Maaliskuun muruset 2012

Nyt huolettaa... keskenmenoko?!
Yöllä klo 1 aikaan kävin pissalla, pönttöön lurahti verta... ei mitenkään paljon, mutta tarpeeksi jotta sen huomasin. Paperiin pyyhkiessä ihan verenpunaista. Laitoin siteen.
Kun seuraavan kerran heräsin klo 8 aikaan ja kävin vessassa, ei siteeseen ollut tullut mitään... pönttöön ei näkynyt eikä tuntunutkaan lorahtavan verta, mutta paperiin jäi kun pyyhin, ihan punaista verta... ei hyytymiä tms.
Minulla ei ole ollut mitään isompia vatsakipuja, mistä voisi päätellä keskenmenoa. Sellaista menkkamaista juilimista on kyllä ollut jo sen 3:n viikon ajan.
Yöllä huomasin sellaisenkin asian, että rinnat ovat entistä aremmat.
Mitähän tämä vuoto nyt mahtaa olla?! Huolestuttaa... : /

Sintu74 & masukki 6+4
 
Mariaja Harmi kun sulla on stressiä noinkin kovasti. Kunpa saisin annettua tätä mun seesteistä olotilaa edes hiukan sinulle :) Välillä tää tyttö ei edes muista olevansa raskaana! Yleensä olen kuin aikapommi, tuliluonto ja erittäin tempperamentinen, nyt olen täysin tuon kaiken vastakohta :D Toki minäkin joka wc käynnillä tarkistan, että kaikki on ok, mutta en pelkää juurikaan keskenmenoa.

Tänään ääneen juttelin huonejärjestelyistä mieheni lasten ja tämän tulokkaan kesken sekä eilen ystävien kanssa puhuimme uuden auton hankinnasta (pihassa kaksi urheiluautoa :D). Mitään en ole hankkinut, enkä aio hankkia vasta kun kriittinen vaihe on ohitettu. Ensi viikon lopulla pääsen taasen ultraan.
Mariaja, hirmuisesti voimia sinulle ja kaikille muillekin, onneksi emme ole yksin :heart:

Sati ja pikku asukki 5+6
 
Tuo keskenmenon peikko häilyy täälläkin mielessä, mutta tosin eri syistä. Olen ollut niin stressaantunut, että olen nukkunut vain muutaman tunnin yössä.

Meillä kävikin niin, että poikaystäväni, jonka kanssa olen seurustellut vasta 6kk, ei ollenkaan iloinen tästä raskaudesta. Olimme toki puhuneet,että joskus vuoden päästä voisimme yrittää vauvaa. Hän painostaa minua aborttiin, koska en voi kuulemma esittää mitään "järkiperäisiä" perusteluja miksi haluan tämän lapsen. Häneltä löytyy kuudenkohdan lista miksi minun pitäisi tehdä abortti. :mad:

Olen niin rikki ja vihainen. :mad: Ja pelkään keskenmenoa tämän stressin vuoksi. Joka tapauksessa päätin, että pidän tämän lapsen (jos se minulle suodaan) sitten vaikka yksinäni.

Onko täällä ketään muita samassa tilanteessa?


Melinda + pikku-yllätys 4+5
 
Melinda Voimahalaus täältäkin! Varmasti kauhea tilanne kun ei voi iloita raskaudestaan täysin rinnoin :( Älä tee kuitenkaan aborttia! Outoa kyllä kumppaniltasi käytös, jos olette kuitenkin puhuneet lapsen hankinnasta... Sinulla on kuitenkin ikää jo, joten älä ota sitä riskiä, että abortti vahingoittaa muutakin kuin omaa sydäntä. Jos ette saa puhuttua asioita ja kaverisi jatkaa painostamistasi, niin silloin jätä hänet. Nyt on sinun ja lapsesi hyvinvointi sijalla 1.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Mulla on nyt jääny tänne kirjottelu ihan kokonaan :ashamed: Ensinäkin mulla on niin kauhee pahoinvointi etten pysty tehä yhtään mitään. Musta tuntuu että pelkkä tän koneen näytön tuijottaminen oksettaa. Tää on ihan hirveetä :headwall: Sais helpottaa jo.

