Maaliskuun muruset 2012

Adora: täällä toinen entinen teiniäiti. Mä kerkesin kyllä täyttämään muutamaa viikkoa ennen tyttären syntymää 16v. Nyt on tytär 16v ja saman miehen kanssa olen edelleen ja kuudetta odotetaan =)

Soraya: En mä tiedä onko kuudennessa sen enempää "kunnioittavaa" kun siinä ensimmäisessäkään. Tekemällä tehtyjä näitä ei nyt ole kun tämä pikku-rusina. Ei meille pitänyt tulla kun viisi lasta, mutta hups.... elämäni ensimmäinen ihan hirmuinen vauvakuume iski ja oikeastaan tämä raskaus on sellainen pelastuskeinokin olla kotona muutama vuosi. Olen nyt siis ollut helmikuusta saakka työttömänä ja 8v tyttären omaishoitajana. Työkkärissä käynti olis seuraavan kerran elokuun alussa ja täytyy toivoa, että ne ei vielä kauheesti yritä pakottaa mua töihin kun elo/syyskuun vaihteessa joudun kuitenkin sairaslomalle sitten ja mieluummin nostelisin liitonrahoja kun kelan sairaspäivärahaa. Omaishoidontukikin on niin hävyttömän pieni, että sillä ei montaa päivää elä.

Eilen tuli sitten käytyä jo neuvolassakin ja lasketuksi ajaksi tarkentui 8.3
Ihan hölmötä tuntui käydä jo neuvolassa kun tosiaan yleensä olen käynnyt ekan kerran vasta reilusti 10 viikon jälkeen, että on päässyt heti sydänääniä kuuntelemaan. Nyt kyllä meinasin kun tuota kotidoppleria harkita, sillä sais vähän osviittaa vauvan sijainnistakin kun toivottavaa olis, että tällä kertaa ei asustelisi rusina tuolla kohdunkaulassa. Edellisessä raskaudessa "kuuntelin" sykkeitä polarin sykemittarilla ja ihan hyvin silläkin näkyi, mutta sitä jumpsutusta jäin kaipaamaan ja kun tässä nyt ehdottomasti ollaan viimeistä kertaa asialla niin hankitaan nyt kaikki mahdolliset härvelit.

Keskenmenoista: Voivat olla viikkoa kausia todella oireettomia. Itsellä spontaani km vuonna -00 vkolla 7 ja se lähti käyntiin ihan hurjalla vuodolla. Ei jäännyt mitään epäselvyyksiä. Toinen km, keskeytynyt km vuonna 04 alkoi oirehtimaan 11+5 ihan aavistuksen punertavalla vuodolla, siis todella todella aavistuksen. Normaalisti olisin pistänyt kuukautisten ajan kohdan piikkiin vielä noilla viikoilla sellaisen vuodon, mutta joku sisäinen systeemi kertoi, että kaikki ei oo hyvin ja kävin äitipolilla ja sielä selvisi, että kuolleena oli ollut jo pari viikkoa ja seuraavana päivänä kaavittiin. Tästä viimeisestä, pitkille viikoille edenneestä keskenmenosta ei ollut oikeestaan mitään oiretta. Yleensä olen hirmuisen supistusherkkä ja nyt ei ollut kun muutama suppari ja nekin sen takia kun oli kammottava flunssa ja yskä...
'
Sonsku ja pikku-pulla rv 5

Huomenta,täällä rikkonainen yö takana, pyöriny sängyssä ku hyrrä ja vähän väliä herännyt :/.

Astma oli yöllä aika paha ,mutta en jaksanut kuitenkaan nousta sängystä puhaltelemaan piippua.
suoli toimii edelleen enemmän ku moitteettomasti,saan istua tyhjentämässä sitä aina aamuisin n.20min ja tavaraa tulee :LOL:
selkä on jo nyt tosi kipeä, et saa nähdä kauanko pystyn olemaan ilman lääkitystä,pitäis mennä omalääkärille puhumaan niistä.
paino vaan laskee entisestään ja se aika paljon huolestuttaa just nyt, miksi näin?syön kuitenkin kunnolla ja mahan täyteen.
vaunut on ehdottomasti ne emmaljungan nahkaiset valkoiset tai sitten charleston kuosilla.
kestoiluaen usko aloittavani,olen siihen liian laiska varmaankin :/, mutta saa nähdä,voihan mieli muuttua :).
vaatteistaolen vauvalle ostanut 3 bodya,oli pakko saada ne,niin ihanat.

pikkuviikinki 4+3

Muoks. Pistäkää listakorjaukset sinisellä,niin tajuan et on jokin muuttunut tai väärin ;)

Viimeksi muokattu:
Heissan taas!

