Maaliskuun murut<3**Lokakuussa**

Maaliskuisten odotusketju

(c) jakemcmillan.wordpress.com

LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

24.2.2014

Mayinka / 30 / esikoinen / SeKS / poikalupaus

25.2.2014

mamanova / 26v / 2. lapsi / K-PKS

1.3.2014

Jenniii90 / 22 / 2. lapsi / TAYS

AnneD / 25 / esikoinen / TYKS / tyttölupaus

hokapontas / 23 / esikoinen / JS tyttöolo

2.3.2014

Onnenmurunen / 31 / kolmas / KOS / poikalupaus

Anun / 24 / esikoinen / PHKS

Sukuti / 26 / 3. lapsi / KAKS / tyttölupaus

Taika78 / 35/ 2. lapsi / TYKS

Jonsu123 / 29 / 3. lapsi / VKS

luminen85/ 3. lapsi / TYKS

3.3.2014

minskunen / 33 / 2. lapsi / OYS

Matti Katikainen / 2. lapsi /

Viikko / 23 / 2. lapsi /

marizella / 26 / 4. lapsi / KAKS

Helki81 / 32 / 4. lapsi / K-HKS

Viuku / 30 / 4. lapsi

Nonna88 / 25 / 2. lapsi / PKSSK poikaolo tyttölupaus

Pikkusukka / 35 / 3. lapsi poikaolo

Maamis / 21 / esikoinen / tyttölupaus

Katza78 / 34 / neljäs / HYS

Aliza / 32v. / toinen lapsi / NKL tai HYS

4.3.2014

Dena90 / 22 / esikoinen / TAYS

Niinuli / 21 / 2. lapsi / KSKS

Elluska88 / 25 / 2. lapsi / KOS / poikalupaus

mimmi92 / 21 / 1.lapsi / JS / poikalupaus

5.3.2014

-Miia- / 27 / 3.lapsi / LKS

Pupulin / 30 / esikoinen

Karenina / 32 / 4. lapsi / Ulkomaat

MimosaMamma / 30 / 2.lapsi / SeKS / tyttölupaus

knyte / 31 / esikoinen / PHKS

6.3.2014

Suovesi / 25 / 1. lapsi / PS

Essi93 / 20 / esikoinen / poikaolo

Happymama80 / 33 / esikoinen / KOS

Elpis / 32 / 2. lapsi / PKSSK

Babytwo / 2. lapsi / PKSSK poikaolo poikalupaus
7.3.2014

Leijonanmorsian / 31 / 2. lapsi / TAYS

mars bèbè / 32 / 3. lapsi / KOS / poikalupaus

Pikkis85 / 28 / 1. lapsi / KOKS

Unis / 31 / esikoinen / PS

8.3.2014

-Ella1999- / 36 / 3.lapsi / TYKS

Pumpula76 / 36 / 7. lapsi

Neiti83 / 30 / esikoinen / TYKS

Elisabeth279 / 33 / 3. lapsi / MKS

aarresaari / 24v. / esikoinen / KYS

9.3.2014

Memmu<3 / 3. lapsi / KAKS

Kadew / 19 / esikoinen / KYS / tyttölupaus

Hopeapaju78 / 35v. / kolmas lapsi / TYKS

-K- / 29 / esikoinen / OYS

Kurpitsainen / 34 / 3. lapsi / KOS

Cassyput / 30 / 3. lapsi / VKS / tyttölupaus

andyi92 / 20v / ensimmäinen / PHKS

10.3.2014

Merjus / 27 / 3. lapsi / OYS

audree / 23 / 1. lapsi

12.3.2014

Elisssa / 22 / 3. lapsi / KOKS

mamma2011 Jkl / 30 / 2. lapsi / K-SKS

bulla / 32 / 4. lapsi / OAS / poikalupaus

Pione / 2. lapsi

13.3.2014

Hemu80 / 33 / 2. lapsi / TYKS

Lauramom / 20 / 2. lapsi / K-SKS **kaksoset**

Kultasiipi85 / 27 / 3. lapsi / KOS

14.3.2014

Cembalo / 24 / esikoinen / poikalupaus

Irene80 / 32 / 2. lapsi /TAYS

Diipeli / 26 / 4. lapsi

bambiina77 / 36 / 5. lapsi tyttöolo

LiinaLiina / 34v. / 2. lapsi / JS

15.3.2014

läkerol / 34 / 4. lapsi / K-HKS

niiskunenä / 27 / 2. lapsi / KYS

hömppää / 28 / 4. lapsi / KAKS

Kengännauha / 31 / esikoinen / OYS

16.3.2014

saraheinä / 29v. / 3. lapsi / OYS

17.3.2014

Tipetsu / 29 / 2. lapsi / KYS **kaksoset**

Niiskuneiti25 / esikoinen / KOS

