Maaliskuun muruset 2012

Sintu74: Rovaniemeltä ounasrinteeltähän sitä ollaan. mistäs päin sie?

Mies ei oikein vissiin vielä ymmärrä, et ollaan raskaana.. yksin sitä tässä tällä viikolla töissä on tullu mietittyä.. Kauhea turvotus on päällänsä.
 
Eilen plussattiin eikä oikeen tarkkaa LA tiedossa mutta menkkojen mukaan 10.3
Hieman häkeltynyt olo vielä... Mutta ollaan sitten enemmän tietoisia ultran jäkeen joka on 29.7
jenzkuu LA 10.3 ikä 22 toinen lapsi LKS
 
tuplamamma-12 : Mulla kans vatsa sekaisin ja vähän välillä puskee etova olo. Pahinta kuitenkin iltaisin (olen töissä ravintolassa, ja etovuus iskee siinä puolen yön tienoilla). Tuo vatsan sekavuuden laitan kyllä vielä ihan oman kierron piikkiin, mulla kun tuppaa olemaan sitä vaivaa ihan menkkojenkin aikaan...
Pahantuulisuutta täälläkin, eilen meinasin kääntyä yhden Audin perään, kun hän kääntyi risteyksestä ilman vilkkua. Siis jos olisi vilkuttanut, olisin itse päässyt risteyksestä jatkamaan. Mutta tyydyin mutisemaan itsekseni ;D En ole muuten ennen mutissut autossa koskaan yksinäni, nyt puhun siellä kuin mikäkin sekopä!
 
Täällä maha ihan kuralla ,ollut jo viimeiset 3 viikkoa :(.
oksentanut olen joka aamu, ei vaan pysy sisällä, päivää kohti olo hieman kohenee,mut illalla alkaa taas uudestaan... mä en voi sietää tätä oloa.

Nyt puuhamaahan nappuloiden kanssa :D ilmakin on niiiiiiiin lämmin ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla pahaolo on taas tehny come backit :/ Ei oo vielä tarvinu oksentaa, mut eilen töissä oli lähellä. Mulle tuo pahaolo painottuu vissiin enempi iltaan ku aamuun, vaikka oli kyllä kiire tänäkin aamuna keittää puuroa ennen ku se huono olo tosissaan tulee. Kaurapuuro aamulla on kyllä ihan parasta, varsinkin kun laittaa hulluna suolaa, sokeria ja voita!! :D Terveellistä tuo puuro! :D

Ja jes tänään saa voileipäkakkua! Namnamnam :) Meillä on tänään ristiäisiin meno, ja vielä illalla kaverin lapsen ristiäisten rääppiäiset. Eli syön siis koko päivän ja paha olo tuskin pääsee yllättämään :D

Testaappas vatsavaivaiset sellaista kuin Visiblin. Sitä on kehuttu jos on tuota vaivaa et maha sekaisin. Sitä myydään apteekissa jauheena ja sitä voi laittaa esim. jugurtin sekaan aamulla.

MM-11 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä maha ihan kuralla ,ollut jo viimeiset 3 viikkoa :(.
oksentanut olen joka aamu, ei vaan pysy sisällä, päivää kohti olo hieman kohenee,mut illalla alkaa taas uudestaan... mä en voi sietää tätä oloa.
Mulla tilanne ihan päinvastoin.
Pahoinvointia ei vielä ole ollut ja kärsin ummetuksesta... tuo jälkimmäinenkään ei mikään mukava juttu...

