Maaliskuun Muruset 2012 *Marraskuussa*

Asuntojen vuokrat/hinnat: Riippuu paljon siitä missä päin Suomea asunto on, mikä on kallis ja mikä ei. Mun korvaan 800e/kk ei ole kolmiosta, joka on vielä rivarissa, hinta eikä mikään. Täältä Espoosta ei irtoa hyvältä (mun mielestä hyvältä) alueelta edes kerrostalo kolmiota alta tonnilla. Asutaan tällä hetkellä omistusasunnossa ja täytyy sanoa, että on asuntojen hinnatkin kovia jos vuokratkin. Ekassa omassa asuttiin se 2v ja täällä ainakin oli helppo myydä ja muuttaa isompaan eri alueelle, kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Asunto meni tokassa näytössä ja saatiin siitä omamme pois.

Suonikohjut: Niihin auttaa parhaiten tukisukat. Siis sellaiset ihan kunnon sukat, joita saa esim. Instrumentariumista. Ne tukevat sitä laskimoiden verenkiertoa kun ne laskimoiden läpät ovat heikentyneet, mutta ovat tosi inhottavat pukea. Ja tosiaan olisi hyvä pukea ne heti aamulla ennen ylösnousemista.

Lauantaina pääsen itsekin vaunukaupoille :p Ruskea on kyllä ihana väri. Siihen kun sopii seuraksi kirkkaat värit ja sitten yhtälailla hempeämmät pastellit. Harmi vaan ettei P&T:llä ole sitä saatavilla. Taidan tilata ne mustat punaisilla istuinpehmusteilla. Päätin etten ota niitä kamalia sivulaukkuja. Ostan Brion stroller organizer vaunukassin siihen työntöaisaan (varmaankin sopii noihinkin) tärkeimmille tavaroille ja sitten katson jos tuo nykyinen hoitolaukku mahtuu sinne alas mukaan, kun ei ole mikään jättilaukku.

Sipsunen & pikkusisko 22+5
 
plää.apeissa tunnelmissa täällä. mua on alkanu pelottaan että mulla on radi. huomenna ajattelin soittaa neuvolaan ja pyytää lähetteen rasitukseen. pissaa ei oo katottu aikoihin nyt,ja mua turvottaa kauheesti,ravaan pissalla kokajan,ja yölläkin tulee juotua ihan hulluna vettä. paino noussu PALJON nyt viikossa taas.. pakko se on tarkistaa ettei oo.. ja jos on niin heihei herkut :( viimeks ei ollut,mut luulenpa et nyt narahtaa..

onnea kivoista ultrakuulumisista naiset =)

kirjottelen huomenna lisää kun jaksaa,oon ihan naatti kokoajan :(


sunniee ja vv 24+1
 
Siis mä olen kotoisin täältä pääkaupunki seudulta, ja asunto myös ois täältä.
Eli ei täältä päin kyllä tosiaan saa oikein mitään hyvää ja sopivaa kämppää missä viel ois sauna ja näin poispäin.
Mut joo siis toi on iha kauhee vuokra, vuoden alussa vielä tulee nousemaan.
Me ei olla pankis vielä käyty, mutta kyllä varmaan sinne päin mennään pyörähtää :)
Onhan toi kauhee summa, mutta valittiin kaupunki vääri :D
Meillä oli tarkotus muuttaa miehen kotikulmille keskisuomeen, missä VUOKRA TASO ON AIVAN TOISTA. Paikkakunta mihin meinattiin aluks muuttaa olis vuokratasolta aivan loistava.
Siellä olis tällä hetkellä tarjolla 3h+k+s 90neliöinen rivitalo ja vuokra olis vaan 690€
Mutta mennää perjantaina kattomaan niin mietitään sitä sitten tarkkaan, että kuinka viisasta se on :) Mut olis se kyl kiva kolmio saunalla ja omalla pihalla :)
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Hopea
Sunniee: Mäkin ravaan pissalla ja juomassa kokoillan ja pitkin yötä. Oikea noidankehä! Eka on jano ja sitten pissattaa ja sitten heti jano... Joskin luulen sen johtuvan mun kohdalla siitä, että en muista juoda päivisin tarpeeksi ja alan tankata illalla kun talo hiljenee (=tyttö menee nukkumaan). Painoa on tullut enemmän kuin "olin suunnitellut" ja se harmittaa. Ja mitä mä teen asialle? Syön suklaata kun mies on reissussa ja mä olen "yksinäinen". Mulla kyllä paino nousi ihan jo pahoinvoinnin ja sen takia roskaruuan syömisen johdosta. Nyt koitan vähän katsoa mitä syön tai ainakin, että miten usein ja miten paljon kerralla mätän jotain herkkuja. Mulla epäiltiin viime raskaudessa radia kun pissassa oli toistuvasti sokerit plussalla, mutta en narahtanut rasituksessa. Nyt ei ole ollut mitään puhetta rasituksesta. Soita ihmeessä neuvolaan. Toivottavasti saat puhtaat paperit rasituksesta :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
hopea juu, ja mä varmaan sit katon suu auki et mitä hittoo tunnenks mä ton jostain :D :D vähä aina hitaalla ku noi hoksottimet käy... eilen piti käydä hakee kaupan puolelta paprikaa, no katoin sit et hitto ei oo punasta -täytyy ottaa keltasta. Sit menin siihen vaa'an luo ja katoin et hei tääl on myös punanen... mut eipä mun paprika punaseks muuttunu vaik siihen punasen paprikan hinnan sain :D
 
