**Maaliskuun murut 2014** Maaliskuussa - meidän kuukausi <3

Oi te onnelliset ketkä jo synnyttämässä tai kohta hetki tiedettävästi käsillä! Täällä ollut aamusta asti semi-kipeitä harkkasuppareita koko päivän niin voitte uskoa että alkaa v-käyrä olemaan melko korkealla. Maha on super-hellä ja arka, vauvan liikkeet koskee, oma liikkuminen koskee ja kaiken kruunaa ummetus. Mies ei voi kotiin tullessaan tehdä muuta kuin röhnöttää joten mulle jää kiukkusen esikon kanssa touhuuminen. Eikä se edes tajua jos siltä pyytää apua, sen mielestä kun kivusta valittaminen on turhaa ja se pitää vaan pärjätä. Kuulostaa kylmältä mutta se vaan on aina ollut sen ajatustapa ja kyllä ymmärränkin sitä, munkin pitää kaikki viimeiseen asti yrittää itse tehdä ja kipulääkkeet on nynnyille, varsinainen masokisti minäkin..

Tämmönen pieni tilitys iltaan, huomenna herätään yhtä kipeenä ja kiukkusena ku tänäänkin, v-tuttaa jo valmiiksi.
 
Nonna88 toivottavasti käynnistävät heti, kokoa ainakin on riittävästi jo! :) Ja kiitos tsempeistä! Täällä homma tuntuu etenevän; ballonki tuli ulos jo kahden tunnin jälkeen eli viiden maissa. Kuuden jälkeen lääkäri puhkaisi kalvot ja kyllä nää supistukset on kovenemaan päin. Hierontaa jo ottaisin, mut mies lähti käymään kotona hoitaa hepat ja laittaa pienet pojat nukkumaan, tulee takas kun homma selkeästi etenee ja soitan. Nyt koitan kävellä, jos auttais, väli vasta noin 5 minuuttia.

Babytwo jaksamista sinne! Voi kun pääsisit kans pian tositoimiin. :) Miehet on miehiä, tuttu tunne... Siksi ne ei synnytä! :p
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Morsan! :heart:

Jestas miten jännät paikat bambiinalla! Aiotko pitää meidät ajantasalla ponnistusvaiheeseen asti? :D Pianhan sulla on siellä jo vauva sylissä.

Tipetsulla myös! Ite en kyllä tuossa tilanteessa sais silmäystäkään unta ensi yönä, huhhuh. Mutta aivan ihanaa että olet päässyt näin pitkälle, oletettavasti poikien alkutaipale on sen takia helpompi kuin monilla muilla kaksosilla. :) Isot tsempit!

Nukkumisesta puheenollen, mulla alkaa olla vaikeaa. Nukun kyllä hyvin kunhan uneen pääsen, mutta illasta uni ei meinaa tulla ja aamusta sitä ei meinaa riittää. Vähän tuntuu jännittävän jo vissiin. :whistle:

Nonna88:kin tais olla ihan kalkkiviivoilla. Huomenna tapahtuukin paljon! :) Tsemppiä sinnekin.

Voi vitsit, malttaisinpa mäkin pyöritellä peukaloitani. Tuntuu että lepo olis hyvä idea. Mutta kun tajusin että tässä ollaan nyt tosiaan viikoilla 39+ niin alkoi kauheat viime hetken säädöt. Keksin koko ajan lisää juttuja mitä pitäis vielä tehdä! Aika ärsyttävää.