Enpäs muista vastasinko itse tohon lapsiluku kysymykseen..Mulla se määrä ehkä olis 5 tai 6 =D Mies on ollu vähä että joko tää riittää sitte, ja meinas että jos tämä menee kesken niin ei enää etes yritetä =D Mutta eipä tota ole kovin vaikea ollu pyörtää yrityksiin =D
Keskenmennyttä oottaessani muista ku mies sano että ihana ku tulee lisää lapsia että hänki haluaa ison perheen =) Eli kyllä se siellä on. Mutta nyt vain väsynyt tieten ku remppaa talossa ja töitä paljon ettei taida pahemmin lomaa pystyä pitään. Lomarahatki on tuhlattu jo autoon ajat sitten =D

Kestareista
Joku oli antanut sen vinkin harsoista ja kuorista.
Itse käytin keskimmäisellä varmaan vuoden ikään harsoa ja kuorta ja tietysti myöhemin myöski lisäimuja,mutta ihan vauvasta en saanu toimiin
Onko kukaan huomannut eroja tytön ja poikien kestoilun välillä? Itsellä kun vaan noita kosseja niin ei oo kokemusta tytöistä että onko vaippahommissa mitään eroa.
Minkäslaisia yövaippoja olette käyttäneet?

Voi tuo doppleri ois kyllä ihana! Ei vaan oikein viittis sitä ostaa "enää" kun ei tiiä montako vielä tulee vai tuleeko.. Siis varmaan vainoharhasena köyttäsin sen jotenki kii mahaani ja kuuntelisin päivät pitkät sitten että millon kuuluu ja kuuluuko edelleen =D Että voi olla ihan hyvä etten osta sitä =D

Onkos muilla tuo turvotus koko päiväistä vai illalla?
Itellä on aikalailla illalle painottuvaa..Ehkä vähä muutenki,mutta lähinnä illalla on sellanen ilmapallo =D

Täälläkin tissit vähän kipeet. Nännit mulla on ollu jotenki arat jo kauemman aikaa, mistä lie johtuu..

Ja siitä touhuilusta oli kans joku kysyny et miten eri asennot.
Mulla ainaki takaapäin tuntuu että ei uskalla olla kun se sattuu.. Muutenkin tahtoo olla että sellasta "ihanaa kipua" niin nyt on jotenkinniin herkkä että ei kärsi..
Ukkoki on kyllä ollu muutaman illanniinväsyny että kaatunu sänkyyn ja nukahtanu,että turha kai siinä on mitään touhuja kuvitellakkaan kun toinen niin väsyny =D

mimma
Mullakinhan oli sikiökuolema vkolla 9+5 ja selvis vasta niskaturvotusultrassa.. Eli kyllä se voi olla veretön jos on keskeytynyt raskaus eikä ole vain vuotanut pois. Itsellänihän oli melk 3vkoa sikiö kuolleena mahassa. Viikko ennen oli kaikki kunnossa neuvolassa..Oireetkin oli edelleen. Mutta alkuvaiheessa taitaa olla että kyllä se vuotamalla tulee pois.

Mutta taas aamupuuronkeittoon!
Hyviä vointeja ja tarrasukkia!!!

Vaavimasu ja nasu 5+2tai3

Heippa kaikille :wave:

