Maaliskuun murut<3**Lokakuussa**

Neuvolassa käyty rv 19+5 (23.10.):
Pissa: puhdas
Paineet: 134/78
Paino: 0 (87kg)
Kohdun korkeus: 19 cm :D eli yläkäyrän yli menee jo tässä vaiheessa, huh huh.
Sykkeet: 140

Nyt tuli sitten taas lähete vasta-aine verikokeisiin ja sokerirasitukseen :x.

Olo on ollut aikasta hyvä. Pesänrakennusviettiä odottelen saapuvaksi :popcorn:, sillä koti näyttää ihan järkyttävältä, kun ei muka jaksa töiden jälkeen tehdä kuin pakolliset siivoukset. Parin viikon päästä pitäisi olla kuitenkin siivottuna ja leivottuna, kun on esikoisen 3 vee syntymäpäivät.

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista niille, jotka niitä on jo kerennyt saamaan :heart:!

Irene ja pimu
 
Hankinnoista Meillähän joutuu uudet vaatteet poitsulle hommaamaan, ku ei tyttöjen vaatteita oikein voi kierrättää :D Saas nähdä milloin joudan niitäkin tekemään, oon aikamoiset paineet ittelleni asettanut nyt kiireiden suhteen ja stressaa jo valmiiks.. Onneks pieni nyytti ei tarvii kamalasti vielä mitään erikoisempaa ja ihan pienet vauvanvaatteet on meillä suht sukupuolineutraaleja ja äippäpakkauksen kamat tallessa niin hirveetä paniikkia ei niistä pitäis tulla :) Esikoisen kanssa joutu kaiken hommammaan mutta nyt riittää ku toisen pinniksen vaan saapi ja sitterin uuden :)

Painosta En ees tiiä, veikkaisin että nyt jotain 5kilon lisäystä? Ens viikolla ois neuvola mutta joudun sen perumaan, en tiiä millon saan seuraavan ajan.. :/

Kovasti koitan aina pysyä jutuissa mukana, en tahdo minäkään ja pino hiljenee! Viimeistään kyllä kunhan porukka alkaa äippälomalle jäämään niin taatusti alkaa juttu luistamaan ;)
 
Nynaeve mulla kesti sektion lähettyvällä iholla tuntoaistin palautuminen aika kauan, ainakin puolitoista vuotta. Vieläkin osa ihosta tuntee huomattavasti huonommin kosketuksen. Mulla tuntuu vauvan liikkeet tosi huonosti, viikkoja 18+1. Johtuiskohan mullakin osittain siitä, kun aika melske kävi kyllä viime ultrassa. Neuvolassa kysyttiin viimeks, että tuntuuko liikkeet ja vaikka vastasin että aika heikosti niin laitto sikti neuvolakorttiin plussa merkinnan liikeisiin. Muistelen, että ultrassa oltais sanottu, että istukka edessa ja eikö sekin tarkoita et huonosti tuntuu. Jotenkin koko vauva tuntuu vielä oudolta ajatukselta kun ei mitään tunne vaikka maha onkin jo järkyttävän iso. Viimeks aloin aika aikasin tunteen vauvojen liikkeet ja sain siitä heti sellasen "yhteyden" heihin.

Mun ruokahalu on pienentynyt nyt huomattavasti ja pienemmistäkin aterioista täyttyy hyvin. Ennen (myös ennen raskautta) mulla oli vähän väliä nälkä. Nyt sitten pitääkin huolehtia, että kuitenkin söis hyvänlaatuista ruokaa tarpeeksi päivän aikana. Herkuista en ole vielä päässyt täysin eroon, mut suunnittelin et jos pitäis jouluun asti karkkilakkoa... Vielä kun sais siihen alkusysäyksen.

