Maaliskuun Muruset 2012 *Lokakuussa*

Vielä lisään Phil & Tedseistä...
Niissä on se huonopuoli, että kun toinen istuu alhaalla sisaristuimessa niin tavaratilaa ei ole. Hoitolaukkuakaan ei oikein saa työntöaisaan roikkumaan kun se on muuten sen alla istuvan otsassa. Eli tavaroita varten varmaan pitäisi hankkia niiden omat sivulaukut (yök) ja kauppareissua varten ottaa reppu selkään. Onneksi käydään pääasiallisesti autolla kaupassa, mutta haen lasten kanssa sitten jotain pienempiä täydennyksiä kävellen lähikaupasta.
Mulla on kyllä tästä asiasta erilainen kokemus, minusta se tavaratila on yllättävän iso, sinne on vain vaikea laittaa tavaraa kun toinen lapsi istuu siinä sisaristuimessa. Me ollaakin aina laitettu isommat, esim hoitolaukku sinne tavatatilaan ensin, ja sitten vasta lapsi istumaan. Pienempiä pussukoita ja takkeja ym sinne saa kyllä työnnettyä "vauhdissakin".

Vaunut ovat kyllä äärettömän ihanat mutta myös HINTA oli tosi suolanen! Ja varotuksen sana, jos ootte kaupunkilaisia, pieni autosia, kerrostalo/rivarissa asuvia niin nää vaunut on sitte kertakaikkisen ISOT!!! Esim. ku vertaan siskoni teutonia spirit vaunuihin, jotka on tosi ketterät ja suht pienet ni tää mondial tuntuu jättiläiseltä! Meilläki vähän ongelmana et missä mahutaan noita vaunuja säilyttään..

Itsestä huolehtiminen Huolehdin ja kovasti! Suht siististi pitää aina pukeutua ja pää olla kunnossa :)

Puhuikohan joku täällä vai tuolla toisessa pinossa paniikkihäiriöstä? Noh, sen verta et multa moinen löytyy, joka ei kyllä oireile millään tavoin raskauteen tai synnytykseen ym. Eilen oli eka käynti mielenterveyshoitajalla (neuvolan täti lähetti, koska elän päivittäin kroppa stressitilassa, joten ei tee hyvää vauvalle) Saa nähdä löytyisköhän tähän vuosien vaivaan vihdoin apua!

pikkumökö me eletään miehen kans kahdestaan (+koira&kissa) joten ollaan totuttu et kaikki tavarta tietyillä paikoillaan jne :) Nyt ku tuo ikean kaappi rötköttää keskellä olkkarin lattiaa niin pasmat sekasin :D

kn&mauri 18+4

Ruska Se mua vähä arveluttaakin ku ne on isot ne vaunut, et mahtuukohan mun auton peräkonttiin :/ Mä kyllä haluaisin pistää molemmat autot vaihtoon, mut mä vähä luulen että tuon asian suhteen se on ihan sama vaikka minä haluaisin vaihtaa autot, niin ne ei vaihdu :D Tai omani tietenki voisin vaihtaa mut mut..

• Tykkää
Reactions: -ruska-
Liikkeet Ei vielä kai mitään. Tosin hankala tietääkään miltä ne tuntuu kun esikoista ootan. Luulisin kuitenkin, että satunnaiset mahatuntemukset on vielä tällä hetkellä ihan suolen poksumista. :) Mua ei yhtään huoleta liikkeiden puuttuminen, koska luotan siihen, että useimmilla esikon kohdalla liikkeet tuntuu vasta viikoilla 20+. Odotellaan siis rauhallisin mielin. Ja kotidopplerilla on hyvä aina tarkistella vauvelin sydämen sykkimistä. Eilen illalla kuuntelin ja toisella oli kunnon vauhti päällä. Sain kuulumaan tosi selkeästi sykkeet toiselta puolelta masua, kunnes ne katosi. Etsin vaikka kuinka kauan ja viimein löysin taas kovan sykkimisen ihan toiselta puolen. :)

Äippäraha Mulla tulee olemaan minimi, koska olen opiskelija. Ei silti huoleta. Vaikka mieskin on saanut vain osa-aikatöitä valmistumisen jälkeen, niin uskon, että pärjätään. Me ollaan totuttu elämään niukasti ja lapsi ei tarvi kaikkia hienoja ja kalliita tavaroita. Tärkeintä on rakkaus ja lapsen kanssa vietetty aika. Meillä sitä aikaa on kun mieskin voi osa-aikatyön takia olla tosi paljon kotona vauvan syntymän jälkeen. Vauvatarvikkeita ollaan hankittu säästöillä, mitä pienistä tuloista on hiljakseen kertynyt. Nythän meillä on isoimmat jutut jo hankittu niin voi huokaista helpotuksesta ja säästää rahoja pahan päivän varalle. Vuokralla asutaan niin ei lainojakaan vielä ole. Eikä kyllä lainaa varmaan vielä saataiskaan mistään pankista.

Influenssarokote En aio ottaa. En oo koskaan ottanutkaan. Varsinkaan nyt raskaana en halua mitään ylimääräistä elimistööni.