Mulle iski tänään oikein kunnolla tajuntaan se, että mulla on pian taas vauva. Edellisestä onkin se vajaa 5 vuotta, niin moni juttu on unohtunut. Muistin yhtäkkiä elävästi miltä se sileä ihana vauvantukka tuntuu sormenpäissä... :'( :heart:

Nynaeve, laitoin tän kerran ennenkin, mutta täällä on musta päteviä vinkkejä linkkien takana miten vauvaa vois kotikonstein patistella oikeaan asentoon: Voimaannuttava synnytys: Perätilan kääntö

Kuulostaapa Babytwo tympeeltä sun miehen suhtautuminen. :( Miten se nyt tolleen? Ite en varmaan jaksais tommosta kattella tässä tilassa. Miksi hänellä on oikeus oikasta sohvalle työpäivän jälkeen, ja sulla ei oman työpäiväsi jälkeen ole? Sitä paitsi kait hän haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa, miten se sieltä sohvalta onnistuu? Ei ole tarkotus hermostuttaa sua lisää, oon vaan niin allerginen tollaselle. :stick:

Cassy ja pikkupikkusisko rv 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: bambiina77
Bambiina, toivottavasti saat yhtä hyvän synnytyskokemuksen kuin viime kerralla! Vaikka minä en olekaan paikalla ;)

Minunkin korvaan vähän särähti tuo Babytwon juttu : / Isket sen pikku känkkäränkän isänsä syliin ja sanot molemmille, että nyt kuule keksitte keskenään tekemistä, äiti tarvii nyt omaa rauhaa. Minä ite oon sellanen kotikersantti (miehen sanojen mukaan), että jos minun jaksamisraja - esim. kotitöiden suhteen - tulee täyteen niin sen kyllä huomaa mieskin :D Onneks tuo ukko on niin lepponen tapaus, että jaksaa minun tuittuilua. Mutta toisaalta tässä tilanteessa kun supistelee ja kipuilee niin en yhtään ihmettele jos Babytwolla (ja varmaan monilla muillakin) on pinna jopa vähän "ylikireällä". Kyllä olen huomannut, että itteä ainakin vituttaa yhä enemmän ja enemmän kun kestosupistus päällä siivoaa miehen vaatteita ja työpapereita yms yms.

Cassy, täällä nukkumisen kanssa sama meno. Miten jokin niin yksinkertainen asia kuin nukkuminen voikaan olla niin vaikeaa! Just tänään pohdiskeltiin miehen kanssa, että miks päiväunille nukahtaa aina helposti, mutta yöllä ei saa unta, vaikka miten väsynyt olis. Yleensä olen yrittänyt välttää päikkäreitä juuri yöunien parantumisen toivossa, mutta tänäänkin simahdettiin molemmat saman tien kun mentiin olevinaan vain hetkeksi lepäämään kauppareissun jälkeen. Nyt sitten tässä vaan hummaillaan ilman ajatustakaan nukkumaan menosta :)

Tällä runsaalla kotona olemisella on ollut muuten sivuvaikutuksena lisääntynyt nettishoppailu. Ei kyllä olis edes rahaa, mitä törsätä, mutta hitto kun netistä löytää kaikkee kivaa koko ajan :D Normaalisti tykkään kierrellä paljon kaupoissa ja sieltä yleensä tarttuu mukaan lähinnä jotain hyvin edullista, mutta tää nettishoppailu on niin petollista kun voi maksaa laskulla tai osamaksulla :ashamed: Onneks oon toisaalta niin pihi, ettei ole pelkoa, että tuhlaisin kaikki rahani turhuuksiin..
 
  • Tykkää
Reactions: bambiina77
Ihanaa, lisää vauvoja <3 Onnea!:flower:

Juuuu, eilen illalla tais tulla aika tuutin täydeltä.. :D Ehkä tilanne ei oo niin paha mitä annan ymmärtää, kuten Saaju mainitsikin ne hormonit ja ylikierrokset.. ;)
Kyllä se ukko tekeekin kotona, esim. ruokaa en tee juuri koskaan itse ja tekee ostokset, en ole ruokakauppaan astunut varmaan kahteen kuukauteen,koska en jaksa ja koska inhoan sitä. Aina välillä tulee vaan noita päiviä, kun sen pärstä vaan -vituttaa- ja ihan sama mitä tekee niin ärsyttää. Ja kun tosiaan itse olen kipeä ja turhautunut supistelusta ja kun mitään ei tapahdu ja sen pitää juuri sellaisena päivänä itse laiskotella, niin piru on irti.. :D
 
Pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin. :) Yhä ollaan yhdessä kasassa vaikka viikko sitten piti ihan käyrilläkin käydä. Supistukset tulivat 3-4min välein, mutta mietoina ja tarkistettiin tilanne, että onko synnytys jo käynnistynyt. Noh, ei ollut ja ei muuta kuin kotiin nukkumaan ja siitäpä ne sitten laantuivatkin. Nyt sitten on kuullosteltu tuntemuksia oikein suurennuslasin kanssa. :D Ja ei tietenkään mitään tunnu tai näy.. Vähän veristä vuotoa, mutta siinä kaikki. Olo on kyllä jo raskas ja nivuset tulessa.

Tänään on 39+0, joten eiköhän tuo synnytys ole jo melko lähellä, vaikka menisi ylikin.

Onnea kaikille vauvan saanneille ja tsemppiä käynnistettäville! Tipetsullakin on jännät paikat

Neuvolassa kävin eilen:
HB tipahtanut ->95. :( Nyt on sen olossakin huomannut, että kovin on uupunut tämä rouva. Jos vielä maanantaina olen raskaana ja hemppa yhä yhtä huono, niin labraan ja mahdollisesti tankkaukseen. Nyt vedän kolmin-nelinkertaista rauta-annosta ja toivotaan, että nousee..
Paino +700g
SF-mitta 30cm, pudonnut 1,5cm aiemmasta mittauksesta ja se kyllä näkyykin. Maha roikkuu kuin vanhoilla isännillä. :LOL:
Verenpaineet ok 118/85

Kuinka moni on ajatellut käyttää kantoliinaa? Itse huusin juuri huutonetistä Hug-a-bug:n liinan, kun olin myynyt aikaisemman pois. Vanhempien lasten vauva-aikana kantoliina oli korvaamaton ja uskon, että sille tulee käyttöä nytkin varsinkin kun kesän aikana touhutaan paljon ulkona eläinten ja lasten kanssa. Manducaakin mietin, mutta siitä ei ole itsellä mitään kokemusta. Onko teillä?

Babytwo kyllä täälläkin hermostutaan miehelle sellaisista asioista, joista normaalisti en hermojani menetä. Nyt vaan ärsyttää ja se on jotenkin moninkertaista. Esim. eilen sanoin miehelle, että olo on kuin jyrän alle jäänyt. Odotin ja oletin (oi miten fiksua ;) ), että mies tarttuu sanomisiini ja hoitaa, hellii, paijaa ja kysyy miten voi helpottaa oloani. Ei kysynyt. :D Kertoi, että sama homma hänellä, kun eilen tuli tehtyä niin kova treeni salilla. Nyt on sitten niiiiin kipeä ja pitääkin laittaa vähän kylmägeeliä ja mennä kohta nukkumaan. Nukkui sitten auvoiset kymmenen tuntia. Minä ramppasin yön vessassa ja yritin saada miestä ajatuksen voimalla heräämään. :D
Voitte varmasti kuvitella, että silmistäni lensi tulilieskoja ja katse olisi tappanut useammankin kaksilahkeisen.
Mulle urheilu on vielä niin iso asia elämässäni ja nyt kun en sitä voi harrastaa, niin kylläpäs kiukuttaa, kun mies kertoo treeneistään ja treenikivuista ja minä yritän saada sympatiapisteitä raskausvaivoista. Ei olla ihan samalla kartalla aina mekään. :headwall:


Minä ajattelin tänään kokeilla synnytyksen vauhdittamista juoksulenkillä, kunnon päiväunilla ja päiväsaunalla. Hemmetin hiiva estää muut toimet.
Mies menee yöksi töihin, joten parasta olisi jos synnytys alkaisi alkuillasta, kun lapsetkin lähtivät loman viettoon mummolaan.
Näitähän kannattaa näin suunnitella. ;)

Mukavaa päivää kaikille ja tsemppiä!
 