Melinda :hug: Älä tee aborttia jos et sitä itse halua tai jos vähänkään epäröit. Siitä ei seuraa mitään hyvää jos sen menee tekemään sen takia, että toinen niin haluaa tai painostaa siihen. Voimia.

Äkkiä tulin nyttenkin kommentoimaan, täytyy lähteä taas lepämään niin jaksaa ehkä tämänkin päivän taas... Kaikki kirjotukset on tullu luettua mutta niitä on niin paljon, että kaikki on menny ihan ohi :D

jende & salamatkustaja 6+1
 
Heipä hei mammat!
Mä ilmottautuisin varovasti mukaan jos vaan sopii.
Eli la ois 25.3 ja synnäri VAS.

Sen verran taustoista että kotona hyörii poika joka on vuoden ikäinen, ukko ja kaksi koiraa. :)

Tuun kommentoimaan lisää kunhan kerkiän. Nyt pitäs lähteä ruokaa tekee.
 
Anteeksi omanapa: En ole pahemmin jaksanut täällä istua, sillä olo on niin kamala,makaan päivät vessan lattialla,oksennan ja ripuloin,itken ja kiroan... tää raskaus on vienyt mun mehut niin henkisesti ku fyysisesti, en nauti tästä yhtään ja päälimmäiset ajatukset on nykyään vain negatiivisia :'(. luulen ,että täällä on kehittymässä raskausmasennus? olo on niin ahdistunut ja nurkkaan ajettu, sydän hakkaa ja haluaisin vain paeta koko raskautta.

5+6
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuviikinki:
Mä voin pahoin koko edellisen raskausajan ja olin tosi paskana. Neuvolan täti lähetti mut sitten terv.kesk.psykoligin juttusille ja siellä käyminen kyllä autto ihan älyttömästi, suosittelen että kysyt josko pääsis purkaa ajatuksia sinne. Ainakin jos pahoinvointi jne jatkuu yli sen 12 viikkoa.
Paljon jaksuja sulle ja muillekin jotka pahoinvoinnin kanssa painii!
 
Anteeksi, että ulkopuolisena tulen tökkimään...

Melinda_77: Älä ikimaailmassa suostu mihinkään joka ei lähde omasta tahdostasi! Jos poikakaveri ei voi elää sen ajatuksen kanssa, että teille tulee vauva niin anna hänen lähteä! Hän itse on harrastanut seksiä ja ollut tietoinen, että silloin nainen voi raskautua. Jos hän ei kanna vastuutaan kuin mies niin.... pistää mulla oikein vihaksi tuollainen painostus! Oma esikoiseni on varaslähdön ottanut yksilö, tosin vain muutamalla kuukaudella. En ole isänsä kanssa vuosiin enää ollut yhdessä, hän otti ja jätti. En kadu pätkääkään etten suostunut aborttiin! Yksinkin pärjää, kun on pakko ja nyt olenkin naimisissa, uusperheen äiti joka odottaa omaa kolmattaan, miehen kanssa toista haluttua yhteistä.

Voimia siis päätösten kanssa, pysy vahvana!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Kaikille pahoinvoiville:

Mua auttoi yllättävän paljon valmiste: Vita-B6 200 mg 50 tabl. - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki

Huomasin noin viikossa vaikutuksen ja otin tabun aina iltaisin, että olisi aamuisin tehokkaimmillaan. Satunnaisesti otin 2 päivässä vaikka purkin ohjeessa sanottiin ettei saa annostusta ylittää.... mutta neuvolalääkäri kehoitti kokeilemaan. Tällöin otin aamusta ja sitten illalla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
heippa vaan ! :)

on hujahtanut tää viikonloppu niin nopsaa ettei oo kerennyt kirjottaan,lukemassa oon käyny kyllä ja nyt tuli sopiva rako kirjoittaa :)

tervetuloa uusille !
=)

Melinda : samaa mieltä muiden kanssa,älä missään nimessä tee aborttia jos se yhtään mietityttää,tiedän paljon joita abortti kaduttaa,mutta en yhtään joka katuisi että on lapsensa pitänyt,vaikka yksin :)