Itsestä huolehtiminen Olen nyt alkanut rasvailla päivittäin ihoa, vaikka välillä tekee tiukkaa kun oon siinä aika laiska. Tänäänkin myöhästyin koulusta kun piti suihkun jälkeen huolellisesti rasvailla kroppaa. :D Meikkaan yleensäkin tosi vähän. Pitää sitä kuitenkin vähän aina siistiytyä kun menee ihmisten ilmoille.

Mulla tapahtui kesällä pieni työtapaturma, jonka seurauksena varpaan kynsi musteni ja lähti irti. Nyt sitten muutama päivä sitten se alkoi kipeytyä ja eilen menin lääkäriin. Siinä on kynsivallin tulehdus ja sain antibiootit. Inhottavaa syödä antibiootteja raskaana! Kaikki menee kuitenkin suoraan vauvallekin! :( Mutta onhan se tulehdus hoidettava. Kuitenkin hoitamattomana vielä pahempi. Ja kyllä se lääkäri vakuutti tän antibiootin olevan hyvin tutkittu ja raskaana oleville turvallinen.

Pikkumökö
Sepä juuri onkin hankalaa, kun ei tiedä jääkö käyttöikä lyhyeksi. Siksi yksöisvaunuiksi saatavuus meni meillä ykköskriteeriksi. Sitten valittavana olikin enää peräkkäin istuttavat mallit ja lähdin miettimään seuraavia kriteereitä, joka oli käytännöllisyys meidän tarpeisiin nähden (isot pyörät, mahdollisimman mukava istuin lapsille, käsiteltävyys). Pieneen tilaan meno on toki plussaa. Selvähän se on, jos vaunut ovat kompaktit, niin niissä joutuu joustamaan tavaratilasta ja istuimien sijainnista/ mallista/tilavuudesta. Silti en voi olla miettimättä, että onko niiden vaunujen suunnittelijoilla itsellään ollut tarvetta tuplille, kun kaikissa tuntuu olevan jotain "vikaa" :D

Phil & Tedseissä on vielä yksi puute lisää. Nimittäin se hemmetin sadesuoja. Mitä netistä olen lukenut, niin on aika kömpelö taitella pieneen tilaan ja (myyjäkin tämän totesi) siinä ei ole mitään vetoketjua. Siten jos tarvitsee vaikka laittaa tu
ttia tai kohentaa lapsen asentoa, niin eikun repimään koko höskä pois. Myyjän mielestä siihen ei käy muu sadesuoja, mutta omien tutkimusteni mukaan siihen saa viritettyä sellaisen jossa on aukot työntöaisalle. Aion myös kokeilla meillä olevaa Brion sadesuojaa, jos laittaisi ylä- ja alakertaan molemmille oman virityksen.

No joo, vaikka puutteita löytyy niin silti nuo explorerit vastaavat parhaiten tarpeisiimme. Oli niissä paljon sitä hyvääki ja nuo puutteet ovat sen hyvän rinnalla sellaisia mun pilkun viilaus juttuja.

Laitahan sitten infoa jos ja kun olette käyneet katsomassa joggereita. Vaikka olenkin päätöksen omalta kohdalta jo tehnyt, niin mielenkiinnolla luen muiden mietteitä ja kokemuksia :)

Itsestä huolehtiminen
Hyvä kun jaksoin peiliin katsoa pahimman pahoinvoinnin aikana, mutta nyt kun on ollut välilä muutama oksennusvapaa päivä, niin olen panostanut taas enemmän. Tänään muuten jo toista päivää ihan normaali olo! Lakkasin kynnetkin :) Normaalisti siis tykkään ehostaa joka päivä ja laittaudun mielelläni jos lähdetään jonnekin muualle kuin normi arkihommiin. Vaateita ja kosmetiikkaa tykkään oste
lla ja pukeutua huolitellusti. Tuossa oli kylläkin kausi kun oma tyyli oli synnytyksen jälkeen vähän hukassa ja en oikein itselleni raaskinut ostaa tai löytänyt mitään. Se meni uitenkin jo ohi :D

Vartalon rasvaan jokaisen suihkun jälkeen, samoin kuin hoidan kasvojeni ihoa päivittäin. Mulla ainakin mieli on paljon parempi/virkeämpi kun vähän panostaa o
maan ulkonäköön.

Influenssa rokotetta en meinaa ottaa. En ottanut sitä tytöllekään kun tarjosivat. Mies oli koko talvem vähän väliä jossain räkätaudissa kun kerran meni sen rokotteen ottamaan. Sikapiikin hain silloin aikoinaan (rv6 esikoisesta) kun työni puolesta olin suuremman altistuksen uhassa. Sain kyllä työterveydestä todistuksen ettei mua ollut lupa siirtää yksikköön jossa oli edes epäilyä sikainfluenssasta.

ON:
Olo on toista päivää täysin normaali! Aamulla kun heräsin, niin ekana mielessä oli kahvi ja aamiaisleivät :p Nyt sormet ja varpaat ristissä, että tämä jatkuu huomennakin!

