Maaliskuun murut<3**Lokakuussa**

No nyt yritän puhelimella jatkaa eilistä juttua. Eli omaa napaa...

Neuvolassa kävin perjantaina ja sokerirasitus oli ok. Kysyin, onko mentävä siihen toiseen vielä, niin terkka sano laittavansa lähetteen ja itse sit päätän, menenkö. Hb oli pudonnut, joten rautaa määräs heti ja monivitamiini käyttöön. Verenpaine oli korkea, mut laski ku mitattiin myöhemmin uudelleen. Syke 135-145 välillä. :) Painoa oli taas tullu yli 2kg. :p Ja eilen mittasin mun mahanympäryksen ekaa kertaa, niin yli metrin jo!!! Oon kuitenkin ns. normaalipainoinen jne muuten... Pääseeköhän tosta sit ikinä enää eroon. : / Sf ei vielä mitattu. Seuraava neuvola on viikolla 22 vai 23, sit saa jo Kelan paperit. Hui! Tää menee huimaa vauhtia. :)

Potkuja tuntuu kyljissä, kun istukka on edessä. Joskus käteenki, jos satun nojaamaan mahaan sillä. Mut ei oo koskaan näin aikasin näkyny, vauvahan on vielä tosi pieni!? Mut aikasin rupes tuntuu, ku en olis vielä odotellu sen istukan takia. :)

Väreistä sen verran, et jos meille tyttö tulee vielä, niin se on kyllä pinkillä ja punaisella kuorrutettu. ;) On mun lempivärit ja liila lisäksi. Ei päivää, ettei esim. mun kynnet olis lakattu pinkillä tai lilalla. :LOL: Pojilla on kyl jotain punaista kans, oranssia jne. Mut poikamaista; tytöllä on aina ollu tyttömäistä. Paitsi nyt teininä usein sitä mustaa... :p

Eipä nyt muuta ku vointeja kaikille!
 
Bambiina, jep, kuulostaa minulta. Huhtikuussa tosiaan siellä olin touhuamassa. Toivottavasti olet saanut hyvää palvelua! Tämä on aina vähän pelottavaa, kun törmää entisiin asiakkaisiin. Miettii, että mitäköhän on tullu tunaroitua. Vaikka sain minä kiitettävän arvioinnin siitäkin harjoittelusta :p

Niinuli mietit raskaushepatoosia. Itse tosiaan ensimmäistä odotan, joten ei henkilökohtaista kokemusta ole. Kuitenkin jonkin verran asiakkailla sitä ollut ja tosiaanhan se harvemmin alkaa oireilla kovin aikaisin. Yleensä ei ainakaan ennen 25. raskausviikkoa. Oletko huomannut, onko ihosi kuivahtanut nyt raskausaikana? Mulla ainakin kutiaa entistä enemmän ja tuntuu, että saa olla koko ajan rasvaamassa. Yhtenä päivänä alko kämmenselätkin kutiamaan, mutta parin päivän tehokosteutuksella sekin loppui.

Itselläni on nyt takana muutama yrjötön päivä. Välillä tulee pahoinvointia, mutta yleensä kevyt ruokailu ja lepo on auttanut pahimman yli. Vielä en kuitenkaan uskalla juhlia, koska ennenkin on lähdetty taas uudestaan kohti alamäkeä. Huomenna hyppään taas junaan kohti synnyinseutuja viettämään synttäreitäni. Kai sitä on neljännesvuosisataa jotenkin juhlittava kerta pystyn edes syömään ilman, että kaikki tulee heti takaisin :)

Paras synttärilahja on ollut kyllä mukelon liikkeiden tuntuminen! En uskaltanut edes odottaa, että näin aikaisin jotain tuntuisi. Mutta nyt on kolmena päivänä tuntunut semmoista sutinaa tuolta, ettei voi muu olla kyseessä :))

