**Maaliskuun murut 2014** Maaliskuussa - meidän kuukausi <3

Jaksamista Tipetsu!

Minä oon kans sitä mieltä, että pieni likaisuus lasten kanssa on hyväksi. Ite on tullu syötyä penskana niin paljon ruohoo ja multaa, etten juuri ikinä ole flunssassa tai mahataudissa :D Toki tykkään, että kotona on hyvinkin siistiä ja siivoan oikeestaan päivittäin, vaikka meitä onkin vain kaksi eikä elukoita ole. Itsekin käytän sisustuksessa paljon valkoista ja irtopäälliset ym on pelastus :) kaipaisin ihan hirveesti jotain elukoita tänne. Itse olen kasvanut vähintään yhden kissan kanssa ja heti kun muutin pois kotoa, allergia iski päälle. Nykyään siellä on yksi koira, joka ei onneksi allergisoi minua, mutta kissojen kanssa tarviin siedätystä. Otetaan kyllä heti joku elukka, kunhan on sellanen asunto, jossa ne sallitaan. Ois kiva, että lapsikin tottuis eläimiin nuorena. Miehen perheessäkin kun on parhaimmillaan kerralla 4 koiraa, 2 kissaa, lisko, kilpikonna ja kaloja :D

Kylläpäs tahmoo ajatus. Päiväunet houkuttelisi, mutta en haluis taas menettää yöunia. Viime yönäkin meni taas puoli viiteen ennen kuin uni tuli : /

Yritin yöllä etsiä tilastotietoja siitä, millä raskausviikoilla on eniten synnytyksiä. Ei löytyny :( jostain oon lukenu, että muka 85% syntyis kahden viikon aikana ennen la, mutta oman työkokemuksen pohjalta en kyllä allekirjottais tuota väittämää. Maalaisjärjellä ajateltuna la +/- viikko luulis olevan ruuhkaisin aika.. Tiedä häntä :)
 
Blääh. Koko illan on supistellut, mutta mihinkään nämä eivät etene. Tuntuvat kyllä, mutta ovat kovin epäsäännöllisiä ja lyhyitä. Kävin vähän kävelemässäkin, että voimistuisivat, mutta ei auttanut ku hetkeksi. Nyt unille. Syntyy kun syntyy. :|
 
  • Tykkää
Reactions: Irene80
Täällä taitaa melko unetonta ja kypsää sakkia olla.. :)
Kyllä kyrsii kun monta viikkoa ollut kovia ja vähemmän kovia supistuksia ja koko ajan pitää olla valmiudessa ja silti heräät aamuisin aina siihen ettei MITÄÄN ole tapahtunut. Niiiiin turhauttavaa. Miksei ne kipeät supparit voi vaan alkaa!?? Miksei se vaan voi tulla pihalle? Menee kohta mielenterveys, tapahtuisi edes JOTAIN (paitsi noi turhat harkkasupparit saa luvan loppua.)
 
Onnea vauvan jo saaneille!

Oon kans lukenut jostain että 40+2 olisi se yleisin syntymisaika.

Kärvistelyä jatketaan täälläkin... Tämä viikko ollut aika tuskaisaa kun vaikea hengittää ja raajat puutuilee, harkkasuppareita tulee jatkuvalla syötöllä välillä vain kovotuksena välillä kipeinä. Tunnin välein pitää käydä vessassa yöllä sekä päivällä. Flunssaa meinaa pukata päälle, nokka tukkoilee, tuntuu kuin olis pää täynnä limaa. Väsymys on kauhea.
Ei kans huvittaisi mikään enää, en jaksaisi ruokaakaan enää kokata, huvittais vaan nukkua.

Lemmikkieläimistä, meillä kolme sisäkissaa, joista lähtee välillä tolkuttomasti karvaa. Pitäisi imuroida joka toinen päivä että pysyis siistinä mut kun se imurointi on niin persiistä niin kerran viikkoon on siivottu. Sitten aina hävettää jos joku tulee kylään just päivää ennen siivouspäivää... :snotty: Mut oma vika kun ollaan niin laiskoja siivoomaan miehen kans molemmat. Mut on niistä eläimistä vaan niin paljon iloa elämään, en suostuisi mistään hinnasta niistä luopumaan. Nyt oon ruvennukin pelkäämään että entä jos vauva onkin allerginen? Voi kamala. Mut eihän se voi olla kun se on altistunut jo raskausaikana ja kotiin tullessa heti on vastassa kissanpölyt! Niinhän?
Kun pitää aina kaikenlaisia piruja seinille maalailla, pitäis lopettaa semmonen touhu.