Sipsunen & SV 16+3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ItäHki ja -ruska-
Lyytinen: Ok, hyvä kuulla :) Jotenkin se vaan näytti niin pieneltä ja mulle se ajatus, että tungen lapsen jalkatilan "täyteen" on vähän vieras. Mutta eiköhän tuo sitten kokemuksen myötä selviä miten sinne mahtuu. En nyt sitten heti suin päin tilaa niitä sivulaukkuja jos hoitolaukun saakin esim. sinne alas.

-ruska- minä puhuin ! kärsin 6 vuotta tosi pahasta paniikkihäiriöstä joka terapian ja lääkkeiden avulla on saatu kuriin,ja nykyään pärjään jo ilman lääkitystä ja terapiaa.. :) mulla paniikkihäiriö oli jo niin pahana etten kouluun päässyt,vaan olin yksin kotona. en edes kauppaan voinut lähteä kun jo ulko-oven avaus sai kauheen ahdistuksen aikaseksi. mulle siis kauppareissut hoiti tollon kaverit ja äiti.. nyt onneks päässyt eroon siitä !

sunniee ja viltsu 18

• Tykkää
Reactions: -Bambi- ja -ruska-
sunniee Mulla ei noin paha, mut kauppareissut hoitaa yleensä mies. Voit uskoa kuinka tuo viime sunnuntain IKEAn reissu oli yhtä helvettiä! :kieh: Oli eka ja viimenen kerta ku sinne meen.. :headwall: Toivottavasti näistä ois ny apua, ens kerralla mukaan tulee joki erikoislääkärikin :)

• Tykkää
Reactions: sunniee
Paniikkihäiriö ahdistusta aiheuttaa mulle sosiaaliset tilanteet ja suuret ihmismäärät esim.kaupan kassan jonossa olo voi olla joskus erittäin vaikeeta. Ennen esikoista ja raskausaikana söin cipralexiä, mutta sen jälkeen oon ollut ilman ja hyvin on mennyt, mä luulen että mun taustalla ollut koulukiusaaminen ja negatiivinen huomio on syypää. Kaitpa se kun ei ehdi nykyään omaan oloonsa keskittyä on helpottanut mun tilannetta:)

Rokotteita ei kiitos, en ottanut esikoisen aikaan sikapiikkiä vaikka anoppi painosti tosi ahkerasti. No nyt on kumman hiljaa ollut aiheesta:ashamed: ja kun oon kipeä ehkä kerran vuodessa niin en näe tarvetta.

Itsensä huo. ennen lasta ja vakisuhdetta meikkasin ihan joka päivä, salille yms..ja oli naisten kuntosali:D Mutta nytten saan luvan kelvata ihmisille meikittömänäkin. joskus sitä innostuu laittautuun enemmän. Hiukset mullakin lähes aina ponnarilla kun on sen verta pitkät et olis muuten tiellä koko ajan.

Niskajumi/päänsärky joka päiväistä..iskee yhtäkkiä ja lamaannuttaan kyllä täysin. Mies eilen hiero ja siitäkös kipu päässä ylty ja yöllä heräsin nappaan lääkkeen ja aamupalaksi meni kans. Nyt taustalla onneksi. ajattelin et lähemmä natiaisen kanssa kauppaan kävellen niin saadaan vähän happea(sataa kaatamalla vettä niin voi mennä puistoileenkaan) ja karkkia sieltä lähtee mulle mukaan, iski himo.

Olin viikonloppuna toisella paikkakunnalla käymässä ja lapsi jäi isin kanssa kotiin ja täytyy myöntää et olipa ihana nukkua niin pitkään ku halus ja ei tarvinnut siivota eikä tehdä ruokaa, mun miniloma:) Teki hyvää.

Mun maha alkaa nyt vasta erottua kunnolla, mutta laittelen kuvaa joku toinen kerta.
Rak.ultraan 2,5viikkoa:) Jollakin oli samana päivänä 20.10:) Vähänkö jännittää kumpi tulee ja onko kaikki hyvin.

H&mörrykkä 18+2

• Tykkää
Reactions: sunniee
Hayley 82: mulla on ultra samana päivänä...

Ja nyt kun paniikkihäiriöt ym. muut ahdistustilat on otettu esille kannan minäkin oman korteni kekoon... miulla on jokin sortin paniikkikohtauksia aina välillä ja mie syytän enimmäkseen aivan maailman huonointa itsetuntoa siis todella huono ja sitä on muuten nykymaailmassa aika vaikea parannella...onneks asiat hyvin hallussa lasten takia/vuoksi saan itseni monissakin tilanteissa pidettyä kasassa... takaa löytyy tosiaan koulukiusaamista vanhiémpien avioero jonka käsittely oli todella lapsellista minua vedettiin molempiin suuntiin ja molemmat puhu pask... silmät ja korvat täyteen ja mitäs lapsi siinä voi sitten ajatella...