Sintu älä turhaan vielä ressaa keskenmenoa,pieni tiputteluhan on normaalia,jos ei kipuja ole..toivotaan että on harmitonta vuotoa ja sitä ei tule enää :)

pikkumökö: mulla on samat aatteet tosta tupakinpoltosta,viime raskaudessa on en kyennyt kokonaan lopettaan.. :/ välillä olin kyllä polttamatta ja välillä tuli poltettua,jokaisen röökin jälkeen tuli huono omatunto mutta,se stressaus joka aiheutu siitä lopettamisesta,oli kamalampaa... yritän tosissaan että nyt pystyis lopettaan kokonaan mutta en halua sillä asialla alkaa nyt stressaamaan itseäni liikaa.. viime raskaus aika oli tosi rankkaa mulle,kun perheessä sattui ja tapahtui ja isoveljenikin kuoli viikko sen jälkeen kun sain tietää odottavani,toivon että nyt rahkeet riittää kun elämä on mallillaan. tsemppiä sulle lopettamiseen !! =)

ON: pahoinvointi ja alavatsasäryt jatkuu. väsymys,on jotain ihan kamalaaaaa. voisin vaa nukkua koko ajan,välillä syödä,ja taas käydä nukkuun :D

mutta hei,ihanaa sunnuntaita kaikille ! :))

sunniee & vilperi 6+5 ,jee tiistaina neuvola !
 
Hei kaikille uusille ja vanhoille! :)

Täällä ei mene kovin hyvin. Sain viime viikonloppuna salmonellan luultavasti kiinalaisesta ruoasta. Aloitin ripuloinnin maanantaina ja se jatkuu edelleen. Mikään ei pysy sisällä, kaikki tulee ulos mitä suuhun laittaa. Olen ollut neljä päivää tiputuksessa, mutta onneks kotona. Ei oo kauheen kivaa ku tähän päälle on vielä raskauspahoinvointia. Onneksi salmonella ei kuulemma ole raskaudelle vaarallinen.

maalismamma ja toukka 7+0
 
Huh huh..Terve kaikille ja jaksamisia Maalismammalle!
Olen täysin kuollut näiden pahoinvointien kanssa..Mikään ei pysy sisällä ja ainut mitä uskaltaa syödä on vesimeloni..
Olen täysin toimintakyvytön..Nukun ihan kokonajan ja olen hereillä ehkä 4 tuntia..
Tänään kuitenkin pitäisi taas lähteä töihin oksentelemaan ja haahuilemaan..
Tämä on ihan HIRVEÄÄ! Töissä on kaikista pahin..Nyt oksentamaan---> :x
 
ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä aikasempaa aikaa,pakko päästä puhumaan ja hakea apua... ei tästä tuu muuten mitään... kasvanut maha ahdistaa ja seison peilin edessä itkemässä,pelkään lihomista ku maailmanloppua.
söin kunnon lämpimän aterian ja sain sen ainakin toistaiseksi pysymään sisällä,olo parani huimasti.
JAKSAMISTA KAIKILLE KANSSASISARILLE,ETTE OLE YKSIN,SILLÄ MEITÄ TODELLA PAHOINVOIVIA TAITAA OLLA AIKA MONTA... HEITTELEEKÖ MUILLA MIELIALAT VIELÄ?
KOSKA TÄÄ LOPPUU???
 
sunni
Voi teitä oksentelevia :( :(
Koittakaapas jotenkin jaksaa, ja koittakaa jotain syödä, mehukeittoja, banaania ,appelsiinimehua (kaliumin tärkeys) Vaikka niitä onkin kamalaa oksentaa. Kuulema toi gefilus mustikka vadelma soppa on hyvää oksu/roplataudissa.. Vaikka turhahaan täällä on huudella kun itsellä vielä pysynyt asiat sisällä.

Voimia kovasti.

Maalismammalle myös voimahalit!
Pikkuviikinki toivon että olosi paranisi!
Ei käy kateeksi :s
 
Sintu Nehän sanoo et kun toisten menkkojen aika ois,silloin voi tulla verta, koska sulla ois normisti,jos siis et ois raskautunut, tulleet heinäkuun menkat? Kovasti tsemppiä sulle, ja uskosin että tuo on harmitonta jos kipuja ei ole, eikä vuotokaan ole jatkunut?

Itsellä ollut outoa alaselän vihlontaa muutama pvä, ikään kyuin menkkakipua. Onko kellään muulla ollut? Ei varman tarvii huolestua?


