**Maaliskuun murut 2014** Helmikuussa <3

Onnea Onnenmurunen!!! :flower:



Ja täälläkin poksuu rv 37 POKSPOKSPOKS!!!

Kohta äitipolille,jännäpä nähä mitä lääkäri tuumaa,vieläkö annetaan lähtee itsestään käynnistymään vai käynnistelläänkö..Palaanpa sitten!




-Tipetsu ja tuplakupla rv 37+0-
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Irene80
Onnea Onnenmurunen!

Perjantaina käyty neuvolassa. Sf mitta kasvanut 5cm viikossa eli on nyt 35cm vauvan laskeutumisesta ja kiinnittymisestä huolimatta :confused: Saatiin myös uusi painoarvio ja se oli nyt 3200g, kun viikko sitten oli 2,5kg. Alkoi pelottaa vauvan tuleva koko, jos pikkunen meinaa tota tahtia kasvaa ja menee yliaikaiseksi.
Viikonloppuna oli Ässät käytössä, mutta eipä tullut yhtään supistusta. Kaikki liitoskivutkin ovat loppuneet. En edes tuntisi olevani raskaana ilman tätä pallomahaa.

Seksistä. Tekee koko ajan mieli. Mies yrittänyt vähän hätistellä, kun oon ollu koko ajan kimpussa. Saanut houkuteltua mukaan sanomalla, että voi mennä pitkään ennen ku saa seuraavan kerran :LOL:

Millon tuo jälkitarkastus muuten yleensä on?

Pesänrakennusvietti tuli ja meni. Olen ollut kotona jo n 4kk, niin ei jaksa edes arkiaskareet enää kiinnostaa :)

Huomenna poksuu rv 39
 
Onnea onnenmurunen! Täälläkin koko ajan asukki ollut pieni kokoinen mutta kuitenkin tasaisesti kasvanut omaa käyräänsä seurannassa.

Täällä joinakin päivinä pesänrakennus vietti menossa niinkuin eilen tuli leivottua pullaa ja sämpylöitä. Tosin illalla hieman huomasi touhunneensa. Kuitenkin viime viikolla oli enemmän harjotussupistuksia kun mies oli yövuoroissa. Nyt kun on kotona ni rauhallisempaa..
 
Oikein paljon onnea Onnenmurunen pikkuisesta :heart:! Ihanan pikkuinen tirppana sinulla siellä!

(.) Minä kävin tänään siellä kokoarviossa ja pikkuisen painoarvio tällä hetkellä oli n. 3,4 kg ja laskettuna aikana koko olisi n. 3,7 kg eli ei siellä nyt mikään jättiläinen ollut kasvamassa. Aika lailla samaa kokoa varmaankin mitä esikoinenkin. Mieli rauhoittui, kun jo pelkäsin, että siellä olisi kohta joku viisikiloinen :D! Sukupuolikin on edelleen arvoitus, en sitten kysynytkään sitä.

Täällä alkaa sairaalakassi olla pakattuna, enää oikeastaan puuttuu hammasharja ja deodorantti.

Ai niin ja täälläkin ollaan jo täysiaikaisia ja vauveli saisi jo tulla pihalle...

Irene ja pimu 37+3
 
Paljon onnea onnenmurunen!!!!!

Ja täällä poksutaan kanssa 39+0 POKS POKS!!!!!!! toivon mukaan ois viimeiset poksumiset..

Viime viikon perjantaina kävin vyöhyketerapiassa, jossa sit kokeiltiin samalla akupunktiota, liitoskivut ainakin helpotti tuolla reissulla jos muuta hyötyy ei ollu :kieh:

Eilen tuli käytyy sit päivystyksessä ja nyt menee antibiootit keuhkoputkentulehdukseen :( Lääkäri vaan tuumaili, että rankka synnytys edessä, jos lähtee nyt viikolla syntymään eli eiköhän tää nyt sit tällä viikolla tule :headwall: Huomaa vaan, et kovissa yskänpuuskissa lantionpohjalihakset antaa periksi, ja vaippa ois varmaan aika bueno :ashamed:

Tänään käyty neuvolassa kahden viikon tauon jälkeen, sf-mitta pysyny samana ja neuvolassa oltiin sitä mieltä, et ens viikkoon pitää joko kasvaa tai pään hävitä niin syvälle lantioon, et siitä ei saa enää ollenkaan kiinni tai sit sit pitää kontrolloida jo äippäpolilla.