Tsemppiä Tipetsulle!

Tofferiina 39+1
 
Muistan miten pelkäsin myös, että entä jos on allergiaa. En mitenkään voisi kuvitella luopuvani koirasta kun olen allergia-perheestä itse ja aina niin kaipasin koiraa. Meillä äiti ja sisko oli allergisia mutta ensimmäisen koirani sain kun asuin vielä kotona, sitä ennen olivat ravanneet lääkärissä ja suosittelevat vissiin siedätystä parhaimmaksi hoidoksi. Niinpä sain koiran ja äitiltä ja siskolta hävisi allergia-oireet :)
 
  • Tykkää
Reactions: tofferiina82
AnneD:lle onnea vauvasta! :)

Mä luin teidän turhautuneita viestejä viiden jälkeen aamulla ja olin yhtä turhautunut. En ole nyt muutamaan yöhön enää saanut unta vessakäynnin jälkeen. Tänään siis herätys klo 4:30 ihan muuten vaan. :headwall: Siltikin olin jo siivonnut vaikka mitä ennen kuin edes vein lapset tarhaan ja eskariin, ja kohta jatkuu. Nyt alkaa kohteet käydä vähiin, joutuu seuraavaksi varmaan pesemään keittiön kaapinovet tai kylppärin lattian. :D

Lemmikeistä on puhuttu. Ainoa syy miksi mua harmittaa ettei meillä ole niitä, on just tuo että musta eläinten kanssa eläminen olis lapsille hyväksi. Vastustuskyvyn kannalta, ja muutenkin. Olen kyllä erittäin paljon koiraihminen, mutta en niin paljon että kuitenkaan oikeasti itse ottaisin sellaista vaivoikseni. :whistle:

Täällä kans yksi sisustaja! Vaikka mun miehellä on kyllä PALJON parempi silmä, eli hän yleensä loppuviimein saa sanoa mikä sopii mihin. :D

Se olis yhtä kuin rv 39+5 tänään. En ole koskaan ollut näin kauaa raskaana ennen!
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Täällä olen minäkin edelleen yhdessä kasassa :kieh:! Eiliset supparit laantu jossain vaiheessa iltaa ja yöllä ei juurikaan mitään tapahtunut. Nukkunutkin olen noin kahden tunnin pätkissä, joten olo on hyvin levännyt :LOL:!

Tänään poksuu sitten rv 39!

Toivottavasti Tipetsulla on edes asiat edenneet :heart:!


Irene ja pimu rv 39
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Ihania kärvistelyviestejä. :LOL:

Minä nukuin kuin tukki. En varmaankaan puoleen vuoteen ole nukkunut näin hyvin. Aamulla heräsin ja tajusin, että ei supistuksia, ei vessareissuja. OMG!
Lapset ovat mummolassa hiihtoloman vietossa ja soitin äidilleni, että vielä yhdessä kasassa ollaan ja siinäpä se. Äiti kertoi, että kuopus 3v oli eilen ikävöinyt ja itkuhan minulle tuli.. Nyt tuntuu, että en saa itseäni ryhdistäytymään millään. :ashamed:

Meillä on mummola noin 80km päässä ja äiti pitänyt nyt muksuja, jotta saan levättyä ja jotta mies pääsee synnytykseen mukaan. Haluan vain jo lapset kotiin, mutta siinä on se vaara, että joudun sitten synnärille yksin. :(

Onko teillä muilla vauvan liikkeet vähentyneet huomattavasti? Minun ei ole aikaisemmin tarvinnut kyllä liikkeitä laskea, mutta nyt joutuu ihan pysähtymään ja tökkimäänkin välillä vatsapeitteitä, että jotain tapahtuu. Onhan siellä tilaa nyt vähän, mutta silti alkaa jo vähän huolestuttamaan... tai no mikäpä nyt ei huolestuttaisi.

Cassyput:lta on pitänyt kysyä, että miten olet saanut pään "nollattua" työasioista? Etkös sinäkin ollut "uraihminen" ja työ sinulle tärkeää? Minusta tuntuu, että minä elän vielä osittain työmaailmassa ja mietin niitä asioita yllättävän paljon. Ihana olisi vain nyt jotenkin päästä siihen tunnelmaan, että kotona ollaan nyt ja työt siellä kyllä odottaa.
Minä vaan innolla (ja pienellä kateudella) kuuntelen työkavereiden projekteja yms. ja mietin, että oi että olisi kiva olla siinäkin jutussa mukana.
Päätin, että jatkan opiskeluja nyt äitiysloman aikana niin saa sitä kautta tehtyä jotain työnsä ja elämänsä eteen.

