Maaliskuun murut<3**Lokakuussa**

Tulipas käytyä taas neuvolassa. Mahan esiinpullahtamisen myötä painoa oli tullut kuukaudessa yli 2 kg... En jaksa huolehtia, koska tiedän, että syömällä oon saanut kilot ja ne tulee tarpeeseen imetyksen takia. Viime raskaudessa sain painoa yli 20 kg, ja nyt plussatessa olin 25 kg hoikempi.

Hb oli laskenut 147 -> 126.
Joudun vt-infektiohistoriani takia käymään n. kerran kuussa labrassa antamassa näytteen, ja niin oli löytynyt taas bakteerikasvustoa. Huomenna soitto lekurille, että onko nyt estolääkityksen paikka. Olen kerran joutunut syömään jo tän raskauden aikana kuurin rajun virtsiksen takia. Outoa, kun esikoisen aikana ei ollut mitään. Paha vaan, kun pelkään että estolääkitys aiheuttaa pahoinvointia :(

Meille hommattiin esikoiselle Baby Björn Balance puisella lelulla huutiksestä 80 eurolla. Siihen hintaan niitä suunnilleen myydään. On kyllä ehdottoman hyvä kapine, vauva viihtyy luonnollisessa asennossa, sitteriä voi heilutella jalalla samalla kun puuhaa muuta. Sitterissä on jälleenmyyntiarvokin kohdillaan, varmasti saan vielä hyvän hinnan kun myyn kahden lapsen jälkeen pois. Sitteri on myös pitkäikäinen, haarakappaleen poistamalla lapsi voi istua siinä pitkään. Siis suosittelen!

Me ollaan pohdittu nukkumisjärjestelyitä kovasti. Esikoinen 11 kk nukkuu osittain perhepedissä. Voi tulla ruuhkaa maaliskuussa... Meillä on ollut sivuvaunu käytössä, mutta ei poika ole siellä pysynyt enää kuukausiin. Meillä onkin ollut pakollinen lisä matkasänky, johon nukutetaan esikoinen turvallisesti. Kun itse mennään nukkumaan ja poika heräilee yöllä, otetaan viereen loppuyöksi. Saapas nähdä, voi olla että nukutaan ahtaasti ensi vuonna. En oikein vielä näe järkeväksi siirtää toiseen huoneeseen nukkumaan, kun on niin pieni vielä. Pitää katsoa, onhan tässä aikaa. Mutta omaa huonetta ei vauva-ikäisellä vielä ole eikä tule. Sitten kun voi nukkua lastensängyssä, voi olla siirron paikka vasta silloin.

Olen tilannut Bravadot myös tuolta Pikkusukan suosittelemasta kaupasta, ja voin suositella itsekin. Bravadot venyy hyvin ja on mukavat päällä, käytän niitä vieläkin vaikka en enää imetä. Ja onhan ne puolet halvempia postimaksujenkin kanssa kuin täällä. Mietin kuitenkin vielä itse, että hommaisinko ämpärikokoiset liivit vielä parina kappaleena lisäksi. Mulla on normikoko 80F, ja voin kertoa, että tissit jopa kaksinkertaistuivat maidon noustessa. Ei ollut hauskaa, kätilötkin olivat ihan järkyttyneitä sairaalassa. Ihme kyllä vältin tulehdukset ja repeämät. Mitkään liivit eivät sopineet silloin, ja pahin aika kesti yli viikon. Sitten alkoikin se maidon suihkuaminen joka suuntaan....

Oon muuten samaa mieltä tuosta "raskaus ei ole sairaus" -idiotismista monen muun kanssa. Joo, eihän se oo, mutta se altistaa monelle vaivalle, jotka pahimmillaan invalidisoi. Silloin tuon fraasin höpöttäjiä tekis mieli tempaista turpaan. Esim. siskoni joutui sairaalaan rv 21, kun lapsivedet meni ennen aikojaan (lapsi syntyi haudonnan jälkeen keskosena rv31). Raskaushan ei ole sairaus ja töissä pitää vaan paahtaa vaikka olo on heikko :( Eli Matti Katikainen, ota rennosti ja luota tuntemuksiisi, jos tuntuu että pitää hidastaa!