Joko täällä on muita raskaana oloon kyllästyneitä? Ite oisin vaan niin valmis saamaan nyytin syliin että loppuis kaikki nuo vaivat mm. supistelut ja selän kolotukset.

Imetystyynyistä ollut puhetta, niin ite koin ainakin tosi käteväksi esikoisen aikaan ja sit kun luopui rinnasta ja siirtyi pulloon, niin mieskin käytti sitä tyynyä syötöillä, sai rentoutettuu hartiat kunnolla :D Ja raskausaika ois varmaan ollu tuskaa ilman sitä tyynyä, oli vallan ihana yöunien aikaan <3

Enää vajaa viikko meidän kuukauteen! :heart:

Nonna88 ja mini 39+0
 
Nonnih,tulipa käytyä rundi äitipolilla. Piti oikeestaan olla vaan seuranta käynti verenpaineiden takia ja kattoa alakerran tilanne. Ultrasi kumminkin ja hyvä niin,nimittäin B-vauva olikin kääntyny takas perätilaan!!! :O On ihmeellisen paljon tilaa kaverilla pyöriä,kun viime ke olikin RT ja nyt olikin kääntyny. Tunsin kyllä kunnon muljahduksen viime viikonloppupuolella ja sanoinkin sillon miehelle varmaan käänty..
Noh,siitäpä sitten sain käskyn lähtee lantionkuvaukseen.. Minkähän takia ne nyt sitten halusikin kuvata lantion kun tähän asti ollu lääkärit että "ok tarjonta vaikka perätilassa onkin" ja kaksi lääkäriä runnonu lantion ja tuumannu että hyvä on lantio.
Painoarviot oli molemmilla 2,7kg. Huomenna lääkäri soittaa magneetin tulokset ja ilmeisesti nyt sitten riippuen siitä,niin ensi ti rv 38+1 menen äitipolille käynnistykseen tai jos lantion pieni,niin sit sektio rv 39.
Kiva kun just aloin tottua ajatukseen alatiesynnytyksestä kun se B oli myös RT viime viikolla,niin nyt sitten homma käänty toistepäin ja sektiokin nyt sitten mahdollinen.. Ekahan olin sen kannalla kun synnytys pelotti niin kauheesti ja nyt sitten olisin melko valmis ajatukseen alatiesynnytyksestä.. : /
Mutta jos lantio on tarpeeksi tilava,huomisesta eteenpäin otetaan ÄSSÄT käyttöön ja aletaan häätämään. Mä en nimittäin aio mennä makailemaan osastolle ja odottelemaan millon käynnistyy!

Seksistä kun sanotaan että miehen siemenneste sisältää jotain mikä saattaa pehmittään kohdunsuuta,niin kantsiiko sitä sitten tehdä niin että ukkelin tavara sit tulee sisään..? Miten mua niin hävettää kirjottaakin tuolleen..:ashamed: :saint:

Ainiin,kahdelle sormelle oli auki,sisäsuustakin puhui jotain. Neuvolakorttiin oli merkinny ruksin kiinteän ja pehmeän välille.


Mua väsyttää ihan hulluna,viimeyö oli yötön yö. Heräsin jossain kohtaa ja sitten valvoinkin 05-07 ja mietin syntyjä syviä ja ihan liikaa,kun ei sitten meinannu saada enää unta senkään takia kun pohti oikeen rankasti kaikkia asioita..:(



-Tipetsu ja tuplakupla 37+0-
 
Tipetsu, tavarat perille asti vaan. Se on sperman sisältämä hormoni, joka voi sopivassa tilanteessa auttaa pehmittämään kohdunsuuta. Ja satseja sais tulla yhellä kertaa enemmän kuin yksi, jotta hormonia tulisi tarpeeksi. Elikä semmosta pidempää sänkyrupeamaa vaan kehiin :D ja naisen orgasmi olis myös hyvä juttu, koska sillon elimistö tuottaa oksitosiinia, joka aiheuttaa kohdun supistelua :)
 
Onnea Onnenmurunen! Onneksi kaikki meni hyvin:heart:

Minulla lähestyy mahdollinen käynnistäminen kun torstaina on tarkoitus käynnistää synnytys. Onko jollakin täällä käynnistetty niin että laitetaan joku ballonki (?) ja sitten suoraan kalvojen puhkaisuun. Sitä lääkäri nimittäin vähän suunnitteli. Jäi jotenkin aika epäselväksi mitä tarkoitti..