Sintu74 & masukki 6+3 alustavan tiedon mukaan,
mutta ilmeisesti alkio kiinnittynyt myöhemmin joten tuo rv-määrä voi olla vähemmänkin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille! Totta, että voi olla jokaisella niin eri oireet vaikka täysin samassa tilassa ollaan :) Minulla itselläni ei ole mitään muuta "oiretta" kuin, että rinnat ovat hemmetin arat ja vähän alavatsaa turvottaa sekä väsymys on hiukan voimakkaampaa iltaa kohden. Päivän aikana*saatan pientä nipistelyä tuntea oikealla puolella alavatsaa, mutta mitään muuta ei ole... toisaalta, yleensä monet odottajat tässä vaiheessa eivät edes tiedä olevansa raskaana vaan oireet tulevat kuudennen raskausviikon jälkeen, jos on tullakseen. Itsellä nyt 5+5 ja koputan puuta, että oloni säilyisi näin hyvänä ;)
Tänään lähdemme Ikeaan ja huomenna lennämme Helsinkiin ja maanataina yökylään Tallinnaan minä, mieheni ja pikkusiskoni ihana perhe.

Itsestäni vielä sen verran, että olen isosta perheestä lähtöisin. Olen jo 25:lle täti :D Minä olen tosiaan 32v. ja mieheni on 41v. Miehellä on edellisestä liitostaan kaksi lasta, tyttö 11v. ja poika 12v. Meillä on mieheni kanssa yksityisyritys, jossa itse toimin sisustussuunnittelijana.

Anoppinin on hirviö :( (anteeksi julma ilmaisu) mutta tuokin sana on liian lievä ilmaisemaan tunnettani häntä kohtaan. Hän ei halua tunnustaa liittoamme ja on monta kertaa yrittänyt ostaa!!! poikansa takaisin edelliseen liittoon... Mutta eipä tuosta enempää.

Täällä "pohjoisessa" on synkä keli nyt, aurinko ei paista, siksi ei edes harmita käyttää päivää Ikean ostoksia tehden. En aio vielä kyllä katsella mitään vauvajuttuja, vaikka mieli tekisi :)
Ihanaa päivää kaikille!
 
nyt on paras aamu aikoihin, vetäsin heti hyvä olo jogurtin ja toimii ainenkin toistaiseksi... eilen meni kaikki taas ihan penkin alle, yksinkertaisesti syöminen on aivan tuskaa aamupäivästä ja sen seurauksena illalla on ihan kamalan heikko-olo, eilen olin ilta kuuteen mennessä syönyt yhden pehmiksen ja sämpylän, pakko saada itseni jotenkin syömään. Huomenna olis reissuun lähdettävä ja silläkin olisi keksittävä kuinka saan itseni jo heti aamusta liikkeeseen... mut kaippa se että väkisin lusikoin jotain suuhuni on paras vaihtoehto. Inhoan tätä alkuraskautta !!!! Miulla on aina ollutr oireet ihan heti aluks ja loppu on ollu aivan mahtavaa aikaa voimian kuin supermiehellä jne. ei oo mitään tarvinnu vältellä kroppa on kestäny fyysiset rasitukset ei oo koskan supistellu eikä mitään muutakaan. Miulla on ainoat supistukset ja helvetillisen kivuliaat avautumis vaiheessa ponnistus vaiheessa ei enää tunnu miltään ainoastaan se avautuminen, kakkoselta 40+6 viikolla kohdunsuu ei ollut laskeutunut ja sormelle auki tilanteessa 7 cm auki kesti 15 minuuttia joten hyvin tehokkaita supistukset oli...
Olenpas hyvin voiva kun jaksan kirjoitellakin kaiken laisia... JEEEEE !!! omanapaista kylläkin.

Nyt kun on näin hyvä fiilis aloitan siivoamisen vieraita tulossa ja pitäis vähän kattoa mitä sitä reissuun ottaa :)

Muistutan voisitteko laitella niitä viikkoja sinne tekstin loppuun ni olis hieman hauska tietää kun tuntemuksia laittaa et missä vaiheessa on menossa onko se itsellä mahdollisesti vasta edessä vai jo taakse jäänyttä...