Täällä ihan hirvee ahistus, en ees jaksa nyt kommentoida muita, huomenna sitten.
Kaikki vaan ihmettelee kuin mun maha on niin pieni ja kuin voin antaa esikoisen ihan hyvin istuskella mahan päällä jne (ei nyt suoraan alamahan, mutta jos mulla esim jalat koukussa)..
Hittolainen, kyllä tää muaki mietityttää, mutta ku kaiken pitäs olla kunnossa. Onneks pe on se helvatan rakenneultra. Kumpa kaikki ois hyvin.
Mulla ei siis maha näy ollenkaan vieraan silmiin. Ainuu miten huomaan on ku meen selälleen ni alamaha ei litisty.
Ja mulla pitäs olla kohtu eteenpäin kallistunu jne jne. Plaah. Perseestä tää tällanen.
 
Täällä ihan hirvee ahistus, en ees jaksa nyt kommentoida muita, huomenna sitten.
Kaikki vaan ihmettelee kuin mun maha on niin pieni ja kuin voin antaa esikoisen ihan hyvin istuskella mahan päällä jne (ei nyt suoraan alamahan, mutta jos mulla esim jalat koukussa)..
Hittolainen, kyllä tää muaki mietityttää, mutta ku kaiken pitäs olla kunnossa. Onneks pe on se helvatan rakenneultra. Kumpa kaikki ois hyvin.
Mulla ei siis maha näy ollenkaan vieraan silmiin. Ainuu miten huomaan on ku meen selälleen ni alamaha ei litisty.
Ja mulla pitäs olla kohtu eteenpäin kallistunu jne jne. Plaah. Perseestä tää tällanen.
Siis onko sulla ollu jotai normaalista poikkeevaa nyt sit? (En jaksa rullailla aikasemmille sivuille jos oot siel jtn kirjotellu) !
Mut koita jaksella sinne perjantaihi saakka, kyllähä pienellä kaikki on hyvin !!:hug:
 
Jassukka, mulla on ihan sama homma, että pakko lukee kaikki teksit tai kattoo sarjat mitä on kattonu...Samaa horoskooppimerkkiä oon, johtuneekohan tuosta :)

Mä oon ollut ihan bikineissä uimassa, tosin nyt sunnuntaina just kun oltiin, ni tajusin että toi yläosa saattaa jäädä pian pieneksi. Vaikkei tissit oo kauheesti kasvanutkaan mutta näköjään sen verran ettei loppuraskaudessa enää sovikkaan. Mutta siinä kohtaa saattaa jäädä uimiset väliin :)

Tosta tutista luopumisesta ollut puhetta..Meillä annettiin tutit oravavauvoille, kun tyttö täytti kaks. Tutti oli käytössä vaan öisin ja todella tärkeä. Mä olin ihan yllättynyt kuinka hyvin siitä päästiin eroon, ilman itkuja, vaikka nukahtamisessa kauemman menikin aikaa ja vieläkin kun näkee tutteja ni on ihan haltioissaan. ja vkonloppuna kysy kun pihassa oltiin että missä ne tutit on ku laitettiin tohon puuhun...Ja siitä on aikaa 5kuukautta. Tutit siis laitettiin puuhun ja siitä sitte oravat haki ne...(saman tien ku tyttö ei nähnyt ni vietiin lujaa tutit roskiin, ettei tullu itelle sellasta et pakko antaa takasin)

Mä olen tarjoilija ammatiltani, nyt vissii lukee työsopparis ravintolatyöntekijä/kassa, seisomatyötä myös...