Eli vähän ristiriitaisin, apein fiiliksin on tämä päivä alkanut..

Ehkä kunnon lenkki tekee tänäänkin hyvä ja piristäisi. Lähden kokeilemaan.

Miten Tipetsu jaksaa?

Tsemppiä meille kaikille! Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu..
 
Tipetsu ei enää jaksa. Ballonkia yritettiin laittaa ihan yhtä hyvällä menestyksellä kuin tähäbki asti, ei vaan mene kohdun sisäsuun ohi. Lääkäri ultrasi eikä mitään syytä keksi miksei mee läpi se katetri.
Yöllä supisteli,sain oxanest-nimisen piikin,josta tulee melkosen leijuva olo. Noh,pari tuntia myöhemmin,heräsin kun niin supisti. Käyrät katottiin ja se kuuluisa prkl kohdunsuun tilanne. No ei muutosta. Sain lisää lääkettä ja nukuin. Nyt sit oottelen ruokaa ja käyrää ja sit kotiin viikonlopuks. Ma takas ja jos pystyy,nii kalvot puhki tai ti sektio. Kyllä vituttaa kun ei kroppa toimi niinku naisella pitäs,vaan leikellä pitää penskat pihalle!! Mä en siis voi saada luonnollista synnytystä. Ja mä en usko että kotona asia muuksi muuttu.



-Kyllästynyt Tipetsu rv 38+4-
 
Owl
Jahas neuvolassa käyty, vauva laskeutunut.
Kätilö kävi myös tunnustelemassa masua, kun oli pomppassut SF-mitta nopsasti ylös.
Pistivät lähetteen kättärille ja maanantaina tulee soitto.
Tiedä sitten alkavatko käynnistämään...
Toivottavasti syntyisi jo viikonloppuna, kun en tahtois osastolle.
Haluaisi olla jo kotona vauvan kanssa. Tarvitsen tekemistä ja pois tän tukalan olotilan!
Kyllä huomaa, että kävely on helpompaa/kivuttomampaa, kun se pää on asettunut,
ei enää viillä luut toisiaan kohti.
Mulla on kaksi kesyä lintua ja olen ihan kahden vaiheilla luovunko niistä.
Jotenkin ennen olin niin haltioissani, kun ne tulevat päähän ja juomaan lasista yms.
Mutta nyt vaan "pelkään" että ne paskoo, jos tulee päähän tms.
Tiedän kyllä, että ihan yli menee tuo "hysteria", mutta sellaista se nyt on:(
 
Kehtaako tänne tulla kertomaankaan omasta tilanteesta, kun niin tuskaantuneilta kuulostatte... Mielelläni olisin ainakin ensi viikon puoliväliin vielä odotellut, on vähän kesken täällä kotona ja vaivatkin olleet siedettäviä. Tänään aamulla kun etsin asentoa jossa suht kevyt supistus haittaisi unta vielä vähemmän, jotain lorahti. Ja lorahtelu on jatkunut. Jos supistukset ei päivän mittaan voimistu, illalla mennään kontrollikäynnille ja käynnistys viimeistään huomisaamuna. Tai no, jos käynnistys sujuu samoissa merkeissä kuin Tipetsulla, niin kai se odottelu voisi ensi viikon puoliväliinkin jatkua...

StiinaM ja PikkuM, 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Owl ja Irene80
38 POKS POKS POKS

StiinaM, hyvä vaan, että edes joillakin menee ihan mukavasti! :D Tsemppiä! Sulla taitaa olla pian murunen sylissä :)

Tipetsulle vaan hirveesti kärsivällisyyttä ja voimia haluan ammentaa. Se on kyllä uskomatonta ja mielenkiintoista, miten naisen kroppa toimii kun tosiaan joskus tuntuu, ettei se vaan halua synnyttää. Ja sitten toiset vaan pierasee sen vauvan muutaman supistuksen jälkeen. Paras varmaan mitä Tipetsu voit nyt tehdä, on yrittää rentoutua ihan totaalisesti nyt viikonlopun aikana kotona. Sen olen vahvasti ymmärtänyt, että stressi tuossa tilanteessa ei ainakaan auta. Kun mieli ja kroppa rentoutuu, voi elimistö hiffatakin, että hei, voishan sitä vaikka synnyttääkin. Toki se on helpommin sanottu kuin tehty...