Mä oon ollut jo huomattavasti energisempi viikko viikolta. Alun kooma oli niin rajua, että pienempikin into tuntuu heti isolta erolta. Tänään olis tehnyt mieli ruveta pyyhkiin likasia kaapinovia, mutta piti pakkolevätä välillä kun koko päivän oon taas mennyt, ettei maha alkais taas kipuileen. Mutta se keskiraskauden tarmo taitaa olla tulollaan, Ihanaa =)

-Mira-
 
Mun tietoihin päivitettiin nyt etusivulle vain tuo poikalupaus, mutta vielä pitäisi päivittää myös laskettuaika ja ikä! :) En saa laitettua luurilla punaiselle, mutta...

Uusi LA on 19.3. ja ikä nykyään 25v :)

Ann-ie ja pikkuveli 19+1
 
Poikia vaan lisää listoille :D Onnea mimmi ja muut hyvistä ultrakuulumisista! Meillä jännätään vielä 11 päivää. Ja hienoa kuulla, että muillakin alkaa vointi parantua!

Minä tempasin ja ostin eilen pinnasängyn. Viikon sisällä lupasi myyjä sen toimittaa ja katsotaan nyt, raaskinko laittaa varastoon vai joko tungen sen makkariin. Onhan tuo ehkä vähän aikaista vielä... ^^ 45 euroa sänky, patja, reunapehmuste ja myyjän bensakulut (tuo naapurikunnasta), joten pakko oli tarttua tarjoukseen kun sänky vastaa juuri meidän tarpeita.

Viime yönä heräsin järkyttävää maha-/nivuskipuun ja melkein vähän säikähdin. Meni sitten onneksi muutamassa minuutissa ohi, eikä sen jälkeen ole tuntunut mitään. Repäisykipuja on toki aikaisemminkin tuntunut, mutta ne on aika liittyneet kurotteluun tai raskaiden taakkojen nosteluun. En sitten tiedä, olinko nukkunut jotenkin huonossa asennossa vai mistä johtui :/

Nyt on alkaneet vauvan liikkeet tuntua myös päällepäin ja mies päässyt pari kertaa niitä tunnustelemaan :)

Saaju ja Mukelo 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: mars bébé
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :) Niin paljon poikia, et jospa meille tulis nyt se tyttö... ;) Sit olis kaikilla meidän lapsilla sisko ja veli. :) Tyttö halus eka olla ainoa tyttö, mut nyt odottaa kovasti, et tulis sisko. Toivottavasti HUOMENNA nähdään!!! :heart:

Ja mahtavia noi mars beben ultrakuvat! Asento :heart:

Saaju: Mulla oli eilen samanlainen kipukohtaus, tuli aamulla tallissa, ku vein hevosia ulos. Makasin ainaki kymmenen minuuttia tallin lattialla ja sit soitin itkien miehelle, et en pysty kantaa vesiä enkä pääse ylös. Ku lopulta pääsin ja raahauduin kaksinkerroin sisälle, niin mies huusi jo ikkunasta, et nyt soitat heti sairaalaan. Soitin ja käskettiin päivystykseen. Odottelin sit vielä, et mies meni laittaa vedet ja tunnissa se kipu meni ohi. Soitin taas, et onks pakko mennä, ku perjantaina rakenneultra, niin kätilö sano, et sit soitto heti, jos uusiutuu tai alkaa vuotaa jotain. Epäili kyllä, et kiinnikkeitä? Mut näkeekö siinä ultrassa kohdunsuun tilannetta? Sen verran supistelee ja eilenkin alkoi supistuksesta, joten kiinnostais tietää.

En oo muuten neljään päivään imettäny. :) Jospa se viimein loppu; kuopus tänään 1,5v, et riittäis jo sillekin. :p Mulla tuli nänniin FINNI, sattu monta viikkoa imetys ja näytin neuvolantädille viime viikolla, niin sanoi, että voi puhkaista desinfioidulla neulalla ja tulihan sieltä kovasti tavaraa, yäk. Sen jälkeen en oo sit tissiä pojalle antanu ja tuntuu tyytyneen pulloon.