Aivan ihanaa saada kirjoittaa tänne, sen verran kauan on tämä raskaus antanut itseään odottaa! Ihan ihan alkua vasta elellään, 4+4, ja kaikkea ikävää voi vielä tapahtua, mutta mieli on ihan luottavainen. Jos tulee km, niin sitten siihen on joku hyvä syy ja niin on parasta. Muussa tapauksessa..en malta odottaa!! Kahden viikon kuluttua varhaisultra, jossa toivon näkeväni pienen pienen sykkeen.. Meillä siis hoidoista on nyt viimein plussattu, ekasta pistoskierrosta, aiemmin napsin clomeja. Ehkäpä kuitenkin ratkaisevaa oli luget jotka niinikään ekaa kertaa käytössä, vaikea sanoa. Oli miten oli, aivan mielettömän ihanaa! Vaikea vain uskoa että tää on totta, kun mitään oireita ei taaskaan ole havaittavissa. Eka raskaus meni kokonaan oireetta, ainoastaan kasvava masu ilmoitti tulevasta elämänmuutoksesta. Ja jossain vaiheessa nivuset oli melko arat. Mutta ei mitään pahoinvointeja tms. Hyvä tietty niin. Ihanaa kun saa taas tiedustella ravintolassa, että onhan juusto pastöroitua jne :p On tää vaan niin ihana salaisuus, jota haluaisin malttaa pitää omana tietonamme vielä niiiiin monta viikkoa.

Mitenkäs muut, oletteko kertoilleet jo asiasta, vai meinaatteko pitää omana tietonanne esim. ultraan saakka? Entäs sukupuoli - meinaatteko kertoa tai haluatteko tietää?

Oikein aurinkoista torstaita meille onnekkaille! :heart:

Hei!
Ollaan kerrottu omille vanhemmille ja parhaalle ystävälle raskaudesta. Ajateltiin sitten ultran jälkeen paljastaa muillekin. Vaikka tekis mieli jo huutaa koko maailmalle MEILLE TULEE VAUVA :D Mutta pitää malttaa mieli.

Ehottamasti halutaan tietää sukupuoli ja kerrotaan myös :)

maalsimamma ja toukka 5+4

Huomenia :)

Pahoinvoinnit
loppu täällä, eli taisin jonkun mahataudin sairastaa tossa välillä.. Suolen toiminnasta oli puhetta, mulla ois vähän niinkun jokatoinen päivä vilkasta ja taas jokatoinen päivä ei niin yhtään vilkasta.. Rasittavaa, mutta ilmeisesti kuuluu kuvaan.

Äitiyspakkaus meinataan ottaa, tai siis minä olen päättänyt, että otetaan! :LOL: Mä tykkäilen kanssa, että on ihanan retro. Jotkut oli semmosia, etteivät varmasti tuu käyttöön, mutta kuiteskin! Mulla on tuolla kaapissa jemmassa edellisen raskauden tiimoilta suvun "perinnevaattehia", semmosia oikeen oikeen retroja, jotka on tehty mun isosiskolle vm80. Ne on ihania!

Lapsiluvusta ja sisarusten ikäeroista on puhe ollut. Meillä lapsia tahdottaisiin 2-3, mutta aika näyttää. :) Mää haluaisin suht pienillä ikäeroilla lapsoset, vaikkei suurissakaan ikäeroissa ole mitään vikaa. Mulla itsellä on 16 ja 8 vuotta vanhemmat siskot ja ollaan kaikki hyvissä ja lämpimissä väleissä ja aktiivisesti tekemisissä. Kyllä on aina ollut mun mielestä rikkaus. :heart:

Kestoilua
haluaisin kokeilla, katsotaan miten mies siihen innostuu ja minkälainen tulokas sitten on, jos loppuun asti päästään. :) Ja kantoliina on meille aivan ehdoton hankinta! Rakastuin siihen kun toinen sisko sai kaksoset ja niitä sitten liinoilla kanneltiin, mahtava kapistus.

Km:stä oli kyselty, voihan se toki olla oireeton, mulla myös aivan tihrutteluvuoto alko viikoilla 10+2, jollon sanottiin kaikkialta, että on aivan normaalia ja mitään hätää ei oo. 10+4 rupes vuotamaan menkkamaisesti ja päivystyksen kautta Tayssiin ja niinhän se oli, että elämä oli loppunut jo 7+4. Lääkkeellisessä tyhjennyksessä olin, kaavintaan en joutunut. Mutta kannattaa koittaa olla stressaamatta. Jo mäkin olen tullut siihen tulokseen, että parempi näin, koska alkuraskauden keskenmenot suurimmaksiosaksi johtuu sikiön poikkeavuuksista.