Nynaeve ja Nuppi 16+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Matti Katikainen
Pikainen päivitys: lindexillä onkin isompi valikoima imetysliivejä, mitä luulin, nyt on sitten valmiina 75F liivit kevättä varten.

Marizella, kiitos sanoistasi, viestisi antoi toivoa. <3

Ja sitten nukkumaan, nim. väsynyt äiti. :)
 
Heh, joo siis ehkä parempi että marraskuun tekee joku muu kiireiden vuoksi, mutta oon kyllä tykänny tästä päivittäjän roolista.. ;)

Ei mulla muuta kuin että 2 päivää rakenneultraan, huomenna rv20 POKS :heart:
 
Maanantaina kävin neuvolassa ja kaikki oli muuten hyvin, mutta mulle selvisi taannoisen vti:n johtuneen streptokokista, mikä on sellainen pöpö, että sitä ei elimistöstä kai saa kokonaan häädettyä koskaan. Ongelmia se ei aiheuta kuin erityistapauksissa, eli esim. raskauden ja synnytyksen aikana. Synnytyksessä sitten mulle laitetaan antibioottitippa, millä pyritään ehkäisemään streptokokin siirtyminen vauvaan. Vähän kyllä säikäytti, kun kävi lukemassa netistä mitä kaikkea tuo bakteeri voi vauvalle aiheuttaa (pahimmillaan kuoleman), mutta täytyy vaan toivoa, että sen tarttuminen saadaan ehkäistyä kun se nyt tiedetään jo ennen synnytystä.

Mulla on myös maha pullahtanut esiin ja paino alkanut nousta. :)
 
Kiitos taas tsempeistä :)
Sain kaksi viikko työterveydestä sairaslomaa, sen jälkeen taas tarkistamaan tilanne. No, sekin parempi kuin vain pari päivää tai viikko...
Tilanne on kuitenkin ennallaan. Työterveyslääkärikin sanoi, että tämä tästä tuskin paranee, päin vastoin. No, niin näyttää olevan. :(

Vauvan liikeet tuntuu jo mahan läpi! <3

Onko teillä jo vaunuja? Mä olen koittanut metsästää Teutonian käytettyjä Spirit S3:a. Yksiä tarjosin, mutta MYYJÄ tuntui olevan vastahankaan, hahaa! :D


Matti Katikainen, rv 20+4 (ihan just! :D)
 
Huomenta!

Täällä ollaan taas saikulla ennenaikaisten supistusten vuoksi. Ensi viikon keskiviikkona uudestaan töihin, varovaisesti tehden kroppa kestää kolmen päivän työviikkoja. Soitin lääkärin jälkeen pomolle ja sanoin että mulle pitäisi löytää kevyempi työpiste, tokaisi vain että eikö niitä töitä jo kevennetty... työvuorolistoihin samainen äijä on merkinnyt mulle melkeinpä tavallista enemmän nostotöitä, mutta olen junaillut vaihtoja ja pitänyt itse huolen itsestäni. Arvasin ettei tämä tule olemaan liian helppoa.

Vauva voi onneksi hyvin ja potkuttelee joka päivä :heart: Mieskin on tuntenut ensimmäiset pienet potkaisut masun päälle :) Eilen tunsin itse monta kun makoilin sohvalla telkkua vahdaten käsi vatsan päällä, on ne vaan aika veikeitä! Se kauan odotettu rakenneultrakin alkaa olla jo aika lähellä, huomenna tähän aikaan istutaan jo äitiyspolin odotushuoneessa ja tiedän olevani ihan hermona, siis hyvällä tavalla :) En malttaisi odottaa että saan taas pitkästä aikaa nähdä vauvani, varsinkin jos tässä ultrassa kätilökin kertoilisi asioita ja saataisiin katsella vauvaa hetken. Sukupuoli olisi aivan ihana saada tietää!