Paljon onnea Bambiina77 pikkuisestä neidistä <3

Täällä käyty äippäpolilla, Napavirtaukset kuulemma kireät, pitkään niitä ultrattiin ja painoarvio pysyi samana. Lääkäri sit halus kattoo alakerran tilanteen..Kaulaa jäljellä 1,5cm ja auki jo 3cm :O Erittäin ronskisti pyöräytti ja sanoi vaan, et älä säikähdä, nyt rupes verta tulemaan. Epäili, et tänään käynnistyy spontaanisti. Käyrillä olinkin tuon jälkeen, ja hyvin supistuksia siihenkin alkoi piirtyä :) Ja jos ei tänään lähde, niin huomenna klo 8 saliin ja käynnistetään, laitetaan hösseliksi, kuten lääkäri asian ilmoitti :D ihanaa kun tietää, et muutaman päivän sisään pieni on oikeesti tässä :heart:

Babytwo, täällä huomattu kanssa kireyttä ja pinna palaa niin täysin, kun mies ottaa lepiä ja ite juoksee 1v2kk perässä samalla kun puuskuttelee supistuksien kanssa :D mutta se on sallittua meille loppuajasta ;)

Nonna88 ja ei-niin-mini 40+1 :kieh:
 
Voi Nonna, sulla on kohta vauva sylissä. :heart:

Mulla oli kans kaulaa jäljellä 1 cm ja 3cm auki, siis viikko sitten maanantaina. Pitäisiköhän minunkin tehdä "sisätutkimus". Viimeksi kun lääkäri katsoi (silloin maanantaina) niin verta tiputteli sen jälkeen viikon, mutta lapsi ei ole tippunutkaan. :LOL:
Toivotaan, että sinulla käynnistyy synnytys nyt spontaanisti. Ihan jännittää toisten puolesta.
 
Heippa!

Joo-oh,täällä ollaan osastolla joku tabletti alapäässä. Ballonkia yritettiin laittaa kolme kertaa mut teki niin kipeetä!! Sisäsuu on niin kiinni ettei menny paikalleen. Kyllä otti kaaliin kun melkein pääsin vielä kotiin. Viime yökin meni itkiessää kotona ku niin ahdisti ajatus siitä että joutuu osastolla olemaan.
Laitettiin siis reilu 30min. sitte joku lääke,ei cytotec, vaan joku lempeämpi ja kyllähän tuo supistelee vähä. Toivottavasti tää yks riittää tai että ehdin saada sen toisen vielä tänään..
Kyllä pelottaa!!

Niin ja onnea vauvansa saaneille ja stemit vielä raskaana oleville!!


-Tipetsu ja tuplakupla rv 38+1-
 
Kiitokset onnitteluista! :) Kyllä tää on niin ihana! :heart: Onneksi synnytys on ohi, mäkin pelkäsin kuitenkin uskomattoman paljon, joka vaiheessa... Siitä lisää myöhemmin!

Tipetsulle älyttömän paljon tsemppiä, voimia ja jaksamista, jospa se lähtis kuitenkin kohtuuajassa! :hug: Siksi mäkin tänne päivittelin tietoja, kun mies tuli vasta saliin siirryttyä, niin meinas turhauttaa se odottelu yksin. :D Mulla oli onneksi tarkkailuhuoneessa samassa tilanteessa oleva kaveri, eli ballonki laitettiin peräkkäin, ja kaikki meillä meni melko samaan tahtiin; lopulta heidän poika oli syntynyt viereisessä salissa 3 minuuttia ennen meidän vauvaa! =)

Nonnalle myös voimia matkaan, jos täällä ehdit vielä käydä! :) Näitä on niin mukava jännittää mukana!
 