Kummeista oli puhetta. Minä olen ateisti ja mies jonkinmoinen "tapakristitty". Ollaan sovittu, että lasta ei kasteta kristinuskoon vaan pidetään nimiäiset. Kuitenkin suvuissamme arvostetaan (kristillisiä) perinteitä, joten lapsellemme tulee 2 "kummatätiä" ja nimiäisiin vauva varmaan puetaan perheeni vanhaan kastemekkoon. Olen tutkinut tuota kastemekko asiaa, ja mikään ei virallisesti sido kastetta ja valkoista mekkoa toisiinsa. Siitä on vain tullut tapa. Varmasti joidenkin mielestä on väärin käyttää mekkoa... Mutta minulle se on vain kaunis puku :)

Saaju ja Mukelo 16+5
 
Saaju sain erinomaista palvelua. :) Olin siis käyny pelkopolilla edellisen synnytyksen jäljiltä ja toi neljäs oli ehdottomasti mun paras kokemus! :) Vaikka uskonpuute vaivasi kovasti ponnistusvaiheessa, niin hyvinhän siinä kävi ja ekat sanat oliki, et mä selvisin siitä! En ehkä tuntis, jos kävelisit vastaan; sen verran ilokaasuissa yms. olin. :LOL: Mutta tosiaan pelkkää positiivista jäi mieleen. Saa nähdä, vieläkö törmätään. ;)
 
Mulla on jo toista päivää TOSI paljon harkkasupistuksia. Alkoivat heti aamuvarhaisella kun menin salille, ei tainnut olla hyvä idea. : / Lisäks tuntus olevan vähän ällö olo taas, tosi kivaa. Noh, menen ajoissa nukkumaan niin kyllä se siitä.

Arell joko sä kävit siellä 4D:ssä, vai mistä olit poikaveikkauksen saanut? Onnea joka tapauksessa. :)

Mun tilaamat äitiysvaatteet tuli eilen ja tänään, meni kyllä hyvään tarkoitukseen ne 300e. :D Olivat nimittäin tosi hyviä, vähän ihanaa tuntea itsensä nätiksi taas. Ainoastaan yhdet farkkuleggarit eivät sopineet, mutta enpä ala palauttamaan kun se pitäisi itse maksaa. Kuljen varmaan suuren osan loppuraskautta tuossa yhdessä ihanassa Mamaliciouksen neulemekossa, siitä tuli heti lemppari! Mä en selvästikään kerta kaikkiaan tykkää sellaisista äitiysvaatteista, joissa masun jokainen muoto ei tuu esiin. Eli jostain kohtaa löysät ei ole mun juttu. En tiedä saako näin omahyväisesti sanoa, mutta musta mun masu on niin ihanan muotoinen, että haluan sen näkyvän. :ashamed: Ja tää on mun vimppa masu....

Ei muita kuulumisia tänään, voikaahan paksusti. :)

Cassy rv 18+3
 
Arell tosiaan, mistä oot poikalupauksen jo saanu, vai onko mututuntuma? ;)

Cassyput jos kerta vika raskaus, niin kivahan se on sit vähän panostaa ja "naatiskella", niinku täällä sanotaan :D

(.) Tänään alotettu rautavalmiste, sen verran oon muissa maalmoissa ja väsyttää ja huippaa että vaikka hemppaa en mittauttanukkaa, niin voisin veikata että siitä johtuu nää oireet.. Rakenne-ultra lähenee, enää (periaatteessa) 8 päiväääää....
 
Mun poikalupaus on ylimääräisestä ultrasta saatu. Tän viikon neuvolassa omat sykkeet 130 ja lähete Kätilöopistolle tuli heti. Siellä sydänfilmien sekä muiden tutkimusten lisäksi ultrailtiin myös ja kovin selkeästi sikiön jalkojen välissä jotain viipotti =) Itsekin sen näin. Kuitenkin näillä viikoilla vielä lääkäri muistutti ettei ihan varma vielä ole. Ensi kuussa rakenneultra niin sitten selviää :) Poikaolo mulla on ollut alusta saakka!