Mariaja Tää on oikee paikka tunteiden purkauksiin ja valituksiin, anna tulla vaan ihan kaikki mikä mieltä painaa, sitä vartenhan tää porukka on, et saa vertaistukea ja mieltänsä purkaa, niin ilot kuin surut :) Voimia sulle kovasti, koita jaksaa, ja kyllä sun pitäs voida saada myös levätä. Oisko saikun hakeminen mahdollista,jos työtahti ei anna periksi?


sunni & Rusinapulla 6+5


p.s. aloin väsäämään varhaiskaalista kaalilaatikkoa, niin että paistan kaalisuikaleet pannulla voissa......... Uuh ja aah mikä tuoksu..... Toooooooosi terveellistä kaalilaatikkoa tulee
Jos mulla ois tullu nuo toiset menkat raskausaikana, niin niitten ois pitäny alkaa vasta kuun lopussa ku kerran ekat oli 1.7 eli tässä vuodossa ei nyt voi olla kyse siitä...
Onneksi tuo vuoto ei ole nyt kuitenkaan lisääntyny, mutta ihan punasta tiputtelua on...
 
Voi, nyt on tullut paljonkin vähemmän iloista luettavaa. Alkuraskaus ei selvästikään ole kaikille mitään onnen huumaa. Lähetän täältä ison halauksen kaikille pahoinvoiville, ahdistuneille ja stressaantuneille kanssaodottajille - hyvinvoivia odottajia unohtamatta!! :hug: Olette ihania! Kestetään yhdessä!! :heart:

Mariaja Täällä kanssa ollut ajoittaista stressiä ja keskenmenonpelkoa.. Onneksi jo vähän helpottanut. Olen kuitenkin onnekas, kun kaikki on toistaiseksi hyvin. Toivottavasti sulla helpottaa pian olo myös!
Sintu74: Miten verenvuodon kanssa kävi? Pudän kovasti peukkuja, että selviäisit vain säikähdyksellä.
Melinda77 Voihan kurjuus! :( En voi kuin toistaa jo kirjoitettuja ajatuksia: älä vaan tee aborttia, ellet sitä itse halua!! Ajattele itseäsi ja lastasi ja toimi sen mukaan. Jos miesystäväsi ei osaa asiasta iloita, eikä ole valmis isäksi, niin anna hänen mennä! Okei, ymmärrän, ettei se niin helppoa ole.. Eikä yksinhuoltajan elo varmastikaan ole ruusuilla tanssimista, mutta varmasti lapsi tuo tullessaan myös monia ilon ja onnen hetkiä. Toivottavasti sulla on tukiverkot kunnossa. Voimia!
kn071 Loistavaa, että olet onnistunut lopettamaan tupakanpolton!! :flower:
Susanna85 Ihanaa, sinäkin täällä! :) Kirjoiteltiin hetki tuolla pikkukakkoskuumeilijoissa yhtäaikaa. Kovasti onnea plussasta! :heart:
maalismamma Kylläpä kävi kakkanen tuuri!! :O Koeta kestää!!
Pikkuviikinki Toivottavasti saat nopeasti apua ahdistukseesi ja pahaan oloosi! Tuo fyysinen pahoinvointi on viestiesi perusteella vaikuttanut todella kamalalta, joten ei kummakaan, että henkinenkin puoli kärsii. Onneksi kuitenkin ymmärrät ja uskallat pyytää apua, kovin monet jäävät ahdistuksensa kanssa yksin. :hug:
kirikaze Eipä vaikuta hääppöiseltä sinunkaan olotilasi. Kovasti tsemppiä töihin!! Mutta pyydä nyt ihmeessä saikkua, jos työnteko on pelkkää tuskaa!!

Seuraan näitä viestejä vähän järkyttyneenä ja mietin, että olenko mahdollisesti onnekas ja selviän tästäkin raskaudesta vähäisin oirein, vai onko minulla (piankin) odotettavissa kamalaa oloa ja tuskaisia päiviä? Nähtäväksi jää. Toistaiseksi olen voinut oikein hyvin, voimakasta väsymystä lukuunottamatta. Ja tänään ilmassa ollut pientä ahdistusta, mutta johtunee kai lähinnä uuden työviikon alkamisesta.. Vielä eilen suorastaan kaipasin oireita, jotta tietäisin olevani raskaana. Digitestiin pärähti kuitenkin tänä aamuna 3+, eli ainakin hormonitason perusteella kaiken pitäisi olla kunnossa ja minun tukevasti raskaana. Luettuani teidän viestejänne en enää haikaile oireiden perään, vaan koetan ottaa ilon irti melko mainiosta olosta, niin kauan kuin sitä riittää.

Loretta ja Möllykkä 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! ja paljon onnea uusille!
mariaja ja pikkumökö : koittakaa jaksaa! hullua että tuomosia päiviä teetetään.. en oo varma maran tessistä mutta ainaki kuulostaa hullulta tuomoset päivät. tietysti pienessä firmassa on melkein tehtävä mitä pomo käskee, oli se sitten tessiä vastoin tai tai ei.. :( Älkää ressatko tupakoinnista! en kannusta polttamaan, mutta se stressikin on miltei yhtä vahingollista sille sikiölle kuin se tupakkakin.. Koittakaa vähentää. ite en ekassa raskaudessa kans pystynyt lopettamaan ja podin huonoa omaa tuntoa, mutta neuvolan täti sanoi että jos ei kokonaan pysty niin vähentää ainakin.. loppu raskauden poltin noin 5-10 tupakkia päivässä.. Sen kyllä huomasi istukasta, että poltettu oli, mutta lapsi oli terve ja eikä ollut pienikään.
Nyt keväällä lopetin polttamisen lääkeellä (champix) ja lopetin lääkkeenkin 2,5 viikon käytön jälkeen. Onneksi pääsin helposti sen avulla irti, koska sitä (lääkettä) ei saa raskaana syyä. ja tarvittava yks kiertokin kerkes olla välissä ennenkuin plussasin. Tsemppiä teille!
Kn071: Onnea savuttomuudesta! Hienoa!

Melinda: Älä tee aborttia! tai älä anna ainakaan muiden mielipiteiden siihen vaikuttaa! Moni mies järkyttyy plussasta jos sitä ei ole jo ooteltu. Ja reagtio on juuri tuo! Ne ei ajattele ollenkaan naiselle koituvia vaikutuksia siitä. Ja oletko ajatellut jos vuoden päästä olette aikoneet hankkia vauvan, vauva syntyy noin vuoden päästä! Eli kuin tilauksesta ;) Itse olen tehny esikoisen jälkeen yhden abortin, ja senpä jälkeen raskautuminen ei helppoa ole ollutkaan... :/ Pidä pääsi, mies saa lähen vuoden asiaa miettiä. jos hän ei edelleenkään vauvaa halua, pärjäät yksinkin, IHAN VARMASTI! Naiset on tehty selviämään :)

keskenmeno pelottaa montaa meistä. Välillä käy täälläkin mielessä ja pelottaa välillä mennä vessaan kun housut tuntuu märältä.. tähän asti onneksi ollut pelkkää valkovuotoa, mikä on todella runsasta (on normaalistikin mulla reilumpaa).. mutta jos menee kesken niin sitten menee, no can do.

Kaikille pahoinvoiville VOIMAHALIT! Itellä oli eilen illalla ihan sika huono olo, ja tuntu että yrjö oikeesti nyt lentää, mutta ei sit tullu.. Tuntuu että illasta on mulla huonompi olo kuin aamusta.

Tänään jouduin töissä kokemaan kauhunhetkiä, kun yksi asiakas sai sairaskohtauksen.. ja syynä oli VÄSYMYS! ei ollut nukkunut pariin päivään kunnolla niin yhtäkkiä sai kouristuskohtauksen ja oli tajuton hetken.. Ja minä sitte yhden toisen asiakkaan kanssa siinä häntä ja hänen tytärtään autettiin kunnes ambulanssi tuli.. Pisti miettimään sen verran että silloin kun väsyttää niin täytyy levätä! Kun tämän muistaisi itsekin vielä huomenna.. Koko päivä oikeestaan mennyt tätä miettiessä ja sitä tyttöä (onneksi oli jo isompi) että miten voivat.. KOITETAAN SIIS MEKIN LEVÄTÄ!