Tänne ei kai muuta, pahoinvointi loppunut, mut väsymys on ja tuskastuttaa iso maha... Häiritsee nimittäin tallihommia ym. Ja kun joku kyseli tukiverkoista tms. niin meillä ei juuri ole. Hätätapauksissa saadaan lapset hoitoon miehen vanhemmille, mut muuten en saa lastenhoitoapua. Onneks tyttö auttaa, mut vaan silloin, ku on mentävä talliin... Eli lepoa en juuri saa. Mies on tosi vähän kotona eli paljon töissä ja mä joudun kuitenkin hoitaa lapset; vahtii, jos meen talliin. Ja siis yhdeksän hevosta tässä vielä... Ei ihme, et joskus väsyttää ja toisinaan pinna katkeaa... : /

Mut joo, huomista odotellessa lähden iltatalliin. :)

Bambiina & pieni 19+6 (huomenna puolivälikin jo, iik!)
 
  • Tykkää
Reactions: mars bébé
Oikein hyvää perjantaita kaikille :wave:!

Täällä tänään rv 20 POKS POKS :heart:. Minä täällä vielä arvon haluanko tietää sukupuolta, jos isäntä pääsee ultraan mukaan niin sitten tiedän, että ei kysytä. Hänen mielestään, kun se selviää sitten aikanaan ja eihän sieltä voi tulla ulos kuin kahta lajia :D. Vaatteita kyllä löytyy pojallekin, koska alkuaikoina tytöllä oli aika neutraaleja värejä. Pinkit ja muut tyttövärit ilmaantui vaatteisiin sitten vähän myöhemmin.

Irene ja pimu
 
Heippa kaikille! Jos minäkin vähän aktivoituisin kirjottelemaan.. Kiva kun monella mukavia ultrakuulumisia. Itellä myös mukava rakenneultra, pikkuinen vastas viikkoja ja kaikki näytti olevan kondiksessa. Ja sukupuolikin näkyi harvinaisen selkeesti.

Esikoisesta alkoi supistelut myös näillä viikoilla, isot marketit ja kunnon lenkit koiran kanssa saa taas unohtaa hetkeksi. Töissä olen pystynyt vielä hyvin olemaan ja toivottavasti jaksan lomaan asti näin. Ennen äippälomaa pidän kesälomat pois eli joulukuun puolivälissä pääsen jo huilimaan.

Pesänrakennusvietti tuntuu selvästi jo, sotkuisuus ahistaa ja pakko päivittäin siivoskella.
Isompaan asuntoon meidän pitäis kovasti päästä muuttamaan, saa nyt nähä löydetäänkö meille sopivaa ennen vauvan tuloa. Tämä vaivaa kovasti mieltä, iltaisin välillä vaikea saada unta kun ressaa niin tämä asuntokriisi.

Vauvelin liikkeet ovat tuntuneet päivittäin rv 14 alkaen, nyt näkyvät ja tuntuvat ulospäin myös, varsinkin iltasin. Istukka takaseinässä siis.

Hankinnoista vielä, vain turvaistuin on hankintalistalla. Kaikki muu löytyykin jo esikoisen jäljiltä. Varsinkin vaunuihin oon ollu hirmu tyytyväinen, ovat nyt olleet jo melkein 3 vuotta kovalla käytöllä ja vieläkin kuin uudet. Lisäksi ilmakumirenkaat aivan ehdottomat talvivauvalle. Sohjossa pääsee hyvinkin etenemään. Malli taitaa olla emmaljungan duo edge. Toppatakkiin uhrasin nyt 65 e, viimeksi raskaana ollessa tympäsi niin kulkea miehen kamppeissa ynnämuissa ei-niin-istuvissa-ryysyissä. Muutenkin nyt tekee hirmusesti mieli ostaa ihania mekkoja joissa masu pääsee oikein kunnolla esille.

bambiina77: Pelkkä ajatuskin yhdeksän hevosen tallista kaikkine hommineen alkaa meikäläistä supistamaan, voimia sinne!

Mulle vois päivittää: LA 25.2 ja tyttölupaus

Mamanova ja Lillan 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: mars bébé
9 poikaa ja 2 tyttöä. :whistle: Superkivaa ettei kellekään ole tullut huonoja uutisia rakenneultrista! Bambiina77:n kuulumisetkin on sitten kiva kuulla.