Kertomisesta
. Nyt meinataan odottaa sinne viikolle 12. Viimeks kerrottiin iiiisolle porukalle ja mulle kaikista kauheinta oli sitten pitää soitto/viestirinkiä kaikille niille, joille oli kerrottu, ettei vauvaa tuukkaan. En meinannut alkuun pystyä kohtaamaan sellasia ihmisiä ollenkaan, mutta kyllähän siitäkin sitten selvittiin. :)

Turvotus on täällä kokopäiväistä... Ja nyt vielä palanneet helteet pahentaa asiaa. Iltapuolella taitaa olla pahinta kyllä. Mulla myös pahaolo tulee iltasella ja aamuyöllä herätessä jos on tullakseen.

Mä kanssa haluasin tommosen dopplerin... En tiiä vaan raaskiinko. Toisaalta, jos en mee varhaisultraan, niin eikös se oo ihan sallittua? :D

Larelle hyvää reissua ja onnea kissojen kanssa reissaamiseen! (meillä on yks ja se ei kyllä reissaa yhtään mihinkään jos siltä kysytään.. :LOL: ) Musta tuntuu, että sulla on melko pino selattavaa viikon päästä. :D Mutta hei, rentoudu ja nauti!

Sukupuoli mekin todennäkösesti halutaan tietää ja kerrotaan myös muille. :)

Naive ja Paavo 6+0 (POKS)

Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Hyvin katkonainen yö takana. Esikoinen herätteli muutamaan otteeseen ja sit olikin hirveän vaikeaa saada unta. Onneksi mummu tulee kohta pojan hakemaan.

Lapsiluku voi olla tämän tulokkaan jälkeen täysi. Mies on aina halunnut kolme, itse ainoana lapsena puolestaan olen aina halunnut kaksi. Nyt on ikää jo niin paljon, että kolmaskin pitäisi tehdä heti kun vaan tärppää, enkä oikein usko jaksavani kolmea alle kouluikäistä. Kahdessa alle kolmevuotiaassa lienee ihan riittävästi tekemistä. Valitettavasti kävi elämässä niin, että prinssi löytyi vasta monen monen sammakon jälkeen. Näin lastenteko siirtyi vasta kypsemmälle iälle. Joten te nuoret, nauttikaa nyt tästä ajasta, teillä riittää vielä puhtia ihan eri tavalla. :)

Raskauden kulku toivottavasti menee tällä kertaa eri tavalla kuin esikoisen kanssa. Tuolloin jalat oireilivat, syytä ei koskaan saatu selville. Kävelin kepeillä viimeiset 2kk ennen pojan syntymää ja 2kk vielä sen jälkeenkin. Sitä aikaa en kaipaa. Muuten olo oli melko hyvä. Jatkuvalla sairaslomalla hoitajan työstäni olinkin jo tammikuussa, kun poika syntyi toukokuussa. Mutta kaikki raskaudethan ovat erilaisia, eikös joo? :D

Kestoilua meillä ei harrasteta, äiti on aivan liian laiska. Vaunut yms. ovat täysin käyttökelpoiset. Sisarusvaunujakaan en aio hankkia ainakaan alkuun, mulla on noihin nykyisiin vaunuihin seisomalauta isommalle lapselle, toivon että se riittää jahka tarve tulee. Poika on kuitenkin n. 1v 10kk uuden tulokkaan tullessa.

Kertomisesta: omalle äidille, anopille ja kälylle sekä kahdelle kaverille tuli kerrottua jo heti eilen. Kälylle kertominen oli vaikeaa, koska tämä miehensä kanssa on myös yrittänyt lasta jo tovin. Muistan itse, kuinka pahalta se tuntui kun toiset kertoilivat raskausuutisiaan. Tottakai olin onnellinen ystävien puolesta, mutta oma kaipuu oli niin kova, että itku pääsi kerran jos toisenkin. Käly kyllä otti uutisen loistavasti ja oli todella onnellisen oloinen puolestamme.

Jahas, jos alkais pakkaamaan pojan kamppeita kasaan. Ihanaa päivää teille kaikille, pahoinvoinneista ja väsymyksistä huolimatta!