Eiköhän naiset kuule ajatella, että tämä monien supistelemattomuus (itsellänikin selvästi harkkasupparit vähentyneet viime päivien aikana) ole vaan tyyntä myrskyn edellä :LOL: Sitä en tosin tiedä, miten kaukana se myrsky on vasta tulossa... :kieh: Mullakin on oikeesti vasta niin vähän viikkoja, ettei edes pitäs vielä odottaa näin kovasti. Tässä kun voi mennä vielä kuukausi! (hyi) Oon ruvennu vihaamaan tätä asuntoakin ja koko sisustusta ja kaikkee kun liikaa joutunu tuijottelemaan tätä. Taikokaa mulle joku nätti pieni pöytä tänne, niin voin edes vaihtaa järjestystä olkkarissa!!

Owl, ehkä pääset pöpöpeloistasi vielä irti :) Jos tykkäät linnuistasi, ei niistä kannata mun mielestä luopua. Voithan vaikka pitää niitä vapaana hieman vähemmän ja estää niitä pääsemästä vauvan luokse, jos se hirvittää. En jotenkin osaa uskoa, että se linnunkaan pikkukakka voi olla kauhean vaarallista, jos eivät ole olleet kosketuksissa muihin lintuihin tms, mistä olisivat jotain tauteja voineet saada.
 
"Ja sitten toiset vaan pierasee sen vauvan muutaman supistuksen jälkeen."

Tää kommentti aiheutti täällä Saaju sellaiset tirskumiset, että meinas tulla pissat housuun.

Kiitos Saaju päivän pelastuksesta :LOL: :LOL:.
 
Snuppa ja Cassyput, eikö teidän ole mahdollista sopia työnantajan kanssa jostain projekteista ym. myös mammaloman aikana ikään kuin sunnuntaityönä? Minä olen ainakin kaikilla mamiksilla hoitanut joitain hommia, koska pää tarvitsee muutakin ohjelmaa kuin ruokaa, leikkipuistoa ja vaipanvaihtoa :D Rahat minulle on maksettu sitten hoitovapaalla ollessani. Ei siis tosiaankaan mitään päivittäistä hommaa, vaan silloin kuin itselle sopii, tiettyjen deadlinejen puitteissa. Pysyy hyvin kartalla duunikuvioista ja saan mielekästä puuhaa, joka ei ihan aidosti ole pois lapsilta sen enempää kuin joku feisbuukkailu.

Hitto, miten pahalla tuulella olen ollut koko päivän. Ihan hävettää :/ Tulee varmaan kiukkuinen vauvakin, kun mutsi koko ajan räjähtämispisteessä... :stick: Jospa tämä taas tästä tasoittuisi.
 
Moikka pitkästä aikaa.

Mä oon kuluttanut loput sairaslomasta ja äitiysloman alun kaikenlaista kotihommaa puuhastellen. Siivoillu kaappeja, keränny kasaan vanhoja vauvanvaatteita ja pessy niitä yms. Kodinhoitohuone sai uuden ilmeen ja pari ongelma vaatekaappia pitäis vielä käydä läpi. Sitten olenkin ollut niin poikki ettei ole jaksanut paljon tietokonetta vailla.

Oli meillä siinä flunssaa, 3-vee synttärit, sit lisää flunssaa ja nyt näyttäis taas kolmas flunssa jostain hiipineen kuvioihin. Tän viimesimmän laitan kyllä hoitotädin piikkiin (tytöt on yksityisellä pph:lla) kun hoiti lapsia ihan hirveessä flunssassa ja tajusin tän tädin tilanteen vasta kun tytöt oli pari pv siellä hoidossa olleet. Alkoi puhuun, miten edellisenä pv:nä oli varmaan ollut kuumetta... Olis kyllä kiva, et olis ilmoittanut olevana kipee kun ihan hyvin tytöt olis voineet olla myös kotona kun mäkin kerta olen. Tosin mun selkä on niin romuna, et tällästen kotihoitopäivien jälkeen mä oon niiin rikki. Mutta ennemmin kestän omat selkäkivut kun kaksi sairasta lasta!! Saas nähdä ensi viikolla kuinka kipeinä sitten ovat. Ärsyttää nää kurakelitkin niin suunnattomasti kun lasten vaatteissa kulkee kamala määrä santaa sisälle ja autoon.

Kävin viime viikolla synnytystapa arviossa ja sanoivat, ettei estettä alatiesynnytykselle. Pieni vauva näyttäis olevan mahassa (rv 37+1 2600g) ja lääkäri meinas et josa vaikka tällä kertaa kaikki menis vaivattomasti ja nopeasti kun vauvakin pieni. Ihme, etten tällä herkuttelulla ole saanut mitään sokerivauvaa aikaiseksi, kuten olen luullut.