Ihanaaa, vauvoja :heart:

Snuppa, minä ainakin oon meinannu käyttää kantoliinaa. Töissä vauvateholla olen käyttänyt ja tykännyt :) Kantoliinoista ja -repuista oli joskus aikaisemminkin tällä palstalla puhetta ja silloin monet taisivat manducaa kehua, itselläni siitä ei ole kokemusta.

Täällä ei mitään uusia uutisia :)
 
Snuppa, meiltä löytyy sekä trikoinen kantoliina että manduca :) Molemmat aivan huippujam, kantoliinassa kantelen ihan pienenä vauvana ja kunhan kehonkontrollia löytyy, pääsee muksu manducaan :) Tällä systeemillä mentiin esikonkin kanssa ja itse koin oikein toimivaksi, varsinkin kun hän oli/on varsinainen sylivauva :kiss:
 
Snuppa! Just luin jostain toisesta pinosta että B12-vitamiinin puutos aiheuttaa raudan imeytymättömyyttä. Miten sulla mahakaan kestää tollasia annostuksia? :O Kokeile ihmeessä jotain kunnollista B(12)-vitamiinivalmistetta.

Mulla on trikoinen liina, mistä kyllä tykkäsin esikoisen kohdalla. En ihan vastasyntyneenä, mutta pikkusen myöhemmin. Kakkonen ei viihtynyt, mutta eipä tuo viihtynyt missään muuallakaan. :whistle:

Mä oon tänään taas höyrypäisenä siivoillut vessoja, shoppaillut, ja salillakin kävin. Totesin ettei tarvii enää mennä, sain tosi ikäviä liitoskipuja. Ihanaa kun tuntuu kun puukolla vedettäis häpyluuhuun. :kieh:

Lauantai olis oikeestaan hyvä syntymäpäivä tämän feministin tyttärelle, kansainvälinen naistenpäivä kun on. :)
 
Onnea Morsan ja Bambiina! :heart:

Kantoliinan hommasin kans sellasen trikoisen, käytettynä. En osaa sitä vielä käyttää. Tuli siihen ohjeet mut en ole saanu aikaiseks opetella sen sidontaa ja se merimiessolmu! No nyt tässä ehtis vielä.

Neuvola oli eilen ja vauva oli ihan laskeutunut syvälle lantion uumeniin ettei päätä meinannut tuntea :) Hyvä hyvä, jotain edistystä on sentään tapahtunut. Sf-mitta oli kasvanut vain sentin enää ollen 34 cm. Paino oli tippunu kilon, kun olen pitäny syömiset kurissa (jäätelöö olen kyllä syöny joka päivä), mut pienensin ruoka-annokset takasin siihen aiempaan kokoon. Kun viimeks oli tullu 1,6 kg lisää painoa...
Mitään muita merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ole, saisi vauveli kyllä tällä tai ens viikolla syntyä :) Nyt on kaikki valmiina, äp:n koppaan on jo lakanatkin laitettu :)
Käytättekö muut muuten sitä äp:n täkkiä? Se tuntuu niin suurelta ainakin sinne äp:n koppaan.
Yöt alkaa olla jo tuskasia täälläkin, mikään asento ei ole hyvä ja on vaikea hengittää, lisäksi se vessassa ravaaminen. Noh, ei ole kauaa enää.

Kuinkahan Tipetsulla ja Nonnalla menee? Toivottavasti kaikki on hyvin.

Tofferiina 38+6
 
(.) Tuskaa tännekin. Aamut on vielä ok, ihana herätä aamuisin kun -vielä- ei koske mihinkään. Päivän aikana kun käy koiran ja muksun kanssa pihalla, ravaa taaperon perässä ja noukkii leluja lattialta, niin iltaisin onkin sitten tuskien taival että sänkyyn selviää. Eikä merkkiäkään mistään synnytyksen tapaisestakaan. Pieleen menee kyllä meikäläisen veikkaus, että ennen laskettua suvaitsisi tulla.