Mannamuu / 26 / 2. lapsi / KOS

Äitee kahdelle -81 / 32 / 3. lapsi / Oys tyttöolo

18.3.2014

Sekopo / 29 / 2. lapsi / K-HKS

19.3.2014

Onelove/ 24v / esikoinen /

PieniIhme / 20v. / 2. lapsi / NKL tai KOS tyttöolo

Pätkäle / 28 / 2. lapsi

Hätähousu / 29 / 3. lapsi / K-PKS

juuw/ 21 / 2. lapsi / KOS

Ann-ie / 25v / 2. lapsi / K-SKS / poikalupaus

20.3.2014

Eleonoora86 / 27 / 1. lapsi / K-PKS

Sajeva / 33 v / toinen / SEKS

21.3.2014

- Suvi - / 36 / 1.lapsi / JS

Arell / 27v / 2. lapsi / KOS tai NKL mahdollinen poikalupaus

Saaju / 25 / esikoinen / HYS

Esteri1 / 40 / 1. / Helsinki

22.3.2014

Riksu84 / 29 / 4. lapsi / Oulaskankaan sairaala tyttöolo

satuham / 24 / esikoinen / LPKS poikaolo

petriina / 38 / 2. lapsi / EKKS

nasu<3 / 30 / 2.lapsi / JS

23.3.2014

Zophie / 2. lapsi /

24.3.2014

kiti82 / 30 / 2. lapsi / KOS

Scarabee / 37 / 2. lapsi / Porvoo

OivaAino / 38 / 4. lapsi / OYS

25.3.2014

Mesimarjaana / 3. lapsi / NKL

Ellia / 29 / ensimmäinen / ulkomaat

Nana_84 / 28 / 2. lapsi / TYKS

Riisi / 31v. / esikoinen / OYS

-Mira- / 38 / 3. / TAYS poikaolo

26.3.2014

suomyrtti / 30 / 2. lapsi / OYS

odis / 3. / L-PKS

satutytti / 28v. / 3. lapsi / TAYS

27.3.2014

Sysi / 37 / 2.lapsi / NKL

Belly- / 23 / 2. lapsi / OYS

Veera 82 / 30 v. / esikoinen / JS

Pullataikina / 30v / 2. lapsi / TAYS

Naakari / 28v. / toinen / PHKS

Simssi / 28 v. / 1. lapsi / JS

28.3.2014

rusinakeksi / 28 / 2. lapsi / KYS

Nynaeve / 33 / 2. lapsi / TAYS

IdaAdele / 22 / 3. lapsi / OYS

Postimerkki / 23 / esikoinen

SanniRuu / 38 / 3. / KAKS

29.3.2014

Nemmiina / 24 / 3. lapsi / KOKS

30.3.2014

Kasteputous / 2. lapsi / OYS

Selina76 / 37 / 2. lapsi

Hölö / 21 / 1. lapsi / KOKS

3.4.2014

anu84 / -84 / 3. lapsi / SEKS

Meitä odottajia on: 118
Kaksosia odottaa: 2

Esikoista odottaa: 33
2. lapsi: 44
3. lapsi: 28
4. lapsi: 11
5. lapsi 1
7. lapsi 1

Toiseen pinoon siirtyneet:

LA 31.3.2014: Henja / 25 / 2. Lapsi / HYS?

Surun kohdanneet: Olette ajatuksissamme :hug:

Yemina (kemiallinen) <3
sparklingfun (kohdunulkoinen) <3
Villaruusu <3
-iitu_ <3
kaarina80 <3
Silvia Logo <3
BigMomma <3
sydäntähti <3
VoiceOfBaby <3
Meelia <3
Malendra <3
tiNpPa <3
Tyntti <3

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Rakenneultrat:

15.10 marizella

17.10. Pupulin
Dena90, Taika78

18.10. Essi93
Babytwo, Nonna88
Onnenmurunen, niinuli,
Mayinka, hokapontas, Elluska88

21.10. Memmu<3, maamis

22.10. Lauramom, Kadew
mimmi92

25.10. Happymama80, bambiina77

28.10. Cassyput
Cembalo, bambiina77, Ellia

4.11. Irene80
Arell, Saaju, Äitee kahdelle -81

5.11. satuham
Sajeva

7.11. petriina
Eleonoora86

6.11 satutytti

8.11. hömppää

11.11

rusinakeksi

13.11. kasteputous, -Mira-

3D/4D-ultrat

27.11. Cassyput
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Babytwo kiitos uudesta ketjusta! :)

En saa tekstiä punaiseksi, mutta mulle voisi päivittää tuon lasketun ajan 17.3 ja rakenneultra olisi 4.11.