Tosiaan kaikille suosittelen tunteiden läpikäymistä sillä huomasin kun lapsille tuli ensimmäiset kinastelu jutut kavereiden kanssa tuntui että oma sydämeni tulee rinnasta ulos ja jouduin käymään omia traumoja läpi, mutta onneksi pystyin lapselleni olemaan se vanhempi jonka lapsi tarvitsee syli johon itkeä. Syytä'n vanhempiani paljon huonosta itsetunnostani olen useasti aina anteeksi en osaa vaatia itselleni mitään en voi valittaa mistään esim. ruoasta ravintolassa, olen pienestä asti ollut jo semmoinen herkästi aistiva muiden oloja jos jollain on pahamieli olen pienestä asti yrittänyt saada toien mielen käännettyä parempaan suuntaan... eheä itsetunto on niin hyvä perusta monille asioille...

minnarun&rinsessa 17+6

Pööpis: osallistuin! Hyvä, että ihmisillä silmät auki ja huomaavat moisia tutkimuskia/kyselyitä :)
Ruska: Meille tulee samat rattaa limen värisenä :) joo ja sotku oli kyllä varmaan jossain toisessa huoneessa :kieh:
Rokotuksista: en ole koskaan ottanut mitään, enkä ota lapsillenikaan..

tänään taas ollu elinvoimainen olol. Se avainsana tuohon hyvään oloon taitaa olla SÄÄNNÖLLINEN RUOKAILURYTMI.
itähki, coco 16+4

Viimeksi muokattu:
Ruskalla oli tosi nätit vaunut - ja massukin on niin söötti!! =)

Itseensä panostaminen. Töihin laittaudun ja pukeudun siististi ja tietty laittaudun juhliin yms. menoihin, mutta kotioloissa, normiviikonloppuina tai lomien aikana en jaksa juurikaan panostaa. Kauppareissut, ulkoilut jne. hoituvat ilman ehostusta. Rasvaamisessakin olen laiska, lähinnä havahdun ihoani rasvaamaan, kun ihoa jo kiristää tai kutittaa. Täytyisi varmaankin muuten aloitella vatsan rasvaaminen.. Ja kampaajallekin täytyisi aika varata, viime kerrasta on vierähtänyt jo muutama kuukausi.. ;)

Paniikkihäiriö. Näköjään kohtalotovereita löytyy. :hug: Kärsin itse aiemmin painiikkihäiriöstä, ennen kaikkea juuri sosiaalisissa tilanteissa ja varsinkin suljetuissa paikoissa. Elokuvateatterit yms. saivat jäädä useaksi vuodeksi ja myös julkisilla matkustaminen teki tiukkaa. Paniikkikohtaukseni eivät olleet voimakkaita; en pelännyt kuolevani tms, mutta tuli epätodellinen olo, aloin voimaan pahoin ja pelkäsin, että oksennan. Hieman auttoi se, että aloin kuljettaa käsilaukussa muovipussia kaiken varalta.. Paniikki-/ahdistuskohtaukset alkoivat lukioikäisenä yo-kirjoitusten aikaan, eli stressi laukaisi. Opiskeluaikoina voin välillä paremmin, välillä huonommin, mutta aina kykenin päivittäiseen toimintaan, hoitamaan koulun, kauppareissut jne. Valmistuttuani ja saatuani oman alani töitä aloin voimaan todella hyvin ja toivoin päässeeni koko ongelmasta. Esikkoa odottaessa voin loistavasti, mutta synnytyksen jälkeen uusi elämäntilanne valvomisineen huononsi tilannetta. Ahdisti, tuntui että seinät kaatuvat päälle ja kärsin pelkotiloista. Onneksi helpotti pojan kasvaessa ja liikunta ja ulkoilu tekivät todella hyvää. Selvisin ilman terapiaa ja lääkitystä, mutta turha niitäkään kavahtaa, jos vointi on huono. Itselleni töihin paluu paransi olon nopeasti ja "ratkaisevasti". Ilmeisesti töissä olo ja haasteet sopivat minulle; sosiaaliset tilanteet tuntuvat töissä ainoastaan mukavilta. Töissä pärjään hyvin ja olen isohkon porukan esimies, minulla on mielenkiintoinen työnkuva, eikä minulla ole juuri aikaa vatvoa kaikkia (päänsisäisiä) tuntemuksia. Varmaan mullakin ahdistus on ainakin osittain yhteydessä itsetuntoon; uusissa elämäntilanteissa iskee epävarmuus ja psyyke alkaa horjua. Onneksi itsetuntoni on nykyään huomattavati parempi kuin vaikkapa lukioikäisenä! Ja vaikka tuleva vauva-aika hieman arveluttaakin, suhtaudun siihen(kin) luottavaisin mielin. :) Apuahan on onneksi saatavilla.

Rakenneultra mulla 18.10. Viikkoja silloin 18+4.

ON: Ei sen kummempia. Eilen ja tänään massussa ollut hiljaista, mutta ei kuitenkaan "ihan kuollutta" (onneksi!!!). Koetin muuten huutonetistä huutaa itselleni mammavaatepakettia, mutta meni pirulainen ohi suun. Lahdutukseksi huusin kuitenkin farkut ja tunikan, ja onhan mulla äitiysvaatteita jo ennestäänkin.