minnarun&matonen 6+2
 
Huomenia :wave:
Taas on tullu paljon uusia, kivaa!!
Ompa kiva kun on muitaki rovaniemeläisiä =)
Sintu74: En kuiten kovin paljon sitä salmiakkia syö, ja kaikilta muksuilta olen syönyt kohtuudella koska se on vaan mun lempiherkku :p

Mulla on niin kauhea hajuongelma että! Kaikki oudot hajut etoo ja varsinki kun on lämmin ilma niin jopa ruohon haju etoo :x Eilen käytiin pappalassa ja hississä oli joku tosi paha haju, meinas yrjö lentää! Pitää vissiin laittaa pyykipoika nokkaan ku lähtee liikenteeseen :LOL:

Katjuska ja toukka 6+1:heart:
 
Heippa vaan kaikille!!

Täällä ilmottautuu mukaan uusi! Täällähän on aktiivista keskustelua, en nyt kaikkia kerkeä käydä vielä läpi. Mutta mukavaa, että juttua näyttää riittävän.

Itsellä on vähän epäselvää vielä milloin laskettu aika, mutta luulisin että 10.3. Eli laitetaan se nyt alustavasti, ennen kuin pääsen ultraan. Raskausoireita ei ole juurikaan, alamahaa juilii välillä ja turvottaa.
Onnea kaikille muillekkin plussanneilla ja pahoittelut surullisia uutisia kohdanneille, toivotaan ettei tulisi enään paljon tippumisia!
endel 10.3, 22v, toinen, RAS
 
Heissuli!

Pikaisesti hotellin koneelta tässä laitan, ettette luule, että ultrassa kävi hullusti! Kävin siis eilen varhaisultrassa ja siellä viikkoja olisikin vasta tasan kuusi, mutta lääkäri ei silti vielä merkinnyt muutosta mihinkään, eli mennään samalla lailla kuin ennenkin toistaiseksi. Sydämen syke näkyi ruudulla kuitenkin jo ja kaikki siis hyvin :heart:

Hyvää viikonloppua,
Viivi+Tiuhti 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Tervetuloa maaliskuisten joukkoon jenzkuu ja endel, onnea molemmille! :flower:

Viivi76 Kivat ultrakuulumiset, onnea niistä!

Minnarun mulla sama homma et ei tahdo ruoka maistua. Ruoan kyllä teen, mut sit ku sitä pitäs syödä ni alkaa etoa. Omenaa, appelsiinia, jogurttia sun muuta raikasta saan jonku verran alas. Mut heikko olohan siinä tulee ku ei syö tarpeeksi. Yritetään kestää..

Äh, mä nukuin yön kyllä niin huonosti! Pyörin ja pyörin, sit ku vähä nukahin ni heräsin pissahätään. Ja vessakäynnin jälkeen taas pyörimistä. Tympäsee, ku väsyttää, mut ei vaan saa unta. Päivällä kyllä nukuttais, mutta aina ei pääse nukkumaan ku on noi kaks lasta. En muista onko mulla kahtena edellisenä odotuskertana ollu tätä, mut kurja vaiva! Jospa tämä tästä. :(
 
Hui kun tänne on tullut paljon kirjoitusta viime kerran :O Onnea minunkin puolesta uusille plussanneille ja pahoittelut pudonneille :(

Mulla ei oo minkäänlaisia raskausoireita : / jos en siis tietäis, että raskaana olen, niin en takuulla tietäis mistään, että paksuna ollaan :kieh: ärsyttää kyllä, että ei edes pahoinvointia tms. ole : / noh, jospa minä kuulun sitten niihin onnellisiin, joille ei pahoinvointia tule, mutta kyllä sitä jotain oiretta saisi olla. Jonkun verran on tullut myös verta, tosin vain vessareissulla pyyhkiessä, eli ei ole pöksyyn asti tullut eikä paljoa. Mutta kyllähän se hieman säikäytti. Onneksi ei ole nyt pariin päivään tullut veriviiruja ollenkaan, joten ehkä säikäyksellä pääsi.