Oman voinnin ongelmatkin selvisivät samalla eikä hätää ole.

Arell ja Herne 16+6
 
30.3/ Hölö / 21 / esikoinen / Koks

Täältäkin ilmottelee ittensä vielä yks mukaan :)
Pahoinvoinnit ovat olleet niin jäätäviä, ettei ole ollut puhettakaan mistään koneella istumisesta, kun oksennus tullut heti. Puhelimella kuitenkin selaillut teidän juttuja jo pidemmän aikaan. 5.9 käyty np-ultrassa ja rakenneulta-aikaa oottelen vielä postista tulevaksi.

Tuosta Fb-ryhmästä niin onko se salainen ryhmä vai jos liityn sinne niin näkeekö esim. omat kaverini seinälläni etttä henkilö liittyi ryhmään maaliskuun murut tms? Ei olla vielä kerrottu raskaudesta kuin tuleville isovanhemmille ja ihan muutamalle lähimmälle ystävälle niin en haluaisi, että raskaus tulisi näin ilmi tutuille?
 
Hölö, fb-ryhmä on salainen joten liittymiset, postaukset, ryhmässä julkaistut kuvat jne. ei mikään näy kenellekään muulle kuin sulle. Tervetuloa! Laita niiinulille yksityisviestillä fb-nimesi ja kuvaile profiilikuvasi niin lisäilee sut kaveriksi ja liittää ryhmään :)

(.) Eilen taas tuli kipeitä supistuksia töissä illalla, onneksi loppuivat yön aikana. Soitin neuvolaan, olivat sitä mieltä että pitää ottaa vielä rauhallisemmin. Pitää siis valikoida entistä tarkemmin työnsä, tällä menolla tuolla ei vain pian ole enää juuri mitään mitä voisin tehdä. Kaikki on niin fyysistä, vaikka olen samaa hommaa tehnyt 7 vuotta niin en ole ikinä tajunnut miten monessa paikassa esim. vatsalihakset on melkein jatkuvasti jossain jännitystilassa. Eli... mulla täytyy siis tämän vararenkaan alla olla jossain lihaksiakin! :D Kaikessa on jotain hyvääkin. Työrajoite sai aluksi työnjohdolta ihan ok vastaanoton, ikävä kyllä todellisuudessa se ei työnjohdon mielestä rajoita juuri mitään. Lapussa lukee "ei nostoja, kumarteluja, kyykkimisiä tai työntämisiä" ja eilen mun olisi pitänyt mennä työpisteeseen missä jo yhdessä tunnissa nostellaan jokunen tuhat kiloa lihaa. Asiasta keskusteleminen taitaa olla kuin vastatuuleen huutaisi kun ensimmäinenkään keskustelu ei tuottanut enempää tulosta. Yritän valikoida ja ellei kohtu kestä supistelematta, pitänee hakeutua verkostopalaveriin jossa mua yritetään sijoittaa uudelleen äitiysloman alkuun saakka. Huoh.

Muuten olo on kerrankin aika jees! :) Selkä on lähes kivuton ja pääsen jo kääntymään öisin sängyssä ilman että joudun auttaa jalkoja käsillä, jes! Pääsen koiran kanssa ihanan raikkaaseen syysilmaan parinkymmenen minuutin kävelyille, sellainen nollaa mahtavasti v-käyrää. Raskaana olo ei ole kertaakaan vaivoista huolimatta ketuttanut, ja nyt on jotenkin seesteinen olo kun puolivälikin on ylitetty :) Loppusuora häämöttää jo vaikkakin vielä melko kaukana. Rakenneultraan on vielä / enää kahdeksan aamua.