Kiitos itkuhälytin-vinkeistä! Eli ei kannattais sitten ihan sitä halvinta philipsin aventia ostaa... Olen ehkä kallistumassa tähän: Philips Avent itkuh
Eli ei ihan halvin, muttei kalleinkaan. Onko kenelläkään tästä mitään kokemusta?

Viime yönä minulla supisteli aika tiheään, mutta supistukset eivät olleet kivuliaita. Tänään supistelut on jatkuneet päivän mittaan. En ole niitä kellottanut eikä ne ole kipeitä. Sanoin kuitenkin miehelle että käy tankkaamassa auton ja laittaa valmiiksi omat tavarat. Meillä tosiaan se vajaa 2h matkaa synnärille, ja kun sinne mennään niin tuskin mies välillä tulee kotia jos kaikki menee hyvin. Saa jäädä potilashotelliin. Toivon ja uskonkin että vauva pysyy mahassa torstaihin asti.

On se jännä vaikka aikaa on ollut paljon niin nyt viimeisinä päivinä tuntuu että olisi niin paljon tekemistä. Olen siivoillut paikkoja, vienyt tavaraa kirpparille, leiponut ja valmistellut. Silti tuntuu että on koko ajan vain lisää tekemistä. Ehkä pitäisi vain antaa nyt olla ja levätä nämät viimeiset päivät ennen rutistusta!
 
Täällä yksi raskauden kyllästämä! Tänään kahdelta iltapäivällä alkoi kivuliaammat supistukset 10-20min välein tuohon kahdeksaan asti ja huipentui oikein mega-supistukseen ja tottakai ne siihen loppuivat :mad: Selkä sanoi tänään sopimuksensa irti ja oikeesti tuntuu kuin jalat pettäisi välillä alta kun alaselkä on niin kipeä :| Mielenterveys tosiaan koetuksella. Menin vielä netistä lukemaan niin joillain on tällaista viikkoja ennen synnytystä..

Jälkitarkastuksesta joku kysellyt, sehän taisi olla 6vk synnytyksestä yleensä?

Tipetsulle tsemppiä, etköhän pian pääse kaksosten haku-reissulle! :)

Babytwo 38+4 (esikoisen syntymäviikkoihin enää 4 päivää..)
 
Onnea Viikko ja Onnenmurunen, tsemppiä kärvistelijöille! Hienoo, että Tipetsu oot tuplamahan kanssa päässyt jo noin hyville viikoille. Järjetöntä, että jollain on jotain viis kiloo lasta sisällä, kun itsellä tää yksikin on tarpeeksi :D

Morsan, aika monella kaverilla on tuollainen Aventin hälytin. Sitä ei saa laittaa ilmeisesti vaunuihin, koska on palovaara, eikä se kestä pakkasta eikä kosteutta, eli sitten ovat viritelleet vaunujen viereen näitä ämpärivirityksiä. Muuten ovat olleet ilmeisen tyytyväisiä.

Jotenkin on viimein synnytysasiat alkaneet mietityttämään ihan kunnolla nyt päivittäin. Tuntuu, että maha on vauvaa niin täynnä, että miten se voi mahtua olemaan tuolla pahimmillaan vielä vaikka huhtikuun puoliväliin asti!? Tuntuu, että mulla ois joku iso boa-käärme kassissa kiemurtelemassa. Yöllä on pakko mennä pissalle välillä sen takia, että rakkoa tyhjentämällä saa öiset harjoitussupistukset loppumaan. Vauva pitää vääntelemisellään minua välillä öisin hereillä, muuten nukkuisin taas vaihteeksi ihan hyvin. Mitä nyt lantio hajoilee liitoksistaan jokaisella kyljen vaihtamisella. En yhtään ihmettele, josko joku liitoskipuinen päätyisi sairaalaankin kipujen kanssa. Nytkin istuessa häpyliitosta jomottaa huolella, ja vasta nousin ylös enkä ole revitellyt tänään edes lenkeillä vielä.

Seksiä jos joku pystyy harrastamaan, hienoo! Meillä on jäänyt jo jouluun ne touhut mun kipujen takia, tai muuttuneet hieman yksipuoliseksi :) Ei vaan pysty. Tosin tiedossa on, että tää on väliaikaista, joten ei sen kummempaa huolta kummallakaan.