Tänään oli neuvola. Eipä tuosta paljon kostunut, meidän kylällä on niin joutava äitiysnlan terkkari, kuin olla ja voi. Tällä kertaa sentään painon katsoi, viimeksi ei sitäkään. Mulla on niin ikävä terkkaria vanhassa paikassa, joka oli minulla molemmissa aiemmissa raskauksissa. :(

Paino oli kahdessa kuukaudessa noussut noin 500g, mutta eiköhän se ala tästä nousemaan, kun pahoinvointi loppunut... Toivoa sopii, ettei nouse yli kahdeksaa kiloa, se ois tavoite ainakin.

Verenpaineet oli ok, mitattiin elohopeamittarilla ja olikin mulle normaalia alempi, eli 132/66. Kuulemma digimittarilla aina tulee korkeampi tulos, näin selitti terkkari.

Sydänääniä kuunneltiin, mutta siitäkään ei sanonut, paljon oli, ei kuulemma edes katsonut näyttöä, kun kysyin... :eek: Paremmin ne kyllä kuuluu tuolla kotidopplerilla, kuinka aataminaikuinen lie edes neuvolan doppler... Kovasti siellä pikkuinen mellasti. Liikkeistä en ole ihan varma, nyt on tosiaan muutamana päivänä tuntunut jotain pientä alavatsalla.

Äitee rv 16+0 *poks*
 
Moikka,

Kai sitä pitää tänne puolelle kirjoittaa, kun kuukausi vaihtui virallisesti pari tuntia sitten...
Oon ollut TOSI väsynyt ja saamaton kirjottaan mitään. Lukenut oon kyllä teidän tekstejä, mutta itse en vaan ole jaksanut.

Ja hei, poks, poks, 15 täynnä! Viimeks tiesin tarkalleen missä päivässä mennään ja missä kehitysvaiheessa vauvat on. Nyt joudun tarkastaan kalenterista että missä mennään =)

Jos ihmettelette mun kirjoitteluajankohtaa niin olen yössä töissä ja yritän pysyä valveella. Väsyttäis ihan törkeesti...

Ultrassa kävin pari vkoa sitten ja kaikki oli kunnossa. Mahassa meuhkasi paikallaan pysymätön vipeltäjä. Olen iltaisin nukkumaan mennessä tuntenut vähän liikkeitä, mutta yleensä olen väsymykseltäni nukahtanut heti, niin en ole jäänyt tunnetta fiilistelemään. Samalla vkolla oli myös neuvola lääkäri ja sielläkin kaikki ok. Kun keroin, että on nyt jo vähän tullut harjoitussupistuksia ja liitoskipuja niin lääkäri meinasi, että pitäisikö jäädä vähän sairaslomalle ja lepäämään... Tuntui ihan oudolta ajatukselta ja kieltäydyin kohteliaasti. Ajattelin, että jos sattuu kroppa prakaamaan niin sitten loppuajasta vasta sairaslomalle. Mutta sen jälkeen nää supistelut on jatkuneet, varsinkin jos olen puuhastellut koko päivän (yleensä vapaapäivät on tälläsisiä kun koko ajan liikkeessä). Ja sitten tullut ihan alavatsa kipeeksi, sellasta paineen tunnetta. Tähän ei auta edes istuminen vaan pitää olla ihan makuulla että alkaa helpottaan. Mä ajattelin nyt vielä katsoa ja kuullostella, mut jos ei helpotu ni ehkä sit joudun hakeen sitä sairaslomaa. Mulla ei vaan anna pää periksi että tollasen "turhan takia" olisin pois töistä, mutta pitäähän mun nyt vauvaakin ajatella. Jotenkin kroppa on edellisestäkin rakaudesta vielä niin rasittunut, vaikka siitä on jo 2,5 vuotta. Luin muuten jostain että naisen kroppa toipuu synnytyksestä täysin vuoden sisään ja kaksosraskaudessa 2 vuoden sisään...

Lihonnut olen ihan liikaa, 5-6kg ja selluliittia on taas jo jalat täynnä (sama viime raskaudessa). Joudun varmaan ostaan muutaman äitiysvaatteen, joilla yritän pärjätä sitten äitiysloman alkuun. Sit voi siirtyä miehen vaatteisiin... : ) Viimeksi olin paljon hoikemmassa kunnossa ja ne äitiysvaatteet ei kyllä mene päälle tällä kertaa. Ottaa nää lisäkilot päähän ihan kunnolla, mutta itseäni saan syyttää. Onneksi nyt tekee mieli enää oikeaa ruokaa ja salaatteja (nam). En vaan ikinä jaksa ite alkaa niitä salaatteja väkertään. Tai ostan aineet ja en jaksa/kykene tekeen ja sit ne pahenee kaappiin. Tarvisin oman kokin =)

Seuraava ultra on 13.11 ja siihen tuntuu olevan ikuisuus. Poikaolo hävisi jokin aikaa sitten, mutta on palannut taas. Olis kyllä paljon kätevämpää, jos olisi tyttö kun meillä kaikki vaatteet on niin vaaleanpunaista. Mutta kätevyyttähän tässä ei oteta huomioon =) Olen alkanut miettiin sitä äitiyspakkaustakin että kannattaako lainkaan ottaa sitä. Kun mulla on edellisestä (-sistä) kaikki tavara vielä tallella. Ja kuitenkin samaa tavaraa, mutta eri kuosilla.