Matti Katikainen, vaunut löytyy, rakastuin Firkonin Balance-yhdistelmiin ja mun oli ihan pakko saada sellaiset koska oli tosi hyvän ja kätevän tuntuiset juuri meidän tarpeisiin. Etsin niitä ensin käytettynä mutta kun en oikein löytänyt, ostin ne uutena liikkeestä. Onneksi nuo ei maksa uutenakaan edes sitä mitä merkkivaunut käytettynä joten ei kirpaise :)

Mayinka & Nyytti 21+3
 
Täälläkin monotellaan jo kunnolla, joka päivä saa tuntee myllerrykset käteen, aina yhtä epätodellista :) Meillä on Emmaljungan city crossit ja täytyy todeta/kaveritkin todenneet että uskomattoman keposet työntää. Meillä on se polar performance-malli missä on sellaset erikoisrenkaat ja runko että on superkevyet. Menee hangessakin helposti. Nyt pitäis seuraks tuplat hommata, haluisin semmoset kerros-malliset että mahtuu kaupan käytävillä ja bussissa kulkemaan hyvin. .
 
Huomenna rakenneultra!! :) jeii.
Tulen huomenna kertomaan sitten kuulumiset, mitä siellä kerrotaan.

Muistutan vielä, että fb-ryhmään pääsee minun kauttani! ryhmä suljetaan 31.10., joten laittakaa sitä ennen yv:tä jos mielitte mukaan! :)

N ja mini 20+2 !!
 
Heippa, täällä olisi yksi Jyväskyläläinen maaliskuisen vauvan odottaja, jos vielä mahtuu mukaan ryhmään :) LA on 27.3. ja lapsi on meille toinen, entuudestaan meillä on 2,5-vuotias hulivili poika. Miehelläni on lisäksi 7-vuotias tyttö, joka ei asu luonamme. Np-ultra oli syyskuun puolessa välissä ja siellä kaikki oli hyvin, rakenneultra olisi sitten vajaan kuukauden päästä 12.11.! En millään malttas odottaa tonne asti et pääsee taas näkee masuasukin :) Ensi viikolla tosin ois neuvola, että pääsee sentään sydänäänet kuuntelemaan..

En ole koskaan aiemmin kirjoitellut näille palstoille, olen vaan seuraillut sivusta muiden kirjoittelua. Nyt ajattelin kuitenkin, että olisi kiva jakaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Ja kysellä kaikkea mieltä painavaa mitä ei viiti muilta kysellä :D

Itseasiassa mulla ois ensimmäinen mieltä painava asia jo nyt kysyttävänä.. Onko täällä muilla istukka etuseinämässä? Mulla oli viimeksi takana ja liikkeet tuntu selvästi rv 18. Nyt tunsin ekat liikkeet joskus rv 15 mutta sen jälkeen en ole niitä tuntenut. Luin jostain, että tässä vaiheessa raskautta (nyt siis rv 17+0) istukka on kohdun kokoon nähden isoimmillaan ja saattaa peittää koko kohdun vatsan puolelta ja että siksi ei liikkeitä hetkeen tuntuisi.. Mietityttää vaan että onko kaikki hyvin ja että pitäisikö käydä neuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä..

Onkohan täällä muuten muita vuorotyötä tekeviä? Miten ootte jaksanu? Ite teen 3-vuorotyötä liikennemyymälässä kokkina ja yövuorot kävi jo nyt liian raskaaksi ja edelliset yövuorot olinkin saikulla ja nyt on parin viikon päästä aika työterveyteen ni kirjoittavat vapautuksen noista öistä. Muutenkin seisomatyö tuntuu jo nyt rupeevan ottamaan koville.. Selkä ja alavatsa kipeytyy kun seisoo tuntikaupalla ja monesti alkaa loppuvuorosta tuntumaan sellasta paineen tapasta kohdussa tai kohdun suulla?? Iltaisin myös töitten jälkeen kun makoilee sohvalla ni alkaa vihlomaan alaselkää oikeelta puolelta. Toivon vaan ettei kauheesti tarttes saikkua ottaa kun äitiyspäivärahat meinasin ottaa viim. 6kk tulojen mukaan.