Omasta synnytyksestä katosi suurin huoli, kun lastenhoitokuviot ehkä jotenkin selkeentyvät. Odotan kyllä taas supernopeaa lähtöä, joten voi olla, että esikoinen ei ehdi hoitoon vaikka kuinka hoitajat tulevat, mutta edes mahdollisuus siihen olisi tarjolla ja mieskin ehkä voisi päästä mukaan synnytykseen, jos ei ihan sairaalan portaille ala syntymään. Viikon päästä on mullakin viimein se synnytyssuunnittelu, joten olen sitten ehkä viisaampi viimein koosta ja synnytystavastakin.

Nyt taitaa muuten kaikki maaliskuiset olla äitiysvapaalla, itselläkin alkoi viime perjantaina!

Nynaeve 35+4
 
Heippa taas kaikille ja onnea vauvasta Onnenmuruselle! :) Alkaahan sieltä pikkuhiljaa tulla muitakin vauveleita... :)

Meillä menee täällä kotona oikein hyvin, tyttö on aika tyytyväinen tapaus, mitä nyt välillä vähän masuaan kitisee ja pulauttelee... Tahtoo syödä itsensä aina ähkyyn ja sitten nousee maito ylös välillä kovastikin, rauhoittuu kuitenkin kun jaksaa tarpeeksi pitkään röyhtäyttää ja kiikutella pystyasennossa. Nukkuu hyvin 3- 4 tunnin pätkiä, ilman tissiä on välillä vähän vaikeaa nukahtaa mutta nyt kun luovutin ja otin vauvan pinnasängystä öiksi kainaloon nukkumaan niin helpotti kummasti. Välillä tyytyy siinä vieressä siihenkin kun kuorii tissin liivistä ja tökkää naaman eteen, saattaa ehkä vähän lipaista ja tyytyy sitten siihen ja jatkaa uniaan... :D

Siitä meidän hätäsektiosta sen verran että syytä siihen istukan repeämiseen ei tuntunut oikein kukaan keksivän, lääkärit meinasivat että näitä vaan aina välillä sattuu eikä syytä aina löydetä... Istukka lähetettiin jonnekkin tutkittavaksi ja kotiin pitäisi tulla kirjettä jos siitä jotain epätavallista löytyy, ei ole ainakaan vielä postia kuulunut. Itse en ole kuulemma voinut tuota repeytymistä aiheuttaa esimerkiksi nostelemalla painavia, joku oikein raju supistus saattaa lääkärin mukaan joskus irrotella istukkaa mutta kun ei minulla sinä iltana mitään isompia supistuksiakaan ollut...

Jälitarkastukseen tuli aika 9 vkon päähän synnytyksestä ja käskettiin miettiä valmiiksi ehkäisyjuttuja. Onko kenelläkään teistä kokemusta kuparikierrukasta? Meinasin sellaisen laitattaa joskin vähän hirvittää sitä näin aikaisin sektion jälkeen ottaa - vaikka lääkäri kyllä kotiinlähtötarkastuksessa vakuutteli että kyllä sen voi jo laitattaa. Kuparikierukka on minulle oikeastaan ainoa vaihtoehto, kun mitään yhdistelmäjuttuja en voi käyttää, ja minipillerit ei sovi kun sain niistä ihan kauheita vuotoja ja aknen. Ja pelkään että se hormonikierukka aiheuttaa samanlaisia oireita kuin nuo minipillerit...

Nyt pitää taas mennä, taitaa vauveli tehtailla yllätystä vaippaan tuolla kopassa... :)
 
Huomenta päivää! Ihana kun sai taas nukuttua pitkään :) Viime aikoina joku sisäinen kello on herättänyt aina kuudelta tai yhdeksältä, ja koska nukahtaminen on työn takana (ja tapahtuu joskus abauttirallaa klo 3-4), oon ollu jo puolen päivän jälkeen ihan kuollu. Jospa sitä nyt jaksais iltaan asti ilman päikkäreitä.

Minä oon kans ihan kypsä raskaana olemiseen, mutta yritän vaan työntää sen pois mielestä. Viikkoja kuitenkin sen verran vähän, että voi olla pitkäkin odotus vielä edessä. Tosin ens viikolla vois ottaa ässät käyttöön kun miehelläkin on taukoviikko yliopistolta :D Löydettiin jopa asento, missä seksi onnistuu! Jee! Himoja ei kauheesti mulla ole, mutta kyllä sitä aina vähän innostuu, jos mies alkaa lähennellä :whistle: Siivoaminen ei varmasti tule toimimaan mun kohdalla, koska se on mulle normaali olotila. Ihan koko ajan jotakin puuhaamassa ja kuuraamassa.. Ja saunavuoro on kerran viikossa, joten sekin vähän turhan epävarma :p Pitänee kehitellä lisää ässiä.. Kuluupahan edes aika, jos ei muuta hyötyä ole.

Viikko, minäkin olen jo miettinyt nuita ehkäisyasioita vähän etukäteen. Itse en kyllä kuparikierukkaa uskaltaisi ottaa. Jotenkin se kuulostaa niin vanhanaikaiselta ja pelottavalta ja sivuvaikutuksia on enemmän kuin hormonikierukalla. Mun tuntemat gynet vannoo hormonikierukan nimeen ja tiedän useita naisia, jotka on unohtanu steriilisaatiohaaveetkin kun ovat kokeilleen hormonikierukkaa. Hormonikierukan vaikutukset eroaa minipillereistä/kapselista siinä, että kierukka erittää hormonia lähinnä kohdun limakalvolle kun taas pillerit oletettavasti verenkierron kautta koko elimistöön. Joten noi aknet sun muut vaivat on paljon harvinaisempia kuin minipillereissä. Toki siinäkin joutuu monet kestämään sitä tiputteluvuotoa alkuun jopa useita kuukausia, mutta on kuulemma sen arvoista. Ja mikä minua houkuttaa hormonikierukassa on se, että lähes poikkeuksetta menkat helpottuu (niin kipujen kuin vuodonkin osalta) ja monilla vuoto loppuu jopa kokonaan! Ah mitä autuutta se olis! (nimim. monsterimenkoista 11v. lähtien kärsinyt)

Mun kohdalle tais nyt sitten kolahtaa se ensi kuun pino. Teen sen varmaan lauantaina, mutta huutelen vielä tällä puolella kunhan se on kasassa :)

Saaju ja Enni 36+4
 
Ehkäisystä Minulle taas suositteli gynekologi kuparikierukkaa, kun en voi aurallisen migreenin takia ns. hormonihirviö-valmisteita syödä. Niin yhdistelmät kuin minipilleritkin aiheuttavat migreeniä ja mieluummin vaikka olen sitten ollut ilman pillereitä kuin kärsinyt migreenistä, on muuten varmaan järkyttävin vaiva ikinä. Joten minä ainakin meinasin sen kuparikierukan ottaa :)

Tänään ollut ihmeen hyvä päivä, nukuin parhaimmat uneni aikoihin, kun esikoinenkin nukkui kerrankin kunnolla ja alkuyöstä otetun särkylääkkeen avulla ei ollut kipujakaan. Mutta kyllä eilen taas mietti että onko lähtö lähellä kun supistusten kanssa puuskutin.. Taidan luopua koko lähtöajatuksesta, ei jaksa edes jomottelut innostaa kun aina saa pettyä. Viimeistään kolmen viikon päästä tää mukelo tulee pihalle, tavalla tai toisella, joten siihen on hyvä asennoitua, pessimisti ei pety :popcorn:
Meillä sama ongelma että saunavuoro on vain kerran viikossa, joten ei voi niiden ässienkään varaan jättää. Siivous oikeastaan ainut mitä voi tehdä, kun seksikin sattuu, alapää on kuin jyrän alle jäänyt, aivan järkyttävän kipeä.

Saaju muistelinkin että olit seuraava päivittäjä, kiva juttu! :)
 
Kiva kuulla Viikon vauva-arjesta :) Kohta se on edessä ite kullakin, vaikeeta vain uskoa vieläkin omalla kohdalla. Ja siihempä liittyen on mulla ainakin yks asia jota ei tartte murehtia nimittäin ehkäisyä. Jos minä luomusti tulisin raskaaksi, olisi se niin suuri IHME että saisi tapahtuakin. Mutta sitäpä ei tule tapahtumaan niin enpä tartte ehkäisyä enää milloinkaan.

Kaks viikkoo laskettuun aikaan! Viikon päästä viikko!

37+5
 
Niin joo, toi migreenijuttu on kyllä kavala. Hankalahan nuista ehkäisyasioista on antaa tyhjentävää vastausta kun jokaisen kroppa reagoi niihin eri tavalla. Kokeilemalla se kai vaan selviää :)

Tänään oli muuten julkaistu uusi äitiyspakkaus. En voinu kun nauraa, oli niin ruma! :LOL: Juu hieno asia on pakkaus, tulee monille tarpeeseen, mutta ei hitto vähän tyylitajua...
 
Äitiyspakkauksesta Minä olin myös ihmeissäni! Sehän oli ihan pojille suunnattu! Ymmärrän kyllä että kaikille ei merkkaa värit niinkään, mutta kyllä omaan silmään pisti se miten turkoosi/vihreä-painotteinen se oli. Miksei saman tien puna-sävytteinen, eikös sekin ole "molempien" väri? Ja kyllä, mielestäni myös ruma. Ainut nätti oli se turkoosi välikausihaalarin tapainen, ja senkin pistäisin vaan pojalle :D
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
Onnea onnenmurunen pienokaisesta! =)

Meille ei tällä kertaa tullut maaliskuun murua, sillä meidän perheen pikkuveli päätti tupsahtaa maailmaan isoveljensä syntymäpäivänä raskausviikoilla 38+4. Eli mulle saa päivittää poika, 22.2.2014 klo 5.23, 3420g, 51cm ja py 35cm. Meillä on nyt siis pojilla sama syntymäpäivä, mutta onpa ihanaa olla ilman sitä mahaa!

Synnytys siis käynnistyi pe-la yönä n. klo 00.30, kun heräsin tosi tujakoihin harkkasuppareita muistuttaviin supistuksiin. Ajattelin, että käyn vessassa ja juomassa, että jos ne siitä sitten menis ohi. Mutta kun pääsin vessaan, niin supistukset vaan kipeytyi entisestään. Puuskuttelin sitten vain entisestään kipeytyvien supistusten kanssa keittiössä ja joskus kai ennen puoli kolmea kävin herättämässä miehen, että saa nähdä pitääkö lähteä nyt yöllä synnyttämään. Supistuksia tuli heti alusta alkaen alle 10min välein, tosin ei mitenkään säännöllisesti; osa esim. 2min välein ja osa 6min välein jne. Kolmen aikaan yöllä pohdin, että pitäiskö soittaa mun vanhemmille, että tulisivat varmuuden vuoksi esikoisen hoitajaksi. Soittelin heille sitten hetken pohdinnan jälkeen ja mun äiti lähti tulemaan meille. Itse menin tässä vaiheessa suihkuun ja tulin sieltä pois kun mun äiti saapui joskus ennen klo 4. Olin tosi kipeä jo tuossa vaiheessa mutta edelleen pohdiskelin, että soitanko synnärille, että saanko tulla näytille. Soittelin sinne kyllä sitten ja sieltä toivoteltiin tervetulleeksi. Lähdettiin miehen kanssa synnärille joskus klo 4 aikaan ja sisään synnärille meidät kirjattiin klo 4.30, miehelle puhisin autossa, että otan kuitenkin kaiken mahdollisen kivunlievityksen. Kätilö laitto mua käyrille, mutta totesi, että jos eka katsotaan kohdunsuun tilanne. No olin 8cm auki ja suoraan siitä vaan saliin ja kätilö sanoi, että katellaan siellä sitten sitä käyrää. Mitään kivunlievitystä en tokikaan tuossa vaiheessa enää voinut saada (enkä kyllä kysellytkään). Koska vedet mulla oli edelleen tallella niin puhkaistiin kalvot klo 4.50 ja klo 5 sain ruveta ponnistamaan ja poika syntyi klo 5.23. Synnytyksen kokonaiskesto kaikkineen 4h 58min. Tehtiin pieni eppari, mutta mieluummin se kuin, että olisi mennyt niin kuin esikoisesta, että kaikki paikat täynnä tikkejä repeämien takia. Ja hyvin tuo alapää tuntuu aloittaneen paranemisprosessin, esikoisesta esimerkiksi käveleminen oli paljon vaikeampaa. Maanantaina päästiin pojan kanssa kotiin ja kaikki on mennyt ihan hyvin; aika rauhallinen poika ja syö hyvin tissiä =) Ja uusi isoveli haluaisi kovasti paijailla pikkuveljeä :heart:

Elluska ja pikkuveli 3vrk
 
Onnea Elluskalle! Olipas aikamoinen sattuma tuo syntymäpäivä. :)

Mäkin katsoin tota äitiyspakkausta että mitä hittoa oikeasti?? Ei edes naurata, ihmetyttää vain. :D 95% aivan hirveitä kuoseja ja vaatteita, en ikinä laittais noita lapseni päälle, oli sitten tyttö tai poika... Meille ainoa ä-pakkaus tuli vuonna 2007, ja silloinkin olin tosi pettynyt kankaiden laatuun. Lisäksi nuo mallit tuppaa olemaan ihmeen leveitä ja lyhyitä, ei ainakaan meidän rimpakinttuvauvoille ole sopineet lainkaan.