Kertokaa mulle, mitä on sukkapuikkokivut? Ihan outo sana mulle. Ymmärrän kyllä liitoskivut ja kohdun kannakkeiden venymisen ns. repäsykivut, mutta nää sukkapuikot on ihan uutta mulle =)

Tulevasta synnytyksestä olette puhuneet. Mä en sitä kauheesti mieti (hyvä sanoa tässä vaiheessa), kun siinä ei kuitenkaan käy niin kun päässäni kuvittelen. Niin kävi viimeksikin. Tietty kaksosraskaus oli ihan eri juttukin ja nyt mullakin mahkut normaaliin synnytykseen. Viimeks en saanut liikkua missään vaan siinä pedillä piti maata koko toimituksen ajan. Eka pelkäsin mitä selkä siitä sanoo, kun mun selkä oli totaalisen rikki, mutta hienosti ne puudutteet autto (ainakin alussa). Loppuvaiheessa kun alakautta synnyttäminen ei vaan onnistunut (A lapsella väärä asento tulla ulos), olin kyllä niin tuskissani että ajattelin että kuolen, kun mikään ei siihen kipuun auttanut. Takapäivystäjän saapumista odoteltiin 20-30 min ja se on ollut elämäni pisimmältä tuntunut aika. Ja sektiossa sitten hoideltiin homma loppuun. Mutta siinä olin ollut ihan oikeassa, että henkilökunta salissa sitten neuvoo ja opastaa ja mulla olkin ihanan kärsivällinen ja rauhallinen kätilö. Nyt mulla on vähän kuin taas uus tilanne, mutta luotan edelleen siihen että saan opastusta kuinka toimitaan. Mutta onhan se suuri etu, että on siellä synnärillä käynyt niin tietää vähän mitä odottaa. Kuten, että turhaan otin eväitä ITSELLENI kun mä en saanut mitään syödä, mies söikin sitten ne mun puolesta. Mutta ei silti jäänyt mitenkään huonoa muistoa itse synnytyksestä. Ne huonot muistot tuli myöhemmin siitä kun rehaa kahden vauvan kanssa ja maha revitty auki ja kuinka kipeä sitä iltaisin olikaan ja kuinka kauan sitä kesti...

Kyllä mun varmaan piti paljon muutakin kirjottaa, mut ei tuu nyt mieleen kun pääs ei liiku mikään.

-M- ja vkoja 15 tasan (eikä vieläkään keksitty työnimeä)
 
Jess, hyvä Babytwo, ei mammailua. :D

-Mira- kuulostaa vähän siltä, että sun kannattais oikeesti harkita sitä saikkua. Mulle tulee myös tuota paineentunnetta alavatsalle, jos päivä on ollut liian raskas tai pitkä tai jotain. Sanoivat neuvolassa että myös koko päivän istuminen saattaa aiheuttaa tuota, ja tää tuntus mulla pitävän paikkaansa. Sanoivat myös, että ehdottomasti pitää levätä, jos tuollaista on säännönmukaisesti vaikka joka ilta. Eli silloin jäätävä lepolomalle.

Meillä mies on ihan vakuuttunut, että tulokas on poika. Minä taas olen alkanut pitää sitä tyttönä, mutta mies huomautti että mä olen aina omalla kohdallani väärässä. :D Saa nähdä.

Cassy rv 17+2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babytwo
Jee, uusi pino! :)

Mitä mieltä ootta, meitähän täällä listoilla on monia, mutta jotkut eivät sitten ole edes alun jälkeen kirjoitelleet, pitäisikö sitä jossain vaiheess karsia? Pääseehän listoille tottakai aina takaisin.

POKS 18+0 ! hitsi kajoaa välillä ajantaju eikä edes muista että paljonko niitä viikkoja sitten onkaan. 2,5 viikkoa ultraan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Niin no, ei se nyt itteeni häiritse jos on joitakin ketkä ei kirjottele, enkä ees suoraan sanottuna osais erotella niitä keistä ei kuulu :D Jos joku haluaa päivitysvuorollaan tämän urakan tehdä/kertoo mulle listaa siitä tässä kuussa, kenestä ei oo aikoihin kuulunu, niin voin miekin sen tehdä :) Kuinkas vain :)

Sukkapuikkokivut ne tuntuu alapäässä ihan häpyhuulien tuntumassa siellä alhaalla semmosta teräviltä tökkäsyiltä, niinkuin joku sukkapuikolla tökkis sisältä päin. Tästä nimi ;) Liekkö sillä jtn tekemistä hermotusten kanssa?

