Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussista!
:wave:
Etenkein Lare!!! Säkin tulit tähän pinoon :heart:
Harrastuksista on ollu puhetta. Mulla ei suurempia harrastuksia oo, touhuilen aina millon mitäki, mikä tuntuu siinä elämäntilanteessa hyvältä & osa on tietysti ihan elämäntavallisia. Käyn sillon tällön lenkillä, pyöräilen töihin (9km/suunta), laittelen kesäksi puutarhaa (nyt tänä kesänä en oo jaksanu), ompelen, sisustan yms. mut varsinaisia harrastusharrastuksia mulla ei ole. Lippukuntaan kyllä partiossa kuulun, mut en oo yli vuoteen ollu siellä aktiivisena.
Naive88: mulla on ylipainoa ja sen takia varmaan oon tarkkailussa ton raskausdiabeteksen takia. Mä pääsen taas sellaseen tutkimusryhmään, jossa tuetaan liikuntaa ja oikaistaan virheellisiä ruokailutottumuksia. Sain sieltä viimeks askelmittarin ja sen avulla nyt oon parissa kuukaudessa tuollasen 5kg tiputtanu. Ne tekkee paljo verikokeita & sokerirasituksia joten kokonaisuudessaan pidetään hyvin huolta
Unista voisin vielä lisätä.Näin viime yönä ihan kauheeta unta! Nyt on sit pelko perseessä enteileekö jotain vai oliko vaan sellanen uni et käyn omia pelkotiloja läpi. Eli unessa alko pieni vuoto, siinä unessa olin plussannu viikko sitten (niinku oikeesti oon tehnykki). Onneks vielä ei oo näkyny mitää ja toivottavasti ei näkyskään. Piti jo neuvolaan soitella et miten sen pelkopolin kanssa ku tuntuu et hermoilen nyt koko ajan kaikesta. Tuntuu siltä ku ei tunne mitää et voihan kaikki olla kunnossa? Muistelen et mä viime raskaudessa panikoin ihan samoista asioista. Huoh, toivottavasti nää tunteet menis mahollisimman pian ohi... Pelkään vaan et nää vaan pahenee mitä lähemmäksi tuo keskenmenon aika tulee... vielä jotain 10 pitkää piinaavaa viikkoa?
Neuvolasta arvelivat mun olevan 5 raskausviikon lopulla eli ens viikolla ultrassa vois näkyä jo jotain, mut taidan ootella vielä varmuuden vuoksi seuraavaan viikkoon et varmasti jotain on näkyvissä. En halua maksaa turhasta käynnistä.
Mulla tuota
pyörtymistä aiheuttaa se jos en oo syöny ja juonu tarpeeksi päivän aikana. Alkaa aina helpottamaan ku juo puol litraa vettä ja syö kunnolla. Huomaan myös et mä tartteen suoloja. Makee ei oikein enää maistu mut pieni sipsipussi on pakko olla lähettyvillä, tulee vettä (kraana) juotua niin paljon et vissiin suolatasapaino heittää sit häränpyllyä...
Vitamiineista. Mä oon vissiin vitamiinisyöppö
Mulla on päivittäisessä käytössä Multivitan raskaus ja imetys vitamiinit, d-vitamiini, kalkki ja maitohappobakteerit ja lisäksi otan noin joka toinen päivä foolihappoa yhen tabletin. Tässä oli hyvä muistutus, voiski ottaa noi vitamiinit. Toisinaan tuntuvat vähän unohtuvan...
Mulla tää raskaus näyttää taas siltä et syyään terveellisesti, mikään rasvanen ja raskas ruoka jää kyllä pyöriteltäväksi lautasella. Runsaat ja ruokasat salaatit tuntuu tällä hetkellä olevan aika pop, katotaan muuttuuko tää tästä.
Lare: mulla on aina ollu himo noihin kermaviileihin, jotka on maustettu dippimausteilla. Pakko mättää nopeesti kaikki muu pois et sais syyä vaan sitä dippiä
Voin vaan kuvitella sut siellä jääkaapilla vetämässä herkkuja
Emmuskalle suuri kiitos tyynyvinkistä! M ä oon pitkään jo ajatellu tekeväni tuollasen, mut taidan käyä vaan nappaamassa sen tuolta Lidlistä! Mä nukun koko ajan kylelläni ja selkä ei tykkää ku se menee kierteelle... toivottavasti tuota löytyy tuosta meiän Lidlistä! Kiitti
Memelisa 4+6???