**Maaliskuun murut** Heinäkuussa

Olemme myös miehen kanssa miettineet varhaisultran varaamista. Haluaisin niin kovasti päästä sellaiseen, jotta saisi mielenrauhan itselle, että kaikki on hyvin eikä ole kohdunulkoinen jota kovin pelkään. Sen vain joutuu itse maksamaan, kun yksityisellä varmaankin käytäisiin. No, onhan se kyllä sen arvoistakin...

Oireina edelleen mahakipua aina välillä...tänään töissäkin, oli tosi vaikea välillä keskittyä kun oikein nippaili. Nälkä, nälkä, nälkä...mutten tiedä mitä ruokaa mieli tekisi. Sen vain tiedän, että makeaa ei tee yhtään mieli, suolaista vain.

Paras kaverini nyt sitten tietää, hänelle kerroin tänään. Mies kertoi myös parille kaverilleen vkoloppuna. Molempien vanhemmille ajattelimme kertoa tuossa elokuun puolivälissä siten, että tulevat meille kylään ja sitten sanomme, että teistä tulee taas mummuja ja pappoja :) Itse olisin silloin 11.vkolla, joten kai sitä silloin jo uskaltaa?
 
fFb-pyyntöihin vastattu ja lähetetty kaveripyynnöt. :) tosin teidät täytyy ensin lisätä kaveriksi, jotta ryhmään voidaan lisätä, mutta sitten minut voi pyyhkiä kaverilistoilta.

Jos siis haluatte fb-ryhmään, yks.viestiä voi vaikkapa laitella minulle ja kertoa millä nimellä teidät löytää ja kuvailla vähän profiilikuvaa että löydän oikean.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsu123
APUA!Täällä on tapahtunu vaikka ja mitä. Mä en meinaa keretä käymään täällä. Mielelläni liityn fb-ryhmää, sitä on helpompi selatakkin puhelimella, yms. :)
Ja mun iän saa korjata tuonne listaan..;) Olis toki kiva olla 3 vuotta nuorempi kuin onkaan, mutta 29v on se todellinen luku.

Miten FB-ryhmään pääsee???

Sitten kuulumisia..elikkäs nyt mennään viikoilla 6+2 ja lauantaina holahti verta aamulla, noh heti fiilis, että tää oli sit tässä, odotellaan koska tulee lisää. Mutta mitään ei enää tullutkaan, joten rauha maassa. Näin siis kävi myös edellisessä raskaudessa rv7+ ja silloin tuli 3 päivää kunnolla verta. Jos en silloin olisi päivää aiemmin käynyt yksityisellä ultrassa ja nähnyt tytön sydämen sykkivän niin olisin ollut varma keskenmenosta. Raskaus kuitenkin jatkui hyvin ja typykkä syntyikin viikoilla 39+3. <3
Mutta aika ahdistavia nuo verenvuodot. :-/
Nyt lueskelen teidän muiden kuulumiset....
 
Jonsu123 ikäsi on nyt korjattu. Fb-ryhmään pääsee laittamalla esim. mulle yv:nä oman nimen ja vähän kuvailemalla profiilikuvaa tai jos osaat linkittää suoraan profiiliosoitteen viestiin, niin tulee kerralla oikea henkilö liitettyä. Lähetän sinulle ensin kaveripyynnön ja kun olen liittänyt sinut fb-ryhmään, niin sen jälkeen voit poistaa minut kavereistasi, jos haluat.
 
Eilen valittelin, ettei ole ollut oireita, mutta tänään on taas mahaa käännellyt ja väännellyt niin menkkamaisesti, että!!! Ja päikkäritkin piti nukkua iltapäivällä ja silti väsyttää koko ajan. Silti menin ja ostin vielä raskaustestin, pakko saada uskonvahvistusta, ajattelin sen aamulla tehdä...

Mietin, että oonko ainoa, jolla ei ole rinnat yhtään kipeät/arat?? Minulla ei ole ollut nyt, eikä myöskään aiemmissa raskauksissa. Tuntuu, että kaikki sanoo ekaksi oireeksi tuon rintojen arkuuden.

Tänään varasin ensimmäisen neuvolan, se on 5.8. Tuntuu hurjan pitkältä ajalta, sitä ennen kyllä käyn siellä varhaisultrassa, aikaa en ole vielä tilannut sinne.