Jee, tänään sain kouluasioita taas uudelle mallille ja valmistuminen aikaistuu puolella vuodella nykysuunnitelman mukaan! JEE :D

Siitä kätilön hommasta vielä (en muista kenen kanssa puhuin asiasta) mutta siis en epäile hetkeäkään ettetkö viihtyisi työssäsi, se on yksi unelma-ammateistani <3 Itsekin kyllä sen ymmärtänyt että tunkua riittää, mutta jos ensin valmistus hoitsuks ja jatkas aikanaan siitä kätilöks :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Mun mielestä ei-aktiiviset voidaan pitää listoilla, on niitä muissakin pinoissa. Mutta nuo jotka eivät ole edes LA:ta ilmoittaneet, voidaan mun puolesta heivata. :xmas:

Kätilön töistä ainakin tietää, että niitä tullaan aina tarviimaan. Tuskinpa toimettomaksi jää koko ammattikunta ikinä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Arell
Kiitokset Babytwolle uudesta pinkasta!

Taas kuukautta lähempänä synnytystä, iik! :D Mä tosissani toivon ettei tämä menisi yliaikaiseksi vaan saisi mun puolesta tulla ulos vaikka 39+. Isäntä eilen nukkumaan mennessä kysyi yhtäkkiä että miten monta viikkoa raskaus kestää. Vastasin että 40 viikkoa, niin tuumasi että olisipa ainakin jo joku 38. viikko niin tietäisi että saisi vauvan jo pian syliin :D Itse olen ihan tyytyväinen että aikaa vielä on sillä tekemistä ainakin riittää!

Mukavaa lokakuuta ja leppoisaa odotusta :wave:

Mayinka & Nyytti 19+1
 
Mulle sanottiin edellisessä raskaudessa, että naisen kehon palautuminen raskaudesta kestää helposti 2 vuotta.

Täällä aika menee edelleen niin hitaasti, huomenna rv15+0 ja mulla edelleen unohtuu koko ajan että oon edes raskaana, väsymystä nyt tietty on ja pyörrytystä aika ajoin, mutta muuten ei huomaa millään tapaa että on raskaana kun liikkeet ei tunnu, ei mitään liitoskipuja ym ja mahakaan ei vielä juurikaan näy. Mammavaatteet kyllä käytössä, mutta vaikka normivaatteet kiristää niin ei näytä vielä mitenkään erityisen paljon raskausmahalta...kai se sitten pompsahtaa yhtäkkiä kunnolla.
 
Mua alkoi närästämään ekaa kertaa. :x Normitilassa ei koskaan närästä, raskausajan iloja tämäkin. :D Joko te muut saatte nauttia tästä ihanuudesta?

Oon kypsähtänyt nyt ihan täysin H&M:n äitiysvaatevalikoimaan, ovat järjettömän isoja tehneet niistä vaatteista! S-kokokin kauhea teltta, niin mitäs laitat päälle. Tässä kaupungissa ei ole muita paikkoja mistä ostaa. Tilasinpa sitten tänään kahdesta eri nettikaupasta ulkomailta vaatteita yhteensä 300 eurolla... :whistle: Fiksua näin kolmannessa ja viimeisessä raskaudessa. :ashamed: Mutta kun mua niin raivostutti! Edellisten raskauksien vaatteet on hävinneet jonnekin matkan varrelle, kun olen niitä lainaillut.
 
Kiitos babytwo uudesta ketjusta! Mulle voisi päivittää ra- ultran 11.11. Ää, miten ihmeessä jaksan odottaa sinne asti. :) Pahoinvointi ottsnut välillä takapakkia, olen huomannut, että syömisellä pystyy vähän vaikuttamaan siihen. Kaikki sokeriset jäätelöt, jogurtit, vanukkaat ja tosi rasvaiset ruuat ja einekset jne. on pitänyt jättää ruokavaliosta yökötyksen takia kokonaan pois ja yritän syödä paljon kasviksia, bulgarian jogurttia marjoilla, vähärasvaista juustoa, piimää ja täysjyvää ja pieniä määriä lihaa ja perunaa. Hedelmätkin yököttää, mutta yritän ainakin kolme hedelmää syödä päivässä aterioiden yhteydessä, että saisi luontaisia vitamiineja. Tummaa suklaata otan jälkkäriksi pari palaa sillokn tällöin, onneksi se ei aiheuta kuvotusta! Aikaisemminkin kyllä yritin syödä terveellisesti, siis ennen raskautta, mutta nykyään edes sillok tällöin jäätelö ei pysy sisällä ja siksi pakko kuunnella kehoa...Loppuis jo oahoinvointi, niin jaksaisi eri tavalla touhuta, mutta onneksi mut on poikien huoneen sisustaminen pitänyt kiireisenä. Heh, mä siis odotan, että saadaan toinen poika, ihan poikaolo! Saa mahdollinen tyttö viihtyä sinivhreävalkoisessa ympöristössä ainakin ensimmäisen vuoden ajan. :D