Voikaatte hyvin ja paksusti! :D

Loretta ja Möllykkä 16+4

Laretzki
ruska Onneksi et asu meillä, meille meinaa tulossa Ikeasta oikein kunnon kuorma, niin saa nähä montako miljoonaa laatikkoa sieltä tulee yhteensä ja kauanko me miehen kanssa niitä rakennellaan :LOL:

• Tykkää
Reactions: -ruska-
Paniikkihäiriö "kiva" että on muitakin... :hug: Mulla n. 3 vuotta ollu toi vaiva, joskus pahempana ja joskus vähemmän pahempana. Ei se koskaan oo pois menny kokonaan ja tulee kyllä ajateltua aika usein. Mutta semmosia oireettomia kausiakin on. Mua ahdistaa myös jotkut sosiaaliset tilanteet, isot kaupat ja kassajonoista en myöskään tykkää.. Ikinä en oo tätä päässy käymään läpi kokonaan, vaan oon ite löytäny tiettyjä keinoja millä pystyy elämään "normaalisti" ja hallitsemaan tota paniikkia. Ei oo säännöllistä lääkitystä koskaan ollut. Joskus tuntuu etten semmosta tarviikkaan, mutta joskus sitten taas meinaa pää hajota.. Menneisyydessä on traumaattisia asioita joten sieltä tää paniikkipaska varmaan on lähtösin. Nyt tän raskauden aikana ei oo kohtauksia onneksi tullut kertaakaan ja oikeestaan pelottaa jos tulee niin miten se vaikuttaa noihin vauvoihin :( Tietty stressiä ja jännitystä on ollut, mutta ihan kunnon paniikkikohtausta ei onneksi.

En ehdi tällä kertaa muuta kirjotella, pitää juosta lapsen perässä :D

17+4

Hui, kuin tänne tulee tekstiä kovalla syötöllä! No ei vaan, kiva on lukea teidän juttuja. :)

rhonda74: Olen tehnyt pätkätöiä, tosin aina saanut heti uuden pätkän edellisen jatkoksi, sekä olen opiskellut ja valmistuin yliopistosta vasta viime vuonna, joten tuo ajanjakso menee käsittääkseni minulla noin (katsoin tuolla Kelan laskurilla). Tuloni ovat vaihdelleet eri pätkissä, joten siksi voin valita ymmärtääkseni pätkistä rahakkaimmat yhteendä 6 kk, joka kerrotaan kahdella ja saadaan siten vuoden tulot selville. En ole vielä käynyt tätä virallisesti Kelassa kysymässä, mutta menen lähiaikoina kyllä, kun käyn selvittämässä vielä noita työttömyysjuttuja. Tsekkaa kelan sivuilta, sieltä löytyy laskurikin: Kela - Päivärahan määrä työntekijälle Myös jos tulosi ovat nousseet 20 %, voidaan tulot laskea enintään 6 kuukaudelta siltä vuodelta kun vauva syntyy/äippärahan maksaminen alkaisi ja seuraavalta (eli vuodelta 2012 ja 2011).

Ja kiitos, takki on minustakin aika kiva. Tarpeeksi pitkä ainakin, jottei tarvitse palella. :)

Masukuvista: Ihania masuja teillä! Edelleen täällä päin podetaan pienimahaisuuskompleksia, mutta yritän olla stressaamatta asiasta niin kauan kuin sydänäänet jumpsuttavat ja masumuljahduksia tuntuu. Mutta ihmettelen kovasti, missä se vauva mahtuu kasvamaan, kun ulospäin näkyy edelleen vaan se kumpu... mutta kuulemma kohtuni on reippaasti taaksepäin kallistunut, joten kai vauvelilla on siellä tilaa köllötellä...

ruska: Mitä mallia nuo vaununne nyt ovatkaan? Tosi kivannäköiset. :) Meillekin on tulossa Emmaljungat, mutta kaiketi City Crossit. Niiden pitäisi olla aika kätevät ja ketterät, mutta säilytysongelmaa tiedossa täälläkin, kerrostalossa kun asutaan... lisäksi meillä oli käynyt varkaita kellarissa ja vintillä (onneksi mitään ei oltu viety meiltä!), joten mietin että millaisella kahleella vaunut pitää patteriin tai johonkin pultata, jos niitä kellarissa meinataan säilyttää...

Kertoisitteko leidit hei ensikertalaiselle tarkemmin noista liitoskivuista? Miltä ne oikein tuntuvat, tai missä? Minulla on ollut sellaisen viikon-pari välillä tosi koviakin kipuja alapäässä, jotka tuntuvat ihan kuin luussa. Jalkovälissä suoraan siis, ihan kuin piikillä pistettäisiin. Ovatkohan nämä nyt noita...? Lenkillä on tuntunut myös, mutta lähinnä ihan iltaisin sohvalla telkkaria katsellessa.