Aracia ja Ötökkä 4+2

Moi:wave:

Mulla on alkanu ihan kauheet painajaiset :| hiestä märkänä yöllä herään..mulla on joka raskaudessa ollu alussa näitä, ne on vaan niin toden tuntosia että ihan hirvittää..
Testejä oon nyt tehny kolme, eilen tein yhen ja viivat oli melkeen samanvahvuset..jotenki piti vielä varmistaa että olenhan oikeesti raskaana ;) oireita on niin vähäisesti että on ihan epätodellinen olo. Hermot on kuiten ihan toooosi kireellä ja huudan varsinki isommille lapsille ihan mistä vaan, olen kyllä taas ihan monsteriäiti..no siitähän tuo esikko sitte arvaski että raskaana olen ku kysy että: "Tuleeko meille vauva kun olet niin raivona?" (tyttöä oottaessa jouduin monesti selittelemään raivokohtauksia lapsille) Okei pakkohan se oli sitte pojille kertoa :D
Joten :hug: kaikille raivottarille kyllä se ajan myötä taas tasaantuu

Kertominen: kertonu olen äidille ja isälle ja miehen sisko arvas kun en polta enää ja olis pitäny viihteelle lähteä ja jouduin kieltäytyyn..varmaan aika alussa tulee moni huomaamaan just tuosta polttamisesta ja sit noille isommille lapsille on kerrottu

Lapsiluku: voipi olla tässä..ei sitä koskaan tiiä mutta nyt ainaki tuntuu siltä

Sitä oisin kysyny teiltä joilla on monta lasta niin miten raskauteen on suhtauduttu? Soitin neuvolaan ja varasin aikaa niin siellä oli joku sijainen ja kysy et monesko lapsi kyseessä ja kun sanoin että neljäs niin totes vain että jaa jo neljäs...ei onnitellu eikä mitään..tuli tosi paha mieli :'(
Vaikka tää jo neljäs on niin kaikki lapset on mulle yhtä tärkeitä ja jokainen raskaus on ihme ja ainutlaatuinen :heart: ja varsinki miehen suvussa tuskin tullaan oleen kovin innoissaan tästä vauvasta minä kun en ole heidän suosikkiminiä..mutta se nyt ei silleen haittaa kun tuon olen jo tienny..on vaan inhottavaa jos ajatellaan noin..onneksi oma perhe suhtautuu toisin ja äiti oli aivan innoissaan pikkusesta =)

Jahas jos sitä lähtis kirjastoon ja kauppaan, tännekki tuli taas helle joten jätskivarastot on täydennettävä :p
Ihanaa päivää mammat:heart:

Katjuska ja toukka 4+6

Meidän neuvolatäti on aivan ihana :heart:,niin hienotunteinen ja kultainen. olis kamalaa jos täti suhtautuis noin meidän neljänteen. Mun vanhemmat ei ollu mitenkään superiloisia varsinkaan äitini,joka on ihana ihminen,mutta aika tulinen,iskä taas otti sen ihan rennosti ja onnitteli miestäni,sillä olemme uusperhe ja tämä on mieheni ensimmäinen biologinen lapsi, vaikka nuo minunkin muksut on hänen ja hän on niiden isähahmo ollut alusta asti,rakastaa ehdoittai .anoppi hyppi seinille onnesta, tämä on hänen ensimmäinen lapsenlapsi ja olen todella ylpeä et saan tämän hänelle suoda.

Nyt vessan kautta (taas), mereen lillumaan ja aurinkoa ottamaan.

pikkuviikinki 4+3

Viimeksi muokattu:
huomeniaa:) Kiitos vastauksesta vaavimasu:)
ohhoh ei tiäö oikee mitä tekis ku vapaa päivä:D On taas viikko menny nopeesti.Haha me vietii kissan pentua sukulaiselle ja kissu oli tullu kopasta ite ulos ja koira samas autos ja ONNEKS tultii just silloo arvakkaas missä kissa oli?:D meiän ihanan koissun suus:DD oli ottanu hennosti kuitenki päästä kiinni mut hengis selvis kisu siittä:D arvakkaa pelkääkö koiria:DD

Ja sitte yks kysymys: asutteko kaikki omakotitalois vai asuuko joku esim. rivaris/kerrostalossa? itteä vähä stressaa ku asun rivitalos ja ilmeisesti pitäis muuttaa omaann taloon:O

mimma & pikkuinen 5+0 POKS:heart:

Viimeksi muokattu:
Aurinkoista torstaita!

Täällä alaselän jomottelut jatkuu, eilen oli pakko ottaa jo särkylääkettä kun niin kovaa sattui. Huomenna ultra, voi olla vähän liian aikaista mutta katsotaan mitä siellä näkyy.

Meillä siis ennestään kaksi lasta, lisäksi miehellä edellisestä liitosta lapsi. Tämä lapsonen jää näillä näkymin viimeiseksi.

Ihan järkyttävää tää hikoilu, ei tarvii mitään tehdä niin silti hiki valuu, inhottavaa!

Toiveena: Mulla ei ole tissit kipeät, ei sitten yhtään! Okei, jos oikeen kovasti painelee ja "etsii" kipua niin ehkä saattaa tuntea jotain pienenpientä.

Tulen huomenna sitten ilmottelemaan ultrakuulumisia, jännää jännää...

nan-nan-naa ja taateli 5+6

• Tykkää
Reactions: Viivi76
Ihan pikainen piipahdus, ennen iltavuoroon lähtöä.

Tein tänään sen varmistustestin vielä ja piti soittaa neuvolaankin, mutta testi näyttää edelleen hyvin hyvin hailakkaa plussaa :whistle: Toisaalta näin se meni kuopuksestakin. Miehen silmin havaittava plussa tuli kun menkat oli 7 päivää myöhässä ja nyt on siis 6. En vain uskaltanut sitten soitella neuvolaan, ostin varmuuden vuoksi 2 testiä (ihan näin kun epäilinkin käyvän) testailen taas parin päivän päästä uudestaan..

Mutta niin kauan ennen kuin saan testiin ihan oikean plussan, olen todella epävarma raskauden suhteen : / Tulis nyt niitä oireita enemmän!

Oliko se mimma? joka kyseli onko muilla menkkamaisia jomotuksia iltasella, mulla on, lähinnä juuri iltasella ja kun yrittää nukkumaan mennä. Näin päivällä jotain aavistuksen omaisia vihlontoja vain.

Asutaan rivitalo kolmiossa, omakotitaloa on etsitty parisen vuotta. Nyt aletaan kallistumaan rakentamisen puolelle, kun mieleistä ei löydy.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan töihin. Väsyttää jo valmiiksi :D

Adora rv 4+5

Meillä kanssa tonttia etsiskellään ja pyritään rakentamaan talo itsellemme, mutta siihen menee vielä ainakin se 2v ennen kuin sisään voi edes muuttaa. nyt asutaan rivitalossa joka kylläkin on enemmän omakotitalo, pihaneliöitä 1700 ja asunnot yhdistää ainoastaan saunat.

Moikka ! :)

onpa tää päivä hurahtanut jotenkin ohi,kauhee väsy ollut.

Alavatsakivuista: täällä ainakin niitä on,välillä jopa tosi kipeitä ..

Asutaan kerrostalo neliössä Helsingissä ja tarkotus ois muuttaa Tampereelle tässä tän vuoden puolella ja sieltä on haussa rivari tai luhtitalo,omakotitalossa liikaa hommaa näin laiskalle :D ainaki vielä toistaseks..
kestoilu : en meinaa alkaa kestoileen,laiska kun oon :D
Vauvan sukupuoli esikoisesta ei haluttu tietää etukäteen,nyt mä ehkä haluisin tietää mut mies on sitä mieltä että pidetään se yllätyksenä kuten viimeksikin :)

sunniee & vilperi 5+2 :heart:
PS.luojan kiitos mehujäistä. NAM !

Viimeksi muokattu:
HEIPPA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!

Vihdoinkin uskaltauduin tänne puolelle kurkkaamaan Tulen tuolta esikoista haaveilevien puolelta ja täällä näyttäisi olevan sieltä pinkasta tuttuja! Plussasin 22.6. ja ihan tarkoituksella pidättäydyin vähän aikaa vielä odotuspuolelta, koska tammikuussa ehdin innostua silloisesta raskaudesta liikaa ja keskenhän se meni. Mutta nyt plussauksesta jo kolmisen viikkoa, joten pikku hiljaa ajattelin tutustua teihin muihin odottajiin

Minun tarina on sellainen, että aloitimme yrittämisen syys-lokakuussa 2009 ja eka tärppi kävi tammikuussa 2011, joka meni samantien kesken. Sitten sain kiertojen säännöllistämiseksi terolutit ja viidennestä terokierrosta ja YK21 tärppäsi. Edellisten menkkojen mukaan laskettuna minulla lähtisi nyt seitsemäs raskausviikko, mutta koska minulla on ovis vasta kp23-26, niin luulisin tuosta 7vkosta vähennettävän sen viikon pari. Mutta reilu 5vkoa varmasti kuitenkin on kasassa.