Nyt nukkumaan! :)

Äitee rv 4+2
 
Ei ole mullakaan rinnat tulleet aroiksi. Kahdessa edellisessä raskaudessa kyllä tuli, mutta nyt ei mitään. Imetän vielä 10kk tyttöäni ja pelkäsin pahasti, että tulee taas niin aroiksi, ettei saata koskea, mutta ei..ei mitään!!!Ei edes yhtään täytettä ole tullut. :D (imetys tehnyt tehtävänsä jo valmiiksi pienille rinnoille)
 
No voi rähmä! nyt vasta itse hoksasin että kerhon nimestä puuttuu kirjain!!!:ashamed::LOL: Yritin päästä muokkaamaan kerhon nimeä mutta ei onnistunut :/ Pitäiskä perustaa kokonaan uus kerho ni saatais nimi oikeeksi? ja tosiaan jos vain joku muu haluaa olla järjestelmänvalvoja niin sopii mulle enemmän kun hyvin. Käyn niin kiireellä aina täällä että näköjään en osaa edes kirjottaa oikein :D ei vaan nuo pienimmät murut + työt vie suurimman osan ajastani.

Täälläkään ei niin mitään tissituntemuksia, ylipäänsäkin tänään ja eilen ollut sangen oireeton olo,eilen kummiskin digiin raskaana 2-3viikkoa (rv4+2) joten ilmeisesti siellä jotain tapahtuu :)

Mä en millään malttaisi odotella varhaisultraan, ajattelin varata sen jo heinäkuun vikalle viikolle,sillon vasta 6-7 viikkoa mutta sen jälkeen menee sinne ehtiminen vähän hankalaksi. Aiemmista ollaan käyty rv 6+1 ja 6+2. Jännittää ihan mahdottomasti jo nyt näkyykö siellä mitään!
 
Minäkin imetän edelleen (vain vasemmalla rinnalla! :) ) tota 1v 2kk poikaa, eikä tunnu mitään rinnoissa. Ainoastaan yhdessä raskaudessa rinnat tuntui todella turvonneilta ym. Ja se meni sit kesken 5+0...

Mulle vois laittaa tälläista LA 14.3.2014

bambiina77 / 36 / 5. lapsi

Katsotaan, jos myöhemmin laitan sairaalankin, mut en halua, et kukaan tuttu tunnistaa, jos eksyy tänne.... ;) Mieluummin kirjoittelisinkin siellä kerhon puolella, pitääkin katsoa pääsinkö. :)

Tytär kysyi tänään, jääkö tuo pieni viimeiseksi. Sanoin, että varmaan joo... :saint: No, sano et voihan sitä vaik kymmenen vuoden päästä vielä, johon totesin olevani silloin jo vaihdevuosissa! :p Mutta tulee kuulemma ikävä noita pieniä ja uhmaikäisiä... Mä oon kyl miettiny, et se muuttais muualle, jos meille tulis vielä yks, mut ehkä ei sittenkään? :)

Ai niin, mulla oli kiinalainen kalenteri oikeassa kahden ekan lapsen kans, mut kahden seuraavan ei. :D Että tulisko taas se poika, kun näyttää tyttöä??? ;)

Hyviä vointeja kaikille väsymyksestä ym. huolimatta. Tässä perässä tullessa pelottaa, mitä kaikkea vielä iskeekään, kun en ole enää nuori... ;) Silloin vielä kaikki oli helpompaa! Hyvät yöt!

Bambiina & taimi 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli ja knyte
Mäkin hiiviskelen varovaisesti tähän porukkaan.. :) Menkkojen mukaan mulla olis jo 6+5, mutta ehkäisykapselin poisto on tapahtunut vain vähän aikaa sitten ja plussa tuli näkyviin vasta viikonloppuna, että uskon oikeiden viikkojen olevan lähempänä 4+jotain.. :)

Laitan fb-ryhmään pääsemiseksi yv:n..

juff / 29 / 2. lapsi / KOS
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli ja knyte
Täällä on kyllä niin paljon porukkaa, etten muista kuka mitäkin kirjoitti! :)

JOKU kysyi kärsiikö kukaan muu matalasta verenpaineesta.. Täällä nousee käsi pystyyn!
Tämä on ollu vaivana jokaisessa raskaudessa.. Inhottavaa, mutta vaaratonta käsittääkseni.

Muuten on aika oireetonta, so far. Rinnat on arat, ja eilen illalla vähän kuvotteli, vaan eipä
juuri muuta. Vaan vielähän tässä ehtii!

Milläs viikolla sinne alkuraskauden ultraan pitikään suunnistaa? Yksi kaveri sanoi, että meidän
kunta tarjoaa jopa viisi ultraa! Aika luksusta jos näin on. Ajattelin kyllä mennä sitten yksityiselle
jos ei tuo pidäkään paikkaansa. Haluan nähdä että kaikki ok, kärsimätön kun olen.

Läkerol & Nimetön 4+3
 
Kiitos knyte! :)

Mä haluaisin kans käydä ar-ultrassa, kun oli taannoin se kohdunulkoinen. Soitan varmaan lähipäivinä neuvolaan ja kysyn, pääsisinkö. Mulle tehtiin viimeks viikolla 7; eikös siellä ala näkyä jotain vasta silloin? Ja tarkimman lasketun ajan saa siitä, jos ei olis vikat menkat tiedossa.