Onko tästä ollut jo puhetta, mutta mitä vitamiineja otatte purkista? Itse en pysty syömään multivitaa, jossa olisi kaikki vitamiinit kätevästi, koska se siheuttaa järjettömän ällötyksen ja sen jälkeen pidättelen vain oksennusta. Otan yhden foolihapon, d-vitamiinin ja omega3 kapselin päivässä. Muuten syön monipuolisesti, niin toivon, että se riittäisi.
 
Kiitos Babytwo uudesta pinosta.

Sukkapuikko kipuja ei ole ollut..vielä. Vitamiineja menee multitabsin imetys&raskaus, omega3 ja kalkkitabletit. Jotain troppia saisi vielä olla hiustenlähtöön, mutta ensi keväänä sitten.

Synnyttämistä en mieti, koska sektio on tiedossa. Se mietityttää kun poitsu on silloin 1v, eikä nostella saa..mut tilanteen mukaan.

Np-ultra oli ja vaikutti et kaikki sen mukaan on ookoo. Sokerirasituksessa kävin aamulla ja voipi napsahtaa, iltapäivällä saan tulokset.
Päivät menee tosi nopeasti ja toivon että raskaus menisi hyvin loppuun asti, kuin myös teillä kaikilla:)Tässäpä omaa napaa.

OivaAino
 
Täälläkin syödään multi-tabsin raskaus vitamiineja, niissä on melkein kaikki mitä tarvii, noita kalkkitabuja mun tarvii vielä kyllä hankkia.

Tänään rv 15+0.

Vaihdoin tänää rakenneultra-aikaa ja se on nyt sitten 6.11 kun viikkoja tasan 20+0 (np-ultran mukaan 20+2). Ja siihenhän on vielä IKUISUUS!!! onneks aika sentään aikastu vähäsen eikä mennyt pitemmälle.

Mää en tiedä mitä närästys on, eli mulla ei sitä varmaan oo ollu??En ainakaan aikasemmissakaan raskauksissa oo huomannu et olis ollu ja tässäkään ei nyt vielä oo (tosin viikkojakin aika vähän vielä).

Mää oon tyytyny tohon h&m äitiysvaatevalikoimaan, eihän ne kyllä mitään kauniita juurikaan oo, mutta parit housut ostanu ja sitten paitoja ostan pääasiassa normiosastoilta, mutta vaan pitkiä malleja ja sit tarvittaessa kokoo isompana (jollei näytä ihan kamalan isolta muista kohdin päällä), näin oon jo kaks raskautta selvinny että ehkä tää viimenenkin menee niillä. Tosin täällä on ihan hyvin noita lastentarvikekirppiksiä missä on myös paljon äippävaatteita että ehkä pitää siellä käydä tsekkaamassa josko löytyis halvalla jotain.
 
kiitos täältäkin uudesta pinosta!

Täällä vaivaa toinen räkätauti kuukauden sisään.. Kurjuus. Onneksi ei ole tarttunut poikaan eikä mieheen. Aika outoa, kun esikoisesta olin terve kuin pukki koko raskausajan, kaikki flunssat kiersi mut kokonaan. Nyt sitten melkeen peräkkäisillä viikoilla. Ja kun mitään lääkkeitä ei saisi ottaa. Tajusin tietysti Nasolin-kiellonkin vasta sen jälkeen kun täysin umpinaisia röörejä parilla tipalla aukaisin. Turha murehtia kun vahinko on tapahtunut, ja kun näyttää keskustelupalstojen perusteella lääkäristä riippuen antavan erilaisia ohjeita Nasolinin ja muiden nenäsuihkeiden käyttöön. Mutta muistutukseksi muillekin, jotka räkätaudeista kärsivät. Onneksi bafucinia voi käyttää kurkkukipuun huoletta. Vieläkun Panadol tehoais päänsärkyyn, ois ihan kiva.