Mulla on se ultra maanantaina, vähänkö jännittää. :xmas: Meillä kyllä tyttöset haluis tosi kovasti pikkusiskon, kait se on aika luonnollista. Mutta kyllä he tietää että sitä otetaan mitä annetaan. :)

Cassy rv 20+5 ja onneksi on perjantai! :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: mars bébé
MimosaMamma / 30 / 2.lapsi / SeKS / tyttölupaus

LA 5.3

Täältä hyppää kyytiin vielä yksi mamma :) Kirjoitin tälle palstalle ihan muutama päivä plussauksen jälkeen, mutta sen jälkeen olen käynyt vain kerran tai pari palstalla ja silloinkin vain lukemassa. Nyt eilisen rakenneultran ja lauantaina alkaneiden vauvan liikkeiden tunnistamisen jälkeen raskaudesta tuli vasta todellista vaikka alusta asti olen siitä tiennytkin. Jotenkin ajatus raskaana olemisesta on ollut niin utopinen ja uskomaton ja kun vaivojakaan väsymystä lukuunottamatta ei ole ollut ollenkaan. Esikoinen on aika tehokkaasti vienyt myös kaiken huomion ja ajatukset, niin en ole "ehtinyt" ajatella tätä raskautta. Neuvolan tädille valitinkin, että poden huonoa omaatuntoa kun en edes aina tiedä millä viikoilla olen kun taas esikoisen raskaudesta tiesin just eikä melkein millä viikolla olen, missä kehitysvaiheessa sikiö on ja mitä omalle vartalolleni tapahtuu :O Esikoinen on siis nyt vähän yli vuoden ja sisaruksille tulee siis aika tasan 1,5 vuotta ikäeroa. Suunnittelimme miehen kanssa isompaa ikäeroa mutta raskauduinkin heti kun aloimme toista yrittää ;) Nyt vähän jänskättää tuo että tulee olemaan kaksi pientä lasta, mutta eiköhän siitä selvitä!

Rakenneultra oli siis torstaina ja kaikki näytti olevan hyvin. Ehdin jo säikähtää kun lääkäri tutki tosi kauan sydäntä ja muuten oli selostanut koko ajan mitä katselee mutta silloin ei puhunut mitään. Sanoi sitten vaan että ei meinannut nähdä jotain toista sydämen oikean puolista valtasuonta mutta vääntelyn ja kääntelyn jälkeen sekin löytyi ja kaikki oli hyvin. Kyllä helpotti! Kooltaan vauva vastasi hyvin laskettua aikaa (LA 5.3), ihan oli muutaman päivän heitto mutta oli kuitenkin niin pieni ettei muutettu. Lopuksi kun lääkäri totesi vauvan kehittyneen hyvin ja kaikki oli niinkuin piti, niin uskallettiin sitten kysyä sukupuolta. Lääkäri totesi ettei ainakaan nähnyt mitään mikä olisi pojaksi viitannut eli sen ultran mukaan vauva olisi tyttö, mutta sanoi myös että pienet palleroiset ja pippeli voivat olla niin kiinni vatsassa ettei niitä ultrassa erottaisi. Eli periaatteessa tyttölupaus mutta ei kuitenkaan ;)

MimosaMamma ja minimuu 21+1



 
MimosaMamma, tervetuloa joukkoon :) Me saatiin ihan samanlainen tyttölupaus kun ei suoraan jalkoväliin näkynyt ja takapuolelta ei sitten ainakaan näkynyt mitään poikamaisia ruumiinosia. Anopintekele vielä toivoo että olis kuitenkin poika.