Ehkäisystä: Tänne on tulossa ihan ehdottomasti kuparikierukka. Se on ollut ekan synnytyksen jälkeen (toki raskautumisen ja raskauksien ajaksi aina poistettu), ja olen periaatteessa tyytyväinen. Mulle aiheuttaa vähäinenkin hormonin määrä tosi ikäviä mielialaoireita, ne ei vaan sovi mulle yhtään. Ajatuksenakin kivempi, että kropassa on toiminnassa vain sen omat hormonit. :) Hiukan se runsastaa menkkoja, mutta ei mitenkään älyttömästi. Ei mitään mistä ei kuukupin kanssa silti selviäisi aika pienellä vaivalla. Luultavasti laitatan kierukan jälkitarkastuksen yhteydessä, ettei vain käy hullusti. :whistle:

Käynnistyskikoista: En tiedä onko sattumaa vai ei, mutta edellisissä raskauksissa join lasillisen punaviiniä rv 39+3, ja molemmat tosiaan ovat syntyneet rv 39+4. Punaviini kuulemma saattaa parantaa verenkiertoa, ja urbaanin legendan mukaan tuo kohdun tehostunut verenkierto saattais sitten aloittaa supistukset. Itsehän en missään tapauksessa halua kannusta raskaudenaikaiseen alkoholinkäyttöön, joten älkää kertoko kellekään että sanoin. :whistle:

Nynaeve oli kyllä harvinaisen osuva vertaus tuo kassissa kiemurteleva boa-käärme. :D Just siltähän se tässä vaiheessa tuntuu, kun tilaa ei kohdussa enää ylimääräistä ole.

Morsan, ite en ostaisi enää noita perus-Philipsejä itkuhälyiksi. Mikä tolkku siinä on ettei niitä saisi ulkona - varsinkaan vaunukopassa sisällä, eikä ainakaan pakkasella - käyttää? En tiedä mimmoisia lukaaleja jengillä on, mutta ei meillä ainakaan itkuhälyä sisätiloissa tarvita.

Mä olin tänään tentissä, pääsin varmaankin läpi. Mutta kuka teistä haluis vielä kirjottaa ne parit raportit mun puolesta, jotka olis kirjotettava tällä viikolla? Eikö kukaan? :saint:

Cassy & pikkupikkusisko rv 38+2 :heart:
 
Onnea kaikille jotka on jo vauvan saaneet :heart:

Voi mäkin haluaisin jo kovasti synnyttämään että pääsisi tästä mahasta eroon. Pituutta on se reilu 150 ja sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella ja en kykene tekemään oikein mitään kun en yhtään taivu mihinkään. Lasten kanssa ei onnistu kyllä mikään tekeminen. Liitoskipuja on jonkin verran, välillä enemmän kun painaa päällä tosi kovasti. Mutta tunnen itseni jo 90v mummeliksi kun hankalaa kaikki tekeminen. Painoa tullut vaan reilu 4kg että ihan hyvä mutta tästä mahasta jos katsoo niin vois kuvitella että ois tullut monin verroin enemmän.

En tiiä onko nämä vaan jotain henkistä tuskaa enemmän, en kyllä muista että olisin viimeksi ollut näin väsynyt ja toivonut että synnytys tulis pian.

Vauvaarki jännittää, mies kun ei paljoa kotona voi olla ja kuitenkin ihan yksin sitten hoidettava kaikki, 3v ja 1v4kk ja vauva, täytyy vaan toivoa että pärjää kun ei ole mahdollista saada yhtään apua keneltäkään. Mutta sekin tuntuu pienemmältä pahalta kuin olla vielä kauan raskaana. Huoh :D Miksi ei muista että tämä loppuaika on näin kamalaa :D Mullahan on vielä alusta asti tuntunut menevän aika niin hitaasti ja viikot edenneet ihan etanavauhtia. No vielä vähän aikaa kun jaksais...