Mitä lähemmäs rv40 lähestyy, sen parempi on olo. Selkä tosiaan on tosi kipeä mutta kaikki normaalit raskausvaivat on kadonneet. Nyt olen alkanut kyllä viimeisen viikon ajan nukkuun tosi huonosti ja katkonaisesti. Vaikuttaa sekin et myös lapsilla on menossa joku kausi et heräilevät usein ja tulevat mun luo pyytään mitä milloinkin. Olen yllättävän notkea (no, tieteysti verrattuna edelliseen kaksosraskauteen) ja liitoskivut, harjoitussupparit ja sukkapuikkokivut on kadonneet. Ehkä tää on vaan tyyntä myrskyn edellä.

Vauvan liikkeet on olleet tosi vähäisiä viimesen kk aikana, mut nyt sekin on alkanut mylläämään. Ehkä se yrittää lakeutua. Siellä syn.tapa-arviossa sanoivat että paikat on pehmeitä, sormelle auki ja pituutta 2-3cm. Uudelleen synnyttäjällä kuulemma voi alkaa tapahtumaan piankin muutostä näiden suhteen ja synnytys voi käytännössä alkaa koska vaan. Mä kyllä epäilen että vois mennä ihan yli la:nkin kun ei mitään viitteitä alkavaan synnytykseen. Ja se tutkimus sattui aika paljon (sekä opettaja että opiskelija mua ronklas) ja sanoi et voi sitten tulla verta, mutta ei tullu kyllä tipan tippaa. Et se siitä ärsykkestä.

Mä haluaisin kanssa opetella liinailemaan, mutta en gtiedä mistä aloittaa. Oon kirppareilta yrittänyt löytää trikoista liinaa, jossa on ohjeet, mutta ei ole tullut sopivaa vielä vastaan. Yks löyty, mut se oli niin koiran(tai kissan) karvainen etten usklatanut ottaa kun olen itse allerginen =)

Mutta nyt viimeisen viikon olen ollut huippuväsynyt. Mitähän kroppa yrittää taas sillä sanoa....

-Mira- ja 37+3 (eikä edelleenkään työnimeä)
 
StiinaM, hyvä vain jos jollain menee hyvin :)

Raivoan nyt kahta kauheammin, toiveisiini vastattiin eilen ja harkka-supistukset vaihtuivat kipeisiin illalla. Nooo, valvoinpa sitten koko yön paria tuntia lukuunottamatta kipeiden supistusten kanssa, jotka tulivat/tulevat säännöllisesti 10min, mutta eivät johda mihinkään!! Eli siis tilanne on ollut sama viimeisen reilut 12tuntia niin voitte arvata v-tutuskäyrän kun aamulla esikoisen kanssa herään.. Kaiken lisäksi tuntuvat tässä aamulla laantuvan nämäkin perhanat. Minä en jaksa enää, kohta kutsuu pehmustettu huone. :mad:

Babytwo 40+2
 
Täällä ei tapahdu mitään. :wave: Paitsi että viime yönä sentään sain nukkua. Ja Babytwo, ikäväkseni voin ilmoittaa että viinimerkin vaihtaminen ei tuottanut toivottua lopputulosta. :whistle: :D Eikä kyllä oikein maistunutkaan.

Kirjotan noista työjutuista myöhemmin, nyt ei jaksa keskittyä senkään vertaa. :stick:

Toivottavasti muualla Suomessa on yhtä hieno auringonpaiste kuin meillä täällä. Tulee heti pirteämpi mieli. :)

Hyvää naistenpäivää!

Cassy ja pikkupikkusisko rv 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Täällä bongattu se mystinen limatulppa mistä kaikki aina puhuu! Eip voinu kyllä erehtyä. Sen kunniaksi harrastettu miehen kanssa yhtä ässää, jäämme odottamaan tuloksia :D Ainakin piristi tuon unettoman viime yön ja supistus-rumban jälkeen jos ei muuta ;)

Cassyput, harmi! Määhän oisin heti alkoon sännänny merkin vaihtoon :p
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Hyvää naistenpäivää!

Täällä sataa räntää ja vettä. Wuhuu!

Viime yönä olin taas tuhruttanut verta, mutta siinäpä kaikki suuret uutiset. :D Nyt meinaan köllötellä vain koko päivän enkä tee yhtään mitään. Päätin, että synnytän 25.3, en yhtään aikaisemmin. Olokoot mokoma.

Babytwo: jatkuuko supistukset?
Miten StiinaM:n vointi?
 

Yhteistyössä