Kiva, kun täällä on näin paljon odottajia, ja lisäähän tulee, kun kuukautta vielä jäljellä. :) Vaikea tosiaan muistaa, mitä kukakin kirjoitti, mut pikkuhiljaa kun tutustuu, niin jää nimetkin mieleen. :) Mä en kyl lupaa olla aina näin aktiivinen, kun on aika kiireistä ja luen ja kirjoitan lähinnä vaan puhelumella, niin en aina jaksa tällä näpytellä... Mut luen päivittäin varmasti ja oon hengessä mukana! ;)

Aurinkoista päivää kaikille! :)

Bambiina & taimi 4+4

edit. Soitin neuvolaan ja selvittää, pääsenkö ultraan, kun kesäaikana hankalaa; neuvolassa ei oo laitetta ja terkkarissa vaan päivystysultria ja kuka sit ultrais... Neuvolalääkärikin lomalla, joka olis satavarmana ottanu mut. Mut odottelen tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
juff lisätty listoille, tervetuloa joukkoon.

Meitähän alkaa täällä olla jo ihan mukava joukko.

Mä pelästyin viime yönä mun järkyttävää vatsa kipuun, mutta onneks se meni ohi ja aamulla vielä katoin, että ei vuotoa ja testinki tein ja se näytti vahvaa plussaa. Mut näköjään sitä on vielä niin herkkä kaikkeen pieneenki asiaan ja varsinkin kun kaikki tuntemukset on niin uusia, niin sitä pelästyy että kuuluuko tämä asiaan.
 
Heippa!

Tervetuloa uudet masuilijat!! :flower: Ja onnea tietysti plussista!! :)


Äää-äh!! Hullukshan tässä tulee.. Siis edelleenkin tuhruaa!! Oikeesti nyt on jo vissiin 5 tai 6 pvä putkeen!! :headwall: Siis miten kauan pitää oikeesti oottaa meneekö tää nyt kesken?! :confused::mad: Ja sitä paitsi kun tota esikoista imetän,niin sillä on varmasti jotain tekemistä nyt tän tuhruilun ja mahdollisen km:n kanssa yms. Enkä ees oo testannu eilen enkä tänään..
Mähän käytin esikoisen aikaan rv 5-n.8 lugesteronia,ihan vaan varuilta ja kun niitä kerran oli,niin en sit osaa sanoa oisko tuhrunnu samalla tavalla.. Tosin tuhruili testistä tohon rv 5 asti eli ainakin viikon.

Oireista etovaa oloa,repäisykipuja. Tissituntemuksia ei ole,niinkun muutamat täällä kanssa on kirjotellu..? Tytöstä oli kyllä,mutta lieneekö imetyksellä jotain osuutta siihen(kin)? Melko vähäoireinen olin kyllä tytöstäkin.


Varhaisultrasta JOS tää ei mee kesken,mutta tuhrut jatkuu vielä,niin aion mennä yksityiselle jos en saa puhuttua neuvolan kautta. Mutta neuvolaan en aio soitella vielä,ehkä parin vkon päästä. Toisaalta,haluisin ehkä eka käydä siellä ultrassa ja sit vasta soitella neuvolaan..



-Tipetsu-
 
Viimeksi muokattu:
niiinuli, onnea rouviintumisesta! :)

Elisabeth279, mulla on ok yläpaine mutta matala alapaine ja syke. Yläpaine siis ihan 110-120 normisti, kahvinjuonnin ja rasituksen jälkeen korkeampikin. Lepopaine voi olla toki pienempi. Mutta alapaine tahtoo olla välillä aivan liian matala, lepopaine voi olla helposti alle 50 ilman että vielä edes huippaa, viimeksi mitattuna oli ensin 51, kahden minuutin odotuksen jälkeen 47. Leposyke on välillä 50-55.

(.) Ah, kylpylä <3 Pian kiinalaiseen syömään kullan kanssa. Tai kultien, Nyyttikin saa osansa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli
Sain tänään soitettua neuvola ajan. Tytön neuvolantäti on onneksi jo loppu kuusta töissä ja käyn sitten hänellä.
Ei ole meidän alueen terkkari, mutta siirryimme tälle terkkarille vuosi sitten.
Meidän ihana terkkari lopetti ja joka kerta oli aina uusi jolla käytiin ja sitten toivoin että saadaan jatkaa tällä, joka oli mulle tuttu jo vuosien takaa.
26.7 on aika.

Paha olo senkun jatkuu. Pystyn sentään käymään tytön kanssa puistossa ja kävelyllä. Mutta kyllä ilmoitus tulee 3h välein.
 