Täälläkin ollut jotain kummallisia kipuja nyt melkeen päivittäin, pikkuisen huolestuttaa aina mutta sitten Antsa potkaseekin kunnolla ja huoli hälvenee. Toivottavasti ei mistään vakavasta ookkaan kyse. Nvlassa täytyy muistaa kysyä ens viikolla. En kyllä ikinä muista neuvolassa kysyä mitään :p

Me saatiin viikonloppuna mun mamman komerosta mukaan mun äidin sinne kiikuttamat vauvanvaatteet. Hipelöin niitä sitten pitkin viikkoa, erottelin pahiten poikamaiset (lähinnä kuvioinniltaan, jätin tytöllekin sinistä) sieltä. Hurmaavia ovat, en malttais odottaa että pääsen Antsan (meidän työnimi on antero, tuttavallisesti antsa, johtuu mun isästä joka uhkas kutsua tulokasta anteroks oli tyttö tai poika) pukemaan niihin <3

Mullekin saa päivittää tyttölupauksen, vaikkei varma lupaus ollutkaan.

maamis + antsa 21+4
 
POKS*POKS*POKS* 21rv paukkui!

Ihanaa lukea teidän kuulumisia:)
Onneksi on ollut hyviä uutisia!
Bambiina:Rakastan hevosia, mutta toivon myös voimia sinulle,
raskasta puuhaa.Itse läähätin jo kulmat kurtussa, kun autoin pojalle tänään sovittamaan talvikenkiä.
Jaksamisia kaikille ja ihanan tunnelmallista odotusta!:)
Nyt suolakurkkuja napsimaan:p
 
onnea kaikille hyviä ultra uutisia saaneille ja stemppiä niille jotka ultraa odottelevat, vielä se koittaa sekin päivä. Täällä on edetty nyt siihen keskiraskauden vireyteen ja nyt alkoi kunnon pesänrakennus vietti viemään, olen siivonnut kaikki mahdolliset nurkat ja uunin päälliset. Hulluna on keräytynyt taas kirppari kamaa ja kaikki tyttöjen pienet vaatteet ovat nyt saaneet lähtö luvan kun kerta niin selkeä poju masussa majailee:D Tämä puuhastelu on myös helpottanut tuota surkeutta ja pelkoa mikä ultran jälkeen on pyörinyt mielessä. Onneksi 5.11 seuraava neuvola niin jospa sitä sitten olisi viisaampi. Maha on kasvanut aivan hurjasti viimeisen parinviikon aikana, huh huh :popcorn:

hankintoja ei meillä enää isommin tarvitse tehdä kun kaikki on valmiina, jos sitten vähän ennen laskettua aikaa hakisi kaupasta vaippoja ja korviketta varalle ja laittaisi vauvan vaatteet valmiiksi niin eiköhän tuota pärjätä.

mimosa mamma tervetuloa joukkoon:)

bambiina77 puuhaa tuntuu sinulla riittävän, voimia:hug: ajatellaan positiivisesti että kun ei ole tukiverkkoa niin voi sitten ainakin sanoa hoitaneensa kaiken itse:p

marizella 21+4
 
Nonii joko nyt ois lista kondiksessa :)

Mulla ois kysymys aiempia muksuja koskien? Miten ootte saanu nukkumaan ne pidempään? Arkisin tyttö herää miun herätyskelloon ennen puolta kuutta, mutta vloppusin ois kiva koisia pidempään.... |O
 
Meillä käytetään lasten kanssa sitä jos halutaan nukkua ite pitempään, että otetaan lapsi meijän väliin sänkyyn ja laitetaan telkkari päälle (meillä siis makkarissa telkkari) ja sinne oon tallentanu joitakin lastenohjelmia, meijän 2v jaksaa sen tunnin katella telkkaria meijän välissä aamulla vaikkei normaalisti päiväsaikaan jaksa edes pikkukakkoseen keskittyä niin pitkäks aikaa. Esikoinen nyt jaksaa kattoo telkkaria vaikka kuinka jos sieltä tulee my little pony :D mutta siis meillä lapset herää siinä 7-7.30 eli ei nyt ihan hirveen aikasin, mut nyt raskausaikana mun on ollu kamalan vaikee herätä niin oon ottanu sit viereen kattoo lastenohjelmia ja saan ite vielä nukkua.

Täällä vielä 1,5 viikkoo rakenneultraan toisaalta niin lähellä ja toisaalta vielä niin kaukana, tuntuu ikuisuudelta vaikka se ei oikeesti oo aika eikä mikään.

En oo ostellu vauvalle vielä mitään muuta kun yhden vanuhaalarin keväälle kun ei oo enää kovia pakkasia, löyty ihan uudenveronen kirpparilta 2€ ja sitten ostin hoitolaukun kun löyty ihan uus lappuineen ym ja hintaa 10€ (normi hinta 50€) joten oli pakko ostaa. Toivon että vauva näyttäis jalkoväliään niin tietäis mitä ostella, vaikka sata varma täällä tytöstä ollaan kun meillä niitä jo kaks on ja miehellä nuoruusvuosilta vielä yks tyttö lisäks. Eipä tuolta mieheltä taida löytyä kun tyttösiittiöitä :D Mää melkein ite toivonkin tyttöä, mut mies kovasti haluais tästä poikaa vaikka tietääkin että tilastot ei oo sen puolella kyllä ollenkaan. Pääasia kuitenkin että on terve. Mulla on tässä raskaudessa paljon enemmän pelko siitä että kaikki ei oo kunnossa, on mua ennenkin jännänny, mut nyt mua pelottaa ja se pelko on tosi kova, en tiedä lievittääkö rakenneultrakaan sitä täysin, koska eihän kaikkee siellä ultrassa kuitenkaan pystytä näkemään. Pitää varmaan ihan neuvolassa tästä pelosta jo puhua...vaikka toisaalta ei se sille mitään voi tehdä.
 
Lisää, lisää poikia! Meillekin poika tulossa! Eilen rakenneultra ja kaikki loistavasti! Tyyppi oli n.400g. Nimestäkin taidetaan päästä yksimielisyyteen hyvissä ajoin.. Niin ja jos jollain tarve tytön vaatteille niin minulta löytyy edullisesti kaksi pussillista hello kittyä, röyhelöä ja ihan perusvaatetta, kaikki todella siistejä ja nättejä 50-75cm. Fleecepussikin.. Tätiltä sain vauvanvaatteita hirveän läjän ja nyt karsin siis tytölle kuuluvat pois...yv.tä voi laittaa jos kiinnostaa.. Ihmeen hyvä olo, edellisellä olin josaikulla liitoskipujen vuoksi tässä vaiheessa. Toki niitä on nytkin mutta selviää..Jännä kun ylitti tuon vk20 niin nyt tuntuu että aika kiirii, ja loppu lähenee kauheaa kyytiä. Enää ei edes vahtaa niin milloin viikot kääntyy..vaikkakin siis vasta sen ylitin. Tuntuu vaan että viisarit lähti tikittämään eri suuntaan, jos saatte kiinni mielikuvasta..........
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
10 poikaa ja 4 tyttöä. :) Ja paljon rakenneultria tulossa muutamien seuraavien viikkojen aikana, jännää jännää!

Babytwo voi olla vaikea kyllä saada kovin pientä "hoksaamaan" että viikonloppuisin voisi nukkua pidempään. Monesti heillä kai herättää sisäinen kello siihen samaan aikaan kuin mihin elimistö on arkena tottunut. Tuo vähän mietityttää kyllä, kun me ollaan jo totuttu siihen että lapset viikonloppuna heräävät kun heräävät ja menevät katsomaan sitten lastenohjelmia. Me sitten vielä jatketaan miehen kanssa unia. Näin ei sitten varmaan voi enää kevättalvella muutamaan vuoteen toimia... :whistle:

Täällä vietellään laiskaa lauantaita kotosalla kun sataa. Jaksoin tosin käydä salilla, ja tuntuu että alan olla nyt melkein samoissa voimatasoissa kuin ennen raskautta. Mukavaa, vaikka tietenkään en treenaa yhtä kovaa nyt. :) Mies lähti kauppaan, ja tytöt katsovat leffaa. Lupasin illalla leipoa suolaisen textmex-piirakan, ihan miehen mieliksi toki. :p