Huomenna saa taas neuvolaan mennä yhtä paksuna kuin aiemminkin, kuulemma jutellaan sitten jo yliaikais-kontrolleista sun muista että mitä tehdään, jos ei ala kuulua. Kiva, kylläpä piristää.

Meillä on äp:n täkki käytössä, mutta pienille lapsillehan ne peitot on vähän niinkuin muodon vuoksi siinä. Ei meillä ainakaan ole peiton tarkoitustaan päässyt oikein koskaan toteuttamaan :D Pienenä vauvana ehkä, jos oli viileämpi makkari ja kun ei osannut vielä hyöriä ja pyöriä. Ja tosiaan, meillä on ihan normi-kokonen pinnis, joten siihen se kokonsa puolesta taitaa paremmin istuakin. Voisittehan laittaa jonkun pienemmän viltin sen tilalle siihen koppaan tofferiina? :)
 
Onnea Bambiina!!! :flower:


Täällä sitä köllötellään yhtenä kappaleena. Supparit loppu yön aikana..tai mitä lie ees olivat,liekko suoli ja rakko yhdessä aiheuttivat painetta... Lääkärin kiertoa tässä vähä jo ootellaan,että mitäs nyt. On tää tylsää,pitäs kävellä jne. mut ihan tylsää itsekseen..

Voikaatten hyvin! :)


- Tipetsu ja tuplakupla rv 38 +2-
 
Tipetsulle tsemppiä, toivottavasti et kovin kauaa joudu sairaalassa viettämään aikaa vaan jotain alkaisi pian tapahtuakin :heart:!

(.) Neuvolassa käyty rv 38+5
Pissa +-
Verenpaine 138/86 (piti jo hakea neuvolan antiikin aikainen mittari, kun omron näytti alapaineeksi 97)
Paino 95,5 kg (250gr/vko)
Turvotus +-
Sf-mitta 34 cm
Syke +
Liikkeet +
Tarjonta rt

Olin sitten kehittänyt itselleni virtsatietulehduksenkin ja siihen pitäisi lääkkeet käydä tänään hakemassa. Streptokin oli positiivinen, joten antibioottia sitten suoraan suoneen kunhan synnytys käynnistyy. Toisaalta nyt, kun näyte oli positiivinen niin eipähän tarvitse kotona arpoa milloin tarttee lähteä synnärille vaan suositus on, että melkeinpä heti. Seuraava neuvola olisikin ensi viikon torstaina eli rv 39+6. Toivotaan, että ei enää tarvitsisi mennä :LOL:!

Minä kyllä laitoin sen äp:n täkin, pikkuisen sänkyyn, mutta kai se on siinä lähinnä näön vuoksi. Esikoinen, kun nukkui meidän välissä niin oli minun peiton alla, joten silloin peitto jäi käyttämättä.

Nonnan uutiset taitavatkin tulla sitten seuraavaksi :heart:!


Irene ja pimu 38+5
 
Owl
Täällä alkaisi olemaan jo niin valmista, että yöllä saisi alkaa tulemaan, tosin ei siltä tunnu.
Liitoskivut loppuivat kuin seinään, oliskohan sitten niin, että se pää on asettunut ja siitä sitten johtuen?
Kaukalo tuli Italiasta maanantaina ja siitä sain sellaisen ilospurtin päivään, että koko viikko alkoi hyvin.
Eilen haettiin jääkaappi täyteen ruokaa(tulipas siitä pimeä).
Ja vielä tänään riittäisi hommia mm.petivaatteiden pesu ja lasangen ja sämpylöiden teko.
Yöt heräilen jopa puolenkin tunnin välein ja hikoilu on alkanut.
Verenpaineet olivat koholla, mutta onneksi sain ne kuriin.
Kyllä tässä loppupäiviä viedään, kun sairaalakassikin siirtyi jo eteiseen;)
Pe laskettu aika ja Cassy, hieman minäkin mietin sitä naistenpäivää tekosyyksi, tosin sillä perusteella, että mies on aivan ihana pakkaus, hemmottelee ja palvelee ja hoitaa isommat lapset.
Se nyt vain on tuommoinen, mitä en tiennytkään olevan :heart:
Voipi kyllä mennä ihan keskiviikollekin saakka.
Jotenkin on alkanut tuntumaan tosi vahvasti siltä, että kaikki menee niin hyvin.
Rahallisesti on onnistanut kaikinpuolin, tilaukset ovat myöskin olleet nopeita ja positiivisia, raskaus on mennyt ainakin nyt hyvin, kaikki vain sujuu ja olen siitä iloinen.
Tosin pelkään synnytyskipuja, sillä olen nyt saanut vain olla ja kuulostella itseäni miehen takia,joten josko olen sitten muuttunut liian mukavuudenhaluiseksi?IIk.
Aiempi synnytys oli vain, että on vain pärjättävä ja siis aivan erilainen.Silloinen elämäkin tosin oli aivan kamala, mitä nyt lapset antoivat elämään ison onnen:heart:

Onnea kaikille vastasynnyttäneille ja onnea synnyttämään meneville.
Kohta on ensimmäiset äitejä ja onhan se meille muillekin uusi kokemus aina :flower:
 
Meillä ei ole oikein koskaan ollut se äp:n peitto varsinaisessa käytössä. Ensin se on liian iso, ja sitten liian pieni kun vauva jo kääntyilee ja potkiskelee. Meidän vauvat on alussa nukkuneet kapalossa (on saatu tosi rauhalliset yöt tän ansiosta), ja myöhemmin aina unipussissa. :)

Ihanaa Owl että miehesi on noin kiltti, ja elämä muutenkin mallillaan. :heart:

Tää lähtis neuvolaan ihan pian! :wave:

Cassy 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Supertylsää iltapäivää vaan kaikille! Tai siis toivottavasti muilla ei ole näin tylsää kuin minulla.. Kun ei jaksa eikä huvita nyt mikään. Vaihtoehtoina olis tiskaaminen tai miehen paitojen silittäminen. Kiinnostaa kuin kilo sitä itteään! Ja kohta on pyykkikonekin pyöriny ja sitten pitäs laittaa ne pyykit kuivumaan. Ja arvatkaa onko se tylsää :stick:
Mieskin on nyt 4 päivää putkeen töissä ja taitaapa olla kaikki pitkiä vuoroja, eli se lähtee aamulla kuuden jälkeen ja tulee illalla yhdentoista maissa :( Myö yritettään sitten täällä mahaseuraneidin kanssa viihdyttää toisiamme; hän potkii ja minä hölötän itsekseni.
Supistuksetkin tuntuu vaan vähenevän päivä päivältä, että ei edes sitä jännitysmomenttia ole.

Owlin tarinointi kuulostaa niin autuaalta. Ihana, että joku pystyy ja osaa ottaa nuin rennosti ja positiivisella asenteella kaiken!

Meilläkin äp:n täkki tulee käyttöön, oli se sitten hyödyllinen tai ei. En viitsinyt ruveta ostamaan nyt alkuun mitään muutakaan peittoa kun sitten pitää joka tapauksessa ostaa jo reilusti isompi kunhan vauva kasvaa ja alkaa hyörimään. Meillä on makuuhuone aina aika viileänä, että koen kunnon peiton kuitenkin tarpeelliseksi. Ja toi äp:n täkki on sen kokoinen, että siitä saa myös käärittyä kapalon :) (kunnes sitten alkaakin jo olla niin lämmin, että täkkikapalo on liian paksu)

Jaa-a, jatkampas päätöntä haahuilua.

Saaju ja Enni 37+5
 
Ihanan kypsää sakkia täällä :D Itselläkin supistukset vähentyneet ja tuntuu siltä, että vielä jonkun hetken tässä nyt ehkä saakin odotella.... Naistenpäivä olisi kyllä erinomainen päivä syntyä!