Joku kyseli syyskuussa sitä, missä kunta tarjoaa 3D-ultria. Tampereen ympäryskunnissa asuneena parin raskauden aikana, täällä rakenne- ja np-ultrat on keskitetty Tampereen Terveystaloon, jossa on pätevät laitteet. 3/4D tulee siinä samalla virallisen seulonnan yhteydessä. Np-ultrassa on siis jo nähty 4Dnä. Sehän ero kunnan tarjoamissa omakustanteisiin on, että aikaa on käytettävissä vähemmän, lapsia ei saa ottaa mukaan ja mitään tallenteita ei tarjota. Mutta kiva, että keskitetään tällä tavalla ja tarjotaan laadukkaampaa tutkimusta.

Eipä ole vieläkään ollut tarvetta äitiysvaatteille, kuten esikoisenkin perusteella ajattelin. Ihan tiukkoja trikoopaitojakin olen pitänyt, eikä kukaan ole huomannut mitään. Kyllä se maha sieltä joku päivä pullahtaa tässä parin viikon päästä. Johtuneekohan siitä, että pituutta on 175, että tähän varteen uppoaa, enkä ole hoikimmasta päästä, normipainoinen kylläkin. Iltaisin on kyllä jo tutut raskausturvotukset, mutta ne pysyy kotioloissa piilossa muiden katseilta. Valikoiden olemme siis kertoneet, isovanhemmillekin kerrotaan vasta rakenneultran jälkeen marraskuun puolivälissä.

Ei ole omalta puolelta tarvetta kenenkään listoilta pudottamiselle. Muutenkin esikoisen ajan palstailun perusteella sanoisin, että mitä vähemmillä päivityksillä ja listojen seuraamisella pakan ylläpitäjä pääsee, sitä helpommalla saa hommaan aina jatkajan :)

Nynaeve ja Nuppi 14+5
 
Täällä syödään minisun mamaa :) Ite oon tykänny ihan hm:n vaatteista ja sit tongin kirppiksiä ja nettikirppiksiä. En suostu niissä omissa normi-paidoissa olemaan kun kiristää niin pirusti ja helmat nousee :mad: Onneks nykyisin on tää teltta-tunika-muoti :D Tykkään kyllä normaalinakin käyttää niitä leggingsien kanssa :)

Vau, täällä itä-suomessa ei varmaan ois vara moisiin keskityksiin.. katkerana huutelen :D
 
Viimeksi muokattu:
heis kaikki. kuukauden hiljaisuus on taas jo melkeen täynnä.... ei edes tajua kuinka nopeesti aika vierähtää ilman että täällä tulee käytyä. fb:ssä tulee vietettyä vaan muutenkin aikaa ja kännykällä siellä on helpompi surffailla. mulle voi laittaa ru 21.10, eli melkeen 3 viikkoa vielä odottelua siihen, tuntuu IKUISUUDELTA. meillä on treella 3d-ultra kunnallisella, mutta ei 4d:tä. ei ainakaan np-ultrassa ollu.

tänään ollut ikäviä, kipeitäkin suppareita (?, esikoinen kun tulossa, niin en voi olla varma....). eilen oli neuvola, mutta kun ei noita oo hetkeen ollu (kova rasitus ja seksi laukasee noi ja oon koittanu ottaa rauhallisesti) niin en koko asiaa muistanu. samoin unohdin mun päänsäryistä sanoa, kun ei niitäkään enää oo oikeestaan ollu. jos (kipeet) supparit jatkuu vielä niin täytyy niistä nvlaan varmaan soittaa.

vitamiineista ym., mä syön multivitan raskaus&imetys-vitamiineja ja kalsiumtabletteja. jotain omega-rasvahappoja kyllä tarttis vielä syödä.

mä myös oon ihan tykänny h&m:n vaatteista. en kylläkään paljoo aatellu äippävaatteita hankkia, ostin yhet farkut, parit sukkikset ja leggingsit, toppatakin ja mustan trikoomekon, jota asustan tarvittaessa juhlavammaksi. kirppiksiltä oon sitten löytäny jotain, neuleita yms. mutta nythän tosiaan on paljon sellasia vaatteita ihan normipuolella, että sieltäkin kyllä löytää. ihan omiakin vaatteita, neuletakkeja yms, aattelin käyttää niiltä osin kun mahtuu päälle. vielä mahtuu kaikki omat vaatteet. maha ei seisaaltaan oikeastaan näytä yhtään raskausmahalta, lähinnä parilta liikakilolta.

mä harkitsin lukiossa myös kätilön ammattia, mutten koskaan sinne hakenu. mies tokas, kun katto tätä kirjotusta, ettet sää voi kätilöks ruveta ettei vaan iske mikään krooninen vauvakuume. :D
 
Me asutaan Tampereen lähikunnassa ja meillä kunta kustantaa kaks ultraa terveystalolle Tampereen puolelle ja ne tehdään 4D-ultralla (tai ainakin np-ultra tehtiin ja mun siskon rakenneultrakin kyllä tehtiin).