Ensinnäkin onnittelut kaikille uusille ja tervetuloa joukkoon mukaan :)

Varhaisultrasta oon nyt alkanut miettiä sitä että pitäiskö kuitenkin käydä. Toisaalta ei ole kamalaa hinkua mennä koska eihän siellä näkyis kun sydämen syke ja pieni pallero :D Viimeks käytiin eikä alkio edes liikkunut vielä. Ja laskettua aikaa ei noin aikaisin saa laskettua välttämättä koska sillon tulee helposti vielä mittausvirheitä. Meillä heitti yli viikolla varhaisultrassa laskettu aika ja np-ultran.

Ketkä aikoo ostaa dopplerin? Ostin viime raskaudessa ja nyt aion alkaa ettiä sydänääniä 11 viikolta lähtien. Ei malta oottaa!!

Oireita tällä hetkellä jatkuva nälkä, kuvotus aamuisin, ruokahaluttomuus, päänsärky ja väsymys. Tissit turvonneet ja arat.

Eka neuvola olis 25.7. Tuntuu niin pitkältä ajalta. Ultrakin varattiin jo ja se on 19.8. Eiköhän aika mee nopeesti kun on jo yks lapsi joka pitää kiireisenä :)

Jenniii90& pikkunen 6+3
 
Ihanan aktiivista täälläkin.
Minulla ei edelleenkään ole tuntemuksia rinnoissa. Joka päivä tunnustelen. Vähän ehkä painavimmat nyt. :) Tai sitten se on toiveajattelua. :)

Ja niitä liitos/repeymäkipuja kyllä on. Ja heti kun tekee jotain alkaa huippaa ja heikottaa. Jotenkin liikkuminen. Muuten siis aina liikkunut tosi paljon. Joten vähän ikävä tämä. Mut eiköhän tääkin poistu jossakin vaiheessa.

Diipeli eihän se haittaa että nimi hieman väärin kerholla. Itse en ole ikinä kerhoissa ollut joten en osaa välttis käyttää joten en tarjoudu ylläpitoon. FB on tosiaan tosi kätevä. Minä tykkään siitä. :)

läkreol niin. eihän tuo matala verenpaine ole vaarallista. Mutta niin typerä ja ärsyttävä vaiva. Ja siis mulla vielä sekin että iskee heti huimaus/migreenikin kun ei vaikka kerkee syödä tarpeeksi usein. Tai juoda.

Tämmöstä tänään.
E ja Kiho3 (vko 5+3) :)
 
Pyyntö laitettu kerhoon! :)

Mä varasin perjantaiksi varhaisultran ihan vain tämän mun sairauden vuoksi nyt jo. Kun on riskit suht isot epämuodostumiselle :/
Neuvolakäynnit alkaa ensi viikon lopulla ja onkin useimmin, kun on riskiraskaus kyseessä.

Oireet jotain on tullut esille, kuten kaamea väsymys ja pahoinvointi aamulla. 12h yöunet olis sellaset sopivat jotta ei väsyttäis:D

Diabetespolilla 1. Tyyppi kyseessä, olen sairastunut 5 vuotiaana tähän sairauteen ja loppikäni kärsin. Käynti oli kerrankin tarpeellinen, oli hoitaja joka on perehtynyt kunnolla diabetesodottajien ruokavalioon ja sokeri tasapainoon. Ja liikunta on tärkeää!
Diabeteslääkärillä tulee käydä keskiraskauden aikana. Muutenkin jos tulee ongelmia. Hoitajalla käyn kerran kuussa näin aluksi! :) on kyllä hyödyllinen.

Eipä tässä mitään, lähden tästä miehen kanssa lenkille :)

Tsemppejä kaikille! :)

Anne ja 6+2
 
Testi näytti raskaana 3+ tänään eli mukaan tulisin minäkin :) Viimeeks on menkat ollu joskus kesäkuun alussa eli maaliskuulle osuu LA, oon vaan niin hatarapäinen et tarkasta menkkojen alku päivästä tai kierron pituudesta ei oo tietoa joten laskettua aikaakaan en käy arpomaan ennen ekaa ultraa ;) Ei erityisemmin yritetty mut ei myöskään ehkästy eli ei ihan yllärinä tää plussa tullu. Esikoinen täyttää tän kuun lopussa vuoden eli 1v 8kk tulee ikäeroa <3

hiiha / 27v / 2.lapsi / tays
 
  • Tykkää
Reactions: knyte ja niiinuli
Minäkin voisin haluta siihen fb-ryhmään, kun se on kerran salainen, ei vielä tässä vaiheessa huvita fb:ssa asiaa kuulutella. ;)

Tänä aamuna piti pissiä vielä tikkuun ja plussaahan tuo kovasti Clearblue näytti. Tiedän kuitenkin, että en osaa relata, ennenkuin sen varhaisultran jälkeen...

Äitee 4+3
 

Yhteistyössä