Meillä on käytetty äitiyspakkauksen täkkiä lähinnä rullalla pinnasängyssä vähentämässä avaruutta. Muuten on ollut samat ratkaisut kuin Cassyputilla eli alkuun kapalo ja jostain 2-3 kuukaudesta eteenpäin unipussi. Unipussia onkin sitten käytetty varmaan melkein 2-vuotiaaksi asti, kun niin hiton kätevä keksintö. Esikoinen nukkui meillä heti alkuun pinniksessä (suhteellisen huonosti) ja toinen lapsi rottinkisessa kopassa ekat pari kolme kuukautta (suhteellisen hyvin). Suosittelen sekä kapalointia että unipussia kaikille! Ja siis ihan ekoina aikoina taidan laittaa vauvan koppaan suht ohuessa kapalossa ja siihen äitiyspakkauksen makuupussiin. Kelpo kohtusimulaattori ;)

Kantoliina pitääkin vielä hankkia, olen entisen Tricot Slenin jo myynyt. Nyt kyllä haaveilin kudotusta liinasta, olisi vähän jämäkämpi paketti. Manduca meillä on ollut myös, mutta sen ergonomia kantajan näkökulmasta on mun mielestä ihan surkea verrattuna liinaan. Liinan kanssa vauva on niin lähellä ja jotenkin tukevasti, ihan kuin se koko paketti olisi osa itseä, eikä hartiat rasitu yhtään samalla tavalla.

Neuvolassa kävin aamulla. Kaikki edelleen kunnossa, painoa on tullut nyt 14,5 kg, paineet 106/65, pissa ok jne. Sykkeet 133-150.

Huomiselle varasin sen vyöhyketerapian! Vaikka sillä nyt ei synnytys käynnistyisikään, niin eiköhän sillä ainakin pääse rentoutumisen makuun... Alkuviikosta siivosin täällä kuin joku riivattu, nyt saa riitää. Kun ei sitä siisteyttä tällä lapset + koira -kokoonpanolla saa kuitenkaan varastoon kuin noin 30 minuutiksi. Mutta sauna on pesty, kylppäri on pesty, keittiö kaapit tyhjennetty ja järjestelty uudelleen, hävitetty kaikenlaista turhaa eli onhan tuosta siivoilusta toki hyötyäkin. Nyt aion kuitenkin nostaa pariksi päiväksi ihan vaan jalat ylös, leikkiä lasten kanssa ja tuijottaa telkkaria, jos ehdin.

Töttöröö & Joku 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Tuota unipussia mietin joskus itsekin, että mikä virka sillä on, mutta kerta sitä noin kehutaan niin taidan pistää harkinta-hankinta-listalle :p Kokemusta myös nimittäin siitä, että pinnis vauvalle liian avara.

Vyöhyketerapiasta haaveilin minäkin, mutta kun ekat äippärahat tuli, oli kaapissa sopivasti jemmassa kerääntyneitä laskuja vino pino, joten jätän toiveet sillä häätämisestä jollekin toiselle :) Ainakin se toimi vauvalle koliikkiin, tiedä sitten käynnistykseen. Niitä pisteitähän voi painella kotonakin itse, netistä löytyy ohjeita :)

Tylsyydestä Olen itseasiassa oppinut nauttimaan, uskokaa tai älkää :D Jotenkin iskenyt tajuntaan se että enää pari viikkoa ja se on tiessään. Jos en viikolle menee vielä yhdessä kasassa, niin meinaan kyllä ottaa tosissaan päivät rentoutumisen kannalta kun esikoinenkin hoidossa, kohta en enää voi tuijotella päivät pitkät mun lempiohjelmiakaan kun on kädet täynnä muissa touhuissa :D

Tosiaan, ihanan positiivista ajattelua täällä, itse en siihen kipujen takia enää vain kykene millään muotoa, iltaa kohden pinna vain kiristyy vaikka kuinka yrittäis..
 

Yhteistyössä