Huomasin myös että täällä oli jotain puhetta facebook-ryhmästä? Olisin innokas liittymään mukaan jos vielä pääsee.. Facessa tulee paljon pyörittyä ni ois helppo siinä samalla höpistä :)
 
Rusinakeksi meilläkään ei juuri tukiverkostoa ole, sukulaisia kyllä asuu samassa kaupungissa muttei ketään jolle sais lapsia hoitoon tai olis muuten apuna. Mutta ihan hyvin ollaan jaksettu kahden pienen kanssa, meillä 1v ja 2v8kk ikäiset lapset. Ja toivottavasti kolmannenkin pienen kanssa jaksetaan. Mies on päivät poissa mutta muuten osallistuu paljon. Jännittää vähän että miten arki lähtee sujumaan, nyt kun ei voi vauvan kanssa nukkua sitten jos jää yöltä univelkaa kun esikoinen ei ehkä enää siinä vaiheessa nuku päiväunia. Mutta eiköhän se siitä, viikonloppuisin täytyy yrittää varmaan nukkua enemmän.

Maha on mulla pullahtanut jo monta viikkoa sitten muttei kiloja ole onneksi tullut, vielä ollaan miinuksella mutta paino ei ole enää laskenut, oksentelu on onneksi vähentynyt pariin kertaan päivässä, mitä mulla ei ole kummassakaan raskaudessa tapahtunut et ois vähentynyt tässä vaiheessa, jee :D Välillä on pahoinvointiakin vähemmän ja silloin tulee jopa nälkä, tähän asti oon joutunut syömään vähän väkisin.

Huomenna neuvola, mieskin tulossa ekaa kertaa mukaan, ja lapset, saa nähdä mitä siitä tulee :D

saraheinä 18+4
 
Mulla istukka etuseinässä ja nyt siis rv 17+1 ja liikkeitä tuntuu tosi harvakseltaan. Nykyään ehkä jo kerran päivässä joku tökkäys, mutta ei mitään oikein selvää niinkun esim. kuopuksesta tuntu tässä vaiheessa jo kädellekin. Mulle neuvolassa sanottiin että jos istukka edessä niin voi mennä yli puolen välinkin ennenkun liikkeet tuntuu ja ettei ne välttämättä tunnu koko raskausaikana niin selvästi kun sillon jos istukka muualla. Niin ja noi liikkeet mitä tunnen niin tuntuu ihan mahan sivuilla tai sitten aivan alhaalla eli ei ollenkaan tossa keskellä mahaa.
 
Cembalo nyt äkkiä pois lukemasta niitä strepto-juttuja. Riskit on olemassa, mutta tosi harvoin vauvalle tulee mitään. Me kätilöt toki ohjataan vanhempia seuraamaan vauvan vointia vielä normaalia tarkemmin, mutta vain pienelle osalle tulee jotain. Ja nekin selviää yleensä muutaman päivän antibiootilla :)

Meillä huomenna neuvola ja 18+0 poksahtaa. Kiva päästä kuuntelemaan taas pitkästä aikaa sydänääniä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
hihei kaikki, mäkin tuun tänne pikkuisen vaihteeksi teitä tervehtimään. koneella kun en oo juuri koskaan ja kännykällä fb on helpompi.... uusia tuttavuuksiakin on ilmaantunut, tervetuloa vaan kaikki ! :wave:

ensin omanapailen: liitoskipuihin oon saanu tutustua tällä viikolla ja voi kamala miten kauheilta ne tuntuu ! supistuksia myös rasituksessa tulee aina ja oonkin ottanut aika iisisti nyt (käytännössä aika sohvaperuna...). sänkypuuhatkin on jäänyt vähälle kun nekin saa aikaan kipeitä suppareita, miesrukka :( liikkeet alkaa tuntua jo selvinä tökkäyksinä, ei kylläkään vielä ulospäin tunnu. istukka mulla on edessä. rv 20+5 vaihtu tossa keskiyöllä, maanantaina ois vihdoin ja viimein rakenneultra !!! oon laskenu päiviä niinku lapsi jouluun... ja siitä viikon päästä olis nvla tiedossa, jossa sitten kelaa varten paperit (!). tuntuu että aika menee hillittömän nopeasti mutta rv:t lisääntyy hirveen hitaasti :p

