Tervetuloa uusille!
Meillä on 4v aloittamassa päiväkodissa ens kuussa ja mun oli tarkoitus alkaa kans tekemään muutakin ku vaan hoitaa hevosia (toki sekin vie ~5h/pvä...). Saa nyt nähdä, mitä kehitän, kun 1v on kuitenkin kotona ja mulla tää väsymys. : / Ajateltiin, et olis 3pvää/vko ja jotain 8-15. Menee siis uuteen yksityiseen päiväkotiin, johon tulossa noin 30 lasta, kun paikkoja 70, niin ei ainakaan vie kenenkään muun paikkaa.
Oli viime vuonna kerhossa 2h/vko, mut selkeesti kaipaa paljon enemmän jo seuraa ja toimintaa, ja kun maalla asutaan, niin täällä ei oo lähellä. Mua kyllä stressaa jo valmiiks kuskaaminen, vaikka miehen pitäis hoitaa aamut. Eihän siellä oo pakko pitää, jos ei ala sujumaan, mut kokeillaan ainakin. Sit kun vauva syntyy, niin en haluais joutua kuskailee (matkaa 13km/suunta), mut se katotaan sit. Oonhan mä joutunu ton edellisenkin kans suunnilleen viikon ikäisestä pakkaa lapset joka päivä pari-kolme kertaa autoon ja mennä hoitaa hevoset. Paitsi nyt kesällä muutaman viikon.
Voi että mua harmittaa... Tytöllä oli eilen kaveri kylässä ja sen lähdettyä tyttö sanoi, et se kaveri oli kysyny, olenko raskaana, ku mulla on ihan raskausmaha. Ja sit tyttö tietty kysyi, että OLETKO sä? Johon mä
valehtelin, että en... On vaan turvotusta... :ashamed: Ihan kauhea olo, etten sille kertonut totuutta, mut jotenkin niin yllätyin, ja kun oli päätetty miehen kans olla vielä kertomatta, kun ei oo käyty ultrassa tms. En tiiä, pitäskö mun nyt tunnustaa. Varmaankin, niin ymmärtäis miks oon väsyneempi yms. Mut haluisin odottaa sen huomisen rippijuhlan, niin ei mieti sit tätä turhaan ja saa nauttia siitä täysillä.
Omaa napaa edelleen... Aamuyöllä kääntyessä tuli järkyttävä viilto vasemmalle alavatsaan, teki mieli huutaa, eikä voinu liikkua. On mulla jossain edellisessäkin ollu näin pahoja kohdunkasvukipuja, mut jotenkin kävi mielessä se kohdunulkoinen; silloinkin oli vaan yhtenä aamuna hetken kovaa kipua... Mietin, et jos soittas aamulla terkkariin, onko siel ketään ultraamistaitosta, tai sit pääsis äitipolille, mut toisaalta, kun on ennenkin ollu tollasia, niin en oo ainakaan vielä soittanu. Mut jos noita alkaa tulee enemmän, niin mä en kestä! Se on niin kova kipu, ettei uskalla kunnolla hengittää eikä liikkua yhtään, suorastaan pelottavaa. Joten ehkä harkitsen vielä sitä soittoa. Neuvolantäti kyl sano, et heti jos epäilyttää, niin päivystykseen, vaikkei mulla periaatteessa pitäs olla kovinkaan kohonnut riski siihen kohdunulkoiseen.
Mutta sori, etten ehdi nyt kommentoida enempää muita; pakko alkaa tekemään kakkuja ja laittaa vaatteet ym. et päästään illalla laittaa juhlapaikkaki valmiiks.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
bambiina & pieni 6+1