Toivottavasti ei kuitenkaan ennen viikonloppua synny, mies lähtee auttamaan kaveria muutossa 4h ajomatkan päähän ja lapsille ei olis ketään hoitajaa jos synnytys alkais, mutta tuskin alkaa. Sunnuntaina olis vielä esikoisen 3v juhlat joita odottanut kovasti. Mutta sen jälkeen, sopivasti mieskin ois hiihtolomalla :)

Olipa valitusta vaikka monella teillä on varmasti vaikeampaa kipujen kanssa, tsemppiä! :)

saraheinä 37+2
 
Saraheinä, just ajattelin sua tänään! Kiva kuulla kuulumisia. Eiköhän kaikki muutkin ala olemaan jo suht kypsinä. :whistle: Vaikka totta tuo on, ei tätä raskauden päätyttyä sitten enää muista samalla lailla tukalana. Fiilistelee vaan, että oi, raskaana on niin mukavaa. :D Olisko tuo tarkotuskin, että osa unohtuu...
 
Kypsä tosiaankin. Itsellä tuoreessa muistissa vielä edellinen raskaus ja ei se loppu näin kamalaa ollut. Vauva kun kiemurtelee boamaisesti yksiössään :D niin ihan oikeasti kirosanat lentelee ja ärräpäitä kuuluu. Sattuu ihan hitokseen nivusiin ja kylkiin ja tuntuu selänkin puolella jopa! Väkipakolla saan itseni koiran ja muksun kanssa pihalle ja illalla taas kärsitään, mutta on se kivempaa kuin vain istua ja odottaa. ja odottaa. ja odottaa..


Käynnistyksestä En itsekää kannusta raskaudenaikaiseen alkoholin nauttimiseen :saint: joten mitään en sanonut, mutta itse huomasin juuri saman että viikonloppuna nautin pienen lasinpohjallisen sekä puna- että valkoviiniä ja samana yönä alkoi tuskallistakin tuskallisemmat yösupistukset. Ne eivät kuitenkaan johtaneet mihinkään mutta olen kuullut tämän siis muualtakin että lasillinen viintä edesauttaisi asiaa ja joillain myös maito alkaisi herumaan paremmin? Eikun alkon kautta synnärille! :kieh: Nyt mut varmaan leimataan alkoholisti-äidiksi, hyi hyi.. :whistle:

Oot kyllä Cassyput ahkera kun näin myöhään jaksat vielä kouluun keskittyä :) Itsellä ei tulis enää mitään, mieliala jotenkin niin masentuneen ankea, toivon vaan synnytystä..
 
En ole kuule pätkääkään ahkera! Kiitos kumminkinkin kannustuksesta. :D Teen tän täysin pakon edessä, kun ajattelen että mun elämä TUSKIN helpottuu vauvan ja kahden isomman lapsen äitinä entiseen verrattuna. :whistle: Eli oon ajatellut että se on kumminkin helpompaa nyt, vaikka ei yyyhtäään jaksaiskaan. Noiden raporttien jälkeen olis kaikki kurssit suoritettu, gradujutut jää väkisinkin hamaan tulevaisuuteen.

Mä ajattelin just, että kutsun pari kaveria ens viikolla rv 39+ käynnistysviinille. :saint: Vähän niinku babyshower mutta ei sinne päinkään. :LOL:
 
Sitäpä minäkin odotan hieman kauhulla, kun kahden pienen kanssa pitäisi opinnot suorittaa loppuun ja käyn siis itse ammattikorkeakoulua, että ei viittis jättää roikkumaankaan, kun ei mitään varsinaista työtä muuten ole siihen kylkiäisiksi :)

Käynnistysviini, tuota ideaa en muuten olekaan netistä vielä löytänyt! :LOL: Joku tietämättömämpi kun pahaa-aavistamatta tulee etsimään netistä käynnistysvinkkejä synnytykseen, törmää ekana meidän suosimaan viiniin :D

Käynnistyskikoista vielä, oon lukenu jos jonkinmoisista tavoista, mutta yksi ihan varteenotettava ois varmaan vyöhyketerapia :) Kävin jalkahoidossa viime viikolla ja kosmetologi kysyi, haluatko että teen jalkahierontaa, kun voi edesauttaa käynnistymistä ja minähän tottakai ronskin ottein pyysin hieromaan :D Perustuu siis vissiin niihin vyöhyke/akupainanta-pisteisiin. Muuten pitäisin hieman huuhaana, mutta esikoisen koliikkiin auttoi kaksi vyöhyketerapia-kertaa, jo ekan jälkeen itku rauhoittui :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput

Yhteistyössä