sitten koko kuun keskustelun aiheet....
väreistä: mä taas kovasti pidän neutraaleista väreistä omassakin pukeutumisessa ja aattelin neutraalivärejä suosia myös vauvalla. toki lisäilen jotain väripilkkuja vaatevarastoon ettei pelkissä ruskeissa kuljeta... perinteisiä sukupuolivärejä en aatellu sen enempää noudattaa, mutta tosi pienellä vauvalla ne on melkeen ainoita joista erottaa onko kyseessä tyttö vai poika. eli jotain pientä "sukupuoli-indikaattoria" ainakin alkuun lisäilen vaatetukseen.

kummeista ja kasteesta: ei olla vielä varmoja kastetaanko. en kuulu kirkkoon, mies kuuluu lähinnä siksi ettei oo saanu aikaseks erota (ja mun tietääkseni haaveilee kirkkohäistä.....). kastamista vastaan ei oo varsinaisesti mitään, muttei oikein puolestakaan. yritän lähinnä lapsen kannalta miettiä, en halua lapselle mitään elämänkatsomusta tuputtaa vaan haluan että lapsi voi itse sitten valita minkä ikinä kokee omakseen. toisaalta ei kotona pääse kauheasti kristinuskoon tutustumaan... kummeja ollaan mietitty, pariskunnista mekin pyydetään vaan se meille ns. läheisempi vaikka ollaankin molempien ystäviä...

vauvan nukkumisesta: asutaan kaksiossa eikä tarkotuksena oo nyt muuttaa, joten vauva nukkuu meidän makuuhuoneessa pinniksessä. tosin meillä oon suunnitellu pinniksen siirtämistä olohuoneeseen sen sijaan että ite muutettais sinne, kun meillä ei siellä muita liiku...

vaunuista: meillä on vm. 2009 emmaljungan nitro (city?) yhdistelmävaunut, jotka on saatu käytettynä. niillä on aika vaikea päästä lumisessa sohjossa eteenpäin, kun on pienet etupyörät. tasaisella alustalla ne sen sijaan kulkee kuin unelma ja on tosi kevyet työntää ja kääntää.

PiiPiia, faceryhmään pääset kun laitat yksityisviestiä niinulille. viestissä kerrot oikean nimen ja kuvailet profiilikuvaa. niinuli etsii sut ja lisää ensin kaveriksi ja sitten ryhmään. ryhmä suljetaan 31.10 eli siihen mennessä pitäisi liittyä. tervetuloa sinne :)

tulipa pitkä juttu, koitan tulla vähän useemmin tästedes visiitille. :D voikaahan paksusti mammaset.
 
Täällä poksuu tänään rv 19 :heart: POKS POKS!

Ensi viikolla olisi toinen neuvola ja parin viikon päästä kauan kaivattu r-ultra (miten tämä aika menee niin hitaasti, kun jotain oikein odottaa :kieh:).

Oma olotila on ok, tuhruttelukin loppui tossa muutama päivä sitten. Vatsa on iso ja mieltä jo ahdistaakin miten iso se sitten loppuaikana taas on. Esikoista odottaessa loppuajasta olin aina mahani kanssa ihan mustelmilla, kun osuin aina milloin minnekin :stick:. Liikkeitäkin tuntuu ihan kiitettävästi, jännä nähdä missä kohdassa istukka sijaitsee. Oma veikkaus olis, että tuossa edessä, koska liikkeet tuntuu ihan erilailla kuin esikoisesta.

vauvan nukkumisesta: Meillähän tuo esikoinen (kohta 3v.) nukkuu edelleen meidän välissä :p, meidän huoneessa on ihan hänen oma sänkynsäkin, mutta jostain syystä ei siellä viihdy. On alusta asti nukkunut meidän vieressä ja yleensä vielä niin, että on joko isänsä tai minun selässä kiinni :heart:. Kysyinkin yksi ilta, että mites meidän nukkumäjärjestelyt sitten, kun vauva tulee niin tyttö totesi tomerasti, että vauva nukkuu kärryissä tai isin sylissä, ei siis ole paikkaansa luovuttamassa :D! Ja tilan puutteestahan ei ole kyse, kun asutaan omakotitalossa ja makkareitakin olisi se neljä kappaletta eli ihan vaikka kaikille omansa :LOL:.

Ulkovaatteista: Onko teistä kuinka moni jo ostanut toppatakkia itselle talveksi? Itse pärjään syystakeilla varmaan vielä jonkin aikaa, mutta tarkoitus olisi ostaa joku siistimpi toppatakki, koska töissä joutuu kuitenkin käymään helmikuun alkuun asti eikä ihan viitsi isännän röntsätakeissa ruveta kulkemaan. Eli, jos joku on jo jotain löytänyt niin olisin vinkeistä kiitollinen. Hirveän hintavaa en kuitenkaan ajatellut ruveta hankkimaan.

Vaunut: Meiltä löytyy emmaljungan city crossit vm 2010 tummanharmaalla kankaalla, joten niillä mennään kakkosenkin kanssa. Ovat hyvät täällä hiekkateillä ja lumessa työnnellä.

Noh, kai se on taas jatkettava jotain hommia :wave:!


Irene ja pimu
 
Irene80 mä ostin huutiksesta Noppies-merkkisen toppatakin, ja olen tykännyt. Yleensä olen huono ostamaan käytettyä, mutta tällä kertaa taivuin. Halvimmat on toki H&M:ssä, mutta musta ne oli tänä talvena rumia... Ellokselta saa Mamaliciouksen toppatakkeja alle 70€, mikä on aika hyvin koska muut hyvännäköiset takit maksaa pitkälti yli satasen.

Mulla oli kakkosessa istukka edessä, ja kyllä ne liikkeet alkoi tuntua vasta puolen välin jälkeen, silloinkin hennosti. Harmittihan se, kun esikoisesta olin tuntenut jo rv 15+. Nyt uskon istukan olevan takana, koska tunsin jo np-ultran aikoihin ekoja hentoja tökkäisyjä. Mulla on ilmeisesti todella eteenpäin kallistunut kohtu, en sitten tiedä vaikuttaisko sekin tähän.

Nyt niitä raportteja tän aamun rakenneultrista kehiin! :popcorn:

Cassy rv 19+5 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Irene80
Kiitos Cassyput vinkeistä! Totta, että H&M:n valikoima oli ihan hirveä, Mamaliciouksella näytti olevan pari ok mallia, mutta, mutta.... menetin sydämmeni tuolle Noppiesin tämän vuoden mallille :stick:! Hinta oli tosin aika suolainen 139 euroa, mutta saisikohan siitä edes puolta takaisin, kun myy eteenpäin.

Mulla on kanssa eteenpäin kallistunut kohtu ja esikoisesta istukka oli takana, joten liikkeet rupesi tuntumaan tosi varhaisessa vaiheessa. Nyt tuntuu lähinnä tuolla sivuilla ja alhaalla.

Irene
 
Copypaste facebookista :)

Rakenneultra takana ja pikkuinen voi oikein hyvin :heart: Kaikki oli niin kuin pitääkin ja mitat vastasivat todella hyvin laskettua aikaa, vastasi viikkoja 21+6 kun nyt on 21+4. Painoa oli jo huikeat 461 grammaa! :) Aamukahvista huolimatta ei ollut aktiivisimmillaan eli huitoi kyllä jaloilla ja käsillä mutta teki parhaansa estääkseen hyvän näkymän sydämeen, sitä zoomailtiin lähemmäs 10 minuuttia. Kasvonsa tykkäsi myös pitää visusti käsien takana piilossa eli nyt kun viimeinkin saatiin nähdä vilaus vauvasta 4D:nä, nähtiin tosi upeaa kuvaa käsistä :D Sukupuoli meinasi aluksi jäädä kainouden vuoksi pimentoon, piti niin sievästi polvet yhdessä ja jalat supussa mutta lopulta innostui vähän potkimaan ja kyllä siellä välissä jotain näkyi :) Meille on siis helmikuussa tulossa pieni poika :heart: Enneuni piti kutinsa! Kuvassa sivuprofiili, olkapää, korva ja tadaa, käsi kasvojen edessä! :)