Voi, että mulla alkaa mennä hermo näihin nenäverenvuotoihin, siis viime yönä taas heräsin neljän aikaan kun tunsin että alkaa valumaan verta nenästä. Mää niin kauhulla odotan, että toi sama alkaa synnytyksessä ponnistusvaiheessa, helppo siinä sitten ponnistaa jos verta valuu samaan aikaan nenästä nii että meinaa siihen tukehtua (jos siis ponnistanu puoli-istuvassa asennossa niinkun aikasemminkin). Ja onpas sitten hehkeen näkönen synnytyksen jälkeen kun koko naama veressä, kun ei siinä nyt muutenkaan erityisen hehkee olo hetkeen oo. Noo on mullakin murheet, ehkä se on kuitenkin se pienin paha mitä synnytyksessä voi sattua.
 
Voi satutytti! Kuulostaa kauheelta tuo että molemmat päät sitten vuotaisivat synnytyksessä. :O

Nynaeve minä kyllä käytin nasolinia muutaman viikon takaisen nuhaflunssan aikana. :ashamed: En kerta kaikkiaan pysty olemaan ilman, VIHAAN tukkoista nenää. Suolasuihketta kokeilin, mutta ei se auta kuin 5 minuuttia.

Rusinakeksi mun mielestä sinivihreävalkoinen huone on oikein passeli tytöllekin. :) Ei kaiken tarvitse olla pinkkiä, en oikeen usko että tää yletön pinkin määrä on nykytytöille hyväksikään. Eihän meidän lapsuudessa tyttöjä ja poikia samalla tavalla eroteltu pinkkeihin ja sinisiin, ja ihan aitoja naisia meistäkin tuli. :D Mä oon muutenkin niin kyllästynyt pinkkiin ja liilaan, vaikka niistä tykkäänkin. Saa nähdä kuinka hitossa meidän käy, jos tämä kolmaskin on tyttö kuten luulen. :LOL:

Mä syön vitamiineina biodynaamista sinkkiä & magnesiumia, biodynaamista B-vitskua & foolihappoa, Multivitan (tai Multitabsin, en muista) raskausvitamiinia, ja lisäksi 100 mikrogrammaa D-vitamiinia. Vinkiksi muillekin, että 10 mikrogrammaa on naurettavan pieni määrä, jolla todennäköisesti sekä sinä että vauva kärsitte D-vitamiinin puutteesta. Itsellä veren D-vitamiinipitoisuus kontrolloitu muutama viikko sitten, arvo oli 137. Ihanteellinen arvo, eikä erityisen korkea. Lapsillekin on määritelty turvarajaksi 50 mikrogrammaa, joten raskaana olevat voi hyvillä mielin ottaa ainakin sen. =) Vähenee ne flunssatkin samalla, suosittelen!

Cassy rv 17+4 :)
 
Moikka

melkein kuukausi taas mennyt. Eipä oikeastaan mitään ihmeellisempää.
Sairaalassa olen taas 3vko aikana ollur potilaana, sokerit pomppii ja oksennan edelleen.
Päänsärkyä on ollut useesti, nyt taas oon saanu oltu kotona.
Töissä oon käyny, saa iskee joku kunnon pöpö että oon pois. Oman voinnin mukaan päätän,.tähä asti ei o tarvinnu pitkää saikkua. : )
Masun koko ei juuri muutosta.. Hiukan kasvanu. Onneksi muru on ihan kunnossa <3
Kivut ei ole mulla mite erityisemmin. Liikuntaa yritän harrastapaljon.
Äitiysvaatteet vielä kun ei ole tarvetta niin en oo hankkinutkaan. Varmaa tilaan tuolta mamamiasta

Nyt tarttee lähteä kauppaa, heip!

Anne ja Muru 18+4
 
Babytwo Anu84 aiempi laskettu aika oli 21.3, joten siirrätkö kaikki hänen tietonsa tonne uuden lasketun ajan alle? :)

AnneD :hug: Parempia vointeja sinulle!

Joku närästyksestä kyseli, on tullut tännekin jo. Viime raskaudessa alkoi puolen välin jälkeen olla ihan helvetillistä, mikään ei auttanut vaikka sain ihan lääkityksen. Nyt viel Renniellä pärjää.

).( Sain tuossa viikolla kahden viikon antibioottilääkityksen mahdollisen borrelioositartunnan vuoksi!! :'( Lääkäri ei edes oikein osannut sanoa hoituuko tää nyt pelkällä kuurilla, miten vaikuttaa sikiöön yms. Vähän pelottaa, soitan varmaan ainakin terveysneuvontaan vielä, ensi viikolla on onneksi neuvolakin.

Arell ja Herne POKS 16+0
 

Yhteistyössä