Itseensä panostaminen:
Mä olen aina ollut vähän "turhamainen", tykkään meikata ja pukeutua naisellisesti. Meikkaan edelleen joka päivä edes vähän ja laitan tukan jotenkin, tosin koska se on pitkä, niin monesti ihan vaan ponnarille tai jollain soljella kiinni. Helsingin keskustassa kun tänäänkin kävin, niin jotenkin tulee aina siellä tunne, ettei sinne kehtaa mennä ihan resuisen näköisenä. Mutta veikkaan, että vähän taso tästä madaltuu kunhan odotusaika jatkuu... talven ja liukkaiden tullessa pitää siirtyä korkkareistakin mataliin kenkiin ihan jo vauvan turvallisuuden takia, etten pyllähtele pepulleni liukkaalla kadulla viime talven tapaan. Tietenkään en tosin korkkareita nytkään koko ajan pidä, mutta aika usein kyllä. Ajattelin hommata sellaista öljyä raskausarpien estämiseksi, varmaan kohta pitää alkaa rasvailla, jospa tämä maha alkaisi hiljalleen kasvaa enemmän.

Huutiksesta: Ostan sieltä usein juttuja, ihan esim. sisustustavaraa, astioita jne. Meidän keittiön täysipuinen ruokailuryhmäkin on löytöni Huutiksesta. :) Mutta toisinaan huudot kyllä kohoavat ihan ihmehintoihin, monesta tavarasta en todellakaan maksaisi käytettynä sellaisia summia. Pk-seudulla kun asuu, niin täällä on aika paljon tarjontaa jo ihan Hki-Vantaa-akselilla, niin monesti noutamalla säästää postarit kivasti. Paria äitiysvaatetta kyttään siellä tälläkin hetkellä. :)

Ihanaa kun toiset ultrat lähestyvät, kertokaahan sitten taas kuulumisia niistä! Täälläkin mietityttää, kun periaatteessa toivotaan ehkä miehen kanssa himpun verran enemmän poikaa jostain syystä (minä etenkin), niin kestää varmaan asennoitua sitten hetken jos vauva onkin tyttö. Mutta hölmöltähän tällaiset pohdinnat tuntuvat, tärkeintä on että vauva olisi terve. Jos se on tyttö, niin voin sitten aina puhua vauvalle, että nyt me tytöt tehdään sitä ja tätä. :)

Vaniljarinkeli ja pikku-hajuherne 18+2 :heart:

Paniikkihäiriötä on paljon kun vain joku aukaisee suun :| Inhottava ja ennenkaikkea stressaava vaiva, kun tää elämä on semmosta, jossa vaaditaan taidot selviytyä ihmisten kanssa tai kauppa reissuilla. Mulla on ennen raskautta ollut lääkkeinä citalopram actavis ja opamox joista ei saanut muuta kuin pään sekaisin.. Lopetin ne ennen lapsettomuushoitoja. Mulla nyt tosiaan eka käynti takana mielenterveyshoitajalla, ois pitäny aikoja sitte mennä jo! Oon noin 5-6 vuotta tästä kärsinyt.

Viivi76 Onnea, ihanaa! :flower:

Huuto.net/ Tori Paljon surffaan noissa ja kyselen ja ostelen :) Tori siitä kiva et aina saa tuotteen jos on yhteisymmärryksessä myyjän kanssa, huutonetissää just se huono puoli ku hinta nousee ja muitakin halukkaita ostajia löytyy :)

vaniljarinkeli Meki niin ajatellaan että se on poika.. Pitäis alkaa muuttamaan mielikuvaa et se voi olla kumpi vaan! Ehkä hitusen poikaa toivotaan, mutta toisaalta ihan yks hailee jos saadaan vaan TERVE lapsi :) Vaunut ovat emmaljungan mondial duo combit white leatherette, sport cryptonite rungolla :)

kn&mauri 18+4

• Tykkää
Reactions: Hopea
Paniikkihäiriö Niin lähellä sydäntä, vaikka saisi lähetäkin sieltä iäksi. Sairastuin kun veljeni kuoli, se oli viimeinen niitti, en kestänyt enää kaikkea paskaa ja ahdistusta mitä kävin läpi koko lapsuuteni. Eli sairastumisesta on n. 10 vuotta. Sen jälkeen on ollut hyviä ja huonoja jaksoja eri pituisina. Nyt koen että paniikkihäiriö on viimein hallinnassa ja vuosiin ei ole kohtauksia ollutkaan.
Ongelmaa tuottaa pitkät lomamatkat esim. ulkomaille ja suljetut paikat, esim töissä pakastin jonka raskas ovi pitäisi vetää perässä kiinni, mutten koskaan sulje sitä sisällä ollessani xD
Muuten kaikki on ihanasti nykyään :) Välillä tulee masis&ahdistus kausia jos elämä käy liian rankaksi, mutta ei enää kohtauksia tai elämästä eristäytymistä. Neuvola täti pelotteli kovasti ja sanoin että paniikkihäiriötaustaisena se saattaa laueta raskauden aikana uudelleen ja entistä pahempana, sanoin pyh ja pah, katotaan sitä sitten mutta turhaan en ala pelkäämään tai nyt etukäteen lääkitsemään kuten se jo melkeen ehdotti!
Keväällä oli vaikea jakso, oon huono sairastamaan, niska oli iha jumissa ja kasvoihin säteili kaikenlaisia pistely/puutumistuntemuksia niskasta ja olin iha paniikissa ms-taudista ym :D Se oli rankkaa, kunnes kasvo-oireet vähitellen väheni ja elämä alko taas sujua :)