Niska meni myös jumiin viime yönä. Mut alkaa jo pikku hiljaa helpottaa. Huomenna olisikin aamu vuoro ja sitten tekemään vuokrasopimus uudesta asunnosta :) :)


muoks: 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Voimia teille huonovointisille! Ite oon vissiin päässy (ainaki tähän asti) helpolla ku ei oo mitään oireita. Eilen kans aattelin et ois kiva jos ois ees vähän huono olo että tuntis olevansa raskaana, mutta ei mitään.. Välillä epäilyttää että jos niissä testeissä oliki jotain vikaa... Tiistaina uutta testiä ja sitten soittoa neuvolaan.

Tänään töissä taas tuli mieleen että pitää varoa tosissaan noita potilaita nyt. Yks potilas nimittäin löi tänään yhtä työkaveria ihan tosissaan mahaan. Oli kuulemman käyny tosi kipeesti ja oli vähän aikaa pitäny henkeäkin haukkoa. Työkaveri vaan totes että onneksi hän ei sattunu olemaan raskaana, muuten ois saattanu käyvä pahemmin. On tää vaarallista tää mejän hoitajien työ. Fyysisen väkivallan lisäksi pitää pelätä kaikkia tarttuvia tauteja joita potilailla on. Nyt ei onneksi oo yhtään eristyspotilasta, jos ois niin sitten ois varmaan pakko työpaikalla sanoo miksei halua mennä hoitamaan näitä potilaita.
 
Sintu: Toivottavasti kyseessä on vain harmiton alkuraskauden vuoto. Kuulostaa ainakin harmittomalle, kun kerta kipujakaan ei ole. Toivottavasti tiputtelu loppuu pian ja voit nauttia raskaudesta ilman turhia huolia :hug:

Sunni: Mulla oli esikoista odottaessa noita selän jomotuksia melko paljonkin siinä alkutaipaleella. Lisäksi oli vannemaista puristavaa kipua nivusten alueella. Ihan itku tuli välillä sen takia. Nyt tässä raskaudessa oli myös tuota alaselän jomotusta plussauksen tienoilla ja viikko ennen sitä, mutta nyt se on kadonnut. Vannemaista kipua on ajoittain nivusissa, tai ei sitä voi edes kivuksi sanoa. Ehkä enemmänkin epämukavaa tunnetta.

kn071: Hienoa, että olet onnistunut lopettamaan tupakoinnin :flower:

Pikkuviikigille voima :hug:, kuulostaa tosi rankalta tuo sun pahoinvointi. Toivottavasti olosi kohentuu mahdollisimman pian.

Jaksamisia myös maalismammalle. Kamalan taudin olet saanut. Onneksi se on hoidossa eikä ole vaarallinen pikkuiselle, joka asustaa masussa.

ON:
Eilen alkoi aivan tolkuton väsymys. Haukotuttaa taukoamatta ja tuntuu ettei järki kulje. Tytön päiväunet olen hyödyntänyt ja maannut reporankana sen ajan. Huomenna joutuu tsemmppaamaan vähän enemmän kun mies palaa lomalta töihin ja alkaa normi arki taas.

Etova olo velloo pitkin päivää, kestäen aina hetken kerrallaan. Sen tullessa myös alkaa huimata ja melko usein ylös noustessa mustenee silmissä, etoi tai ei. Eli aika hyvin olen voinut siihen nähden mitä monella täällä on olot olleet ja miten voin edellisessä raskaudessa. Tosin silloinkin pahat olot hyökkäsi vasta vähän myöhemmin...

Sipsunen & SV 5+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tekstiä tullut taas niin paljon, että en enää edes muista mitä luin :O
Sipsunen Itsekkin työskentelen hoitoalalla, ja varsinkin erään asiakkaan kanssa olen jo nyt varovainen kun saattaa huitasta, eipä olisi kiva iskua mahaan saada. Itse juuri mietin, että sitten kun raskaus alkaa näkyä niin tuleekohan uhkaavia tilanteita.... Työskentelen kehitysvammaisten asuntolassa. Onpa niitäkin tilanteita ollut kun on saanut pelätä että saa nyrkistä, ja lujaa.