Alkuraskauden ultraan olisin halunnut, mutta meillä päin on terveystalo kiinni tämän kuukauden, joten eipä päästy :headwall: joten pakko kärvistellä sinne neuvolaan asti. Täällä on onneksi se käytäntö, että ekan neuvolan yhteydessä myös ultraavat, tämän tarkisin kolmelta tutulta, jotka ovat viime ja tämän vuoden aikana tulleet raskaaksi =)

Tilasin myös sen dopplerin itselle, mistä täällä on puhuttu ja moni myös tilannut :LOL: tuskinpa vielä näillä viikoilla sydänääniä kuulee, mutta yrittänyttä ei laiteta :LOL:

Anopeista on ollut puhetta... Minulla on kyllä aivan loisto anoppi, toisin sanoen kuin yksi hyvistä ystävistä =) tullaan toimeen toistemme kanssa hyvin ja on tullut myös juopoteltua yhdessä :LOL:

Wiivi & Toukka 6+6
 
Heipä hei!

En voi vieläkään uskoa olevani raskaana, mutta kai sitä ollaan ku toinenki testi näyttää +! Oli pakko tehä äsken ku tulin toitä ja tältä se näytti:
Aijaa.com - 8325161.jpg

Viikkoja menkoista laskiessa ois 6+2, mutta mulla on hirmuisen pitkä kierto (40 tai yli :mad:) joten en tod.näk. oo niin "pitkällä". Ens viikolla pitäis neuvolaan soitella. Vaikka asun Roissa, koti kuntani on naapuri jote pitää suunnta sinne neuvolaan sitten kun sen aika koittaa. Se on semmonen pikku tuppukylä jossa varmaan lähtee juorut liikkeelle jos joku tuttu näkee mut neuvolassa. Siksi mies ei varmaan tuu mukaan ekalla käynnillä, jos seki ois siellä niin "riski kiiinni jäämiseen" kasvaa kaksinkertaseksi. :LOL:
Kunnon omanapa vuodatus heti alkuun. :)

Anopista: Mulla on ihan loistava anoppi. Oikeestaan se on enemmän kaveri ku anoppi. Tullaan tosi hyvin juttuun. Se *ituttaa tosi paljon toista miniää jota anoppi inhoaa. :LOL:

Oireista: Mulla ei oo mitään "oikeita" oireita. Mitä nyt pitää laukkoa koko ajan vessassa. Koko ajan pissattaa ja *askattaa, että mä en todellakaan kärsi mistään ummetuksesta, päin vastoin. :ashamed: Välillä kylläkin tuntuu että hajuaisti ois parantunu, mutta se voi toki johtua siittä että nuha on viimein loppumassa. Oon töissä vuodeosastolla joten toivon hartaasti etten herkisty kovin hajuille. Tänään kyllä yökötti pessä potilaitten pyllyjä. Oon kans huomannu että oo alkanu varomaan yksin potilatten pyörittelyjä ja juoksen suunnilleen pakoon jos joku alkaa vaikka yskiä. Kai seki on jonkinlainen "oire" :D

Ai niin! En oo muistanu esitellä itteäni eli: Sinisilmä91 LA marraskuun lopussa, ikä 19, esikoinen, LKS
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinisilmä91;24203099:
Heipä hei!

En voi vieläkään uskoa olevani raskaana, mutta kai sitä ollaan ku toinenki testi näyttää +! Oli pakko tehä äsken ku tulin toitä ja tältä se näytti:
Aijaa.com - 8325161.jpg

Viikkoja menkoista laskiessa ois 6+2, mutta mulla on hirmuisen pitkä kierto (40 tai yli :mad:) joten en tod.näk. oo niin "pitkällä". Ens viikolla pitäis neuvolaan soitella. Vaikka asun Roissa, koti kuntani on naapuri jote pitää suunnta sinne neuvolaan sitten kun sen aika koittaa. Se on semmonen pikku tuppukylä jossa varmaan lähtee juorut liikkeelle jos joku tuttu näkee mut neuvolassa. Siksi mies ei varmaan tuu mukaan ekalla käynnillä, jos seki ois siellä niin "riski kiiinni jäämiseen" kasvaa kaksinkertaseksi. :LOL:
Kunnon omanapa vuodatus heti alkuun. :)

