~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ helmikuussa (11 vauvaa syntynyt)

Mäkin voisin laittaa yv:tä katariinalle ja liittyä ryhmään. Ehkä kuitenkin parempi että se on salattu.

(.) Tänään oli kauan odotettu neuvola+lääkäri. Alakerrassa ei muutoksia. Kiinteä, kiinni ja 3cm. Ultralla kattoi,että vauva on raivotarjonnassa. Ei antanut mitään painoarviota, kattoi vaan sen pään.
Vähän jäi ehkä nihkeä fiilis tosta käynnistä, ei oikein osannut sanoa juuta / jaata mihinkään.
No ei ainakaan ole vauva ihan vielä syntymässä vaikka en jaksaisi kyllä mitään 4 viikkoakaan odottaa.
Uimista ei suositellut enään tässä vaihessa infektioriskin takia niin jätin sitten väliin.

Hemoglobiini oli 136
|O joten ei ainakaan tarvi rautaa nyt syödä. Paino oli -200gr viime viikosta, ihan hyvä kun edellisellä kerralla oli tullut se vähän yli kilo. Yhteensä nyt sitten se viitisen kiloa edelleen.

Abello 36+3
 
Huomenta!

suvisku :hug: :hug:

Paljon haleja myös kaikille kivuliaista supisteluista kärsiville :hug: Kuulostaa kyllä hyvin jännältä, jospa pian tulisi jatkoa maalisvauvoille :D

Linea negra on napaan asti, mutta hyvin hyvin haaleana.

Raskausarpia ei ole vielä tullut.

Nimeä yritän taas miettiä ja netissä selailen läpi nimisivustoja... Se meidän toistaiseksi valitsema nimi on 2009:n suositumpia nimiä, mikä on vähä tylsää. Me ei edes sen tilaston perusteella valittu sitä nimeä, vaan me keksittiin se ihan "itseksemme". Toisaalta, mullahan on se toinen nimi, mun oma ehdoton suosikki - Emil Christian - josta mies ei pidä, mutta mun mielestä nimenvalinta on yhteinen prosessi ja yhteinen päätös, ilman kädenvääntöä. Onhan tämä meidän yhteinen lapsikin. Tosin, tuo Emilkin on suositumpia nimiä nyt, mutta se nimi on ollut meidän suvussa jo pitkään, ja siten ei ole meille "uusi" nimi.

(.) Nyt olisin minäkin valmis tänä viikonloppuna synnyttämään. :LOL: Tosin, ei taida tapahtua; on niin rauhallista. Mies tule tänään!! Jippii!!

Flunssa kuitenkin iski, ja nenä on ihan tukossa ja viime pari yötä en ole saanut kunnolla nukuttua. Puolikuntoinen olo, ja taisi olla hieman lämpöäkin yöllä, joten tämä päivä menee ihan rauhallisesti ottaen.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!
:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Minna ja kullanmuru 36+5
 
Perjantaita =)

Huuh...niin hirmusella vauhdilla tulee viestejä ettei meinaa perässä pysyä.

Daizz ja muut toosalaiset; Sama juttu täällä. Kaiken kruunaa vielä peräpukamat, auts..

Raskausarpia on tullut ainoastaan rintoihin vaikkei ne ole hirveästi edes kasvaneet. Maha sen sijaan on ainakin toistaiseksi puhdas. Selluliittia sen sijaan on kertynyt ihan kivasti takapuolesta alaspäin :(

Napa on välillä ulkona, välillä sisällä :) Riippuen miten vauveli sitä sisäpuolelta painaa :)

Suviskulle halaus inhasta miehestä.

Abello; Voi vitsi..meinasin juuri että olisi kiva päästä vielä uimahalliin. Taidan minäkin jättää jo polskuttelun väliin.

Minna; Menipäs se aika sitten nopsaan! Mukavia hetkiä miehen kanssa :)

Tälle päivälle ei ohjelmoitua toimintaa. Tekemättömien töiden lista olisi pitkä, joten jos aloittelisi vaikka lounaalla ja koiran korvakarvojen nypinnällä sen jälkeen. Ja jatkaisi pyykkien silittämisellä...Kivaa että viikonloppu tulossa. Mies aloittaa talviloman ja on kotosalla koko ensi viikon, ihanaa B)

Miimon ja Hengari-Hertta 35+6
 
:hug: ; Ensi alkuun kaikille sekä eritoten Suviskulle :heart:

Mäkin haluan siihen fb ryhmään, mutta kannatan sattuneista syistä täältä niin sitä suljettua ryhmää ehdottomasti!!!! No saa sieltä itsensä poistettua, jos siltä tuntuu B)