En uskaltanut varata neuvolaa ja varhaisultraakaan ennen kuin vasta tällä viikolla. Tammikuussa oli ikävää joutua perumaan itku kurkussa kaikki. Mutta siis, eka neuvola on 19.6. ja menen yksityiselle varhaisultraan 25.7. Ennen plussaa olin ihan varma, että plussan saatuani pelkään keskenmenoa, mutta se ei olekaan ollut päällimmäisenä mielessä. Enemmänkin tällä hetkellä minua pelottaa ja jännittää se, että jos siellä varhaisultrassa ei nähdäkään ketään asukkia... jos sydänääniä ei kuulukaan ja jos se on taas joku tuulimuna tai vastaava. Mutta silti mulla on ollut plussasta asti hyvät fiilikset tämän raskauden suhteen.

Ja minä olen 26v ja mieheni on 29v.

Oireina minulla on ollut turvotusta niin päivällä kuin öisinkin, mutta tuskainen turvotus tulee yleensä öisin. Herään säännöllisesti lähes joka yö klo 2-3 aikaan, kun vatsaa kivistää ja en saa hyvää nukkuma-asentoa. Se ei koske, mutta on hyvin tuskallista, tuskanhiki vaan valuu ja on vaikea olla. Olen koettanut välttää rennien ottamista, mutta muutaman kerran on ollut ihan pakko turvautua niihin. Viime viikonloppuna alkoi tissikipu, välillä ovat aremmat ja välillä taas vain vähän arat. Selvästi olen huomannut, että tissit on kasvaneet. Uusimpana oireena minulla on tuntunut tuolla alapäässä, varmaankin kohdun suulla (?) tai jossakin emättimessä semmoisia nopeasti ohimeneviä viiltokipuja. Onkohan se ihan normaalia? Tai oikeestaan se ei koske, mutta on hyvin epämiellyttävää. Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia alapäässään??

Yksi tämänhetkisistä mietinnänaiheista on seksi. Mä en yksinkertaisesti uskalla harrastaa seksiä! Onko muilla tällaisia ajatuksia? Tämä pelko johtuu varmaan siitä, kun tammikuussa olimme yhdynnässä ja keskenmeno alkoi heti muutaman päivän päästä tuosta. Olen kuullut, että synnytyksen lähetessä seksin harrastaminen ja etenkin sperma saattaisi laukaista synnytyksen ja siksi mietinkin, olisiko tammikuisella seksin harrastamisella ja spermalla ollut vaikutusta keskenmenoon?

Teen tällä hetkellä ilta-/yöpainotteista työtä, joka ei sovi mulle ollenkaan. Tämän raskauden myötä uusi asia minulle on ollut iltapainotteinen väsymys. Minut tunnetaan pirteänä kaverina, joten tämä iltaväsymys on täysin uutta. Ja töissä on hankala olla väsyneenä ja etenkin töistä kotiin ajaminen on riskialtista, kun en meinaa pysyä enää siihen aikaan hereillä.

Onko täällä ketään muita, jotka ovat raskautuneet teroluttien avulla? Jos on, haluaisin keskustella siitä, että onkohan terojen aloituksen myöhäistäminen ollut se raskautumisen idea, jos ovis on myöhäisessä vaiheessa kiertoa. Tämä on herättänyt paljon keskustelua joka paikassa. Itse en usko pätkääkään siihen, että terolut ei estäisi ovista. Minäkin raskauduin heti, kun siirsin terojen aloitusta omin lupineni vasta ovispäivään!