Anopista: Mulla on ihan loistava anoppi. Oikeestaan se on enemmän kaveri ku anoppi. Tullaan tosi hyvin juttuun. Se *ituttaa tosi paljon toista miniää jota anoppi inhoaa. :LOL:

Oireista: Mulla ei oo mitään "oikeita" oireita. Mitä nyt pitää laukkoa koko ajan vessassa. Koko ajan pissattaa ja *askattaa, että mä en todellakaan kärsi mistään ummetuksesta, päin vastoin. :ashamed: Välillä kylläkin tuntuu että hajuaisti ois parantunu, mutta se voi toki johtua siittä että nuha on viimein loppumassa. Oon töissä vuodeosastolla joten toivon hartaasti etten herkisty kovin hajuille. Tänään kyllä yökötti pessä potilaitten pyllyjä. Oon kans huomannu että oo alkanu varomaan yksin potilatten pyörittelyjä ja juoksen suunnilleen pakoon jos joku alkaa vaikka yskiä. Kai seki on jonkinlainen "oire" :D

Ai niin! En oo muistanu esitellä itteäni eli: Sinisilmä91 LA marraskuun lopussa, ikä 19, esikoinen, LKS
En ymmärrä miten sun LA voi olla jo marraskuun lopussa, jos nyt on menossa rv6+2?
Mulla nyt menossa 6+3 ja LA on 7. maaliskuuta.
 
Se tietenki riippuu mistä loppuu kuun ajattelee alkavan. Mitä oon erilaisilla laskureilla laskenu niin jokku sanoo LA olevan 14.3. ja jokku 20.3. Ja en usko olevani oikeesti viikolla 6+2, koska mulla on niin pitkä kierto. Mutta oppikirjamaisesti mun viimisien menkkojen ekasta vuotopäivästä on kulunu se 6+2.

:LOL: Nyt vasta tajusin et olin vahingossa kirjottanu maaliskuun marraskuuksi! :LOL: Juu ne on varmaan ne hormoonit. Voi ei, kuolen varmaan nauruun kohta.... :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oo kauheesti kerinnyt täällä olla sen jälkeen kun ilmottauduin, kun on ollut remonttia
aamusta iltaan viimiset pari viikkoa, mutta nyt se onneks alkaa pikku hiljaa rauhottuu.
Ekasta lapsesta mulla alko pahoinvointi viikolla 6 ja loppu n.vkolla 20 että tuntuu ihan oudolta jos nyt ei oo mitään..

Wiivi83 Mulla on aivan samanlainen olo, että ei uskois olevansa raskaana kun ei oo minkäännäkösiä raskausoireita. Ainoastaan sillon tällön tulee huono olo jos ei oo syönyt pitkään aikaan mitään, mutta sekään ei oo jokapäivästä joten en sitä niin oireeksi luokittele..

Mulla olis neuvola ens perjantaina, mutta siellä tuskin edes yritetään sydänääniä kuunnella kun on vielä sen verran aikasessa vaiheessa ja NP-ultra on todennäkösesti elokuun puolessa välissä että sinne saakka pitää varmaan odotella ja jännittää onko siellä oikeesti pieni :)

Koitan päästä nyt vähän ahkerammin lukemaan näitä täältä jos pääsis paremmin mukaan =))

Jenduka84 & toukka 7+1
 
Varoitus: sisältää pelkästään negatiivisien aatosten purkua!