Mayinka & Nyytti 20+3
 
Musta on myös älytön tuo ajatus, että raskaus ei ole sairaus. Ei se olekaan jos kaikki on hyvin, mutta se voi myös aiheuttaa vakavia komplikaatioita, jotka uhkaavat ainakin vauvan henkeä ja joskus jopa äidin. Periaatteessa siis joo, raskaus ei ole sairaus, mutta sillä ei olekaan mitään merkitystä, jos vauva tai äiti on vaarassa. Ja vaikka kukaan ei olisikaan vaarassa, niin raskaus voi ihan helposti viedä työkyvyn, vaikka ei sairaus olekaan. Suututtaa Matti Katikaisen puolesta!

ON: Miä tunnen joka päivä pieniä liikkeitä, ei vielä selviä potkuja, vaan ennemmin tökkäisyjä tai muljahduksia. Nyt on pari kertaa jo kohtu supistunutkin, mutta kivuttomasti, joten en ole siitä huolestunut. Meinaan kyllä neuvolassa asiasta maanantaina mainita.

Cembalo 17+6 (18+2)
 
Aa, ihania nämä aamut, juuri tulin laatoittamasta vessaa ja yritän nyt syödä banaania. Esikko jo kömpi viereen katsomaan piirrettyjä ja syö samalla aamupalaa. Löysin kaupasta muuten karkkeja, joissa sokeria on 2g/100g ja voi apua miten hyviä ne ovat. Sokerin aiheuttaman kuvotuksen takia olen noita uskaltanut syödä iltapalan jälkeen muutaman silloin tällöin. Salmiakkia siis himoitsen, johtuen ehkä matalasta verenpaineesta. Niin namit ovat nellies dellies karkkeja, saa mm. Prismasta. Muutenkin on tullut erilaisia mielitekoja, mm. falafeliin, ruusukaaliin, raakaan lanttuun jne. Noita meni monena päivänä ja tänään täytyy käydä uusimassa lanttuvarastoa. Se on ainoa syötävä, joka maistuu silloin, kun kuvotus menee liian pahaksi. Se on jääkaappikylmänä siis raikasta ja hieman väkevää, että se uppoaa ihmeellisen hyvin, suosittelen!

Rakenneultraan on enää kuukausi, se tuntuu tosi lyhyeltä ajalta. Kun lappunen tuli postissa, niin olin kärsimätön, kun laskeskelin, että odotusta olisi 7,5vkoa, tämä kk tuntuu jo paremmalta! Harmi vaan täytyy mennä sinne yksin, kun mies ei pysty juuri sinä aamuna ottamaan vapaata. Neuvolaa myös odottelen.

Odotan innolla uutta ä-pakkausta, haluan nähdä sen sisällön, vaikka vauvatavarapaljouden takia otetaankin se tod.näköisesti rahana. Esikolta on jäänyt tosiaan kaikki tavarat ja vaatteet vauvavuodelta, että niitäkin pitää karsia. Ja jos tulee tyttö, niin pitää alkaa pyöriä vaatekaupoissa. Tämän lapsen jälkeen tekisi mieli laittaa kaikki tavarat kiertoon...

Osaako kukaan suositella hyviä imetysliivejä? Minulla kuppikoko imetysaikana valtava, mutta rinnanympärys 70-75, niin rajoittaa liivivalikoimaa. :( triumphia käytin viimeksi ja ne olivat kyllä hyvät, mutta jos löytyisi vieläkin paremmat! Imetys on minusta aluksi niin kivuliasta, että haluan hemmotella itseäni edes hyvillä imetysapuvälineillä. :D
 
Huomenta! joo ru siis 22.10 :)
Eli nyt siis olen 4 vkoa "kesälomalla" kun pomon kanssa huomattiin, että ne on pitämättä. Harmittaa vaan kun tuli lomarahat nostettua jo keväällä häitä varten. Sen jälkeen alkaa se erityisäitiysvapaa ja taistelu kelan kanssa paperiasioissa kun aina tuntuu joku paperi puuttuvan.
Ristiäisasioista kyselisin. Tietääkö kukaan voiko lapsen kastaa, jos kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon?
 