Ja olikohan jotain muuta..
Mä voisiin poksua jo tänään, vaikka huomenna vasta on virallinen "poksumispäivä"
Huomenna viikkoja 25 :)
 
pikkumökö juu, miekiin käyn hitaalla aina toisinaan (tai siis aina?!:D), mut ei anneta sen häiritä.. :D

Susannalle toivotan kaikkea hyvää ultraan perjantaille! :hug: Koita olla huolimatta ja stressaamatta muiden kommenteista, vaikka ymmärrän kyllä, että on varmasti vaikeaa. Aika tahditonta minusta! (kummallista miten raskaana olevan masua aina kommentoidaan, joko se on liian iso "no jopas se on kasvanu" tai pieni "eihän tuo vielä näy".. menee vähän samaan kastiin sen hipelöinnin kanssa miusta. :/ Tai siis liika on liikaa...) :flower:

Hyvää yötä! Miulla onkin huomenna The Doctor time! Jännittää jo nyt, kun se käypi tutkimaan miun paikkoja.. :p Millähän ne mittaa sen kohdunkaulan pituuden tai mitä ne nyt mittaakaan tuolta? :O

:wave:
 
Hopea Noita ihan samoja mietittiin mekin esikoisen kohdalla, eli no hätä, kaikkee saa ja pitää ihmetellä :) Tässä on hyvää aikaa opetella rattaiden kasaamista ja kaikki säädöt. Mä tumpeloin aina noitten meidän vaunujen työntöaisan kanssa. Pitääpä harjoitella sitä taas, kun paljon bussissa matkustetaan, niin mä laitan aisan aina "piiloon". Ratasosa jää sinne kopan alle joo, ja kannattaa se selkätuki alkuun säätääkin makuuasentoon, ettei koppa ole liian pystyssä. Meidän yhdistelmävaunuissa lähtee se rattaiden kaarituki (eli mistä ipana isompana laittaa jalat läpi) irti. Vastaavasti kopassa on lyhyiden remmien päässä klipsit, jotka voi kiinnittää sen kaarituen paikalle. Tää olisi siis turvallisin toimintatapa. Käytännössä sitä koppaa oltiin koko ajan irrottelemassa ja kiinnittämässä uudelleen, joten koppaa ei usein kiinnitetty noilla tiukoilla klipseillä, vaan se pysyy siinä ratasosan päällä tiiviisti ilmankin. Jalkatuen vaan nostaa ylös, niin se estää kopan valahtamisen. Turvavaljaat jää tosiaan sinne kopan alle. Tai voi ne varmaan irrottaakin (yleensä ne on rungossa jotenkin kiinni). Jos sulla on pehmeä koppa, siitä saa yleensä muokattua isommalle lapselle sen pussukan, ja siksi siinä kopassa saattaa olla valjaille reiät. Pelkkää pussukkaa en kyllä laittaisi ratasosan päälle, ellei siis saa niitä 5-pistevöitä läpi ja vauva kiinni. Enkä ihan vastasyntyneellä käyttäisi. Mutta puhutaanko täällä eri pussukasta mitä mä tarkoitan, kun on neuvottu, ettei Mariaja tarvisi koppaa ollenkaan??

Pesen kaikki vauvan vaatteet ennen käyttöä, uudet niiden sisältämien kemikaalien takia. Käytetyt kanssa kun ovat pyörineet kuitenkin aina jossain, vaikka myyjä oliskin ne pessyt. Ja jos ootte huomanneet, niin uutena ostettavat lakanat ym. tekstiilit tuoksuu tosi voimakkaalle, ne sisältää palonsuoja-aineita, jotka on syytä kyllä pestä pois ennen käyttöä iholla. Silittäminen pehmentäisi ihanasti vaatteita ja olis vauvan herkälle iholle hyvä. Mutta mä en silitä kuin satunnaisesti jonkun oman paitapuseron, joululiinan ja verhot. Vaatteiden pehmentimenä käytin vauva-aikana huuhteluaineena etikkaa. Lisäksi se säilyttää värit hyvänä. Ihan ensin käytin etikkaa kestovaippojen pesussa, sitten muunkin pyykin kanssa.
En ole vieläkään käynyt noita esikoisen vaatteita läpi. Joka aamu mulla on tarkoitus alkaa se homma, mutta aina jää ajatuksen asteelle. Tarkoitus olisi laittaa siitä sivuun muutama vaate säästöön hänen "muistojen laatikkoon" ja lajitella ne selkeimmät tyttövaatteet erilleen, tuli ne sitten käyttöön tai menee kiertoon sitten kevääällä. Mitään oloa ei edelleenkään ole kumpi siellä majailee. Mulle saattaa tulla vauvan kasvua mittaava ultra sitten tammikuulle, jos neuvolan mittauksissa näyttää sille, että tulis tosi pikkuinen vauva. Toistaiseksi kasvaa ihan normaalisti. Joo, taitaa olla enemmistöllä täällä normina se 3,5 - 4 kiloa :D Täällä sitten toisinpäin, aika yllätys olisi geenit huomioiden, jos tulisi yli 3-kiloinen vauva. Mun pötsiin kyllä mahtuis :D , että en usko, että tulisi synnytyksen kanssa ongelmaa vaikka olisi odotettua isompi.

Sokerirasitus mulla ens viikolla. Olen koittanut harjoitella jo, etten söis mitään tuossa illalla enää, mutta jotenkin itsestään sitä löytää itsensä kaappeja penkomasta ;) Mulla on se paha tapa, että telkun ääressä tulee syötyä. Jos nakotan koneella, niin sitten en syö. Eipä tää istuminenkaan ja näytön tuijottaminenkaan mikään hyvä vaihtoehto ole... Yökyöpeliksi tässä on vaan muuttunut, ettei se uni kuitenkaan tule aikaisemmin. Ja kohta oon ihan elementissäni kun alkaa lahjapaperit rapista ja alan joulukorttiaskartelun, yön pikkutunneillehan sekin sitten ajoittuu. Mutta hyvät yöt nyt kaikille!



Rhonda 25+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Sipsunen: okei,toivotaan että mullakin johtuu tää sitten jostain muusta, en millään haluis alkaa itteeni pistelemään ja miettimään mit suuhuni laitan :)

ON: menin illalla nukkumaan kahdeksalta,ja nukahdin ihan saman tien. ei oo tosikaan :D miten voi olla ihminen näin väsynyt.. onneks kohta taas viiikonloppu ja taas levätä kun mieskin on kotona päivät :D onko muilla sellasta jomottaa kipua tuolla alhaalla? ihanku oisin ajanu pyörällä kun noi luut tuolta kipeenä,vaikka siis en oo ajanu,kummallista ! ja supistelee edelleen paljon,aina iltaisin kun istahtaaa niin alkaa supistella. liekö johtuu sit siitä kun rentoutuu niin kohtu alkaa harjoitella tai jtn..

tänää ois mulla suuhygienistille aika,pelottaa jo valmiiks että mitä se sanoo :D menee varmaan koko suu remppaan,en oo käyny hammaslääkärillä pariin vuoteen muutaku poistattamassa viisureita,ugh.. :/ pelkään hammaslääkäriä enemmän kun synnytystä :D

mut mukavaa päivää kaikille,onneks jo torstai =)

sunniee ja vv 24+2
 
Sunniee Mulla jomottelee kans :) Nivusista ja häpyluusta just niinkun olit tullu pitkältä pyörälenkiltä!
Sit lonkat on vähän väliä ihan kun pitkänkin treenin jäljiltä!

Eilen töissä täyttelin kaljakaappia ja tein tilaa jouluoluille sun muille, niin mun vatsa väsy sivuilta :D Ihan kun ne viimisetkin vatsalihakset sivuilla olis saanu kunnon treenin, en sitten tiedä jännitinkö niitä vaiko mitä :O

Rhonda Toi on kans semmonen, että sen kaaren, mistä rattaissa muksu laittaa jalkansa läpi, saa irti. Sitten siihen tilalle laitetaan tommonen vaunun pääty... Pussukkaa meinasin kyllä itsekkin, mutta kun tossa on noi valjaat, niin luulis painavan läpi... Vai käsitinkö oikein, että joissain pussukoissa on reiät valjaita varten?

Susanna85 Huomiseen ei onneksi ole kauaa, niin saat hiukan helpotusta epävarmuuteen :) Mulla on kanssa huomenna taas ultra, alkanut hiukan jännittää, että kai siellä sydämessä on kaikki hyvin, niin kiva kanssa saada huomenna rauha.

Sunniee Mä ramppaan kanssa vessassa koko ajan ja juon vettä ihan hulluna. Aamusin on ihan krapulainen olo kun huulet kuivaa jne.

Mariaja & Tyyppi 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
HYVÄÄ HUOMENTA ARVON NAISET JA MASUT

Noniin nyt on herätty 7, menty labraa jonottaa 30min turhaan :headwall:
Eipä kuulemma voinu verikoetta ottaa kun en ollu 12h syömättä, neuvolassa tosin tästähän ei mitään mulle mainittu ! Et en tiedä olisko ite pitäny toi jotenkin arvata / tietää? Ennenkin oon melko samasta asiasta labraa menny juuri syöneenä, mutta nyt ei saanu olla syönyt :/
No mutta alkopa tääkin päivä sitten näin hyvin :headwall:

Kerkesinhän mä jo pienen kinan miehenkikaa saada aikaseks, mut sillä oli sit tnään vissiin sen verran hyvä aamu, että ei tehny muuta ku nauranu mulle ku tiuskin sille :D Kovasti yritin loppuun asti pidätellä omaa nauruu omalle kiukuttelulleni, mut ei se pokka kauaa kestäny :LOL: !

Tää pieni mies on ollu ihmeen toimelias koko aamun, sitäki vissiin ärsyttää nää aamu heräämiset, potkii ja potkii minkä kerkee ja potut on mun mielestä jo TODELLA kovia verrattuna siis muutaman viikko taakse päin :) Hassun tuntusta...
Ei vieläkään liikkeet tunnu ulos päin, pari kertaa on ollu sellanen 'hmh olikohan tuo nyt sit potku' :) !
Mulla siis se istukka on tossa edessä, ja kieltämättä kyllä harmittaa :(

Mutta tämä mamma lähtee nyt takasin nukkumaan |O !

Nittta & poitsu 21+2 :heart:
 
Nittta Mulla tuntuu liikkeet lähinnä iltaisin, muutaman kerran päivällä tullut semmonen oliskohan toi ollut.... fiilis ;) Ja iltaisin nimenomaan kun menen selälleni makoilemaan. Ja liikkeet tuntunut nyt viikon verran, istukka kans tossa ihan edessä :)
Tuntuu, että tunnen sen istukan kun tyyppi siihen muksasee, hankala selittää :p

Mariaja & Tyyppi 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: nittta
Mariaja: Ainakin Eisbärchenin pusseissa on reiät valjaita varten. Varmaan suurimmalla osalla eri valmistajia on. Mä laittaisin ihan pienelle vauvalle sinne kantokopan, vaikka sellaisen pehmeän. Helpompi nostaa pois vaunuista esim reissussa jos nukkuu (esim. kun mentiin kerhoon, niin nappasin koko kopan vaunuista ja jätin vaunut aulaan), eikä paina ne vyöt selkää ja on mukavampi nukkuakin kun ei ole köytettynä valjaisiin. Meidän vaunuissa ainakin ne valjaat on mitoitukseltaankin tehty isommalle vauvalle, kun mukana tuli kova kantokoppa. Ilman koppaa en uskaltaisi pitää ilman valjaita, ainakaan bussissa tms. Tyttö oli vamaan reilu 6kk kun otin häneltä kantokopan vaunuista pois ja laitoin lampaantaljan (johon tein itse reiät valjaille) ja sen ison jääkarhupussin hänelle, kun ei mahtunut sen paksun pussinsa kanssa enää kantokoppaan. Pidin tytöllä pakkasilla siellä toppapukua ja sitä pussia osin auki, niin oli mukava pesä. Valjaita pidin kiinni bussissa ja kun tyttö nukkui yksin pihalla. Siten kun kevättalvella alkoi olla hereillä ulkoillessa, niin istui pussissa ja katseli maisemia mielellään. Nääkin on toki makuasioita ja kokeilemalla löytyy se itselle sopivin tapa :) Toivottavasti sait mitään tolkkua tästä ylipitkästä sepustuksesta. Jos sua epäilyttää niin ota vaunut mukaan liikkeeseen ja siellä katsot sopivan kopan/pussin tai molemmat niihin. Ja vielä lisään, että kun otta huomioon että vauva todennäköisesti syntyy maaliskuussa, niin paksuja pusseja ei enää tarvitse. Meillä oli tytöllä keväällä kantokopassa fleecepussi lämmikkeenä normi ulkoiluvaatteiden lisäksi. Sitä sitten piti enemmän auki tai kiinni sään mukaan. Myös peitto toki käy. Ja nyt taisi mennä jo ohi aiheenkin :D

Jos sitä alkaisi tehdä lähtöä puistoon...

Sipsunen & pikkusisko 22+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Hopea ohjeesta, täytynee uskaltautua sen verran kaupoille että saa haettua lankaa ja rueta näpertään. Kirjainta en vielä uskalla kirjoa kun ei ole tietoa nimestä ;)

Mua kans janottaa koko ajan kauhiasti. Toisaalta kai pitäiskin juoda paljon, auttais myös ummetukseen. Mut illallla on pakko olla juomatta, muuten saa koko yön ravata vessassa. Aamulla onkin sit kauhia jano ja ekana iso muki juotavaa saatava.

Sunniee täällä myös jomotusta ja kaikenlaisia muitankin outoja tuntetumuksia alakerrassa. onko muilla alkanut ns. liitoskivut? nää on ilmeisesti niitä, eli tuonne nivuseen/häpyluuhun vihloo sillain tosi oudosti. kaikkea kivaa vaivaa näköjään tulee...mutta onneksi lopputulos korvaa kaiken :heart:

vaatteet mäkin pesen kaikki uudet ja käytetyt, tuolla odottais pino hankintoja juniorille pesua, mut en ole vielä niitä ottanut käsittelyyn. oon nykyään ehkä vähän turhankin tarkka kaikkien puhtaus-juttujen kanssa ja hieman bakteeripelkoinen, kaikkea tää raskaus teettää :LOL:

vaunuista mä täällä edelleenkin arvon että ostaako uutena vai käytettynä. merkki ja malli on selvillä, joko emmaljungan cerox tai city cross. täällä maalla täytyy olla sellaiset vaunut millä pääsee ilmassa kun ilmassa eteenpäin :)


Hope ja juniori 23+5
 
Nittta: ei oo ollu mitää normaalista poikkeavaa, vaan ku kaikki siunailee tuota että maha ei näy olleskaan. Yli puolivälin mennään eikä mahaa ole ku ihan pieni kumpu mitä ei muut huomaa.
Ite oon ollu aikasemmin rauhallisin mielin, mutta nyt ku kaikilta kuulee miten se on NIIIIIIIIIIN pieni ni alkaa mielikuvitus laukkaa. Viime yönä näin sit unta että siltä vauvalta puuttu kokonaan jalat ja mä aloin ompelee sille jotain paitoja missä oli vetoketju helmassa ku ei kerta jalkoja ollu.
Mutta mutta.. enää 24h ja 8 minuuttia ultraa vaik en mä siis laske.. :D

susanna ja pikkunen 21+3
 
joo sukkapuikkokipuja on kyllä tuon muun jomotuksen lisäksi :D eli liitoskipuja siis juu :D

asuntojen hinnoista niin me asutaan luhtitalon ekassa kerroksessa tampereella,eli siis oma pihakin on. 4h+keittiö ja neliöitä löytyy 84,5. vuokra vaan 778 :) helsingissä kun asuttiin niin meillä oli kerrostalo neliö 84neliötä ja vuokra 697euroa :D eli halpa sekin,tosin asuttiin idässä... :)

lohduttavaa kuulla etten oo ainoa jolla kieli on karhea kun hiomapaperi aamulla,ja mä siis kuitenkin juon yölläkin paljon.. hmm.. :)

vaatteet:
pesen kyllä,myös nuo jotka on pidempään olleet säilytyksessä koska ne ei enää tuoksu "fressiltä " :) vaikka siis hajusteettomalla pesen vauvan pyykit ekat viikot :)

karmee nälkä taas.. ootteko kukaan tehny ite jauhelihapannaria? mun tekis mieli,mut osaankohan ku en oo ees normi pannaria ikinä tehny :D

sunniee ja vv 24+2
 
tänä aamuna viiletin tuulispäänä labraan antamaan näytteitä ja pakit sieltä tuli. pissanäyte piti antaa ja sitä ennen olla vähintään 2h pissaamatta ja sit sitä toista näytettä ei oteta kun 2 labrassa ja en ollu niihin menny. nyt sit odotetaan et tuo 2h tulis täyteen ja sais pissan annettua ja nyt ainakin tiedän mihin labraan lähen sitä kiikuttamaa. ei mennyt ihan putkeen.. ja jos jätkä nyt potkasee oikeeseen suuntaan niin tulee seuraavat 2h odotusta :D.

enään tunti odottelua. olis voinut neuvolassa vihajata et se pissan tarvii ni ois voinut aamupissasta ottaa. tälleen vessassa kokoajan ravaavana tuo 2h on piiiitkä aika. ja saa nähä et kerkeekö ne sit valmistua huomiseen lääkäriin mennessä.

niin ja eilisen neuvolan jälkeen ei ole herkkuja edes tehnyt mieli. nyt otan 1 herkkupäivän viikkoon ja sekään ei mikään älytön mässytys päivä ole. toivotaan et onnistuu :p. motivaatio on ainakin eilisen tyrmäyksen jälkeen huipussaan (toistaiseksi)

vaatteet:en ole vielä pessyt, mutta lähempänä la pyöräytän koneet käyntiin ja tosi laiska silittelen, mut jos alkuun yrittäs silitellä. silitin esikoisellekkin muutaman kuukauden vanhaks vaatteet.

vitsi kun jollain olis kristalli pallo, mun niin tekis mieli toppapukua ostaa pikkuselle, mut jos menee pariviikko yli niin onkin jo huhtikuu ja ois kiva tietää ylipäätään onko maaliskuussa -15 pakkasta vai 0 kelit. onneks on jotain esikoiseltakin jääny, ettei mikään vaan menis sitten huonosti. kun nyt pääsee huomenna sinne lääkäriin niin sit on paljon viisaampi

kyllä tuli vaan taas niin omaa napaa, sori. mut koitan muitakin kommentoida täs joku kerta.

hauskaa päivän jatkoa mammoille
 
Viimeksi muokattu:
Susannalle lohdutukseksi, että mulla oli esikoista odottaessa tosi pieni maha tonne yi 30 viikoille asti. Ihan lopussa se sitten kyllä pullahti esiin oikeinkin kiitetettävästi :LOL: Ja lapsi joka siitä pienestä mahasta tuli, oli 4380g ja 53cm ;) Tosi yksilöllistä on kyllä toi mahan kasvu, mä käyn parilla kansalaisopiston kurssilla ja toisella niistä on yksi nainen joka on myös raskaana. Sillä on la jo tammikuussa, eli se on mua noin puolitoista kuukautta edellä. Sillä on sellainen maha, että lähinnä se näyttää vähän pulskalta. Mulla on siis nyt jo paljon isompi maha kuin tällä naisella! Eli se vaan vaihtelee, eikä mahan koko välttämättä kerro yhtään mitään sen tulevan lapsen mitoista tai mistään muustakaan!

Lyytinen 23+5 (vissiin?)
 
  • Tykkää
Reactions: Vanillac ja Hopea
h.o.p.e suosittelen city crossei! Ceroxit on "kovemmat", city crossit joustaa paremmin -mun ihan suosikkivaunut!! oon tykänny niin kovin!

mahan koosta mulla on jokaisen aikaan ollu megamaha (joka ei siis myöskään oo aina se kivoin ratkasu..), mut mun äiti ku ootti mua oli menny elokuun lopussa töihin eikä kukaan vielä tajunnu et on raskaana -mä synnyin marraskuun alussa. ja siskon aikaan meni yliaikaiskontrolliin ni lääkäri kysy et tästä mahastako meinaat normaalikokosen lapsen tehä -et en tiiä mistä mä oon tän mahan virumisen periny ku siskollaki paljon pienempi maha. Se tulee 4viikkoo jälessä, eikä siitä ees huomaa ellei oo kireitä vaatteita.

Hitsi meillä on ollu ihana aamu -herättiin poitsun kaa vasta kympiltä, kerranki tuntuu et on ees vähä nukkunu. Sit toi poitsu söi reippaasti, yhtään ei oo kiukunnu tai alottanu sitä naukumista et kokoaika pitäs saada jotain.. tällasta lisää kiitos!!!

Ja huomenna mun oma muru 4v tulee kotiin isäsä luota <3 kauhee ikävä jo!! (on siis kk ja kk) tosin meillä on molemmilla yöviikonloppu et muksut joutuu olee hoidossa mut sit su-to friiiiii!!!

Kumma juttu toi uni -heti ku saa vähä nukkua ni kaikki tuntuu paljon paremmalta -ei yhtään niin paljoo ahista kaikki pikkuasiat, eikä tuu pyöriteltyy vanhoja juttuja päässään (jota siis nykysin teen melkein päivittäin jostain syystä *kääntää puukkoa haavassa* )..

pikkumökö + paavo-pesusieni 22+5
 
juomisesta piti vielä kommentoida et mä juon aivan liian vähän, päivässä ehkä pari lasillista + pari kupillista kahvii -ei oo missään vaiheessa yhtään jano ja en kyllä käy vessassakaan kovin usein, yöllä en kertaakaan -hyvin pärjää jonku 22-11 välin käymättä.
 
Mä ravasin viime yönä ennätykselliset kuusi kertaa vessassa :O Ja iltaisin janottaa muka niin kamalasti etten voi olla juomatta. Taitaa olla eniten mun korvien välissä tuo ongelma...

Toi on kyllä kumma ilmiö, että raskaana ollessa sitä on vapaata riistaa muiden kommentoitavaksi :kieh: Ihmisiltä katoaa mahan nähdessään sellainen hienotunteisuus ja kohteliaisuus jonnekin. Ihminen sen mahantakana katoaa kokonaan jonnekin :O

Ihmetellään ja päivitellään suureen ääneen mahan kokoa ja aina se on niiin hirmuisen iso, että sieltä tulee vähintää kolmoset ta sitten se on niiiiin hirmuisen pieni etteihän sinne voi vauva edes mahtua. Taputellaan vatsaa ja kysellään henkilökohtaisia puolituntemattomiltakin. Kun vauva syntyy, alkaa hyväntahtoisia neuvoja sadella ja imetys yms. intiimit asiat kuuluvat kaikille. Ei ihme, että viimeistään silloin alkaa epäillä oman raskautensa normaaliutta tai omia kykyjään äitinä!

Mä kun kuulun niihin joille tulee ihan hervoton maha, niin ei sekään kivaa ole kun ihan ventovieraat tulevat päivittelemään kuinka se voi olla noin iso ja siellä on varmaan kaksoset ja miten voi olla vielä niin kauan laskettuun aikaan ja.... Anteeksi vuodatus.

Susanna: :hug: Kaikki on vamasti ihan hyvin. Mun siskollakin on ollut molemmissa raskauksissa ihan olematon maha. Vasta ihan lopussa oli oikein sievä pikkumaha, sellainen kun mulla on puoliväliin asti. Ihan terveet lapset hällä on. Tsempiä ultraan!
 
Mua kanssa nyppii kyllä toi mahan koon kommentointi. Mä alan tässä jo lähestyä niitä viikkoja, kun mulle alkaa tulla näitä "no sä taidatki olla jo kohta lähdössä synnyttämään" kyselyitä. Joo, hekoheko. Olis tässä vielä useempi kuukausi jäljellä... :headwall: Niinkuin Susannalle jo sainoinkin, mulla oli vielä esikoisesta tosi pieni maha aika pitkään, mutta lopussa siitäkin tuli iso. Muissa raskauksissa maha onkin ollut sitten iso alusta asti :LOL: Joka kerta se alkaa näkyä aikaisemmin, ja tulee kerta kerralta aina vaan isommaksi. Nyt en edes uskalla ajatella mihin mittoihin tässä vielä päädytään, kun nyt jo alkaa olla hankaluuksia kumarella ja pukea noita pienimpiä lapsia ym. Mä siis kyllä ottaisin ihan mieluusti vähän pienemmän version tästä, jos se olis mahdollista! Mutta näillä mennään, mitä on annettu :)
 

Yhteistyössä