Viimeksi muokattu:
Viivi: Ihania uutisia. Onnea! :flower: :heart:

Vaniljarinkeli: Mä tykkään myös käyttää korkkareita ja odottelen yksiä tilaamiani saappaita, joissa on jonkin verran korkoa. Tulisivat nyt äkkiä, että ehdin niitä vielä pitää tänä syksynä/talvena. Ennen käytin melkein aina korkkareita, mutta tytön syntymän myötä olen siirtynyt käyttämään yhä enemmän myös matalia kenkiä. Talveksi mulla on parit kiilakorkoiset saappaat, jotka tuntuvat niin tukevilta ja mukavilta, että käyvät matalista. Loppuraskaudessa mun jalat varmaan turpoavat taas niin paljon, että saan tunkea jotkut kammotukset jalkaani. Silloin se ei kyllä enää voisi vähempää kiinnostaa miltä ne näyttävät ;) Esikoista kun odotin viimeisilläni kesähelteillä, niin jalkaan ei mahtuneet enää muut kuin feikki crocsit ja niistäkin jäi painaumat. Kaveri totesikin mun jalkojeni näyttävän ihan hylkeen räpylöiltä :D

Viimeksi muokattu:
iltaa! vitsi ku täällä puhutaan vaunuista paljon, mäkin haluun uudet! paljon olen netissä katellut niitä mutta meil on ihan käytännölliset vanhat, oliksne emmaljungan... en muista tarkkaan ku jo esikoisella ollut, joskus -05 hankittu. niissä on hyvät ilmatäyttöiset renkaat, on pystynyt työntää helposti talvisin lumessa... mutta onhan niillä jo ikää... sit löytyy kaikki muukin jo valmiiksi; pinnis, vaatteet (mulla on tyttö ja poika ennestään), syöttötuoli yms... olen semmonen hamsteri etten voi heittää mitään pois jos on vähänki käytöö tulevaisuudes:whistle: ekaks meil oli tarkoitus myydä kaikki pojan jälkeen mut hyvä et jätin tavarat jalkoihin pyörii... mut oli se nii ihanaa silloin esikoisen aikaan käydä ostelemas ja hypistelemäs kaikkea...
turvakaukalon olen päättäny hankkia, sellasen jalustalla, meil on turvavöihin kiinnitettävä, mut olen alkanut miettiä et se on hankalampi kiinnittää paikoilleen ku noi jatkaa tarhassa toukokuun loppuun ja esikoinen menee syksyllä eskariin nii tapella sit jatkuvasti vöiden kaa, nii hermot menee... noi jalustalla olevat on sit nii helppo vaa klipsauttaa kii ja auki.... nekin on vaa nii kivan arvokkaita.

raudasta, olen syönyt retafer 50mg, yks aamuin ja illoin nii ei ole mennyt vatsa sekaisin ja hyvin on arvot nousseet vaikkei tyhjään vatsaan ottanut.

paniikkihäiriöstä olen jonkun verran kärsinyt, ollu paska lapsuus. huonot koti oltavat, pahasti kiusattu koulussa juuri yläaste aikaa jolloin nuori on herkemmillään nii se on tehnyt musta sisäänpäin sulkeutuneen ja ihmisiä kammoksuvan... mut onneks on alkanut näyttää valoisammalta ku olen joutunu töihin henkilöstöravintolan keittiöön, on joutunut olee asiakkaitten kaa nii paljon tekemisis nii on itsetunto noussu... toivottovasti ei sit vaa pääse taas laskee ku kotia jään....

katsotaan nyt to ku on ultra nii saisko sukupuolen selville... olishan se kiva saada selville kumpi siellä asustelee, tänne voin ilmoitella mut muualle en sitä kerro, porukat saa sen selville vasta syntymän jälkeen.

kummitkin on valmiina tälle, pikkuveli kyseli kovasti josko hän vois olla yks kummeista, oli se ihanaa, olin otettu! päätin sit kysyy ajoissa kans mun kaverilta et haluisko se olla kummitäti tälle, nii sille tuli onnenkyyneleet ja mie hormooni ryöpyissä aloin myös pillittää:D

pitäis varmaan mennä laittaa lapset iltakuntoon=)

pepper ja masuasukki poks 19:heart:

• Tykkää
Reactions: ItäHki
Pööppis
Kiitoksia change linkistä, tilasin sieltä nettiputiikista jo yhet rinulit, ja jos ne on kokonsa puolesta hyvät,niin sit tietää jatkossaki tilata. hoh hoo.. sen mittataulukon mukaan mun koko on 70H !!!!!!! Ei jumalauta HOO!! ei tiedä naurasko vai itskiskö, vaan sanoi toi murulikin just tänä iltana että eihän nuo hinkit mahu enää mihinkään :/ Ite en tykkää kyl yhtään. Kaikki 40 rinulii jotka omistan,on liian pienet :/ Ja näähän vielä kasvaa! Voi kele. Miesten mielestä paisuvat tissit on ihanat, mun mielestä EI! Hartioita pakottaa näitä meijereitä kaanniskella :/ Oonkin sanonut vuosikaudet, että en panis pahitteeks jos saisin a tai b tissit.lahjottasin näitten omien tissien rasvakudoksen mielelläni jolleki jos saisin ilmasen pienennyksen :DDD