Vielä lisää.. juuri äsken tippui postista kirje, jossa ilmoitettiin Jorvin äippäpolin olevan yllättäen remontissa. Eli ru aika siirtyi nyt Naistenklinikalle. Saas nähä mihin sitä nyt sitten joutuu synnyttämään. Onneksi aika ja päivämäärä sentään pysyi samana.


mimmi92 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Rusinakeksi
Sairastan 1.tyypin diabetesta kyseessä ei siis ole raskausajan diabetes joka niin täällä oli arvellut.
Sokeriarvot ym. Oli hyvässä hoitotasapainossa raskautuessani, oksentaminen on jatkunut ihan alkuraskauden pahoinvoinnista tähän asti. Aludsa oli suurempi vaara kehityshäiriöille jos.sokerit ovat liian korkealla. Loppuraskaudesa taas liikakasvua ja ongelmia synnytyksessä.
Eikä se nyt hyvä.ole jos hoitotasapaino on huonossa jamassa raskauden aikana.
Nyt on löydettu jo vähän takaisin hoitotasapaino
 
mimmi92 Korjatkaa jos olen väärässä mutta olen ymmärtänyt, lasta ei voi kastaa kirkon jäseneksi jos kumpikaan vanhemmista ei siihen kuulu, eli mielestäni vähintään toisen täytyy olla jäsenenä. Naimisiinkaan ei kirkossa voi mennä jos ei siihen kuulu, jne.. Mutta nää kun on semmosia kiemuraisia asioita aina, niin kannattaa tarkistaa asia vielä soittamalla paikkakuntasi kirkkoherran virastoon niin saat varman vastauksen :)
 
Vielä viikko "jouluaattoon" eli rakenneultraan :D pikku hiljaa alkaa jännittää :)
Täällä on liikkeet alkanu tuntumaan melkoisen selkeästi, mieskin tunsi käteen liikkeet toissapäivänä, tosin kaikki liikkeet tuntuu mahan sivulla, kun on edessä tuo istukka :D se on semmoinen tunnoton piste :p

Mimmi92 lasta ei voi kastaa jos jompikumpi ei kuulu kirkkoon ja naimisiin ei pääse kirkossa ellei molemmat kuulu kirkkoon :) Ystävä menee ensi kesänä naimisiin ja hänen mies ei kirkkoon kuulu, joten menevät maistraatissa naimisiin, mutta kirkossa voivat sen jälkeen siunata kuten heillä olisi tarkoitus :)

Täällä otetaan kanssa vastaan tietoja hyvistä imetysliiveistä, haluisin nyt kaarituettomat, viimeksi kaarituelliset painoivat kamalat rannut kylkiin ja lopulta kyljet aukes, ei niin kiva :/

Nonna88 ja nyytti 19+4 :p ei enää montaa yötä puoleen väliin!!! :D
 
Ostin jo kuukausi sitten imetysliivit, kun haluaisin mukavat ja netissä monissa keskusteluissa kehuttiin näitä: Bravado Body Silk Seamless Nursing Bra. Tilasin ne sitten suoraan englannista, kun edullisesti ne sieltä sain. Meinaan tilata ainakin vielä yhdet tai kahdet lisää, mukavat ovat. Nyt käytän niistä kokoa m, mutta voisi tilata l kun kuitenkin maitojen noustessa paisuvat. Täältä tilasin, suosittelen Nursing Bras - FREE UK Delivery Tulivat n. viikossa.

Pikkusukka 19+4
 
Moikka ja KIITOS kaikille ihanille tsempeistä :heart:
Rupes jo melkeen kaduttamaan tommonen avautuminen kun olin sen lähettänyt tänne, mutta nyt kun tulin lukemaan teidän kirjoituksia, niin tuli ihan kyynel silmään! Kiitos vielä niin kannustavista viesteistä!
Minulla on neuvola (tk-täti vaan, ei lääkäri) maanantaina ja sen jälkeen menen työterveyteen jälleen kerran juttelemaan tilanteesta. Mun sairasloma loppuu taas ensi viikolla ja tilanne on menossa koko ajan pahempaan päin. :'( Eilen erehdyin käymään äitin seurana parissa kaupassa etsimässä mummolle synttärilahjaa. Sen jälkeen ajoin sukulaista katsomaan naapurikaupunkiin sairaalaan. Kävely ja autossa istuminen - big mistake. Ilta meni sitten kiukutellessa miehelle, kun nivunen, alavatsa ja vasen lonkka oli niin liikearkoja, ettei voinut olla edes paikallaan ilman, että hieroi koko ajan kädellä lonkkaa ja reittä vaistomaisesti. Ei auta Panadol eikä auta hierominen. Jossain vaiheessa olin nukahtanut ja aamulla herätessä olo oli jo parempi. Enää tuntuu, kuin olis ajanut 500km pyörällä yhteen menoon... ;) On niin hölmö olo, kun itse tietää, etten todellakaan ole työkuntoinen vaikka työtäni rakastan ja siellä mielelläni olisin (työssäni olen vastuussa toisista ihmisistä ja se sisältää niin paljon kantamista, kävelyä, fyysisyyttä, etten mitenkään siitä selviydy nyt), töissäkin se tiedetään ja käsketään kotiin, mutta sitten neuvola ja työterveys pompottaa koko ajan eikä kukaan kirjoita kun muutamasta päivästä viikkoon kerrallaan sairaslomaa. Älytöntä. On sellainen "väliinputoaja" olo - missään ei hyväksytä kun sua ei päästetä töihin, mutta lääkärit ei antaisi olla kotonakaan. En haluaisi olla kotona, mutta tiedän, etten voi tällaisena töihinkään mennä. Jatkuva huono omatunto itsellä kotona olemisesta ja toisaalta suututtaa, kun MISSÄÄN ei oteta vakavasti. Suututtaa sekin, kun tippuu 2/3 osa palkalle loppuvuodesta kuukaudeksi jos olen saikulla sinne saakka, lainatkin pitäisi maksaa. Mutta kun itse tietää, että pakkohan se on kun ei pysty töitään hoitamaan. Meillä ei voi työtä mitenkään edes keventää, se on joko tai... Ja mikä ihmeellisintä, en ole oikeutettu edes erityisäitiysrahaan. Se varmaan muuttuu joskus, sillä tällä alalla on nykyään jo naisiakin. No, maanantaina taas uusi yritys työterveydessä saada taas päivä tai pari saikkua.. Murrrrrr!!! Voi kun siellä olis joku mukava ja fiksu tällä kertaa, joka ymmärtäisi asian ja tilanteen! Kiitos myös teidän tarinoista. Vaikkei tällainen koskaan kivaa ole, niin oli jotenkin lohdullista huomata, etten ole ainoa, joka painii näiden asioiden kanssa. :)

Onneksi on ilonaiheitakin - ensi viikolla on rakenneultra! :)
Me aiotaan kysyä kumpi tulee, mutta ei kerrota kenellekään.

Kummeista: me varmaan tehdään niin, että pyydetään 2 kirkkoon kuuluvaa kummia ja sitten 3 kirkkoon kuulumatonta "haltiakummeiksi". He ovat myös ristiäisissä mukana, mutta eivät saa kirkon papereita. Kuitenkin me itse kohdellaan heitä kuin oikeita kummeja, koska he ovat niitä ihmisiä, keitä halutaan lapsen kummeiksi pyytää. Kuuluivat kirkkoon tai ei!

Meillä on remontti vähän vielä kesken, mutta koko ajan valmistuu vauvalle ihan uusi huone! <3 Onko muilla vauvoille oma huone, vai meneekö sisarusten kanssa samaan? Aiotteko laittaa heti omaan huoneeseen vai ensin vanhempien kanssa samaan? Mä en vielä tiedä. No ainakin huone on valmis kohta!


Matti Katikainen, rv 19+5! (HUOMENNA PUOLIVÄLI!!!)
 
Matti Katikainen me asutaan kaksiossa, joten vauva tulee nukkumaan meidän kanssa samassa makkarissa ainakin niin kauan kuin tässä asunnossa asutaan. Jos nukkuminen vauvan kanssa samassa huoneessa ei jostain syystä ollenkaan onnistu, niin meidän on nukuttava olkkarissa ja annettava makuuhuone vauvalle. :D Tuntuis kyllä ihan hullulta...

ON: Eilen illalla tunsin pari jämäkämpää potkua ihan käteen asti. :) Ne vaan tulee niin harvoin ja ihan yllättäen, että mies ei niitä vielä ehdi bongaamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Matti Katikainen
Meillä vauva nukkuu ainakin ensimmäisen puoli vuotta meijän huoneessa, todennäkösesti pidempään. Mulla on helpompi hoitaa yöimetykset kun vauvan sänky siinä vieressä, ei tarvi pahemmin seilailla ees taas, vauva vaan tissille ja voi sen aikaa ite nukkua. Kuopuksen kans varsinkin usein kävi niin, että nukahdin ja heräsin kun tyttö parin tunnin päästä hamus taas tissiä, eli nukku aika usein mun vieressä (ensimmäinen pätkä omassa sängyssä) se sopi parhaiten meille.
 
Hei vaan taas pitkästä aikaa

(.) 8.10 kävin neuvolassa rv 16+5 ja kaikki oli ihan hyvin
Hb 146
Rr 108/75
? + 150 ja liikkeitäkin jo tuntuu
Painoa tullut 1,8 kg lisää....

Maha on kasvanut jo tosi paljon ja eilen saunassa makoillessa tunsin ensimmäisen kunnon potkun kädelle ja kun esikoinen painoi päänsä masulle, niin silloinkin pieni potkaisi kunnolla, niin ihanaa tuntea näitä liikkeitä taas ?

Meillä myös vauva tulee nukkumaan meidän huoneessa ja siirtyy sitten myöhemmin isosiskon kanssa samaan huoneeseen alkuun, saavat sitten isompana omat huoneet . Eilen miehelle sanoinkin, että saas nähdä saako tuoda tytön sängyn myös meidän huoneeseen, kun vauva syntyy, tyttö nukkunut 7kk ikäisestä asti omassa huoneessa, on aina ollut hyvä nukkumaan ja nukkunut yönsä läpeensä pienestä asti, toki joskus heräilee.

Sajeva 17 + 2
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Meillä on sellainen systeemi, että tytöt 4v ja 6v nukkuvat yhdessä omassa makuuhuoneessaan, ja leikkihuone on erikseen. Ei siis ole omia huoneita, vaan molemmat lastenhuoneet ovat yhteisiä. Kolmonen tulee nukkumaan meidän makuuhuoneessa niin kauan kun imetän öisin. Luulen että siirrän hänet sen jälkeen nukkumaan tyttöjen kanssa samaan makkariin, sinne mahtuu kyllä vielä yksi. Meillä on nyt jo hyvin neliöitä, mutta yläkertavaraus löytyy myös ja se on tarkoitus rakentaa lähivuosina. Saa sitten nähdä tuleeko kaikille lapsille omat huoneet, vai miten.

Tapaukset joissa vauva jostain syystä tarvitsee oman huoneen ovat kyllä äärimmäisen harvinaisia, kun sitäkin on täällä mietitty. :)

Matti Katikainen voi juma, etkö edes meille kerro että kumpi?? :cool:

Pikkusukka muistatko paljonko noiden imetysliivien postarit kustansi?