NÄRÄSTYS/vatsan poltto on rantautunut tänne oikein kunnolla, aamulla aikaisin heräsin oikein siihen, kun poltti vatsasta, vähän aikaa olin tosi huolissani, ett mitäs tää nyt on, pitää alkaa ottaan Rennietä yöpöydälle sekä syödä vielä ennen kuin menee myöhään nukkumaan...Jos vaikka koittaisi syödä jotain neljänviljan puuroa tms...Nälkä meinaan pahentaa ainakin mulla närästystä :|
 
Täällä on nyt ilmeisesti tullu se mahatauti :headwall: Onneks en oo oksentanu, mutta toisesta päästä tulee kyllä. Tänää oon saanu pari paahtoleipää syötyä ja juodakin yritän. Taitaa olla kuume nousemassa. Tulin hetkeks väkisin istumaan tähän koneelle, et vähän virkistyis. En oo koko aamuna jaksanu nousta sängystä enkä pitää ees telkkaria päällä :ashamed: Mut toisaalta, levätään nyt, ku siltä tuntuu.

Mä oisin kanssa toivonu jo saavani vauvan maailman ihan pikapuoliin! Viikonloppu ois hyvä syntyä ;) Tosin luulen, että saadaan tää viikonloppu vielä ainakin olla ihan rauhassa. Jos vaan olo paranee, niin sunnuntaina vietetään meijän ensimmäistä hääpäivää :heart: Olis kiva jaksaa tehdä jotain!

Nyt on kyl pakko palata sänkyyn, ku vatsaa polttelee ja kiertää :'(

Jaksamista kaikille!

Jemppi & Aapo 35+3

Ainiin Leena86 Kyllä varmasti uskaltaa istua autossa. Kuhan vaan pitää pienen lepotauon heti jos siltä tuntuu. Ja vaikka mustakin autoon on tuskallista istahtaa, niin oon saanu siinä penkissä usein aika hyvän istuma-asennon. Mäki istuin vielä pari viikkoa sitten lähes 3h päivän aikana autossa, kun käytiin Tampereella ja ajeltiin siellä ja tultiin takaisin. Tietty siinä välissä kävin kaupungissa, mutta ihan nautin siitä istumisesta, kun näki maisemia ja pääs vähän muihin ympyröihin :LOL: Mut tietty ymmärrän ton, ettei haluais muiden nurkkiin makoilemaan. Jaksamista sulle :hug:
 
Glow
juu, mäkin haluun fb ryhmään :D laittelenpa siis yv:ä.

ja tämä tässä siis merkiksi itselleni että mihinkä asti oon taas lukenu :D

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE :flower:

Meillä juhlitaan sunnuntaina pojun 1v synttäreitä :heart:
 
Pikaisesti huikkaan äippäpolikuulumiset. Eli vauvan painoarvio 2280g eli hyvin oli kasvanu. Sisätutkimuksessa vauva on jo TOOOSI alhaalla. Kohdunkaula on lyhentyny 5cm -> n2-3 cm ja ns puoli kova :D Eli hieman pehmenny. Mut laitettiin sit käyriin kun vauva on niin levoton et ei saanu mitään selvää sykkeistä/ virtauksista kun sykkeet tosi korkeet. Olin sit jonkin aikaa ollu käyräs ku hoitaja tuli kattoo et suahan supistelee. Mä sit olin ihan ymmälläni ku ite en tuntenu mitää. Eli selkeet supistukset näky kyl käyräl. Hoitaja nauro et tää vauva on varsinainen salainen agentti ja tulee ihan yllättäen :D Käyrät oli kuitenki ok ja pääsin sit reumaosastol käymään.

Osastol todettiin ultralla et toinen lonkka tulehtunu ja lonkkaan ei oikein voi enää pistää niin mun selkään sit pistettiin kaks piikkii kortisonia. Sairaalasta ku lähdin niin alko supistelee. Huomasin jo et sen sisätutkimuksen jälkeen koski toooosi paljon. Yhtään ei kärsi seisaalleen olla, supistelee heti ja koskee sukkapuikkona alapäähän tooooosi kovaa. Joten katellaan kuis täs käy :) Jännää! Alakautta kuulemma mahtuu tulemaan. Pää on jo niin alhaalla et siitä jo näkee alustavasti et mahtuu. Seuraava kontrolli viikolla 38 katotaan synnytyspaino ja varaa varalta alustavasti magneettikuvan jos on epäselvää yhtään niin viel kuvataan lantio. Mut JEE alakautta mennään!

Mut nyt kahvia ja poikittaisasentoon et tää vauva nyt ei alkais tulla tupsahtaa vielä. Viikon sais vielä AINAKIN jaksaa. Mamma ainakin jaksaa nyt ku kivut lähtee piikeillä..

LM & Pirpana 34+4

 
raskausarvista Ei ole tullut edellisessä raskaudessa eikä tässäkään.

synnytystä enteilevät merkit Esikoista odottaessa kipeät supistukset alkoi yöllä klo2. Päivällä ja illalla olo oli ihan normaali, käytiin pitkällä lenkilläkin miehen kanssa. Eli vauveli ei ilmoitellut etukäteen. Tosin synnytys laskettiin alkavaksi vasta päivällä klo13, koska sitä ennen paikat eivät olleet auenneet kuin 1cm. Supistuksia oli tullut kyllä koko ajan tuon klo2 jälkeen yöllä, siis sellaisia supistuksia jotka sattuivat kunnolla selkään. Sairaalaan saavuttiin aamulla klo6. Kyllä sen tosiaan sitten tietää, kun täytyy lähteä. :)

linea negra Edellisessä näkyi navasta alaspäin, nyt ei näy.

Täällä palveluja supistettu vuoden alusta niin, että uudelleen synnyttäjät eivät pääse kuin keskiraskaudessa lääkärineuvolaan. Itse ehdin saada kaks lääkärineuvolakäyntiä, mutta viimeinen jää saamatta. Äitipolille laittavat tarvittaessa neuvolasta lähetteen, jos epäillään, että kaikki ei ole ok.

Jaksamisia kaikille! :wave:
 
tänään rv34+0 <3 mä en enään jaksais olla raskaana.. saako niin sanoa.. mutta mä olen niin väsynyt jo.. en saa nukuttua yhtään, enkä pysty kävelee kun alkaa sattuu mahaa sillee kiristämään, makaaminen sattuu kylkiluiden alle tai sillee.. ja hengittäminen kans.. enkä uskalla lähtee mhinkään missä ei oo vessaa lähellä.. anteeksi valitus.. :ashamed:

mukavaa perjantaita kaikille!!
 
Mie tulin vaan poksauttaan viikot: 36+0 :heart: !

Eilen illalla oli sukkapuikkokipuja useamman tunnin ajan ja vihloi alakertaa ihan huolella. Auts. Aamulla sit heräsin viiden aikaan siihen, että oli ihan järkyttävä päänsärky ja oli pakko nousta ottaan paratabsia. Nyt on kans jomottanu koko aamun päätä ja tosi semmonen krapulainen olo. Pitänee mennä maate ja ottaa vähän rauhallisemmin. Koko viikko on ollu yhtä menoa ja meininkiä, joten nyt vois varmaan vaan huilata. Eilen kyllä alko jo jotenki jännittään, että pitäiskö se sairaalakassi jo pakata kun eihän sitä koskaan tiiä milloin se lähtö tulee.. Ens viikolla sitten vika lääkärineuvola ja saa kuulla, että onko alakerrassa tapahtunu mitään ja että onnistuuko synnytys alakautta. Sitä ainakin odotellessa B)

Viikonloppuja kaikille!

Mimmurainen & iltaisin meuhkaava ötikkä 36+0

 
Suvisku :hug: Jaksamista!

Raskausarvet - minä uskon ihon rasvamiseen! Toki on niitä, joille ei tulisi ikinä, ja varmasti joillakin ei auta mikään temppu, niinhän se on kaiken muunkin kanssa. Mutta monille se rasvaus olisi varmaankin hyväksi. Ainakin itselläni murrosiässä tullut rintoihin aika paljonkin arpia, mutta kahdessa ekassa raskaudessa rasvaillut "oikeilla" rasvoilla säännöllisesti mahaa eikä tullut siihen arpia. Nytkin rasvan huolella ja vielä ei ainakaan ole mitään, ja vaikka ylipainoakin on jonkun verran, niin neuvolatäti on kehunut, miten "kaunis maha", ja kuulemma tarkoitti juuri sitä, ettei ole revennyt. Ja siskoni aikoinaan ainoassa raskaudessaan rasvaili todella huolellisesti, kunnes meni viikoksi johonkin reissuun ilman rasvaa, ja tuon viikon päätteeksi maha repesi parissa päivässä täyteen arpia, eikä sitten kotiin palattua kun jatkoi rasvailua, tullut seuraavan 1,5kk aikana enää lisää.
Ei ihan tieteellisesti todistettu fakta,mutta itselleni riittävä, jotta jaksaisin sen rasvailun varulta suoritta, ei ainakaan kutittaa kuivaa ihoa.

Minna77 mainitset nimisivustoja. Voisitko anta linkkejä? Itse olen passiivisesti joskus miettinyt, joku idea on, mutta en ole ihan varma. JA kukaan muu ei näköjään viitsi enää miettiä, aiemmin on sisko ja mieskin idoita esitellyt.

Ahaa, nyt soitti hoitaja että tyttömme on saanut mahataudin. Kivaa! Pitä mennä lapsiraukka hakemaan. Onneksi olen itse eka päivä taudin jälkeen taas melkein voimissani, ja supistelukin on suht rauhallinen.

Mirabel 34+0 (poks!)
 
suvisku: Hirveesti voimia ja jaksamista, koita jaksaa! Odotus on muutenkin rankkaa, saatikka tuossa tilanteessa. :hug: :hug: :hug:

Salainen FB-ryhmä on hyvä! Laitan yv:tä kans pian.

Raskausarpia ei ole vielä ilmaantunut. Satunnaisesti oon käyttänyt kans sitä Body Shopin kaakaovoidetta, mutta tiedä häntä, onko siitä ollut mitään hyötyä...

Napakaan ei ole pullahtanut, kun multa on vauvana leikattu napatyrä, niin toi napa on muutenkin tollanen "hassu" :D

Ninni & vaavi 33+3


MUOKS:
No niin, lisäsin FB:hen ton stickerin ja tajusin, että mullahan on täynnä jo 34+3 viikkoa :D. Blondi, heh!
 
FB:n ryhmä on suljettu, joten sinne uskaltaa sitten rauhassa kirota kaikki äijätkin/sukulaiset, jotka muuten voisivat päästä täällä kurkkimaan :saint:
Muutenkin siellä uskaltaa paljastaa asioita kunnolla ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Itseänikin on alkanut hieman hirvittää, kun tajuaa, että vuoden päästä tulee ulos se ohjelma. Kuinkahan paljon sitten enää uskaltaa mitään sanoa missään, kun tunnistaa...
 
Moikka!

Mä oon jo ihan pihalla et ketä mä lisäsin facebookiin kaveriks ja ketä en :D Ei oo tarkotus ketään hylkiöidä ja mielellään lisäilen teijät kaikki halukkaat, koska mammavertaistukea ei oo mulla liikaa.. Mulle voi laittaa yksäriä siis kans niin voin lisäillä :)

Hali87 & Pähkinä 35+2 (mä olin eilen jo ihan perjantaissa, vähän on hukassa päivät :D)

PS: Ja joo, mäki mielellään sinne FB:n maaliskuisiin tuun, laittelin yksäriä :) Salainen ryhmä on tosi jees, mielummin niin päin!
 
raskausarvista, mä oon rasvannu masuani ihan alusta asti, ja jo ennenki raskautta säännöllisesti kunnon tuotteilla. tai ainaki lasken ne kunnon tuotteiksi kun oon äidiltä ne saanu ja hän on kosmetologi...mutta arpia silti on ja PALJON, justiinsa mahassa.. :( höh.
 
Raskausarvista: esikoista odottaessa rasvasin mahan jokaikinen ilta rv15 lähtien. Kuitenkin noin rv 37 tuli raskausarpia, mut sellaisia pinnallisia, jotka haaleni tosi nopeesti normaalin ihon väriseksi. Oon myös tässä raskaudessa rasvaillut mahaa, koska on kutissut välillä ja myöskin, ettei nyt hirveemmin ainakaan tulis enää lissää noita arpia (en oo vielä huomannut lisääntyvän). Mutta eihän niille mitään voi. Toisille ei tuu lainkaan ja toisilla taas maha repee totaallisesti. Itse koen päässeeni sieltä "helpommasta päästä". Ja merkkinähän ne ovat eletystä elämästä ja iloisen asian puolesta. :)

Linea negrastakin oli ollut puhetta: esikoisesta tuli sellainen ja navan yläpuolelle asti. Tyttö tuli. Nyt on myös ihan samassa kohdin. Saas nähdä kumpi tulee. :D

Ja napa-asiaa: Pullahti esikoisesta niin pinkeeks, ettei palautunut kunnolla. Ja nyttenkin on sellainen "nappula" tuossa keskellä mahaa. Ennen raskauksia oli selkee kuoppanapa. :D
 
Leena86 ihan niin pitkiä kuin tuntuu hyvältä.

Abello miten niin infekstioriskin vuoksi kun sulla kerran on paikat vielä kiinni niin eihän sinne mikään pääse??En kyllä ihan ymmärrä...

raskausarvista tässä raskaudessa niitä ei oo tullut yhtään mut edellisistä raskauksista olevat vaaleat arvet kyllä on tallella edelleen ja maha on kuin seepralla :kieh: Nyt mulla kyllä onkin pienin masu kaikista raskauksista vaikka painoakin on tullut yli 10kg :ashamed:

kaikenlaisista kivuista ja supistuksista kärsiville :hug: :hug:

Jemppi pikaista paranemista :hug:

fb ryhmään minä haluun kans :attn:



LillaMy83 hienoa että vauva mahtuu alakautta tulemaan=)

tiitu87 tottakai niin saa sanoa jos siltä tuntuu vaikka raskaus olisi kuinka toivottu niin loppuaikana voi tosiaan alkaa tuntumaan siltä että ei enään jaksa :hug:

 
metsätähti: Joo en ihan tajunnut minäkään, kuten kirjotin niin se lääkäri ei osannut lopulta sanoa oikein mitään mihinkään niin jäin itsekkin sitä asiaa miettimään. Hänen mielestä ei kuitenkaan kannata mennä. Vastasin siihen, että no kait se on jätettävä väliin ja hän sanoi siihen, että joo parempi on tehdä näin...
 
Katariina; Laitoin yksäriä FB-ryhmään ilmoittautumista varten =)

Siruliina; Sinullekin vastailin, pahoittelut etten ole aiemmin huomannut sinun viestiäsi!

Lillamy; Hyvältä kuulostaa tosiaankin. Toivottavasti miullekin tulisi yhtä hyviä uutisia ensi tiistaina lääkärineuvolassa.

Raskausarpiin palatakseni..aloitin vatsan rasvauksen välittömästi raskaaksi tultuani, mutta rintoja en rasvannut. Nyt arvet ovat rinnoissa, mutta ei vatsassa joka on venynyt eniten. Heti arpien ilmestyttyä aloitin niidenkin rasvauksen, mutta vahinko taisi päästä jo tapahtumaan :LOL: Vaikka pitkälti se taitaa olla ihotyypistä kiinni..joillekin arpia vaan tulee herkemmin kuin toisille.

Olen harmitellut viime aikoina kun selällään nukkuminen ei enää onnistu. Parina viime yönä on alkanut närästää selällään ollessa ja välillä tulee ihan paha olo ja vatsanväänteitä :| Vaikkakin ihan suht hyvin olen saanut nukuttua viime aikoina. Olen heräillyt ainoastaan pakollisille vessareissuille. Tuolloinkin olen väkisin raahautunut vessaan ja nukahtanut välittömästi sänkyyn palatessa.

:LOL: Vaikuttaa siltä että enemmistö maalismammoista taitaa olla äitiyslomalla kun keskustelu on vilkasta koko ajan! Ja hyvä niin.

Koiran korvakarvojen nypinnän sijaan innostuinkin pullan paistosta, joten kohta tarjolla uunituoretta omenavuokapullaa =)
 
NapaPullahtanu täälläkin,kahdesta aiemmasta ei,mut kaksosista nyt ollu muutaman viikon ulkona.
Pääsin siis eilen osastolta kotiin,vauvojen käyrät hyvät.Uutena ongelmana on ehkä alkava raskausmyrkytys :| Paineet koholla ja pää kipeä,mulla on verenpainemittari ja mittailen arvoja ja tikkuja,et san pissan tarkistettua,tähän asti se on ainaki ollu koko ajan puhdas.
Lääkäri sano,et jos alapaine toistuvasti yli 100 niin soittaa,et alotetaan lääkkeet ja jos alkaa olla yli 105 niin sit alotellaan kuulema,vaikkei tulis muita oireita.Eli siis kai hän sit synnytystä aatteli alottaa,jos oikeen ymmärsin.Muutenki eilen jo puhuttiin,et kuopuksen käynnistys ainaki meni hyvin ja kaksosilla 38vko:a on laskettu aika,et sillon viimeistään.

Mieki voisin tuonne fb maaliskuisiin haluta ja sieltä muutenki saa ainaki tiedon minun voinneista,ku oon aika ahkera puukkaaja :)

Anteeks kamalasti taas omat jutut vaan,on vaan nyt huoli kova,et kuin tässä käy.Tänään siis paineet ollu muutaman kerran about 148/101 146/103..

Nystis huolissaan ja pirpanat 36+0
 

Yhteistyössä