Mayinka & pikkuprinssi 21+4

Muoks. Tosiaan, meille saa päivittää POIKALUPAUKSEN :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Mää ostin sen h&m:n takin ja vaikkei nyt mikään maailman kaunein oo niin mun mielestä se on hyvä. Lasten kans ulkoillaan kuitenkin monta tuntia päivässä joten pakko olla joku kunnon takki ja en todella maksa edes yli 50€ siitä että käytän sitä yhden talven ja kävin kokeilemassa mamaliciouksen paria äitiystakkia niin eipä ne päällä juuri kauniimmilta näyttäny ja hintaa oli se 70€, ettei tarvinnu kauaa miettiä kumman ostais. Sain vielä h&m takista -20% niin viitti sen verran siihen rahaa laittaa (mää oon pihi :D).

Tuolla facen puolella noita hyviä ultrakuulumisia on ollu enemmänkin tässä lähipäivinä.

Vaunuja meillä ei enää oo tallessa, kuopus päätti jo 1,5 vuotiaana ettei istu niissä joten sellasetkin pitää hankkia, en vaan viitti ostaa vielä, katotaan sitten ens vuoden puolella.
 
Heips ja tervetuloa kaikille uusille!

Rakenneultrassa käyty ja pieni voi vallan hyvin <3 Hirveesti suuttui kun ultrattiin, ihan kunnon monotukset tuli :) Istukka oli edessä, joten selittää miksi liikkeet alkoi tuntua myöhempään kuin esikoisesta. Hyvin piti koko ja laskettu aika kutinsa, ei heittänyt päivääkään :D Painoa pienelle oli päässyt kertymään jo 370g.
Saatiin myös tyttölupaus, eli miulle voi tuon poikaolon perään päivitellä Tyttölupauksen :)

Nyt voi nautiskella rauhassa, kun mieli on levollinen, seuraavaksi odotella neuvolaa, joka ois 28.10. :p silloin saakin jo Kelan paperit kouraan :) aika menee niin hurjan nopeesti! :D

Nonna88 ja Nyytti 20+4 <3
 
Heipsan pitkästä aikaa!! Täällä vointi on hyvä, mahassakin tuntuu jo myllerrystä =)

Väreistä: Mä en tykkää liian värikkäästä, varsinkaan mistään Retro printeistä. Onneksi täällä niitä ei ole, taitaa olla vain pohjoismaalaisten villitys. Tykkään neutraaleista väreistä, mutta haluan pukea sukupuolen mukaan.

Meillä vauvalla on Oma huone, mutta alkuun saan kaverilta lainaan sen pikkusängyn minkä saa omaan sängyyn kiinni.

Matti katinkainen: Meillä on samat vaunut hakusessa. Työnpuolesta olen ne "koeajanut" ja tykkään todella paljon. Me käydään ostaan ne saksasta =)

Ellia 17+3
 
Nyt on käyty neuvolassa. Nyt 16+5. Kaikki oli kunnossa. Kaksi kiloo puuttuu vielä lähtöpainosta, mut jo nousussa. Pahon vointi on helpottanut. Vauvan sydänsykeen kuulin ekakerran 145. Ultrasi neuvolatäti ja siellä kaveri liikkui kovasti. Torstaina oli viimeinen perhevalmennus. Oli aiheena parisuhde ja seksualiisuus. Mielenkiintoinen ilta.
Liikeet tunnen selvästi. Ei vielä tunnu mahanpäälle. Flunssaa sairastan.
 

Yhteistyössä