Omaan napaan ei kummempia, kun pahoinvointi on loppunut eikä huimauskohtauksiakaan ole tällä viikolla ollut. Ihmeellisen hyvin olen voinut (*koputtaa, ei vaan HAKKAA puuta*) ja tänään olenkin jaksanut käydä reippaalla kävelyllä, kokata ja leipoa tyttöjen kanssa. Tehtiin näitä: Banaani-toffeemuffinit - Ei makeaa mahan täydeltä...blogiarkisto - Vuodatus.net Suosittelen!

Mä sitten vihaan käydä kävelyllä, olenko vähän outo. :D Se on vaan niin tylsää vaikka kuinka reippaasti kävelisi, juoksisin sata kertaa mieluummin. En ole kuitenkaan uskaltanut juosta sen rv 12 ruskean vuodon jälkeen, ja juoksemisen aika taitaa olla kyllä ohi nyt. Onneksi salitreenit jatkuu normaalisti. :)

Me mennään nyt saunaan, moikka! :wave:
Cassy rv 18+6
 
Cassyput tottakai pitää teille kertoa kumpi tulee... :) :D
Mutta kavereille ja sukulaisille ei kerrota! Hihiii!

Onko täällä muilla kuin Tipetsulla vielä tieto sukupuolesta? :)

Laitoin viimein (rohkaistuin) yksityisviestiä fb-ryhmästä, että kun "kutsu" käy niin siellä nähdään niiden kanssa jotka siihen kuuluu! :)

Niin ja rv tosiaan tänään 19+6, ja huomenna puoliväli. <3
 
  • Tykkää
Reactions: niiinuli
Meillä vauva tulee nukkumaan meidän kanssa ekat 7kk ja sen jälkeen siirrän pois perhepedistä joko meidän viereen, mutta omaan sänkyyn tai sitten kokonaan lastenhuoneeseen. Siinä vaiheessa ainakin esikoinen alkoi pyöriä, niin perhepeti ei ollut hyvä vaihtoehto.

Meillä parisänky on tosi leveä ja sitä ympäröi 2 sivulta seinä, niin ei pääse vauva putoamaan. Perhepeti oli meidän pelastus imetysten osalta ja kun vauva huutaa aikaisia hampaantuloja jne. ja ei tarvinnut kuin vain pitää lähellään. Meillä oli yökukkuja vauveli muutenkin... Se nouseminen ja sänkyyn nostaminen on rankinta, kun nyt pitäisi jaksaa hoitaa esikkoa vauvan lisäksi. Tietenkin röyhtäytys ja kakkavaipanvaihto vaativat pyatyasentoa, mutta esim. esikoisen röyhtäytin siirtämällä yösyönnin jälkeen kylkeni päälle poikittain ja taputtelin vauvan takapuolta kevyesti ja röyhtäyksen jälkeen nappasin takaisin viereeni. Meillä yöheräilyt vähenivät paljon, kun esikoinen täytti 10kk. Katsotaan miten tämän pikkukakkosen kanssa käy. :)

Kiitos pikkusukka rintsikkavinkistä! Googlettelin, niin ovat nuo bravadot toodella suosittuja ja tykättyjä. Kiinnostaisi minuakin kokeilla. Joku jo kyselikin noista postareista, minuakin kiinnostaa! Onko rintsikoissa jotain jatkopalaa mukana?
 
Heipsan!

Postimaksu rintsikoilla oli 1 punta (reilu 1 €). Jatkopalaa ei ole, mutta takana kiinnityshakasia 3 ja paikkavaihtoehtoja 4 riviä. Itsellä normaalisti liivikoko 85c tai d, noista otin m. Olisi ehkä voinut olla nyt jo l, mutta ei ole mitenkään painaneet. Seuraavaksi ajttelin tilata yhdet l ja yhdet xl, ihan ekoisiin maitoihin. Ja mukana paketissa oli jotkinylimääräiset kiinnityshakaset, vissiinkin voi siirtää noihin avattiin imetysläppiin?
 

Yhteistyössä