Jaahans se olis sitten rv 20+6 ja huomenna muka 21 täynnä :O
 
Tuosta isompien pidempään nukkumisesta. Meillähän tyttö ei ole päiväkodissa,jotenka meillä nukutaan arkena ja v-loppuna pitkään eli herätään 8:30-9:00. Tavallisesti tytön sisäinen herätyskello soi joka aamu 8:30 ja niin soi kyllä munkin ihan oikee herätyskello ei maata koko päivää..
Ja siis tyttö nukkuu pidempään koska valvoo illalla pidempään.
Tyttö nukkuu 8:30 aamulla,päiväunet 12:30-13 ja noin tunnin-puolitoista nukkuu.
Sitten saattaa joskus 17 maissa ottaa esim. kauppareissulta kotiin ajaessa max. 10min. unet,mutta siis toisille unille ei nukuteta tms. Valvoo sit illalla 21-21:30 asti.
Mä en todellakaan jaksa herätä aamulla millonkaan 6,en tod.! Toki illalla jää miehen kaa vähän kahdenkeskistä aikaa,kun itekkin painun 23 maissa nukkumaan.

Mutta mistäs se johtuu että tyttö herää joka ikinen ilta 1-2h huutamaan kun 21:30 on käyny nukkumaan? Ja se loppuu samantien kun menen makkariin ja ns. pakotettuna käyn nukkumaan eli otan tytön viereen. Rasittavaa!

Ennenkuin pidettiin unikoulu,tytön ollessa 10kk,niin yöt oli aika hulinaa. Eli nukahti tissille,nukkui tasan 30min. ja heräsi huutamaan ja vain tissi auttoi.
Unikoulu muutti tuon ja yösyönnit jäi pois,nukkui ihan sikeesti 21-03. Sit jossain kohtaa tyttö valvoi 03-06 monenakin yönä putkeen,huhhuh!! Sit luovutin ja kun tyttö heräsi 03 huutelemaan,otin viereen ja jatkoi uniaan. Jossain vaiheessa tuo onneksi loppui ja saattoi nukkua yön läpeensä ja nyt taas tuo ihme heräily 1-2h päästä nukkumaan menosta..
Oisko vinkkejä kellään,miten sais tytyn nukkumaan omassa sängyssään omassa huoneessaan?


Kylläpäs maaliskuussa poikia tulee :) On ollu kesänkuun alussa ja jussin tienoolla poika-siittiöt liikkeellä :p

( . ) Ei kummia,liikkeitä tuntuu mutta välillä joutuu kyllä ihan keskittymään tunnusteleemaan kun ei moneen tuntiin tunnu mitään,dopplerinkin joudun päivittäin vieläkin ettimään kuullakseni että eloa on..
Perjantaina on rakenneultra,pitää vielä kysyä sukupuolet että ollaanko siellä vielä poikia :) Aika varmalta lääkäri kuullosti viimeksi,näkyi niin selvästi pallerot ja pippelit :)
Välillä meinaa olla tukala olo eikä kaupoissa yms. jaksa hengailla. Onneks ei tarvi olla töissä! Napa on kääntyny kokonaan nyt jo! :O Eli masulla on kokoa,ehkä saman kokoinen on nyt kuin esikosta jossain rv 25..:whistle:
Lähtöpaino oli 60 ja nyt sit vakaa lähentelee 64kg ja voisin kyllä syödä koko ajan ja mitä vaan..:ashamed: Toisaalta taas,kylläinen olo tulee pienistäkin määristä..