Odotan kyllä jo niin kovin torstaita, vaikka vähän kyllä pelottaakin mitä vastaan tulee... toivottavasti vain hyviä uutisia. Varhaisultra silloin siis.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville. Itselläni ei sitä juurikaan ole, jotain orastaavaa huonoa oloa jos ei ole kunnolla syönyt.

Pitääpi jatkaa vielä työntekoa... aamulla vasta kotiin.

Nanniga & Tirriäinen 6+5
 
Huomasin juuri, että tää palsta ja te kaikki täällä taitaa auttaa aika paljon. Kaikki täällä ovat niin ihanan kannustavia ja tietävät ainakin jotenkuten mistä ongelmista toiset kärsivät.
Tsemppiä pahoinvoiville! Toivottavasti se helppaa!

Melinda : Komppaan kaikkia muita, teet mikä itsestä parhaalta tuntuu. Jos jäät lapsen kanssa yksin, se ei ole maailmanloppu. Loppuviimeksi et ole kuitenkaan yksin, vaan sen lapsen kanssa :)

Pikkuviikinki: Kuulostaa kamalalta, mutta jos jotain positiivista hakee, tunnistat ongelman ja osaat hakea apua! On paljon myös niitä, jotka vaan kamppailevat asian kanssa yksin.

Maalismamma : Jaksamisia myös! Helpottavaa kuulla, ettei pienelle ole kuitenkaan vaaraa.

Tuplamamma-12 Meillä ei edes pomo "käske" vaan on lomalla. Idioottimaiselta kuulostaa, mutta me ei -lomailevat-työntekijät haluaisimme antaa yrittäjällekkin joskus mielenrauhan (työpaikkamme on melkeinpä enemmänkin pieni kakkosperhe, johon työntekijät kuuluvat) ja yritämme hallita homman ilman häntä.

Pikkumökö: Heh, kuulostat siis ihan multa! "Kiva" kuulla, että jollain muullakin on tupakka-ahdistuksia... Yritetään parantaa pessimismimme, niin ehkä se siitä :p

ON: Tänään tein vain 9 h päivän ja joskus 5h jälkeen kun olin ollut liikkeessä, alavatsa vihlaisi joka askeleella. Sitten tietenkin ramppasin vessassa tarkistelemassa, mutta ei siellä mitään ollut, ONNEKSI. Lopulta vihlaisut yltyivät niin, että oli pakko hetki ihan pysähtyä istumaan. Menivät sitten kuitenkin ohi ja yritän saada itseni uskomaan, että tuo oli aivan normaalia.
Kotiin päästyäni heitin heti vaatteet nurkkaan ja menin sänkyyn. Sängyssä mies sitten kokikin hämmentäviä hetkiä, kun sain ilmeisesti väsymyksestä johtuvan sekoamiskohtauksen. Ensin nauroin hulluna 5 minuuttia, niin ettei happi meinannut riittää, jonka jälkeen nauru muuttui huutoitkuksi. 10 min tämä kesti ja sitten nukahdin. Ah, niin ihanat hormonit :D

Ainiin ja Sunni: Mäkin eksyskelen tuolle harmaalle alueella ajoittain, sitten jossain vaiheessa pudistelen päätäni ja suljen selaimen :D
 
Huomenta |O

väsyttääää,ja voi että tätä huonoa oloa :( yks hyvä puoli tässä on se,että tupakka ei nyt maistu.josko se ne jäis kokonaan pois. tsempatkaa mua että en polta enää yhtään !!! muistuttakaa että siitä tulee huono olo ja yökyök jos alan täällä puhua kuinka tupakkaa tekee mieli :D

huomenna on se neuvola,jännittää vaikka tiedän ettei siellä tapahdu mitään ihmeellistä.. heh,on vaan ihana saada taas se äitiyskortti,ja muuttuu odotus jotenkin todemmaksi :)

oon samaa mieltä Mariajan kanssa,ihana että meillä on koossa näin ihana porukka,jotka tsemppaa ja tukee toisiaan näissä raskauden mylleryksissä :)

taidanpa kirjoitella myöhemmin lisää,huono olo hiippailee taas vaikka just söin :(

huomenna alkaa jo 8.raskausviikko !!

sunniee ja vilperi 6+6 :heart:
 

Yhteistyössä