• Tykkää
Reactions: Jomi
KUUMEILIJA: Minulla ollut jo ennen plussaa niitä ihmeen kivuttomia ,mutta epämiellyttäviä vihlasuja kohdunsuulla,mutta kyllä se kuuluu asiaan, siellä kohdunsuulla tapahtuu kaikenlaista myös, kyllähän se muuttuu kun raskaus alkaa ,jotta se voisi pitää kaiken sisällä ja sulkea kaiken muun ulkopuolelle :), eli nou hätä.
seksiä voi harrastaa ihan rauhassa, se rentouttaa ja saa hyvän olon aikaiseksi, vähentää stressiä jne. mutta ymmärrän täysin huolesi.
luin jostain et suurin keskenmeno riski on silloin ,kun ei ees vielä tiedä olevansa raskaana, eli 1-8 vuorokautta hedelmöityksestä suunnilleen, senjälkeen se on joku 79% varmuus et raskaus onnistuu ja loput olikin sitä 89-99% luokkaa tai jotain :), et pahin on kuitenkin ohi jo vaikka siihen maagiseen 12rv onkin vielä aikaa.
siellä lukee myös et suurin keskenmeno riski ennen viikkoa 5.

tossa linkki siihen :)

Siki

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sunniee
Pikkuviikinki: taidat siis toimia ylläpitäjänä tässä ketjussa? Kyselit jossain vaiheessa, että laitetaanko eri kuukausille eri pinot. Olisin kovasti sitä mieltä, että se kannattaa. Ainakin tuo vanha pino, jota seurasin, oli niin aktiivinen odotusaikana, että niitä sivuja olisi tullut tuhottomasti jos kaikki olisi olleet samassa pinossa. Ja näyttää tämänkin pinon porukka olevan ihanan aktiivista. :)

Hei kaikille!

Vieläkö mukaan mahtuu. Itse plussasin "yllätyksekseni" viikko sitten. Vieläkin täällä tätä ihmetellään. Ennestään 2 lasta. 11v tyttö ja 3 v poika. Ikääkin kertynyt jo 38 ja mies 37.

Välillä tästä plussasta iloitaan ja välillä ihmetellään mites tästä selvitään. Työt ja harrastukset vaatii niin paljon aikaa ettei olkeen tiedä.... No kai sitä jotenkin. Ja toivotaan että tästä lapsi tulee... Nyt viikkoja 5+3 että alussa mennään.

Oireina pientä väsymystä, rinnat arat ja painon tunne mahassa. Ei aikaisemmissakaan raskauksissa juuri muuta. Toivotaan, että näin helpolla päästäisi nytkin.

En ole vielä keksinyt miten tästä ystäville ja sukulaisille kertoisin. Enkä vielä aio kertoakkaan. Odotan ainakin sinne viikolle 12 jos vain jotenkin onnistuu. Minulla ystäviä, jotka eivät vuosien yrittämisen jälkeen ole onnistunut ja vanhemmille tämä tulee olemaan shokki :)

juupe ja pieni

Soraya Mulla oli myös PAS ja sanottiin, et kannattaa laskea siten et pakastealkiosiirtopäivä miinus 2 päivää :) ja siitä saadaan hedelmöitys ajankohta.

juupe Onnea :)

Minun puolesta ei tarvi muita pinoja, jaksan seurata vaan yhtä :)

Täällä edelleen VÄSYTTÄÄ!! ja närästää.. Olo on hyi yöks, mut ei silti pahoinvointia. Tänään oli onneks viimenen työpäivä, joten saa kotona murehtia huonoa oloa :)

Eilen poltin yhden ja tänään en ollenkaan, ei kertakaikkisesti tee mieli, joka sinänsä on oikein mukavaa :)

Tervetuloa uudet! :)

Me asutaan tällä hetkellä vuokralla luhtitalon alakerran kolmiossa, keväällä sitten hakusessa oma pari- tai omakotitalo :) ja enemmän huoneita kun nyt ihan must.

Kestoilusta: Tuskin täällä siihen ruvetaan, oon myös sen verta laiska.

Kantopussin aion hankkia ja hyvän imetystyynyn sitten myöhemmin. Te joilla sellainen on ollut niin minkälainen on hyvä?
Katselin netistä sellaista ilmalla täytettävää tyynyä ja vaikutti tosi kätevältä. Sitä vaan ei taida saada muotoiltua samalla tavalla kun niitä perustäyte tyynyjä?

Kamala väsymys.....|O

mörssäri 5+4

juu päivitä vaan:) siivonnu vaan koko päivä..jos vaikka heittäis pyykkiä koneeseen.hitsi kauhee "tekemisen" puute..kai sitä täytyy kattella kämppiä netistä:D vielä ku lasten vaatteita en uskalla:) kämppä varmaa muutenki pitää vaihtaa isompaa ku kulta tulee armeijasta:)

Yhteistyössä