Eli siis kun nyt ruoasta tässä kirjotan,pitänee lähteä syömään! :D :popcorn:


-Tipetsu ja Tiku&Taku rv 19+5-
 
  • Tykkää
Reactions: mars bébé
Ihanat noi ökykärryt! Näyttää siltä, että ovat kevyet ja hyvät työntää lumikinoksissakin, kun on niin isot pyörät :D massiivisethan ne ovat, niin busseilu ja auton takakonttiin kasaaminen (saakohan noita edes kasaan) varmaan kauhean hankalaa. Ei mahtuisi ihan pieneen eteiseekään. Mitenköhän kaupoissa sitten, jäisikö sitä kärryjen kanssa nalkkiin kapeilla käytävillä. :) Noi on ulkonäöllisesti kyllä täydelliset, ihan mun makuun menis sinivalkoisina, ehtaa 50-60 luvun glamouria. On kyllä kärryillä hintaakin, huh huh! Kuninkaallisille ja ökyrikkaille varmasti passelit, kun heillä on tilavat luksusasunnot ja lähikauppa ei olekaan kadun toisella puolella nököttävä k-market :p
 
Voi tajuton millanen flunssa ja kestänyt jo pari viikkoo. Viikko sitten piti kuumetta yhden päivän vaan eipä se auttanut. Viime yönä valvoin kun ei limalta ja yskältä saanut nukuttua. Ja oikeastaan heräsin tajuttomaan mahakipuun, vatsalihas tieten kääntyessä kramppasi liiasta yskimisestä....
Kun meidän vanhimmat oli pieniä ja oltiin kotona kun silloinen nuorin oli vauvaikäinen, mekin tursotettiin nukkua varmaan yhteentoista aamuisin..jossain vaiheessa unirytmi heitti toisin ja aiemmin sitten vain noustiin, jo klo 6 parhaillaan. Meillä ei tytöille ole pienenä ikinä telkka maistunut, joten ylöshän se on niiden kanssa aina ollut kammettava. Nyt meillä kaikki jo niin isoja, että mitenhän sitä tottuu taas vauvan rytmiin..
 
Tyttölupaus annettiin viime viikolla rakenne-ultrassa :)

Muuten kaikki olikin hyvin.. onneksi :) Painoa on tullut nyt alusta +1.3kg, tässä kuussa on tullut vähän enempi kuin muina kuukausina. Verenpaine oli 104/69 samoissa lukemissa on ollut lähes koko-ajan :) Hb oli 123.
Masun kasvu ei ole suurta muutosta. Toku nyt alkaa pömpöttää paidan altakin mutta ei ole ns. Pyöreää vauva masua. Sisältö se tärkein :)
Flunssa on ollut tämän viikonlopun päällä joten oikeastaan levätessä ja flunssaa parantellessa. Sairaslomaa välttelen kun sitä oli tuossa viime kuussa jo niin paljon.
Tarvike-hankintoja ei olla oikeastaan aloitettu, ei löydy mitään.paitsi pari bodya :D Mutta eipä tässä vielä kiire ole kunhan pikkuinen ei tule liian aikaisin :)
Noista ökyvaunuista, itekkin heti googlasin että.millaset ne sitten ovat. Omaan makuun ei olleet. Kunnon kokoset pyörät ainakin oli :)

Anne ja Neiti 22+0
 
Tulehan Cassyput sitten heti raportoimaan ultrakuulumisista :) Meillä odotusta vielä viikko!

Mulla on ruvennu kohtu supistelemaan aika ahkeraan. Onneks ei mitään kivuliaita vaan kovottelusupistuksia. Seuraava neuvola on vasta noin kolmen viikon päästä niin pitää nyt katsoa, tarviiko soitella jo aikaisemmin. Harvemmin tosin pelkät kovottelusupistuksen aiheuttaa kohdunsuulla mitään muutoksia. Jotkut muutkin taisivat puhua nuista supistuksista -> onko miten monella jo supistellut ja onko supistuksista ollut mitään seuraamuksia?

Huomenna alkaa taas 3 yövuoron putki ja viime viikonloppuna olin kans kolme yötä keikalla. Oli muuten ihan mahottoman kiva olla töissä kun 2,5 kuukautta on vaan maannu kotona! Plus että pääs sylittelemään toisten vauvoja kun ei omaakaan vielä voi :D Keikkatyö onkin ihan kivaa näin raskausaikana kun ei tartte väsyttää itseään töissä päivittäin. Toki välillä on sitten taas niin vähän töitä, että toivoisi enemmänkin.

Saaju ja Mukelo 19+2
 

Yhteistyössä