Menkkahaukan mammaleggarit on aika mukavat jalassa, ihana tunne kun mahaa ei purista mikään <3
On muuten tuo pötsi kasvanu vauhilla. Enää ei voi peittää mitenkään. JOTEN.........en käy tossa meijän pikku kyläkaupassa,koska en jaksa juoruiluita vielä, ja tyhjänpäiväsiä kyselyitä. Asun nimittäin pienenpienessä tuppukylässä :/ Enkä tykkää asioitani levitellä kylillä,vaan pidän mieluusti omat asiat ominani.

mitäs sitten tääl olikaan keskusteltu...
nii ittesä laittamisesta ollu keskustelua, oon kans sen verta turhamainen,etten läähe edes kauppaan ilman että meikkaan, edes vähän, tukkaa nyt ei hirveesti tarvii laitella,kun on niin pitkät että joko harjaa ne kauniiks tai sitasee letille., Hiuksia tosin värjään säännöllisesti ja käytän kampaamotuotteita ainoastaan.
Kasvoja hoidan säännölllisesti sekä rasvaan nykyisin vartalon päivittääin, ennen en sitä osannut tehdä. täl hetkel vartalolle menee Favoran firming vartalovoide, kolmas putkilo enossa, on aivan ihanan tuntunen rasva.
Mut musta tuntuu kanssa että kun raskaus etenee eikä tuu käytyy niin paljon ihmistenilmoilla,niin ainakin meikkaaminen vähenee.

Oon huolissani siitä että ens talvena mulle ei mahu enää noi untuva lasketteluhousut joita oon käyttäny myös ulkoillessa ja pihamaata kolatessa talvella, täällä kun nuo talvet tuppaa olee jopa -35,että ilman toppiksia ei oikein sellvii,et mitä hittoo puen päälleni talven tulipalopakkasilla :/ varmaan juoksen housut auki tuolla. Enkä ole ees talvitakkiikaan viel shopannut. Kai mie sen sit loppujen lopuks etin kirppareilta.

haley: mulla kans ultra 20.10 =)

kävin tänään tuolla napapiirill'ä aktiviinen synnytys-illassa,oli ihan mahtavaa ! siellä oli myös yks nainen joka synnytti kolmannen lapsensa kotona,vauvakin oli mukana. 3kk ikäinen ihana pieni tyttö,aivan ihana !! :) sai paljon uusia näkökulmia lääkeettömään synnytykseen,en tiedä. tekis mieli kokeilla kuinka pitkään pärjäis ilman puudutuksia :)

onpa meitä paniikkihäiriöisiä monta,toivon sydämestäni että te muutkin pääsette eroon siitä !! ihan kamala vaiva. mulla se johtui lapsuuden traumoista ja huonosta itsetunnosta..

meikkaus ja itsestä huolenpito en meikkaa lähes ikinä,en vaan jaksa :D jos poistun puistoa tai kauppaa pidemmälle saatan laittaa ripsaria. kynnet pidän kunnossa,mut tukka on aina ponnarilla :D

viiville onnittelut!! ihana juttu =)

sunniee ja vilperi 18+0

Ruska Tosi kivat vaunut! Kyllähän noissa paranee lastaan tuuudittaa. :)) Mikähän siinä on, kun kiinnitän huomiota aina sivusekkoihin; mutta siis Tunteet ja Tuoksut jeij, mahtista saippuaa siulla taustalla !! :)) (Tykkääkö joku muukin hullusta saippuasta? :D)

Ja söpöjä masuja :heart:

Ei miulla nyt muuta. Illan jatkoa! Lährenkin jo lepäilemään. Päätä kivistää ja tuntuu kuumeiselta, lisäks jalat on kutissu rasvailusta huolimatta niin et melkein itkettää (innostun raapimaan niin, et menee vereslihalle).. Oon kyllä tosi harvoin kipeenä, mut sit kun sairastun, niin tulee yleensä olan takaa. Mutta toivottavasti en nyt, kun just olis työputki edessä (osa-aikaisen unelma!). :p

Ps. Työkaverit huomautteli jo masusta! :D Se tuntu kivalta :) Ja muutenkin tuntuu, et vatsa herättää katseita, mikä välillä tuntuu hämmentävältäkin. :xmas:

Pps. Sama homma tuon sukupuoleen suhtautumisen kanssa meilläkin: ollaan jotenkin koko ajan ajateltu, et tulee poika, mut jos nyt sattuukin olemaan tyttö niin täytyykin puhdistaa pöytä. :)

Hopea ja pikkutoveri Alien 17+3

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä