mietteitä, mutta minulla ei ole yhtään "normaalia" synnytystä takana vaan yksi sairaalassa käynnistetty ja yksi sektio.. Äh, TODELLA sekavaa tekstiä, mutta niin on pääkin sekaisin tämän kaiken valvomisen ja supistelujen takia. :/
Keskiviikkona on neuvola ja taidan kysyä terkalta, että saisinko käydä lääkärillä vielä vaikka rv36 tai 37 :ashamed:
Onnea kaikille äitiyslomalaisille itsellä se alkaa virallisesti perjantaina =)
On sellainen olo, että helmikuussa taitaa syntyä paljon maaliskuisia vauvoja :heart:
Pikkarainen 34+1