Äh, mä haluisin iloita raskaudestani, vaikka se onkin näin alkuvaiheessa... Kaikki muut intoilee ja anoppi on hommannut jo vaikka mitä tavaraakin. Mieskin intoilee, vaikka ennen plussaa oli vielä hieman epävarma (enemmänkin peloissaan) lapsesta.
Ärsyttää oma pessimisti ei pety asenteeni. Joka kerta kun käyn vessassa, olen varma, että vuotoa on alkanut tulla. Ressaan niin paljon keskenmenoa, että jos sellaisen saan, se johtuu todennäköisesti siitä miten paljon olen sitä ressannut :(
Yritän koko ajan ajatella positiivisesti ja niin, että sellainen sitten tulee jos on tullakseen, en voi sille mitään. En vaan saa niitä ajatuksia pois päästäni. Tää on kuitenkin niin alussa (nyt on sitten vissiin 4+3), niin pelottaa, että tämä on ainoa mietteeni seuraavan 2kk.

Ja toinen mitä ressaan kovin, on tuo tupakka. Olen polttanut 2 askia päivässä, kunnes sain plussan. Myönnettäköön, että poltan vieläkin. Tosin eilen meni alle 10 tupakkaa ja yritän ajatella, että parempi hitaasti ja varmasti lopettaminen kuin sitten kohta retkahtaminen.

Ja työt... Olen ravintolassa töissä (pienessä sellaisessa), ja meillä on valtavasti porukkaa sairaana. Eilen tein 15h työpäivän, viime tiistaina, jolloin olisi ollut vapaapäiväni, tein töitä 13,5h ja keskiviikkona, viikon toisena vapaapäivänäni olin töissä vain 8h. Vapaat kaikkoaa ja tämä silmitön väsymys ei. Tosin tuskin tämä väsymys häviäisi vaikka nukkuisin. Mutta mitä tämä tekeekään alkiolle sisälläni. Uskon, että tuo väsymys oireena johtuu siitä, että pitäisi levätä mahdollisimman paljon. Mites tässä sitten lepäät kun eilenkin olin kotona 0.30 ja klo 9.00 pitäisi taas lähteä töihin tekemään päivä, jonka pituudesta en tiedä.
Kiitos ja anteeksi!
Hiukan helpotti kun sai oikein lukea omat ajatuksensa :)
 
mariaja :hug: Jotenkin pystyin samaistumaan sun tekstiin täysin... ensin toi stressi -sama homma! Jokainen pienikin vihlaisu tms mahassa tai selässä ja oon varma et se oli nyt tässä. Sit koetan saada mun pään ymmärtämään et jos menee kesken niin sit menee -mitään sille ei pysty tekemään ja siinä tilanteessa parempi niin koska silloinhan alkio ei ole terve MUTTA, silti aivan hirvee pelko ja ahdistus koko ajan, enkä todellakaan pysty iloita viel.. ehkä ultra sit konkretisoi. ellei siellä tuu negatiivisia uutisia * :ashamed: * pessimisti mikä pessimisti!!

ja sit sun toinen stressinaihe...tupakka.. samoilla linjoilla edelleen. Tosin mä kyl poltin koko edellisen raskauden, enkä aio stressata lopettamisesta nytkään, jos ei onnistu ni ei onnistu-vähennän mahdollisuuksien mukaan. ku mulla tosiaan yks peikko vielä painonnousu, ja tiedän et jos yritän lopettaa tupakanpolton ni paino nousee. ja alkaa armoton stressi -siitäkin. ja mä oon kyl sitä mieltä et järjetön stressaaminen on paljon enemmän haitaks kun se et tekee/syö jotain "kiellettyä".

ja kolmas... jatketaan samaa linjaa :D 1 pakollinen vp/viikossa ettei tarvi maksaa ylityökorvauksia.. rahaahan se tietää mut voi olla kesän jälkeen vähä puhki..

pikkumökö 5+ (mä oon nyt jotenki tosi huono tässä ku ei tiedä oikeeta laskettuuaikaa...seliseliseli...)
 

Yhteistyössä