Hui, kuin tänne tulee tekstiä kovalla syötöllä! No ei vaan, kiva on lukea teidän juttuja.
rhonda74: Olen tehnyt pätkätöiä, tosin aina saanut heti uuden pätkän edellisen jatkoksi, sekä olen opiskellut ja valmistuin yliopistosta vasta viime vuonna, joten tuo ajanjakso menee käsittääkseni minulla noin (katsoin tuolla Kelan laskurilla). Tuloni ovat vaihdelleet eri pätkissä, joten siksi voin valita ymmärtääkseni pätkistä rahakkaimmat yhteendä 6 kk, joka kerrotaan kahdella ja saadaan siten vuoden tulot selville. En ole vielä käynyt tätä virallisesti Kelassa kysymässä, mutta menen lähiaikoina kyllä, kun käyn selvittämässä vielä noita työttömyysjuttuja. Tsekkaa kelan sivuilta, sieltä löytyy laskurikin:
Kela - Päivärahan määrä työntekijälle Myös jos tulosi ovat nousseet 20 %, voidaan tulot laskea enintään 6 kuukaudelta siltä vuodelta kun vauva syntyy/äippärahan maksaminen alkaisi ja seuraavalta (eli vuodelta 2012 ja 2011).
Ja kiitos, takki on minustakin aika kiva. Tarpeeksi pitkä ainakin, jottei tarvitse palella.
Masukuvista: Ihania masuja teillä! Edelleen täällä päin podetaan pienimahaisuuskompleksia, mutta yritän olla stressaamatta asiasta niin kauan kuin sydänäänet jumpsuttavat ja masumuljahduksia tuntuu. Mutta ihmettelen kovasti, missä se vauva mahtuu kasvamaan, kun ulospäin näkyy edelleen vaan se kumpu... mutta kuulemma kohtuni on reippaasti taaksepäin kallistunut, joten kai vauvelilla on siellä tilaa köllötellä...
ruska: Mitä mallia nuo vaununne nyt ovatkaan? Tosi kivannäköiset.
Meillekin on tulossa Emmaljungat, mutta kaiketi City Crossit. Niiden pitäisi olla aika kätevät ja ketterät, mutta säilytysongelmaa tiedossa täälläkin, kerrostalossa kun asutaan... lisäksi meillä oli käynyt varkaita kellarissa ja vintillä (onneksi mitään ei oltu viety meiltä!), joten mietin että millaisella kahleella vaunut pitää patteriin tai johonkin pultata, jos niitä kellarissa meinataan säilyttää...
Kertoisitteko leidit hei ensikertalaiselle tarkemmin noista liitoskivuista? Miltä ne oikein tuntuvat, tai missä? Minulla on ollut sellaisen viikon-pari välillä tosi koviakin kipuja alapäässä, jotka tuntuvat ihan kuin luussa. Jalkovälissä suoraan siis, ihan kuin piikillä pistettäisiin. Ovatkohan nämä nyt noita...? Lenkillä on tuntunut myös, mutta lähinnä ihan iltaisin sohvalla telkkaria katsellessa.
Itseensä panostaminen: Mä olen aina ollut vähän "turhamainen", tykkään meikata ja pukeutua naisellisesti. Meikkaan edelleen joka päivä edes vähän ja laitan tukan jotenkin, tosin koska se on pitkä, niin monesti ihan vaan ponnarille tai jollain soljella kiinni. Helsingin keskustassa kun tänäänkin kävin, niin jotenkin tulee aina siellä tunne, ettei sinne kehtaa mennä ihan resuisen näköisenä. Mutta veikkaan, että vähän taso tästä madaltuu kunhan odotusaika jatkuu... talven ja liukkaiden tullessa pitää siirtyä korkkareistakin mataliin kenkiin ihan jo vauvan turvallisuuden takia, etten pyllähtele pepulleni liukkaalla kadulla viime talven tapaan. Tietenkään en tosin korkkareita nytkään koko ajan pidä, mutta aika usein kyllä. Ajattelin hommata sellaista öljyä raskausarpien estämiseksi, varmaan kohta pitää alkaa rasvailla, jospa tämä maha alkaisi hiljalleen kasvaa enemmän.
Huutiksesta: Ostan sieltä usein juttuja, ihan esim. sisustustavaraa, astioita jne. Meidän keittiön täysipuinen ruokailuryhmäkin on löytöni Huutiksesta.
Mutta toisinaan huudot kyllä kohoavat ihan ihmehintoihin, monesta tavarasta en todellakaan maksaisi käytettynä sellaisia summia. Pk-seudulla kun asuu, niin täällä on aika paljon tarjontaa jo ihan Hki-Vantaa-akselilla, niin monesti noutamalla säästää postarit kivasti. Paria äitiysvaatetta kyttään siellä tälläkin hetkellä.
Ihanaa kun
toiset ultrat lähestyvät, kertokaahan sitten taas kuulumisia niistä! Täälläkin mietityttää, kun periaatteessa toivotaan ehkä miehen kanssa himpun verran enemmän poikaa jostain syystä (minä etenkin), niin kestää varmaan asennoitua sitten hetken jos vauva onkin tyttö. Mutta hölmöltähän tällaiset pohdinnat tuntuvat, tärkeintä on että vauva olisi terve. Jos se on tyttö, niin voin sitten aina puhua vauvalle, että nyt me tytöt tehdään sitä ja tätä.
Vaniljarinkeli ja pikku-hajuherne 18+2 :heart: